Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-10-01, 15:12   #1

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50510
Standard

Daniel Berglund V75 Skellefteå

Daniel Berglund: "Roliga spiken ska bädda för hög utdelning!"
Veckans V75-omgång avgörs i Skellefteå och med en rejäl jackpottförstärkning i sjurättspotten ser det mycket spännande ut trots att omgångens största favorit mest sannolikt vinner. Jag testar det beprövade begreppet ”en trolig och en rolig” när det gäller spikarna.

Daniel Berglund
idag kl. 15:01

Det blev tyvärr två helt iskalla spelomgångar på Solvalla i helgen och återbetalningen uteblev på fem rätt under lördagen och både på fem och sex rätt på söndagen. Det innebar att vi den här lördagen får spela om hela 27,3 miljoner extra i sjurättspotten och det sätter givetvis färg på omgången. Som oftast när V75 avgörs i Norrland är det några skiktade lopp och lite fler ”chanslösa” hästar än vanligt, men vi ”slipper” i alla fall några ur eliten av både kuskar och tränare vilket gör det lite mer öppet.

Omgångens mest spelade häst, Tangen Haap, ska däremot ses med mycket hög segerchans och inte så troligt att han förlorar och då får vi försöka vara lite kreativa i övriga lopp för att inte riskera lika dålig utdelning som föregående helg. Spikar man Tangen Haap är det iskallt att använda sig av några av de andra stora favoriterna som spikar och jag testar i stället att spika emot en av dem för att få högre potential i spelförslaget.

I Skellefteå är upploppet ganska kort med 175 meter och det finns ett open stretch-spår att använda för den som sitter i rygg ledaren. Det brukar inte vara så lätt att hinna fram den vägen, men har man en speedig häst kan det gå och i den här omgången för ett år sedan minns jag att min spelidé One Kind of Art vann via open stretch.

Analys Skellefteå V75-1:
Ranking: A: 7. B: 11-4-5-3-1. B/C: 9-10-8. C: 2-6.

Spetsanalysen: Voltstart och inga riktiga startraketer vilket gör att jag tror att 7 Showtimejackflower har klart störst chans att ta hand om ledningen. Sedan bör väl Oskar Kylin Blom testa i spets, men annars är det nog mest aktuellt med släpp till 4 Mellby Ironman.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 7 Showtimejackflower

Loppanalysen: Den inledande bronsdivisionen är småknepig utan någon riktigt utpräglad favorit, men mest spelad är 5 Leave Your Sox On som kommer med fyra segrar på de fem senaste starterna och har visat fin form i lite enklare sällskap. Han har testat V75 vid flera tillfällen och gått bra utan att riktigt räcka till seger. Ulf Ohlsson upp nu är ett plus, men spår fem i volt är ett minus och det blev galopp enda gången han haft det tidigare.

Även om Leave Your Sox On kliver i väg felfritt så lär han tappa en del mark och då är han inte så pass bra att han bara vinner ändå utan då måste det klaffa ganska rejält om han ska ta sin första V75-seger. Bara en av flera och given att gardera som favorit.

Här finns det i stället ett för mig ganska givet speldrag i min spetsfavorit 7 Showtimejackflower. Sexåringen har hittat en nivåhöjning hos Oskar Kylin Blom och gått bra i lite tuffare V75-lopp än detta. Han slog till exempel stallkamraten Morotai Degato i våras och vann V75-lopp i Gävle på rejält sätt för tre starter sedan. Näst senast var han sämre och inte som bäst för dagen, men senast på Solvalla såg han formstark ut igen även om allt blev fel i loppet.

Örjan Kihlström valde då att sitta kvar i andra par utvändigt 850 meter från mål, men i samma stund kallnade hästen framför och Showtimejackflower drogs sist. Efter det brydde sig inte Kihlström om att köra något till slut utan sexåringen fick jogga i mål piggt på bettet vilket säkert var nyttigt inför denna start. Han spetsade från spår fem i volt vid senaste segern och bör ha stor spetschans från spår sju bara kusken prickar starten vettigt. Sedan ser jag ingen anledning att släppa ledningen där hästen har vunnit fyra gånger på sex försök. Skulle Kylin Blom ändå släppa till exempelvis Mellby Ironman så är ju det en fin rygg och då är det nog bra chans ändå eftersom det finns open stretch att tillgå. Showtimejackflower är spelad klart i underkant av min egen chansvärdering och får bli en av två utgångshästar i omgången.

Störst respekt för dagen har jag nog för 11 Kalashnikov som har sett mycket formstark ut i de senaste starterna. Han är stark och rejäl och hade helst sett längre distans, men han har sju segrar över medeldistans och tål att göra jobbet själv. Halvstängt huvudlag och Erik Adielsson upp är två plus och ekipaget streckas tidigt vid gardering.

4 Mellby Ironman var en stor besvikelse för tre starter sedan, men Robert Bergh var helt rätt på det när han trodde på en förbättrad insats näst senast och senast blev han fast med krafter kvar i klass 1-finalen. Nu går han upp en klass, till skillnad mot Showtimejackflower som är kvar i brons efter finalen, men skulle Mellby Ironman nå ledningen där han trivs klart bäst ökar segerchansen markant.

3 Ies Elisabet galopperade under snabb attack senast och har inte fått till det efter sina starter i Frankrike i somras. Svårbedömd form, men det låter vettigt från tränaren och hon är mycket snabb om hon får spara den vassa speeden till upploppet. Kan duga i så fall.

1 Harper Seabrook är ojämn, men blixtrar till med riktigt starka insatser ibland och har läge för att få ett perfekt lopp på innerspår. Att det kan bli första rycktussar i 40:e starten är spännande och lyckas kusken lösa rygg ledaren blir femåringen farlig på sin dag.

Tre hästar gör debut i ny regi vilket alltid är spännande och lite svårbedömt. 9 Bonny Boy, 8 Victory Lee och 10 Dante Godiva tycker jag nog är bra nog i grunden att kunna vinna ett lopp av den här klassen om det är så att formen sitter där direkt och att ett miljöombyte eventuellt har gett en extra kick.

Jag spelar utgång på 7 Showtimejackflower och streckar åtta hästar bakom.

Analys Skellefteå V75-2:
Ranking: A: 9. B: 2-1-3. B/C: 10-8. C: 5-7-6-4.

Spetsanalysen: 1 Stjärnblomster är startsnabb och även om innerspår inte är särskilt bra i Skellefteå har hon störst spetschans. Utmanas främst av 5 Guli Storm som dock knappast körs i ledningen. Attackerar 9 Tangen Haap tidigt tror jag att han släpps till ledningen.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 1 SAtjärnblomster/9 Tangen Haap

Loppanalysen: Ett kallblodslopp över kort distans och en mycket bra uppgift för storfavoriten 9 Tangen Haap. Han var toppad inför Unionskampen senast och glänste då rejält vid mycket enkel seger från ledningen. Han fick visserligen bestämma tempot helt i ledningen och sattes inte på något större prov, men motståndet var i alla fall tuffare än detta och tolvåringen såg fantastiskt fin ut.

Jag tror inte att Tangen Haap har tappat formen på två veckor och han trivs också utmärkt i Skellefteå där han vann detta lopp från dödens i fjol och totalt har vunnit fem av åtta starter. Att säkre skarprättaren Erik Adielsson får chansen igen stärker givetvis segerchansen nu när det blev bakspår och om han vill så skulle det nog kunna innebära relativt tidig ledning trots läget. Tangen Haap går dock bra från alla positioner när formen sitter där och med bar tio hästar i fältet lär han inte kunna hamna för illa till.

Toppchans för favoriten och den höga spelprocenten är motiverad. Given spik!

1 Stjärnblomster kommer med fem segrar i följd och är klar andrahandsfavorit. Hon har sett jättefin ut, men är mest van vid att möta ston och att stå emot Tangen Haap tror jag inte att hon gör. Sjuåringen är spetsfavorit, men Mats Djuse svarar knappast favoriten om denne körs fram på första långsidan. Bra chans att vara tvåa-trea, men segerchansen är överspelad.

2 Våler Nikolai gick bra som fyra näst senast, men var chanslös att hota Tangen Haap då. Senast blev det galopp, men det var nog mest ett olycksfall i arbetet. Sexåringen är tuffast emot storfavoriten, men han har gjort sina allra bästa lopp för Björn Goop och det är inte han som kör denna gång. Är ändå rätt given att använda som förstareserv eftersom spelprocenten på Stjärnblomster blir alldeles för hög om favoriten stryks.

3 B.W.Rune är också bra, men missgynnad av kort distans och har dessutom varit struken efter femteplatsen i SM senast. Nja.

Analys Skellefteå V75-3:
Ranking: A: 8. B: 1. B/C: 9-12-15-11-10. C: 6-3-4-2-13-7-5.

Spetsanalysen: 1 Bird Lane är inte jättesnabb första biten, men när hon står ensam på första volten så lär Bergh ändå lösa ledningen för hennes del. Strular hon första stegen så kanske 8 Diones Smaragd kan hinna förbi.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 1 Bird Lane

Loppanalysen: Ett försök i Diamantstoet som inte håller särskilt hög klass och jag tror att två hästar har mycket högre segerchans än övriga. Av dessa två så har favoriten 1 Bird Lane blivit mycket mer spelad och i kombination med att Tangen Haap troligen vinner så känns hon ganska kall att spela med. Vinner båda dessa så är risken för stor att vi får en låg utdelning och jackpott på femmorna likt förra helgen.

Annars är Bird Lane en lovande och bra treåring som senast hängde med godkänt som femma på en fin tid i ett Oaks-kval. Just tiden verkar sticka i ögonen på många som verkar tro att det är lika enkelt att springa runt 1.13 själv i ledningen i Skellefteå som det var att göra det med en invändig ryggresa i ett lopp med extremt överpace på Solvalla senast. Det tror inte jag.

Dessutom är Bird Lane orutinerad, har bara gjort sex starter i livet och ska resa långt nu från Robert Berghs gård i Hajom med mellanlandning i Sundsvall. Det låter inte heller givet att Bergh kommer att köra utan bakskor som har varit en extraväxel i de två senaste starterna på slutet. Visst kan Bird Lane leda detta hela vägen, men jag är inte så lockad av att spela på det när hon är storfavorit och väljer att gå emot.

Min spelidé är 8 Diones Smaragd som är ett år äldre än favoriten och som även hon har visat bra fart i årgångslopp med bland annat en final i E3 förra året. Hon kom inte i gång ordentligt i våras, men har visat bättring i fyra starter efter uppehåll och såg mycket fin ut vid segern för tre starter sedan. Näst senast såg hon däremot inte som bäst ut för dagen och jag misstänker att hon inte var så tufft tränad inför starten senast där det ändå blev seger från ledningen.

Diones Smaragd bör vara bättre med det loppet i kroppen och jag tror att hon är snabbast i väg av hästarna på första tillägget och har bra chans att hitta ner i rygg på favoriten. Sedan tror jag att Diones Smaragd är snabbare på speed än denne och spurtar förbi sista biten till en klart lockande spelprocent. Lättning i balansen och första med rycktussar är också två saker som kan fälla avgörandet till hennes fördel. Spik!

Av övriga är 9 Bag In Box snabb och kuskförstärkt, men hon sliter med aktionen i loppen och har ett chansartat bakspår på tillägg.

12 Ava är bra nog att duga i ett lopp som detta, men det låter inte som att formen är på topp efter en strykning i augusti och Hanna verkar inne på ett defensivt upplägg vilket troligen gör det svårt att hinna fram till seger.

11 Liquify’Em såg fin ut som fastlåst på Solvalla i lördags, men står mycket tuffare placerad den här gången med bakspår på tillägg och behöver mycket tur om det ska bli seger.

Analys Skellefteå V75-4:
Ranking: A: 7-14-3-12. B: 8-4-15. B/C: 10-11-6-5. C: 1-9-2.

Spetsanalysen: 2 Ros Svarten är snabb, men släpper täten till 4 Torpa Pål som också öppnar bra. Han körs nog inte heller i spets över full distans och då klan det bli en offensiv Oskar Kylin Blom som kan få överta bakom 3 Eld Tekno.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 3 Eld Tekno

Loppanalysen: Ytterligare ett kallblodslopp på kupongen och sannerligen inget enkelt sådant. Jag har svårt att få grepp om loppet och väljer att köpa mig ur problemen med rejäl gardering.

Tipsettan går till 7 Buska Blyg som var riktigt tapper som trea senast efter att ha fått tuff press i ledningen. Han gick barfota runt om då för andra gången och är anmäld med samma balans nu. Tyvärr är han knappast startsnabb nog att få överta ledningen vilket kan innebära ett jobbigt lopp igen, men löser Bergh ett vettigt lopp så bör det vara god segerchans.

Snabbaste hästen i fältet är 14 Grisleprinsen G.L. som gick starkt i somras, men som inte har visat riktigt samma form på slutet. Nu återkommer han efter en dryg månad och skicklige Tjomsland har kanske ställt i ordning inför detta? Ulf Ohlsson upp och ett givet och tidigt streck trots läget.

3 Eld Tekno har varit finalist i både svenskt och norskt Derby i sina fyra senast starter, men inte riktigt räckt mot de bästa i kullen. Det är oftast tufft för kallblodiga fyraåringar att duga mot äldre hästar och dubbla galopper i den senaste starten känns inte heller som något plus även om Oskar Kylin Blom skyller på balansen och ändrar nu. Han låter mycket nöjd med sin häst vilket jag måste lyssna lite på ändå och kommer man till ledningen kan Eld Tekno säkert vinna detta lopp, men jag är ändå lite skeptisk till att han ska vara så pass mycket spelad.

12 Kalmar hade troligen varit ganska klar favorit med mer bevisad form, men efter V75-segern för två månader sedan har han gjort två dåliga insatser och känns väldigt svårbedömd för dagen. Det kan vara så att han behövde loppet senast för då fungerade han i alla fall i aktionen, men var tunt tränad och stumnade rejält. Enligt Henrik Svensson har Kalmar tränat starkt i veckan och är det så att han har hittat formen igen så kan han runda allt trots sämsta spåret.

8 Källsjöviking visade fin form vid en överlägsen seger i enklare sällskap senast och ska nu dessutom gå barfota runt om vilket är en klar fördel. Tidig trots spåret.

4 Torpa Pål har visat fin form på slutet och är mycket startsnabb. Där siktar man troligen på rygg ledaren och spännande med barfota runt om för första gången. Ett skrällbud trots att han är bäst över kort distans.

15 Tangen Töff räckte inte mot stallkompisen Buska Blyg senast, men är lite härdad mot hårdare hästar än detta i alla fall. Kan inte göra för mycket jobb själv vilket gör läget jobbigt, men med rätt draghjälp kan han överraska.

Jag betalar även för B/C-hästarna och streckar totalt 11 hästar.

Analys Skellefteå V75-5:
Ranking: A: 6-4-5-1. B: 7-8. B/C: 11-3-2. C: 9-10-12.

Spetsanalysen: 1 Underbarosåfin kan säkert öppna ganska bra om han sköter sig, men inte säkert att kusken vågar ladda och han har gjort bort sig från innerspår förut. 2 Burj Khalifa är snabb, men körs troligen inte i spets till varje pris och 4 Bosse Bee kan få överta.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 4 Bosse Bee

Loppanalysen: I lägsta klassen finns en kapabel, men mycket svårbedömd favorit i 1 Underbarosåfin. Maharajah-sonen har visat hög kapacitet vid segrarna, men springer och bryter i loppen och ser inte särskilt okomplicerad ut. Han har dessutom haft innerspår bakom bilen en gång tidigare och då bröt han ner i banan och galopperade direkt. Sköter han sig så kan han nog både öppna snabbt och vinna med lite olika upplägg, men det känns som större risk att det strular från det här läget och garderingen är given.

Tipsettan får 6 B.Sacamano som har övertygat på slutet och blir allt bättre. Han satt fast mot bra hästar (Leave Your Sox On vann) i Finland näst senast och senast var han totalt överlägsen i Boden där rycktussarna såg ut att ge bra effekt. Bör duga fint även fast motståndet är hårdare nu än vid segrarna.

4 Bosse Bee startade 20 meter bakom B.Sacamano för tre starter sedan och räckte inte mot denne då, men han står 20 meter bättre till nu och såg mycket formstark ut som fastlåst i den senaste starten. Han ska gå barfota runt om för andra gången och har vettig chans att komma till ledningen efter en bit. Farlig i så fall.

5 Foppa hade ingen chans mot Underbarosåfin näst senast, men gjorde ett bra lopp som tvåa och senast vann han på bra sätt och Ulf Ohlsson lät mycket nöjd med honom då. Han verkar vara under utveckling och ska kanske gå med ryckhuva denna gång vilket säkert kan ge lite extra krut till en ovanligt lugn Zola Boko-avkomma.

Två fina hästar har fått dåliga startspår och 7 Polar Operation har sett bättre ut än vad hon har tävlat så här långt. Hon var visserligen i en E3-final näst senast, men gick inget extra i Oaks-kval senast. Nu är det debut i ny regi och om formen sitter där bör hon duga i lägsta klassen.

Det bör även starke 8 Maybach W.F. göra. Han gick klart godkänt i ett kriteriekval senast och har gått bra i treåringslopp i Norrland innan det. Tråkigt läge och skor på nu, men till fyra procent ska han ändå streckas.

Jag betalar även för 11 B.G.Frida som har sett klart vass ut i Finland och kanske kan storskrälla med Ulf Ohlsson i sulkyn och lägesgynnade duon 2 Burj Khalifa (sjuk senast) och 3 Xanthis Excalibur (Adielsson nu) kommer också med på systemet.

Nio streck totalt.

Analys Skellefteå V75-6:
Ranking: A: 11-5. B: 10-2-8-3. B/C: 6-7. C: 4-9-1-12.

Spetsanalysen: Flera som är snabba bakom bilen, men det är ändå favorit på att 5 Devils Tongue sitter i ledningen efter en bit. Möjligen kan 2 Ithinkiama Genius vara snabb nog att svara ut och sedan även köras i ledningen.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 5 Devils Tongue

Loppanalysen: Ett sprinterlopp där treårige 5 Devils Tongue är näst mest spelad i hela omgången vilket känns lite fel även om det handlar om en bra häst. Han tog tre segrar i följd och slog då två kriteriefinalister innan han senast testade i kriteriekval och då var nära att kvala in till finalen som trea från rygg ledaren.

Här lär Sandra Eriksson ladda allt som går för ledningen och kommer man dit utan att det kostar för mycket kan det hålla hela vägen, men det lär bli körning och det är äldre och ganska tuffa hästar emot.

Jag tror att 11 Money Smile är bästa hästen i loppet för dagen och att han är tio gånger mindre spelad än favoriten känns som rena skämtet! Det här är en riktigt fin fyraåring som glänste vid segrarna och han mosade Gassin Am från dödens näst senast. Senaste starten kan man glömma för då kom han aldrig in i loppet från ett svårt läge och fungerade inte heller perfekt på barfotabalansen. Trots det gick han snabbt över linjen i skymundan och såg ut att hålla fina formen.

Nu är läget vad det är och visst är det risk att det blir strul för Per Linderoth från spår elva över kort distans, men lyckas han köra fram utvändigt ledaren eller på annat sätt komma in i loppet så är i alla fall segerchansen mycket högre än vad spelet anger. Lär också dubblas i spelprocent under lördagen, men inte heller det är för mycket. Givet speldrag och tipsetta.

10 Master Sånna är också underspelad med tanke på hur pass förbättrad han var vid segern senast. Han verkar på gång nu i Berghs regi och jag hade 1.10 sita 700 m från andra par utvändigt senast. Farlig om det blir tufft tempo i täten.

2 Ithinkiama Genius är en finsk gäst som ska räknas tidigt från ett perfekt utgångsläge. Han har vunnit på bra sätt i Sverige tidigare och visat fin form i Finland efter det. Han öppnar bra bakom bilen och inte omöjligt att man spänner bågen och kör i ledningen om det går och därmed ställer till det för favoriten.

Två storskrällar kommer också med på systemet och 8 G.K.Justus har härdats i tuffa V75-lopp under sommar/höst och gjort det ganska bra. Han var dock sjuk senast och klart sämre än tidigare vilket sätter frågetecken för dagsformen och när läget dessutom är svårt så minskar segerchansen, men till en procent vill jag ändå inte stå över honom.

3 Fox Star känns väl egentligen inte som någon V75-vinnare, men där är formen riktigt fin och det blir vässning i utrustningen med barfota, amerikansk vagn och helstängt huvudlag.

Sex streck totalt.

Analys Skellefteå V75-7:
Ranking: A: 12. B: 2-1-7-5. B/C: 3-4. C: 8-10-9-11-6.

Spetsanalysen: 1 Even’s Cool Boy har spetsat från innern i Skellefteå tidigare, men det var i lägre klass och troligen är någon utvändig för snabb denna gång. 2 Van Gogh Z.S., 5 The Bald Eagle och 7 Morotai Degato är snabba och lär laddas. Fördel Van Gogh Z.S.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 2 Van Gogh Z.S.

Loppanalysen: En ojämn silverdivision där fem hästar har klart högre segerchans än övriga. Trots läget tror jag klart mest på 12 Spickleback Face som jag blev imponerad av i debuten för Daniel Wäjersten senast. Trots ett lopp utvändigt om gulddivisionaren Order To Fly så vann han till synes ganska opressad och såg väldigt harmonisk ut.

Det finns ingen anledning att tro att formen ska vara sämre med loppet i kroppen och Daniel Wäjerstens otroligt fina stallform verkar dessutom hålla i sig. Det låter som att Daniel är inne på ett offensivt upplägg och när minst halva fältet bör lägga sig på innerspår så ska han inte behöva komma särskilt illa till trots läget. Jag tror dessutom att Spickleback Face är bra nog att slå alla utom kanske Even’s Cool Boy från dödens och när jag inte tror att den hästen är ledaren av loppet så väljer jag att spela utgång och spika på en kupong.

Ledningen lär det bli en ganska tuff kamp om, men knapp spetsfavorit för mig är 2 Van Gogh Z.S. som har visat stigande form på slutet och senast kom tillbaka bra efter att ha blivit rundad av Eddy West på sista baksidan. Kan leda hela vägen om inte spetskörningen kostar för mycket.

1 Even’s Cool Boy är bra i grunden och visade sin kapacitet senast när han vann lätt utvändigt ledaren. Då slog han Swagger som kördes passivt den gången, men såg klart fin ut och i spets eller rygg ledaren blir han farlig. Mest troligt får han nöja sig med rygg ledaren eftersom innerspår är svårt att öppna riktigt snabbt från i Skellefteå.

7 Morotai Degato höll starkt som fyra i V75-finalen senast efter att ha fått gå i spåren på slutvarvet. Det talar för att formen är på topp och han var även bra vid segern näst senast när han däremot var tvungen att köra snävt mot The Bald Eagle för att komma förbi denne från start. Är ändå vassast med ett rygglopp och farlig även här med rätt smygare.

5 The Bald Eagle är relativt färsk i klassen och jag är inte säker på att han är lika bra som de tidigare nämnda än så länge, men han har ett bra spår och är snabb från start och i spets eller med ett fint lopp är han inte chanslös.

Sedan betalar jag även för två storskrällar på garderingslappen i 3 Balotelli Crown som kan bättre än på slutet och speedige norrmannen 4 Elite B.R. som kan öppna, men som är bäst om han får spara det krutet till upploppet. Övriga lär inte räcka till.

Singelstrecken:
9 Tangen Haap (V75-2) visade absolut toppform vid segern senast och då tillhör han nordens bästa kallblod. Ingen motståndare av den kalibern nu och med säkre Adielsson vinner han trots bakspåret.

8 Diones Smaragd (V75-3) är en av två med klart bättre segerchans än övriga i ett ganska tunt stolopp. Jag tror att hon har bra chans att få rygg på den troligen ledande favoriten och då kan hon mycket väl spurta förbi över upploppet.

Utgångshästarna:
7 Showtimejackflower (V75-1) hade otur med loppet senast och gick i mål opressad. Nu är det läge för ledningen och då är det bra chans i ett inte alltför tufft sällskap.

12 Spickleback Face (V75-7) såg grymt fin ut i debuten för formstarke Daniel Wäjersten senast och han är tuff nog att vinna detta även om han måste göra jobbet själv.

Omgångens mest prisvärda:
11 Money Smile (V75-6) tror jag är bästa hästen i fältet och klaffar det bara det minsta från ett svårt läge så är det bra segerchans.

Överspelade:
1 Stjärnblomster (V75-2) är ett bra sto, men det blir mycket tuffare mot Tangen Haap jämfört med de hästar hon slagit på slutet.

1 Underbarosåfin (V75-5) är kapabel, men ser knepig ut och inte givet att han löser innerspåret bakom startbilen på bästa sätt.

5 Devils Tongue (V75-6) är en jättefin treåring, men det kan bli en tuff spetskörning här och han är för stor favorit.

5 The Bald Eagle (V75-7) tror jag inte är snabb nog att nå ledningen och jag är inte heller säker på att han är lika bra som ett par andra i loppet.

Stora V75-förslaget:
Spelas på två kuponger, minst en U-häst måste vinna för chans på sju rätt. Detta ger 76 procents reducering av systemramen.

U: 7. B: 1,3,4,5,8,9,10,11. (res 7,11)
9 Tangen Haap (res 2,1)
8 Diones Smaragd (res 1,9)
3,4,5,6,7,8,10,11,12,14,15 (res 13,1)
1,2,3,4,5,6,7,8,11 (res 9,10)
2,3,5,8,10,11 (res 6,7)
U: 12. B: 1,2,3,4,5,7. (res 12,2)

Kupong 1: 1 x 1 x 1 x 11 x 9 x 6 x 7 = 4.158 rader
Kupong 2: 8 x 1 x 1 x 11 x 9 x 6 x 1 = 4.752 rader

Totalt: 8.910 rader = 4.455 kronor.

Lilla V75-förslaget:
Spelas enligt rankingordning.

1 x 1 x 1 x 9 x 6 x 4 x 5 = 1.080 rader = 540 kronor.

DD-förslaget:
11 – 12 x 400 kr
11 – 1,2 x 100 kr = 200 kr

Totalt: 600 kronor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Protesgoran (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td