|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-08-22, 19:38 | #1 |
V75 - Bergsåker 28 aug
Har inte blivit mycket trav senaste tiden för egen del på grund av all fantastisk fotboll. Får se hur det blir med denna omgång men drar igång slingan ändå. Blir troligen en liten jackpot eftersom atg kör V75 på tisdag när det är derbykval. Svårt att tro att det kommer ge några pengar för 5 rätt. Sen drar V86 festivalen igång på onsdag med V86 onsd, torsd, fred, månd, tisd och onsdag. Måste vara fantastiskt för alla er som sitter och spelar på hästar varenda dag.
Fin sport på Bergsåker på lördag i alla fall. Sedan V75 i Danmark på söndag också. V75-1 Felfri är Admiral As överlägsen detta silvergäng. Stod i 3,75 i onsdags mot världsstjärnor. Men kommer bli enormt stor favorit. Främsta motbud är nog Digital Class trots att det är ett sto. V75-2 Lägsta klassen och många jag har noll koll på. Ser väl rätt öppet ut. Goop favorit med Double O Seven trots spår 8? V75-3 Inget norskt motstånd vilket gör att Månlykke AM ska ha riktig toppchans om inte kusken kör bort den fullständigt. V75-4 Rörigt ungdomslopp. Otroligt kul att Fredrik Wallins megastjärna Activated är tillbaka igen men hade gärna sett att en häst som årsdebuterar sista helgen i augusti inte gör det inom atgs V75 spel. Ett lopp som det är väldigt stor risk att det blir en massa omstarter i tyvärr och det gör slumpfaktorn större. Garderingslopp men tippar ändå Unique Juni som väl var första reserv till Sundsvall open trot och då bör det vara toppform. V75-5 Fint lopp där väl Björn Goop som jättefavorit måste ha toppchans med sin nya belgiska megastjärna Mateo De Reve. Har ju varit grym barfota och med jänkarbike på slutet och samma nu . Det finns dock 3-4 hästar som skulle kunna utmana. V75-6 1640 auto och Swagger fick perfekt spår. Luktar spets och slut lång väg som stor favorit. V75-7 Dagens huvudlopp. Örjan är nog revanschsugen med Whos Who men Milligan School har ju hysterisk form. Hur löser man spår 8? Very Kronos nu barfota runt om. Borde räcka med 2-3 sreeck. Sammanfattningsvis fin sport men många väldigt starka favoriter som oftast när det är V75 i Norrland. Rekommenderar reducerat då det finns många väldigt bra a hästar att spela med denna omgång. Rekommenderar i och för sig alltid reducerade system på streckspel med 6 lopp eller mer. Lycka till ! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7) |
|
2021-08-23, 08:48 | #2 |
Admiral As , trodde inte det skulle starta på ett bra tag, såg knackig ut på valla, galoppen kom som ett brev....., och såg kantig ut sedan, A A har ju inte gillat hårda banor tidigare, tex på Åby där den tappade travet 100 kvar
Who's Who samma, kanon i provstart på jägers, tveksam provstart sist, gal in i 1a kurvan på en elithäst, känns sådär Unique Juni, OK i comeback på Solvalla men inte mer, men var det inte ganska enkelt lopp efter att några hårt betrodda var riktigt dåliga får beakta vad tränarna säger, men man startar väl inte bra hästar om de inte är friska o redo segerstrida |
|
2021-08-25, 22:39 | #3 |
Blev Gardner Shaw valack inför senaste vinsten, eller? Kan ju då finnas en grym utveckling i kusen om så är fallet - nu torde Admiral As ändå vinna, men detta kräver såklart felfritt, genom hela loppet...
2021-08-25, 22:50 | #4 |
Finns det något ställe där man kan få information om när hästar kastreras, eller får man gå på stallens egna hemsidor?
2021-08-26, 08:29 | #5 | |
Banned
|
Citat:
Jodå. I många fall har de inte en susning. Senast redigerad av Stankarn den 2021-08-26 klockan 08:32. |
|
2021-08-27, 08:52 | #6 |
Banned
|
V75:4
Fantastiskt roligt lopp. 15 märrar som tillsammans har dragit ihop över 25 miljoner, så det är inga duvungar vi pratar om. För att kompensera det så körs de av kuskar som, med ett par undantag, är att betrakta som nykomlingar och ”med för att lära”. I princip kan alla märrar på start kuta 13-tider (kanske ännu snabbare) över distansen och eftersom det är 11 hästar 20 meter före så tror åtminstone jag att det kommer att bli en utmaning för de längst bak att runda hela gänget, ute i spåren 700 kvar. Trots det så är de tre märrarna på tillägg streckad tvåa, trea och fyra. Favorit är 3 Zante Grif (19%). Den initialt stora frågan är väl vem som tar spets och kör där? Får Gustav J iväg 1 Miss Silver (10%) från start? Efter att 5 Georgia Am så kanske det underlättar för någon av springspårshästarna? 6 Saga Doc (2%) verkar i alla fall vara i kanonform och 7 IES Elisabet (3%) har varit nere i Frankrike och skaffat sig lite hår på bröstet. Kanske man kan nöja sig med dessa tre, alternativt ta med favoriten, på läge och kusk, och ytterligare nån stänkare. 9 Whelk (2%)? Sammanfattningsvis kan man få bra betalt om stekningen av tilläggshästarna slår in. |
2021-08-27, 11:29 | #7 |
Jackpottomgång igen?
12 Admiral As. 8 Månlycke A.M. 3 Mateo De Reve. 4 WHO’s WHO känns som ganska stabila spikar i min värld. 3 Zantos Grif och 13 Hevin Boko kan vara låset. 1-2-3-4-5-6-7-8 bevakas i Klass 2 loppet. 4 Swagger. 6 Frodo S och 9 Brezza De Kras är måste strecken i Brons. Så tråkig är jag Ok vi tar några stänkare oxå som kanske kan krydda upp jackpott grytan. 2 Balotello Crown 3%. Perfekt läge och gått bra på Rikstoton. 1 Miss Silver 10%. Lill Gustav har läget och häst i form. Fick för tuff resa senast. 4 G.K. Justus 4%. Rikstotohärdad och står bra inne. 3 Gogobet Sisu 7%. Farlig med smygresa och överpace. 1 Hickothepooh 2%. Speedig rackare med form. Smygläge. |
|
2021-08-27, 14:26 | #8 |
Jens Sjödén och Daniel Berglund V75 Bergsåker lördag på Service Plays
Senast redigerad av hoola den 2021-08-27 klockan 15:22. |
|
2021-08-27, 15:28 | #9 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3087Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Inga ändringar, säger Robert Dunder om 5 Albert Zonett i femte. Men i startlistan är det väldigt röda barfotafötter. Dessutom hemmabana. Lång distans verkar passa.
|
2021-08-27, 15:30 | #10 | |
Banned
|
Citat:
12 Admiral Ås behöver man inte ha med på kupongen. "-Vaddå, han var ju nästan favorit i Jubileumspokalen juh!?". Ja, mot bättre vetande. Det är lätt att glänsa som ensam stjärna mot ett antal löss, men när det ställs upp mot lite bättre motstånd, när man inte kan öppna och när motståndarna springer minst samma snabba tider så ska man inte vara favorit. Och nu ska han ut från tolftespår, med en helt omotiverad galopp i förra starten? Schas säger jag. 3 Mateo De Reve är mer berättigad som favorit, bra spår, bra kusk, tre raka inför den här starten. Men fick ett jäkla bjudlopp senast och står lite hårt inne på pengarna. Två av de värsta motståndarna från samma stall, med bra lägen. 3140 meter så får det inte strula något. Hittar den till spets? Annars påstår jag att det är kört. 4 Who´s who Galopperade lite oförskyllt senast, när han skulle korrigeras. Också mer berättigad som favorit än Admiralen. Men spik?! Ska man gå på Jensas statistik kan man ta bort den direkt från kupongen. Får i vilket fall svårt att svara spets mot 6 Click Bait (kanske t o m 3 Very Kronos, som också kan öppna, om de nu väljer att ladda, har inte läst in mig på taktikvalen än). Och går det verkligen att förbise Milligans tokform? Nä, favoriten är en av flera för mig, om man garderar. Så rolig är jag.... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TravFans (+1) Senast redigerad av Stankarn den 2021-08-27 klockan 15:32. |
|
2021-08-27, 15:58 | #11 | |
Citat:
Even's Cool Boy Bra spår, startsnabb, hemmaplan, kapacitet finns. Spets lr rygg på ledaren... 5%. Carry Cash JW körde bara för "korvpengarna" senast för att bli kvar i klassen. Startsnabb, form... 13%. Very Kronos Påkörd senast. Fick häst i knät gången innan. "Mycket fin..." säger dom från stallet. Spets och slut! 23% |
||
2021-08-27, 19:00 | #12 |
Sällan sett en så given att gå emot som Admiral As, där är fin chans att hänga av kollektivet imorrn.
Månlykke bråkar jag dock nog inte med. Swagger känns också som en spik. Very Kronos ganska kall, bra spår hjälper inte så mycket med spetskanon med flera utanför. Click Bait och Gareth ser ganska spelvärda ut dock.
2021-08-27, 20:31 | #13 |
Avd 1) 5,6,7,9,10,12. Måste försöka fälla Admiralen för lite substans i systemet. Ivory är ju en grym stayer med 7 segrar och 4 andraplatser på lång distans och bra stallform på Bergh. Rekord 12,2 på lång. Admiralen kan säkert samma men ändå.
Avd 2) 2,9,10,11. Skrällopp nästan oavsett vem som vinner. Har inte råd med helgaddning. Tror det kommer hända mycket i detta lopp så går på 3 tunga kuskar bakifrån och ev spets med Djuse. Avd 3) Spik Månlykke. Gör han bort sig så lär ju sexan ge bra betalt men jag kan inte spekulera i det. Helt överlägsen. Avd 4) 1,3,6,7,8,9,11. Hakar på Sjöden här och schasar bort tilläggshästarna som tydligen aldrig vunnit. Får väl se om Hevin rundar alla men tror inte det. Ultra Bright lyckades 2 av 6 i våras men då var det inte snudd på miljonhästar på startvolten. Får se om man åker på dumstrut. Inte kul att att ev få 7 sexor och åka på betrodd kuse. Äsch våga o vinn. Avd 5) Spik Mateo de Reve. 7-8 kan vinna men Goopen uppåt så går på det. Spets o slut. Avd 6) 4,6. Skönt lås tycker jag. Tar med Frodo. 2 raka V7 segrar imponerar. 9:an har bra tider men sto, bakspår, 4 år...näh schaas. Bricka 1-6 vinner väl nästan alltid på 1640a. Dessutom tveksam stallform på Gocciadoro Avd 7) 1,8,10. Ser väl 7-8 st tänkbara vinnare här så går kort och hoppas på lite skräll. Måste ha med Zarenne Fas som kan få loppet om det blir galet kört. Den är bra alltså. ps: lopp 4 utanför....har en bevakning på den så kan vara värt några tior på vinnarspelet. Min kommentar Twilight Angel: Kuskmiss och inte gick ut i andra spår sista 500m när han hade chansen. Hade säkert vunnit plättlätt isåfall. Passas och speciellt med annan kusk. Senast redigerad av Flyer den 2021-08-27 klockan 20:50. |
|
2021-08-27, 21:19 | #14 |
Jag bygger bolagssystemet på att 12 Admiral As I N T E vinner. Annars blir det jackpot på 5 (och 6:or till och med).Man måste hitta annan lösning, men vad?
Swagger hade jag tänkt spika först men jag M Å S T E ha med Self EXplosive - I sitt livs form och Nils säger att hästen med rätta löpningen kommer att sänka sitt rekord REJÄLT (som är 11.8 !!!) Rebecca har verkligene tränat ujpp hästen! Men hur ska hästen få ledningen där den trivs bäst ?? 5% chans kanske?, 9;an med italienaren plockar jag bort- Går på berglunds snack Ska man bums ha en spik till så undrar jag om inte Goops 3;an i 3140 loppet är valet? får sova på saken gonatt/SO |
|
2021-08-27, 22:17 | #15 |
Ojojoj! Varför tjafsar ni???!!! Admiral AS står med tre och en halv hov i mål redan nu - betänk vad han stod i för odds senast och särskilt vilka prestationer denne gjort innan - har någonsin dennes startspår varit ett frågetecken?! Denne vinner med 20 meter om felfri. Jag förstår att ni hoppas på detta, men jag chansar på felfritt och enkel seger och så har mitt gäng kopplat greppet på pöbeln...
2021-08-27, 22:22 | #16 |
Senast var Admiral As mer spelad än Aetos Kronos som var överlägsen och som nyss startat i Elitloppet som en av favoriterna. Von Fanuttci Zet, favorit i Elitloppet! Click Bait! Mer spelad än även Hail Mary!
Jämför dessa kusar med detta mediokra gäng - är ni galna som tro på förlust - ja, det är ni!!!
2021-08-27, 22:39 | #17 |
Idag tror jag att jag har dragen för att vinna miljonerna! Nu kör vi
V75-1 Distansen säger att favoriten bör vara överlägsen denna gång. 12 Adrmial As 61% var en av de stora favoriterna i Jubileumspokalen och nu i en vanlig silverdivision. Det borde vara spel emot ett mål anser jag då nu distansen är bättre då den kan ta det lugnt och sända när den vill och jag tror ingen vågar svara om den kommer tidigt. Bra spikförslag 5 Even´s Cool Boy 5% är första motbud här denna gång. Öppet huvudlag nu vilket gör att hästen blir lite rappare från start så gardera man så är det första motbudet. 7 Gardner Show 15% har kapacitet men är väldigt snurrig. Skulle den komma till spets så är jag inte säker på att Jörgen släpper men jag är tveksamt om den kommer ditt utan fajt. 1 Hell Patrol 1% är lite underskattad här. Det var lite surr på hästen senast och den avslutade bra. Tar man några hästar ska den här med. 6 Fort Knox 5% har ju kapacitet som få men har inte hittat tillbaka till ditt sitt gamla ja fast formen kommer mer och mer. Seger kommer sitta snart men det är tufft emot denna gång även om fart finns. 10 Ivory Di Quattro 3% har jag kommit snett på men jag gillar kapaciteten den besitter. Krävs mycket tur härifrån men om det skulle bli tempo och den får draghjälp så är det en liten varning Rank V75-1 A 12 B 5-7-1-6-10 C 11-9-2 D 3-8-4 V75-2 Ett väldigt öppet lopp där många kan vinna. Gardera är mitt råd 3 Västerbo All In 13% får mitt första streck då jag tror att hästen är spetsbudet här. Tycker att hästen utvecklas hela tiden och går framåt varje gång. Erik uppåt är ett plus här 2 Emperor 13% gillar voltstart och kan dra iväg fort men jag tror man nöjer sig med rygg ledaren och därifrån kan man slå alla om luckan kommer. Kolla gärna värmningen hur hästen ser ut. 8 Double O.Seven 16% har ett dåligt läge men har en mycket hög kapacitet. Men det måste lösa sig men Goop men hästen gör sällan ett dåligt lopp. Måste med på bongen 7 Conch On Inn 16% är visserligen bara 3 år men har en ljus framtid. Alltid svårt att vinna som 3åring men loppet är så pass öppet så den ska med på bongen om man garderar. 11 Raja Night 7% får Robban upp i sulkyn och det tror jag kan ge effekt på denna lovande 4åring. Får Bergh draghjälp hela vägen så är den men på linjen till slut. 6 Finalizer 7% har en fin rad just nu och ser ut som den är på väg upp i klasserna. Men frågan är vad den hamnar i början även om den är snabb ut. 10 S.G Kingstone 5% håller Roger ganska högt och säger att den är bra för klassen. Kan Örjan lirka hästen genom fältet och avsluta med sin speed så är den att räkna med. 9 Majestic Up 10% hade jag rankat upp med ett framspår men är lite utlämnad härifrån. Men fart finns men det måste lösa sig Rank V75-2 A 3 B 2-8-7-11-6-10-9 C 1-4-12 D 5 V75-3 Bara kusk och läget emot men hästen vinner 9 av 10 om bara hästen får springa 8 Månlykke A.M 85% är väl en favorit alla vill fälla när det är en jackpottomgång. Men hästen är så överlägsen när det väl gäller och distansen borde passa för det finns ingen som kan svara hästen. Men Gunnar har visat att han inte är lika säker längre men samtidigt är hästen världens bästa kallblod. 9av 10 och 85% är ju spelvärde Men om jag ska varna för någon så finns det några rysare. 6 Tand Kraft 0% är unghäststjärnan som är totalt bortglömd men den här kommer snart vinna lopp igen. Det är min megarensare om man skulle gardera med några hästar 9 Smedbo Faksen 0% är också en superrensare som snart kommer vinna lopp igen. 4 Mel odin 3% är 15 år men fortfarande still going strong. Snabb ut 5 Björs Frej 3% lär laddas men sedan släppas. Långsökt men det är en skräll Rank V75-3 A 8 B 6-9-4-5 C 3-12-1-10 D 2-7-11 V75-4 Här kan det skrälla och se till att ta många. Men min tipsetta är en stor skräll 7 IES Elisabeth 4% är en häst jag verkligen gilla och jag tror inte vi sett botten i hästen och jag tror det finns ännu mer utveckling. Jag tror det här kan bli en skräll för många men bli inte förvånad om hästen vinner detta. 13 Hevin Boko 18% är ju en av Sveriges bästa ston. Men det är många och runda och det kan bli trafikproblem men farten att runa alla finns. 1 Miss Silver 11% är snartsnabb och kommer få ett bra lopp och den här hästen gillar att vara med där framme. Tror kusken kör för segern här 15 Activated 11% har varit bort länge men att den går ut här tyder på att det finns fart. Kapacitet mässigt nära 13 men behöver draghjälp om det ska gå 3 Zante Grif 21% är favorit här men hästen får ofta gör tuffa lopp i spåren och det brukar mynna ut att den blir avslagen. Ska inte glömmas bort men det finns bättre spelvärde på många andra. 14 Unique Juni 14% är ju ett fantastisk sto och en hedersmärr av rang. Hon har tuffheten och speeden men samtidigt så är det många som tar rygg på henne och därför blir hon ofta avslagen. 10 Orlando 11% är en blivande stoelithäst men möter vinner inte så ofta. Jag tar med henne för jag tycker att farten finns men det krävs lite tur Rank V75-4 A 7 B 13-1-15-3-14-10-6 C 9-2-6 D 8-12-4-10 V75-5 Omgångens stora drag och chansspik finns här. 2 Made Of Stars 15% är en styrkefenom men som jag tror kommer klättra genom klasserna. Jag vet att den inte är snabb ut men jag tror inte det spelar någon roll. Jag tror hästen kommer göra fram och sedan krossa. Fick även info om att man tror på hästen från stallet. Bra chanspik här! 6 Carry Cash 12% är stallkamraten emot men jag tro den kommer köra emot favoriten vilket bäddar för mitt tips. Men hästen är inte lika gynnad på distansen. 5 Albert Zonett 12% kommer klättra genom klasserna men jag tror ändå det är 500m för långt för det ska passa. Men den är tidig om man garderar. 3 Mateo De Reve 33% är hårt spelad men jag tror att man kommer köra emot hästen i spets i omgångar vilken gör favoriten är sårbar. 12 Amiral 2% sa man för något år sedan att hästen inte kan springa sig trött. Om poletten trillar ner så kommer den här också klättra för travet är inte det bästa alltid 8 Gaylord Am 10% är bra för dagen men läget uselt. Men visst kan den vinna om det löser sig Rank V75-5 A 2 B 6-5-3-12-8 C 4-7-1 D 10-9-11 V75-6 Det kan skrälla och återigen har jag en superskräll som tipsetta. 10 Criterion 2% är sjukt bortglömd här. Hästen har en speed som få och jag tror hästen kommer få ett kanonlopp härifrån. Jag tror man kommer köra fort där framme och jag tror det kommer gynna Criterion. Se upp alla spelare 4 Swagger 35% är ju svår att inte gilla. Men jag är lite orolig att formen är nedåt och alla superlopp hästen gjort sitter lite i bena. Men på läget ändå bra möjlighet att kunna leda länge 9 Brezza Du Kras29% är ju ett fartmonster som kan slå gänget med 20m om det stämmer. Men jag tror det blir att gå i spåren och dra fram ex nr 10 men bra nog för vinna om det stämmer 6 Frodo S 19% är startsnabb och kommer laddas och jag tror det blir hårdkörning. Skulle den lura 4an på spets så blir den farlig men jag tror körningen kan bli utdragen. 3 Gogobet Sisu 7% har jag spikat många gånger men denna gång är distansen lite fel. Men jag kan inte tar bort den om jag garderar med många 7 Speedy Tilly 3% är ju en häst som kan blixtra till när man minst anar. Där av tror jag det kan vara läge igen på Bergsåker då hästen trivs där. Rank V75-6 A 10 B 4-9-6-4-7 C 5 D 1-12-2-11-8 V75-7 Helgen höjdpunkt men jag säger så här. Ta alla för jag tror det skräller här 3 Very kronos 23% är mitt första streck här men galopperna på slutet gör att den är sårbar och frågan är hur Psyket är på hästen. Men om den skulle ta spets och ingen kör så blir det ett annat lopp. Men känslan är att så är inte fallet 5 Gareth Boko 6% tror jag kommer köras för seger och jag tror hästen har kapacitet att vinna detta om den får andra utv. Jag tror hästen är rejäl förberedd för detta. 4 Who´s Who 31% kommer gå ner I form för laddas För PDA. Därför tror jag det blir sista starten på ett tag och jag tror man kommer vara passiva denna gång. 6 Click Bait 5% kan nog snuva 3an om spets och skulle den då fela så tror jag man kör där. Den kan i så fall leda länge men från dödens vinner den inte. Men från ledningen blir den att räkna med¨ 1 Hickothepooh 3% kan få sitt drömlopp här. Det här en otrolig häst som hänger med i alla tempon om den har den där dagen. Se upp säger jag 8 Milligans School 21% är ju svår att inte nämna när den krossade eliten senast. 10 Zarenne Fas 6% kommer få sin stora seger inom kort. Men frågan är om den hinner fram här Rank V75-7 A 3 B 5-4-6-1-8-10 C 9-2-7 Lycka till och hoppas många får dela på miljonerna i morgon, /Jiwa Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7) |
|
2021-08-27, 22:44 | #18 | |
Citat:
I stayerloppet V75-5 spikar även jag 3 Mateo de Reve till 33 %. |
||
2021-08-27, 23:26 | #19 | |
Citat:
Så är det! Enda möjligheten till utgång av loppet som jag också ser det och då borde man kanske dubbla systemet men jag anser Admiralen vara så överlägsen så, nej - inte denna gång. Någon som vet om Gardner Shaw blivit kastrerad inför förra starten?
2021-08-27, 23:57 | #20 | |
Banned
|
Citat:
Insatsen näst senast - spets och bestämde. Totalt intetsägande. Insatsen för tre starter sedan - ett par ggr per år får hästarna fantastiska tider på Färjestad, vet inte om det är fel på mätningen eller tidtagningen, men Melanders stjärna sprang väl en halvsekund snabbare, samma kväll? Jag garanterar att Admiralen inte springer nån 10-tid i morgon på Bergsåker, inte 11-tid eller 12-tid heller. Men jag önskar all lycka till, sitter den så är omgången död iallafall. |
|
2021-08-28, 00:32 | #21 |
Banned
|
Nja, jag tror att han blev kastrerad redan 2019. Men jag kan ha fel, naturligtvis.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1) |
2021-08-28, 02:16 | #22 |
Kan inte förstå varför 1 Miss Silver inte är mer spelad? Solklar första rank för mig!
Frågan är vem som vinner OM Månlykke A.M mot förmodan skulle galoppera eller ha en usel dag? Ingen jätte superduper dunder megastjärna i vagnen. Men den hästen sköter sig väl utmärkt på egen hand.. |
|
2021-08-28, 02:44 | #23 |
9 Brezza Du Kras måste vara omgångens mest överstreckade ekipage!
Lite lurigt med spets i avd 7. Får vi galopp på 3 Very Kronos? Isåfall sitter väl 6 Click Bait där och släpper till 8 Milligan's School.. |
|
2021-08-28, 07:55 | #24 | |
Citat:
På Bergsåker är det fördel med spår längre in bakom bilen. Därav tror jag VK sitter i spets. Tar du spets från bricka 6-8 på Bergsåker kostar det som regel för mkt. Så i min bok kan man räkna bort CB & MS. MS såg dessutom inte speciellt kaxig ut sista 100 senast. |
||
2021-08-28, 09:03 | #25 |
Tycker det är lite specielt med favoriterna den här omgången. Både Admiral As och Månlykke AM känns som vettiga spikar, så klart. Men båda har också lite intressant galoppstatistik.
Admiral As har 30% galopper i sina 10 senaste starter i auto. Med en spelprocent på över 60% ger spelarna honom i praktiken en vinstchans på över 90% om han travar. Kanske är det bara galopp emot, men det är värt att ha i åtanke. Värre är det med Månlykke, som har 2 galopper i sina 8 starter i auto de senaste två åren (25%), bägge förvisso under fjolåret. Men ändå, en vinstchans utan galopp på 110% med nuvarande spelprocent. Han vinner alltså detta loppet 11/10 gånger utan galopp, enligt spelarna. Ja, det är ett lite simpelt mått på galopprisken, men det är väl ett litet argument för att gardera åtminstone en av dem. |
|
2021-08-28, 09:07 | #26 |
Banned
|
Tror en felfri Very Kronos blir svår att slå, spets o slut
Ej favorit kommer att spika. Senast redigerad av trance_error den 2021-08-28 klockan 09:10. |
2021-08-28, 09:16 | #27 | |
Citat:
Ja, man "kopplar alltid greppet" om man spikar i första, oavsett spelarprocent på kusen, detta då mången garderar just för att slippa åka i första! "Bortkastade pengar" är att gardera! Stå hellre över omgången om du tycker/tror omgången är död efter Admiralens kommande kross! Och självklart behöver Admiralen inte gå några 10-12-tider! Det räcker gott med runt 13-14 för att vara överlägsen här, då han självklart tar dem på ren klass och styrka. Bergsåkers upplopp gör det inte sämre heller! Vinner från dödens om det behövs... Lycka till!
2021-08-28, 09:20 | #28 | |
Citat:
Du får gärna förklara hur dessa procentsatser korrelerar på det sättet du räknar...
2021-08-28, 09:59 | #29 |
Admiral As
Har blivit omgångens stora ”favorit i fara ” snackis. Och galopprisken höjs till skyarna av vissa favorit fällare. I modern tid ( 1 år tillbaka) har hästen hoppat 2 ggr av 10. Och båda gångerna efter start (200m) och direkt bakom vingen. Bakspår med en lugn start och 2640 tror jag är närmast perfekt och får hästen trava in sig första varvet är han oslagbar i detta fält. Ok 62% är högt men visst vinner han detta lopp 6-7 ggr av 10. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) |
|
2021-08-28, 10:16 | #30 | |
Citat:
2021-08-28, 10:28 | #31 |
Det är helt rätt tänk att försöka sänka någon av de två stora megalamporna om man försöker gå efter någon vettig utdelning.
Det är även intressant att analysera galopprisker och räkna på historisk data. Dock finns det ett räknefel i det här med galopper. Galopprisken minskar med ålder. Dvs om den historiskt hoppat 4 av 10.. så kanske nuvarande galopprisk bara är 30 %... Galopprisk beroende på ålder 2 år 30,31 % 3 år 29,08 % 4 år 26,43 % 5 år 23,68 % 6 år 21,77 % 7 år 20,29 % 8 år 19,04 % 9 år 18,14 % 10 år 18,10 % Med hästar 11 år och äldre ser man faktiskt att galopprisken ökar igen... |
|
2021-08-28, 10:33 | #32 |
Det tror jag inget på - tror ni som garderar är desperata efter att hitta motbud då även Månprinsen lär vinna och att omgången nästan är död om båda vinner... Distans, motstånd, spår, upplopp, utveckling, kusk - inget talar emot!
2021-08-28, 10:38 | #33 | |
Citat:
Vad döljer sig bakom dessa siffror kan man tänka? Vem har samlat ihop detta och hur många lopp och kusar ingår i statistiken? Har du en källa till denna "forskning"?
2021-08-28, 10:39 | #34 | |
Citat:
V75 senaste 7 åren ungefär. % på de som galopperat. Jag som har plockat fram. Man kan även se att skillnaden på galopprisken beroende på kön (hingst, valack, sto) är marginell. Galopprisken är mycket högre på volt än på autostart. De spår med högst galopprisk i volt är 2,3,4,5. Spår 1 och 8 har lägst galopprisk. De spår med högst galopprisk i auto är 2,3. Det är framförallt bakspåren i auto som minskar galopprisken. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) Senast redigerad av Tipsb den 2021-08-28 klockan 10:53. |
||
2021-08-28, 10:40 | #35 | |
Citat:
Som Jens skriver "Omgången 2015 var speciell Fyra favoriter vann – men utdelningen blev 3,4 miljoner! Den visade att det är skrällarna som styr utdelningen." Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7) |
||
2021-08-28, 10:45 | #36 | |
Citat:
Fulsprit (+5) |
||
2021-08-28, 10:45 | #37 |
Månprinsen går i de sälla skogarna. Månlykke däremot garderar jag och Admiral As blir första reserv
Edit: Motiverar spelet pga de usla startspåren. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+20) Senast redigerad av TheZ den 2021-08-28 klockan 10:48. |
|
2021-08-28, 10:46 | #38 |
Efter en god sömn vaknade jag full av energi och polletten hade ramlat ner under natten. Lösningen var klockren tycker jag. I stf ett system gör jag två. Alltså utgångshäst på 12 admiral as. Skulle hästen av någon anledning förlora är det då ok om SWAGGER vinner i stället E N A V T V Å alltså. i "värsta fall" kan det bli 2 st sjuor (!!)
Det är inte en sharpsare (!) som skrämt upp mig utan intervjun med Reijo. Systemen för Winner Takes All skulle då bli följande 2-5-7-9-12 (12 = U häst) 1-2-3-4-6-7-8-9-10-11 8 Månlykke AM SPIK 1-2-3-7--8-9-11-12-13-14-15 3 Matei de Reve SPIK 3-4-5-6-9-10 (4 = U häst) 3-4-8 system 1 1980 rader system 2 1650 rader Visst ser det bra ut? Kanske FÖR bra? hehe I stf VG-V och V-VG kan man (för att slippa få två sjuor) VG-V och V-G och båda systemen blir 1650 rader st. Sedan undrar man vad Jörgen Westholm klunkat i sig. Karlen har i FEM TIPPAR tippat sig ETTA i 4 avdelningar och i lopp där han har 2 st hästar tippar han den andra hästen på plats. Har självförtroendet svämmat över kanske? /SO Senast redigerad av SO den 2021-08-28 klockan 10:49. |
|
2021-08-28, 10:48 | #39 |
Flerkupong känns inte rätt idag, men jackpot-omgångar så blir ofta sju rätt överbetalt och jag lirar ändå så små system så jag kör och om jag spikar även i första, där jag velat lite fram och tillbaka, så får jag hoppas på att sätta ett par rensare. Ett alternativ jag ska titta på är vad jag kan få ut av ett reducerat system. Jag skulle vilja höra en intervju med Örjan.
|
|
2021-08-28, 10:49 | #40 |
Sätter du spåret på pluskontot? Distans sätter jag absolut som ett stort minus i kombination med spåret, men vet att många tänker och tycker annorlunda om det där.
2021-08-28, 10:52 | #41 | |
Citat:
2021-08-28, 10:53 | #42 |
Valde två spikar bland Admiral AS, Månlykke, Mateo de Reve och Very Kronos. Admiral AS är kapabel att runda detta gäng. Han är starttrög och kan göra bort sig. Månlykke får garanterat en tuff resa. Bolagssystemet.
V75 Inlämnat: 2021-08-28, 10:44 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 1 512,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7, 12 (5, 6) 2: 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10 (6, 11) 3: 1, 3, 4, 5, 8, 10 (12, 2) 4: 1, 2, 3, 7, 9, 11, 13, 14, 15 (6, 12) 5: 3 Mateo de Reve (5, 2) 6: 3, 4, 6, 9 (7, 10) 7: 3 Very Kronos (4, 8) 2x7x6x9x1x4x1 = 3024 rader. 3024 x 1 x 0,50 kr = 1 512,00 kr. Totalt: 1 512,00 kr. Rättningskod: RJB KQW XFD |
|
2021-08-28, 11:11 | #43 | |
Banned
|
Citat:
Just nu är andrahandsfavoriten streckad på 14% och tredjehandsfavoriten 5%. Det kan väl inte finnas fler streck än dessa, bara för att det är första avdelningen? Inte i min värld, iaf… Och apropå att ”koppla grepp”. Om du står över Amiralen idag och istället spikar den som vinner, DÅ har du kopplat grepp på spelarkollektivet. Iaf enligt mig… Lycka till, du med! |
|
2021-08-28, 11:23 | #44 | |
Citat:
Men det är bara att de galopperat, eller ej. Inte banunderlag (väder och vind, ngt. eller tung bana osv.), bankropp,, spö eller inte, störningar, kusk, galopperade den från start eller i slutstrid och så vidare - man missar då mycket kringinfo, men som basfakta kan det vara bra att ha. Överraskande att spår 1 i auto inte var värst drabbat av galopper - det var jag övertygad om...
2021-08-28, 11:27 | #45 | |
Banned
|
Citat:
Det hade inte blivit någon miljonutdelning om alla de tre stora favoriterna hade vunnit…. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7) |
|
2021-08-28, 11:28 | #46 | |
Citat:
Om omgången är så enkel - gör då flerbong, minska ner på radantalet och systemets storlek eller stå helt enkelt över...
2021-08-28, 11:28 | #47 | |
Citat:
Nej, detta tar inte hänsyn till yttre förutsättningar. Så det kan ge en baskunskap. Man kan klassificera autospåren så här med avseende på galopprisk. Sämst: 2,3 Näst sämst: 1,4,5,6 Tredje sämst: 7,8 Bäst: 9,10,11,12 Men auto är inte megastora skillnader. Blir något mindre galopprisk för varje enskild grupp. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7) |
||
2021-08-28, 11:34 | #48 |
Banned
|
Nu är både 4 och 5 strukna i avdelning 4.
Ni som har varit med ett tag, kommer det här att öppna upp för nån annan märr? |
2021-08-28, 11:34 | #49 | |
Citat:
Ja, då de troligtvis ändå inte tänkt ladda från start med kusen så är bakspår bara ett plus för att slippa stressen från start och troligtvis risken för fler störningar som kan uppstå. Distansen i kombination med upploppet (200 meter, vilket är helt okey) gör att det "jämnar" ut sig, i alla fall en del. Men så var det detta med kapaciteten - felfritt så leker han med detta gäng och självklart spekulerar jag inte om galopp då jag spikar... Här väntar bara ÖK på att det lugnat ner sig och sedan kliver han fram och troligtvis får han överta om han vill, men kanske hellre vill ha en skärpt häst i dödens och även därifrån kontrollera tempo och loppet...
2021-08-28, 11:36 | #50 |
|
|
2021-08-28, 11:39 | #51 | |
Citat:
Skall man göra ett bolagssystem så är det mer rätt att gå för gardering och de stora pengarna - inte kul att dela med en massa om utdelningen är relativ skral. Ensam klarar man av vinst för båda om man även får in några skrällar och plånboken blir ganska glad ändå (för mindre penningar) då ingen mer är med och delar.
2021-08-28, 11:41 | #52 | |
Citat:
Det jag skrev var ett litet enkelt resonemang bara, givet att man accepterar att galopphistoriken är en hyfsad uppskattning av galopprisken:
Men om vi ska vara mer precisa:
Spelarna tror på vinstchans utan galopp för Admiral As på 60%/70% = 86%. För Månlykke blir det: 85%/75% = 113% Om man vill kan man tolka det som att spelarna menar att Månlykke kan vinna trots galopp, vilket ju faktiskt inte är helt orimligt. |
||
2021-08-28, 11:47 | #53 |
Banned
|
Funderade först över om det skulle gynna springspårshästarna men de voltar ju fortfarande tillsammans med det bakre ledet, sen funderade jag på om spår 11 och 12 skulle kunna gynnas, 12 Beauty Wind är väl vesselsnabb från start? Men det kanske är favoriten 3 Zante Grif som gynnas? Gör det enklare att volta, ingen häst utanför, leker sig till spets och blir då märren att slå?
|
2021-08-28, 11:48 | #54 | |
Citat:
Det jag menar är att om du får in spiken i första, oavsett procent, så har du möjlighet att få in skrällarna i senare avdelningar då du inte ödslat en massa streck på en massa "kanske" och "måsten". Hur många gånger har man inte suttit med känslan då man garderat och storfavoriten vunnit att man är borta, trots att man hade med storfavoriten? "Koppla" grepp använder jag bara för att det är bättre att inleda med en rad än 10, dvs. streck! Om man skall gardera finns det bara ett motbud och det är Westholms... God tur, men mest till mig!
2021-08-28, 11:49 | #55 | |
Citat:
Man kan ju även som en regel säga att ju färre hästar det är... desto mindre risk att favoriter (bästa hästen) antingen blir instängd, störd eller får gå i dåligt spår. Så minskar i alla fall risken för skräll. |
||
2021-08-28, 11:56 | #56 | |
Citat:
Hmmm...
2021-08-28, 12:35 | #57 |
V75
Inlämnat: 2021-08-28, 12:06 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Avd 1: 12 Admiral As (7, 10) Huvudet höger än dom andra. Spik trots läget. 2: 11 Raja Knight (8, 3) Chansspik i öppet lopp. Bra senaste två på valla. Läget 3: 8 Månlykke A.M. (5, 3) Bör vara helt överlägsen 4: 1, 2, 3, 7, 8, 9, 13 (15, 11) Här jobbar vi in skräll no:1. 2 Queen Roc 1% 5: 3 Mateo de Reve (8, 6) tar spets och lunkar undan bekvämt. 6: 4, 5, 6, 9, 10, 11 (3, 7) Skräll no:2 - 5 Self Explosive, form i m, bra spår. 2% 7: 1, 3, 4, 6, 8 (5, 10) 4 tar revansch? 1 om den har flax hittar bra position inför si biten... 1x1x1x7x1x6x5 = 210 rader. 210 x 1 x 0,50 kr = 105,00 kr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7) |
|
2021-08-28, 12:47 | #58 |
Pydin struken, så favoriten kommer ner ett hack.
|
|
2021-08-28, 13:02 | #59 |
Systemet inlämnat och det blev ungefär som det var tänkt
V75 Inlämnat: 2021-08-28, 12:44 Winner takes alls andelsspel Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 1 080,00 kr Avd 1: 2, 5, 6, 7, 9, 12 (11, 10) 2: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (12, 5) 3: 8 Månlykke A.M. (4, 5) 4: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15 (10, 3) 5: 3 Mateo de Reve (2, 5) 6: 4 Swagger (6, 5) 7: 3, 4, 8 (5, 10) 6x10x1x12x1x1x3 = 2160 rader. 2160 x 1 x 0,50 kr = 1 080,00 kr. V75 Inlämnat: 2021-08-28, 12:44 Winner takes alls andelsspel Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 1 080,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 12 Admiral As (5, 7) 2: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (12, 5) 3: 8 Månlykke A.M. (4, 5) 4: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15 (10, 3) 5: 3 Mateo de Reve (2, 5) 6: 3, 4, 5, 6, 9, 10 (7, 2) 7: 3, 4, 8 (5, 6) 1x10x1x12x1x6x3 = 2160 rader. 2160 x 1 x 0,50 kr = 1 080,00 kr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7) Senast redigerad av SO den 2021-08-28 klockan 13:05. |
|
2021-08-28, 13:12 | #60 |
Avd 4 12 Beauty Wind är mitt korsdrag idag. Vinner.
|
|
2021-08-28, 13:15 | #61 |
V75
Inlämnat: 2021-08-28, 12:52 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 360,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7, 12 (10, 5) 2: 2, 3, 9, 11 (6, 8) 3: 8 Månlykke A.M. (5, 4) 4: 3, 7, 11, 13, 14, 15 (1, 9) 5: 3 Mateo de Reve (5, 2) 6: 3, 4, 6 (9, 10) 7: 3, 4, 5, 8, 10 (1, 7) 2x4x1x6x1x3x5 = 720 rader. 720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr. Totalt: 360,00 kr. Rättningskod: XGH HTW NHF Avd 1: Stabilt lås. 14% gentemot favoritens 64%, just nu. Avd 2: 2, 3, 9, 11. Fastnade och tror mest på dessa fyra. Den rike garderar ännu mera för att känna sig säker. Avd 3: Galopp, sjuk eller total bortkörning av kusken emot den här hästen. Ner ett hack efter en strykning bara positivt. Avd 4: Kul lopp. Wallin har 3 hästar med. Två körs av Djusebröderna. Det är väl ingen skräll om någon av dem skulle vinna ett ungdomslopp. Men att de är fjärde och femte-handare på spelet är väl inte så tokigt just nu. Den riktiga skrällen och varningen blir ändå Wallins tredje häst Ies Elisabet 4%. Avd 5: Sitter BG bakom den bästa hästen (?) och får 3 varv på sig, så borde det vara en bra chans. Avd 6: Swagger blir kanske mångas spik på läget och trolig spets. Men hur är formen egentligen? Frodo S. har formen på topp och Gogobet Sisu brukar vara betydligt mer spelad annars, nu bara 7%. Given för mig. Avd 7: Very Kronos har inte riktigt fått till det på slutet och haft en del otur. Kan bli tufft att bryta trenden här också. Who´s Who på väg ut ur form måntro? Milligan School bara bäst igen? Jag gillar Riordans duo. Någon av dem slår till snart. Lycka till alla som spelar idag! |
|
2021-08-28, 13:58 | #62 |
Ni som spelar reducerade system, kör ni atgs egna eller har ni tips på något bra externt?
|
|
2021-08-28, 13:59 | #63 |
Jag kör med ATG:s när jag väl reducerar. Finns ingen anledning att betala dyrt för andra verktyg. Sen ska jag väl tillägga att jag ibland kör med några excel-filer, beroende på vad jag vill göra.
nh5 (+5) Senast redigerad av Shooter den 2021-08-28 klockan 14:01. |
|
2021-08-28, 14:10 | #64 | |
Citat:
Och två riktigt trevliga funktioner som jag inte tror någon annan har: Bruttovinst och urvalsbudget(orkar dock inte förklara dessa här :-)). |
||
2021-08-28, 14:16 | #65 |
Slänger Melander in handduken helt när han väljer att slänga på skor bak på Digital Class? Jag har den tidigt på ramen
|
|
2021-08-28, 14:20 | #66 |
Det tror jag inte. Har ett alternativ till system där jag hade tänkt ha den på tre streck. Jag tror inte att ändringen kommer göra någon större skillnad på den hästen, men däremot så får hon nog svårt från läget. Om jag väljer att köra med tre streck i första loppet så byter jag troligen henne mot Dunders häst, men jag har som sagt inte bestämt om det blir spik, två eller tre streck.
|
|
2021-08-28, 14:25 | #67 | |
Citat:
Men har man en spelbudget som ligger på ca en tusenlapp i månaden så är det såklart dyrt och förmodligen inte värt det. |
||
2021-08-28, 14:28 | #68 | |
Banned
|
Citat:
Var spelar man? Hälsningar, ”Speltorsken” |
|
2021-08-28, 14:35 | #69 |
Det har varit svårt för Hickethepooh att få någon form av erkännande i år. Två storloppssegrar, dels Ulf Thoresens minne där hann vann från ledning för Moni Viking och dels hans imponerande raketspurt som ledde till en klar seger i Finlandia Ajo mot ett respektabelt motstånd. Plumparna har kommit som en av favoriterna i Oslo grand prix där det ändade i galopp och sedan har han gått i tredje invändigt i två taktiklopp i Hugo Åbergs samt ett elitloppsförsök. Spår 1 är underbart på Bergsåker och han är streckad på 3%! Vi har sett att tragiskt bortgångne Trond Andersens hästar har gått otroligt bra senaste tiden efter hans död. Det är nästan så man tror att han haft ett vakande öga över hästarna. Om det fortsätter kommer det lösa sig magiskt idag och jag tänker inte åka på denna idag. Men alla får göra som de vill...
|
|
2021-08-28, 14:36 | #70 |
V4 ser hanterbar ut
Avd1) Tvåhästarslopp men Vagabond Bi plockade ner Vitruvio sist och borde göra så i dag igen. Vitruvio kan dessutom vara borta i galopp. Avd2) 5,6,7,8,11,12 så är det väl heltäckt. Tror mest på 7 & 8 Avd3) 5 Gassin Am hamnar nog i ledning efter en bit. 12 Money Smile lär avancera fram i dödens. Häst mot häst så plockar Money Smile ner Gassin Am på bättre skalle. MS vill verkligen vinna! Avd4) 1 Open Sky tror jag helt enkelt är överlägsen i loppet. Mitt bästa drag inom V4 och den häst som gör att jag vill spela V4 idag - inte ens favorit! Tackar Den billigaste kupongen av flera . Kan väl kalla den min grundrad: V4 Inlämnat: 2021-08-28, 14:29 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 14:45 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Vagabond Bi (4, 6) 2: 7, 8 (6, 5) 3: 12 Money Smile (5, 4) 4: 1 Open Sky (15, 11) 1x2x1x1 = 2 rader. 2 x 10 x 2,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: VDL MTZ ZCM *** edit. Nästan. LUNCH DUBBEL Inlämnat: 2021-08-28, 14:49 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 15:33 Kostnad: One Million Dollars Vadet gäller startnummer Avd 1: 12 Money Smile 2: 1 Open Sky LD oddset var 13ggr när jag lämnade in. Kollade oddsen ett par minuter före LD start och oddset har sjunkit till 8ggr. Slutade på 5,57 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+5) Senast redigerad av Basse den 2021-08-28 klockan 16:11. |
|
2021-08-28, 14:37 | #71 | |
Citat:
|
||
2021-08-28, 14:44 | #72 |
V4
Inlämnat: 2021-08-28, 14:44 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 14:45 Kostnad: 64,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4 Vitruvio (8, 3) 2: 5, 7, 8, 12 (10, 6) 3: 5, 12 (1, 8) 4: 1, 3, 8, 11 (15, 4) 1x4x2x4 = 32 rader. 32 x 1 x 2,00 kr = 64,00 kr. Totalt: 64,00 kr. Rättningskod: NKF GTV VCF Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+4) |
|
2021-08-28, 14:51 | #73 |
V4
Inlämnat: 2021-08-28, 13:19 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 14:45 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 4, 8 (1, 9) 2: 4, 5, 7, 12 (8, 10) 3: 5, 12 (1, 8) 4: 1 Open Sky (3, 15) 3x4x2x1 = 24 rader. 24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: ZFB JTW NHG Gjorde en liten v4 också. |
|
2021-08-28, 14:55 | #74 |
Mångmiljonären Vitruvio går in i en ny fas i travlivet efter ett år utan vinster.
Jäklar vilken Monte’ uppvisning. |
|
2021-08-28, 15:00 | #75 |
Admiral AS har varit ute och lunkat med Reijo. Få se hur han ser ut i lite snabbare farter med Örjan.
|
|
2021-08-28, 15:03 | #76 |
Banned
|
Dagens spelrek
V75:1
Robert Bergh lät oförskämt uppåt på 10 Ivory Quattro och om den här har "studsat tillbaka" så kommer det att bli riktigt intressant, tänker jag. Efter att krutröken lagt sig inledningsvis, så kommer det kanske inte vara så många som vill ligga utvändigt, kan vi så se Bergharn i andra, tredjepar utvändigt? En av få hästar i det här loppet som verkligen är gynnad av lång distans och jag har flera lopp på näthinnan när man kastar loss honom 600-700 kvar, sköljer till ledningen och vinner med halva upploppet. SvS: 3,70 ATG: 3,91 V75:5 Goop låter optimistisk i Björnkollen men jag undrar om Westholms verkligen kommer att ge sig utan strid? Och om Dunder skickar med barfotadansande Albert Zonett från start? Kan bli en intressant början! Därför sätter jag mina slantar på 8 Gaylord Am. Var verkligen ute mot hårt motstånd ett par ggr i fjol, bland annat som försökstvåa i uttagningsloppet till Kungapokalen. I finalen gick det inte så bra, galopperade från start och även kort på slutet men var ändå med dem i mål. Måste ha sprungit nedåt 11 i 2000 meter. Verkar ha acklimatiserat sig bra i den nya regin. SvS: 2,82 ATG: 3,20 V75:6 Vid första anblicken så såg det ut som spets och slut för Sandra Eriksson och 4 Swagger. Men sen förstod jag att Gul kusk åker upp till Bergsåker enbart för att köra det här loppet, det måste innebära att han ger sig av senast efter första kurvan och att det blir fullt spett sista 1000. Inte roligt att få den där över sig, den springer väl en 10-tid, även idag, om Goccidaoro vill? Det logiska motbudet är väl förmodligen Björn, som tar en tidig dödens och väntar tills Italienaren kommer och får en fin resa i andra par utvändigt i hårt tempo. Men inte spelbar till 2 ggr pengarna. Då måste 10 Criterion vara ett intressantare drag, Fredrik Wallin låter härligt uppåt och visst kan den väl rygga Swagger initialt? Den här har också varit ute mot mestadels hårt motstånd och betydligt roligare odds än Björns. SvS: 3,85 ATG: 4,24 Nånstans mellan 30-40 ggr degen, beroende på spelställe, om platstrippeln sitter. Lycka till! |
2021-08-28, 15:21 | #78 |
V75
12 3,6,7,8,9 8 13 2,5,6 6,9 3,8 |
|
2021-08-28, 15:23 | #79 |
Banned
|
Dagens V75:
Avd 1: 10 Ivory di Quattro (12, 7) 2: 7 Conch on Inn (8, 3) 3: 8 Månlykke A.M. (5, 4) 4: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (15, 3) 5: 3, 4, 6, 7, 8 (5, 2) 6: 6, 7, 9, 10 (4, 3) 7: 3, 4, 8, 10 (5, 6) |
2021-08-28, 15:29 | #80 |
Så blev det! 35 mille?
V75 Inlämnat: 2021-08-28, 15:28 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 84,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7, 9, 12 (6, 5) 2: 1, 4, 7, 8, 9, 10, 11 (3, 2) 3: 4, 8 (5, 3) 4: 7 Ies Elisabet (3, 13) 5: 3 Mateo de Reve (5, 2) 6: 2, 5 (4, 9) 7: 8, 10 (4, 3) 3x7x2x1x1x2x2 = 168 rader. 168 x 1 x 0,50 kr = 84,00 kr. Totalt: 84,00 kr. Rättningskod: NFL DTN PCC |
|
2021-08-28, 15:32 | #81 |
15.10: Robert Bergh har satt på bakskor på 10 Ivory di Quattro (V75-1), 1 Miss Silver
(V75-4), 1 Omega Superstart (V75-5), 7 Speedy Tilly (V75-6) och 7 Mindyourvalue W.F. (V75-7). Minus på alla men till den procenten vill vi behålla Ivory di Quattro i Bgruppen och övriga hästarna ligger redan i källaren
2021-08-28, 15:38 | #82 |
Blir tvungen att slänga in systemet då jag måste iväg, men V4 ser ut att gå vägen och grejar Hevin Boko det trots att statistiken talar emot så kan även V75 sitta idag.
V75 Inlämnat: 2021-08-28, 15:36 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 210,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7, 12 (5, 6) 2: 1, 3, 7, 8, 9, 10, 11 (2, 6) 3: 8 Månlykke A.M. (5, 4) 4: 13 Hevin Boko (3, 11) 5: 3 Mateo de Reve (2, 8) 6: 3, 4, 6, 9, 10 (7, 5) 7: 1, 3, 4, 5, 8, 10 (7, 6) 2x7x1x1x1x5x6 = 420 rader. 420 x 1 x 0,50 kr = 210,00 kr. Totalt: 210,00 kr. Rättningskod: VDF MTW SMM |
|
2021-08-28, 15:39 | #83 |
V75
Inlämnat: 2021-08-28, 15:30 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 450,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 5, 12 (7, 6) 2: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (12, 5) 3: 8 Månlykke A.M. (5, 4) 4: 1, 3, 7, 8, 9, 13 (14, 11) 5: 3 Mateo de Reve (5, 2) 6: 4 Swagger (9, 6) 7: 1, 4, 5, 8, 10 (3, 6) 3x10x1x6x1x1x5 = 900 rader. 900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr. Totalt: 450,00 kr. Rättningskod: NFC CTT SCC |
|
2021-08-28, 15:41 | #84 |
Spelar så här:
7,12-1,2,5,6,9,10,11 3-2,4,7,8,9,11 8 1 5-2,4,6,12 3,4,5 3-1,8 En av två A i avd 1/2 resp 5/7 Lycka till allihop! |
|
2021-08-28, 15:41 | #85 | |
Citat:
|
||
2021-08-28, 15:42 | #86 | |
Vad fan. Jag som tyckte spiken på Miss Silver kändes så bra..
Citat:
asgaya3141 (+2) |
||
2021-08-28, 15:42 | #87 | |
Citat:
2021-08-28, 15:51 | #88 |
Banned
|
|
2021-08-28, 15:55 | #89 |
|
|
2021-08-28, 15:57 | #90 |
8 Bowling Orlando får ett vinnarspel.
|
|
2021-08-28, 15:59 | #91 |
Så spelar man trav. Stort lycka till
2021-08-28, 16:00 | #92 |
Djuse fick luckan tillslut. Hade massor kvar.
|
|
2021-08-28, 16:02 | #93 |
Nja, ett rätt efter tre avdelningar är väl inte så bra...?
2021-08-28, 16:02 | #94 |
Om man spikar med spetsen ner får man spikskor då?
|
|
2021-08-28, 16:04 | #95 |
Är det så enkelt att stora förstapris betyder Örjan
2021-08-28, 16:06 | #96 |
V75
Inlämnat: 2021-08-28, 16:05 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 315,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 7, 12 (5, 9) 2: 2, 7, 8, 9, 10 (3, 6) 3: 8 Månlykke A.M. (5, 4) 4: 1, 7, 8, 11, 12, 13, 14 (3, 15) 5: 3, 5, 6 (2, 8) 6: 4 Swagger (9, 6) 7: 3, 5 (4, 8) 3x5x1x7x3x1x2 = 630 rader. 630 x 1 x 0,50 kr = 315,00 kr. Totalt: 315,00 kr. Rättningskod: SMH FTV NMK
2021-08-28, 16:09 | #97 |
Banned
|
Andel Systemet
5,6,7,10,12 2,4,7,8,9,11 4,5,8 1,3,6,7,11,12 2,3,5,6,7,8, 4 Swagger 3 Very Kronos |
2021-08-28, 16:11 | #98 |
V75
Inlämnat: 2021-08-28, 16:09 Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 2 289,60 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7, 9, 12 (5, 6) 2: 2, 7, 8, 9 (3, 6) 3: 8 Månlykke A.M. (4, 5) 4: 1, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14 (15, 2) 5: 3, 5 (2, 6) 6: 3, 4, 5 (6, 9) 7: 1, 3, 4, 5, 8, 10 (6, 9) 3x4x1x10x2x3x6 = 4320 rader. 4320 x 1 x 0,50 kr = 2 160,00 kr ----------------------------------------------------- V5 Inlämnat: 2021-08-28, 00:06 SistaStallskriket andelsspel Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 17:05 Kostnad: 480,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Månlykke A.M. (4, 12) 2: 1, 3, 7, 8, 9, 11, 13, 14 (6, 15) 3: 3, 5 (2, 8) 4: 3, 4, 5, 6, 9 (10, 7) 5: 1, 3, 4, 5, 8, 10 (6, 9) 1x8x2x5x6 = 480 rader. 480 x 1 x 1,00 kr = 480,00 kr. Totalt: 480,00 kr. Rättningskod: WJF KWW FTS |
|
2021-08-28, 16:11 | #99 |
En liten mer normal rad typ 1-20`
V75 Inlämnat: 2021-08-28, 16:04 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 60,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7, 12 (6, 5) 2: 3, 7, 8, 9, 11 (2, 6) 3: 8 Månlykke A.M. (5, 4) 4: 1, 3, 6, 7, 11, 15 (13, 14) 5: 3, 5 (2, 6) 6: 6 Frodo S. (4, 9) 7: 8 Milligan's School (4, 3) 2x5x1x6x2x1x1 = 120 rader. 120 x 1 x 0,50 kr = 60,00 kr. Totalt: 60,00 kr. Rättningskod: PMG KTP XMM |
|
2021-08-28, 16:13 | #100 |
V75
Inlämnat: 2021-08-28, 16:13 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 1 050,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5, 7, 10, 12 (9, 11) 2: 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11 (6, 4) 3: 8 Månlykke A.M. (4, 3) 4: 1, 2, 7, 11, 12 (8, 9) 5: 3 Mateo de Reve (2, 5) 6: 3, 4, 5, 6, 10 (9, 7) 7: 3, 4, 5 (8, 6) 4x7x1x5x1x5x3 = 2100 rader. 2100 x 1 x 0,50 kr = 1 050,00 kr. Insamlat cancerfonden: 63,00 kr Totalt: 1 113,00 kr Avd1 5 Evens Cool Boy (Jiwa) 7 Gardner Shaw (mackpeter) 10 Ivory di Quattro (Flyer,Stankarn) 12 Admiral As (Fulsprit) Avd2 3 Västerbo All In (Jiwa) 11 Raja Knight (NAFETS) Avd3 8 Månlykke AM (många....) Avd4 1 Miss Silver (kalleklut) 2 Qeen Roc (NAFETS) 7 Ies Elisabet (Jiwa) 12 Beauty Wind (TheZ) Avd5 3 Mateo de Reve (Flyer,olle,mackpeter) Avd6 3 Gogobet Sisu (Efterhandaren) 5 Self Explosive (SO. NAFETS) 10 Criterion (Jiwa) Avd7 3 Very Kronos (trance_error) 5 Gareth Boko (Jiwa,Stekel) |
|
2021-08-28, 16:14 | #101 |
|
|
2021-08-28, 16:15 | #102 |
Vågar inte posta mitt system för där är bägge de stora favoriterna spikade
Tror inte på hög utdelning så jag skippar andelsspel trots Jackpot. Spelar bara en mindre egen lapp. lycka till allihopa som spelat V75 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7) |
|
2021-08-28, 16:15 | #103 |
Idag har vi tänkt lika med spikarna, mackpeter.
God lycka! V75 Inlämnat: 2021-08-28, 16:08 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 384,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7, 9, 10, 12 (2, 6) 2: 3, 4, 6, 7, 8, 11 (9, 2) 3: 1, 5, 8, 12 (6, 4) 4: 7, 13, 14, 15 (11, 1) 5: 3 Mateo de Reve (12, 4) 6: 6, 9 (4, 3) 7: 3 Very Kronos (4, 8) 4x6x4x4x1x2x1 = 768 rader. 768 x 1 x 0,50 kr = 384,00 kr. Totalt: 384,00 kr. Rättningskod: PGF DTW PMG |
|
2021-08-28, 16:20 | #104 |
V75
Inlämnat: 2021-08-28, 16:11 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 420,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 6, 9, 10 (12, 7) 2: 2, 3, 4, 8, 10, 11 (6, 7) 3: 8 Månlykke A.M. (4, 3) U 8 4: 1 Miss Silver (14, 7) 5: 2, 4, 6, 8, 12 (5, 7) U 3 6: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10 (9, 1) U 4 7: 8 Milligan's School (4, 3) Reducerat med minst 1 U max 2 U hästar. Systemkostnad drygt 900kr |
|
2021-08-28, 16:21 | #105 |
"Man är alltid påtänd när det är race"..... Reijo L...
|
|
2021-08-28, 16:21 | #106 |
V75
Inlämnat: 2021-08-28, 16:18 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 324,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 6, 7, 10, 12 (5, 9) 2: 7 Conch on Inn (8, 3) 3: 8 Månlykke A.M. (5, 4) 4: 1, 6, 7, 11, 13, 14 (3, 15) 5: 6 Carry Cash (3, 5) 6: 2, 3, 4, 6, 9, 10 (7, 5) 7: 1, 4, 8 (3, 5) 6x1x1x6x1x6x3 = 648 rader. 648 x 1 x 0,50 kr = 324,00 kr. Totalt: 324,00 kr. Rättningskod: QJH HTS NMB |
|
2021-08-28, 16:21 | #107 |
Provar En 10 pixare
12 9 8.12 1.3.8.13.15 3.4 9 3 God tur på er härute ikväll Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7) |
|
2021-08-28, 16:22 | #108 | |
Svårare än sådär är det inte
V75 Inlämnat: 2021-08-28, 16:17 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 168,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7, 10, 12 (6, 5) 2: 7 Conch on Inn (8, 3) 3: 8 Månlykke A.M. (5, 4) 4: 1, 7 (3, 13) 5: 3, 6 (5, 2) 6: 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 (7, 2) 7: 1, 3, 4, 8 (5, 10) 3x1x1x2x2x7x4 = 336 rader. 336 x 1 x 0,50 kr = 168,00 kr. Totalt: 168,00 kr. Rättningskod: WJD CTQ VMD V75 Inlämnat: 2021-08-28, 16:20 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 448,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 12 Admiral As (7, 6) 2: 7 Conch on Inn (8, 3) 3: 8 Månlykke A.M. (5, 4) 4: 1, 3, 7, 11, 12, 13, 14, 15 (8, 6) 5: 2, 3, 5, 6 (8, 4) 6: 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 (7, 2) 7: 1, 3, 4, 8 (5, 10) 1x1x1x8x4x7x4 = 896 rader. 896 x 1 x 0,50 kr = 448,00 kr. Totalt: 448,00 kr. Rättningskod: VLH JTT QMH
Senast redigerad av linfre den 2021-08-28 klockan 16:40. |
||
2021-08-28, 16:25 | #109 |
Jag bugar och bockar!!!
2021-08-28, 16:26 | #110 |
Grym insats. Nu ska han bara få till det i ett stort lopp också.
Fulsprit (+12) |
|
2021-08-28, 16:27 | #111 |
Greppet kopplat!!!
2021-08-28, 16:28 | #112 |
Jag bytte spik till Very Kronos från Admiralen 10 minuter innan start… Tröttsamt haha
|
|
2021-08-28, 16:29 | #113 |
Ja lätt som en plätt. Joggade i mål på en 12 tid.
Fulsprit (+1) |
|
2021-08-28, 16:30 | #114 |
Vilken djävla kross - detta var klasskillnad, de luxe!!! Som väntat, måste jag lägga till - mången står med dumstrutarna på nu...
2021-08-28, 16:32 | #115 |
Som en del andra dubblade jag med Gardner Show och med tanke på resan den fick i rygg på favoriten så tycker jag att Westholms kuse var ett flopp.
|
|
2021-08-28, 16:40 | #116 |
17ggr på unibet(och ATG) i elitloppet...testar då Reijo strör dessa superlativer...
|
|
2021-08-28, 16:41 | #117 |
Vi vill vinna pengar. Inte ha spelkapital imorgon
2021-08-28, 16:42 | #118 |
7an nu så kan vi stänga ner
2021-08-28, 16:45 | #119 |
Tror inte du säger nej till x antal tusen kronor, eller gör du det? Hur mycket är det minst du kan godta för att spika Admiralen. 1000, 5000, 10 000, 100 000?
2021-08-28, 16:46 | #120 |
2021-08-28, 16:49 | #121 |
Otroligt trög och speciell häst det där.
|
|
2021-08-28, 16:49 | #122 |
Hur fan är det möjligt....?
|
|
2021-08-28, 16:51 | #123 |
Perfekt, Örjan! Blev lite nervös innan start då jag valde igår att plocka bort nummer 7, på 8 hästar och den sjönk i odds till favorit... 5% på ÖK - mumma!
2021-08-28, 16:51 | #124 |
Banned
|
Kilas kan man lita på...
V75 Inlämnat: 2021-08-28, 09:33 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 16:20 Kostnad: 125,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 12 Admiral As (7, 6) 2: 1, 10 (8, 7) 3: 8 Månlykke A.M. (5, 3) 4: 1, 14 (3, 13) 5: 2, 3, 6 (5, 8) 6: 6, 9 (4, 3) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (4, 3) 1x2x1x2x3x2x10 = 240 rader. 240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr. Avgift 5,00 kr. Totalt: 125,00 kr. Rättningskod: VJB FQW QBB Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7) |
2021-08-28, 16:53 | #125 |
Haha, känner inte att jag behöver bevisa ett skit för dig eller någon annan, ditt nöt! Förstår att du är sur när du dumt nog garderar Admiralen...
2021-08-28, 16:57 | #126 | |
Citat:
Nöjd? |
||
2021-08-28, 16:59 | #127 |
Ta det lugnt med spriten. Alkolist
2021-08-28, 17:02 | #128 | |
Citat:
Haha, helt nykter - full igår, dock! Alkoholist, nja - lär dig stava först. Gå om SFI, för i helvete!
2021-08-28, 17:02 | #129 |
And here we go again! Anledningen till att man funderar på om det är värt att hänga i det här forumet :(
|
|
2021-08-28, 17:02 | #130 |
Administrator
|
Och så tar vi och lugnar ner oss lite här inne tack!
2021-08-28, 17:07 | #131 |
V5
Inlämnat: 2021-08-28, 17:06 Bergsåker Lördag 2021-08-28 Start: 17:05 Kostnad: 405,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Månlykke A.M. (5, 4) 2: 3, 11, 12 (13, 14) 3: 2, 3, 5, 6, 8 (4, 12) 4: 4, 9, 10 (6, 3) 5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 (7, 4) 1x3x5x3x9 = 405 rader. 405 x 1 x 1,00 kr = 405,00 kr. Totalt: 405,00 kr. Rättningskod: WMD DTZ QGK Spik på den stora kallisen och sen lite garderat
2021-08-28, 17:11 | #132 |
Att inte du är portad från detta forum är för mig ofattbart. Du dömer ut så många och tror du kan och vet allt. Skäms på dig
Fulsprit (+7) |
|
2021-08-28, 17:11 | #133 |
Är det inte lite livsfarligt med diket på ytterkanten på banan. Har aldrig tänkt på det förut.
Fulsprit (+1) |
|
2021-08-28, 17:16 | #134 |
Snyggt Gunnar och Månlykke AM - helt enligt plan...
2021-08-28, 17:20 | #136 |
|
|
2021-08-28, 17:21 | #137 |
Vilken medveten show-off hon är...
Men hästen är fantastisk... Var nere i 15-tempo i sista kurvan... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
2021-08-28, 17:24 | #138 |
|
|
2021-08-28, 17:29 | #139 |
Whelk ser fin ut i värmningen och Grundman är en duktig kusk i detta gäng. Endast spåret emot men får en liten vinnar peng.
|
|
2021-08-28, 17:39 | #140 |
Snyggt av Djuse!!! Bra jobbat!!!
2021-08-28, 17:41 | #141 |
Miss Silver såg ju stenklar ut strax före galoppen!
2021-08-28, 17:42 | #142 | |
Dessa jäkla omotiverade galopper....
2021-08-28, 17:44 | #143 |
Hm Robban hade kanske för långa spikar i hovarna
|
|
2021-08-28, 17:44 | #144 |
Banned
|
Ja, många här är fantastiska på att hitta vinnare. Särskilt de som står i under 2 ggr pengarna och är streckade till över 60-70%. Riktigt imponerande!
jessi82 (+50) |
2021-08-28, 17:45 | #145 |
Banreferenten är på topphumör i alla fall
Avd3 - Mina damer och herrar. Vi presenterar Gunnar Melander, Månlycke A.M , tar ett SM-tecken Halleluja! Avd4 - Magnus Djuse , take a trip inom V75! |
|
2021-08-28, 17:47 | #146 |
Ja, bättre än att helgardera en storfavorit som är överlägsen... Men, alla har vi olika böjelser...
2021-08-28, 18:02 | #147 |
Nu kan alla jubla för där åkte vi - och det på en häst jag vurmat för i flera omgångar i rad nu! Detta var surt för nu skjuter värdet i höjden - bara 2%. Faan!!!
2021-08-28, 18:03 | #148 |
Trav är trav sa Olle Björns pappa. Visst såg det klart ut i sista sväng ? Hm stora pengar på G i Jackpotts tider.
|
|
2021-08-28, 18:04 | #149 |
Banned
|
Gooptränat går inte på V75. Djuse visar att han idag är Sveriges bästa kusk
|
2021-08-28, 18:07 | #150 |
Banned
|
Hade du inte med den? Tidig på min kupong.
jessi82 (+20) |
2021-08-28, 18:08 | #151 |
|
|
2021-08-28, 18:17 | #152 |
Ja, den var sur att missa, fy fasiken!!! Vi får hoppas du får fyra rätt på ditt superba system... Synd att du missade Activated på 12 hästar... Avd 1: 10 Ivory di Quattro (12, 7) 2: 7 Conch on Inn (8, 3) 3: 8 Månlykke A.M. (5, 4) 4: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (15, 3) 5: 3, 4, 6, 7, 8 (5, 2) 6: 6, 7, 9, 10 (4, 3) 7: 3, 4, 8, 10 (5, 6) Ser bra ut för fyra rätt - lycka till!
2021-08-28, 18:18 | #153 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2021-08-28, 18:20 | #154 |
Chans DD
1) 3 Gogobet Sisu. Mycket surr om den här luringen. Ser bra ut i värmningen och Mika Forss ger hästarna chansen. 2) 1 Hickothepooh. Har grymma vinster på sitt CV och lite bortglömd idag. Ok tufft motstånd och lite chansartat läge men Skrällduglig. |
|
2021-08-28, 18:23 | #155 |
Banned
|
F-n....men han var bra!
|
2021-08-28, 18:24 | #156 |
Ja, okey - du fick in Activated pga. Avas strykning. Bra jobbat, men då åkte du på stenklare Swagger, i stället - surt!
2021-08-28, 18:25 | #157 |
Troligtvis jackpot på 5 rätt nu. Eller?
|
|
2021-08-28, 18:28 | #158 | |
Citat:
|
||
2021-08-28, 18:28 | #159 |
|
|
2021-08-28, 18:30 | #160 |
|
|
2021-08-28, 18:30 | #161 |
|
|
2021-08-28, 18:34 | #162 |
...Kan dyka upp i striden...
... så är hon med i segerstriden... ...vi är med i striden igen... ...skall streckas... Det är bara några citat från Jörgens Westholm hemsida. Fr.o.m. idag streckar jag hans hästar enbart på Romme, Rättvik och Bollnäs. På andra banor om det är nån bättre kusk som kör. |
|
2021-08-28, 18:37 | #163 | |
Citat:
1 _ 197321-- 800-- 47 2 __ 691468-- 1711-- 70 3 __ 34078-- 175-- 14 4 __ 29122-- 151-- 12 5 __ 109474-- 501-- 34 6 __ 182211-- 754-- 45 7 __ 1244642-- 2144-- 76 8 __ 37144-- 190-- 15 9 __ 282873-- 1033-- 54 10 __ 132625-- 587-- 38 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+20) |
||
2021-08-28, 18:42 | #164 |
Jag går all in på Hickothepooh. Tyvärr för mycket nerspelad på Micke Nybrinks surr.
Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-08-28 klockan 18:43. |
|
2021-08-28, 18:46 | #165 |
|
|
2021-08-28, 18:55 | #166 |
|
|
2021-08-28, 18:56 | #167 | |
Citat:
Det är skillnad på svårigheten att få 7 rätt (den är svår när det är lågprocentare) och svårigheten att få 5 rätt (den var rätt lätt med megalampor). Senast redigerad av Tipsb den 2021-08-28 klockan 18:57. |
||
2021-08-28, 18:57 | #168 |
|
|
2021-08-28, 18:58 | #169 |
|
|
2021-08-28, 19:02 | #170 | |
Citat:
Själv reagerade jag på Jeppsons fega styrning in i första kurvan, han har ju rygg på Adielsson men släpper den för att istället harva i kön. |
||
2021-08-28, 19:10 | #171 | |
Citat:
Ha en god lördagskväll znipstern Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1) |
||
2021-08-28, 19:13 | #172 |
|
|
2021-08-28, 19:14 | #173 |
|
|
2021-08-28, 19:43 | #174 |
|
|
2021-08-28, 19:55 | #175 |
Dagens bullshit måste ändå vara lopp 2 med S.G Kingstons.
Trög från start och måste gå i ryggar. Vill inte göra grovjobbet. Störta till dödens och vann. Läste jag fel eller var den bara bäst? |
|
2021-08-28, 20:08 | #176 |
Ja Bullshit är ju ganska vanligt på tipsters sidorna men här var det svårt att hitta troliga positiva signaler bortsett från kusken.
|
|
2021-08-28, 20:51 | #177 |
Reagerade på samma sak i intervjun, den gjorde ju exakt tvärtom så att säga och var ruggig. Fanns tyvärr inte med på sju streck hos mig.
Oväntat låg utdelning med tre singelprocentare. Men blir väl så när fyra möjliga spikar vinner. |
|
2021-08-28, 21:29 | #178 | |
Citat:
Kul för dig att du inte tar efter några andra utan litar på dina egna ideér fullt ut. Och insatsprocenten . Framgångsrecept antar jag då. |
||
2021-08-28, 23:49 | #179 | |
Citat:
Teoretisk utdelning 14 kr. Verklig utdelning 14,18 kr. ( Det fanns 1903013 rader med 5 rätt. )
2021-08-29, 01:31 | #180 | |
Citat:
Angående forumet så har jag bara ett konstaterande.. Helvete vilken låg nivå det är på vissa! Ni som vet ni vet! |
||
2021-08-29, 09:35 | #181 | |
Citat:
Kul för dig att du går på betalsidornas tips. ;-) Framgångsrecept antar jag då. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BreakingBad (+1) |
||
2021-08-29, 09:36 | #182 | |
Citat:
|
||
2021-08-29, 10:28 | #183 | |
Citat:
Mest fascinerad av att du är så kategorisk med allt. Dissar Nybrink, betaltjänster mm men lägger alltid själv ut dina matematiska kuponger här (som för övrigt borde läggas i tråden för kuponger anser jag för de som är intresserade av andras system). När det gäller BaraTrav som jag kör så är det mkt mer än bara ett reduceringsverktyg. Det är även ett informationsverktyg som gör att du har väldigt mkt statistisk o realtidsinfo samlat i ett gränssnitt. Och man får överblick över sitt system till skillnad från ATG:s som i jämförelse är rent taffligt. Vad jag använder mer? Främst avancerade poäng o urvalsbudget för stora system o bruttovinst o automulti för enpoolsspel. Vida överlägset att köra t ex flerkupong. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10) |
||
2021-08-29, 10:36 | #184 |
Jag förmodar att du menar "emot allt" och så nämner du två exempel. En rejäl överdrift som jag inte ens bemödar mig att kommentera närmare. Att jag "dissar" Nybrinks tips likväl som betaltjänsternas, tja varför ska man spela som de? Du skriver själv att du inte köper betaltjänsternas tips, men om du nu tycker att de är så bra så borde det ju vara värt det. Nybrink tycker jag har gjort mycket bra för travsporten, som t.ex. när han tjatade och tjatade i sina krönikor om att barfotainformationen borde redovisas. Däremot så tycker jag inte att han är någon vass tipster och jag kan inte minnas att han satt någon V75:a under alla år.
|
|
2021-08-29, 10:54 | #185 | |
Citat:
Men läser du inte vad jag skriver? Vad har jag sagt att betaltjänsterna är så bra? Att ta information från olika källor, betal- eller gratis innebär väl inte att man skriver av dem? Ideér försöker man ta in från många håll men i slutändan är det ens egna slutsatser som gäller såklart. De få ggr jag köpt betaltjänsternas tips är det framförallt för att se t ex deras analyser i spetsstriden, kuskintervjuer och annan info som inte alltid läggs ut via gratiskanalerna. Aldrig att jag skulle skriva av deras tips, då är ju spelvärdet noll då deras drag alltid tenderar att bli överstreckade. Nybrink är en skön snubbe som vågar säga vad han tycker till skillnad från många andra offentliga personer. Som tippare är han som gemene man, ibland hittar han rätt men oftast blir det fel. Precis som för oss härinne med andra ord |
||
2021-08-29, 11:29 | #186 | |
Citat:
|
||
2021-08-29, 12:30 | #187 | |
Administrator
|
Citat:
Hursom, jag använder numera Baratrav och är toknöjd. Finns flera olika alternativ på systemupplägg (fler än Jokern) men för mig är det informationsbiten som gör att det sticker ut. Enkla länkar till såväl lopparkiv som hästen, kusken eller tränarens CV. Några få klick för att lägga upp bevakning etc (även om jag skulle vilja ha det ännu enklare). Speltrender är grymt (krävs numera premium) men framförallt spöar ju automulten allt vad flerisar heter på V4 och V5! Rekommenderas!!
2021-08-29, 12:31 | #188 | |
Citat:
Gotland (+5) |
||
2021-08-29, 12:59 | #189 | |
Citat:
Försöker att tänka på det när jag skriver men ibland blir det fel ändå. Vad gäller reduceringsverktyg o reducering i allmänhet skulle jag kunna skriva en hel bok typ(lätt överdrivet:-). För mig är upplevelsen av att använda ett verktyg som t ex BaraTrav en stor del i nöjet med trav. ATG:s är ju mil ifrån det så för mig är kostnaden försumbar i förhållande till vad jag får tillbaks. Och som svar på en tidigare fråga så ja, det har varit framgångsrikt att använda BaraTrav. Om det sen har gjort att ju vunnit mer eller förlorat mindre det är en annan historia…. Senast redigerad av svepet den 2021-08-29 klockan 13:17. |
||
2021-08-29, 16:11 | #190 | |
Citat:
Vad är "automulten" ni skriver om? Förstår att det är slang men vad innebär verktyget?
2021-08-30, 05:31 | #191 | |
Citat:
Antalet ggr som en enkelrad spelas beror på radens förväntade utdelning efter spelforms%en. Man får fler kopior på de rader som ger lägst utdelning. Vad är då bra med det? Jo, man minskar effekten av "otur" att favoriter vinner där man garderat. Det ger chansen att få hyggligt betalt på sina spelidéer trots att det jäklas i övriga avdelningar och leder till minskad varians.
Migge (+10) Senast redigerad av Strappa71 den 2021-08-30 klockan 16:57. |
||
2021-08-31, 10:34 | #192 | |
Citat:
|
||
2021-08-31, 16:46 | #193 |
Om man smetar ut utfallet så att det spelar mindre roll vilken som verkligen vinner ett helgarderingslopp så minskar det variansen.
Det omvända, exakt samma antal system på varje häst i helgarderingsloppet ökar variansen. Det kan ju gå från himmel till pannkaka direkt när en favorit målfotoslår en skräll. Auto-mult MINSKAR skillnaden....och därmed variansen.
2021-08-31, 17:18 | #194 | |
Citat:
Tack för informativt och lättförstått inlägg - kudos!
2021-08-31, 18:48 | #195 | |
Citat:
Ja så är det, men det finns en baksida med att spela på detta vis. Troligtvis minskar du även ditt ROI på lång sikt med denna funktion, det brukar nästan aldrig vara lönt att lägga en stor del av sitt krut på favoritrader. |
||
2021-08-31, 18:50 | #196 | |
Citat:
Ok förlåt min gammal modiga inställning och ingen skugga över er innovatörer inom travspelet. Var sak har sin tid. |
||
2021-08-31, 19:03 | #197 | |
Citat:
Auto-mult spelas med fördel i kombination med en helt reduceringsfri matematisk ram på t ex V4 eller V5. Det enda "fifflet" som skiljer är att det blir olika antal flerbongar på varje häst i garderingsloppen där man siktar på "samma vinst" oavsett vilken, bara man hittar vinnaren. Och att detta sker helt automatiserat. Det vanligaste scenariot för mig är att jag hittar något i sista minuten som ger ett spelläge i en eller två av avdelningarna på V4. Övriga lopp garderar jag helt eller iaf ordentligt. För att det inte ska bli "nästan noll" när favoriterna vinner när jag garderat dem samtidigt som mina spelidéer vinner väljer jag att jämna ut med den här metoden. En viktig detalj är att det absolut inte är gratis! Eftersom det är flerisar i en massa olika kombinationer blir insatsen snabbt hög om man väljer en hög målvinst. Fördelen är att jag får betalt på mina idéer mer ofta när de väl vinner och mer oberoende av hur det slutar i övriga lopp.
2021-08-31, 19:17 | #198 | |
Citat:
Fråga 1. Lägger du ner extra tid för att konstruera detta spelsystem jämfört med matematiskt. Fråga 2. Hur är utfallet under en längre period typ 1-2 år ? Fråga 3. Varför kallar de upplägget för ett ”fiffel” he,he. |
||
2021-08-31, 19:24 | #199 | |
Citat:
2) Det har inte funnits i så många år än. När man gör något som minskar variansen brukar det ofta vara att man får betala lite i form av EV. Dock är ju variansen inom streckspel på trav så brutal att man gärna spyr lite åt den ibland. Genom åren har jag fått in många KANON-spelidéer som varit lågt spelade. Men med magisk precision dyker de mest spelade upp där jag garderat och slututfallen har blivit mycket klena. Mha auto-mult har jag de senaste åren helt sluppit att "kamma nästan noll" pga favvar i fel lopp. 3) Det sker ju auto-magiskt och den som gillar att skriva EN lapp....på EN kupong anar jag tycker det är "fiffel" och inte travspel. Men återigen. Själva tipsprocessen är EXAKT som ett vanligt rakt system ( om man vill )....och insatsen är ju HÖGRE....så det är ingen gratis manna från himlen. Krävs fortfarande att man gör bra spel.
2021-08-31, 19:38 | #200 | |
Citat:
Säg att du spelar V4 där du streckat 1x5x1x5 = 25 rader = 50kr Säg att du vill lägga 200kr på V4 men tycker denna ram räcker. En flerkupong kör du då ggr 4. Det gör att samtliga 25 enkelrader körs 4 ggr. Enkelt. BaraTrav:s automulti finns i två varianter: 1. Urvalsbudget. Denna är ganska flexibel. Då skriver du helt enkelt att du vill spela detta för 200kr. Då kan du låta verktyget lägga på multirader utifrån: a.Aktuell spelprocent(aktuell insatsprocent hos folket). Då kommer favoritraderna få betydligt mer rader och den som ger mest i utdelning kommer få minst rader. b.Din egen insatsprocent(om du redan reducerat något innan). Dvs om några av hästarna har mer insatsprocent efter din reducering så får de flest rader. c. Internpoäng. Du rankar och poängsätter alla hästar relativt efter hur du vill att multiraderna ska fördelas. De du själv rankar upp i poäng får fler multirader. 2. Bruttovinst. Denna är väldigt enkel. Du sätter helt enkelt ett belopp som du minst vill vinna. Du sätter t ex att raden i exemplet måste ge minst 2000kr. Då räknar verktyget ut hur många ggr varje enskild rad måste köras för att nå 2000kr. Insatsen blir då väldigt varierande beroende på hur mkt varje rad faktiskt beräknas ge. Verktyget har också en flik "rader" där du i ovan fall kan se samtliga 25 enkelrader, hur många ggr varje rad körts och vad utdelning förväntas bli. På så sätt kan du alltid justera värdena så att de hästar du verkligen vill ha betalt mest på också ger så. Detta var en lång förklaring men förhoppningsvis förstod ni nåt. Det exemplet Strappa givit motsvarar mest bruttovinstvarianten eller alternativ 1a ovan. De andra kan styra mer själv vilket kan ge några svaga rader som inte ger mkt men några kanonrader som ger riktigt bra. |
||
2021-09-22, 01:29 | #201 | |
Citat:
Ska sätta målvinst lika med potten nästa gång. Kosta vad det kosta vill. Noll varians och +EV = ALL IN. Senast redigerad av DrMarre den 2021-09-22 klockan 01:32. |
||
2021-09-22, 03:36 | #202 | |
Citat:
För att vinna hela potten krävs det helt andra metoder än målvinst. Mitt exempel handlar om V4+V5 där man helgarderar ett eller högst 2 av loppen och väljer att försöka vinna ungefär lika mycket oavsett vem som vinner just de avdelningarna. Om jag helgarderar dessa lopp utan målvinst kommer mitt utfall att svänga massor beroende på vem som vinner just där. Med målvinst hänger utfallet endast på om jag prickar rätt vinnare i de kvarvarande loppen.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2021-09-22 klockan 04:13. |
||
2021-09-22, 03:45 | #203 | |
Citat:
Lika dåligt som det är att spela alltför favoritbetonat är det att bara få grus tillbaka på sina bästa spelidéer. Genom åren har jag haft många stentuffa spelidéer som vunnit för att sedan fått äta både en, två, tre eller t o m fyra hårt betrodda vinnare i övriga avdelningar. Jag är fullt medveten om att jag naggar i kanten på ROI när jag väljer att spela på det här sättet. Jag får se till att ha ännu vassare grundspel istället. Hur mycket ROI man ger upp? Svårt att säga. Men för spelpsyket är det en stor uppsida att det rasslar till någon gång per månad/år istället för per decennium. I alla fall för mig.
2021-09-22, 17:43 | #204 | |
Citat:
Jag förstår vad du menar, men på v4 så är det inte frågan om decennium snarare månad (det finns väldigt många v4:or att spela på en månad ) och det ska väl spelpsyket palla för. Men upplever du inte även lite smolk i glädjebägaren när du vinner en hyfsad slant på grundsystemet x1 men har betalt 10 till 20 gånger mer än nödvändigt, vinsten kunde ju vara x10 eller X20? |
||
2021-09-22, 18:59 | #205 | |
Citat:
Där är helt jag immun. Vad gäller antalet V4or på en månad så är det förvånansvärt få som jag kliver in på. En inte helt oviktig detalj är att det minskar hur mycket energi jag behöver lägga på omgången också. En eller två fräcka spikar. Ett lås. Ett eller två heltäckta lopp. Om garderingsloppen ligger sist heltäcker jag inte heller till 100%. Fyller istället på med påfyllnadsspel på LD/DD och t o m på fasta odds på superskrällarna i den sista avdelningen. Tanken med det är att jag inte lägger de spelen alls om jag inte har överlevt fram till dess. Om man täcker upp på streckspelet så liras ju de utfallen innan man vet om man är kvar ens. Väl medveten om att jag ger upp en skvätt EV så passar det mig mycket väl.
2021-09-22, 19:09 | #206 | |
Citat:
Det minskar variansen i hur mycket du vinner, GIVET att du vinner. Det är absolut inte samma sak som att minska kassavariansen vilket är det enda relevanta begreppet om man diskuterar "varians" som spelare. |
||
2021-09-22, 19:22 | #207 | |
Citat:
Om jag inte tror att jag har något +EV på mina spelidéer mot favoriten så ryker de. Men i regel ska ju spelidéen ha rejält värde om man ska spela alls. Då finns det värde även mot en favorit i ett garderingslopp. Självklart är inte målvinst någon helig graal för att tillintetgöra spelavdraget eller garantera att man vinner. Om det framstod på det sättet så var det inte meningen. Men det garanterar ATT man vinner när man väl vinner....och att man vinner som minst ungefär så mycket som man tänkt sig. Att minska variansen i hur mycket jag vinner när jag har rätt är minst lika viktigt för mig som om jag vinner eller inte överhuvudtaget. ( På V4+V5 )