|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-12-31, 14:13 | #1 |
V75-Bollnäs 1 januari
Årets första och nyårshelgens ordinarie V75 omgång körs i Bollnäs .
Tror inte det blir några problem med banan. Kallt, ingen nederbörd och det är nog skor med brodd som gäller. Gulddivisionen blev ännu sorgligare denna veckan och har ersatts av ett rätt lågklassigt kallblodslopp. Lite svårt med streckanalyser då hela Sverige lägger allt krut på extra V75an och multijackpotomgången nyårsafton och de flesta börjar troligen läsa på först efter nyårsfirandet i morgon. Gissar på betydligt lägre omsättning än vanligt på lördagarna. Spelarkollektivet har när detta är 9e V75an på 10 dagar dessutom spelat bort oerhört mycket mer pengar än en normal vecka eftersom det omsatts så väldigt mycket mer. V75-1 Ozzys Melody klar favorit när detta skrivs men det känns inte som någon klaring. Sent kuskbyte . Frågetecken med spår 4 i volten på en häst som bara har autostarter i raden. Tycker inte heller förutsättningarna är optimala för No Doubt. Är väl bäst både i spets och barfota runt om och blir inget av det nu. Lyckans Star (2 lopp i kroppen och formstall), Albert Kronos och den okända finska hästen Astrum känna hetast för mig. V75-2 Ihåligt och långt ifrån fullt kallblodslopp där Grisle Odin GL ser ut att bli gigantisk favorit. Den har nog toppchans att vinna. Din Viking känns som främsta motbudet. Philip Ess är nog bäst barfota. V75-3 Dålig koll på dessa hästar i lägsta klassen som saknar meriter på V75. Alla tips jag sett hittills tippar Global Classified som vinnare och den är också klar favorit som vinnare hos svenska spel. V75-4 Kallblodsloppet som ersatt gulddivisionen. Ser väldigt ihåligt ut men man har ju sett förr att det kan hända saker som är omöjliga att förutse i den här typen av lopp. Barfotahästen Buska Blyg funkade bra med skor och brodd senast. Motbudet är väl främst stoet Sjö Stjerna. Men de 20 meters fördel den får som sto i proppen äts upp lite av att den fick 20 meters tillägg på att ha tjänat mer än 470 tkr. Det har inte hingstarna på samma volt drabbats av. V75-5 Lite frågetecken på hur flera funkar med skor och brodd som brukar gå barfota. Hector Boko ströks idag. Bike på Crirerion intressant men annars är det väl på förhand bakspårshästarna Dark Roadster och Indy Lane som ser mest intressanta ut. V75-6 Svårt stolopp men tilläggshästarna känns hetast. 10,11,14,15 och man bör ha god chans att överleva men kan alltid finna någon luring på start som får det optimala loppet och det är många på startvolten att runda. V75-7 Ganska fin bronsdivision för årstiden. Mest svårbedömd Jacoby Keeper som inte startat sedan i maj och gick utan skor och lyfte sig på det två senaste. Arch Lane är nog befogad favorit . Den har betydligt bättre spår nu än senast. Tale of Jacks och Victory Topline mina främsta motbud just nu. Lycka Till ! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) |
|
2021-12-31, 22:51 | #2 |
Första dagen där det är förbjudet med bike i voltstart, hur stort minus är det för Grisle Odin G.L tror som allt som oftast tävlar med biken...Vann visserligen med vanlig vagn de två (?) gånger den tävlat med det men som storfavorit i årgångslopp...
Jag gör ett försök att fälla och tycker Faks Nils är intressant när den får stå på start och Don Viking och Björs Frej gjorde båda det fint i sina senaste lopp... Green Mamba blir troligen spik för mig, även om det är ett gäng att runda här så står väl hon för klassen i gänget och visat form de senaste starten igår efter en tyngre period... Beroende på hur strecken lägger sig i första så kan Astrum bli spik med, vad jag sett i finska arkivet så är det är allround och fin häst som både går bra i spets eller ryggar med fin speed. Blev några timmar pluggandes nu under kvällen pga förkylning och hela nyårsfirandet inställt för egen del, gott nytt år på er allihopa! |
|
2022-01-01, 03:08 | #3 |
Tidiga 2022 raden
V75 1) 6 Astrum. Står bra inne på finske pengar och Mika upp. V75 2) 6 Grisle. Tja vinner väl lätt som en plätt. V75 3) 2 Global. Djuse har nog bästa hästen och skapligt läge. V75 4) 8 Sjö Stjärna. Står perfekt inne. V75 5) 1 Vacqueras dags för gamlingen att visa var skåpet skall stå. 4 Zlatan Knick bör nog bevakas. V75 6) 15 Bowling El Mar. Orlando Vici, Wäjersten och Medin är starka papper. V75 7) 1 Jacoby Keeper. Ok pausat länge men jag gillar hästen. Gott nytt år alla trav filurer. |
|
2022-01-01, 11:23 | #4 |
Noterar att man lyft bort gulddivisionen från V75. Jag förstår varför när jag läser startlistan.
7 hästar till start som tillsammans vann 6 lopp 2021. 3 av dessa segrar stod 4 Hazard Boko för. Han lär vinna 150 000kr idag i ett minst sagt billigt lopp. Spets och slut. Loppet köra som lopp 2/V4:2. Andrahandare i loppet är 13 årige Queer Fish Tredjehandare i loppet är 10 årige Nappa Scar Fjärdehandare i loppet är 14 årige Candor Hall Någon av dessa blir nog tvåa och får 75 000kr för besväret. Kommer man sist i loppet så får man 7 500kr… Konstig att man inte lyckas locka fler än 7 startande med så pass bra prispengar. Senast redigerad av Basse den 2022-01-01 klockan 11:26. |
|
2022-01-01, 11:44 | #5 |
Banned
|
Lite revansch sugen från igår. Hur fan kan man missa Ulf Olsson från innerspår, voltstart, och favoriterna på tillägg?
Överlag ser det fantastiskt favoritbetonat ut. Men, efter en snabb titt i lopparkivet och ATG:s Tipssida så verkar det ju ändå som att det finns ett par grejer att gå på. Det andas optimism i stallet när det gäller Don Viking. De räknar med att komma före Megalampan från start, som dessutom nu ska gå med vanlig vagn. Don Viking i spets, och megafavoriten i dödens, öppnar upp för Örjan Kihlström som sätter dit fjärdehandaren 5 Philip Ess till 150 gånger pengarna. Riktigt bra V75-spik, 5%. 2 Global Classified är berättigad favorit men 7 Mountainous är helt bortglömd. Var inte den här bra trea på V75 näst senast? Står inte 8 Sjöstjerna oförskämt billigt inne? Gjorde ett bra lopp, endast slagen av vinterfenomenet Hallsta Vinnex. 4 Rote Linn är stänkaren. En silverdivisionen över korta häcken och 11 Indy Lane med Jorma Kontio är favorit till 36 %. Nog måste väl det vara fel? Eller tror man att det kommer att lukta bränt gummi in i första sväng? När det laddas från alla med framspår? Intressantast är gaffelbandsrehabiliterade Untersteiner bekantingen 2 Fortune Mearas. 5 Betting Rebel gjorde en jävla insats senast. Bra tid också, för årstiden. 6 Astrum trendar på strecken efter att Nybrink och de andra travdyslektikerna i studion hissar den till skyarna. Borde inte Tomas P vara favorit i DD1? 1 Staro Nessie blir draget. Öppnar bra från inner- och Rikard behöver bara köra rakt fram hela tiden. Spets och slut? Har fastnat för 5 Lass Revenue i sista. Kategorisk icke vinnare. Men kanske hittar till spets här, inledningsvis. Och från rygg ledaren kan det vara bra platschans, till tre gånger pengarna. Tvilling är det ännu bättre. Och om favoriten gör bort sig, eller har en sämre dag - då kan det bli bra pengar. Senast redigerad av Stankarn den 2022-01-01 klockan 14:33. |
2022-01-01, 11:58 | #6 | |
Citat:
|
||
2022-01-01, 12:07 | #7 |
Mikael Cedergren strök precis två av sina hästar i sjätte avdelningen. Sjukdom i stallet?
Har ju även Tale Of Jacks i sista som än så länge ser ut som att den ska starta. |
|
2022-01-01, 12:13 | #8 |
Igår var det nära, att både bolagssystemet och det privata gett sju rätt, men den stora favoriten brände. Det blev i alla fall drygt 8' vardera på båda systemen. Bra speldeg till idag. Så här blev bolagssystemet.
1) 4,6 r9-3 (här vinner den finske hästen 6 från springspår. Favoriten 4 tar ledningen. Bra lås) 2) 5 r8-9 (5 slog detta gäng senast och gör det idag igen. Spik) 3) 2,9,11 r12-6 (ett ojämnt lopp, där 2 är stor favorit. Bergh kan ha vinnaren med 9 och 11 kommer från två raka) 4) 4,8,10,12,13 r6-11 (Bergh blir favorit med 13 i detta stolopp för kallblod. 8 - 20 m före drar till ledningen och kan vinna. Jag är dock rudis på kallblod) 5) 2,4,5,9,10,11 r8-1 (svårlöst sprinterlopp, där 11 blir favorit och kommer från tre segrar i enklare lopp. Måste garderas) 6) 1,10,14 r15-12 (1 är knepig, men kan felfri leda och rinna undan till låg streckprocent. 14 är favorit. 15 kom med sedan 10 nyss ströks) 7) 1,4,6,8,9,12 r5-2 (det mest sannolika är att favoriten 6 vinner detta. Örjan kör 9 - endast 7 % - som såg fin ut i spurten senast. Ta med några stycken) Kostar 1620:-. God Start På Det Nya Året! |
|
2022-01-01, 12:15 | #9 |
Den ena är struken för hälta den andra för transporthinder (?)...så ingen infektion vad det verkar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nobleflash (+5) |
|
2022-01-01, 12:56 | #10 |
V75
Inlämnat: 2022-01-01, 12:20 Bollnäs Lördag 2022-01-01 Start: 16:20 Kostnad: 216,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 6, 10, 12 (9, 3) 2: 8 Don Viking (5, 9) 3: 2, 9, 11 (12, 1) 4: 4, 6, 8, 10, 11, 13 (12, 7) 5: 5, 11 (4, 10) 6: 14 Green Mamba (11, 15) 7: 1, 3, 6 (4, 9) 4x1x3x6x2x1x3 = 432 rader. 432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr. Totalt: 216,00 kr. Rättningskod: MHD ZHH HHS Blev såhär. Avd 1 Finske hästen kanske bara är bäst i första, men ser ju ut att bli favorit. En häst jag inte vet så mycket om eller sett mot svenskt motstånd känns lite vanskligt att spika. Ozzys Melody streckas samt två hästar i bra form som det är lite spel på. Madame Af Djupmyra 6% och Västerboflashdance 2%. Känns som de har blivit missade av spelarna. Avd 2 Chansspikar Don Viking som gått fint på slutet. Rutinerad häst som står lite på tur. Mats E Djuse är en bra kallblodskusk. Skulle kunna fälla den stora favoriten. Avd 3 3-hästarslås på 2, 9 och 11. Borde kunna räcka långt för att överleva loppet. Avd 4 Lurigt kallblodslopp över tre volter. Streckar flera. Två skrällbud är Jack M.R. 6%. Hemmahäst som är under utveckling. Uppåt på slutet. Felfri finns det nog lite fart i denna. Tar även med Sundbo Komet 3% som gått bra i senaste starter och sett ut som att den haft krafter kvar. ÖK upp. Avd 5 Öppet sprinterlopp. Testar att gå kort här med ett lås på favoriten och 5 Betting Rebel, som kan göra riktigt vassa insatser ibland och gillar att vara med där framme. Avd 6 Spik Green Mamba. Vettig chans att runda detta gäng. Avd 7 Arch Lane kanske kan leda runtom. Jacoby Keeper är en bra häst, men efter lång vila vet man ju inte hur formen är. Soul Tan 4% kan vara ett roligt drag i avslutningen. Segervan häst. Lycka till de som spelar idag! |
|
2022-01-01, 13:35 | #11 |
Jens Sjödén V75 Bollnäs Nyårsdagen på Service Plays
bosseguldheden (+10) |
|
2022-01-01, 13:39 | #12 |
Årets första V75:a.
Lopp 1. Astrum kan vara hur bra som helst, lär vara startsnabb och går på hakar, men det är ändå en ren chansning att sätta in i det här loppet från springspår och volt. No Doubt tycker jag är intressant, även om läget kan ställa till det. Fyra streck? Lopp 2. Grisle Odin är förmodligen överlägsen här och spikas. Ju mer de snackar upp Don Viking desto bättre blir det. Lopp 3. Global Classified fyller fyra år idag – grattis! Visst sticker hästen ut i det här loppet, men jag är sugen på att helgardera och hoppas på skräll. Öppet lopp om favoriten inte är för bra. Lopp 4. Sjö Stjerna står väldigt bra inne i loppet – fördel ston. Rönningsgutten är urstark och inte borta i loppet. Rote Lin höjer tränaren rejält och påstår att den har likvärdig kapacitet med hästarna längst bak. Det tror jag inte på. Buska Blyg blir nog min andra ”heta” spik idag. Lopp 5. Bästa hästen är Indy Lane. Blir det tempo, med flera startsnabba där framme, så gynnar det såklart hästen och det är en tänkbar spik, distans och läge till trots. Lopp 6. Fyra hästar bör räcka. Lopp 7. Inte omöjligt att Arch Lane vinner avslutningen. Jacoby Keeper åter efter vila och har förberetts ordentligt. Svårt att sätta in formmässigt, men den lär i alla fall inte vara på topp ännu. Jag hade gärna garderat upp loppet hårt, men får nog bara råd med ett par streck ytterligare. |
|
2022-01-01, 13:58 | #13 |
Jänkarvagn på Arch Lane!
Staketkusken (+1) |
|
2022-01-01, 14:35 | #14 |
Banned
|
|
2022-01-01, 14:40 | #15 |
Idag önskar spelvärde alla gott nytt år på twitter och informerar om att dom som ryggade deras V75 tips under 2021 gick 417 tkr plus. Varför ryggade man inte? Det motsvarar ju ungefär en månadslön på runt 45 000 kr innan skatt. Tänk att bara sitta och skriva av deras V75 system och tjäna lika mycket.
Idag spikar dom Rönningsgutten i avd 4 så den måste väl då vara stenklar ? |
|
|