|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-06-29, 13:00 | #1 |
ATGs utbetalningar från Midsommar "försenade"
ATGs utbetalningar från specifikt söndagen är "försenade" och "felsökning pågår".
Kundtjänst har absolut inga svar att ge för dom har inte fått någon info från IT-avdelningen. "Dom jobbar på det och pengarna kommer senare idag eller imorgon" är svaret jag fick efter lite tjat... Det lät som en lögn. Jag frågade om felet låg hos ATG eller utanför ATG utan att få svar. Jag frågade om pengarna var "borta". Inget svar. Jag frågade hur det kommer sig att kundtjänst inte har fått någon info. Utan svar. Lite märkligt och samtidigt obehagligt... |
|
2021-06-29, 13:41 | #2 |
1-3 dagar ska det ta. Jag vet att de brukar komma in dagen efter men det är ju knappast så att pengarna kommer gå upp i rök. Det är ATG vi pratar om och inget suspekt bolag som är registrerat på någon kanalö. Lite tålamod så ska du se att pengarna ramlar in senast imorgon som du ju redan fått svar om...
Edit: Jag gjorde ett uttag efter v5:an på fornaboda i lördags och de pengarna kom in igår... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+20) Senast redigerad av travanalys den 2021-06-29 klockan 13:47. |
|
2021-06-29, 14:10 | #3 |
Jag plockade ut lite från svenska spel för någon vecka sedan. Tog några sekunder med Swish . Men atg sa för något halvår sedan att snabba utbetalningar inte är något som prioriteras trots att verktyg för det numera finns. Tar väl ungefär lika lång tid nu som för 10 år sedan samtidigt som det går på nolltid hos de flesta andra seriösa spelbolagen.
|
|
2021-06-29, 15:17 | #4 | |
Citat:
Vet att det är 1-3 dagar men kommer ALLTID dagen efter... Det som gjorde mig bekymrad var dom obefintliga svaren. Vidare ska vi inte ha allt för hög tilltro till ATG bara för att dom är statliga. Jag har varit med om att vara en av två kvar på V3 med en vinst på ca.10.000 kr per andel. Jag såg loppet och en klar vinnare i mål vilken var min spik. Jublade såklart. När resultatet kom var en annan vinnare fastställd på V3 liksom övriga spel. Jag ringde ATG som höll med! Dom hade fastställt fel vinnare! Skyllde på den mänskliga faktorn... Undrar just om dom tog vinsten för V3:an från kaffekassan för resultatet ändrades aldrig och många fick utbetalt på en felaktig vinnare. Efter en vecka kom mina rättmätiga pengar efter lite hot om att gå till massmedia. Om jag INTE hade kollat loppet utan bara resultatet liksom den andra andelsägaren som vann så hade nog ingen reagerat... Därför litar jag inte på ATG alls! Har fler exempel på mycket konstiga rörelser i deras system där... |
||
2021-06-29, 16:18 | #5 | |
Citat:
|
||
2021-06-29, 16:33 | #6 | |
Citat:
|
||
2021-06-29, 16:39 | #7 | |
Citat:
Senast redigerad av sigh den 2021-06-29 klockan 16:46. |
||
2021-06-29, 16:58 | #8 | |
Citat:
Då den felktigt fastställda vinnaren var ospelad på V3 så fick jag utbetalt en summa på 2 rätt! Den summan drog dom bort från den manuellt korrigerade vinsten. Se svar nedan från ATG... "Som jag trodde så behövs ingen blankett i detta fall. Ditt ATG-konto kommer att justeras manuellt från vår sida under tisdagen. Vi beklagar det inträffade och önskar dig en trevlig Valborg!" Lite senare.... "Nu har jag fått bekräftat från vår säkerhetsavdelning förutsättningarna för din vinst. Det var två vinnande system med tre rätt som får vardera 9514 kr. I ditt fall minus den redan utbetalda vinsten på 631 kr, alltså 8901 kr. Säkerhetsavdelningen håller på att reda ut hela ärendet och så fort det hamnar hos ekonomiavdelningen så görs utbetalningen till ditt ATG-konto. Det är första dagen idag som vår personal på säkerhets- och ekonomiavdelningen är här och de jobbar för fullt med att lösa detta så snabbt som möjligt." Sedan dröjde det länge innan pengarna kom och då skickade jag ett mail om att jag skulle gå till media med skärmdumpar och hela storyn... Då kom pengarna inom 40 minuter! Mitt sista mail med hot om media här: "Hej! Säkerhetsavdelningen skulle behandla mitt ärende först i "högen" och pengarna skulle betalas ut "idag, senast imorgon". Det går inte fort och löften är vaga men säg såhär! Om inte pengarna finns på mitt konto innan 18.30 mailar jag hela storyn med foton till kvällspressen! Tycker ärendet stinker och spelsäkerheten lämnar mer att önska! Ni borde arbeta snabbare då ärendet i allra högsta grad borde vara prioriterat! Vi har inte diskuterat det men hur ämnar ni kompensera mig och all tid jag tvingas lägga ner för att få ut en rättmätig vinst!!? Inte ett enda förslag på kompensation!?" ATG´s svar efter 40 minuter: "Nu har vi gjort en saldojustering till ditt konto. Det är alltid tråkigt när det blir fel och det beklagar vi, nu har vi rättat till det genom manuell kontroll och manuell saldojustering. Vad gäller kompensation så har vi inte planerat någon sådan. I kapitel 6 § 3 i vadhållningsbestämmelserna står det att ATG kan vänta upp till 15 dagar med att betala ut pengar av kontrollskäl vilket har varit anledningen till att du fått dina pengar först nu." Jag behövde inte fylla i någon blankett utan allt sköttes lite diskret utan någon vidare dokumentation... |
||
2021-06-29, 16:59 | #9 | |
Citat:
Men visst litar jag på atg, annars hade jag nog inte vågat spela på trav. Betfair kunde vara lite roliga ibland när de hade trav. De kunde rätta resultatet och betala ut vinster i samband med att hästarna gick i mål. Men det hände ju diskningssituationer titt som tätt som gjorde att de var tvungna att korrigera en massa i efterhand. Och ibland var strukna hästar med bland oddsen och jag fick i princip kontakta de själv om det hade påverkat mig negativt. (Dock inte om det påverkat mig positivt. ) Det sjukaste jag varit med om var en sida som hade h2h travodds för kanske 15 år sedan. Men vid ett tillfälle låg oddsen kvar efter att loppen gått i mål. Det var den bästa och säkraste sexling jag lirat på. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+100) |
||
2021-06-29, 17:16 | #10 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+25) |
||
2021-06-29, 17:19 | #11 | |
Citat:
Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-06-29 klockan 17:21. |
||
2021-06-29, 17:55 | #12 |
Går inte att lita blint på ett bolag som har haft oddsuppdateringar långt in i loppen i decennier, där ändringarna oftast verkar täcka spelavdraget. Kan förlora totolicensen om det vill sig. Sedan dyker väl dina pengar upp imorgon iofs
SistaStallskriket (+5) |
|
2021-06-29, 18:32 | #13 |
Jag tog också ut pengar i söndags. När jag ringde kundtjänst fick jag svaret "felsökning pågår". Egentligen vill man veta NÄR man får sina pengar. Pengar som man räknat med att betala räkningar vid månadsskiftet. Om man t.ex. överskrider trängselskatten en dag blir man bestraffad med 500 kr per bil.
Kan man lita på ATG? I Elitloppet 2020 spelade jag Cokstile högt på alla möjliga spel. Vinnaren diskades sedermera och alla Cokstiles ägare/tränare osv kompenserades. Vad fick de som spelade Cokstile hos ATG? ATG har våra spelkvitton i sina datorer. Visst - ATG följde SINA regler - vi som spelade rätt blev torskar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Liisa (+3) |
|
2021-06-29, 18:42 | #14 |
En av få, troligen den enda fördelen med att travliret gått ruskigt iskallt i en halv evighet är att man inte behöver bekymra sig över utbetalningarna.
|
|
2021-06-29, 18:49 | #15 | |
Citat:
Nu livnär jag mig inte på spel utan har en privatekonomi som betalar mina räkningar men då företaget inte på något vis premierar sina kunder men någon form av bonus för lång och trogen tjänst och snor öresavrundningar så man måste in med extra såfort ett öre saknas så blir jag förbannad när det inte fungerar åt andra hållet! Framförallt så blir man vidrigt nonchalant bemött när dom gör fel vilket retar mig ännu mer! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10) |
||
2021-06-29, 20:10 | #16 |
ATGs utbetalningar från Midsommar SPÅRLÖST BORTA!! VARNING! TA EJ UT PENGAR!
En hel dag till har gått och på frågan vad som händer, vilken information ATG har nu och vad dom tror är svaret ikväll följande....
"Tack för ditt mail. Uttag som gjordes igår och under midsommarhelgen är tyvärr försenade. Det arbetas för fullt för att pengarna ska finnas på ditt bankkonto så snart som möjligt. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har några frågor. Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!" Otroligt svagt av ATG att inte säga ett skvatt!! 1.Dom har NOLL koll. 2.Dom mörkar något Ser inga andra alternativ Uppdaterat onsdag: Läs hela tråden och förlopp och ta INTE ut pengar från ATG tills dom har klarlagt vad dom har för problem!! Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-06-30 klockan 18:07. Anledning: Uppdaterad information |
|
2021-06-29, 20:25 | #17 |
ATG är ett ganska typiskt och genuint Svenskt Statlig Bolag. Det är Vi som bestämmer och följer finstilta reglerna. Ingen större service till trogna kunder.
Tråkig inställning. Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-06-29 klockan 21:54. |
|
2021-06-29, 22:51 | #18 |
När jag sa att jag redan ställt frågor och bad om svar kom följande...
"Tack för ditt svar. Vi arbetar aktivt på att åtgärda förseningen. Exakt var felet ligger kan jag inte svara på." Det är obehagligt och skrämmande att efter två dygn och osammanhängande ihopplockade skäl/argument i informationen på atg.se ge ett dylikt svar! Så inkompetent och nonchalant! Tror det dröjer... Dom har inte en jävla aning om var pengarna är än mindre när dom betalas ut.... Jag väntar på femsiffrigt belopp... Otroligt Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-06-29 klockan 22:53. |
|
2021-06-30, 10:49 | #19 |
Mina pengar har ännu inte kommit till mitt bankkonto ons kl 10.45.
Är ATG hackat? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+25) |
|
2021-06-30, 10:53 | #20 | |
Citat:
Jag LOVAR att det kommer ett svepande icke-svar igen... Att inte någon journalist är på det än är märkligt? Här ligger en hund begraven! Så mycket kan jag säga... Dom förtiger något som inte är så jäkla bra att det kommer ut. Det är jag ganska säker på... |
||
2021-06-30, 11:10 | #21 | |
Citat:
Jag har inte längre inside kontakter i ATG och har därför ingen aning. Många års arbete med krishantering säger dock, att här har en mänsklig hand varit inne och "snott" överföringarna - helt enkelt hackat. Det ska bli intressant att se om/hur ATG kommer att kompensera oss drabbade kunder. |
||
2021-06-30, 11:48 | #22 |
Fick svar nu....
"Tack för ditt mejl! Uttag som genomfördes mellan 25 juni och fram till 29 juni är försenade. Problemet ligger hos vår bank. Det arbetas för fullt för att pengarna ska finnas på ditt bankkonto så snart som möjligt. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har några frågor. Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag," |
|
2021-06-30, 14:49 | #23 | |
Citat:
"Vi kan inte svara på när pengarna kommer in." står det nu. |
||
2021-06-30, 15:09 | #24 |
tänk när
man var tvungen lämna in V65 på fredagskvällen på posten sedan tog det väl en 10 dagar innan man fick en utbetalningsavi att stolt gå o hämta på posten, eller så lämnade man in "gratis" nästa vecka men jäklar vad roligt det var för en ung lantis att kunna lira trav på storbanorn som Åby Solvalla och kuskar som Olle Goop Stig H Sören Nordin O Elfstrand osv Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bullo (+10) |
|
2021-06-30, 15:17 | #25 |
Banned
|
Hej
Har pratat med ATG. Idag var det en " Sommarlovsanställd" på ATG som fått jobb via sin pappa. Hon säger att data har försvunnit och att dom inte hittar denna data. De vet inte vilka summor och de vet inte vilka som begärt uttag. Den är helt väck!!!!! Hon tycker inte att det är några problem för " Ibland vinner man och ibland förlorar man" |
2021-06-30, 15:20 | #26 | |
Citat:
|
||
2021-06-30, 15:27 | #27 |
Banned
|
|
2021-06-30, 15:33 | #28 | |
Citat:
Man kunde ta ut cash i ATG butikerna - vet inte om det går fortfarande - tror inte det går, men vet flera som hade det som "bankomat". |
||
2021-06-30, 15:33 | #29 |
Förstaaprilskämt eller rötmånad.
Om inte ATG vill ge ett trovärdigt besked om vinstuttag från Midsommar kan man inte spela V86 ikväll. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
2021-06-30, 16:09 | #30 |
Banned
|
Nä ingen idé att spela. Verkar var ohyggligt i inkompetent personal som jobbar med data på ATG, krånglar ju jämt. Jag tänker inte spela om data försvinner från vilka som begärt uttag
|
2021-06-30, 16:31 | #31 | |
Citat:
Dom säger att utbetalningar mellan 25 och 29 juni är försenade... Jävla skitsnack! Min utbetalning från den 25e kom som den skulle! Tidigare har dom sagt att det bara är alla utbetalningar från den 26:e som strular... Dom försöker köpa sig tid! Dom är rejält körda just nu tror jag! Panikslagna... |
||
2021-06-30, 16:35 | #32 | |
Citat:
|
||
2021-06-30, 17:14 | #33 | |
Banned
|
Citat:
De har väl redan blivit dömda för det och böterna är nog betalda vid det här laget. Ingen får några pengar därför att datasystemets filer är borta. Dessutom fungerade ej heller backup systemet. Hur som helst säger Atg att de jobbar dygnet runt. Det gör dom inte för dataavdelningen hade ngn " lekdag" med HR idag mellan 11-15 Senast redigerad av Indianen20 den 2021-06-30 klockan 17:16. |
|
2021-06-30, 17:27 | #34 | |
Citat:
Han bekräftar att felsökning pågår. Han bekräftar att ATG just nu inte har en jävla aning om var pengarna är och att inte heller bankerna vet det. Man arbetar från två håll. ATT jag har tagit ut pengar, hur mycket och när, ser ATG och att uttaget är genomfört. Var pengar är nu är det stora mysteriet... Det är helt jävla sjukt och det är konstigt att inte massmedia är på det än! Det här är en STOR skandal! Vet inte vad man ska tycka... |
||
2021-06-30, 17:30 | #35 | |
Banned
|
Citat:
Ja vi får väl hoppas du får dina pengar. Jag gjorde själv uttag igår men det kom inget. Har dessutom ringt in ett flertal ggr om att de ska fixa direktuttag för att majoriteten vill ha det. Men ATG vill inte ha det. Det kommer nog dröja detta, ska göras utredningar mm innan pengarna kan utbetalas igen. |
|
2021-06-30, 17:43 | #36 | |
Citat:
Frågan är vem som skall torska. Har ATG friskrivit sig i några finstilta regler. Det brukar vara så. Då är det som vanligt jag som spelare som sitter med Svartepetter. Innan detta klargjorts måste ATG ta på sig hela ansvaret innan någon kan lägga ytterligare spel på V86 i kväll eller annat spel på hästar. |
||
2021-06-30, 17:50 | #37 | |
Citat:
Att man inte ens gått ut och varnat kunder för att göra uttag tills dom har kontroll? Det kändes som en utopi men jag tror fan att det är ett cyberrån dom är utsatta för! DÅ är det fan bara att bomma igen ATG tills dom har både hängslen och livrem. Finns det ingen journalist här inne? Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-06-30 klockan 17:51. |
||
2021-06-30, 17:56 | #38 | |
Citat:
ATG:s jurister sitter väl och funderar över om ATG är ansvarigt för spelarnas bortkomna pengar. Slutligen beslutar väl ATG:s styrelse att ATG betalar i sin enorma nåd. De fattar, att annars slutar folk spela och ATG är dött. |
||
2021-06-30, 18:05 | #39 |
Jag funderade på att ta ut ytterligare pengar från mitt ATG konto för att kolla om kolla om det fortfarande inte funkar. Indianen tog ut pengar igår tisdag, som ännu inte kommit in på bankkontot. Bra om du skriver här när/om uttaget dyker upp. Du verkar ihärdig och kanske tjatar på dom om manuell överföring.
|
|
2021-06-30, 18:05 | #40 |
Det är inte Legolas vi pratar om nu, det är ett statligt ägt bolag, det är väl klart ni kommer få era pengar…
|
|
2021-06-30, 18:08 | #41 |
Nu skriver ATG, att våra stålar skall finnas på våra konton på torsdag eller fredag beroende på bank. Fan tro't, sa Rellingen. Inget om kompensation.
|
2021-06-30, 18:13 | #42 |
Håller tummarna men jag tror det när pengarna sitter på kontot. Kan vara att köpa sig tid också...
mackpeter (+20) |
|
2021-06-30, 18:35 | #43 | |
Citat:
|
||
2021-06-30, 18:38 | #44 |
Administrator
|
2021-06-30, 18:43 | #45 | |
Citat:
|
||
2021-06-30, 19:29 | #46 | |
Administrator
|
Citat:
Kanske kan vara värt investeringen?
Mer kass än vass - men glad ändå! To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gotland den 2021-06-30 klockan 19:30. Anledning: caps |
|
2021-06-30, 21:52 | #47 | |
Citat:
Var tusan har du fått det ifrån? Blandar du kanske ihop det med att staten under en lång period tog sig rätten att tillsätta majoriteten av ATGs styrelse?
2021-06-30, 22:13 | #48 | |
Citat:
Statligt kontrollerat, går du med på det? |
||
2021-06-30, 22:20 | #49 |
ATG är väl ett statligt kontrollerat spelbolag som styrs av Svensk Travsport och Svensk Galopp. Ägare är väl svårt att definiera men visst har staten majoritet i både ATG och ST styrelserna.
|
|
2021-06-30, 22:32 | #50 |
ATG ägs av trav- och galoppsporten. Svensk Travsport äger 90 procent av ATG och Svensk Galopp äger 10 procent.
|
|
2021-06-30, 22:35 | #51 |
Ta det lugnt med drickat pojkar!
|
|
2021-06-30, 22:45 | #52 |
STC äger 90 % av ATG och Svensk Galopp 10 %. De utser 5 ledamöter i styrelsen. Enligt riksdagsbeslut - lag - skall staten ha avgörande inflytande och utser 6 ledamöter varav en är ordförande.
Ser nu att Melander redan skrivit det korrekta ägandet. Senast redigerad av mackpeter den 2021-06-30 klockan 22:47. |
|
2021-07-01, 06:54 | #53 |
Min utbetalning kom inatt.
solkusten (+20) |
|
2021-07-01, 11:22 | #54 |
Vem hade hackat systemen då? Var det Putin?
|
|
2021-07-01, 12:44 | #55 |
Min utbetalning till SEB kom för en timme sedan.
|
|
2021-07-01, 13:37 | #56 |
Samma här,seb för 1 timme sedan, 46$,32$,ska firas med ett större system till helgen
|
|
2022-07-13, 14:00 | #57 |
Är det någon annan som har erfarenhet av försenade eller nekade uttag från ATG?
|
|
2022-07-13, 14:01 | #58 |
Jag letar efter någon i en liknande situation som mig där ATG har dragit tillbaka pengar eftersom jag är säker på att det har hänt många människor
|
|
2022-07-13, 16:58 | #59 |
|
|
2022-07-13, 17:22 | #60 | |
Citat:
Jag är helt säker på att det är extremt få som hamnat i kläm mot ATG för saker de inte själva ställt till med. Efter bra mycket mer än 30 år i travspelskretsar har jag inte ens hört talas om ett enda konkret fall som ens liknar det du påstår.
2022-07-13, 19:14 | #61 |
|
|
|