|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-06-29, 13:00 | #1 |
ATGs utbetalningar från Midsommar "försenade"
ATGs utbetalningar från specifikt söndagen är "försenade" och "felsökning pågår".
Kundtjänst har absolut inga svar att ge för dom har inte fått någon info från IT-avdelningen. "Dom jobbar på det och pengarna kommer senare idag eller imorgon" är svaret jag fick efter lite tjat... Det lät som en lögn. Jag frågade om felet låg hos ATG eller utanför ATG utan att få svar. Jag frågade om pengarna var "borta". Inget svar. Jag frågade hur det kommer sig att kundtjänst inte har fått någon info. Utan svar. Lite märkligt och samtidigt obehagligt... |
|
2021-06-29, 13:41 | #2 |
1-3 dagar ska det ta. Jag vet att de brukar komma in dagen efter men det är ju knappast så att pengarna kommer gå upp i rök. Det är ATG vi pratar om och inget suspekt bolag som är registrerat på någon kanalö. Lite tålamod så ska du se att pengarna ramlar in senast imorgon som du ju redan fått svar om...
Edit: Jag gjorde ett uttag efter v5:an på fornaboda i lördags och de pengarna kom in igår... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+20) Senast redigerad av travanalys den 2021-06-29 klockan 13:47. |
|
2021-06-29, 14:10 | #3 |
Jag plockade ut lite från svenska spel för någon vecka sedan. Tog några sekunder med Swish . Men atg sa för något halvår sedan att snabba utbetalningar inte är något som prioriteras trots att verktyg för det numera finns. Tar väl ungefär lika lång tid nu som för 10 år sedan samtidigt som det går på nolltid hos de flesta andra seriösa spelbolagen.
|
|
2021-06-29, 15:17 | #4 | |
Citat:
Vet att det är 1-3 dagar men kommer ALLTID dagen efter... Det som gjorde mig bekymrad var dom obefintliga svaren. Vidare ska vi inte ha allt för hög tilltro till ATG bara för att dom är statliga. Jag har varit med om att vara en av två kvar på V3 med en vinst på ca.10.000 kr per andel. Jag såg loppet och en klar vinnare i mål vilken var min spik. Jublade såklart. När resultatet kom var en annan vinnare fastställd på V3 liksom övriga spel. Jag ringde ATG som höll med! Dom hade fastställt fel vinnare! Skyllde på den mänskliga faktorn... Undrar just om dom tog vinsten för V3:an från kaffekassan för resultatet ändrades aldrig och många fick utbetalt på en felaktig vinnare. Efter en vecka kom mina rättmätiga pengar efter lite hot om att gå till massmedia. Om jag INTE hade kollat loppet utan bara resultatet liksom den andra andelsägaren som vann så hade nog ingen reagerat... Därför litar jag inte på ATG alls! Har fler exempel på mycket konstiga rörelser i deras system där... |
||
2021-06-29, 16:18 | #5 | |
Citat:
|
||
2021-06-29, 16:33 | #6 | |
Citat:
|
||
2021-06-29, 16:39 | #7 | |
Citat:
Senast redigerad av sigh den 2021-06-29 klockan 16:46. |
||
2021-06-29, 16:58 | #8 | |
Citat:
Då den felktigt fastställda vinnaren var ospelad på V3 så fick jag utbetalt en summa på 2 rätt! Den summan drog dom bort från den manuellt korrigerade vinsten. Se svar nedan från ATG... "Som jag trodde så behövs ingen blankett i detta fall. Ditt ATG-konto kommer att justeras manuellt från vår sida under tisdagen. Vi beklagar det inträffade och önskar dig en trevlig Valborg!" Lite senare.... "Nu har jag fått bekräftat från vår säkerhetsavdelning förutsättningarna för din vinst. Det var två vinnande system med tre rätt som får vardera 9514 kr. I ditt fall minus den redan utbetalda vinsten på 631 kr, alltså 8901 kr. Säkerhetsavdelningen håller på att reda ut hela ärendet och så fort det hamnar hos ekonomiavdelningen så görs utbetalningen till ditt ATG-konto. Det är första dagen idag som vår personal på säkerhets- och ekonomiavdelningen är här och de jobbar för fullt med att lösa detta så snabbt som möjligt." Sedan dröjde det länge innan pengarna kom och då skickade jag ett mail om att jag skulle gå till media med skärmdumpar och hela storyn... Då kom pengarna inom 40 minuter! Mitt sista mail med hot om media här: "Hej! Säkerhetsavdelningen skulle behandla mitt ärende först i "högen" och pengarna skulle betalas ut "idag, senast imorgon". Det går inte fort och löften är vaga men säg såhär! Om inte pengarna finns på mitt konto innan 18.30 mailar jag hela storyn med foton till kvällspressen! Tycker ärendet stinker och spelsäkerheten lämnar mer att önska! Ni borde arbeta snabbare då ärendet i allra högsta grad borde vara prioriterat! Vi har inte diskuterat det men hur ämnar ni kompensera mig och all tid jag tvingas lägga ner för att få ut en rättmätig vinst!!? Inte ett enda förslag på kompensation!?" ATG´s svar efter 40 minuter: "Nu har vi gjort en saldojustering till ditt konto. Det är alltid tråkigt när det blir fel och det beklagar vi, nu har vi rättat till det genom manuell kontroll och manuell saldojustering. Vad gäller kompensation så har vi inte planerat någon sådan. I kapitel 6 § 3 i vadhållningsbestämmelserna står det att ATG kan vänta upp till 15 dagar med att betala ut pengar av kontrollskäl vilket har varit anledningen till att du fått dina pengar först nu." Jag behövde inte fylla i någon blankett utan allt sköttes lite diskret utan någon vidare dokumentation... |
||
2021-06-29, 16:59 | #9 | |
Citat:
Men visst litar jag på atg, annars hade jag nog inte vågat spela på trav. Betfair kunde vara lite roliga ibland när de hade trav. De kunde rätta resultatet och betala ut vinster i samband med att hästarna gick i mål. Men det hände ju diskningssituationer titt som tätt som gjorde att de var tvungna att korrigera en massa i efterhand. Och ibland var strukna hästar med bland oddsen och jag fick i princip kontakta de själv om det hade påverkat mig negativt. (Dock inte om det påverkat mig positivt. ) Det sjukaste jag varit med om var en sida som hade h2h travodds för kanske 15 år sedan. Men vid ett tillfälle låg oddsen kvar efter att loppen gått i mål. Det var den bästa och säkraste sexling jag lirat på. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+100) |
||
2021-06-29, 17:16 | #10 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+25) |
||
2021-06-29, 17:19 | #11 | |
Citat:
Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-06-29 klockan 17:21. |
||
2021-06-29, 17:55 | #12 |
Går inte att lita blint på ett bolag som har haft oddsuppdateringar långt in i loppen i decennier, där ändringarna oftast verkar täcka spelavdraget. Kan förlora totolicensen om det vill sig. Sedan dyker väl dina pengar upp imorgon iofs
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+5) |
|
2021-06-29, 18:32 | #13 |
Jag tog också ut pengar i söndags. När jag ringde kundtjänst fick jag svaret "felsökning pågår". Egentligen vill man veta NÄR man får sina pengar. Pengar som man räknat med att betala räkningar vid månadsskiftet. Om man t.ex. överskrider trängselskatten en dag blir man bestraffad med 500 kr per bil.
Kan man lita på ATG? I Elitloppet 2020 spelade jag Cokstile högt på alla möjliga spel. Vinnaren diskades sedermera och alla Cokstiles ägare/tränare osv kompenserades. Vad fick de som spelade Cokstile hos ATG? ATG har våra spelkvitton i sina datorer. Visst - ATG följde SINA regler - vi som spelade rätt blev torskar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Liisa (+3) |
|
2021-06-29, 18:42 | #14 |
En av få, troligen den enda fördelen med att travliret gått ruskigt iskallt i en halv evighet är att man inte behöver bekymra sig över utbetalningarna.
|
|
2021-06-29, 18:49 | #15 | |
Citat:
Nu livnär jag mig inte på spel utan har en privatekonomi som betalar mina räkningar men då företaget inte på något vis premierar sina kunder men någon form av bonus för lång och trogen tjänst och snor öresavrundningar så man måste in med extra såfort ett öre saknas så blir jag förbannad när det inte fungerar åt andra hållet! Framförallt så blir man vidrigt nonchalant bemött när dom gör fel vilket retar mig ännu mer! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10) |
||
|