Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-06-30, 15:31   #31
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 687
Sharp$: 5027
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Förstaaprilskämt eller rötmånad.

Om inte ATG vill ge ett trovärdigt besked om vinstuttag från Midsommar kan man inte spela V86 ikväll.
Nu har dom förlängt tiden för problemen till den 29 juni!!?
Dom säger att utbetalningar mellan 25 och 29 juni är försenade...

Jävla skitsnack! Min utbetalning från den 25e kom som den skulle! Tidigare har dom sagt att det bara är alla utbetalningar från den 26:e som strular...

Dom försöker köpa sig tid! Dom är rejält körda just nu tror jag! Panikslagna...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 15:35   #32
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 687
Sharp$: 5027
Standard

Citat:
ATG bryter mot spelregler – hotas av böter
Spelbolaget ATG bryter mot Spelinspektionens tillfälliga regler och hotas av böter om inte bolaget upphör med överträdelsen.

Enligt myndigheten har spelare kunnat sätta in mer än den tillåtna gränsen på 5 000 kronor per vecka för spel på onlinespel.

Om inte ATG omedelbart upphör med överträdelsen hotar böter på en miljon kronor för varje vecka som förbudet överträds.

Även spelbolaget Spooniker har brutit mot samma regler och hotas av motsvarande böter. (TT)
Måste dom få ihop till böterna måntro? Publicerades för två dagar sedan! Skitföretag!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 16:14   #33
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Måste dom få ihop till böterna måntro? Publicerades för två dagar sedan! Skitföretag!


De har väl redan blivit dömda för det och böterna är nog betalda vid det här laget. Ingen får några pengar därför att datasystemets filer är borta. Dessutom fungerade ej heller backup systemet. Hur som helst säger Atg att de jobbar dygnet runt. Det gör dom inte för dataavdelningen hade ngn " lekdag" med HR idag mellan 11-15

Senast redigerad av Indianen20 den 2021-06-30 klockan 16:16.
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 16:27   #34
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 687
Sharp$: 5027
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
De har väl redan blivit dömda för det och böterna är nog betalda vid det här laget. Ingen får några pengar därför att datasystemets filer är borta. Dessutom fungerade ej heller backup systemet. Hur som helst säger Atg att de jobbar dygnet runt. Det gör dom inte för dataavdelningen hade ngn " lekdag" med HR idag mellan 11-15
Vet inte hur trovärdigt just det är men jag har fått följande svar från kundtjänst precis nyligen. En mycket mer frispråkig man än via mail. Jag ringde dit.

Han bekräftar att felsökning pågår. Han bekräftar att ATG just nu inte har en jävla aning om var pengarna är och att inte heller bankerna vet det. Man arbetar från två håll. ATT jag har tagit ut pengar, hur mycket och när, ser ATG och att uttaget är genomfört. Var pengar är nu är det stora mysteriet...

Det är helt jävla sjukt och det är konstigt att inte massmedia är på det än! Det här är en STOR skandal! Vet inte vad man ska tycka...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 16:30   #35
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Vet inte hur trovärdigt just det är men jag har fått följande svar från kundtjänst precis nyligen. En mycket mer frispråkig man än via mail. Jag ringde dit.

Han bekräftar att felsökning pågår. Han bekräftar att ATG just nu inte har en jävla aning om var pengarna är och att inte heller bankerna vet det. Man arbetar från två håll. ATT jag har tagit ut pengar, hur mycket och när, ser ATG och att uttaget är genomfört. Var pengar är nu är det stora mysteriet...

Det är helt jävla sjukt och det är konstigt att inte massmedia är på det än! Det här är en STOR skandal! Vet inte vad man ska tycka...

Ja vi får väl hoppas du får dina pengar. Jag gjorde själv uttag igår men det kom inget. Har dessutom ringt in ett flertal ggr om att de ska fixa direktuttag för att majoriteten vill ha det. Men ATG vill inte ha det. Det kommer nog dröja detta, ska göras utredningar mm innan pengarna kan utbetalas igen.
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 16:43   #36
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Vet inte hur trovärdigt just det är men jag har fått följande svar från kundtjänst precis nyligen. En mycket mer frispråkig man än via mail. Jag ringde dit.

Han bekräftar att felsökning pågår. Han bekräftar att ATG just nu inte har en jävla aning om var pengarna är och att inte heller bankerna vet det. Man arbetar från två håll. ATT jag har tagit ut pengar, hur mycket och när, ser ATG och att uttaget är genomfört. Var pengar är nu är det stora mysteriet...

Det är helt jävla sjukt och det är konstigt att inte massmedia är på det än! Det här är en STOR skandal! Vet inte vad man ska tycka...
Jag har ju sagt det hela tiden att någon har hackat sig in i systemet och norpat våra uttag.

Frågan är vem som skall torska. Har ATG friskrivit sig i några finstilta regler. Det brukar vara så. Då är det som vanligt jag som spelare som sitter med Svartepetter.

Innan detta klargjorts måste ATG ta på sig hela ansvaret innan någon kan lägga ytterligare spel på V86 i kväll eller annat spel på hästar.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 16:50   #37
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 687
Sharp$: 5027
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag har ju sagt det hela tiden att någon har hackat sig in i systemet och norpat våra uttag.

Frågan är vem som skall torska. Har ATG friskrivit sig i några finstilta regler. Det brukar vara så. Då är det som vanligt jag som spelare som sitter med Svartepetter.

Innan detta klargjorts måste ATG ta på sig hela ansvaret innan någon kan lägga ytterligare spel på V86 i kväll eller annat spel på hästar.
Jag hoppas att massmedia kliver på snart för det här mörkas duktigt av ATG!
Att man inte ens gått ut och varnat kunder för att göra uttag tills dom har kontroll?

Det kändes som en utopi men jag tror fan att det är ett cyberrån dom är utsatta för! DÅ är det fan bara att bomma igen ATG tills dom har både hängslen och livrem.

Finns det ingen journalist här inne?

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-06-30 klockan 16:51.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 16:56   #38
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Ja vi får väl hoppas du får dina pengar. Jag gjorde själv uttag igår men det kom inget. Har dessutom ringt in ett flertal ggr om att de ska fixa direktuttag för att majoriteten vill ha det. Men ATG vill inte ha det. Det kommer nog dröja detta, ska göras utredningar mm innan pengarna kan utbetalas igen.
Det är naturligtvis lika lätt att betala ut vinstpengar på sekunden som det är att sätta in på sekunden. Men ATG lånar hundratals miljoner räntefritt varje dag av oss spelare och använder denna likviditet för att pressa sina banker. Det är ju på samma sätt flygbolag, charterbolag, hotell osv finansierar sin verksamhet. Går de i kaputten blir det köparna som får betala.

ATG:s jurister sitter väl och funderar över om ATG är ansvarigt för spelarnas bortkomna pengar. Slutligen beslutar väl ATG:s styrelse att ATG betalar i sin enorma nåd. De fattar, att annars slutar folk spela och ATG är dött.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 17:05   #39
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Jag funderade på att ta ut ytterligare pengar från mitt ATG konto för att kolla om kolla om det fortfarande inte funkar. Indianen tog ut pengar igår tisdag, som ännu inte kommit in på bankkontot. Bra om du skriver här när/om uttaget dyker upp. Du verkar ihärdig och kanske tjatar på dom om manuell överföring.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 17:05   #40
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 860
Sharp$: 9141
Standard

Det är inte Legolas vi pratar om nu, det är ett statligt ägt bolag, det är väl klart ni kommer få era pengar…
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 17:08   #41
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Nu skriver ATG, att våra stålar skall finnas på våra konton på torsdag eller fredag beroende på bank. Fan tro't, sa Rellingen. Inget om kompensation.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+100)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 17:13   #42
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 687
Sharp$: 5027
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu skriver ATG, att våra stålar skall finnas på våra konton på torsdag eller fredag beroende på bank. Fan tro't, sa Rellingen. Inget om kompensation.
Håller tummarna men jag tror det när pengarna sitter på kontot. Kan vara att köpa sig tid också...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+20)
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 17:35   #43
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Jag hoppas att massmedia kliver på snart för det här mörkas duktigt av ATG!
Att man inte ens gått ut och varnat kunder för att göra uttag tills dom har kontroll?

Det kändes som en utopi men jag tror fan att det är ett cyberrån dom är utsatta för! DÅ är det fan bara att bomma igen ATG tills dom har både hängslen och livrem.

Finns det ingen journalist här inne?
Ägarkoncernen till TV4 har ATG som sin kanske allra största reklamkund. SvT tycker det här är för litet som nyhet. Nyhetsbyråerna och kvällstidningarna får "gratis" tips och stallintervjuer från ATG:s informationsavdelning. Jag ställer inte upp i massmedia och gråter och gissar att inte du heller gör det. Vi är inte några unga snygga ensamstående mödrar, som just blivit snuvade på matpengarna.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 17:38   #44
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 878
Sharp$: 8561
Standard

Artikel från Ronden på ämnet hittas här

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 17:43   #45
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Artikel från Ronden på ämnet hittas här

Det är ju en låst artikel. Värdelös för oss, som inte prenumererar på Travronden.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td