|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-05-23, 19:37 | #1 |
V75-Solvalla 29 maj
Ingen jackpot till lördagens V75a men lär ändå bli väldigt hög omsättning . Lönehelg och årets största spelhelg. Bara hoppas på bra väder för det är ju mycket lågtryck med regn på ingång kommande vecka.
V75-1 Ett på papperet svårlöst finallopp i diamantstoet. Troligen blir väl Fredrik Perssons megastjärna Ultra Bright favorit . Tränaren i vagnen och det är mycket som kan bli fel under resan med 40 meters tillägg och 14 hästar att runda men pengamässigt står den ju enormt bra inne. Tjänat över 5 miljoner. Av dom 20 meter före har Arquana As sprungit in 680 tkr. Är väl den som är främst emot. På start är väl Erin Zet och Joyful Trix bäst men noterar att det är anmält barfota runt om ffg på Juvelens Miss F. V75-2 Mandela Zon var ruskigt bra i Örebro första barfota fram . Fick inte tag i Cash Cowboy i spets men den känns helt bortlottad nu. Barfota runt om för första gången och jänkarvagn för första gången nu anmält på Mandela Zon. Med spetsläge hade den nog varit en spik på det men nu blev det spår 10 och känns då mer tveksamt. Rotate slog Hail Mary senast efter smörlopp . Finns ju ingen Hail Mary i en klass 1 final och från bra spår måste det vara kanonchans. Svårt lopp annars. V75-3 Detta lopp känns helgarderat på två streck. Cab Lane och Jaguar Dream är väldigt mycket bättre än resten. Rankar Jaguar Dream etta ändå då den kommer bli ruggigt förbättrad igen barfota troligen. V75-4 Denna klass 2 final känns svårlöst. Hästar från norr och söder och även från utlandet som kvalat in på ett imponerande sätt i försöken. Svårt att sätta prestationerna mot varandra. Venture Capital vann ett mycket högklassigt försökslopp i Köpenhamn på 11,8 och sätter den som söndagsvinnaren från spår 10 på att det kommer bli riktigt tuff körning. V75-5 Elitloppshelgens kuskplus kanske när Mats Djuse ska köra Otroligåsåfin istället för tränaren . Från spår 3 och barfota runt om kan det bli spets och slut. Blir det körning i för tufft tempo så tar nog Eddy West dom när man nu rycker skorna igen. V75-6 Efter halvdåliga ojämna stoelitlopp tidigare i år är detta ett riktigt topplopp med många märrar med vinnarskalle. Går inte annat än tro att Double Exposure nu med lopp i kroppen och från kanonläge är ett hett spikalternativ. Man får dock läsa vad stallet säger. Kanske matchas för att försvara Åbergstiteln och inte toppas alls för detta? V75-7 Dagens riktiga godbit. Enda smolket i glädjebägaren att Adrian Kolgjinis megastjärna Don Cash som var perfekt inmatchad på startvolten och skulle tävla barfota runt om hamnade precis utanför eftersom några wildcards delades ut till andra med lägre poäng. Det drabbade också Algot Zonett som också hade varit kul att se här efter dödenskross senast första barfota runt om. Johan Untersteiners megastjärna Maestro Crowe väldigt vansklig att analysera från spår 1 på startvolten. Den kommer ju tappa massor från start troligen men kan sedan gå väldigt fort. Men var sitter den då? Barfota runt om ffg väldigt intressant vilket hans andra superstjärna i loppet , Demon Ima, också ska gå enligt anmälningarna. Har väntat länge på första skorycket på den. Kan ge enorm effekt är känslan. Alla fem på start är faktiskt väldigt intressanta och det blir nog inte helt enkelt för troliga favoriten Whos Who att plocka 40 meter. Wild Love tillbaka i Sverige men från bakspår på 40 meters tillägg kan det väl inte gå? Har ingen koll på den franska hästen på 40 m tillägg. Jerry Mom. Den får kollas upp i veckan. Sammanfattningsvis en underbar tävlingsdag och en rätt svår V75a. Senast redigerad av olle den 2021-05-23 klockan 19:39. |
|
2021-05-23, 19:47 | #2 |
Enormt fint Harpers i år! De är många på dubbla tillägg, de vill komma före de andra och flera är såna som inte vilar på hanen. Även om de är riktigt bra på start kommer en eller troligtvis flera av mångmiljonärerna krossa dem. Maestro Crowe som öppnar som en traktor totalt chanslös. Hoppas den drar mycket streck på staketet och spåret den har. Man får väl spontant hålla Whos Who som vinnaren.
2021-05-23, 20:31 | #3 |
5 Gogobet Sisu i avd4 känns intressant. Gick bra mot riktigt bra hästar senast och finns väl ingen som är i närheten av den kalibern här? Kan den även bli tappad på strecken?
|
|
2021-05-23, 21:08 | #4 | |
Citat:
Venture Capital imponerade rejält på lunden sist också. Trodde den var helt chanslös efter att ha rusat av sig en omstart först. Men sen var den tokbra. 10/12,9/11,8 med press av favoriten hela sista rundan är ruggiga papper, vann med halva upploppet till slut!
2021-05-23, 22:05 | #5 |
Harper Hanovers alltså. Vilket jäkla lopp!
|
|
2021-05-23, 22:29 | #6 | |
Citat:
|
||
2021-05-23, 23:28 | #7 | |
Citat:
2021-05-24, 09:54 | #8 |
Lördagen blir grym! Rotate ute igen och det inte dåligt vilken utveckling det har varit i hästen på slutet. De nya ägarna fick igen insatsen på nolltid. Oxidizer har hamnat perfekt till och Who's Who i Harpers! Hoppas att den sistnämnda inte blir för stor favorit, utan att strecken blir jämnt fördelade.
|
|
2021-05-24, 10:04 | #9 |
Tror Who´s Who speedar förbi dom lätt och vinner med många längder! Lördagens bästa vinnare? Det är åtminstone den första spontana tanken...
|
|
2021-05-24, 15:09 | #10 | |
Citat:
|
||
2021-05-24, 16:09 | #11 | |
Citat:
Som sagt grymt hög klass på loppet och mycket ovisst och spelvärt på förhand. |
||
2021-05-24, 16:13 | #12 | |
Citat:
|
||
2021-05-24, 17:46 | #13 |
Speedrace är det riktiga loppet för helgen
Ska min favorit MT Insider göra ett sista försök att vinna. Gäller att hålla ut inlinetooma som är lika snabb egentligen, för att sedan ta en längd på nimbus cd eller ebony boko i finalen. Ni som har koll när släpps travtidningarna i veckan är det tis-fre eller ons-fre nåt sånt? |
|
2021-05-24, 18:51 | #14 |
Bästa Sharpsare - nu ska ni få en "klarabergare". Min systerson "Traktorn" Master Crowe är inmatchad för detta lopp. Petri Puro heläger och har fött upp och tränat både honom och mig - Mack Peter.
Av hälsoskäl lämnades Master Crowe i träning till Johan Untersteiner, som startat fem gånger i år med honom och vunnit samtliga. Fin spik till just nu 17 %. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5) |
|
2021-05-24, 18:57 | #15 | |
Citat:
|
||
2021-05-24, 20:42 | #16 |
0% vinstchans för kråkan. Kommer hamna mitt i rågen och att han ska spöa 10 miljonärer på lika villkor är bara enfaldigt.
2021-05-24, 21:10 | #17 | |
Citat:
Helt ok om du inte tror på den hästen. Bara att ta bort från dina system. Tycker inte det är speciellt charmigt att kalla de som tror på hästen för enfaldiga. Synonymer till enfaldig Här nedanför hittar du samtliga tjugoen synonymer till enfaldig fördelade på tre ordgrupper. fåkunnig, fåraktig, lättlurad, dum, korkad, oförståndig, åsneaktig, befängd, blåögd, enkelspårig, fåraktigknäpp, godtrogen, inskränkt, lättrogen, naiv, oskuldsfull, trångsynt, trög, trögtänkt Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
||
2021-05-24, 21:30 | #18 |
|
|
2021-05-24, 22:14 | #19 |
Självklart en kryddning att säga 0%, jag kan sträcka mig till 3. Om man lägger pengar på den som ganska hårt betrodd passar de flesta synonymer in för mig. Fel ute, dåligt påläst, korkad. Vilken av dem beror lite på vad man kommer in med. Säkert någon som tycker jag är en idiot som sticker ut nacken så, helt ok. Man får väl ta som man ger. Sällan jag sågar en betrodd häst så hårt. När jag gör det måste jag ju tycka de som tror på den är totalt ute och cyklar också.
2021-05-24, 22:45 | #20 | |
Citat:
|
||
2021-05-24, 23:31 | #21 |
Tror personligen att Vitruvio är stenklar. Bättre form än raden och överlägsna spurtresurser i gänget, ja på en annan nivå än Whos Who när det gäller kortspeed vilket jag tror avgör över upploppet. AG lyfter fram den som en av de tre av sina han tror kommer göra extra bra prestationer i helgen. Lycka till att stå emot över upploppet önskar jag övriga! Mkt svag taktiker som rattar är det jag hittar emot.
Senast redigerad av grobben den 2021-05-24 klockan 23:33. |
|
2021-05-25, 02:36 | #22 | |
Citat:
Senast redigerad av DrMarre den 2021-05-25 klockan 02:45. |
||
2021-05-25, 08:50 | #23 |
Maestro Crowe släpptes till 7,50 igår hos Svenska spel. Sedan dess har den spelats ner till just nu 5,70. Andrahandsfavorit efter Whos Who som står i 3 ggr.
Vad de fasta vinnaroddsen står i på lördag hänger mycket på vad spelexperterna hos betaltjänsterna säger på fredag. Jag hade nog hellre lagt en slant på Demon Ima till 26 ggr, men vill läsa på innan några spel görs. |
|
2021-05-25, 08:55 | #24 |
Tidiga intervjuer på JU båda hästar.
1. MAESTRO CROWE - Han har gjort allt rätt för mig och efter senast har vi siktat hit. Allt har gått bra i planeringen och han känns bra i träning. Det är helt annat motstånd nu, men han är stark. Spår ett är bra för hans del och han är säker i volt så han ska kunna ta sig iväg bra, han ska i alla fall inte behöva tappa 20 meter, det tror jag inte. Han spetsar däremot inte av egen kraft. Han kommer tävla barfota runt om och det är en chansning, det är inget som vi provat i träning, men vi måste hitta på något mot det här motståndet. Kanske fungerar det, kanske inte. Han gick med norskt huvudlag senast och det gav väldigt bra effekt. Jag kommer att rycka det tidigt för att få honom på bettet. Det blir barfota runt om, norskt huvudlag och vanlig vagn, säger Johan Untersteiner. 3. DEMON IMA - Han fick en sårskada efter sitt senaste lopp vilket är anledningen till att han varit ifrån, men de senaste tre veckorna har vi sitktat hit. Han och Maestro gick ett banjobb i lördags i raskare tempo och vi var nöjda med båda två. Demon Ima är där jag vill ha honom. Det blir barfota runt om även på honom och inte heller det har vi testat, men det är fin rund gång i honom varför jag tror att det ska fungera bra. Det blir can’t see back på vänster sida som vanligt och vanlig vagn, säger Johan Untersteiner. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5) |
|
2021-05-25, 09:37 | #25 |
Kolla vilka Jerry Mom mött på sistone - Elitloppskandidater i princip allihop (nåja). Måste ha kanonchans i Harpers! Ryggen på hårddragande Maestro Crown lär vara eftertraktad och där sitter väl Boston Wise L., efter xxx antal meter? Kör han 1.13.5 där framme så lär det bli svårt för de andra att hinna fram - hur bra tilläggsmiljonärerna än är, hmm. Måste nog garderas med ett par där framme.
2021-05-25, 09:38 | #26 |
Och Unique Juni slog Jerry Mom i ett lopp och torde väl då ha toppchans i Stoeliten?
2021-05-25, 14:56 | #27 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3087Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Vad kul att Wild Love är tillbaka och får Kevin i sulkyn. Det ekipaget har jag följt och tjänat lite slantar på. Nu har WL varit i Frankrike hela året i träning hos Anders Lindqvist. Där har hon tjänat över en miljon på 12 starter. Nästa lika mycket som på hela 2020. Har nog härdats på blöta sandstränder, det var ju så hon tränades i Sverige av Bengt Simberg. Tänk vad häftigt om hon har kvar sin mäktiga slutrökare. Då går ingen säker. En hundraoddsare streckad på 1% i nuläget.
|
2021-05-26, 09:13 | #28 |
En fantastisk helg att se fram emot. Själv har man legat först i kön i över 20 år och inte missat ett Elitlopp sedan förra året då Covid-19 bröt ut. Även i år kommer jag få vara hemma och det smärtar något enormt. Att inte få träffa alla vänner som man träffar en gång om året och surret på E-läktaren kommer saknas men vad göra.
Men jag har hyrt en restaurang och kommer under lördag och söndag köra storbilds-TV för ca 40 gäster (max antal) så det kommer bli drag ändå. Kommer köra andelspel på allt samt även bjuda på bra info som kommer. Jobbar just nu dygnet runt och ranka och analysera alla lopp (fredag- söndag och jag kommer lägga ut den här också. Just nu är jag klar med Lördagens V75. Obs att det kan bli ändringar för ranken har jag gjort på egen info och inga interjuver och även bara de utrustningsändringarna jag vet om. Så det kan bi lite omstuvning. Men håll till godo för här är Jiwa V75-ranking och analys av lördagen V75-1 Ett öppet första V75 med en riktigt rolig tipsetta. 7 La Mauresque 3% kommer bli min tippsetta och här kommer jag även kliva in på VP under helgen. Hästen har varit en nästa gångare två gånger i rad och nu har man vilat en månad för man står perfekt inne för detta lopp. Jag tror man kommer överraska många här 11 Arquana As 19% är väl den hästen som på pappret ska ha bra chans då hon har imponerat något enormt. Tror man kommer köra fram tidigt och blir den släppt så tror jag den blir svår att stå emot. 6 Joyful Trix 25% var senast med i Drottningens och har fart och kapacitet för absolut vinna detta. Men 4åriga ston brukar ha tufft i sådana här lopp men hon är bra den här märren. 15 Ultra Bright 12% är ju fältets absolut bästa häst. Men finaler på V75 och snabba banor och gå ute i spåren brukar bli väldigt tufft. Kommer hon till direkt och sitter i rygg på dom på 20 tillägg kan hon hinna ditt. Men Jag tror dom där framme kan springa låga 13 tider och då blir det tufft. 2 Georgia Am 15% blandar och ger för mycket för att hon ska hamna högre på ranken. Har varit sämre i travet men bättre senast. Är hon i ordning kan hon springa fort. Måst med på gardering. 8 Erin Zet 8% kommer få ett bra lopp här. Jag tror hon behöver få andra utv eller draghjälp hela vägen för att hon ska kunna räcka fram samt att hon inte behöver ut i spåren. 14 Pappajonnyslise 2% får även en varning då den på springspår kan vara den som snabbast kommer fram till tät hästarna. Jag tror man bara en plan och det är köra fram direkt och chansa. 5 Juvel Miss F. 2% hänger med i farter och nu rycker man skorna för första gången. Intressant Rank V75-1 A 7 B 11-6-15-2-8-14-5 C 9-13-1-3-10-4-12 V75-2 Jag tror faktiskt jag har en bättre tipsetta än favoriten här 1 Deal Done Zet 17% är väldigt startsnabb och kommer att ta spets här. Jag tror man kör där och tycker även här att det här är ett bra spel under helgen då favoriten kommer spelas hårt. Amerikansk vagn denna gång. 5 Rotate 43% slog Hail Marry senast och då borde den ju vara megafavorit här. Men jag tror inte den får spets och jag tror den kommer som bäst hamna i dödens efter ett tag. Tänk på att hästen har fått sjukt mkt pengar på sig och fått tuffa lopp vilket gör den lite sårbar. Mångas spik. 2 Credit To Love 5% är en finne som inte såg riktigt körbar alla gånger senast men kom i mål på 1,12.0 full väg. Man kommer till Sverige i angeläget ärende denna gång 3 Astronascente Zac 6% är en kapabel häst som jag är bra för klassen och ska ses med chans med tanke på detta kanonspår. Goop har varit uppåt varje gång den startat på V75. 4 Born Hard Flash 1% kommer säkert få ett riktigt bra lopp härifrån och kan vara skrällen i fältet med Jorma i Sulkyn. Röcklinger lär ha laddat för just denna helg. 9 Alpago W.F 10% kan bi intressant om han kan följa upp ryggen på 1an. Problemet är väl att Alessandro inte vill köra sig fast och då välja att ej ta rygg på 1an. Ute i spåren blir det tufft. 10 Mandela Zon 5% gillar jag verkligen som häst. Men final och bakspår i detta gäng är tufft. 11 Power Blaster 2% samt 8 Z Boko 6% och även 12 Cash Cowboy 1% är helt bortlottade och jag kan inte ta med dom om jag inte tar alla. Vinner Bo Ö från spår 7 och en final på valla under Elitloppshelgen så vet jag inte vad jag ska lova att göra. Men trav är trav. och några öl innanför västen så kan både det ena och det andra utlovas Rank V75-2 A 1 B 5-2-3-4-9- C 10-11-12-8 D 6-7 V75-3 Ett väldigt fin final men många blivande stjärnor som kommer hävda sig i guld. 4 Cab Lane 58% har ju en fantastik utveckling och är ju hästen att slå här. Men frågan om den kommer till spets efter 300-400m. Frågan är om det inte är fler som vill bjuda upp till kamp. 7 Jaguar Dream 15% tror jag kommer duga bra i guld och jag tror hästen har en bra chans här också. Barfota runt om kommer ge en växel till och jag tycker det här två hästarna sticker ut. 2 Beartime 5% gör ju aldrig att det dåligt lopp och kommer ju få ett kanonlopp här. Får den här spara speeden så kommer den bli farlig till slut. 6 Vikens High Yield 8% får Örjan i Sulkyn vilket är spännande. Hästen är ju en slugger som tål hårda tempo och kommer komma in i loppet om det blir körning hela vägen. 11 Ubiquarian Face 1% tycker jag är väldigt lite streckad här fast spåret är dåligt. Men Adrian och finaler så kommer det gås för seger. Det är en liten varning om man garderar 5 Mr Perfection 1% har jag tjatat ihjäl mig på snart men släpper jag den så vinner väl den. Det här är ju en av fältets bästa spurtare och får han draghjälp så kan han skrälla. 1 Royal Navy Neo 4% har ett läge nu som gör att den kan skrälla. Jänkarvagn denna gång och hästen är snabb första 100m men kommer säkert släppa. Rygg ledaren är alltid bra men det kan bli 3 inv. Rank V75-3 A 4-7 B 2-6-11-5-1 C 9-8-12-3-10 V75-4 En av helgens bästa och roligaste spikar. Jag tror den bara vinner. 5 Gogobet Sisu 17% måste ha superchans här. Vid segern för två starter sedan gick den 1,13,5 2200m efter gunga. Senast möte den Don Fanucci Zet och Hail Marry och gick ut i spåren och gick själv i 3spår sista 600 och gick grymt bra. Hur kan den inte vara favorit?? 10 Venture Capital 31% 13 segrar på 16 starter. Men en favorit från bakspår och alla kommer kolla vad den gör och den kommer få göra jobbet ger jag inte så mycket för. Bakspår och valla och man inte ser körningen framför sig, så brukar man dra svartepetter. 6 Magnificent Tooma 10% har fart och kapacitet för att vinna. Ända oroligs momentet är ju att han inte vinner så ofta. Men Goop och Reden i en final måste passas. 2 Halo Am 14% ser ut som en riktigt blivande klassklättare. Bara gjort 8 starter i livet men som hästen går så måste man ta den på allvar. Men den är väldigt färsk och det kommer gå fort här. 7 Versace Face 7% väljer Örjan att köra men spåret är inte bra. Krävs lite tur på vägen för att det ska gå. 11 Suarez 2% hade jag rankat högre med bättre spår. Men skulle det bli körning och han får rygg på 10an så har den fart för att skrälla. 1 Bravo Sabotage 4% ska passas på läget och får den sin smygare här så kan den avsluta fort. Men bara om man har större gardering. Rank V75-4 A 5 B 6-2-7-10-11-1 C 12-8-9 D 4-3 V75-5 Ett av de mest öppna loppen i omgången. Favorit eller skräll? 5 Oxidizer 35% är ju en grym häst som har gjort bra lopp varje gång. Man har laddat för detta men denna gång lär det nog bli tuff resa för jag tror inte man släpper till favoriten då den var ute förra veckan också. Klar första häst men absolut ingen spik 2 Pere Ubu 6% är startsnabb och jag tror faktiskt man kör i spets. Gör man det så tror jag den kan räcka långt. Den här hästen kommer i alla fall få ett kanonlopp även om man släpper 3 Otroligsåfin 12% är startsnabb men kommer inte förbi 2an men jag tror man kommer prova. Man kommer gå allin för vinst och det gör att det kan öppna loppet även om inte hästen vinner 10 Eddy West 12% har en enorm kapacitet men måste ju få tempo i loppet för att komma in i matchen. Barfota runt om och se upp för garderar man så ska den med 1 Rackam 7% skulle jag nog ranka upp om den haft ett annat spår. Nu riskerar den bli fast men kommer den lås så kan den bli väldigt farlig för hästen ser ut som en retad tiger för dagen. 9 Il Duce Boko 2% har jag jagat nu under en längre tid. När som kan den här skrälla och ryggen på 2an kommer bli kanon. Se upp och glöm inte den här vid större gardering. 7 Digital Class 1% kommer hästen ner i spåren och får sin resa så kan det gå riktigt fort till slut. Får en känsla att Melander alltid får in en skräll under denna helg. Kan de vara den här hästen tro? 8 Easy Cash 17% blir klar andrahandare här. Men från spår 8a i en final emot detta motstånd så tror jag det blir väldigt svårt. Jag har svårt att se hur hästen ska vinna härifrån även om den är bra. 6 Sam The Man 5% tror jag blir hängande i spåren och kommer få ett riktigt tungt lopp denna gång. Rank V75-5 A 5 B 2-3-10-1-9-7-8-6-12 C 4-11 V75-6 Ett fantastiskt fint stolopp med en klar favorit men det finns motbud. 4 Double Exposure 57% hade nog varit med i Elitloppet om den vunnits sin debut. Nu valde man ladda för detta lopp och visst ska den ha bra chans. Men det är många motståndare som kommer säkerligen göra ett försök att vinna 8 Mellby Free 5% har man sparat hovarna för köra barfota och nu en jänkarvagn. Jag tror Björn kommer ladda allt vad som det går och hon är mycket snabb ut så jag tror hon kommer få en bra position. Tror det här kan vara ett bra platslir under helgen. 2 Hevin Boko 2% gör årsdebut men det tror jag inte spelar någon roll. Vill man köra i spets så gör man det men det tror jag inte. Rygg ledaren på favoriten men det kan också göra att Mellby Free kan blåsa förbi dom. Men Hevin ska absolut räknas om man garderar 9 Dear Friend 10% var inte som bäst senast men har många fina lopp. Och hon har ju en speed som få kan stå emot men det krävs lite fart och flyt på vägen. 1 Billie De Montfort 13% är ju en heders märr med 24 miljoner på kontot. Men jag tror inte hon kan försvara innerspåret vilket gör att det kan bli en fälla för henne. 3 Calina 1% får inte glömmas vid större gardering. Hon har flera kanonlopp i Frankrike i år och ser ut att utvecklas för varje start trots sina 57 starter. Hon kan skrälla. 5 Dixie Brick 2% har skrällt emot bra gäng tidigare. Hon är också duktig på att följa med i ryggar men lite långsökt att hon ska vinna men hon är inte helt borta. Rank V75-6 A 4 B 8-2-9-1-3-5 C 10-6 D 7 V75-7 lördagens höjdpunkt och tror det blir en jäkla körning från många håll här. 13 Vitruvio 7% har ingen fin rad här men det är en topphäst som jag tror man har siktat emot detta. Jag tror man ställt ordning hästen och jag tror det är den hästen som kommer avancerat fram först och då är mycket vunnit 8 Who´s Who 32% blir favorit här och skall se med chans men det krävs lite tur och Örjan kommer nog smyga så länge han kan och det kan bli en fälla då det finns flera offensiva kuskar här. 9 Jerry Mom 3% är än så länge väldigt lite streckad. Går man inte arkivet och kollar loppen så är det en tanks som går hela vägen. Garderar man får man inte glömma den här. 10 Ble Du Gers 4% är j också oöm och kommer köras för seger här. Hästen har ju en grym styrka och är inte heller rädd för köras offensivt. Jag tycker den här inte ska glömmas bort 1 Maestro Crowe 16% vet ju alla vilken kapacitet den har och hur stark den är. Men det enda är att alla där bak vet hur bra den är men även hur sårbar den kan vara om man sätter press då travet inte är den bästa. Visst kan Johan ställa in klockan och köra vilket jag tror. Men det är tufft att hålla. 7 Born Urnicon 10% har ju bra fart men att han ska hålla 20m från de bakom måste han fram tidigt och ner på innerspår. Vinner ej i spåren 3 Demon Ima 4% vill jag varna lite för om den får rygg ledaren och det är ett hårt tempo. Jag tror ju att den här hästen är i Guld inom en snar framtid. Så bra är hästen. 11 Velvet Gio 1% borde ju få det svårt. Men får den draghjälp hela vägen och får lite flyt på vägen så kan den skrälla. Rank V75-7 A 13 B 8-9-10-1-7-3-11 C 6-2-15 D 4-14-12-5 Som sagt. Analyser fortsätter och nu ska jag läsa interjuver i Guiden och Ronden och läsa om utrustningsändringar som kan vara intressanta. Nu kör vi /Jiwa |
|
2021-05-26, 14:59 | #29 |
Här kommer analysen för övriga lopp Lördagen den 29 maj. J
LÖRDAGEN 28 MAJ LOPP-1 SOLVALLA V4-1 Sprinterlopp och 3 kvalheat som avgör detta. Jag tror jag har vinnaren Heat nr 1 1 Nimbus C.D 2 Ebony Boko 3 Ajlexes Cubano Spets är jus om sagt allt som oftast avgörande och 2 Ebony Boko är en av Sverige snabbaste hästar ut. Men jag tror faktiskt 1 Nimbus C.D håller spets och vinner detta lopp på klass och fart. Han kusligt snabb om han vill och flyger fram. Given vinnare i lopp 1 Heat nr 2 4 Dom Perignon 5 M.T Insider 6 In Line Tooma 5 M.T insider blir nog stor favorit. Men så sent som i början april var den nära döden och har kommit tillbaka bra. Men jag tror att den drar till spets men jag inte riktigt säker på att den kan hålla undan speeden för 6 In Line Tooma här. Det är ett öppet lopp verkligen men jag tror 6 in Line Tooma går till final Heat nr 3 7 Maze Runner 8 Let´s Dance D.E 9 Echelon Även detta öppet lopp men jag tror 7 Maze runner skräller till och vinner detta trots orutinen på distansen. Jag tror man har ställt in alla växlar för detta. Final 1 Nimbus C.D 6 In Line Tooma 7 Maze Runner Det blir spets och slut här för 1 Nimbus C.D. jag tror det är ett bra spel redan innan finalen och det är ingen som tar en längd på denna flygmaskin. Vinnaren är 1 Nimbus CD LOPP-2 SOLVALLA V4-2 Ett ganska öppet 4 åringslopp där jag tror spetsstriden kan avgöra loppet 4 Balboa Lux imponerade i sin Sverigedebut senast och lär vara ännu bättre. Hästen är kusligt snabb bakom bilen och nu rycker man skorna fram och sätter på en jänkarvagn. Bli inte förvånad om den här springer en riktigt låg tid på lördag. Allt över 4 gånger är ett bra spel här Favoriten 2 Benedetto O.P var ju kusligt bra i sin Sverige debut och vann med halva upploppet. Men det sägs att den är en sprinter och då kan det bli tufft att gå i spåren och lär spelas runt 2 gånger denna gång. Det känns inte som spelvärde även om hästen är bra 8 Hat Trick var favorit i sitt försök i kungapokalen men svek. Senast fick den dödens på en tung bana men höll riktigt bra. Tror att det här är en riktigt bra häst som kan faktiskt skrälla till trots spåret. Borde nog få lite över 10-12 gånger från detta läge 7 Perpatuate tycker jag borde ha avgjort senast för att få bra betyg. Nackdelen är att den inte är så snabb ut vilket gör att jag tror den här hamnar illa till. Det blir nog överspelad till förhållande till odds. Men visst är den bra nog för att kunna vinna. 9 Global Benchmark kan vara den där 20 oddsaren man letar efter. Spurtade vansinnigt i kvalet till drottningen för 2 starter sedan. Tar man rygg på 2an och får draghjälp av den så ska hon passas om tempot hålls uppe. Tycker övriga hästar väger lite lätt i detta gäng trots att både hästarna 5,6,10 har skrällchans med rätt resor. Men om man inte lirar favoriten så kommer det bli spelvärde tror jag. Rank Lopp 2 V4-2 A-HÄST 4 Balboa Lux B-HÄSTAR 2 Bendetto O.P 8 Hat Trick 7 Perpatuate 9 Global Benchmark C-HÄSTAR 6 Take It Easy Tour 10 Hindenburg AM 5 Playing Trix 11 Mellby Ironman 3 Lucifer Sam 1 Therion LOPP-3 SOLVALLA V4-3 Återigen så tror jag att jag har en spetsvinnare att bjuda på här 2 Navona spelades som favorit på V75 senast men snubblade till sig i galopp. Man trodde hårt på hästen då och jag tror den är bättre för dagen nu. 4 av 5 segrar i spets och trivs väldigt bra där då hon är snabb ut. Tror man kan få 8-9 gånger på henne denna gång och det tycker jag är ett mycket bra spelvärde. 3 Alien Hill är en häst som jag tror det finns med utveckling men samtidigt tror jag hon kommer bli väldigt hårt betrodd här. Jänkarvagn och barfota runt om är mycket intressant. Lär hamna runt 3 gånger 5 Samarinta har vintertränat i Frankrike och inte startat sedan november. Ändå får jag en känsla att den här kommer spelas till en av favoriterna vilket jag tycker är hårt emot hästen i årsdebuten. Men på V4 ska den med om man garderar. 6 Borboletta är nog riktig bra häst som avslutade runt 11 sista 1000 och man säger att hästen ska gått framåt med detta lopp. Det låter mellan raderna att man tror på hästen. 1 Blaze Kronos Är snabb ut och en jänkarvagn åker på. Men jag är lite tveksam om man kör i spets med hästen men det är klart ett lite orosmoln att den kan svara ut min tipsetta och bara släppa till stallkamraten men hoppas som sagt den nöjer sig rygg ledaren. 7 Breda Grif och 10 Global Benefit samt 4 Jennifer Web har fart för möjligt kunna skrälla om man väljer att gardera mycket. A-HÄST 2 Navona B-HÄSTAR 3 Alien Hill 5 Samarinta 6 Borboletta 1 Blaze Kronos C-HÄSTAR 7 Brenda Grif 10 Global Benefit 4 Jennifer Web D-HÄSTAR 11 Swicha 9 Riptide Bay 8 Raya D.E. 12 Look Ecus LOPP-4 SOLVALLA V4-3 Det kan nog gå undan här första biten men sedan finns det risk för dämpning 1 Laradja Vrijthout är en riktig flygmaskin som har väldigt lätt för sig. Är startsnabb men han kommer få kämpa för att behålla spets. Jag tycker det är en klar första häst men spelvärdet kommer vara lågt. Värmning är alltid viktigt att kolla just på denna häst. 2 Lorelei Marie Tror jag vi kan få upp emot 30 gånger denna gång. Tränarkörd vilket är lite minus men den här hästen är bra nog för att vinna. Startsnabb och lära söka rygg på ettan och därefter kan det bli riktigt roligt om luckan kommer. VP kommer ge bra som sagt. 7 Zorro Wind rycker man skorna och säger att den här kommer springa fort. Det är väldigt positivt från stallet och det måste tas på allvar. Men frågan är om det inte blir dödens och det tror jag inte den mäktar med. Men andra utv så blir nog den farlig. 10 Gerris Trix har övertygat i två starter i ny regi. Den här hästen gick 1,10,5 med gunga förra året bakom topphästar. Det finns ingen i detta gäng som visat samma fart som denna. Blir det körning så måste den här med på bongen. 4 Isa är även hon startsnabb och kommer laddas. Hon har ju fart i sig för kunna blanda sig i detta men måste nog ha sitt lopp för till spets tror jag inte hon kommer om ingen annan av de andra felar. 11 Helluva AM var ute i Drottningens och avslutade bra. Skulle det bli toktempo så kan den komma till men det ska mycket till då Björn Goops hästar 3 Armagnac, 6 Cruise samt 9 Royce Rolls står jag över i detta lopp. A-HÄST 1 Laradja Vrijthout B-HÄSTAR 2 Lorelei Marie 7 Zorro Wind 10 Gerris Trix 4 Isa 11 Helluva AM C-HÄSTAR 6 Cruise 9 Royce Rolls 3 Armagnac 5 Southern Mazzarati 12 B.W.T Devil 8 Global Agency LOPP-12 SOLVALLA Dags att leta räddningsplanka och här kan man få spelvärde då de flesta vill spela tillbaka det de förlorat. Oftast bäst spelvärde här. 4 Parker kommer man få spelvärde på tror jag. Normal skulle den nog stå i 2,20 men sista loppet för dagen och favorit kommer åka upp i odds. Jag tror på runt 3,5 och det är ett superoddds i så fall. Hästen har 4 raka och felade senast vilket gjorde att han står perfekt inne i loppet. Jag tror ingen kan ta emot den här 4 åringen och jag tror som sagt att det här blir ett kanonspel som får avsluta dagen. 3 Adam Orden kommer bli hårt spelad här då det är barfota runt om samt att man sätter på en jänkarvagn. Inte hypers snabb ut men kommer säkerligen avancera om den hamnar en bit bak. 11 Kilmister Boko har man höga tankar om den har ju börjat lovande. Men spåret är inte det bästa men kommer dra på sig många spel. 7 Didi Dam kommer kunna ge bra på toton här. Hon är startsnabb och det är inte omöjligt att hon sitter i spets. Hon kommer stå i högt odds på toton och det är inte omöjligt om favoriten gör bort sig. 6 Bridge Commander är obesegrad felfri och ser ut att vara en kapabel herre. Lite för mycket galopper och där av rankas ner. 1 Cookie Girl Få ett drömöpp här i form av rygg ledaren. Och hon har ju visat att hon hänger med i alla tempon. Kan vara rolig fidus till högt odds A-Häst 4 Parker B-HÄSTAR 3 Adam Orden 11 Kilmister Boko 7 Didi Dam 6 Bridge Commander 1 Cookie Girl 10 Apollo Creed C-HÄSTAR 12 Jack and Ginger 8 Cheek To Cheek 4 Mr Synergia Nu jäklar är vi klara med lördagen men V75 fortsätter jag leta ev ändringar. Men nu går vi över till dagens övningar som jag snart är klar med samt fredagen och söndagens lopp. Alla lopp ska analyseras och tur att man inte betalar för varje lopp man ser i arkivet.. På återseende /Jiwa Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kgrh (+10), legolasse (+20), Fagerdahlen (+50), peozz (+10), Difsteve (+5) |
|
2021-05-26, 21:10 | #30 |
Oddsen till lördag har redan kommit ut på NordicBet.
Hittade några fina vinnar lir: Joyful Trix - vinnare 6.25 - tar spets på några steg och går sedan en låg 13 tid, vem skall slå henne då? Rotate - vinnare 6 ggr - har ju varit ruggigt bra på sista tiden, 6 ggr måste vara ett kanonodds! Jaguar Dream - vinnare 7 ggr - vet att Cab Lane blir svår…men barfota runt om nu och Claes säger i Expressen att detta är en Elitlopps häst! Otroligosåfin - vinnare 10 ggr - Mats Djuse upp, barfota, tar spets (Unter släpper), vem skall då slå denne? Kanonodds! //David |
|
2021-05-26, 21:38 | #31 | |
Citat:
2021-05-26, 22:48 | #32 | |
Citat:
|
||
2021-05-27, 08:34 | #33 |
Grymt jobbat Jiwa!
Vet hur mycket tid det tar att få fram sådana analyser och dessutom skriva ner dem, har du träffat stort och satsar heltid på detta nu? Själv har jag gått den andra vägen då jobbet tar mycket tid och har varit ifrån travet ett tag. Men nu vankas det snart semester så kommer vara lite mer aktiv ett tag, i alla fall under sommaren. Som sagt grymma analyser och härligt att du delar med dig!
Trav är trav! Senast redigerad av legolasse den 2021-05-27 klockan 08:36. |
|
2021-05-27, 13:02 | #34 | |
Citat:
Tack Legolasse! Nä jag kör bara för eget bruk och det är många timmars arbete ja:-) Men kombinerar det med att jobba som Golfinstruktör och inom kort är jag egen och konsult så just nu finns det lite tid. Jag har fått suget tillbaka då många uppskattat arbetet och jag gör lite andelspel åt folk och en ATG butik vilket gör att många blir glada. Även om de stora vinsterna uteblivit ännu så ser alla att man behöver inte hålla med men det går alltid att ta ett axplock här och där. Nu arbeta med morgondagen. Kommer lägga upp analyser och rank samt även göra ett privat andelsystem till V65 i morgon som man kan vara med på. Återkommer /Jiwa |
||
2021-05-27, 15:02 | #35 |
"Konstigt" att ingen ännu strukits från spår 8-15... Kan det ha att göra med att det är Elitloppshelgen, månne? "Djurskyddet står alltid i centrum", my ass!
2021-05-27, 18:08 | #36 | |
Administrator
|
Citat:
Joyfull Trix - vinnare 3,75 Rotate - vinnare 4,20 Jaguar Dream- vinnare 3,65 Otroligosåfin - vinnare 3,85 Stor skillnad! Blev nästan sugen på att starta ett konto. Ser det ofta ut så här?
2021-05-27, 19:23 | #37 |
Ja, ofta är NordicBet ute med oddsen före de andra (Svs/Unibet etc.) och ofta ligger de fel i bedömning (inte lika pålästa oddssättare). Dock då limiterar de dig om du börjar vinna lite….så nu får jag inte göra några dubblar längre och max vinna 800 SEK på ett vinnarspel.
|
|
2021-05-27, 19:27 | #38 | |
Citat:
Dom som sätter de fasta oddsen hos Unibet och svenska spel är tyvärr alldeles för skickliga och det är oerhört sällan jag hittar ”felodds” hos dom numera när dom släpps. Hittade inte ett enda idag till lördag och för dåligt påläst till söndag för att kunna värdera dom oddsen som också släppts. |
||
2021-05-28, 14:17 | #39 |
Ju mer man vrider på omgången, desto svårare blir det att välja spikar. Gogobet Sisu är jag klar på, men i övrigt så har jag inte bestämt något ännu.
|
|
2021-05-28, 15:27 | #40 |
Jens Sjödén och Daniel Berglund V75 Solvalla Lördag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10), TravRenen (+10), tvablaa (+11) Senast redigerad av hoola den 2021-05-28 klockan 15:49. |
|
2021-05-28, 20:29 | #41 |
Micke Nybrink har en logik som är hämtad från en annan dimension. Han propagerade för Dragster i Harper Hanovers. "Roger Malmqvist vann det här loppet 1994". Va? Jag fick spola tillbaka Vass eller Kass för att kolla om jag hade hört rätt.
Sen kan ju så klart Dragster vinna ändå... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
2021-05-28, 21:54 | #42 | |
Citat:
Jimmy "Boy" Du är helt grym... |
||
2021-05-28, 21:58 | #44 | |
Citat:
2021-05-28, 21:59 | #45 |
Banned
|
|
2021-05-29, 09:46 | #46 |
Börjar med en liten.
Örjan i de två första avd. men tar med Mandela zon Nr.10 på utrustningsändringar i lopp 2. Lopp 6 Nr.1 Billie d. M. har tydligen aldrig gått i ett lopp för endast ston, idag premiär, spik. Lopp 7 Nr.9 Jerry Mom 2:a på Vincenne 15 maj 2850m /12,8 bör väl räcka en bit,spik V75 Inlämnat: 2021-05-29, 09:37 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 16:20 Kostnad: 36,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Joyful Trix (11, 2) 2: 1, 10 (5, 9) 3: 7, 9, 10 (4, 6) 4: 5, 8, 10, 12 (2, 6) 5: 1, 3, 5 (8, 10) 6: 1 Billie de Montfort (4, 9) 7: 9 Jerry Mom (8, 1) 1x2x3x4x3x1x1 = 72 rader. 72 x 1 x 0,50 kr = 36,00 kr. Totalt: 36,00 kr. Rättningskod: FVH XQP SBP |
|
2021-05-29, 10:05 | #47 | |
Citat:
2021-05-29, 10:14 | #48 |
Det mesta lutar åt att det blir vinnare från framspår idag. Tävlingarna igår var ju mest solvallalunk. Nu är det fler utländska ekipage och stortränare med så räknar med hårdare körning i loppen blir intressant.
|
|
2021-05-29, 10:23 | #49 |
Ottilia Fri totalt bortglömd igen, senaste hon vann den 24 april så fick Snackisen 5 rätt, med ett nettoresulatat på +1500kr. Men vi var inte helt borta vi missade spiken Kali Smart med en hals tack vare att Ottilia Fri spurtade förbi i sista stegen...Ottilia Fri som då var nämnd i tråden av undertecknad men fick inte ihop lappen utan att spika Kali Smart.
Vi missade även Upstate Face, som också var nämnd i tråden men går ju inte att få med alla hästar som nämns. 7 rätt gav den gången 5,3 miljoner inte för att vi var nära de pengarna men alla vinnarna under dagen var nämnda i tråden... En liten kortare uppdatering av Snackisen på V75 kan vi väl ta när vi ändå är igång: Spelat för 14312,12 kr Inspelat 17869 kr Netto resultat +3560,92 kr Insamlat till Cancerfonden 810,12 kr (det felar på några kronor(inspelat-spelat) pga. avrundning av kronos hos ATG tror jag...) Senast redigerad av viking90 den 2021-05-29 klockan 10:26. |
|
2021-05-29, 10:32 | #50 |
Nu, ja! Dagen innan tävlingarna - normalt så är det strykningar direkt på måndag, tisdag till V75 då man lottats till dåliga spår. Men, nu är det Elitloppshelgen och då kvittar lite småskavanker för vissa. Om det vore publik så skulle man aldrig tvekat att vara med, nu är det kanske lite lättare utan festen, bredvid. Lovar att vi kommer få se konstigt undermåliga prestationer idag...
2021-05-29, 10:40 | #51 |
Största skämtfavoriten i dag är Rotate! Ryker på ALLA mina system, schasss! Möter formtoppade kusar nu, vilket Hail Mary uppenbarligen INTE var. Upset Face var heller inte långt i från i mål - från DÖDENS, hela loppet! Så det var Hail Mary som var klart dålig och Rotate satt på innerspår i hela loppet, rygg ledaren och behövde bara styra ner på snikspåret och spurta i 150 meter. Denna dag hade många slagit Hail Mary med det loppet som Rotate fick, sanna mina ord. Här kommer dessutom Rotate inte ner på innerspår, direkt och kommer få göra eget jobb underloppet. Dragit på sig sjukt mycket pengar på kort tid har den även gjort. Femte, sjättehäst för mig och en usel favorit!
Trinity (+2) Senast redigerad av Fulsprit den 2021-05-29 klockan 10:41. |
|
2021-05-29, 10:42 | #52 |
Förra veckans bolagssystem hade sexor och femmor, som utdelade 3000 kronor. Den sjunde var reserv. Björn spikar sig själv i andra och jag får tro på honom och ta rygg - 34 %. Cab Lane får bli min andra spik.
V75 Inlämnat: 2021-05-29, 10:36 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 16:20 Kostnad: 1 575,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 6, 9, 11, 15 (8, 1) 2: 5 Rotate (1, 9) 3: 4 Cab Lane (7, 6) 4: 2, 5, 6, 7, 9, 10, 12 (11, 8) 5: 1, 3, 5, 6, 8, 10 (7, 9) 6: 1, 4, 6 (9, 10) 7: 1, 2, 7, 8, 9 (13, 14) 5x1x1x7x6x3x5 = 3150 rader. 3150 x 1 x 0,50 kr = 1 575,00 kr. Totalt: 1 575,00 kr. Rättningskod: GSF NQN ZFN |
|
2021-05-29, 10:50 | #53 | |
Citat:
|
||
2021-05-29, 10:55 | #54 | |
Vart hittar jag snackisen för att för en gångs skull hinna köpa in mig?
Tycker att både Double Exposure och Cab Lane känns svårslagna. Minns att Billie drog mkt streck för något år sen men hängde mest med. Är hon ens snabb nog att ta spets? Många intressanta skrällar i avd 1 tycker jag där det nästan luktar helgardering. Kick Off Classic nämns på många ställen och är ju ostreckad. Jerry Mom något av ett skrik och jag vågar nog inte lämna Versace Face utanför med många intressanta ändringar. Gogobet dock klar förstahäst. Citat:
|
||
2021-05-29, 10:57 | #55 | |
Banned
|
RotateCitat:
Rotate ska man sätta när den står i 2% - och körs av Kihlström (konstigt nog). |
|
2021-05-29, 11:06 | #56 | |
Citat:
|
||
2021-05-29, 11:09 | #57 |
Är det någon som spekulerat i om Jaguar Dream kan överrumpla Cab Lane i spetskörningen. Får nog jämföra lite starter..
|
|
2021-05-29, 11:25 | #58 |
Snart speedrace. En av höjdpunkterna i helgen.
Race 1. Fördel Nimbus CD, ser det inte som otänkbart att Ebony Boko tar sig förbi. 5 ggr kan vara värt en chansning. Race 2. Jag tror aldrig under Mt Insiders karriär att någon häst tagit en längd på honom. Inlinetooma tog över ledningen i årets första start där MT hade varit sjuk, icke optimal balans och ur form. Bör hålla ut Inlinetooma, och spelidén är att han tar en längd på Dom Perignon ute i kurvan om det så krävs och vinner odds 2.60 Race 3 Maze Runner håller ledningen och vinner relativt enkelt. Odds runt 1.50 Final Oklar vinnare, MT, Maze Runner. Jag gillar MT Insider så förslaget är inte helt objektivt men idén blir att han överrumplar vinnaren i första och vinner loppet. 6.50 odds. |
|
2021-05-29, 12:10 | #59 |
Mandela Zon missas inte.
Bone Hard Flash missas inte. Senast redigerad av Fagerdahlen den 2021-05-29 klockan 12:35. |
|
2021-05-29, 12:11 | #60 | |
Citat:
Har spikat CAB LANE senaste två starterna, men just idag vet jag inte varför, men det tar emot att inte strecka Jaguar Dream. Men jag tror att CAB LANE vinner detta lopp 4 av 5 gånger, speciellt med spårlottningen i åtanke. |
||
2021-05-29, 12:20 | #61 |
Avd 4 blev lite av ett annat lopp efter strykning av initiala spetshästen 1 Bravo Sabotage. 2 Halo AM var jag inne på som ett måste streck bakom favoriten, men lite osäker på hur den hanterar innerspåret samtidigt som BG kommit ner ett hack med 6 Magnificent Tooma. 5 Gogobet Sisu har inte råd med galopp mot dessa, så den steker jag nog helt.
2021-05-29, 12:20 | #62 |
Svenska spel betalar nu 11 ggr på plats på Demon Ima i Harpers. Tävlat med tunga järnskor i alla starter. Nu barfota runt om. Svårbedömd så klart men med de extraväxlar det skulle kunna ge känns det klart spelvärt.
Demon Imas helbror Day Or Night in visade inte särskilt mycket under 2016. Starten innan derbykvalen ryckte man skorna ffg och den vann då helt överlägset och sedan i starten efter fortsatte det med vinst i derbykval i andra barfotastarten. Så där gav skorycket ruggig effekt. Jag testar 100 plats. |
|
2021-05-29, 12:26 | #63 | |
Citat:
|
||
2021-05-29, 12:34 | #64 |
Just så jag resonerar och hamnade då på Tooma hästen och framförallt BG som kanske kan dra taktisk fördel av det avsevärt bättre läget. Har bara råd med 3 streck och det blev ju som sagt ett annat lopp...
2021-05-29, 12:43 | #65 |
En annan fundering, finns det ingen urmakare som kan fixa en klocka som fungerar på kortare lopp än 1609. Va!
|
|
2021-05-29, 12:49 | #66 | |
Haha, tror jag fick sista andelen
Tack! Citat:
viking90 (+10) |
||
2021-05-29, 13:08 | #67 | |
Citat:
Lycka till, men mest till mig!
2021-05-29, 13:19 | #68 | |
Citat:
2021-05-29, 13:20 | #69 |
Banned
|
För bra utdelning så bör Cab Lane eller Double torska
|
2021-05-29, 13:28 | #70 |
Mina spikar blir i dag, antingen alla tre, eller i alla fall minst två av dem; (dagens finurligaste och roligaste) Vikens High Yield (8% och stöld i nuläget). Örjan upp är otroligt intressant - han kommer ta en lugn dödens och krossa dessa löss. Cab Lande kommer se ut som en Klass 1-häst i detta lopp.
Venture Capital - som denne såg ut senast kan den inte förlora detta. Bakspåret inget plus men troligtvis inte så stort minus, heller. Kommer förhoppningsvis bli körning från start och bra ryggar. TN är ingen fegis och vet att hans chans förbättras avsevärt om han skickar in hästen i smeten direkt från början. Kan jag få beställa andra, tredje ytter? Känns kanske lite som en chansning - mer än mina andra, faktiskt, trots procenten... Och den tredje att välja mellan eller ta alla tre, blir då Otroligåsofin. Lite synd att Unters blev struken då Otroligåsofin drar mycket mer streck nu och blivit ett skrik. Tar spets här och nu barfota runt om igen och då vet vi hur det såg ut sist. OJOJOJ, vilket intryck! Dessa väljer jag mellan - minst två, men troligtvis alla tre för att sedan ta fram den breda penseln. Skulle dessa sitta så sitter i alla fall mitt lilla kompisbolag bra på det... Lycka till, alla!
2021-05-29, 13:32 | #71 |
Speedracet vinner Kern och Let´s Dance DE. Både stark, snabb och speedig. Ett måste i dessa race, nu för tiden. Förr räckte det med att vara snabb, nu är alla nästan lika snabba och då är det skallen som avgör och denna har LDD och Kern! Ingen fegiskusk, heller. Kan vinna detta från dödens om det så är ett måste... Får dock inte tappa något från start, så klart...
2021-05-29, 13:35 | #72 |
Om det blir tillåtet med publik nästa gång så kommer Solvallas biljettportal haverera efter 1 minut och svartabörsbiljetterna kosta flera tusen...
Blir i alla fall mitt stora mål att besöka, nästa år!
2021-05-29, 13:36 | #73 |
Slår ett slag för Body N Soul idag. Fungerade inte riktigt på balansen senast och det krånglade lite i loppet. Med tanke på det gjorde den en riktigt bra insats som tvåa bakom ledaren Venture Capital. Kanske att han ska stå i hälften av vad VC står i här men nu är det 26/3% och det måste vara helsnett.
Gogobet störst vinstchans i loppet.
2021-05-29, 13:38 | #74 |
Ouch - ett rookiemisstag från mig - trodde speedracet var 1140 meter och inte enkom 640 meter - hmm, detta var inte bra! Då räcker det med snabbhet, helt klart. Snabbast vinner, hehe!
2021-05-29, 13:54 | #75 |
Är inte 1% lite väl lite på Suarez i klass II? Är ju rikast i fältet och har sju segrar på 11 starter i år. Erik A upp nu! Känns som en typisk klass II-skräll.
Senast redigerad av bosseguldheden den 2021-05-29 klockan 14:12. |
2021-05-29, 14:27 | #76 |
V4
Inlämnat: 2021-05-29, 14:26 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 14:30 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 4, 5, 7, 8 (1, 2) 2: 2, 4, 7, 10 (8, 5) 3: 6 Borboletta (3, 5) 4: 1, 3, 6, 7, 9 (4, 10) 5x4x1x5 = 100 rader. 100 x 1 x 2,00 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. Rättningskod: GRB XTV RKW |
|
2021-05-29, 14:28 | #77 |
V4
Inlämnat: 2021-05-29, 13:20 SistaStallskriket andelsspel Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 14:30 Kostnad: 700,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 5, 6, 7, 8 (4, 3) 2: 4 Balboa Lux (2, 7) 3: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (2, 3) 4: 1, 2, 4, 7, 9, 10, 11 (5, 6) 5x1x10x7 = 350 rader. 350 x 1 x 2,00 kr = 700,00 kr. Totalt: 700,00 kr. Rättningskod: LQG NTS QKS |
|
2021-05-29, 14:28 | #78 |
V4
Inlämnat: 2021-05-29, 12:36 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 14:30 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 M.T.Insider (1, 7) 2: 2, 4, 7, 10 (8, 5) 3: 2, 3, 4, 5, 6, 7 (10, 11) 4: 1 Laradja Vrijthout (7, 4) 1x4x6x1 = 24 rader. 24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: FPK QTN ZHW |
|
2021-05-29, 14:29 | #79 |
V4
Inlämnat: 2021-05-29, 14:28 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 14:30 Kostnad: 84,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 4, 6, 7, 9 (5, 3) 2: 4 Balboa Lux (2, 7) 3: 6 Borboletta (3, 5) 4: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 11 (9, 10) 6x1x1x7 = 42 rader. 42 x 1 x 2,00 kr = 84,00 kr. Totalt: 84,00 kr. Rättningskod: CQJ TTT PCR |
|
2021-05-29, 14:30 | #80 |
Ebony vinner första försöket!
2021-05-29, 14:31 | #81 |
V4
Inlämnat: 2021-05-29, 14:30 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 14:30 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 7 (6, 9) 2: 4, 7 (2, 10) 3: 6 Borboletta (3, 5) 4: 1, 7 (4, 9) 6x2x1x2 = 24 rader. 24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: MQJ TTS VCZ
2021-05-29, 14:32 | #82 |
V4
Inlämnat: 2021-05-29, 14:26 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 14:30 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (1, 5) 2: 2, 4, 7, 10, 11 (8, 5) 3: 6 Borboletta (3, 5) 4: 1, 7 (4, 9) 9x5x1x2 = 90 rader. 90 x 1 x 2,00 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Rättningskod: FRK PTV RKN |
|
2021-05-29, 14:34 | #83 |
Varför går han ner med Ebony - hade vunnit från dödens, hela vägen! In Linte Tooma, nu då och sedan Let´s Dance DE som vinner hela skiten.
Eller, så går det helt åt helvete!!!
2021-05-29, 14:36 | #84 |
Så fin han är MT Insider.
|
|
2021-05-29, 14:37 | #85 |
Omgångens oddsras på V4 . Någon minut efter att spelexperterna i atg live, Eskil Hellberg och Elin, höjde Allessandro G megastjärna Borboletta till skyarna efter värmningen sjönk den på vinnarspelet hos svenska spel från strax under 5 till drygt 2 ggr. Höjer verkligen en kanonvärmning vinstchansen så mycket ?
|
|
2021-05-29, 14:38 | #86 |
Hmm, risken är att det är så här hela helgen kommer se ut - snabba öppningar och lika snabbt till slut och spetshästarna vinner...
2021-05-29, 14:43 | #87 |
Som sagt, för kort - skulle varit ett halvvarv till, då djävlars, hehe!
2021-05-29, 14:43 | #88 |
Bra att skriva av sig de dåliga avslagen först, Echelon.
2021-05-29, 14:45 | #89 |
ursäkta somna in visst
V4 Inlämnat: 2021-05-29, 14:24 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 14:30 Kostnad: 60,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 9 (5, 7) 2: 2, 4, 7 (10, 8) 3: 6 Borboletta (3, 5) 4: 1, 2, 3, 4, 7 (9, 10) 2x3x1x5 = 30 rader. 30 x 1 x 2,00 kr = 60,00 kr. Totalt: 60,00 kr. Rättningskod: HRG WTW VKT |
|
2021-05-29, 14:47 | #90 |
Ja. Det gäller att analysera loppen lite annorlunda när det körs finaler i maj på maxpreparerad sommarbana jämfört med finalerna annandag jul när det är barfotaförbud och oftast Osnabb halvtung bana.
|
|
2021-05-29, 14:48 | #92 |
Fint när mt insider bjuder på en håll käften finalseger
|
|
2021-05-29, 14:48 | #93 |
Sån jävla kung, så ska det se ut.
( fick ja bjudit på en vinnare före loppet oxå) |
|
2021-05-29, 14:50 | #94 |
Olle Alsens megastjärna MT insider har gått speedrace förr och visade igen att han troligen är bäst i världen på det. Passade nog de andra två i finalen sämre såg det ut som.
|
|
2021-05-29, 14:50 | #95 |
Klass II-loppet är ju mycket svåranalyserat.
Spetsstriden: 2 Halo AM har ändå nått spets i tre av åtta starter, men det har också varit i tre ganska enkla treåringslopp. 3 Kaelan F Boko visade startsnabbhet på U i försöket. 4 Digital Process kan säkert laddas en bit för att nå rygg ledaren. Om någon av de två sistnämnda når spets lär ju 5 Gogobet Sisu eller 6 Magnificent Tooma få överta. Frågan är om Djuse vågar släppa iväg Gogobet Sisu pga galopprisken? Kan rentav 10 Venture Capital köras fram och överta? |
|
2021-05-29, 14:57 | #96 |
jag lirar såhär, hoppas på massa skräll
V75 Inlämnat: 2021-05-29, 14:54 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 16:20 Kostnad: 630,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 6, 10, 11, 12 (15, 8) 2: 2 Credit to Love (5, 1) 3: 2, 10, 12 (4, 7) 4: 3, 4, 5, 6, 7, 10 (2, 12) 5: 3 Otroligosåfin (5, 8) 6: 4 Double Exposure (1, 9) 7: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (8, 1) 5x1x3x6x1x1x14 = 1260 rader. 1260 x 1 x 0,50 kr = 630,00 kr. Totalt: 630,00 kr. Rättningskod: KZH QTT TCT |
|
2021-05-29, 14:59 | #97 |
Nu får det räcka med funderingarna. Bongen är inlämnad och det finns ingen återvändo.
V75 Inlämnat: 2021-05-29, 14:57 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 16:20 Kostnad: 378,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 6, 7, 8, 11, 14, 15 (5, 1) 2: 1, 5 (9, 10) 3: 4, 6, 7 (9, 2) 4: 5 Gogobet Sisu (10, 2) 5: 5 Oxidizer (3, 6) 6: 1, 4, 6 (10, 9) 7: 8, 9, 11, 12, 13, 15 (2, 1) 7x2x3x1x1x3x6 = 756 rader. 756 x 1 x 0,50 kr = 378,00 kr. Totalt: 378,00 kr. Rättningskod: HZF TTS VCX |
|
2021-05-29, 15:06 | #98 |
Spelvärdet på V75 känns sådär. Ingen jackpot och årets mest pålästa V75 spelare som motspelare. Atg tar minst 35 procent av insatserna även denna lördag.
|
|
2021-05-29, 15:07 | #99 |
Banned
|
Haha fy fan jag spyr på det där travet, 1.14 i öppning elitloppshelgen. Idioter som Markus Svedberg tävlar inte alls idag. Tror han att han vinner 5 utvändigt då. Sen krångla till en galopp. Klart som fan att ingen sätter hästar hos alla smålallare
Senast redigerad av Indianen20 den 2021-05-29 klockan 15:09. |
2021-05-29, 15:09 | #100 |
Den italienska världsstjärnan Balboa Lux var ingen bluff sannerligen. Vilken häst och vilket intryck.
|
|
2021-05-29, 15:11 | #101 |
|
|
2021-05-29, 15:11 | #102 |
Om jag lirat V75 idag hade jag valt samtliga spetsfavoriter som A hästar på jokern. Banan gynnar verkligen dom som sitter där.
|
|
2021-05-29, 15:19 | #103 |
När var det senast spelvärde på V75 när du gjorde ett eget system?
|
|
2021-05-29, 15:26 | #104 |
Minns inte men definitivt inte idag. Många år sedan jag lämnade gruppen ”lördagar måste man lämna in en V75a” . Men brukar bli 5-10 ggr per år som det lämnas in en egen och då ska det helst vara kombinationen jackpott kombinerat med att man hittat spelobjekt i flera lopp som känns spelvärda plus spik/spikar som känns kanon på förhand.
|
|
2021-05-29, 15:40 | #105 |
Cocciadoro är ingen kuskfantom, inte - vilken bortkörning!!! Hade vunnit med en längd om han kört undan...
2021-05-29, 15:40 | #106 |
Blev inget flis här heller för dom som lirade vinnare på italienaren . Spår 10 vinner trots lågt tempo men Djuse hittade andra ytter vilket blev helt avgörande.
|
|
2021-05-29, 15:40 | #107 |
Hmmm, såg ni hur stilla Gocciadoro satt? Han drev typ ingenting. Vågade han inte efter all kritik han fått?
|
|
2021-05-29, 15:40 | #108 | |
Citat:
Nu ska megalampan jobbas bort!! |
||
2021-05-29, 15:41 | #109 |
OJ, var det verkligen Gocciadoro i vagnen där med Borboletta?
Inte alls en sådan drivning vi är vana att se han göra, dessutom nu när han hade chans att vinna. |
|
2021-05-29, 15:45 | #110 | |
Citat:
2021-05-29, 15:45 | #111 |
Nu hoppas jag hamra in dagens första spel till över 700 ggr pengarna. Armagnac brukar i alla fall vinna när den går med bike och barfota runt om, men om man ska vara efterklok borde man ha gått på 10an i första och streckat fler i andra.
LUNCH DUBBEL Inlämnat: 2021-05-29, 15:34 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 15:30 Kostnad: 10,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 10 2: 3 Armagnac 2 x 5,00 kr = 10,00 kr. Totalt: 10,00 kr. |
|
2021-05-29, 15:50 | #112 |
Lyssnade på Björnkollen och att Björn inte trodde att det skulle bli några problem i svensk voltstart för Jerrys Mom och Pierre V. Bara att följa Örjan som leder volten, sa han.
He, he. Örjan har vänt bort de flesta, inklusive Björn, när han leder volten. Och att Bille de Montfort skulle kunna hålla upp innerspåret finns inte. Hon har ju varit med i Elitloppet ett antal gånger och hänger precis bara med i dom tempon som fodras. Men syn ändå på DE. Finns andra. |
|
2021-05-29, 15:58 | #113 |
17% på Maestro till slut. Stallkamraten har bättre chans, 2% där. Men Ble Du Gers, Pacific Face och Wild Love som är lika lite lirade sätter jag nog före den också.
2021-05-29, 15:58 | #114 |
WOOOOWWWW!!!
2021-05-29, 15:59 | #115 |
Banned
|
Där var det kobolt...ehh, vältränat, 10,3!
SistaStallskriket (+5) |
2021-05-29, 16:00 | #116 | |
Citat:
|
||
2021-05-29, 16:00 | #117 |
Han har ju gått kurs på Wången Väl
Difsteve (+5) |
|
2021-05-29, 16:01 | #118 |
Fan trodde 10 eller 11 skulle ta det lätt med det tempot.... Men vi fick 4.034 kr i alla fall...
V5-bolag kommer straxt! |
|
2021-05-29, 16:02 | #119 |
V75
2,6,11,15 1,3,5 4 10 3,5,6,8,10 4 1 |
|
2021-05-29, 16:02 | #120 |
V75
Inlämnat: 2021-05-29, 15:47 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 16:20 Kostnad: 450,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 5, 6, 7, 8, 11 (15, 9) 2: 1 Deal Done Zet (5, 9) 3: 4, 7, 10 (6, 2) 4: 2, 5, 6, 10, 12 (7, 9) 5: 5 Oxidizer (3, 8) 6: 4 Double Exposure (1, 9) 7: 1, 2, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15 (6, 4) 6x1x3x5x1x1x10 = 900 rader. 900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr. Totalt: 450,00 kr. Rättningskod: GWF PTT TMR |
|
2021-05-29, 16:03 | #121 |
Är ju inte speciellt enkelt att analysera italienarens hästar. Den som vann V4-4 var inte den de stora experterna trodde i närheten mest på av hans V4 hästar men det blev den som blev det stora utropstecknet.
|
|
2021-05-29, 16:07 | #122 |
Banned
|
V75
1: 2, 5, 6, 7, 9, 11, 14, 15 (8, 1) 2: 1 Deal Done Zet (5, 9) 3: 2, 7 (4, 6) 4: 2, 5, 10 (6, 7) 5: 3 Otroligosåfin (5, 8) 6: 1, 2, 4, 6, 9, 10 (3, 5) 7: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 13 (9, 14) |
2021-05-29, 16:08 | #123 |
V75
Inlämnat: 2021-05-29, 16:07 Pressbyrån Karlstad, Sharps Snackisen s andelsspel Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 16:20 Kostnad: 1 187,20 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 7, 11, 12 (2, 15) 2: 1, 2, 4, 5, 10 (9, 11) 3: 4, 6, 7, 9 (3, 12) 4: 5 Gogobet Sisu (10, 6) 5: 3, 5, 6, 7, 8, 10, 12 (9, 1) 6: 4 Double Exposure (6, 9) 7: 1, 8, 9, 13 (10, 15) 4x5x4x1x7x1x4 = 2240 rader. 2240 x 1 x 0,50 kr = 1 120,00 kr. Insamlat till Cancerfonden: 67,20 kr. Totalt: 1 187,20 kr. Rättningskod: BSC XTV QMV Avd1 7 La Mauresque (Jiwa) 12 Ottilia Fri (viking90) Avd2 2 Credit to Love (heddari) 4 Bone Hard Flash (Jiwa, Fagerdahlen) 10 Mandela Zon (olle, Fagerdahlen) Avd3 6 Vikens High Yield (Fulsprit) 7 Jaguar Dream (daza) 9 Kick Off Classic (tvablaa) Avd4 5 Gogobet Sisu (NicklasA, Jiwa) Avd5 5 Oxidizer (Jiwa) 10 Eddy West (olle) Avd6 4 Double Exposure (tvablaa) Avd7 1 Maestro Crowe (mikaels, mackpeter) 8 Who´s Who (Sistastallskriket,Shooter) 9 Jerry Mom (Fulsprit) 13 Vitruvio (grobben, Jiwa) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Henkezan (+5) |
|
2021-05-29, 16:09 | #124 |
Vilken djävla "tur" det är att det finns utländska kuskar denna helg - betänk hur det skulle sett ut med bara den svenska kuskeliten - spets och slut, hela tiden... Titta nu på ex. finnarna - de kommer i alla fall köra för vinst!
2021-05-29, 16:15 | #125 |
Fantastisk omsättning på atgs V75 spel idag. Redan högre än förra lördagen trots väldigt stor jackpot då.
|
|
2021-05-29, 16:17 | #126 |
Önskar alla ett stort lycka till
|
|
2021-05-29, 16:18 | #127 |
V75
Inlämnat: 2021-05-29, 15:42 Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 16:20 Kostnad: 2 205,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (15, 6) 2: 1 Deal Done Zet (5, 9) 3: 2, 4, 6, 7, 9, 10 (1, 11) 4: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10 (12, 9) 5: 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10 (9, 12) 6: 1 Billie de Montfort (4, 9) 7: 8 Who's Who (9, 1) 15x1x6x7x7x1x1 = 4410 rader. 4410 x 1 x 0,50 kr = 2 205,00 kr. Rättningskod: KTF XTT PMN -------------------------------------------- V75 Inlämnat: 2021-05-29, 16:06 Sundbyholms Travbana, Stallskriket skrälls andelsspel Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 16:20 Kostnad: 915,84 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 6, 7, 8, 14, 15 (11, 9) 2: 1, 2, 3, 5, 10, 11 (8, 9) 3: 4 Cab Lane (7, 2) 4: 5 Gogobet Sisu (2, 10) 5: 3, 5, 6, 7, 8, 10 (1, 9) 6: 1 Billie de Montfort (4, 6) 7: 1, 2, 4, 7, 8, 9, 12, 13 (15, 14) 6x6x1x1x6x1x8 = 1728 rader. 1728 x 1 x 0,50 kr = 864,00 kr. Rättningskod: FSD QTS QMP |
|
2021-05-29, 16:19 | #128 |
Spelvärdes stora drag i avdelning 1 är 2 procentaren Anna Mauds Lassie. Får dom rätt blir det ett grymt utgångsvärde .
Tycker själv att avdelning 1 är väldigt svårt att ranka. |
|
2021-05-29, 16:19 | #129 |
V75
Inlämnat: 2021-05-29, 16:03 RTJ-LOSs andelsspel Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 16:20 Kostnad: 864,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 6 (9, 15) 2: 1, 5 (11, 10) 3: 4 Cab Lane (7, 6) 4: 2, 5, 6, 7, 10, 12 (3, 11) 5: 3, 5, 6, 10 (9, 8) 6: 1, 4, 6 (10, 9) 7: 1, 2, 8, 9, 10, 14 (13, 6) 2x2x1x6x4x3x6 = 1728 rader. 1728 x 1 x 0,50 kr = 864,00 kr. Totalt: 864,00 kr. Min kostnad: 864,00 kr x 10/21 = 411,43 kr Rättningskod: CZD ZTX SMW —- V75 Inlämnat: 2021-05-29, 16:04 RTJ-LOSs andelsspel Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 16:20 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5, 7, 8, 11 (2, 6) 2: 5 Rotate (1, 11) 3: 4, 6, 7 (3, 2) 4: 5 Gogobet Sisu (2, 6) 5: 3, 5, 6 (10, 9) 6: 1, 4, 6, 9, 10 (2, 3) 7: 8, 9 (1, 2) 4x1x3x1x3x5x2 = 360 rader. 360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Min kostnad: 180,00 kr x 10/21 = 85,71 kr Rättningskod: HZK XTR VMT Får se om det blir många spetsvinnare idag. Lycka till!
2021-05-29, 16:21 | #130 |
Sparar slantarna till morgondagen, men det fick bli en liten chansrad i alla fall.
V75 Inlämnat: 2021-05-29, 16:19 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 16:20 Kostnad: 144,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 7, 11, 14 (6, 15) 2: 1, 9, 10 (5, 2) 3: 7 Jaguar Dream (4, 6) 4: 2, 6, 10 (5, 7) 5: 6 Sam the Man (3, 5) 6: 4, 6 (1, 9) 7: 2, 3, 9, 14 (8, 1) 4x3x1x3x1x2x4 = 288 rader. 288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr. Totalt: 144,00 kr. Rättningskod: DVK NTR RMQ |
|
2021-05-29, 16:24 | #131 |
Vill normalt inte spela V75 när det inte är jackpot, men pga helgens dignitet så blev det några rader. Fokuserar dock på V5.
Avd 1: 2,6 C: 1,3,5,7,8 Avd 2: 1,5 Avd 3: 4,6,7 Avd 4: 2,5,6,10 C: Resterande utom 7 Avd 5: 3,5,10 C:6,9 Avd 6: 1,4 C: 6,9 Avd 7: 8,9 C: 10, 12, 15 Krav: Max 1 av Cab Lane och Double Exposure får vinna. Minst 2 av Deal Done Zet, Halo AM och Otroligåsåfin måste vinna Exakt 1 C-häst ska vinna 723 rader. |
|
2021-05-29, 16:29 | #133 |
Såg ut att bli favoritseger. Trist för alla som garderade. Var ett riktigt kul lopp.
|
|
2021-05-29, 16:31 | #134 |
V75
Inlämnat: 2021-05-29, 15:32 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 16:20 Kostnad: 360,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 6, 7, 11 (5, 9) 2: 1, 3, 4, 5, 10 (8, 2) 3: 4, 7 (6, 10) 4: 5 Gogobet Sisu (10, 2) 5: 3, 5, 6, 7, 10, 12 (8, 1) 6: 1, 4, 6 (9, 10) 7: 9 Jerry Mom (8, 1) 4x5x2x1x6x3x1 = 720 rader. 720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr. Totalt: 360,00 kr. Rättningskod: JRG QTZ NCX |
|
2021-05-29, 16:32 | #135 |
Banned
|
Faaaan Hanna så nära....
heddari (+10) |
2021-05-29, 16:40 | #136 |
Mandela Zon bike och barfota runt om i nästa. Avstår ändå spel då det har varit lite oroande rapporter i betaltjänstintervjuerna . Ska ha varit lite dålig efter senaste starten och sen är det ju inte roligt med bakspår på dagens bana. Ska till mycket flyt för att det ska bli rätt med en sådan kusk också. Står i drygt 6 ggr hos spelbolagen och det känns alldeles för lågt med dessa faktorer i beaktning. Men blir inte chockad om utrustningsändringarna blir vinstgivande.
|
|
2021-05-29, 16:42 | #137 |
Första gången jag hoppats, att Björn skulle varit före Erik. Stor skillnad i V75-värde.
|
|
2021-05-29, 16:43 | #138 |
För er som inte ser på tv, de redovisade previs sms-konvon från Djuses om elitloppet. Inga krusiduller där inte om det största hittills
Magnus: Vill du köra Gareth i elitloppet? Mats: Ok då.
2021-05-29, 16:45 | #139 |
SÖÖÖÖRRRRRRRR nu Jukka!!!
2021-05-29, 16:47 | #140 |
Kompiskörning, deluxe!!!
2021-05-29, 16:50 | #141 |
Ojojojojoj - var länge sedan jag var så fel ute - vad i helvete var detta???!!!
2021-05-29, 16:50 | #142 |
Fan vad korkat att inte lira tvillingen 25ggr
2021-05-29, 16:50 | #143 |
Jens Sjödén tyckte i avd.1 att hästarna på främre volten hade bäst chans och att Arquana As var loppets mest överspelade.
11-9-10 blev numren på de tre främsta i resultatlistan. |
|
2021-05-29, 16:51 | #144 |
Favoritseger även i andra. Björn Goops nya megastjärna Rotate har ju utvecklats enormt. Dubbelseger till Björn Goops fantastiska stalll.
Snart kan man börja hoppas på jackpot till Mantorp nästa helg. |
|
2021-05-29, 16:52 | #145 |
Snygg stalldubbel!
TVILLING Inlämnat: 2021-05-29, 16:43 Solvalla Lopp 6 Lördag 2021-05-29 Start: 16:42 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 1, 5 Utgångshästar 3 Astronascente Zac 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: HQC XTP SGX ------------------- Rätt kombination Odds 3/5 25,29 Summa: 505,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
2021-05-29, 16:53 | #146 |
Banned
|
Nu blir det jackpot. Men ser gärna att 3 vinner nu
|
2021-05-29, 16:55 | #147 |
Första spiken inne. Synd att Björn inte vann första också.
Fulsprit (+5) |
|
2021-05-29, 16:55 | #148 |
Banned
|
Nästa lopp blir oerhört intressant. Blir det tävling eller inte?
TVILLING Hästar 2, 3, 7, 9 Edit: Olle spelar Jaguaren. Jag sätter en liten peng på Beartime och Clayton. En tia eller två kan det vara värt att de får chansen från rygg ledaren. EDIT: 250 kvar såg det klart ut. Men helvete vad blek Clayton var. Vad har hänt med den i de två senaste? Nåja. Systemet lever. Senast redigerad av Stankarn den 2021-05-29 klockan 17:14. |
2021-05-29, 16:57 | #149 |
Dagens andra spel blir 50 kr vinnare på Jaguar Dream i nästa till 5,10 hos svenska spel. Cab Lane har nog lite större chans tack vare läget men tycker inte 1,70 på den speglar vinstchansen när Jaguaren nästan garanterat får en växel till barfota och Cab Lane har inte startat på ett tag. Men två fantastiska hästar . Blir mycket förvånad om någon annan än dom två vinner.
|
|
2021-05-29, 17:01 | #150 |
Nu kommer en av mina stora idéer denna helg - Vikens High Yield!!!
2021-05-29, 17:03 | #151 | |
Banned
|
Citat:
När han är "rätt ute" så streckar han inte utifrån sin egen analys. Och när han inte är rätt ute så är han på läktaren. Men statistiken är intressant! Så fortsätt gärna, Hoola... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+7) |
|
2021-05-29, 17:11 | #152 |
Länge sedan jag såg en sådan prestation det ska inte gå
|
|
2021-05-29, 17:11 | #153 |
Där satt den. Sjöströms världsstjärna Jaguar Dream var oerhört bra.
Över 250 kr in så.nu ligger man rejält plus idag. |
|
2021-05-29, 17:12 | #154 |
Verklige en massa lik som jag hittat denna helg! Men vilken insats av Classes kuse!!!
2021-05-29, 17:13 | #155 |
Om Rotate var megastjärna då räcker väl inte det till för den här?
Edit: Tvåa på bollen olle hade visst lagt den som världsstjärna redan.
2021-05-29, 17:13 | #156 |
Banned
|
Bra Claes tar ner han i dödens
|
2021-05-29, 17:13 | #157 |
Banned
|
Man ser på dessa snabba banor. Är du inte med bland de första 4 i fältet när det är ett varv kvar så är du chanslös. Även om det går i toktempo
|
2021-05-29, 17:14 | #158 |
Fan va gött
V75 Inlämnat: 2021-05-29, 15:32 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 16:20 Kostnad: 360,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 6, 7, 11 (5, 9) 2: 1, 3, 4, 5, 10 (8, 2) 3: 4, 7 (6, 10) 4: 5 Gogobet Sisu (10, 2) 5: 3, 5, 6, 7, 10, 12 (8, 1) 6: 1, 4, 6 (9, 10) 7: 9 Jerry Mom (8, 1) 4x5x2x1x6x3x1 = 720 rader. 720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr. Totalt: 360,00 kr. Rättningskod: JRG QTZ NCX |
|
2021-05-29, 17:15 | #159 |
Banned
|
|
2021-05-29, 17:16 | #160 |
Banned
|
Bor granne med en av ägarna till M.T. Insider. Verkar vara lite fest där nu...
|
2021-05-29, 17:20 | #161 |
Hanna Olofssons häst i första var så bra. Offrar 15 kr plats till 15 ggr på Keelan F Boko i nästa. Kan ju tänkas att den får ett perfekt lopp och barfota ffg senast gav en rejäl växel även om det var ett norrlanslopp som inte alls höll den klass som dagens final. Men kan springa fort om den får typ rygg ledaren.
|
|
2021-05-29, 17:24 | #162 | |
Banned
|
Citat:
Sätter också 15 kr på Hanna Olofssons SuperMegaVärldsUniversumsStjärna Keelan F Boko. Måste vara stenklar i den här omgivningen av enbart SuperMegaVärldsStjärnor. |
|
2021-05-29, 17:28 | #163 |
Testar ett tvillingspel med hästarna jag surrat om på f.m
TVILLING Inlämnat: 2021-05-29, 17:24 Solvalla Lopp 8 Lördag 2021-05-29 Start: 17:32 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 2, 10 Utgångshästar 6 Magnificent Tooma 2 x 50,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: KVG ZTS XGV
2021-05-29, 17:36 | #165 | |
Citat:
|
||
2021-05-29, 17:38 | #166 |
Äntligen en vinnare!!! Otrolig prestation detta också!
2021-05-29, 17:38 | #167 |
|
|
2021-05-29, 17:41 | #168 |
Banned
|
".....nån utlänning som skickade ut oss i ...."
Ajajaj, Mats... Främlingsfientligheten har fått fäste även inom travsporten. Vars ska det här sluta? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+5) Senast redigerad av Stankarn den 2021-05-29 klockan 17:42. |
2021-05-29, 17:42 | #169 |
Efterhandare, tight med tid..
V5 Inlämnat: 2021-05-29, 16:45 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 17:05 Kostnad: 120,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4, 5, 7, 11 (6, 9) 2: 10 Venture Capital (5, 2) 3: 5, 6, 10 (3, 8) 4: 1, 4, 6, 7 (9, 10) 5: 8, 9 (1, 2) 5x1x3x4x2 = 120 rader. 120 x 1 x 1,00 kr = 120,00 kr. Totalt: 120,00 kr. Rättningskod: HQH VTS XGV |
|
2021-05-29, 17:43 | #170 |
Är väl mycket som talar för spets och slut nu på Otroligåsåfin, men oddset alldeles för lågt för att få mig att lira till 3 ggr. Främsta anledningen är att dom rycker skorna och sätter på Jänkarvagn på Sam The Man och var ju grym på den balansen en gång i fjor och verkar som även dom har spetsambitioner . Men ibland duger de norska hästarna inte alls så tror mest på spets och slut för Djuse. Hade lagt 40-50 kr vinnare till 5 ggr eller mer men det blir det inte .
|
|
2021-05-29, 17:46 | #171 |
Haha vafan, det är ju helt riktigt det han säger. Eller är du en av dom där som räknar en utlänning som befinner sig i Sverige som svensk?
|
|
2021-05-29, 17:46 | #172 |
Jag lägger ett par tjugor på Rackham som jag gillar och hoppas kan få ett fint lopp i draget. Tycker 12 gånger pengarna känns spelvärt!
|
|
2021-05-29, 17:46 | #173 | |
Banned
|
Citat:
Det som hände förra året hände ifjol. Inte ifjor, även om det är en variant på en skånsk dialekt. I fjol ska det vara. |
|
2021-05-29, 17:47 | #174 |
DD kan ju gå
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2021-05-29, 17:44 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 18:20 Kostnad: 60,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Billie de Montfort 2: 9, 10, 11, 12, 13, 15 6 x 10,00 kr = 60,00 kr. Totalt: 60,00 kr. Rättningskod: GRB XTT VGR |
|
2021-05-29, 17:48 | #175 |
Sitter och smygtittar på play off matchen till premier leauge. Äntligen dags för Arlövspågen Pontus Jansson att spela i högsta ligan nästa år. Det har han längtat efter. Ett par år där och sedan hem till sitt älskade Malmö FF lär det bli.
|
|
2021-05-29, 17:49 | #176 |
Oxidizer veckans spel, även om Pere Ubu ströks. Alla andra spel har i princip gått som på räls får se om huvudidén vill vinna från dödens.
|
|
2021-05-29, 17:52 | #177 |
Spelvärde tror att Sam The Man tar spets. Har dom rätt kan det bli bra för dig. Otroligåsåfin är ju enormt gynnad av att gå där.
|
|
2021-05-29, 17:57 | #179 |
Där kom skrällen. Kolgjinis superstjärna Upstate Face fick loppet men vilket upplopp den gör. Grymt att se.
|
|
2021-05-29, 17:58 | #180 |
|
|
2021-05-29, 17:59 | #181 |
Precis som när Jepson skrällvann försöket med den så ryckte man alla skor och satte på biken för andra gången och det har sannerligen gett effekt.
|
|
2021-05-29, 18:01 | #183 |
Banned
|
Men allt förstördes när inte Ava vann första där dog allt bra
|
2021-05-29, 18:04 | #184 |
Men ändå riktigt härliga race idag
|
|
2021-05-29, 18:04 | #185 |
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-05-29, 18:03 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 18:20 Kostnad: 600,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 6 2: 1 Maestro Crowe 3 x 200,00 kr = 600,00 kr. Totalt: 600,00 kr. Rättningskod: CWH XTR SJW Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+6) |
|
2021-05-29, 18:05 | #186 |
Banned
|
Svårt att hitta vinnaren i sista avdelningen. Men innerspåret är alltid gångbart.
DAGENS DUBBEL 1: 1, 6, 9 2: 1 Maestro Crowe |
2021-05-29, 18:08 | #187 |
Världens bästa uppfinning?
Hjulet, radion eller? För min del,just nu, lutar det åt mute-knappen på fjärrkontrollen var gång Per Skoglund öppnar munnen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fri (+5) |
|
2021-05-29, 18:11 | #188 |
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-05-29, 18:10 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 18:20 Kostnad: 150,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Unique Juni 2: 9, 10, 14 3 x 50,00 kr = 150,00 kr. Totalt: 150,00 kr. Rättningskod: BPJ XTW SJS
2021-05-29, 18:13 | #189 |
Dagens sista spel. Blir en fin speldag med 150 kr plus även om dubbeln inte sitter. Tror inte den gör det men skulle inte förlåta mig själv om jag inte tog betalt på Demon Ima till dagens odds när det efterlängtade skorycket äntligen kommer.
Sen får man ladda för i morgon med Champions leauge finalen i kväll. DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2021-05-29, 18:10 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 18:20 Kostnad: 25,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 6, 9, 10 2: 3 Demon Ima 5 x 5,00 kr = 25,00 kr. Totalt: 25,00 kr. |
|
2021-05-29, 18:14 | #190 |
Banned
|
|
2021-05-29, 18:17 | #191 |
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-05-29, 18:08 Solvalla Lördag 2021-05-29 Start: 18:20 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Billie de Montfort 2: 9 Jerry Mom 1 x 50,00 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. Rättningskod: DPC STN WJQ |
|
2021-05-29, 18:18 | #192 |
Har garderat Double Exposure på V7, men tror den tar ledningen lätt sen händer det ingenting i princip. 1-7 I andra DD.
|
|
2021-05-29, 18:19 | #193 |
|
|
2021-05-29, 18:23 | #194 |
Oj, den trodde jag inte dugg på.
|
|
2021-05-29, 18:23 | #195 | |
Citat:
|
||
2021-05-29, 18:25 | #196 |
Får man från ledningen gå i mål mitt i banan?
|
|
2021-05-29, 18:25 | #197 |
Får man verkligen bryta ut så mycket. Blir 1an diskad ännu en jätteskräll.
|
|
2021-05-29, 18:26 | #198 |
Kanske inte diskad men nerflyttad som tvåa?
|
|
2021-05-29, 18:27 | #200 |
Solvallas domare snällare än på andra banor senaste tiden.
|
|
2021-05-29, 18:27 | #201 |
|
|
2021-05-29, 18:29 | #202 |
Banned
|
|
2021-05-29, 18:35 | #203 |
Anders Lindqvist lovar vinst för Wild Love så vi lägger väl en tjuga. Han brukar väl aldrig ljuga?
|
|
2021-05-29, 18:36 | #204 |
Värden i teorin.
1 __ 85115-- 596-- 61 2 __ 135806-- 906-- 84 3 __ 842489-- 3365-- 170 4 __ 663659-- 2950-- 161 5 6 __ 591158-- 2754-- 157 7 __ 136069-- 907-- 84 8 __ 48249-- 351-- 40 9 __ 104918-- 721-- 71 10 __ 619804-- 2834-- 159 11 __ 1655243-- 4524-- 188 12 __ 1421168-- 4272-- 185 13 __ 326439-- 1844-- 130 14 __ 415031-- 2189-- 141 15 __ 657455-- 2934-- 161 |
|
2021-05-29, 18:41 | #205 |
Fick 40 ggr på Ble Du Gers hos Sv Spel!
|
|
2021-05-29, 18:45 | #206 |
Galopp för Demon Ima i den återkallade.
Maestro Crowe kunde öppna mycket bättre än förväntat. |
|
2021-05-29, 18:53 | #209 |
Åkte på spikarna. En hoppade och en åkte dit efterett tufft lopp i ledningen. Kan man ha lite bättre flyt imorgon?
|
|
2021-05-29, 18:54 | #210 |
Världsstjärnan Wild Love skrällvinner Harpers. Grymt imponerande . Demon Ima var inte redo att starta. Trist att se den först startgaloppera och sedan igen.
Maestro Crowe behövde också loppet men travade ju enormt fort i spets. Var ett grymt kul lopp att titta på. Nya tag i morgon. Färdigtravat för idag . |
|
2021-05-29, 18:56 | #211 |
Otroligt snygg styrning av Kevin Oscarsson också. Klistrad i rygg på Whos Who till 50 kvar!
|
|
2021-05-29, 18:56 | #212 | |
Citat:
Edit Shit bra odds Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10), hoola (+15), Basse (+5), Difsteve (+5), znipstern (+5) Senast redigerad av Nollkollolisten den 2021-05-29 klockan 18:57. |
||
2021-05-29, 19:07 | #213 |
Vad är det för trams man håller på med i TV4? Att sätta igång musik direkt när loppet är slut – eller i Harper Hanovers fall, redan på upploppet?! Vulgärt.
|
|
2021-05-29, 19:50 | #214 |
Banned
|
|
2021-05-29, 20:36 | #215 |
...
Senast redigerad av thepod den 2021-05-29 klockan 20:43. Anledning: fel |
|
|