|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-12-30, 10:51 | #16 |
|
|
2021-12-30, 11:43 | #17 |
Halmstads banmästare rejält oroliga. Hade tävlingarna körts i eftermiddag hade de inte gått att genomföra uppger de. Dom har ett arbetsfyllt dygn framför sig för att få till banan.
|
|
2021-12-30, 11:48 | #18 |
Dags att bygga en riktig inomhusbana i mitten av landet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10) |
|
2021-12-30, 12:10 | #19 | |
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverig...iska_mittpunkt Citat:
|
||
2021-12-30, 14:08 | #20 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2021-12-30, 14:33 | #21 |
Blir alldeles förvirrad, än mer
Så ATG skriver alltså att loppen på Axevalla som kördes på Örebro kördes på banan med förkortning Ax MAMANEEDSHISMONEY Kevin Oscarsson 10,23 148 500 2,15 Amerikansk 143-0-4 Axevalla-7 Kevin Oscarsson 1 2160 6 15,4 2,60 25' Vanlig Utv utan rygg, fram utv led 1500 kv, press från 700, grepp 150, bra, 13,9/1000. brukar det vara så på ATG, inte noterat det tidigare är ju liksom inte första / eller sista gången tävlingar flyttas, visst borde man ha rätt bana, den man faktiskt kör på, redan från start annars blir det säkert följdfel någon stans tog ett tag innan jag fattade, 3e loppreprisen jag kollade såg jag vafan är detta , där kan man inte tälta på bortre lång, möjligen slagga på en höbal men inte tälta. |
|
2021-12-30, 15:14 | #22 |
|
|
2021-12-30, 15:57 | #23 |
Daniel Berglund V75 Nyårsafton Axevalla/Halmstad på Service Plays
|
|
2021-12-30, 23:00 | #24 |
Väldigt mycket kuskbyten. Vad tror ni det beror på?
|
|
2021-12-30, 23:03 | #25 |
Erik A på de flesta. Emilia Leo på några.
Räckte med två avhopp för många byten.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2021-12-30 klockan 23:05. |
|
2021-12-31, 09:11 | #26 |
Underbar dag att se fram emot. Idag inkommer jag med min rank och analys i sedvanlig ordning. Men idag kan det skilja när sedan raderna lämnas in. Flera andra spelläggare ska vara med på systemen så idag är lite speciellt. Men det ska bli riktigt kul ändå. Nu kör vi
V75-1 Många kommer att spika favoriten men jag ställer frågan inte många gjort! Favoriten ska köras av Markus Svedberg på Halmstad! Han är absolut inte dålig i sulkyn men att köra en 52% häst i en av de mest spelade V75 omgångar kräver en del. Farfar äger hästen men han har inte kört hästen på två år. Visst är hästen bra nog men visst finns det frågetecken måste jag säga och jag vill ändå höja ett varningstecken. 9 Bravo Santana 11% får mitt första streck då jag tror den får loppet härifrån. Tycker hästen ser riktigt fin ut för dagen och skor på verkar inte göra någon skillnad 1 Rutger B.L 3% känns het till tanke på % samt läge. Hästen är snabb ut och lär hamna som sämst rygg ledaren. Den här hästen springer en låg 11-tid med tanke på att han gick 1,12.0 över full distans med bra spänst för några starter sedan. 3 Bravo Sabotage 52% får mitt tredjestreck ändå och jag tycker hästen ska räknas men jag är lite osäker på ekipaget tillsammans och just att man tävlar på Halmstad. 4 Leon Zon 3% ska man passa om man garderar här. Kollar man arkivet så blir hästen bara bättre och bättre för varje start. Rycktussar för första gången brukar ge bra effekt. 6 Roller Coaster Ås 12% är jämn och säker och startsnabb. Tveksamt om den kan komma till spets men man kommer sätta på en jänkarvagn och testa. Från spets skulle den bli väldigt farlig 7 Cassiopeia 7% låter det väldigt påställt ifrån om man lyssnar från stallet. Hästen står ju bra inne i loppet och även om hon enda sto så har hon hårdheten som krävs. 2 Milos Gandor 4% har ett bra läge och även här andas det optimist från stallet och även från kusken. Kommer avsluta snabbt med rätt lopp Rank V75-1 A 9 B 1-3-4-6-7-2 C 5-11 D 12-8 V75-2 Favoriten åker ifrån Östersund och har inte tävlat längre än Sundsvall innan. Ca 87 mil transport och hästen är orutinerad med 13 starter med 3 voltstarter som inneburit 2 galopper spelad som favorit på V75. Där ser man. 1 Bontonio Degato 19% tycker jag är klar första häst med tanke på läge och form. Man tar nog spets här och lär köras där. Det känns som hästen är under utveckling trots bara 4 starter inom västen. 6 Alison Face 14% har även den ett bra läge men hästen är inte rumsren och kan fela. Lite oroväckande är att den har en snabb häst utvändigt som kan skrämma. Men fart finns 8 Wingait Leif 3% har inte vunnit ännu men kommer närmre och närmare en seger känns det som. Bra läge trots spåret och jag tror man kommer få en bra resa här. 14 Open Sky 22% rankas ner med tanke på läge och omständigheter. Den har 7 segrar på 13 starter så hästen är bra det är det inget snack om. Men resa, övernattning mm 5 Timotejs jackpott 15% har på sina 4 starter visat att den har helt okej kapacitet. Spåret är inte det bästa och det finns stor galopprisk ska sägas. 11 Ego sisu 14% ser ut och vara en stark och rejäl häst där en ny orutinerad kusk hoppar upp. Men Martin har det i blodet så det kanske hans tur att visa upp sig i rampljuset denna gång. 15 Boke Palema 3% kan få smyga med de bättre hästarna från bakspår där av få ett kanonlopp om det blir långa repor i tredjespår. Inte borta då. Rank V75-2 A 1 B 6-8-14-5-11-15 C 7-2-3-13-4 D 9-10-12 V75-3 Återigen ett öppet lopp där jag tror bästa hästen har bra chans om den håller ihop travet 4 Lampard 18% har bra chans att leda detta runt om. Enda orosmomentet är travet inte är klockren hela vägen. Men jag tror som sagt att Jepsson får bestämma en bit och då blir den mycket svår att slå. 9 Chasingneonrainbow 41% har bara gjort 7 starter men visat fin stryka i loppen. Lär köras offensivt men det luktar dödens hela vägen. Men ska med tidigt om man väljer gardera min tipsetta. 3 Rampant 8% har gjort en start sedan den blev kastrerad. Jag tror att den här kommer bli bättre av det och det är bara en tidsfråga innan den får se vinnarcirkeln. 7 J.S Peaky Blinders 1% tycker jag är sjukt bortglömd här. Inte vunnit ännu men många bra lopp har den gjort om man kollar arkivet. Kan vara veckans miljondrag 1 Mamaneedshismoney 15% bra läge och jänkarvagn på för första gången. Lite rädd att det blir rygg ledaren och att luckan inte kommer. Men kommer den så ska den streckas. 11 El Toro Pellini 6% kan bli farlig om det skulle bli tempo. Tror det är den häst som skulle gynnas och få smyga med i de bakre regionerna. 2 Teanie 2% har även den visat styrka och jämnhet på slutet. Man tror att den är mer stark än speedig och det kan ju passa här Rank V75-3 A 4 B 9-3-7-1-11-2 C 8-6-10 D 5-12 V75-4 Omgångens snackhäst och de flesta stora spelbolagens spik. 7 I Can Steel 56% har en bra chans kan man lugnt konstatera. Måste erkänna att först fattade jag nada men efter kollat arkivet och kollat hur han ser ut så är det här en häst under utveckling och en häst som är svårslagen. Han skulle nämligen gått ut i huvudloppet idag men kom inte med. Då förstår man hur man spänner bågen. 10 Squanto 24% kommer med 5 raka segrar och man tror på bra chans från stallet. Klart första motbud och man måste även se vilka tider vunnit på vilket ska ge respekt. 11 Ninja Zon 1% som jag skulle vilja lyfta om man garderar. Riktigt fin häst som ingen springer ifrån. Kan springa en 12-tid och det gör att den blir farlig. Måste med på gardering 13 Luringen La Ma 6% har varit på plats 13 av 18 gånger och är jämn och säker. Tror inte spåret skrämmer hästen utan den är med fotot när det ska göras upp. 1 Dynamic Twister 4% kommer få ett kanonlopp från detta läge. Ska inte räknas bort helt om man inte tror på favoriterna här. Rank V75-4 A 7 B 10-11-13-1 C 6-3-8 D 5-9-14-12-4 V75-5 Ojoj vilket svårt lopp även om det blev enklare nu när man strukit två hästar. Tror nämligen det kommer bli körning och hårt tempo hela vägen vilket gynnar mitt drag 12Darah Bibo 4% är en riktigt tanker som alltid gör sitt. Alltid i tuffa omgivningar och oftast i V75. Tror hon har en bra chans nu på hemmaplan och kan kontrollera fältet bakifrån när man väl kommer köra. Se upp 1 Twinkle Face 29% var en riktig nästa gångare på V75 och vann nästa lopp lätt. Tätta starter ska vara positivt men frågan är vad det kommer kosta att köra i spets idag. 6 Florist 5% var även den en nästa gångare senast på V75 och även den vann nästa lopp till 9 gånger. Hästen har full form för dagen och jag tror hon kan bli farlig om det blir speeduppgörelse 10 Chablis Ribb 4% har ju visat sanslös form på slutet och hon har visat att hon duger i den här klassen. Kommer även en bli farlig med hårt tempo 2 Betting Pacer 12% har aldrig förlorat i spets så gissa på att man kommer ladda. Men jag är lite rädd att man drar svartepetter och kör bort sina chanser. Skulle den komma till spets ändras förutsättningarna. 7 Call Me Brodda 2% hade nog varit megafavorit om det varit i augusti nu. Formen är som bortlåst, hästen springer och tvärar och skulle nog bra med lite vila. Men skulle hon ha en sådan där som hon kan ha då bara blåser hon detta gäng. Men svårt att se om den kommer nu. 5Eenymeenyminmoedk 16% har ju verkligen ett drömnamn för varje referent eller inte. Nu är det ny kusk igen och det tror jag inte passar denna häst. Där av åker den ner i ranken. Men glöm inte att det var ett riktigt stallskrik senast! Rank V75-5 A 12 B 1-6-10-2-7-5 C 8-4-11 V75-6 Även här finns några som sticker ut och min nästagångare måste ha bra chans 9 Platinium Tile 17% skrev jag i mina noteringar att spika nästa gång den starten efter förra startern. Hästen flög fram och gick klart snabbas sista 400m och det gick kusligt snabbt. Hästen kliver ner i klass här och jag tycker hästen ska ses med bra chans 8 Blue Frontline 21% har visat fin kvalité men problemet är väl bara att den mött lite enklare motstånd. Men tittar man i arkivet så finns hårdhet, fart mm så den är att räkna med 13 So Superb 18% är en norsk gäst som inte är någon startsnabb häst utan kommer på slutet. Skulle den kunna trampa iväg från springspår så kommer den vara långt framme 15 Aurora Show 7% var det mycket snack på senast men det blev galopp direkt. Spåret inte det bästa men fart finns. 1 Hattusa 18% är den troliga ledaren som kommer leda länge. Men det är skor nu och de har en annan hårdhet där bakom så det kan bli tufft att stå emot. 11 Rapunzel 2% var inte som bäst senast men jag tror det var ett olycksfall i arbetet. Även här är det en häst som smyger och syns inte förrän upploppet. Rank V75-6 A 9 B 8-13-15-1-11 C 12-3 D 5-10-7-6-14-2-4 V75-7 Underbart fint lopp avslutar en svår jackpottsomgång 9 Gaylord Am 20% går inte att blunda för hur bra den varit och är. Den gör ju lopp som man bara häpnar över varje gång. Spåret är inte bra och skulle den tappa i början så blir det svårt. Men kapacitetsmässigt så är det bästa hästen. 11 Dwayne Zet 8% har ju även den visat hysterisk form på slutet och denna gång kan den laddas fram tidigt och vinna många meter på värsta konkurrenterna 7 King Schermer 14% gick 1,10,5 på Jägers i sommras. Efter det gjorde den en grym start i paris och sedan kvar i Frankrike. Med tanke på kapacitet så står den billigt inne. Ska med på gardering. 2 Ture L.A 13% spikade jag från ledningen för 3 starter sedan när den vann. Vid finalen senast skrev jag upp den som en nästagångare. Inte omöjligt att den kan leda runt om 1 Räser Helge 14% var med i samma lopp som Ture och även den skrev jag passa framöver. Tror det blir rygg ledaren men skulle det bli spets kör man där. Inte heller ofarlig med tanke på läget. 10 Moses 4% vill jag varna på då en har ett bra spår. Var sämre senast men bländande för det. Har den rätt dag kan den slå alla.’ 14 Spickleback Face 9% har ju en hysterisk form och stark som få. Lite rädd att den får göra grovjobbet även denna gång 12 Loaded Maria 1% måste jag varna lite för. Mött kulleliten hela sitt liv. Tjänat 2 miljoner och utmanat de bästa 4 åringarna vi har i landet. 1% är för lite spelad helt enkelt Rank V75-7 A 9 B 11-7-2-1-10-14-12 C 5-6-15 D 4-8-3-13 Nu kör vi Jiwa Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Posaa (+5) |
|
2021-12-31, 09:19 | #27 |
Två av de intressantare är inte Adielsson eller Leo, utan i avd 5.
Ulf Ohlsson upp i stället för Thomas Pettersson på Twinkle Face måste vara ett jätteplus. Huruvida Rickard Svanstedt är ett plus i stället för Niklas Korftisen på Eenymeenyminymoe låter jag andra bedöma då jag inte kan den sistnämnda. Senast redigerad av Gus den 2021-12-31 klockan 09:24. |
|
2021-12-31, 09:25 | #28 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3069Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Smhis progos för Halmstad: Lätt regnande som upphör kl 15. 5 plusgrader och svag vind.
Det låter som nåt som bankillarna kan ta hand om utan större problem. Ser fram emot fina tävlingar. Hockey AM nedstruken till fina spår 1 i volt. Farlig 3%-are? |
2021-12-31, 09:29 | #29 | |
Citat:
|
||
2021-12-31, 09:33 | #30 |
Om man tittar på enkelradstävlingen
Så finns det en skrällkuse som nämns nästan på varje tips. Är det bara att hamra in spiken på Florist nu ... Får dubbla systemet med den nu iallafall