Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-05-14, 20:56   #61

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5455
Standard

Mantorp 20 Feb är bra

största favoriten föll, men 3 klara favoriter vann bla Maestro Crown i sista , den där han gjorde dubbla galopper , sista var väl typ 700 kvar

7rätt 7,4 miljoner med JP
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 21:25   #62

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3092

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Var hittar man tråden om morgondagens V75a i Umeå?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1), mackpeter (+5)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 21:53   #63
Banned

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Var hittar man tråden om morgondagens V75a i Umeå?
Här?
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 22:13   #64

Kgrhs avatar

Reg.datum: maj 2020
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Rätt och fel. Absolut krävs det skrällar för att komma upp i miljonutdelning.

Men kollar du i förväg på en kupong och ser at det finns 1, 2 eller 3 megalampor så minskar sannolikheten för miljonutdelning drastiskt.

Dvs det finns även ett negativt samband mellan antal storfavoriter och sannolikheten för höga utdelningar.

V75
0 favoriter spelade över 50 % = 22,5 % chans på miljonutdelning
1 favorit spelad över 50 % = 18,2 % chans på miljonutdelning
2 favoriter spelade över 50 % = 15,6 % chans på miljonutdelning
3 favoriter spelade över 50 % = 6,25 % chans på miljonutdelning

Det här är inte att de vinner, att det bara finns en stor favorit på kupongen. Om favoriten vinner minskar självklart miljonchansen drastiskt.
Menar mest att det gör mer för oddset på en V75-rad om en häst spelad på 1% vinner istället för en spelad på 10% än om en 10% vinner istället för en 80%. Eller att veckans största vinnande skräll är 1% istället för 8% gör mer än om veckans största vinnande favorit är 50% eller 80%.

Intressant statistik dock!
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 22:28   #65

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3092

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Omgångens bästa och enda chans enligt Nurmos borde väl vara
en bra spik? Skippa högutdelningsdebatten och leta i Hoolas inlägg efter Nurmos kommentarer.
Sikta på många rätt, sen ger väl raden vad den ger? Jag är glad om
jag vinner 500 spänn. Men miljoner är ju kul även om det inte
direkt förväntas. Spel måste hållas på en hobby-nivå om man inte är
proffs-spelare. Har man ett vanligt knegar-liv med låg/medellön får man
nöja sig med att spela för det man kan avvara och alla vinster är en bonus.
Det ska va gött att spela annars kan det kvetta...
Liisa (+5), Melander (+50), NAFETS (+10)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 22:46   #66

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 14945
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Rätt och fel. Absolut krävs det skrällar för att komma upp i miljonutdelning.

Men kollar du i förväg på en kupong och ser at det finns 1, 2 eller 3 megalampor så minskar sannolikheten för miljonutdelning drastiskt.

Dvs det finns även ett negativt samband mellan antal storfavoriter och sannolikheten för höga utdelningar.

V75
0 favoriter spelade över 50 % = 22,5 % chans på miljonutdelning
1 favorit spelad över 50 % = 18,2 % chans på miljonutdelning
2 favoriter spelade över 50 % = 15,6 % chans på miljonutdelning
3 favoriter spelade över 50 % = 6,25 % chans på miljonutdelning

Det här är inte att de vinner, att det bara finns en stor favorit på kupongen. Om favoriten vinner minskar självklart miljonchansen drastiskt.
Lögn, Förbannad Lögn och Statistik. Det är mycket som spelar in när man kör höhiss Spelprocentens påverkan är ju unik beroende på loppets karaktär.
Typ 8 eller 15 deltagare i loppet och många andra andra parametrar.
En generell utvärdering lik ovanstående är ju en uppskattning med hyfsad sannolikhet men absolut ingen definitiv chansvärdering på decimalen.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 23:12   #67

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6329
Standard

Langar in preliminära v75 bolaget

6
3-15
1-5-8-10-11
1-2-3-5-6-7-8-9-11
1-2-3-5-8-9-11
6
1-2-4-5-6

1350 kr

Sen går man se imorrn när lite färsk info kommer, sugen på att spola Goops nr5 Alice roc avd 5

Men får se
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-14, 23:37   #68

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4080
Standard

Jackpott och V75 på Umåker. Missa inte helgens drag!

Med denna stora omsättning så kan det snabbt ge bra pengar om någon av favoriterna bränner.

V75-1 Kanske motiverad favorit men snabba pengar på sig.

6 Digital Dominance 39% vann senast på V75 och övertygade verkligen. Nu är det bra spår och mycket talar för spets och därifrån blir den väldigt svår att slå. Misstänker att ingen vågar göra något och då kan den vara ett spikförslag.

7 Arch Lane 3% tycker jag är väldigt lite streckad här. Hästen är snabb ut och kan lugga favoriten på den men kommer givetvis att släppa. Men från rygg ledaren så kan den få chansen på slutet.

4 Amorcer Levallo 6% tycker jag är en av de hästar i loppet som har bäst kapacitet. Men spåret är inte det bästa men går den felfri så tror jag den är med och gör upp om detta

3 Made of Stars 14% har gjort flera bra starter i rad nu. Känns som hästen har byggt upp sig till en seger på V75 nu. Måste med vid gardering.

9 Deal Done Zet 21% är riktigt kapabel och har visat det i flera segrar. 9 segrar på 14 starter imponerar men jag är lite orolig för läget och att hästen kommer få göra det själv

10 Gazza B.R 1% gillar jag som häst. Totalt bortglömd här men hästen är kapabel att skrälla här. Se upp ni som garderar.

5 Mister Donald 2% vill jag även varna lite för. Goop säger att det finns kapacitet i hästen och man tror alltid på honom från stallet. Det kan skrälla till när som.

2 Arizona Dream 6% låter det väldigt uppåt på. Även om den sprungit i lätta gäng så har den sett fin ut över mål. Hemmaplan är inte att förakta.

Rank V75-1
A 6
B 7-4-3-9-10-5-2
C 11-12-1-8

V75-2 Stolopp och favoriten är ett 4 årigt sto. Det känns inte rätt

15 Millie Millionaire 10% är på tog för lite streckad trots läget. Vann senast men diskades och då möte den hästar som Wild Love mm. Jag tror hästen kan gå runt under 1,12 och jag tror hon blir svår att stå emot på slutet

6 Arquana AS 22%
debuterade för Nurmos för 3 starter sedan med en vinst. 1.09.5 sista 800m och starten efter runt 1,10,5 sista 1000. Jag tror den här kommer klättra i klasserna

9 Galant Sisu 14% vann ju senast på en mycket bra tid. Ställer inte spåret till det så är den med att gör upp om detta.

14 Qeen Roc 3% står väldigt illa till här men hästen är en riktigt fin märr som växer in i klasserna. Om hon tar draghjälp av 15 sista varvet så kan det räcka långt.

11 Moon Zappa 10% såg mäktig ut vid segern senast. Kan öppna fort från sitt springspår och den ska inte glömmas bort här

3 Navona 27% ser ju som en häst för årgångsloppen redan nu. Men få starter och orutinerad och senast den reste så blev det galopp. Jag tycker det är en favorit i stor fara denna gång

2 Kailua Boko 2% blandar och ger. Men när den är bra så övertygar den. Tror att Lindgren inte gör resan till Umeå bara för en matlapp. Han är ute efter seger!

7 Pappajonys llse 3% vinner nog på snacket om tränaren får bestämma. Man tror alltid på toppchans med hästen och visst finns det kapacitet. Intressnt kusk upp på hästen

Rank V75-2
A 15
B 6-9-14-11-3-2-7
C 12-10-1-8
D 4-5-13

V75-3 En häst som garanterat tar spets och är 76% streckad och målet Elitloppet.

1 Missle Hill 76% avslutade otroligt fint senast och det här är en av det hetaste kandidaterna till segern i Elitloppet. Men då krävs vinst nu och visst ser det bra ut på förhand. Spets tar den alla dagar i veckan och vem ska trycka upp tempot??

10 Antonio Trot 6% är första motbudet. Hästen är sjukt bra och är underskattad så fort den startar. Gör favoriten bort sig så är det ett motbud

7 Hachiko De Veluwe 2% pratade man Elitlopp om redan förra året men då kom det skador i vägen. Det här är en oslipad diamant som kommer kunna komma blomma ut i år.

3 Selmer I. H 2% är ju svår att inte tycka om. Visst önskar man att den skulle få vinna ett sådant här lopp och få en inbjudan till Elitloppet. Men drömma kan man ju få göra.

5 Short In Cash 8% tycker jag är en bra häst men att den ska vinna i guld emot dessa hästar är långsökt. Jag tror inte man behöver betala för hästen denna gång

Rank V75-3
A 1
B 10-7-3-12-4
C 5-8-6
D 9-2-11

V75-4 Ett väldigt öppet lopp men min tipsetta är en riktigt blivande kanon!

11 Amalencius B.B 16% tror jag kommer bli en av årets klassklättrare på V75. Inte helt pålitlig men när den går felfri så är den svårslagen. Nu rycker man skorna och det kan bli en uppvisning de lux här. Om man letar efter roliga spikar så är detta en av dom

7 Berra Steel 14% ser ut som utvecklas till en stabil V75 häst. Inte jätte snabb ut vilket gör att det kan bli vingel. Men kapacitet finns

5 Love in Vain 2% säger rapporterna att det är en fin finsk häst. Jag tar rygg på det och fint spelvärde på denna häst.

2 Cab Frontline 3% är väl hästen ingen får glömma om man garderar. Barfota och rycktussar för första gången. Här kan det bli effekt de lux

3 Cuenca 15% har bra form och körs av en kusk med gott självförtroende. Det låter även uppåt från stallet så liten varning där

9 Global Attention 23% är favorit vilket jag inte kan förstå. Jag tycker även det är lite kuskminus att chefen själv gör såna här struliga hästar. Jag tror inte den här vinner V75 från spår 9 med Westholm

Rank V75-4
A 11
B 7-5-2-3-9-10-8-6-12
C 1-4

V75-5 Veckans mest svårlösta lopp så här på förhand

6 Betting Rebel 2% är sjukt lite spelad. Den kan faktiskt ta spets och jag tror att hästen kan springa en 10 tid. Jag vet att man satsar som vanligt och jag tror det här kan bli en skräll för många

1 Kaptah 15%
gillar jag verkligen. Man kommer försöka hålla upp spets men det kommer bli tufft. Oavsett så kommer man få ett bra lopp här

5 Alcide Roc 18% är en grym toppstammad hingst som faktiskt blev diskad 3 gånger i rad i Frankrike pga av orent trav. Det sägs att det är en kanon men måste ändå visa upp sig först

12 Summit In Sight 5% kan få loppet om det blir tokörning. Hästen har speed och fart för kunna blåsa runt dom på slutet. Men behöver tempo

2 Merrit 15% får man inte glömma. Hårt spelad emot Seismic Wave senast och då vet vi hur den gick i onsdags. Tror man är riktigt optimistiska här men den kommer inte ta spets här

9 Viking Brodde 14% har jag väl spikat i 50% av sina starter. Men nu tror jag distansen är för kort men ska med på större gardering.

3 Franklin Face 14%
är väl den som många tror tar spets. Men något säger mig att den missar den denna gång och då är hästen mycket sårbar.

Rank V75-5
A 6
B 1-5-12-2-9-3-4-8-7
C 10-11

V75-6 Vilket lopp detta är men fantastiska Blivande stjärnor!!

6 Don Fanuccei Zet 58% är ju den häst just nu som är favorit i Elitloppet som är enligt mig helt galet fel. Hästen är sjukt bra men något elitlopp vinner den inte som 5 åring. Spets får den här men jag är inte säker på att den bara vinner detta.

9 Hail Mary 30% gick på pumpen ordentligt i combacken senast. Men lugn folk. Jag tror Bergh har fixat till hästen nu. Och jag tror man kör för en Elitloppsbiljett. Jag tycker det här är hästen som har bäst framtid för sig

10 Brother Bill 5% kommer få en kanon säsong men det kommer nog ta lite tid. Att den har kapacitet att utmana 6 och 9 tvekar jag inte på. Men kanske behöver fler lopp innan för västen.

Rank V75-6
A 6-9
B 10
C 8-2-7
D 5-4-1

V75-7 Här kan det skrälla så se till att många streck kvar inför sista

5 Surf´n Turf 4% är klart min första häst här. Att den bara är streckad på 4% tackar jag för. Snabb ut även om det inte är någon garanti för spets så kommer hästen få ett kanonlopp. Se upp

4 Swagger 25% var ju enorm senast när man ändrade på utrustningen. Samma sak nu. Givet streck denna gång med

2 Jaguar Hill 21% är ju en häst med enorm kapacitet som är på väg tillbaka. Blir det spets så tror jag den kan bli svår att slå men den kan stressa upp sig också.

6 Moses 15% tror jag är en sådan där häst som kan springa 1.10 en vacker dag. Men det krävs lite tur på vägen från detta läge.

1 Syoss 10% kan inte öppna så där jättebra men får den luckan så kan den speeda. Lite hårt spelad med tanke på läget

7 Whelk 6% slog en sådan bra häst som cactus senast. Det måste man ha med sig nu

9 Otroligsåfin 11% glänste senast men nu är det bakspår och där är den inte lika fin

Rank V75-7
A 5
B 4-2-6-1-7-9
C 3-12-11

Lycka till och vi ses 16.20 framför Datorn
Migge (+10), zeke (+10), Liisa (+15), SO (+15)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-15, 09:46   #69

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 941
Standard

Sexiga spikar. Blir nog bra!

1: 6 Digital Dominance (9, 3)
2: 2, 3, 6, 15 (11, 9)
3: 1, 4 (5, 10)
4: 3, 6, 7, 8, 11 (9, 1)
5: 3, 5, 8 (1, 2)
6: 6 Don Fanucci Zet (9, 10)
7: 1, 2, 4, 5, 6 (7, 9)

1x4x2x5x3x1x5 = 600 rader.
600 x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr.
kaamelott (+10)
makro123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-15, 10:47   #70
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Så var det dags igen för mitt bolag Winner Takes All. Det är långt mellan gångerna när man fokuserar på dom "äkta" norrlandsomgångarna. Bästa "draget" jag hittat denna gång är i avd 1 nr 2 Arizona Dream. Som extra bonus Mats E Djuse. Kollat alla 4 segerloppen i år och så gott som okörd i mål och med full spänst. 6% är mumma. Rankad 11;a i guiden måste vara hjärnsläpp?!? Nu spikar jag inte utan tar med favoriten 6 Digital Dominance, Adielsson och springspår borgar för ledning. Räcker med 2 streck i avd 1 för mig.

Nästa drag eller häst jag har under luppen är 8 Ava i avd 2. Bara positiva tongångar från Hanna O. Minns att jag spikade den en gång på V75 men det blev fel den gången. Startsnabb och travsäker och nu stolopp. Det blir V/P från min sida och ett givet streck på kupongen. Rankad i guiden? Givetvis 11:a

Nästa under luppen är 7 Balotelli Crown i avd 5. Den "fick jag" av Elin en gång och hästen var fruktansvärt bra i hårt gäng. Nu ännu bättre när "norsken" prövades senast. Blev 2;a i mål FRÅN BAKSPÅR och spurtslog 1 Kaptah och 2 Merrit den gången. Bortglömd, men spåret avskräcker, hamnar nog för långt bak. Dedt blir givet streck och V/P. Givetvis är även denna häst rankad 11:a i guiden !!!!!

Sedan har jag feeling att BG vinner med antingen 5 Alcide Roc eller 11 Amalencius B.B. om man läser mellan raderna. Lycka till/SO
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-15, 11:32   #71

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6141
Standard

Brukar gå rätt bra för Dunder på sin gamla hemmaplan när han åker dit.

Albert Zonett 1% i V75-1 och Even´s Cool Boy 5% V75-5 är med på min lapp idag
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-15, 11:35   #72

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58080
Standard

Blev inte så mycket trav den här helgen för mig trots fyra lediga dagar. Bortbjuden på middag i kväll så missar även dagens trav. Inga egna spel i veckan så fick bli några förtidslir.

100 kr vinnare på Franklin Face till 9,30 lirades i torsdags hos svenska spel. Helstängt nu och god spetschans . Dock verkar det kunna bli väldigt tuff körning när man läser intervjuerna men till det oddset finns lite marginal för det. Sen låter Björn Goop så där halvlågt som han ibland gör när han vill mörka på Alcide Roc i Björnkollen så möjligt att den är helt klar.

50 kr vinnare lirades också i torsdags till 23 ggr på spetsfavoriten Kealan F Boko i avdelning 4 . Bodenhästar räcker sällan på V75 men låter som det kommer vara riktigt maxat på den idag för sitt livs prestation med barfota runt om för första gången, jänkarvagn för första gången och helstängt huvudlag (osäker på om första gången med det också). Öppet lopp annars .

Sen körde jag också en platsdubbel för 50 kr på Hannas i avd 4 mot Arizona Dream i avd 1. Arizona Dream har också mest varit ute i skräplopp men barfota runt om och läser loppet som att det finns god chans till rygg på Digital Dominance och då kan det mycket väl räcka till topp 3. Ca 15 ggr på den platsdubbeln.

100 kr investerades också in två andelar i SOs V75 system och därmed är 300 kr spelat totalt och det känns lagom.

Lycka till. Laddar för nästa helg. Återigen utlandstrav i morgon tyvärr med en massa hästar från olika länder i Köpenhamn som är omöjliga att värdera.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-15, 11:44   #73
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

V75
Inlämnat: 2021-05-15, 11:43
Umåker
Lördag 2021-05-15
Start: 16:20
Kostnad: 1 350,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 6, 7, 9 (5, 1)
2: 3 Navona (6, 15)
3: 1, 5, 7, 8, 10 (3, 11)
4: 1, 2, 3, 7, 9, 11 (8, 6)
5: 3, 5, 12 (9, 2)
6: 6 Don Fanucci Zet (9, 10)
7: 1, 2, 4, 6, 7 (9, 5)

6x1x5x6x3x1x5 = 2700 rader.
2700 x 1 x 0,50 kr = 1 350,00 kr.
Totalt: 1 350,00 kr.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-15, 11:44   #74

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Favoriter eller ej får för 7 rätt dela på 30 miljoner extra, som vi tidigare betalat in. Därför går systemet ut på alla rätt oavsett utdelning. Förra veckan spikades favoriten i första och dagen blev förstörd redan där. Idag skall vi överleva första, men vill inte att favoriten vinner. Risk för regnblöt bana.

1) 2,3,4,6,7,9 r5-11 (stor risk att snabbstartaren Erik kör sig till ledningen med favoriten 6 från springspår. Hoppas vi har med en mindre skräll)

2) 3,6,9 r11-15 (favoriten 3 har vunnit fyra lopp av sex starter i år. Hon var senast tvåa efter Redéns duktiga märr Margareta Tooma. Björn låter uppåt på 9. Vi streckar även Nurmostränade 6 med Örjan)

3) 1 r10-8 (dunderfavoriten 1 spik - SoS. Hjärtat är hos 10 Antonio Trot med Erik - men det hjälper inte mot övermakten, som verkar ha straff i öppet mål)

4) 8,9,11 r3-7 (risk för mycket galopper i lägsta klassen. Favoriten 9 har 50 % galopprisk. 11 är stark och Björn kör fram tidigt. 8 med Örjan har många ettor och tvåor i raden - bf fram, urstark och borde passa på denna bana)

5) 1,2,3,5,8,9,12 r4-10 (många startsnabba i detta sprinterlopp. 4 kan ta ledningen och släpper - till 3? Ospelade 8 imponerade i årsdebuten. Redén rapporterar, att 12 tränar jättebra - lågt streckad trots Örjan och kan gynnas av tungsprungen bana. Gardera)

6) 6,9 r10-7 (6 har tung träning i benen inför Elitloppet. 9 lättas i balansen och höjer sig från floppen senast. De får bli lås)

7) 1,2,4,6 r7-9 (tror Emilia Leo drar till ledningen med 2. Om det blir körning mot favoriten 4 kan loppet gå till 6 med Örjan. 1 kan få en smygare i vinnarhålet - såg dunderfin ut i årsdebuten)

Kostar 1512:-. Håller tummarna för att några sharpsare tar hem jackpotpengarna.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-15, 11:44   #75

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 669
Standard

Avdelningar där jag tror man ska leta garderingar.

Avdelning 3, 4, 7.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td