|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-12-27, 09:03 | #1 |
V75 HALMSTAD (Axevalla) Nyårsafton Megajackpot
Ja då närmar det sig hela höstens "uppskrytna" jackpot, just nu ligger det dryga 43 miljoner extra i 7-rättspotten, men ATG hoppas säkert att det blir lite kronor från Norge och Danmark i veckan.
Snackisen har gått lite knackigt under hösten, i somras var vi nära fullträff mer än en gång. Borde det inte passa bra att avsluta året med en fin vinst genom dragen här i tråden....?! Värt att notera är att varken Örjan eller Goop tar turen till Skaraslätten vilket öppnar upp loppen lite kanske. Avd1 Leon Zon gör nästan alltid bra lopp och senast var inget undantag då han sprang i dödens och var slagen med en halv längd, för mig har det varit en häst som gått bäst i ryggar och avsluta vasst, borde passa perfekt på Sveriges längsta upplopp....Han vann nyår i fjol här....6 Roller Coaster Ås är ingen dålig häst och tidigt anmäld med första bike i år...Men första häst kanske Bravo Sabotage är. Avd2 Oj, inga miljonärer till start här, det tio på start har inte ens 100k på kontot och 20m bakom startar ett gäng som tjänat mindre än 250k. Här krävs det nog några timmar att vända ur och in på loppet, om det inte bara är så att Open Sky vinner detta med fem längder, fick en dålig start senast och galopperade när den kördes fram och tappade säkert 70-80m med varvet kvar, gick som en raket till andra plats. Svårt att klocka men gick nog strax under 1.13 tempo sista 900m...Felfri borde den väl springa åttor runt dessa... Avd3 4 Lampard lekte hem ett fyraåringslopp på Valla i senaste starten, men 1 Mamaneedshismoney ska inte nonchaleras och är anmäld med första bike här, lär inte hålla ledningen men löser det sig på vägen blir han farlig. Avd4 7 I Can Steel snabb ut och spår 7 i spårtrappa, som dessutom jagar sin femte raka seger, har dessutom vunnit sina lopp enkelt och står billigt inne i klassen efter att ha startat en del i Holland i början av karriären..Ev. motbud kanske kan vara Eklundh med 13 Luringen La Ma som jag gillar, men den förmodade favoriten blir nog tuff att slå... Avd5 Kupongens finaste lopp tillsammans med det avslutade Sylvesterloppet. Här får vi se ett stolopp med kanonläge för formtoppade 1 Twinkle Face som senaste bollade med motståndare som Digital Dominance över långdistans...Flemmings häst var inte alls bra senaste, och fick se sig omsprungen av många över upploppet snabbast var Chablis Ribb som kommer ut här igen och återigen från bakspår men det verkar passa hästen bra och Axevallas långa upplopp är tacksamt. Avd6 9 Platinum Tile tror Aronsson en del på om jag hörde rätt i sändningarna i helgen, står fint inne i loppet och har bra form. Fyra på Åby senast med fin avslutning bakom Beckham och Global Lover.... Avd7 Kvällens höjdpunkt till Pacific Face ska start ensam på 60m tillägg och loppet är "bara" 2640 för starthästarna, Lubrano hade säkert velat trava några varv till. Här kan vi snacka om att stå rätt inne i loppet, 12 Loaded Maria har EN krona tillgodo från att starta 20m längre bak tillsammans med Pacific Face, men jag tror hon får det alldeles för tufft här mot härdade grabbar som Spickeback Face bland annat. 4 Borups Tornado är inte lätt att plocka ner om denna får köra i sitt tempo där framme... Jaja det var lite tidigare tankar från mig, fyll på med era drag! God fortsättning! |
|
2021-12-27, 09:41 | #2 |
Kan vara värt att även följa väderprognosen. Som det ser ut nu ska det slå om till rejält mildväder nyårsafton med 6 plusgrader i Skara. Senast när det skedde tidigare i december blev Axevallas bana otjänlig och dom fick flytta tävlingarna till Örebro.
|
|
2021-12-27, 11:56 | #3 |
Fyra femtonhästarsfält och tre tolvhästars och ingen högre klass. Det ser riktigt svårt ut och det blir verkligen inte lätt att hitta sju vinnare för småspelare.
|
|
2021-12-27, 12:04 | #4 |
Mycket fin omgång på hemmaplan och är på plats då ! Ska försöka höra mig om lite drag (hemmaekipage )
|
|
2021-12-27, 13:47 | #5 |
Måndags Filikrums
Jäklar vilken svår tippad avslutning på V75 året. 4st 15 hästarslopp, lågklassiga avd, okända hästar, risk för tjällossning och långa upploppet som grädde på moset. Allmänt svammel utan bedövning med spontana måndags stänkare som bara poppar upp. Nästan omöjligt att hitta stabila spikar men veckan är lång. V75 1) Jag känner lite extra för Bravo hästarna. 3 Bravo Sabotage har gått bra hela året och visat fina takter nu i höst. Bör bevakas. 9 Bravo Santana har oxå visat bra form tidigare i år. Dock lite sämre senast som hårt betrodd. V75 2) 1 Bontoni Degato är en fin travare men lite orutinerad. Dream teamet Jepson o Martinsson gillas skarpt. Vidöppet och lågklassigt lopp. V75 3) Hm vidöppet är bara förnamnet. 3 Rapant har haft lite svårt att sätta nosen först men gör intressant debut hos Ola S. och dessutom Erik A. i jollen. Varför inte vinna nu när det är 100 lax i premie ? 12 Listas Die Hard är kanske bortlottad men hemma hästen känns bra iordning och på Axevalla får väl alla chansen ? He,he. V75 4) 2 Ove Palema. Vinner inte så ofta men en stabil och välstammad travare och Jepson upp ! Staketbyggarna 7 och 10 är väl värst emot. V75 5) 1 Twinkle Face. Övertygande vinst senast och är nog med i striden här oxå. 6 Florist kommer från vinst i ganska tufft gäng. 11 Beluga West. Stabil märr som inte räds motståndet. Gillar hästen. Stänkarvarning. V75 6) 9 Platinium Tile. Står perfekt inne och Aronsson har stallform. Jag tror stenhårt på hemmahästen. V75 7) 2 Ture L.A. Bra möjlighet att försvara sin vinst för ett år sedan. Same Presidia As Last Year. 10 Moses. Perssons Pack har haft ett grymt år. Stefan i sulkyn och Håkan K som tränare. Unnar dom verkligen en vinst på gamla hemmabanan. Pacific på sprintdistans ? Hinner nog inte fram. He,he. Lycka till med Snackisen Viking men mina drag är tyvärr väldigt spontana. Visst känns det läge för ett rejält Scharps Snackis system typ 10000 rader. 50 andelar á100:-. Jag ryggar. Men vi får fundera ordentligt på spikarna. Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-12-27 klockan 13:50. |
|
2021-12-27, 14:01 | #6 |
King Schermer är en kanon. Tvåa bakom Önas Prince i Ina Scots ära på 11,3 full väg. Trea bakom Bengurion Jet på 10,5 trots att hästen inte gått en meter på innerspår. Fast som favoritspelad på Vincennes senast och blir väl säkert påpassad här också innan det är klart. Men det är helt omöjligt att läsa på så här långt i förväg till alla banor söder om Umåker. Hur banan ser ut på fredag kan bara vädergudarna veta...
|
|
2021-12-28, 14:46 | #7 |
Flytt av tävling: På grund av risk för otjänlig väderlek flyttas Axevallas tävlingar med V75 fredag 31 december till Halmstad. För spel gäller fortsatt Axevalla (bankod 08). Återbetalning är möjlig.
|
|
2021-12-28, 16:02 | #8 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3135Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Då blir det andra förutsättningar och bara att börja om med analyserandet. Tråkigt för Axevalla, men bra för hästar och kuskar som slipper riskera livet på en iskall leråker.
Man kanske t o m borde permanenta Nyårs75:an till Halmstad. Det är väl den enda banan man kan lita på i alla de typer av väder som brukar finnas runt nyår. Jag tror de kommer presentera en helt underbar bana nu när de fick uppdraget i så god tid. Nu får man passa sig för Unters ännu mer. Varken Björn eller Örjan finns ju att kämpa mot. Efter banbytet rankar jag ner Jepsons och Eklundhs styrningar något hack. De är ju framgångsrika på Axevalla men på Halmstad finns det andra som njuter mer av att tävla hemma. Senast redigerad av bosseguldheden den 2021-12-28 klockan 16:03. |
2021-12-28, 16:20 | #9 |
Lite märkligt beslut tycker jag. Måste vara omöjligt att bedöma banans beskaffenhet om tre dagar. Ok lite mildväder på fredag men inga alarmerande väderprognoser ang nederbörd. Axevalla kanske inte vill ha några tävlingar på fredag ?
Men självklart är det positivt logistiskt och planeringsmässigt för inblandade parter att beslutet kommer i god tid. Dock lite surt för det stora antalet Axevalla hästar/tränare att inte få tävla på hemmaplan. Lite rumphuggen mångmiljon fest. Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-12-28 klockan 16:24. |
|
2021-12-28, 17:06 | #10 | |
Citat:
Räkna heller inte med någon snabb sommarbana på Halmstad. Regn enligt prognosen där och banmästaren varnar redan nu för krävande underlag och att de har rejält med jobb framför sig för att få till ett någotsånär underlag. |
||
2021-12-28, 17:55 | #11 | |
Citat:
Kul för Halmstad att få en extra tävlingsdag. |
||
2021-12-28, 23:59 | #12 |
Let It Steel har ju varit helt överlägsen sitt motstånd hittills och det är svårt att se varför det inte skulle gälla på fredag. En s.k. mordvinnare vad jag kan se. Sen är det lite svårare att hitta spik nummer två. Tror ändå att Bravo Sabotage kan ligga bra till där. Laddas för spets och det är inte jättemycket emot. Men det var inte full spänst i benen över mål senast. Men just nu hittar jag inget bättre och favoriter tenderar att bli underspelade i lopp 1.
Kortloppet är väl det sista loppet där det är både väldigt bra hästar och kuskar på framspår. Men att välja mellan Erik och Untersteiner är svårt. Kanske tripplar med holländaren. Men stannar nog där.
2021-12-29, 21:20 | #13 |
Betydligt mindre regn aviserat i kväll på nyårsafton än vad det var igår i SMHI appen. Då skulle det vräka ner regn hela dagen. Nu står det att det bara ska komma lite regn. Men jag ska läsa på Bollnäs ordinarie V75a på lördag. Orkar inte med båda och det är närmast omöjliga lopp att lösa i Halmstad så satsar på att köpa in mig på några andelsspel till multijackpoten och räknar med att dom som säljer andelarna kan dessa hästar bättre än mig och att dom orkar läsa på ordentligt.
|
|
2021-12-30, 07:35 | #14 |
|
|
2021-12-30, 07:42 | #15 |
Skrek mig hes på Pacific Face att den var stenklar sist på twitter.Sen får man höra att den gick med punktering nu bara 4%.Hästen är gött entaktad äger ingen speed men har råstyrka som få.Att det loppet gör gott det kan jag lova men och många snackar att det är för kort den här gången köper inte jag.När det är 700 meter kvar då bör han sitta i tredje spår för inte kör han väl fram tidigt och blir sänkt av en speed häst i loppet?
Nä loppet är ditt Giuseppe Lubrano som slipper resa då man är från Halmstad. Titta gärna igen i lopparkivet från förra årets lopp där jag tycker att T.Uhrberg väntar för länge med att köra till och då med bättre motstånd den gången. Senast redigerad av Trav-King den 2021-12-30 klockan 07:47. |
|
|