|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-04-09, 12:06 | #16 | |
Citat:
Och om jag inte är särskillt sugen på att få 6 rätt utan är ute efter 7? Matematiskt bör ge större chans till 7 rätt? |
||
2011-04-09, 16:55 | #17 |
Med reducerat kan du ta ut fler hästar än om du gör ett enkelt matematiskt samt ta bort rader som inte ger bra pröjs.. Du får även fler kombinationer som ökar dina vinstchanser (7rätt).
Citat: "Det är fullständigt överlägset om du vet hur du ska reducera. När du reducerar rätt minskar systemets radantal mer än vinstchansen." http://artikelzonen.com/effektiva-v75-system http://www.storavinster.se/artiklar-...ystemet-574586 Gå in där och läs. |
|
2011-04-09, 17:06 | #18 |
Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 654Fotboll Side plays "t Stats: 39 - 24 - 0 ROI: 136.71% Vinstprocent: 61.90% |
Jag har använt joker i nåt år, sen hittade jag HPT:s som jag kört ända sen dom tidigaste versionerna,håller med om att HPT känns lätt överskådligare och lättare att jobba med.
Tycker INTE det är värt att köpa Joker. Men detta är min personliga åsikt. |
2011-04-09, 17:43 | #19 |
Banned
|
Har laddat ned detta också - har alltid kört med Jokersystemet och tyckt detta vara väldigt överskådligt och bra - skall testa HPTs nu...
Blir ju alltid ovant i början men det är värt att testa då det är billigare och att vissa säger att det är "bättre"! Men ni som påstår detta - vad är det som är bättre? Hur mycket är systemet testat? Är det säkert? Jag menar, inga buggar som gör att man missar en storvinst pga. av att systemet inte är genomtestat - nu tror jag ju att det är det men vill ändå slänga ut frågan... Jag måste erkänna att, vid en första överblick, så är HPTs system verkar mer rörigt - men det är mycket troligtvis enbart för att jag inte är van detta! Skall hur som helst bli intressant att testa detta! /Badass |
2011-04-09, 20:42 | #20 |
Banned
|
HPT:
Glömde fråga detta; Vad skiljer ditt system mot Jokersystemet? Vilka, om det är så, andra parametrar har du i ditt system? Streckbarheten tycker jag verkar vara en riktigt bra idé! Ser efter en kort genomgång att det är mycket att gå igenom innan jag ens är i närheten av att använda detta system... Det verkar finnas en rad extra finesser på HTP-systemet - vilket anser du är den största, enskilda fördelen med ditt alster? Gillar även mallsystemet. En fråga till; Det Jokersystemet kallar "Garanti-%" är det "intervall%" hos dig? Ursäkta om dessa är "dumma" frågor men är ganska ny på både Jokersystemet och ditt! Kommer absolut testa ditt framöver, men behöver mer kött på benen innan...! Ha det bra! /Badass |
2011-04-10, 10:37 | #21 |
Jag kör Jokersystemet, men kanske ska prova HPT:s. ?!?! rekommenderas?
Är nöjd med Joker men man kan ju alltid testa nya produkter. |
|
2011-04-11, 08:38 | #22 | |
Citat:
Jag förstår att startvyn i HPT kan vara överväldigande, men jag har försökt dela upp funktionaliteten på fler flikar så att bara de viktigaste sakerna syns på en gång. Vad gäller informationen om hästarna kan man konfigurera precis vilka fält man vill visa. |
||
2011-04-11, 08:49 | #23 | |
Citat:
HPT är byggt med den allra senaste tekniken, och grundtanken är att det ska vara billigare, bättre och enklare att använda än konkurrenterna. När funktionerna för bolagsspel kommer på plats tror jag inte att HPT har mindre funktioner än något annat program, snarare tvärtom. De som har använt båda programmen är nog mer lämpade att svara på den frågan. Jag välkomnar alltid synpunkter och förslag på hur jag kan göra programmet bättre. Jag kan bara gissa att garanti% är till för system där man inte har garanti på alla rätt även om villkoren går in (motsvarande R-system på Stryktipset). Sådana system finns inte i HPT, och det är inget jag tänkte införa heller, eftersom man för in en slumpkomponent... Det enklaste sättet att komma igång med HPT är att titta på exemplen som man kan ladda in i programmet under "Hjälp" i menyn. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bftrader (+10) Senast redigerad av HPT den 2011-04-11 klockan 10:14. |
||
2011-12-22, 01:46 | #24 |
jag lånar tråden lite till min lilla fråga:
finns det nått program som kan göra reducerade v75-system som fungerar till OS X? |
|
2011-12-22, 12:59 | #25 |
Mac OSX
Det enda jag har hittat finns på följande länk:
http://www.arctaedius.com/SystemFabriken/ |
|
2011-12-27, 15:38 | #26 |
Använder Joker systemet som jag gillar, men nyfiken på nytt är man ju alltid, kan man se kort kommentarer i HPT? Som i J när man klickar på en häst och får 5 senaste.
Något jag gillar hos J! Har testat Travnets gratis mjukvara, tyckte jag var helt ok, extra + för att den var webbaserad om man sitter både på jobbet och hemma! |
|
2011-12-27, 16:28 | #27 | |
Citat:
Till skillnad från konkurrenterna går dessutom fullversionen av HPT att prova gratis i 30 dagar. Övriga tycker att man ska betala runt 500 för deras program utan möjlighet att ens prova det. Känns varken modernt eller speciellt kundvänligt tycker jag... |
||
2011-12-27, 18:16 | #28 |
Min lilla tankegång i ämnet är bara i all enkelhet... tror det är lättare att "reducera bort sig"... än att det beror på att programmet man jobbar med är "dåligt".
Har använt Joker tidigare... var inte imponerad, testat en del andra... men kör nu sedan rätt länge Copema som fungera mkt bra. http://www.copema.se/V75sidan.htm Det gäller som jag ser det att lära sig använda det använda programmet på bästa möjliga sätt... och det är nog helt upp till användaren, alla lirar vi på olika vis. Gäller att hitta rätt parametrar att styra liret med, och inte köra med för många, då blir det lätt att någon spricker och då spricker också 7rätts-chansen... vid reducering så ska man inte falla för frestelsen att överreducera, många hästar till en låg kostnad gör ett väldigt ihåligt system som troligast inte håller ihop. Ställer man rätt villkor på inte allt för många hästar kör jag hellre "Flerkupong" än "Varierad reducering"... får man in vinnarna med rätt villkor t.ex. A-B-C grupper nån/några säkra... då sitter ju vinsten där. Som sagt, lära sig använda det program man använder kan vara A&O... och Joker är överreklamerat... det är mest marknadsföring, finns andra som är lika bra! |
|
2011-12-28, 12:05 | #29 | |
Citat:
2011-12-28, 12:43 | #30 | |
Citat:
Trots att jag själv byggt ett program med många avancerade funktioner håller jag mig oftast till vanligt ABC-reducering. Jag håller helt och hållet med dig att det viktiga är att inte reducera bort sig och att alla program skapar likadana system. Det som jag tycker skiljer programmen åt är hur lätt (om det överhuvudtaget går) det är att få överblick över all information som är relevant för att göra en korrekt bedömning av en hästs vinstchanser. Det jag saknar i både Copema och Joker är en vy för varje avdelning där man lätt kan jämföra de olika hästarna. För mig som inte är så travkunnig är det oumbärligt att enkelt kunna jämföra odds, insatsfördelning, resultatrad och annat. Har man sin uppfattning klar om hästarnas vinstchanser antar jag att detta inte är lika viktigt. Att de båda programmen dessutom är byggda med stenåldersteknik gör mig som programmerare misstänksam. Vilket programföretag vill inte uppdatera sina program till något som åtminstone är hyfsat modernt och enklare kan vidareutvecklas? |
||
|