Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-03-13, 19:31   #181

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Nu glömmer vi allt vi är oense om, fokuserar på att det var kul lopp idag oavsett utgång, att Heavy Sound var väldigt fin och att det är Jackpot imorn!

Vore kul om vi kunde försöka hjälpas åt mer med idéer , är väl det som är tanken med forumet?
Klart många skriver bra grejer och så, men oftast har det mest blivit posta system utan mtiveringar o sen kukmätartävling om vem som hade gissat rätt i loppet..
Ger inte så mycket i tipsväg mot 7 rätt direkt kan tyckas...

Efterlyser lite mer och grundliga analyser och motiveringar, diskussioner kring varandras idéer för omgången och framförallt vilka favoriter som är troligast att det går att fälla o varför (trots allt där pengarna ligger, spika en favorit kan alla göra, inte så svårt).

Fokus på GS75 nu, jag öppnar upp omgången så får folk gärna komma med tidiga idéer!

Själv kommer jag läsa på senare inatt då sambo/dotter lagt sig så mina tips kommer senare (för de som nu bryr sig)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 19:32   #182

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4152
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Ja jag bjuder bort min chans på 7 rätt för att glädja sporten....

Albanen kom ju knappt i mål så det är väl inget tvivel om vem som gjorde fel. Sedan VARFÖR och SKÄLET till albanens beslut kan vi bara spekulera i och om....
I hur många generationer ska dom vara Albaner innan de blir svenskar tycker du?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nobleflash (+10), Skaegget (+10)
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 19:41   #183
Banned

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Att du generaliserar och att du visst hävdade att man inte skulle spika sent in i omgången, för att sedan komma med någon bortförklaring att det var ÖK från bakspår du helt plötsligt menade. Hur som helst så kan man ALDRIG generalisera som du gör! Startar ex. Face Time Bourbon i en Gulddivision som den idag, från bakspår och med Örjan (hehe), så hade inte jag tvekat att spika - hade du?

Alla lopp ser olika ut och innehar fullt med parametrar man måste ha i åtanke. Att ett lopp ligger sent in i omgången och man därför inte skall spika, eller att ÖK startar från bakspår blir att förenkla en massa!

Nu var det Örjan i ett öppet lopp för mig. Absolut bästa hästen och befogad etta enligt MIG. Du pratar i dåliga banor nu. Jag sa Örjan är en dålig spik i ett sånt läge. Folk får spika Kaj,Lähdekorpi vem fan de vill jag menar bara att loppet såg öppet ut för det var många hästar som JAG anser kan vinna. Och återigen i guld när det väl smäller i guld blir det HÖG utdelning. Men att diskutera sånt här med såna som inte förstår vad jag menar är att diskutera med de som inte tror vi har en pandemi
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 19:42   #184
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Han är ju alban i grunden så tekniskt har han rätt men förstår din fråga att de bor här nu och är SVENSKAR
Gammal 2021-03-13, 19:43   #185

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5271
Standard

Citat:
Tills han slutar lackera det på hjälmen.... Rimligt eller?
SistaStallskriket är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 19:47   #186
Banned

Standard

Citat:
Får han inte vara stolt att ha ursprung från Albanien? Är du rasist?
Gammal 2021-03-13, 19:48   #187

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
Får han inte vara stolt att ha ursprung från Albanien? Är du rasist?
Han är stolt alban och jag kallar honom alban.
Jag förklarar bara att jag kallar honom för vad han själv marknadsför sig att vara.

Är jag då rasist? Tänker inte kommentera dina utspel eller frågor längre. Du är inte i nivå! Ber om ursäkt om du är av stolt börd av något annat och vill därmed på förhand bara säga att jag inte är rasistisk mot dig.

Vad är det här??

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-03-13 klockan 19:50.
Gammal 2021-03-13, 19:51   #188

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4152
Standard

Citat:
Egentligen inte nä, själv har jag bott i Skåne i 62 av mina snart 67 år på denna planet och räknar mig nog som skåning, kom hit som 5-åring.
Ändå har jag på faderssidan mina rötter belagda ner till tidigt 1600-tal på sluttningarna ner mot Siljan i Dalarna o tycker det är lite kul. Så tycker det är ok om Adrian vill hylla sitt ursprung. Han kan vara Svensk för det.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 19:53   #189

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58087
Standard

Tycker att ni ska kolla intervjun som Johan Lindberg gjort med Lutfi Kolgjini. Finns på travronden . En timmes oerhört intressant tillbakablick på hans karriär. Tänk om han inte i det ekonomiska läge han var i under mitten av 90 talet fixat hit Viking Kronos . Väldigt många topphästar som aldrig kommit till världen då. Som Maharajah. Travsporten har väldigt mycket att tacka honom för.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 19:54   #190
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3445
Standard

Citat:
Vill du vinna stora pengar spika aldrig favoriter i slutet av avdelningarna tips bara

Det har väl inte med att göra i vilka avdelningar som man spikar om man vill vinna stora pengar, det är viktigare att spela rader som kan ge stora pengar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+25), AmaerildeRimfrost (+2)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 19:55   #191

Standard

Citat:
Egentligen inte nä, själv har jag bott i Skåne i 62 av mina snart 67 år på denna planet och räknar mig nog som skåning, kom hit som 5-åring.
Ändå har jag på faderssidan mina rötter belagda ner till tidigt 1600-tal på sluttningarna ner mot Siljan i Dalarna o tycker det är lite kul. Så tycker det är ok om Adrian vill hylla sitt ursprung. Han kan vara Svensk för det.
Helt ok vad du kallar dig, honom eller annan. Någon fetish där nere i Skåne. Malmö FF representerar ju Sverige ute i Europa med skånsk flagga på matchdräkten...

Respekterar det! Min tolkning är att Kolgjini-familjen är stolta albaner och då fortsätter jag kalla dom för det. Är NOLL rasist hur man nu kan dra den slutsatsen vilket gör mig förbannad.
Gammal 2021-03-13, 19:58   #192
Banned

Standard

Citat:
Helt ok vad du kallar dig, honom eller annan. Någon fetish där nere i Skåne. Malmö FF representerar ju Sverige ute i Europa med skånsk flagga på matchdräkten...

Respekterar det! Min tolkning är att Kolgjini-familjen är stolta albaner och då fortsätter jag kalla dom för det. Är NOLL rasist hur man nu kan dra den slutsatsen vilket gör mig förbannad.
Haha men du börja snacka om att han skulle sluta lackera det på hjälmen ? Du kanske drev vad vet jag bara löjligt och ens ta upp det.#höjnivån
Gammal 2021-03-13, 19:59   #193

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tycker att ni ska kolla intervjun som Johan Lindberg gjort med Lutfi Kolgjini. Finns på travronden . En timmes oerhört intressant tillbakablick på hans karriär. Tänk om han inte i det ekonomiska läge han var i under mitten av 90 talet fixat hit Viking Kronos . Väldigt många topphästar som aldrig kommit till världen då. Som Maharajah. Travsporten har väldigt mycket att tacka honom för.
Har hört och läst mycket om Lutfi Kolgjini. Han är grym och en riktig hästkarl! Har gjort mycket för svensk travsport och är alltid en färgklick!

Hur mycket jag än gillar det måste man väl ändå få kritisera honom för hans helt huvudlösa styrningar genom årens lopp. Hur mycket har han inte kört bort?? Hans son Adrian gick i hans fotspår och körde länge lika överjävligt dåligt som sin far. När han sedan ett antal månader tillbaka har börjat besinna sig så har framgångarna kommit.

Idag tog han ett återfall och då jävlar anser jag att det ska kunna kritiseras! Hur mycket jag än i stort uppskattar familjen Kolgjini!

Det är SJUKT mycket ömma tår inom travsporten och det är helt omöjligt för alla som sitter i knä på varandra att vara objektiva och uppriktiga när det kommer till kritik!
Gammal 2021-03-13, 20:00   #194
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Det har väl inte med att göra i vilka avdelningar som man spikar om man vill vinna stora pengar, det är viktigare att spela rader som kan ge stora pengar.
Absolut självklart fullt enig. Men det är oftast trist och veta att ”wow nu blir det favoriter” inför avdelning 6 och man vet att 2-3 redan vunnit så spikar man en favorit. Är du med på vad jag menar?
Gammal 2021-03-13, 20:02   #195

Standard

Citat:
Haha men du börja snacka om att han skulle sluta lackera det på hjälmen ? Du kanske drev vad vet jag bara löjligt och ens ta upp det.#höjnivån
Är du trög? Gå tillbaka och läs! Jag fick på näsan för att kalla honom alban och någon undrade när någon med utländsk börd med rätt skall börja kallas svensk?

I Kolgjinis fall den dagen han slutar lackera sin hjälm svarade jag då det signalerar (vilket jag vet) att han är STOLT alban!

Jag har väl för fan aldrig påstått något annat? Han får lackera vad han vill på sin hjälm!

Att ens behöva förklara det..... En sak har du rätt i. HÖJ NIVÅN!

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-03-13 klockan 20:03.
Svara

td