Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-28, 13:07   #31
AA
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 69
Sharp$: 1495
Standard

Alla är vi olika. Detta är mina högst personliga tankar och åsikter och tycker du inte som jag så får du skylla dej själv.

8-9 år med Joker gör att allt annat ser rörigt ut. Man vänjer sig vid ett gränssnitt och då tycker man det är bra oavsett om det designades sent 60-tal eller i framtiden.
Jag har testat det mesta och inget är bättre eller sämre rent reduceringsmässigt i mina ögon. Om det inte tillkommit några obskyra reduceringsmöjligheter i dom andra programmen dom sista 12 mån så tycker jag dom kan i princip samma sak. Jag har dock inte kört dom versioner som släpptes 2011 så dom kan jag inte kommentera.

Jag saknar ingen info i Joker. Infon får man ju i banprogrammet, tipstidningar, ATGs sida, www.sharps.se osv...
Rankingen av loppen gör man ju först sen lägger man in den i programmet och sätter dom kraven man kom fram till var lämpliga när man rankade. Programmet används ju till 99% att prova olika reduceringar/kostnader och generera kuponger som är lite jobbiga att skriva själv och för att minimera risken för felskrivning.

Att inte Joker är kodad i senaste språket eller med senaste tekniken ser jag inte som ett problem. Att Joker är kodad i det språket som dom som kodar och som underhåller applikationen kan ser jag som en fördel. Supporten skall ha en liten hyllning. Jag rapporterade en bugg i 11.3 och 30 min senare fick vi alla 11.4
Ganska kvickt faktiskt.
Jag är dock helt med på att det är enorma fördelar med nyare tekniker/språk då en kodare lättare kan bytas ut om någon av dom gamla vinner storvinst och slutar.

HPT är grymt. Det var ännu grymmare när det inte kostade men jag förstår att det måste kosta. Jag gissar att "nya" reducerande travspelare kommer att ta HPT till sig och snart kommer man kanske snacka HPT-system istället för Jokersystem. Oavsett vilket så är det ju bara vanliga simpla system utskrivna på massa bongar.

Att säga att Joker är överskattat håller jag inte med om. Det gör bara det du ber om. Snarare underskattat. I alla fall den 3 april 2010 på Romme

Gott Nytt År på er!

/AA

Senast redigerad av AA den 2011-12-28 klockan 14:01. Anledning: Oppsss.. Fel datum för vinsten! Hur kan man glömma :)
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 13:50   #32
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AA Visa inlägg
(...)
Jag har testat det mesta och inget är bättre eller sämre rent reduceringsmässigt i mina ögon. Om det inte tillkommit några obskyra reduceringsmöjligheter i dom andra programmen dom sista 12 mån så tycker jag dom kan i princip samma sak. Jag har dock inte kört dom versioner som släpptes 2011 så dom kan jag inte kommentera.

(...)

HPT är grymt. Det var ännu grymmare när det inte kostade men jag förstår att det måste kosta. Jag gissar att "nya" reducerande travspelare kommer att ta HPT till sig och snart kommer man kanske snacka HPT-system istället för Jokersystem. Oavsett vilket så är det ju bara vanliga simpla system utskrivna på massa bongar.

(...)
Helt riktigt. Alla program innehåller ungefär samma reduceringsmöjligheter, i något skiftande varianter och med olika lösningar för gränssnittet. Ska man hårdra det skulle egentligen bara Utgångar behövas (ABCD-reducering är ju bara ett specialfall av det). Det skulle kanske inte bli så praktiskt, men allt skulle ju gå att göra...

Det jag har försökt att göra i HPT är snarare att lägga till andra funktioner runt omkring som är tilltalande. Två unika saker jag själv använder ofta:

- Ladda upp systemet centralt och maila ut en länk till ens spelbolag så att alla kan följa i mobilen hur det går.
- Spela V7/flerbong på enkelradsnivå utifrån beräknat radvärde (något som blivit lättare sen insatsfördelning infördes). V7 på rader med låg utdelning, vanligt på resten.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 13:57   #33
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Håller helt med AA, det är ju inga revolutionerande skillnader mellan programvarorna, de är till för reducering och det fungerar de utmärkt till allihop (med en brasklapp för att jag inte kikat igenom de senaste uppdateringarna). Sen är det ju så med allt att om man kört ett program ett tag så innebär det en inlärningsperiod att byta. Är man van dataanvändare så går det snabbare och så vidare.

Och så är det ju HPT, att om du har en lika bra produkt eller bättre än Joker så kommer du plocka marknadsandelar framgent! Du får göra en deal med Nybrink, med tanke på hur ofta som han namedroppar Jokersystem i tv eller tidningar (till skillnad från att säga reducerade system) så ljuder det nog ett kassaklirr i huvudet på karln varje gång. Om man nu inte vill ha någon annan ambassadör för sin produkt, någon som hörs mer hittar du ju inte i vart fall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 13:59   #34
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Det jag har försökt att göra i HPT är snarare att lägga till andra funktioner runt omkring som är tilltalande. Två unika saker jag själv använder ofta:

- Ladda upp systemet centralt och maila ut en länk till ens spelbolag så att alla kan följa i mobilen hur det går.
- Spela V7/flerbong på enkelradsnivå utifrån beräknat radvärde (något som blivit lättare sen insatsfördelning infördes). V7 på rader med låg utdelning, vanligt på resten.
Det där ÄR verkligen tilltalande funktioner, bra jobbat!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 14:48   #35
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
(...)

Och så är det ju HPT, att om du har en lika bra produkt eller bättre än Joker så kommer du plocka marknadsandelar framgent! Du får göra en deal med Nybrink, med tanke på hur ofta som han namedroppar Jokersystem i tv eller tidningar (till skillnad från att säga reducerade system) så ljuder det nog ett kassaklirr i huvudet på karln varje gång. Om man nu inte vill ha någon annan ambassadör för sin produkt, någon som hörs mer hittar du ju inte i vart fall.
Ja, man kan ju misstänka att Nybrink får mer än bara gratis årsabonnemang från Travronden... ;-) Det har gått så långt att jag hajade till när jag läste Aftonbladets artikel om 34-miljonersvinnaren häromdagen.

"– Det är en del i ett större system, meddelar Hasse Svennehed, pr-chef på ATG.
Spelaren hade alltså spelat ett så kallat reducerat system."


Det betyder ju förmodligen att det INTE var Joker som använts. Hade ju inte suttit helt fel om det hade funnits en hänvisning till HPT där istället... ;-)

Så länge jag inte går back på HPT så kan jag bida min tid och vänta på att fler ska upptäcka programmet. Fler och fler verkar ju intressera sig för reducerade system, så det borde finnas en marknad även i framtiden.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 18:46   #36
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Det jag har försökt att göra i HPT är snarare att lägga till andra funktioner runt omkring som är tilltalande. Två unika saker jag själv använder ofta:
- Ladda upp systemet centralt och maila ut en länk till ens spelbolag så att alla kan följa i mobilen hur det går.
- Spela V7/flerbong på enkelradsnivå utifrån beräknat radvärde (något som blivit lättare sen insatsfördelning infördes). V7 på rader med låg utdelning, vanligt på resten.
Intressant program du utvecklar men skulle du kunna vara vänlig att inte göra det alltför kraftfullt för då minskar EV:t för oss andra trav-sharps .

Appropå flerbong: Har ni märkt att ATG:s filinlämning har blivit klart snabbare efter deras senaste systemuppdatering? Man blir nästan lite misstänksam till om kupongerna har registrerats på rätt sätt.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 09:09   #37
AA
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 69
Sharp$: 1495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
...
- Spela V7/flerbong på enkelradsnivå utifrån beräknat radvärde (något som blivit lättare sen insatsfördelning infördes). V7 på rader med låg utdelning, vanligt på resten.
...
Mycket intressant funktion!
Jag får ladda ner och testa 30 dagar

Ha de´

/AA
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 10:34   #38
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
Intressant program du utvecklar men skulle du kunna vara vänlig att inte göra det alltför kraftfullt för då minskar EV:t för oss andra trav-sharps .

Appropå flerbong: Har ni märkt att ATG:s filinlämning har blivit klart snabbare efter deras senaste systemuppdatering? Man blir nästan lite misstänksam till om kupongerna har registrerats på rätt sätt.
Jag kanske borde höja priset så bara de riktiga storspelarna köper programmet... ;-) Än så länge är det inte så många som har PRO-versionen och kan använda de avancerade funktionerna, men det ändrar sig förhoppningsvis. Snart kan alla enkelt spela system på samma sätt som "enkelradsmannen" som brände sex miljoner i veckan... ;-)

ATG gjorde om filinlämningen så att hela filen laddas upp till ATG innan inlämning påbörjas. Det är därför det går snabbare när väl inlämningen sker. Nu undviker man att bara delar av filer blir inlämnade.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 11:59   #39
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 224
Sharp$: 2269
Standard

Jag har använt Joker o HPT och tycker joker är snabbare och rationellare. Jag har kört bägge systemet ung lika länge sammanlagt ca 15 månader. Inom joker har det blivit vinst på ca 200 kkr och med HPT 35 kkr .
Kul med HPT att man kan beräkna ung värde på raden.
Fördel med Joker är behändigare med % reducering. Skulle vvara på sin plats att kunna kopiera och distribuera systemen inom bolag eller för att skryta på Travpunkten etc med...
affe56 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 13:03   #40
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av affe56 Visa inlägg
Jag har använt Joker o HPT och tycker joker är snabbare och rationellare. Jag har kört bägge systemet ung lika länge sammanlagt ca 15 månader. Inom joker har det blivit vinst på ca 200 kkr och med HPT 35 kkr .
Kul med HPT att man kan beräkna ung värde på raden.
Fördel med Joker är behändigare med % reducering. Skulle vvara på sin plats att kunna kopiera och distribuera systemen inom bolag eller för att skryta på Travpunkten etc med...
Det är alltid intressant att höra synpunkter från de som har testa flera olika program. Joker är snabbare av den enkla anledningen att det är byggt med väldigt gammal teknik (som funkar halvdåligt med Windows 7 vad jag förstått). HPT är gjort med den allra senaste Microsoft-teknologin, och jag kan förstå att det går segt på gamla eller enkärniga datorer. Förmodligen har min användarkrets minskat p g a det, men å andra sidan behöver jag aldrig kompromissa när det gäller att bygga ny funktionalitet.

Vet inte vad du menar med procentreducering, men jag har svårt att tro att det inte skulle finnas i HPT... ;-) Jag välkomnar dock alltid förändringsförslag från användarna.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 17:32   #41
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 875
Sharp$: 3609
Standard

Hmmm, på vilket sätt skulle Jokersystemet fungera halvdåligt med Windows 7? Har använt Jokersystemet i Windows 7, Windows Vista & Windows 98 utan att märka att Jokersystemet skulle fungera sämre i det operativsystemet.

Dock så saknar jag en del funktioner som du verkar ha i ditt program, jag får plugga på i HPT-manualen vad som skiljer ditt program ifrån Jokersystemet innan jag ev. provar på ditt program...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-30, 00:58   #42
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Hmmm, på vilket sätt skulle Jokersystemet fungera halvdåligt med Windows 7? Har använt Jokersystemet i Windows 7, Windows Vista & Windows 98 utan att märka att Jokersystemet skulle fungera sämre i det operativsystemet.

Dock så saknar jag en del funktioner som du verkar ha i ditt program, jag får plugga på i HPT-manualen vad som skiljer ditt program ifrån Jokersystemet innan jag ev. provar på ditt program...
Jag vet bara vad jag läste för ett tag sedan. Bl a funkar det inte längre att skicka mail inifrån programmet. Dessutom installeras programmet direkt under roten på C:, något som varken är rekommenderat eller supportat av Microsoft. Sen måste man tydligen köra programmet som administratör, vilket bör betyda att man inte kan köra det om man exempelvis sitter på sin dator på jobbet.

Det är mycket möjligt att detta är fixat i senaste versionen, men det visar ändå att den höjda säkerhetsnivån i Windows kan ställa till det...

Jag har egentligen inget intresse av att gnälla på konkurrenterna, utan tycker bara att man ska prova de alternativ som faktiskt finns. På ATGs hemsida länkas det till sex olika reduceringsprogram, och det är ju inte säkert att det som Nybrink rekommenderar är det som passar just dig bäst... ;-) Även på det här området leder förhoppningsvis ökad konkurrens till bättre och billigare program på sikt.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 12:55   #43
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Jag väcker tråden.

Nån som vill dela på Jokersystemet?
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 13:34   #44
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 224
Sharp$: 2269
Standard

Joker alldeles utmärkt. Jag har jämfört Joker o HTP och tycker Joker är snabbare och mer utförlig.
Ett antal osannolika vinster har kommit med reduceringsverktygen: Jag tycker att du skall investera i Joker själv "fusbar"
affe56 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 13:55   #45
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av affe56 Visa inlägg
Joker alldeles utmärkt. Jag har jämfört Joker o HTP och tycker Joker är snabbare och mer utförlig.
Ett antal osannolika vinster har kommit med reduceringsverktygen: Jag tycker att du skall investera i Joker själv "fusbar"
Jag hoppas du har provat senaste versionen (3.61) av HPT, som är snabbare än tidigare versioner. Är också nyfiken på vad du menar med "mer utförlig", jag vill ju fortsätta förbättra HPT så det inte blir någon diskussion om vilket som är bäst ;-)

Fusbar: Jag håller med Affe56. Om du inte kan tänka dig att prova några andra, billigare alternativ än Jokersystemet är det väl bara att betala det pris de begär eller låta bli att använda det...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td