|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-10-28, 18:18 | #16 | |
Citat:
Okey, enligt högt uppsatte dig (höga hästar, månne?) Var är bevisen som skulle räcka till fällning i en domstol? Ja, vi bor i sjuka bananlandet Sverige, men var faan är bevisen, din klåpare? Är det du som är den försmådde fd stallanställde, månne? Det finns INGENTING som är bevisat, åt något håll och då skall man inte bara kunna slänga ur sig dynga som du gör. Byt hjärna!
2021-10-28, 18:44 | #17 |
Svanstedt slangade väl inte i alla fall?
|
|
2021-10-28, 19:12 | #18 |
Rykten om svanis gick ju på den tiden,, Minns när tolvåriga Oracle Suit ( frid över hanses minne) vann Guldivisionen på Bergsåker för såå längesedan,, Rykten florerade på stallbacken om Milkshakedoping? Såg inget hörde bara onda? tungor tala,,
|
|
2021-10-28, 20:26 | #19 | |
Citat:
DMSO är inte det vad som på travslang kallas lökolja för att man känner en löksmak om man får lite av detta vanskliga preparat på huden? Ja det här är ett forum men de som diskuterar mest högljutt verkar inte ha något alls på sina fötter. Säger som Billman utan att ta ställning att vi får väl se vad/om som kommer fram. |
||
2021-10-28, 20:50 | #20 | |
Citat:
Vem har på fötterna då, menar du? Har Billman det? Vilka är bevisen? Klart som faan att det är jag och de som tror på Riordans oskuld som har på fötterna! Allt tills det läggs fram bevis för något annat. Inte ett skit kommer komma fram...
2021-10-28, 21:05 | #21 | |
Citat:
|
||
2021-10-29, 06:13 | #22 | |
Banned
|
Citat:
"-Vid förkylningssymptom ges hästarna en blandning av DMSO och glycerin direkt i munnen. Det är en metod jag lärt mig i Frankrike." |
|
2021-10-29, 07:28 | #23 |
Har inte läst det citatet tidigare men DMSO i sig är ju inte olagligt och heller inte slangning, han är knappast ensam om att använda det som behandlingsmetod. Vad jag är kritisk till är att Ingvarsson i sin artikel försöker antyda, genom att visa bilden på Zahra Mil dagen före ett lopp och i stycket efter skriva att Riordan inte sällan slangar sina hästar med DMSO, att detta skulle ske inför lopp och att hästarna tävlar med otillåtna preparat i kroppen. Han skriver det inte rakt ut, men antyder på ett luddigt sätt att så är fallet. Vilket det inte finns några som helst bevis för och om man läser artikeln noggrant så det enda som man säger att Riordan gör som är otillåtet är att han utför denna behandling själv, vilket vi heller inte vet, eftersom kameran bara visar det som är precis framför den. Jag kan väl inte tänka mig att det är otillåtet för Riordan att stå och hålla i en tratt? Ge mig påtagliga bevis så är jag den första som kommer ta stort avstånd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) |
|
2021-10-29, 09:03 | #24 |
De här är väl ungefär som MeToo rörelsen, må finnas ett gäng män allt i mellan vanliga skitstövlar till våldtäktsmän, men utan bevis kan man inte komma 10-15 år efter en händelse och utkräva hämnd i media. Kan mycket väl vara sanning de säger men en rättsstat fungerar inte så. Då lär man åka dit själv för förtal (Cissi)
Här finns inte heller några bevis vad jag kan förstå. Då bör man lämpligen vädra sin frustration mellan skål o vägg med kompisar inte offentligt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25) |
|
2021-10-29, 09:30 | #25 |
Mina funderingar ang. Doping surret inom travet.
ST skryter titt som tätt att Sverige har hårda regler och kontroller samt förhållande vis få dopingfall. Ok det beror nog delvis på att kontrollen är undermålig. Banveterinärerna är anställda av Jordbruksverket och vissa av dessa är inte ett dugg intresserad av sporten och träningen utan sköter stor del av sitt av jobb som tjänstemän långt ifrån tävlings och träningsmiljön. Jag tror det behövs mer oanmälda kontroller och provtagningar i vardags miljön inte bara vid tävling. Typ övriga elitidrotter. Jag är övertygad om att det är många trav tränare som lever i gränslandet när det är så stora pengar i sporten både för tränare och ägare. Avstängningar och straff när det bevisats att otillåtna medel används måste vara mycket hårdare. Idag blir kuskar avstängda och fråntagna möjligheten att tävla med pisk efter mycket tveksamma bedömning medans doping tränare kan jobba som vanligt igen efter några månader. Att behandla ett djur med otillåtna medel är i min värld betydligt allvarligare och plågsammare för hästen än en tillrättavisning eller drivning med pisken. Jag tror att doping inom travsporten är betydligt vanligare inom Svenska travsporten än ST vill påskina. Delvis på grund av undermålig kontroll i vardags livet i stallarna samt att nya preparat och kunskaper gör fusket svårare att uppdaga. Dessutom är det mycket skrik och lite ull när media skriver en massa lösryckta citat i efterhand från icke namngivna personer i branschen som påstår både det ena och andra. Mera kött på benen innan misstankar offentliggörs tycker jag. Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-10-29 klockan 11:26. |
|
2021-10-29, 21:04 | #26 | |
Citat:
hans förra kvinna var veterinär och självklart dopades friskt, då hästarna gick som skollade troll i tre starter efter att ha stallats hos honom. Kärringen hans hade ju tillgång till allt prestationshöjande som veterinär. Samma ”ryktes-blues” då som nu, lika luddig källkoll som alltid när bevis saknas. Att Wahlman anklagar omgivningen för fusk när hans stall inte levererar, är trist, men jävligt vanligt inom elitidrott där mycket pengar och prestige står på spel. Den största fuskaren måste vara Wäjersten om man går på babblandet om fusk. Orkar ens inte ta upp Svanstedt-affären med grisfösarbabblet, alla som sett en häst gå in i ett elstaket, borde veta att inte funkar. Det enda man med säkerhet kan konstatera är att bilden på Jerry när han slangar, bevisar noll, ändå växte det till en artikel i kulturspridaren Expressen. Jajjan |
||
2021-10-29, 23:18 | #27 | |
Citat:
Känns inte som att folk citerar riktigt rätt här i forumet. |
||
2021-10-30, 11:15 | #28 | |
Citat:
Går att slanga genom näsan, också...
2021-10-30, 12:39 | #29 |
|
|
|