|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-10-03, 14:08 | #1 |
Prix de l'Arc de Triomphe
Världens mest prestigefyllda...
Måste ju ha en tråd här. Reservation för eventuella faktafel. Själv är jag förälskad i 15 Snowfall, dessvärre box 9, vad nu det innebär på Longchamp osv? Läste att Aidan O'Brien varit orolig för en bana åt det mjuka hållet vid någon start, var det Epsom? Men att hon bemästrade den med bravur. Han kallar henne ground versatile. Mellan raderna tolkar jag, högst personligt, att hon helt enkelt var bättre än han trodde utan att nödvändigtvis vara gynnad av "softish ground"? Räcker ground versatile, kan ju vara någon som är gynnad, sen exakt vad för bana blir det? ** Oddsmartknaden o bookies läser jag som att 10 Adayar är hetast, box 11, i nuläget andrafavorit efter klare favoriten Hurricane Lane. Outsidern 13 Alenquer är en tidig "Market Mover" bland skrällarna. 11 Hurricane Lane är obesegrad, sånär som i Engelska derbyt där han tappade två skor.. kan ju finnas risk för sånt igen, beror väl till del på, säger man "aktion" i galoppen oxå?, och banan ska ju vara åt det mjuka hållet även idag? Irländska derbyt var väldigt säker vinst även om marginalen inte var stor. De tar upp en statistik som säger att ingen St Leger-vinnare vunnit Arcen på väldigt länge, var det 101 år? Känns helt irrelevant, för St Leger vann han med en gäspning, kostade inte mycket vilket det kanske gjort i normalfallet och rätt tätt inpå detta lopp men då Hurricande Lane var galet obrukad stryker jag den statstiken i mitt ställningstagande, jag gissar att det är avståndet i dagar mellan dessa lopp som är haken och som sagt obrukad var han. Värre är banunderlaget även om jag inte sett någon säga något negativt där angående Hurricane Lane som väl även vann boxlotten, för visst är box 2 bra och 11 på Adyar mindre bra eller?? Jockeyval gör gällande att Buick "valt bort" Hurricane Lane, där finns ju en del frågor, tex var det exklusive boxnummer beaktat m.m. m.m. ** En annan statistik de lägger fram är den att 11 3-åringar vunnit på 20 senaste åren, den är missvisande vad jag vet, kollade förra året och minns inte exakt men där är ju flest 3-åringar till start så naturligt att de vinner mest också, samtidigt går aveln framåt, men att det skulle vara en optimal ålder ska man nog passa sig för att läsa in, varje häst är en individ om inte annat. ** 15 Snowfall då? Jag ska erkänna att jag inte ens sett alla, fast jag har ändå svårt att tro att där är två sådana totala uppenbarelser som denna, å andra sidan bör de väl vara med i Arcen om de existerar haha. Hon förlorade genrepet, men exakt det loppet har tydligen två andra också förlorat inför en vinst inom de sista tio åren så det är nog helt i sin ordning, loppet var ju tätt inpå detta. Antar att box 9 inte är bästa, fast jag ser banan som ett större frågetecken för som sagt, räcker "ground versatile" ? ** 4 Tarnawa, box 3, är väl den som är exclusivt matchad för detta lopp, stall i storform är en plusfaktor. Märkligt kall på Betfair men bookies har respekt. Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-10-03 klockan 14:32. |
|
2021-10-03, 15:16 | #2 |
Jag spelar för skräll i ”Arcen” på mitt andelsspel.
Tycker det dräller av roliga skrällbud i loppet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
|
2021-10-03, 15:35 | #3 |
Diskning av vinnare i första V4?
Störde iaf 9 grovt |
|
2021-10-03, 16:09 | #4 | |
Citat:
min rank 15-10-11-4 där jag lyfter 15 över de andra och tror 10 värst emot sannolikt hittar man vinnaren bland dessa men visst kan alltid skrälla, är ju själva definitionen... |
||
2021-10-03, 16:24 | #5 |
Uggh… har med storskrällen i V4:2 men ryker i första.
Det tog 15 min innan de hade bestämt sig för om de skulle diska vinnaren 13 i avd 1 eller inte. Segern hade då gått till 14 som var ett huvud efter i mål. Kan inte ha varit något självklart beslut att fria 13 i första då det tog så lång tid innan de gick ut med resultatet. ”Protestlampan” lös i över 10 minuter V4 Inlämnat: 2021-10-03, 15:23 Basses andelsspel Longchamp Söndag 2021-10-03 Start: 15:25 Kostnad: 384,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 9, 11, 14 (12, 7) 2: 1, 2, 3, 6, 8, 10, 12, 13 (11, 7) 3: 5, 7 (9, 1) 4: 3, 9, 14, 15 (5, 11) 3x8x2x4 = 192 rader. 192 x 1 x 2,00 kr = 384,00 kr. Totalt: 384,00 kr. |
|
2021-10-03, 16:29 | #6 |
Basse, satte du kanske High Five med de extra 30 miljonerna i potten? 4 11 10 som tvåa till fyra är ju inga konstigheter, femma kan väl många bli alltid och vinnaren hade du, 140 ggr på Betfair... ?
|
|
2021-10-04, 12:34 | #7 |
Banan blev mycket mjukare än väntat och då var en mjuk bana väntad.
"Heavy" blev det sen finns ju grader på det hela också angivna som brukligt i Frankrike. I storloppet gynnade det en häst med extrem uthållighet, 10 Adayar reds vansinnigt offensivt och höll bra med tanke på det som fyra. Snowfall gillade som befarat inte en extremtung bana, den borde man förstås hoppat av, banan hon klarade på Epsom som O'Brien nämnde var ju inte i närheten av gårdagens där uthållighet var nyckeln. Fanns ingen ork att uytnyttja speeden över upploppet. |
|
2021-10-04, 16:57 | #8 |
Det är alltid intressant att se tipsters och andra när dom förklarar sina tips. I Sverige säger man om treåringar att dom möter äldre och därför är chanslösa. Men treåriga ston vinner ofta Arcen. Ett tyskt sto, Daydream hade även banrekordet för Arcen tills för något år sedan. Ett treårigt sto över 2400. Treve, min favorithäst, vann också som treårigt sto.
Min första Arc var 1979. Three Troikas vann med Freddy Head i sadeln. Syrran Criquette tränande. Hon tränade fyrtio år senare även Treve! Många Arcar har det blivit men inte de sista åren. Covid. Det bästa med går dagen var info som jag sällan hört tidigare. Stortränaren Appleby som sa att Hurricane Lane hade bäst chans av sina fastän W. Buick, förstejockey valt bort denne. Hurricane hade nämligen stora fötter! Det var tyngre bana förra året. |
|
2021-10-04, 17:07 | #9 |
Hörru Billman, finns motsvarande för Bowling? Stora fingrar? Långa fingrar ?
|
|
2021-10-04, 17:46 | #10 | |
Citat:
Dom måste ha stora skor. Således; man måste göra klart reglerna. När jag var ung och spelade kula, några läroverkspojkar och jag, kom en kille och ville vara med. Det fick han. Det var stenkulor och dank som gällde. Trodde vi. När vi satsat vår kulor i ringen tog han upp en stor jäkla metall dank. Senare kom den att kallas... **de dank av populasen. Han slängde in den i ringen och vår kulor försvann utanför. Han plockade upp dem och försvann. Vi lärde oss av detta. Nästa gång sa vi att bara glasdank gällde. |
||
2021-10-04, 17:52 | #11 | |
Citat:
För dagen är det väl gendoping som gäller. Frågan om Bowling kom sig av att jag haft en bekant som spelade Bowling och hette som ditt nick. Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-10-04 klockan 17:53. |
||
|