Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-03-07, 19:51   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58087
Standard

V75-Axevalla 13 mars

Lite vårkänslor får man av att se två topphästar årsdebutera i gulddivisionen. Den har därmed helt plötsligt blivit intressant spelmässigt också. I övrigt en omgång där det är mycket skoryck att värdera. En troligen stenklar spik om felfri.

V75-1

Inleds med nägst högsta klassen i ett 1640m autolopp. Riktigt dålig silverdivision om man ska vara ärlig. Lär vara en och annan som la Hierro Boko som nästagångare efter avslutningen igår och svårt att säga emot. Dock brukar Hanna L ha förtvivlat svårt att få till sina styrningar på V75.

Ubiquarian Face årsdebuterar. Anmäld barfota runt om och med bike direkt. Gjorde det riktigt bra i säsongsavslutningen i november och duger alla dagar mot detta motstånd. Inte minst med tanke på Kolgjinistallets form. Men årsdebut gör att man inte kan rekommendera spik i nuläget.

Tredje hästen som måste nämnas är Gobi Princess som varit riktigt bra och som det nu är anmält skoryck på. Krävs dock maxflyt med tempo mm för att den ska ha en chans från spår 12, och tempo skulle det kunna bli. Betting Rebel blir det t ex säkert offensiv köporder på igen.

Mr Perfection brukar vara ett rätt bra platsspel. Senast igår. Men Jim O har väl inte vunnit V75 lopp på år vad jag kan minnas.

V75-2

Rörigt lågklassigt ungdomslopp över två volter där flera omstarter kan göra det ännu rörigare.
Mycket sämre koll på hästarna här så svårt att ranka så här tidigt,
Poängmässigt också jämnt där de flesta ligger mellan 1-2 k startpoäng.

Flera det lyser rött på i skoinfon men tittar man sedan på historiken inget man ringar in som superintressant direkt.

V75-3

3140 m och spår 12 närmast ett plus för Maestro Crowe. Speciellt nu med voltstart och kusken kan ta en väldigt försiktig start. Untersteiners nya megastjärna svarade för omgångens insats senast och bara vinner detta utan tre galopper. Dessutom anmäld barfota bak nu.

Fint lopp annars där det krävs flera streck vad jag kan se om man går emot megafavoriten.

V75-4

Ett riktigt trevligt diamantstoförsök. Det som rör till det är att många nu ska tävla barfota . Troliga favoriten Alhambra Mail däremot anmäld med skor. Därför är känslan att man nog ska strecka på här och inte minst tänka på dom det lyser dubbelrött på. En sådan som Lyx Håleryd tror jag kommer gynnas stort av att tävla barfota runt om. Enorm avslutning då med rätt lopp jämfört när det sitter skor och brodd på hovarna. Whelk och Darah Bibo också gynnade av barfota. Falsigs hästar brukar också gå bättre barfota men han är ett osäkert kort som kusk på V75. Även Claes Sjöströms hästar brukar bli bättre barfota. Dock går det inte riktigt att utläsa av raden när det gäller Up to Me.
Några på start också som det ska ryckas skor på så detta lopp är svårt.

V75-5

Även klass 2 blir lite rörigt att ranka med ett flertal hästar som nu är anmälda barfota. En som jag alltid lirade tidigare när det vankades skoryck var Claes Svensson så hans häst känns nästan given trots spår 7.

Lite svårt att gissa vem som blir favorit. Vad jag kan se har flera fina resultat från vardagslopp på orten när dom nu ska ut på V75. Condior kanske ? Två starter för Bergh och två vinster. Lyfte sig dessutom senast utan bakskor. Samma nu och bra spår .

Får plugga detta lopp lite extra i veckan.

V75-6

Ser rätt spelvänligt ut.

Kolgjinis formstall har med två och extra intressant med barfota runt om nu på Eclipse Am.

Sweetman enormt gynnad av att nu ha framspår och spetsläge . Nurmos rycker skorna nu på Global Winner men trist spår. Har Phoenix Photo sprungit på sig för mycket pengar för snabbt? Intressant med barfota bak nu.

V75-7

Härligt lopp och visst får man lite vårkänslor när två elithästar som Heavy Sound och Handsome Brad årsdebuterar . Dock gillar jag generellt inte att det ska ske på V75 spelet.

Efter spårlottningen känns Heavy Sound som tänkbar spik när man ser att den vunnit sina årsdebuter såväl 2019 som 2020.

De tre på förhand hetaste motbuden fick alla bakspår. Antonio Trot allra sämsta läget men bevisad tokform och nu är det anmält barfota runt om vilket nog är ett stort plus.

Barfota fram nu på Disco Volante men bakspår och full distans inga plus.

Handsome Brad brukar också gå bra direkt vad jag kan se i raden

Sammanfattningsvis en rätt trevlig omgång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+5), znipstern (+5), viking90 (+7)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-07, 20:41   #2
Banned

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 822
Standard

Miljonutdelning igen
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-07, 21:32   #3

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 675
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg

Mr Perfection brukar vara ett rätt bra platsspel. Senast igår. Men Jim O har väl inte vunnit V75 lopp på år vad jag kan minnas.

Senaste vinst för Jim Oscarsson på V75 var 2017-07-01 med hästen Violet Bi på Bergsåker.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-07, 22:56   #4

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4749
Standard

Han vinner väl då när man mist anar det
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-08, 06:14   #5

Sharp$: 675
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Han vinner väl då när man mist anar det

Det måste vara dags nu. Spik på Jim Oscarsson.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-08, 11:03   #6

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3089

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Noterar att Goopen är med på V75 med EN häst. En 4%-are. Hm!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-08, 11:09   #7

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37883
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Noterar att Goopen är med på V75 med EN häst. En 4%-are. Hm!
Spelet har precis släppts så procenten kan ändras rejält.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-08, 11:40   #8

Sharp$: 6145
Standard

Vid en första anblick såg det riktigt svårt ut, men roligt spelmässigt om man hamnar bra på det.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-08, 14:02   #9

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3598
Standard

Ser väl ut som tre vettiga spikar att välja bland. Heirro Boko, Hanna emot men bästa spåret. Maestro Crowe, är väl överlägsen felfri och bra spår. Gravyr sound brukar vara bra och vinna sina årsdebuter, Elina web är ju raktstartare men verkar inte vara i seger form och släpper till heavy sound om inte så sveper Antonio alla över upploppet.
viking90 (+5)
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-10, 09:41   #10

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Säger redan nu att dagens bästa lås är Västerbo Grosbois och Apollon De Kacy i guld på lördag!
Kör de inte mot Västerbo så håller den hela vägen. Kör Heavy Sound och Elian Web mot den så vinner Apollon från perfekt spår och barfota runt om!

Kom ihåg var ni hörde det först =)
Gammal 2021-03-10, 18:23   #11
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Säger redan nu att dagens bästa lås är Västerbo Grosbois och Apollon De Kacy i guld på lördag!
Kör de inte mot Västerbo så håller den hela vägen. Kör Heavy Sound och Elian Web mot den så vinner Apollon från perfekt spår och barfota runt om!

Har du inte lärt dig mitt tips? Spela de 3 mest spelade i guld. Någon utanför 3 mest spelade sker väldigt sällan. 8/10 vinner nån av de 3 mest spelade.
Gammal 2021-03-10, 21:59   #12

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
Har du inte lärt dig mitt tips? Spela de 3 mest spelade i guld. Någon utanför 3 mest spelade sker väldigt sällan. 8/10 vinner nån av de 3 mest spelade.
Absolut men 1/5 kommer skrällen och det gör den i det här fallet =) Gäller ju att hitta då den kommer, att spela top 3 kan ju alla göra, inte så svårt, svårare att veta den som skräller och då det händer =)
Gammal 2021-03-11, 00:04   #13
Banned

Standard

Citat:
Absolut men 1/5 kommer skrällen och det gör den i det här fallet =) Gäller ju att hitta då den kommer, att spela top 3 kan ju alla göra, inte så svårt, svårare att veta den som skräller och då det händer =)
Japp du har så rätt. Jag bor ju nära Axevalla och det är ju långt upplopp så det kan ju ske en smäll
mr_stylez (+5)
Gammal 2021-03-11, 10:08   #14

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Japp du har så rätt. Jag bor ju nära Axevalla och det är ju långt upplopp så det kan ju ske en smäll
Härlig bana att bo nära, den lr Åby är mina favoriter helt klart! Hoppas de får ta in publik snart igen =)
Gammal 2021-03-11, 10:44   #15

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 14869
Standard

Hemmabana dags igen ! Lutar o gå ut hårt direkt med spik på 4 UBIQUARIAN FACE
Grymt bra form på Adrians stall !
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-11, 12:00   #16

Shooters avatar

Standard

Maestro Crowe är väl bara att acceptera och så lösa resterande sex lopp. Heavy Sound känns som en sund spik i årsdebuten. Rauno eller Jorma, den som kommer först, borde vilja ha ryggen. Disco, Handsome och Antonio står för illa till.
Gammal 2021-03-11, 18:24   #17

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Ni som kan få in något på bet365, tycker jag absolut ska prova 9,00 på Joker Boko...det här är en riktig jäkla kanon i vardande...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-11, 18:34   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ni som kan få in något på bet365, tycker jag absolut ska prova 9,00 på Joker Boko...det här är en riktig jäkla kanon i vardande...
Tyckte spontant att 32 ggr på Whelk och inte minst 40 ggr på Up to Me i V75-4 var spelvärt hos svenska spel. Båda barfota runt om nu och ganska öppet lopp. Verkar dock som att dom har inloggningsproblem just nu.
Gammal 2021-03-11, 21:09   #19
Banned

Standard

Citat:
Härlig bana att bo nära, den lr Åby är mina favoriter helt klart! Hoppas de får ta in publik snart igen =)
Ja jag har fått gratis bärs och mat på stallbacken där så jag klagar inte haha
Gammal 2021-03-12, 17:45   #20

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50421
Standard

Jens Sjödén V75 Axevalla på Service Plays
bosseguldheden (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-12, 18:19   #21

Standard

Hittar inte ordet "tack" i texten...Kan inte publicera på Service Plays.
Kan Moderatorn fixa?

Daniel Berglund V75 Axevalla

Daniel Berglund: "Klass slår form när min spik bara är bäst!"
V75 är inne i en härlig period med roliga, spelvärda omgångar och höga utdelningar och när det är dags för Axevallas långa upplopp på lördag så ser det väldigt spännande ut igen. Form slår klass brukar det sägas, men när det gäller en av mina spikar i omgången så säger jag tvärtom. Klass slår form!

Daniel Berglund
idag kl. 15:12

Efter ett tillfälligt besök av våren nyligen så dök vintern upp igen och det har ryktats om besvärliga förhållanden till lördagens V75-tävlingar. Nu ser det dock lite bättre ut i väderrapporterna än tidigare i veckan och slipper vi nederbörd, som det ser ut som, så bör det bli ett bra banunderlag.

Vi bjuds på årsdebuter av ett par spännande hästar och i gulddivisionen gör både Heavy Sound och Handsome Brad sina första starter på länge. Båda dessa mångmiljonärer brukar tävla bra direkt, men jag streckar bara en av dem och tar i stället med två formstarka motbud bakom.

Form slår klass är ett uttjatat uttryck som passar bra ibland och oftast hörs EFTER ett lopp när en betrodd häst som inte har startat på länge har förlorat mot en sämre häst med visad form. Många har som regel att inte spika eller spela hästar som inte har startat på länge, men för mig handlar spel på trav inte om att följa regler eller principer utan varje omgång och varje lopp är unika och det gäller att göra rätt bedömning där och då. I V75-1 gör kapable femåringen Ubiquarian Face intressant årsdebut och i en ovanligt svag silverdivision är jag helt inne på att klass slår form denna gång och spikar!

Analys Axevalla V75-1:
Ranking: A: 4. B: 1-5-6-2-3. B/C: 11-9-12-8. C: 7-10.

Spetsanalysen: 1 Mr Perfection öppnar rätt bra och gynnas av Axevallas långa startraka. Inte chanslöst att hålla upp ledningen, men man verkar vara inne på ett rygglopp oavsett. 2 Mr Clayton J.F. är normalt sett väldigt startsnabb och tar mest troligt en längd på Mr Perfection. Brukar dock inte köras i spets där han oftast viker sig till slut och förvånande om man svarar 4 Ubiquarian Face som lär testa rejält för ledningen efter en bit.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 4 Ubiquarian Face

Loppanalysen: En silverdivision över kort distans inleder omgången och det är ett ganska blekt lopp för den här klassen. Favorit är årsdebuterande 4 Ubiquarian Face vilket jag tycker är helt rätt. Det kan tyckas tufft att bli favorit direkt i årsdebuten i silver, men det här är en grundkapabel häst som hela tiden har matchats mot kulltoppar som Ecurie D., Hail Mary, Power och Aetos Kronos. Därför har det bara blivit två segrar i karriären, men jag upplever inte honom som oärlig.

Ubiquarian Face avslutade fjolåret med att gå bra som trea bakom Dragster och Sir Henry P.Hill i en silverfinal och efter en vinterträning bör han kunna få en fin säsong i år och snabbt ta sig upp i guld. Adrian Kolgjinis stall har ju även visat riktigt fin form på slutet och när man nu har anmält barfota runt om och med amerikansk vagn direkt så räknar jag med att hästen känns stark i träningen.

Taktikmässigt finns det inte heller så mycket att fundera över för Adrian utan han bör köra till kort efter start och sikta på att överta täten för det vore förvånande om någon ur den startsnabba duon Mr Perfection eller Mr Clayton J.F. vill ta emot en så här bra häst. Chansen att få fritt till slut ökar ju också en del med tanke på det långa upploppet.

Det saknas även någon häst som med täckning kan göra jobbet utvändigt om ledaren och köra så pass fort så att favoriten ska förlora på grund av det. Även om det inte skulle bli spets så tror jag att Ubiquarian Face är bäst i loppet och en prisvärd spik så länge han håller sig under 40 procent.

Bakom favoriten är det väl egentligen bara två hästar som jag är så sugen på att betala för i 1 Mr Perfection och 5 Hierro Boko som båda har visat fin form en tid och det handlar om två hästar som ofta avslutar loppen bra. De har dock en förmåga att hamna lite för illa till i loppen och varken Jim Oscarsson eller Hanna Lähdekorpi har vunnit något V75-lopp de senaste två åren.

Nu har Mr Perfection ett fint utgångsläge och han var fin vid spetsseger för fem starter sedan, men man låter ändå inte så sugna på att köra honom i spets och det mest troliga är ändå att det blir tredje par invändigt och lite för långt fram även om luckan kommer till slut.

Hierro Boko toppspurtade på open stretch som femma i lördags, men nu slår man på bakskorna igen vilket är ett litet minus och även om spåret är bra så kan det bli positionsproblem när han knappast kan vara med och köra om täten.

Om Jim Oscarsson och Hanna Lähdekorpi sällan vinner i V75 så gör Örjan Kihlström och Rikard N Skoglund det desto oftare, men då sitter de i stället bakom Mr Clayton J.F. och Southwind Hydro som båda är hästar som har väldigt svårt att sticka nosen först.

Chans på rygg ledaren för 2 Mr Clayton J.F. är positivt, men även han ska gå med bakskor och har tagit sina fyra segrar barfota runt om. Överspelad till 16 procent.

6 Southwind Hydro ska däremot maxas med barfota runt om och amerikansk vagn och har gjort några bra lopp så, men bara vunnit ett lopp på 35 försök i Sverige och måste ha det perfekt serverat för att duga.

Vill man inte spika här och i stället jaga skräll så kan gamle 3 Valeur vara lite intressant från ett bra läge med Magnus A Djuse i sulkyn. Formen är i alla fall riktigt fin för dagen på den fronten.

Analys Axevalla V75-2:
Ranking: A: 4-7-11-6. B: 9-10-3-12-14-5. B/C: 15-8-13. C: 1-2.

Spetsanalysen: Tror att 6 Global Benefit passar bra med springspår och har god spetschans med duktig startkusk. Strular hon så kanske 7 Thebankonbroadway kan ta över täten efter en bit.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 6 Global Benefit

Loppanalysen: Ett försök i Diamantstoet som är omgångens mest öppna lopp. Favorit är 6 Global Benefit som har visat rätt fina fartresurser, men som är minst rutinerad i fältet och även har sett lite ”småvinglig” ut i loppen. Nu är det starka träningsrapporter efter en dryg månads uppehåll och läge för ledningen där jag tror att Magnus Djuse också kör även om hästen känns lite vassare med rygglopp. Kan leda hela vägen, men ingen favorit jag vill lita på.

Jag ger tipsettan till 4 Erin Zet som också är orutinerad, men hon såg bra ut vid seger i årsdebuten näst senast och höll fint utvändigt ledaren i V75 senast. Hon ska tydligen kännas klart bättre i träningen efter den starten och stallet väntar sig en ännu bättre insats. Barfota bak lär också höja henne och spåret ser inte ut att vara något större problem. Dante Kolgjini har haft det lite trögt i sulkyn det senaste halvåret och är inte lika vass som de bästa kuskarna i loppet, men han vann V75 nyligen och har förhoppningsvis fått lite självförtroende av det.

7 Thebankonbroadway trodde jag nog skulle vinna i ledningen senast på Mantorp, men banan var krävande och hon fick inte det rätta fästet. Intrycket vid segern gången innan var vasst och om Victor Rosleff kommer till från springspåret så bör fyraåringen duga bra här.

11 Svecak Palema körs av en av loppets klart bästa kuskar i form av Kevin Oscarsson som duger bra mot de bästa proffskuskarna och det är en viktig faktor i ungdomsloppen. Det här är en tuff häst som galopperade tidigt senast, men som fick ett lopp i kroppen gången innan och är hon lika bra nu som vid segern i november så kan hon skrälla. Femåringen gick med norskt huvudlag för första gången senast, men det kom aldrig till användning och därmed premiär för det nu. Tidigt bud.

Formstark är 9 Caipirinha Razz som var duktig vid segern näst senast och godkänd även senast. En spurtstark häst som har vunnit två gånger på två försök på Axevalla och gynnas av det dryga upploppet. För lite spelad.

10 Moon Zappa har tagit alla sina segrar i den främre träffen och är inte lika vass bakifrån, men hon såg riktigt fin ut vid segern senast när hon fick gå utan skor för första gången i år. Inte ofarlig om hon får ett fint lopp.

Här streckar jag hela B-gruppen och där är 12 Valkyria K. och 14 Alfredo Sauce skrällar som har visat fin form på slutet och som kan överraska om det löser sig optimalt under vägen.

Tio streck totalt.

Analys Axevalla V75-3:
Ranking: A: 8-12. B: 6-11-3-9-2. B/C: 5-7-1. C: 4-10.

Spetsanalysen: 6 L.L.Royal bommade från springspår för fyra starter sedan, men är normalt sett startsnabb och bör ha god spetschans mot dessa hästar. Släpper nog bara om 12 Maestro Crowe kommer tidigt.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 6 L.L.Royal

Loppanalysen: Ett lopp över tre varv med voltstart och segervane 12 Maestro Crowe är omgångens klart mest spelade häst. Det här är en urstark sexåring som senast vann V75 trots dubbla galopper och ännu är obesegrad efter tre starter för Johan Untersteiner. Senast borde det inte ha gått att vinna efter den andra galoppen, men det var många andra som galopperade också och de som var kvar i loppet blev väldigt trötta till slut på den dåliga banan.

Felfri så förlorar knappast Maestro Crowe det här loppet över passande tre varv och sköter han sig sitter han troligen i ledningen inför slutvarvet. Jag gillade dock inte riktigt galopperna senast och det känns lite för enkelt att bara skylla på banunderlaget. Det här är helt enkelt en småknepig häst som det inte känns särskilt roligt att gå på rakt ut till runt 70 procent, men en av två utgångshästar får favoriten bli.

Tipsettan på mycket bättre spelvärde får ändå 8 Timo Lane som jag varnade för redan senast när han mötte Maestro Crowe. Då fungerade han dock inte alls på banan och var en av de som galopperade till slut. Senast kunde Robert Bergh plocka av skorna för första gången i hans regi och då flöt det mycket bättre för den starke åttaåringen. Han var riktigt fin vid lätt seger utvändigt om ledaren och skulle Maestro Crowe galoppera igen så tror jag att Timo Lane har stor segerchans mot resten. Spår åtta är ingen fördel, men över tre varv bör det kunna lösa sig någon gång under vägen och Nicklas Westerholm tar säkert ett tidigt initiativ om han får chansen. Allt under tio procent är mycket lockande! På Överodds.se har jag skrivit en separat spelrek om Timo Lane.

Bakom dessa två garderar jag rejält, men lyfter fram spetsfavoriten 6 L.L.Royal som också var med i ”Maestro Crowe-loppet” senast. Han gick i ledningen och kunde ändå inte stå emot till slut, men banunderlaget var dåligt och man ska nog inte dra för stora växlar på den insatsen. Han var vassare vid segern gången innan och verkar ha hittat formen. Spännande att han är anmäld barfota runt om, men tränaren säger i intervjuer att det inte ska bli några ändringar så det får vi kolla upp närmare start. Klart intressant om det skulle bli debut utan skor.

Det är väldigt låg spelprocent på de flesta bakom favoriten och när det är 0.58 procent på en så pass bra häst som 11 Certainly så blir man ju sugen på att strecka rätt tidigt även fast fyraåringen står tufft inne i klassen. Han är bra och vann på bra sätt över lång distans senast.

3 Bransbys Juke Box och 9 Made of Stars kommer båda från snygga segrar över lång distans är också två tänkbara skrällar vid favoritfall.

Jag spelar utgång med 8 och 12 och streckar åtta hästar bakom.

Analys Axevalla V75-4:
Ranking: A: 13. B: 9-2-7-8-3-5-12-15. B/C: 11-6-10-1. C: 14-4.

Spetsanalysen: Svår spetsstrid där säkert flera av de på start kan tänka sig att köra i ledningen om inte favoriten kommer tidigt. 5 Garca kan öppna bättre än senast och med startvasse Adielsson kan hon säkert öppna bra från spår fem. 3 Miss Moneypenny ska vara bäst i spets och försöker säkert komma dit, men hon gör första starten med volt i Sverige och är svårbedömd första biten. 13 Alhambra Mail har springspår på tillägg och kommer hon iväg bra, trots att det är springband, så kör säkert Jepson offensivt direkt och då får hon troligen överta om hon kommer fram utvändigt ledaren på första långsidan.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 5 Garca/13 Alhambra Mail

Loppanalysen: Ytterligare ett Diamantsto-försök, men till skillnad mot V75-2 så sticker en häst ut ganska rejält. 13 Alhambra Mail är ett toppsto som trots att hon precis har gått över en miljon intjänat har slagit bättre hästar än detta. Hon slog visserligen inte Kali Smart i en liknande uppgift för tre starter sedan, men gick ändå vassa 12,8 full väg då och har varit fin vid två segrar efter det.

Femåringen har fungerat bättre än väntat med voltstart i ett par starter på slutet och klarar hon även att vända snävt från det yttersta springspåret så kommer hon troligen iväg bra för vasse Jepson. I så fall tror jag att han bara kör tills han når fram utvändigt ledaren och då får han troligen överta också. Mycket svårslagen i så fall, men man fortsätter med skor runt om och jag litar ändå inte helt på att hon reder ut starten när favoritskapet blir väldigt stort.

Jag spelar med Alhambra Mail som utgångshäst och spik på en kupong och garderar rejält på den andra.

Värst emot favoriten tycker jag att speediga 9 Lyx Håleryd är. Hon var tvåa bakom Alhambra Mail för tre starter sedan och spurtade då riktigt bra efter att ha suttit långt efter henne inför slutvarvet. Sexåringen har tävlat oväntat starkt med skor runt om i vinter och jag tror att hon kan få en riktig kick av barfota runt om den här gången – som ifjol. Hon måste köras på chans och ha lite tur med bra ryggar, men löser kusken det är det här en farlig fyraprocentare!

Starthästarna i det här loppet tycker jag står tufft till och troligen är de på tillägg starkare till slut, men 2 Teton Sweet Lindy har sett bra ut i ny regi och höll starkt efter ett tungt lopp senast. Hon gynnas nog också ganska mycket av barfota runt om och det kan även bli norskt huvudlag för första gången. Kusken vinner sällan V75-lopp, men skulle han få Caballion-dottern till spets så kan man bli svårfångade.

7 Darah Bibo är en bra häst med hög segerprocent som brukar gå bra efter uppehåll och som duger bra i den här konkurrensen. Tyvärr har man ändrat från barfota till skor vilket är ett litet minus, men hon har ändå gjort bra lopp med skor i slutet av fjolåret. Tänkbar om det löser sig från det här läget.

8 Whelk var fin vid spetsseger senast och gillar att springa barfota och håller hon sig bara lugn så tål hon att gå ganska rejält på slutvarvet. Westholms stall går också på högvarv för dagen och till låg procent ska hon streckas relativt tidigt.

3 Miss Moneypenny gjorde debut på svensk mark senast och gick bra som tvåa bakom Listas Tingeling. Det såg ut som en rätt fin travare som bör vara bättre med loppet i kroppen och hon ska både lättas i balansen och gå med norskt huvudlag nu. Ska också vara klart bäst i spets och kan tänkas om Crebas hittar dit.

5 Garca trodde jag mycket på i lördags, men för ovanlighetens skull blev jag lite besviken på en styrning av Carl Johan Jepson. Efter en missad start där hästen krånglade lite så körde Jepson på chans under slutvarvet och valde att sitta kvar i sista sväng när det var bra läge att vrida på. Jag fattar hur Calle tänkte och hade det löst sig så hade han blivit hyllad som ett geni, men det är en resultatorienterad bransch och den här gången blev det fel. Jag tror inte att Ultra Bright hade hunnit fram till seger om Jepson hade gått på i sista sväng och nu blev Garca kvar med mycket sparat över mål.

Spår fem bör gå bra med Adielsson, men hon står mycket tuffare till den här gången och har bara 20 meter tillgodo på Alhambra Mail som jag tror är minst lika bra som Ultra Bright som senast alltså tog 40 meter på Garca.

Gott om storskrällar bakom favoriten och 15 Zeta Kronos utan skor, 11 Argbiggan i årsdebut, 6 Bearicecream förstärkt med Kihlström och 10 Appaloosa, som inte gillade banan senast, är inte heller chanslösa.

Jag spelar utgång med favoriten Alhambra Mail och streckar alla utom två hästar bakom.

Analys Axevalla V75-5:
Ranking: A: 2. B: 5-12-11-9-10. B/C: 7-4-8-3. C: 1-6.

Spetsanalysen: 2 Condior är snabb första biten och spår långt in på vingen är gynnsamt på Axevalla. Bör hålla ut 4 Bat Marke och 7 Don’t Be Shy som också är snabba, men om inte så lär Condior ändå få överta täten av dessa.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 2 Condior

Loppanalysen: I lägsta klassen finns det ett par lovande hästar som känns lockande att strecka med tanke på vettig spelprocent, men jag tänker inte gå i den fällan utan spikar i stället en stark favorit som bör ha stor segerchans i ledningen.

2 Condior är en femåring som inledde ganska lovande som treåring och bland annat var tvåa bakom Hail Mary på Solvalla i sin femte start och då slog några andra bra djur. Han fick dock inte till det alls förra året som fyraåring och kanske drogs med i den allmänt svaga stallformen för Peter G Norman.

Nu finns Condior hos Robert Bergh och har vunnit båda starterna för honom. Båda från ledningen trots ganska tuffa öppningar och han ser helt enkelt rejäl ut och verkar bita ifrån sig bra i spets. Senast lämnade han fältet via 1.10 sista 400 m i bra stil (10 Activist chanslös utvändigt) och hade höjt sig ett snäpp jämfört med årsdebuten och formen bör vara helt på topp med två lopp i kroppen. Ett halvvarv längre distans känns inte som någon nackdel och det borde dessutom vara mycket stor spetschans från det här läget och med de värsta motbuden från bakspår.

Jag tror på tidig ledning för Condior och känslan är att ingen i fältet är bra nog att slå honom utvändigt ledaren av egen kraft. Spik!

Bakom är det så klart lätt att lockas av singelprocent på fine fyraåringen 5 Mandela Zon som har gjort två bra lopp efter långt uppehåll och han gick ett starkt slutvarv från kön i V75 senast. Han öppnar rätt bra första biten, men tar knappast en längd på favoriten och då är det risk för dödens sedan. Mandela Zon är en lovande häst, men jag orkar inte hålla på att jaga Janne Korpi i V75 då han ofta har svårt att komma bra till i loppen mot de bästa kuskarna. Rankas ändå tvåa tack vare läget.

12 Zeolit är också en lovande fyraåring och han gick ännu bättre än Mandela Zon senast när han fick dra fram denne i spåren på slutvarvet och ändå var före i mål. Jag hade vassa 1.10 sista 800 m på Zeolit som givetvis kan vinna V75 i lägsta klassen, men spår tolv är ju trassligt och risk att han får gå ett tufft slutvarv i spåren igen.

11 Joker Boko och 9 Yuvaraj är två hästar som visat fin form och bra styrka vid segrarna på slutet och garderar man favoriten är dessa givna att betala för bakom. Andra halvan av fältet känns inte lika heta och borde få svårt.

Analys Axevalla V75-6:
Ranking: A: 12-2-10-9. B: 11-4-3-7. B/C: 1-6. C: 8-5.

Spetsanalysen: 3 Sweetman är snabb och tar troligen en längd på 2 McGarret samtidigt som han håller ut 6 Showtimejackflower.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 3 Sweetman

Loppanalysen: En bronsdivision över lång distans och just distansen gör mig lite tveksam till spetsfavoriten 3 Sweetman som annars hade haft en bra uppgift. Han vann en V75-final över full distans när han fick bestämma tempot, men galopperade sedan i volt och senast kom han aldrig in i loppet från bakspår. Han såg fin ut och formen är det nog inget fel på, men att han ska vinna ett rätt bra bronslopp över lång distans över Axevallas långa upplopp tror jag inte riktigt på. Rankas ner.

Favoriten 9 Phoenix Photo fick chansen för sent från spår åtta i volt senast och gick över mål med bra tryck och gott om krafter kvar. Han vann brons från dödens näst senast och nu sitter han i andraspår direkt och riskerar inte att bli fast på samma sätt. Han gynnas också av Axevallas långa rakor och tänkbart att Örjan synar positionen utvändigt ledaren om han får chansen. Phoenix Photo har bra löpskalle och tar nog ner Sweetman över den här distansen, men det finns bra hästar som kan avsluta vasst och skulle han bli kvar i kön är hästen mer sårbar. På plussidan noterar jag fin stallform för Svante Ericsson med två segrar på Solvalla under fredagslunchen.

Jag ger tipsettan till 12 Global Winner trots ett kämpigt utgångsläge. Han har dock sett riktigt stark ut i de senaste starterna och blev fast med krafter kvar efter en tidig galopp senast. Han gynnas rejält av att gå utan skor och strular det inte för mycket på vägen med dåliga ryggar så kan han runda allt.

Det finns också två klart intressanta skrällar i 2 McGarret och 10 Zinco Jet som båda ska räknas tidigt. McGarret hade spår tolv över kort distans senast och avslutade starkt som femma på en fin tid och kan nog ha haft bra nytta av den genomköraren. Nu kan det bli amerikansk vagn och ett bra lopp från det perfekta startspåret. Givet bud och för lite spelad. På Överodds.se finns det en separat spelrek skriven om McGarret.

Zinco Jet är en fin travare med bra fart som var lite ojämn förra året, men som såg fin ut vid lätt spurtseger i årsdebuten senast. Nu blir det barfota runt om och får han gå med i ryggar till 300 kvar så flyger han nog lågt sista biten.

11 Dominic Wibb hade svikit en längre tid innan han senast var mycket rejäl vid överlägsen seger och här får vi väl se om det var en tillfällighet eller en nivåhöjning? Grundkapacitet finns och trots att Bold Eagle-sonen står lite tufft inne i klassen så bör han kunna duga om han tar i på rätt sätt.

4 Eclipse Am har fin styrka och blir spännande med barfotakörning, amerikansk vagn och pappa Kolgjini i sulkyn. En småtrög häst som Lutfi säkert kan få lite extra fart på och då får nog knappast Sweetman dämpa tempot för mycket i ledningen i alla fall om Adielsson försöker med det.

Jag betalar även för skrällen 7 Love Håleryd som avslutade minst lika bra som Sweetman och McGarret i samma lopp senast och han gynnas mer av den långa distansen än Sweetman och är mycket mindre spelad.

Åtta streck totalt.

Analys Axevalla V75-7:
Ranking: A: 4-12-9. B: 10. B/C: 2-7-6-11-5-3. C: 8-1.

Spetsanalysen: 2 Västerbo Grosbois tar troligen ledningen när det inte låter som att 6 Elian Web ska köras offensivt, men jag tror inte att Pöllänen svarar varken 4 Heavy Sound eller 9 Disco Volante om de testar rejält.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 4 Heavy Sound/9 Disco Volante

Loppanalysen: Gulddivisionen avslutar omgången och det är ett intressant lopp där vi får se årsdebuter från elithästarna 4 Heavy Sound och 10 Handsome Brad. Båda dessa brukar tävla starkt direkt i sina comebacker när de troligen är som mest fräscha och Heavy Sound har vunnit sin årsdebut i fin stil de tre senaste åren. Det låter också positivt från stallet angående förberedelserna, men helt säker på formen kan man inte vara när det rör sig om lite äldre hästar.

Här ser det dock ut som bra läge för Kenneth Haugstad att köra till kort efter start och överta ledningen från Västerbo Grosbois som jag inte tror körs i spets trots fin form. I ledningen har Heavy Sound nio segrar på nio försök och är han så bra i ordning som det låter så vinner han troligen i spets. Jag brukar dock sällan vilja lita helt på Kennet Haugstad som favorit i V75 och är han bara lite för passiv från start så kanske det är upptaget i ledningen sedan. Ändå given tipsetta med tanke på spåret.

Formstarkast av alla är troligen 12 Antonio Trot som har höjt sig en nivå på slutet och som såg enormt stark ut vid segern på Solvalla senast via 1.11 sista varvet. Nu blir det dessutom barfota runt om som han har varit ännu bättre med tidigare och är inte formen på topp för årsdebutanterna tror jag att han kan vinna trots spåret.

9 Disco Volante studsade tillbaka snyggt efter favoritförlusten näst senast på Mantorps dåliga banunderlag och vann lätt i spets senast. Bakspår och full väg är inga plus, men barfota fram är bra för hans del och läget ändå rätt intressant. Lita på att Ulf Ohlsson kommer att ladda det som går i rygg på spetsfavoriten Västerbo Grosbois och skulle han slinka igenom bra och ha benen före Heavy Sound efter en bit så kan nog Kenneth Haugstad bli lite offside bakom favoriten. Kommer Disco till spets igen så kan han hålla undan om han har en av sina bra dagar.

10 Handsome Brad är inte sämre än dessa i grunden, men det låter ganska tydligt från Ulf Stenströmer som att åttaåringen inte är lika tufft vässad inför den här comebacken som inför tidigare och då tror jag inte att han vinner loppet från bakspår. Hans chans ökar dock om Disco Kommer till spets och Heavy Sound sätter upp farten utvändigt.

Det är en tydlig nivåskillnad ner till övriga, men där är det å andra sidan rätt jämnt mellan hästarna och vill man spela på skräll så ska man nog strecka på ganska rejält.

6 Elina Web har tjänat mest i fältet, men han kommer från svaga insatser och är mycket svårbedömd efter uppehållet. Det låter inte så aktuellt från varken stall eller kusk och han får troligen ett snällt lopp och svårt att vinna.

En del snack är det även om 2 Västerbo Grosbois som har visat härlig form en längre tid och gjort bra lopp mest varje gång, men de som tror på honom har nog missat att han har väldigt svårt att vinna lopp och sista 50 meterna är inte hästens bästa. Tror inte att han räcker hela vägen här heller.

Singelstrecken:
4 Ubiquarian Face (V75-1) är en klasshäst som möter mycket lämpligt motstånd i sin årsdebut och det låter som att han har tänt till på omlagd träning och gör ett bra lopp direkt. Jag räknar med tidig ledning och sedan är det toppchans!

2 Condior (V75-5) har sett stark ut i sin nya regi och Robert Bergh låter mycket nöjd med hästen för dagen. Bra chans att leda från start till mål.

Utgångshästarna:
8 Timo Lane (V75-3) fick äntligen till det för Bergh senast och vann på bra sätt utan skor. Gillar lång distans och har bra chans att slå resten om urstarke storfavoriten
12 Maestro Crowe galopperar igen. En felfri favorit blir nog svårstoppad däremot.

13 Alhambra Mail (V75-4) är klart bästa hästen i fältet och tål att göra allt jobb själv. Svårstoppad om hon sköter sig i starten.

Prisvärda hästar:
Spurtstarka duon 11 Svecak Palema och 9 Caipirinha Razz är två spurtstarka hästar med klar skrällchans i V75-2.

Spetsbudet 6 L.L.Royal och kapable 11 Certainly är två hästar man ska tänka på tidigt om man garderar V75-3.

9 Lyx Håleryd (V75-4) har visat fin form i vinter och jag tror att hon kommer att hitta en rejäl extraväxel utan skor för första gången på länge. Farlig med rätt lopp.

2 McGarret och 10 Zinco Jet är två spurtvassa hästar som är givna att betala för i ett ganska öppet långlopp.

Överspelade:
2 Mr Clayton J.F. (V75-1) har passande förutsättningar och chans på rygg ledaren, men han går sällan förbi till seger och är bäst barfota runt om.

3 Sweetman (V75-6) tar troligen ledningen, men jag tror inte att han håller hela vägen när det är lång distans och rätt bra motstånd.

10 Handsome Brad (V75-7) brukar visserligen gå bra i sina comebacker, men det låter inte som att han är lika tufft tränad som vanligt och då kan det bli svårt att runda allt.

Stora V75-förslaget:
Spelas på två kuponger, minst en U-häst måste vinna för chans på sju rätt. Detta ger 73 procents reducering av systemramen.

4 Ubiquarian Face (res 1,5)
3,4,5,6,7,9,10,11,12,14 (res 15,8)
U: 8,12. B: 1,2,3,5,6,7,9,11. (res 4,10)
U: 13. B: 1,2,3,5,6,7,8,9,10,11,12,15. (res 13,14)
2 Condior (res 5,12)
2,3,4,7,9,10,11,12 (res 1,6)
4,9,12 (res 10,4)

Kupong 1: 1 x 10 x 2 x 13 x 1 x 8 x 3 = 6.240 rader
Kupong 2: 1 x 10 x 8 x 1 x 1 x 8 x 3 = 1.920 rader

Totalt: 8.160 rader = 4.080 kronor.

Lilla V75-förslaget:
1 x 10 x 4 x 1 x 1 x 8 x 3 = 960 rader = 480 kronor.

DD-förslaget:
2,10,12 – 4,12 x 100 kr = 600 kronor.
viking90 (+10)
Gammal 2021-03-12, 18:36   #22

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17791
Standard

@hoola

Jag kopierade din text och la in den på Service Plays.
Det gömde sig ett tack i texten. I avd 5 "Rankas ändå tvåa tack vare läget."
Jag brukar markera texten och använda sök funktionen i min webbläsare för att hitta ordet.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-12, 18:49   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
@hoola

Jag kopierade din text och la in den på Service Plays.
Det gömde sig ett tack i texten. I avd 5 "Rankas ändå tvåa tack vare läget."
Jag brukar markera texten och använda sök funktionen i min webbläsare för att hitta ordet.
Tack viking90!
Och tack för tipset hur man snabbt hittar i texten!!!
Gammal 2021-03-12, 19:45   #24

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4152
Standard

Först tänkte jag skriva,
ingen Erik, ingen Goop, ingen Jorma, ingen Ohlsson, men så upptäcker jag att dom är där men på väldigt undanskymda platser. Möjligen med undantag lopp 6.
Läge o spela dom kanske?
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-12, 20:31   #25

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Maestro Crowe är väl bara att acceptera och så lösa resterande sex lopp. Heavy Sound känns som en sund spik i årsdebuten. Rauno eller Jorma, den som kommer först, borde vilja ha ryggen. Disco, Handsome och Antonio står för illa till.
Bara acceptera!? Han har galopphistorik som heter duga och står i 70%...

Heavy är jag dock med dig på. Sväljer mer än gärna osäkerheten med både Haugstad och uppehåll när den är så lite lirad!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-12, 20:46   #26

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Bara acceptera!? Han har galopphistorik som heter duga och står i 70%...

Heavy är jag dock med dig på. Sväljer mer än gärna osäkerheten med både Haugstad och uppehåll när den är så lite lirad!
Jag tror att han faller lite i procent i morgon. Har 67 i segerprocent, gått väldigt bra för Johan och har ett spår som inte är så dumt för honom och en bra distans. Det är ju galopprisken som är emot. Därför har jag inte bestämt mig helt ännu, men det gör jag aldrig förrän jag lämnar in.
Gammal 2021-03-12, 21:12   #27

Standard

Lopp 4 Alhambra Mail: A-häst ev. spik visst. Men 1% på Argbiggan nja, bättre än så är hon väl!
Gammal 2021-03-12, 21:35   #28

Standard

Jag har inte själv läst på omgången ordentligt med följer ju travet "ganska" mycket så slänger ut lite tankar jag får genom att ögna igenom listorna, läs och kasta det i papperskorgen eller dubbelkolla idéerna

V75-1 9 Toddler - 2,26% 3e rikast i fältet, var inte tom i mål senast. Högst segerprocent av alla i fältet.
V75-2 11 Svecak Palema - 6,82% Rejält kuskplus i min mening från Anders Svandstedt till Kevin Oscarsson, trots att Anders kört senaste 5 har man nosat på bra placeringar.
Står riktigt bra inne i loppet.
V75-3 7 Totti Face 2,67% varnade jag för senast och fick betalt då den segrade, i detta loppet rensar det otroligt bra på alla hästar bakom favoriten som har ett bakspår och spår 5 i volten. Trodde först detta var auto då alla snackade om att det var ett bra spår då galopprisken på Maestro Crowe minskade men voltstart och spår 5?! Jo men har ingen utvändig så kan väl vända som man vill. Jaja, Totti är snabb och har bra chans att få en ypperlig position och avslutar alltid bra.
V75-4 5 Garca 5,14% Får en ny chans, återigen en insats som det ropade nästagångare om senast. Fattar fortfarande inte att Jepson valde att sitta kvar senast.
NicklasA (+5)
Gammal 2021-03-12, 23:33   #29

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3110
Standard

Varnade senast för 7 Love Håleryd, men det blev inte som jag hoppats (trott) på med utdragen körning och kom då aldrig in i matchen. Avslutningen var ju dock väldigt bra och hade väl en av de snabbaste avslutningarna den tävlingsdagen. Inget kanonspår imorgon heller, men ändå framspår och öppnar ganska bra. I ett öppet lopp, och om han hittar en bra position och har en liknande avslutning som sist så kan det gå Just nu 2,2%
viking90 (+5)

Senast redigerad av NicklasA den 2021-03-12 klockan 23:38.
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 00:00   #30

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 2075
Standard

Några funderingar, idéer och frågor...

V75-1: Spik på 4 UBIQUARIAN FACE såvida den inte går över 40%. Klart bästa hästen, bra läge och lämpligt motstånd i comebacken. Risken är om han skulle vara trög och hamna i dödens. Då kan det bli svårt över sprinterdistans. Men jag tror han kan svara ut de utvändiga och köra till spets.

V75-2: Helgardering. Om 7 THEBANKONBROADWAY kommer till ledningen vore det nog en bra spik, men tror det blir svårt från yttre springspåret med Djuse innanför. Såvida inte någon av springspårshästarna dirigerar loppet in i mål, så känns det som att det kan bli en 1- eller 2-procentare som vinner här.

V75-3: Helgardering. 12 MAESTRO CROWE bör ha över 50% vinstchans. Tråkigt om den vinner och man helgarderat, men den står nu på 70% och det är bra värde i många andra.

V75-4: Spik på 13 ALHAMBRA MAIL. Bör vinna enkelt om den slipper gå första varvet i tredjespår. 7 DARAH BIBO kanske kan bjuda motstånd om den får en klart bättre resa.

V75-5: Funderar på att spika 12 ZEOLIT om den stannar under 20%. Har gått bra två gånger om utan att få vinna och är därmed kvar i Klass II. Kanske bara sveper hela fältet i slutsvängen. Jari Åkerfeldt tror på "en väldigt bra chans att vinna". Ska man ta det uttalandet med en rejäl nypa salt, eller är han normalt sett en realistisk chansbedömare? Tacksam för hjälp!

En annan nyckelfråga här... Favoriten 2 CONDIOR (38%) tar troligtvis spets och ska ju sedan slås. Den har inte visat mycket innan den bytte regi till Bergh och har sedan tagit två enkla spetssegrar i sprinterlopp med 30 tusen kr i förstapris. Är den fågel eller fisk? V75 nu och medeldistans. Kan den kontrollera fältet och sedan ta en komfortabel seger? Eller är den övervärderad och det blir soppatorsk? Ska man dubbla systemet med den? Vore försmädligt att missa 7 rätt på en storfavorit, men onödigt att dubbla med en överspelad favorit. Tacksam för hjälp igen! Vad tror ni?

V75-6: Helgardering. Känns som ett öppet lopp.

V75-7: Spik på 4 HEAVY SOUND. Brukar vara bra direkt i årsdebuter. Har mycket bättre läge än motbuden 9 DISCO VOLANTE, 10 HANDSOME BRAD och 12 ANTONIO TROT, och om Haugstad kan köra till spets är det bra värde i under 30%. Tror de andra med framspår vill släppa, möjligtvis förutom 6 ELIAN WEB, men den har dunkel form. Orosmolnet är att Haugstad är passiv och blir över från start, så att de andra kommer in i matchen, t.ex. att 9 DISCO VOLANTE ryggar 2 VÄSTERBO GROSBOIS och kör sig till spets.

För övrigt är det anmärkningsvärt att Björn Goop bara kör i ett (1) V75-lopp (V75-4) på Axevalla. Någon som vet hur det kommer sig? Att han vilar det egna stallets hästar i mars är inte så konstigt, men finns det ingen som vill sätta upp Goop på sin häst?!?
viking90 (+7)
strid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 00:27   #31

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:

Pudlar på mitt eget tips här Man ska erkänna då man tänkt fel. Ny info har dock inkommit då jag läst på mer =)

Det var baserat på att jag dels trodde att 2 Skulle svara spets mot 4 och 6 denna gången då den har så bra form , men tydligen ska den släppa, och då dessutom 6 inte ska laddas så är vägen till spets och slut öppen för 4 Heavy Sound.
Känns dessutom bättre i träning i år än förra året enligt Reden, då ska ingenting här kunna fälla den då värsta konkurrenterna har bakspår.

5 Appollon De Kacy är en galet bra spurtare men då krävs tempo och det blir det inte här, då är den med körd tyvärr.

Bara att lira Komb med på 4-2 och hämta ut!
Gammal 2021-03-13, 01:07   #32
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5228
Standard

Citat:
Pudlar på mitt eget tips här Man ska erkänna då man tänkt fel. Ny info har dock inkommit då jag läst på mer =)

Det var baserat på att jag dels trodde att 2 Skulle svara spets mot 4 och 6 denna gången då den har så bra form , men tydligen ska den släppa, och då dessutom 6 inte ska laddas så är vägen till spets och slut öppen för 4 Heavy Sound.
Känns dessutom bättre i träning i år än förra året enligt Reden, då ska ingenting här kunna fälla den då värsta konkurrenterna har bakspår.

5 Appollon De Kacy är en galet bra spurtare men då krävs tempo och det blir det inte här, då är den med körd tyvärr.

Skalman är svår att räkna på. Det skulle inte förvåna mig om han får för sig att han ska "köra snyggt" med Heavy Sound, tar det dramatiskt lugnt från start, hamnar i tredje- kanske fjärdepar utvändigt. Och förtvivlat försöker spurta 400 kvar med en bortdansande Disco i spets. Det är ju bara att titta i lopparkivet och försöka få tag på nåt lugnande när man ser kuskinsatserna.

ADK förstår jag inte överhuvudtaget att man lyfter fram. 11-årig föredetting som, som bäst, slagit Selmer I.H., tre billiga vinster 2020 och före det inte gjort nått vettigt på travbanan sedan 2017. Han skulle inte ens få till det på lunchloppen på dannero eller bergsåker.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 01:16   #33
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Varnade senast för 7 Love Håleryd, men det blev inte som jag hoppats (trott) på med utdragen körning och kom då aldrig in i matchen. Avslutningen var ju dock väldigt bra och hade väl en av de snabbaste avslutningarna den tävlingsdagen. Inget kanonspår imorgon heller, men ändå framspår och öppnar ganska bra. I ett öppet lopp, och om han hittar en bra position och har en liknande avslutning som sist så kan det gå Just nu 2,2%
08,6 sista 600 senast. Men hamnar var?
Gammal 2021-03-13, 01:30   #34

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Skalman är svår att räkna på. Det skulle inte förvåna mig om han får för sig att han ska "köra snyggt" med Heavy Sound, tar det dramatiskt lugnt från start, hamnar i tredje- kanske fjärdepar utvändigt. Och förtvivlat försöker spurta 400 kvar med en bortdansande Disco i spets. Det är ju bara att titta i lopparkivet och försöka få tag på nåt lugnande när man ser kuskinsatserna.

ADK förstår jag inte överhuvudtaget att man lyfter fram. 11-årig föredetting som, som bäst, slagit Selmer I.H., tre billiga vinster 2020 och före det inte gjort nått vettigt på travbanan sedan 2017. Han skulle inte ens få till det på lunchloppen på dannero eller bergsåker.
Haugstad är Haugstad men de 2 senaste årsdebuterna har han satsat resolut mot spets, lär göra samma sak här nu med alla hoten från bakspår och då hn lär ha koll på att 2 ska släppa välvilligt, allt annat är rent tjänstefel.
Iofs har kuskar gjort korkade grejer innan som man inte begriper alls, men till o med Kenneth ska inte missa detta, spel mot ett mål helt enkelt.

Jag säger att ADK vinner guld i år, så får vi se vem som har rätt =)
Gammal 2021-03-13, 07:49   #35

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5592
Standard

AT rapport: Inte mycket att säga, spåret kasst men långt upplopp. Han har efter senaste vinsten tränat på och stallet är helnöjda, tittar man på anmälningslistan till finalen, så är AT anmäld dit, så en bra insats är väl att förvänta.
korpo (+1), mackpeter (+5), viking90 (+5), criba (+50), Gotland (+5), NicklasA (+5), Gus (+5), The_Helgon (+10)
jAnman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 08:04   #36

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1298
Standard

1: 4,5
2: 2, 6, 8, 11, 12, 13
3: 3, 6, 7, 8, 9, 12
4: 5, 6, 7, 9, 13, 14
5: 12
6: 2, 9, 11
7: 4

Minst en A häst ska vinna
Avd 3:12
Avd 4: 13
Avd 6: 9

Minst en E häst ska vinna
Avd 2: 11, 13
Avd 4: 5, 9
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 10:02   #37
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8954
Standard

Eftersom jag är med på Vikings "Snackis" så lyfter jag några brandfacklor från Travsnack i går, i hopp om att få med ngn av dem:

Betting Rebel - bara spåret emot? Ubiqarian årsdebuterar, men lär få spets. Kan Uffe bara komma till från åttonde spåret och hoppas på ordentligt tempo kan han bli jobbig till slut.

Valkyria K - uppåt från tränarhåll.

Lyx Håleryd - måste få vinna snart. Nu BFRO desutom och ngt bättre spår.

Night Brodde - räcker med att Haugstad vill köra lite snyggt, så sitter Connie där och är med på linjen.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
viking90 (+4)

Senast redigerad av Gotland den 2021-03-13 klockan 10:34. Anledning: länk
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 10:03   #38

Standard

Citat:
Jag har inte själv läst på omgången ordentligt med följer ju travet "ganska" mycket så slänger ut lite tankar jag får genom att ögna igenom listorna, läs och kasta det i papperskorgen eller dubbelkolla idéerna

V75-1 9 Toddler - 2,26% 3e rikast i fältet, var inte tom i mål senast. Högst segerprocent av alla i fältet.
Jag provade honom på plats. (SvS 6.80ggr) Fått ett passande smygläge och Lugauer låter nöjd och tycker att han ska sluta långt fram.
viking90 (+6)
Gammal 2021-03-13, 10:16   #39

Sharp$: 3681
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Hoppade ner i ryggsäcken med V/P till 8.50 och 2.50
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 10:54   #40

Shooters avatar

Standard

Det här är en sån där omgång då det finns för många spikbud att välja bland.
Gammal 2021-03-13, 11:34   #41

Shooters avatar

Standard

Appaloosa struken.
Gammal 2021-03-13, 12:48   #42

Standard

Darrah Bibo står att den ska tävla med skor på V75 men går man istället in på V5 så ska den tävla barfota runt om...? I intervjuer har Peter sagt barfota.
Edit:Nevermind nu står det barfota på V75 med...glömde nog att uppdatera V75 fliken

Senast redigerad av viking90 den 2021-03-13 klockan 12:49.
Gammal 2021-03-13, 13:09   #43
Banned

Standard

Citat:
Darrah Bibo står att den ska tävla med skor på V75 men går man istället in på V5 så ska den tävla barfota runt om...? I intervjuer har Peter sagt barfota.
Edit:Nevermind nu står det barfota på V75 med...glömde nog att uppdatera V75 fliken
– 7 Darah Bibo (V75-4) känns bara fin och ska gå med skor runt om nu. Jag tar av skorna när det är bättre underlag.
viking90 (+7)
Gammal 2021-03-13, 13:12   #44
Banned

Sharp$: 5163
Standard

För stor favorit? Condior har två raka men jag tycker den ser lite småseg ut även om den ärligt skubbar på...Nej, tror inte den kan stå emot Kontios på det här långa upploppet. Joker Boko känns som en som "klättrar vidare". Lås på de här blir det ändå. Lite fegt kanske? Man måste ju våga i trav ibland...Joker är en bra rakethäst förresten.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 13:16   #45

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
– 7 Darah Bibo (V75-4) känns bara fin och ska gå med skor runt om nu. Jag tar av skorna när det är bättre underlag.
Hos Travronden låter det såhär...
Hon har haft en lite lugn period och fått träna på. Det har inte varit några fel på henne utan jag siktar på att ha henne i form under året och hon duger i de flesta sammanhang. Hon känns jättefin och jag tror på en bra insats samtidigt är det tufft att stå med tillägg. Hon tävlar barfota nu, vanlig vagn och öppet huvudlag som vanligt, säger Peter Untersteiner.

Rörigt, Peter brukar ju vara den som i min mening gör klart för alla hur hästarna ska gå i god tid.
Gammal 2021-03-13, 13:21   #46

Sharp$: 7760
Standard

Citat:
Hos Travronden låter det såhär...
Hon har haft en lite lugn period och fått träna på. Det har inte varit några fel på henne utan jag siktar på att ha henne i form under året och hon duger i de flesta sammanhang. Hon känns jättefin och jag tror på en bra insats samtidigt är det tufft att stå med tillägg. Hon tävlar barfota nu, vanlig vagn och öppet huvudlag som vanligt, säger Peter Untersteiner.

Rörigt, Peter brukar ju vara den som i min mening gör klart för alla hur hästarna ska gå i god tid.
Darah Bibo ändrad till bfro för en dryg halvtimme sedan. Gissar att PU anlänt till banan och ser att den är OK för att köra barfota på.
viking90 (+5)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 13:44   #47

Standard

V4
Inlämnat: 2021-03-13, 13:41
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Start: 14:45
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 7, 9, 10, 11, 14 (1, 4)
2: 2, 6, 7, 10, 11 (9, 1)
3: 4 Imani (9, 3)
4: 1, 15 (14, 6)

6x5x1x2 = 60 rader.
60 x 1 x 2,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Gammal 2021-03-13, 13:58   #48

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Det känns som att många liksom jag härinne "står på tur att vinna". Bolagssystemet:

1) 1,2,4,5,6 r3-8 (spikar som princip inte Kolgjini. Favoriten 4 är bästa hästen. Årspremiär och gardering med 1, som kan leda länge. 2 har varit en besvikelse för mig men hänger kvar på systemet. 5 såg riktigt stark ut senast men det kändes som att Hanna körde preparée. 6 streckas på Örjan)

2) 4,6,7,11 r9-15 (i detta svårlösta lopp tar sannolikt favoriten 6 ledningen från springspår. Värsta hotet är 4. 7 kan få ett bra lopp eller "bli över". 11 ser bra ut och får bli min skräll)

3) 12 r6-8 (min feeling är att Johan Untersteiner tar safety med 12 och vinner lätt på perfekt distans)

4) 2,5,7,8,9,13 r1-10 (storfavoriten 13 kan få en bra start. Många spikar henne. Min vinnare är dock 5. Bra rens om favoriten sviker och därför blir det några garderingar)

5) 2 r12-11 (2 har alltid varit lovande men har lite pengar på kontot. Kommer från två raka vinster i regi Bergh, som låter enormt uppåt. Spik)

6) 3,4,7,9,12 r11-10 (min vinnare är 3. Erik drar till ledningen. Ludde med 4 är nära vän med tränaren till 3 och ställer inte till några problem. Kanske släpps Ludde till ledningen och släpper ut 3 i slutet av upploppskurvan. Adrian vann med 3 V75-finalen förra månaden. Blir min spik i första DD idag. Men 3 har aldrig vunnit långlopp och därför garderar jag)

7) 2,4,9,10,12 r7-6 (2 tar ledningen, släpper till 4 och moppar sig i vinnarhålet. 9 behöver fäste, har form och kapacitet att vinna. 10 är ett lyxstreck med dunkel premiärform. jAnman påpekar, att delägde 12 redan är kvalificerad till finalen men har fortsatt hög form. Det låter som ett snällt lopp med en rykande spurt på Axevallas långa upplopp. Just nu står DD 3-12 i 40 gånger!)

Kostar 1500:-. Lycka till!

Senast redigerad av mackpeter den 2021-03-13 klockan 14:02.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 14:01   #49

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
V4
Inlämnat: 2021-03-13, 13:41
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 7, 9, 10, 11, 14 (1, 4)
4: 1, 15 (14, 6)

6x5x1x2 = 60 rader.
60 x 1 x 2,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Kom fram till samma spik

V4
Inlämnat: 2021-03-13, 13:52
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 94,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 7, 11 (9, 10)
4: 10, 14, 15 (1, 6)

3x5x1x3 = 45 rader.
45 x 1 x 2,00 kr = 90,00 kr. Avgift 4,00 kr.
Totalt: 94,00 kr.
Rättningskod: KGR THN RHX
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 14:16   #50

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Det känns som att många liksom jag härinne "står på tur att vinna". Bolagssystemet:

7) 2,4,9,10,12 r7-6 (2 tar ledningen, släpper till 4 och moppar sig i vinnarhålet. 9 behöver fäste, har form och kapacitet att vinna. 10 är ett lyxstreck med dunkel premiärform. jAnman påpekar, att delägde 12 redan är kvalificerad till finalen men har fortsatt hög form. Det låter som ett snällt lopp med en rykande spurt på Axevallas långa upplopp. Just nu står DD 3-12 i 40 gånger!)

Kostar 1500:-. Lycka till!
Nix AT har inte varit med på något försök till finalen ännu, detta är första för honom, därav så tror jag att Nurmos är positiv!
criba (+50), mackpeter (+20), Gotland (+5)
jAnman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 14:31   #51

Shooters avatar

Standard

V4
Inlämnat: 2021-03-13, 13:08
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 84,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 6, 7, 9, 10, 11 (14, 2)
2: 7 Robin Hood (10, 2)
4: 1, 2, 6, 13, 14, 15 (10, 4)

7x1x1x6 = 42 rader.
42 x 1 x 2,00 kr = 84,00 kr.
Totalt: 84,00 kr.
Rättningskod: JBV THN PHS
Gammal 2021-03-13, 14:31   #52

Standard

Atg har fått ihop en riktigt rolig och spelvärd omgång tycker jag här på Axevallatravbana!

Kommer dela med mig lite av mina ideer denna dag, med både drag och ett par spikförslag.

Spikförslagen fanns en del och bara välja rätt denna omgång så kan man nog sätta 7 idag!

Jag kommer gå ut hårt redan i första på ett av mina system nu vad det ser ut som och det är , 4 Ubiquarian Face - Adrian Kolgiini . Tycker den går ner lite i klass och va en väldigt klen silver i mina ögon. Tror den får ta över av 2 Mr Clayton J.F.och köra spets o slut runt 35%
Sedan har vi i avdelning 3 , långloppet som är 3140 m och där storfavoriten 12 Maestro Crowe - Johan Untersteiner, går ut och som gynnas av att få starta där bak. Mötte nästan halva fältet sist och vann ändå med 2 galopper i ryggen. Är överlägsen i kapacitet och skall bara krossa dessa. Kör spik på den på ett av mina system. 68 % i nuläget sjunker där många vill fälla honom nu.

Sen kommer vi till mitt tredje spikförslag som jag har haft sedan jag såg startlistorna och det är i avdelning 5. 12 Zeolit- Magnus A Djuse, Som tränaren är väldigt optimistisk med och tror den bara vinner detta lopp! Och jag håller med , har mött bättre hästar än detta i mina ögon i dem senaste loppen. Siktas mot derbyt också. 14 % just nu men lär la höjas men tycker det är den bästa spiken i omgången.

Kommer nu till mitt miljondrag och det är nämligen i fjärde avdelingen 6 Bearicedream- Örjan Khilström. Jätte plus med kusken och springspår som gör att han kan välja en fin resa med henne. Plus vi vill ju ha en hemma tränare/häst som vinner ett lopp i omgången 2 % just nu lite lågt för att ha ett av dem bästa spåret och kusk.
Gammal 2021-03-13, 14:35   #53

Standard

La en hundring på Lyx Håleryd hos ss till 12 ggr precis. Det är ett väldigt bra odds.

- lyft sig enormt tidigare vid skoryck efter starter med skor
- rankad tvåa av Berglund, travtjänsten och spelvärde

Får den sitt lopp så . Bedömer segerchansen till runt 15 procent.
Gammal 2021-03-13, 14:44   #54

Standard

V4
Inlämnat: 2021-03-13, 14:42
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 20,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7, 9 (11, 10)
2: 10 Dynamite Light (7, 6)
3: 9 Keegan Trot (3, 4)
4: 15 Princess S.W. (14, 1)

2x1x1x1 = 2 rader.
2 x 5 x 2,00 kr = 20,00 kr.
Totalt: 20,00 kr.
Rättningskod: MKN PHQ PCP
Gammal 2021-03-13, 14:49   #55

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 742
Standard

Provar v4

Alla
10
3.9
15

God tur på er härute idag
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 14:55   #56

Standard

Bara gått ett lopp, men banan verkar vara fin. Om man ville ha en uppfattning om den.
Gammal 2021-03-13, 14:55   #57

Standard

Tre hästar det rycktes skor på som tog de tre första platserna i avd 1 på V4. Tyder på en fin bana som passar barfotahästarna utmärkt.
Gammal 2021-03-13, 15:13   #58

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Vad har hänt Björn Goop?

Har EN! kuskvinst i år på 66 styrningar.

Närmsta 5 dagarna har han två hästar anmälda till start i Sverige.

15 Zeta Kronos i lopp 8 idag
Och
8 Hamilton Atout i lopp 1 på Solvalla om 4 dagar.

Han har ändå 140 hästar i träning så man undrar ju vad som hänt.

Bara usel stallform eller personlig kris efter att ha blivit petad i Frankrike?
viking90 (+10), Gotland (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 15:15   #59

Sharp$: 1593
Standard

V75

4
4,6
12
13
2,9,11,12
2,3,9
9,10,12
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 15:15   #60

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Vad har hänt Björn Goop?

Och

Jag vet inte, men känslan är att han alltid prioriterar Frankrike under vintersäsongen.
Gammal 2021-03-13, 15:16   #61

Standard

Typiskt. Satt och valde mellan den och 11.

Skulle gått mer på ryttaren och läget, såklart.
Gammal 2021-03-13, 15:18   #62

Standard

V4
Inlämnat: 2021-03-13, 14:21
Jimmy Simonssons andelsspel
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9, 10, 11 (7, 1)
2: 1, 2, 6, 7, 11 (10, 9)
3: 4, 5, 7 (9, 3)
4: 15 Princess S.W. (14, 1)

3x5x3x1 = 45 rader.
45 x 1 x 2,00 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
Min kostnad: 90,00 kr x 2/3 = 60,00 kr
Rättningskod: KFX VHW WKV
Gammal 2021-03-13, 15:18   #63

Standard

Citat:
Vad har hänt Björn Goop?

Och

Tror inte man ska dra några större slutsatser. Han sa tydligt i slutet av november att stallet i princip skulle gå till vintervila vad gällde svenska starter under barfotaförbudet. Tror vi inom kort kommer se stallets hästar komma ut igen i större omfattning. Han har ju själv varit mest i Frankrike senaste månaderna .
Gammal 2021-03-13, 15:21   #64

Standard

Jaha dagens utanför boxen system Möjligen utanför ramen med, blev onödigt mycket bakspårshästar.
V75
Inlämnat: 2021-03-13, 15:18
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Start: 16:20
Kostnad: 45,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6, 7, 8, 12 (5, 1)
2: 10 Moon Zappa (6, 4)
3: 7, 12 (9, 8)
4: 11, 12, 13 (5, 7)
5: 12 Zeolit (2, 11)
6: 11 Dominic Wibb (9, 3)
7: 4, 9, 12 (10, 6)

5x1x2x3x1x1x3 = 90 rader.
90 x 1 x 0,50 kr = 45,00 kr.
Totalt: 45,00 kr.
Rättningskod: MLT RHS XCT
Gammal 2021-03-13, 15:30   #65

Standard

Citat:
Vad har hänt Björn Goop?

Och

Kanske inbillar mig men Björns stall går väl nästan alltid som bäst April-Maj-Juni?

Men jo, lite anmärkningsvärt är det.

Annars hade man väl inte blivit förvånad om en kille som han går in väggen i någon gång. Stort stall, mycket resor och fokus på olika saker. Kan bli för mycket av det goda också.
Gammal 2021-03-13, 15:42   #66

Stekels avatar

Standard

Fint att den snackar upp Ilse ordentligt nu, chanslös idag.

Gammal 2021-03-13, 15:44   #67

Standard

Mycket barfota vinster just nu, känns just nu jäkligt dumt att ha spik på 12 Zeolit speciellt som favoriten ska gå barfota runt om (enligt anmälningen iaf)!! Men hur faan får jag ihop skiten annars?!! Dyrt att dubbla
Gammal 2021-03-13, 15:44   #68

Stekels avatar

Standard

Citat:
Kanske inbillar mig men Björns stall går väl nästan alltid som bäst April-Maj-Juni?

Men jo, lite anmärkningsvärt är det.

Annars hade man väl inte blivit förvånad om en kille som han går in väggen i någon gång. Stort stall, mycket resor och fokus på olika saker. Kan bli för mycket av det goda också.
Japp, de går i idé sen brukar de explodera någorlunda samtidigt i en bra period. Tror knappast de fått upp farten ännu. Väldigt märkligt att de kör ner en enda häst idag. Kanske är storhästägaren som insisterat, svårt att säga emot isf med tanke på alla kusar den har där.

Gammal 2021-03-13, 16:01   #69

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 15:59
Snackisen
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 937,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6, 9 (1, 12)
2: 4, 6, 7, 11, 12 (9, 15)
3: 12 Maestro Crowe (7, 8)
4: 2, 5, 7, 9, 13 (6, 3)
5: 2, 8, 10, 11, 12 (7, 9)
6: 4, 7, 9, 11, 12 (10, 2)
7: 4 Heavy Sound (10, 12)

3x5x1x5x5x5x1 = 1875 rader.
1875 x 1 x 0,50 kr = 937,50 kr.
Totalt: 937,50 kr.
Min kostnad: 937,50 kr x 4/50 = 75,00 kr
Rättningskod: HCR PHZ RMS

V75-1 9 Toddler (viking90)
V75-2 7 Bankonbroadway (strid) 12 Valkyria K (skägget)
V75-3 12 Maestro Crowe (shooter,virre82)
V75-4 2 Teton Sweet Lindy (klot05) 5 Garca (mackpeter) 9 Lyx Håleryd (olle, skägget) 7 Darah Bibbo (strid)
V75-5 11 Joker Boko (valo) 12 Zeolit (klot05, zimonzzon85)
V75-6 7 Love Håleryd (nicklasA)
V75-7 4 Heavy Sound (olle, virre82, shooter)
Gotland (+10), kaamelott (+10), NicklasA (+5)
Gammal 2021-03-13, 16:01   #70

Standard

Fyra vinnare på V4 och gemensamt för alla fyra att man ryckt alla skorna.
Gammal 2021-03-13, 16:01   #71

Shooters avatar

Standard

Synd att Robin Hood inte dög idag.
Gammal 2021-03-13, 16:04   #72

Shooters avatar

Standard

Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 5, 9 (2, 6)
2: 4, 6, 7, 10, 11, 12, 14 (15, 13)
3: 12 Maestro Crowe (8, 9)
4: 13 Alhambra Mail (8, 9)
5: 2, 11, 12 (5, 9)
6: 2, 3, 4, 9, 11, 12 (10, 7)

4x7x1x1x3x6x1 = 504 rader.
504 x 1 x 0,50 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.
Rättningskod: KLN VHZ XCZ
Gammal 2021-03-13, 16:06   #73

Sharp$: 741
Standard

Spikat Adrian i första. Slår på tv:n och hör Nybrink säga att Ubiquarian Face är i princip helt klar, så den faller man så klart på direkt.
drn85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:07   #74

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 12:56
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 432,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 8, 12 (5, 1)
2: 3, 4, 6, 7, 10, 13 (11, 12)
3: 6, 7, 12 (9, 8)
4: 13 Alhambra Mail (7, 1)
5: 2, 3, 8, 12 (11, 9)
6: 2, 4, 11 (9, 3)
7: 4 Heavy Sound (9, 12)

4x6x3x1x4x3x1 = 864 rader.
864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr.
Totalt: 432,00 kr.
Rättningskod: LJV NHP ZHV
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:07   #75
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 5, 9 (2, 6)
2: 4, 6, 7, 10, 11, 12, 14 (15, 13)
4: 13 Alhambra Mail (8, 9)
6: 2, 3, 4, 9, 11, 12 (10, 7)

4x7x1x1x3x6x1 = 504 rader.
504 x 1 x 0,50 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.
Rättningskod: KLN VHZ XCZ
Vi har likadana spikar så nu ska vi fanimig jobba in de !!!
Gammal 2021-03-13, 16:11   #76
Banned

Standard

Jag står över megalamporna Maestro Crowe och Alhambra idag.

Dagens stänkare, om man garderar är McGarret, kanske också Alfredo Sauce också.

Lycka till!
Gammal 2021-03-13, 16:11   #77

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 14:06
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 720,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Ubiquarian Face (5, 1)
2: 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14 (15, 9)
4: 5, 13 (7, 1)
5: 2, 3, 5, 7, 8, 9, 11, 12 (10, 1)
6: 3, 9, 11 (12, 4)

1x10x3x2x8x3x1 = 1440 rader.
1440 x 1 x 0,50 kr = 720,00 kr.
Totalt: 720,00 kr.

Spikar:

V75-1
4 Ubiquarian Face 34%

Bra häst i årsdebut. Det låter som den är väl förberedd och har en vettig chans direkt i detta lopp. Vi får se, jag testar att spika med risk för att spricka direkt.

V75-7
4 Heavy Sound 31%

Kenneth Haugstad är väl ingen kusk man håller i handen men han och Heavy Sound verkar ha ett speciellt band med varandra. Ser ut som att det kan bli tidig ledning och som jag läser loppet kan det bli lågt tempo ett tag. Kan hålla hela vägen då. Värsta motbuden har bakspår och körs troligen snällt låter det som. Heavy Sound fick läget och brukar gå bra direkt.

Dragen/Skrällarna:

V75-2
12 Valkyria K. 6%

Lopp i kroppen och ska gå barfota. Fin rad och inte borta här. Känns lite bortglömd nästan till och med. Henna Halme är en offensiv kusk.

V75-3
6 L.L. Royal 5%

Springspår och sitter nog i tidig ledning. Barfota ffg. Skulle favoriten göra bort sig, så blir det genast en riktigt bra chans.

V75-4
5 Garca 7%

Blev bortkörd av Jepson senast. Annars hade den nog haft en riktigt bra chans med fritt på upploppet. Såg ut att mycket sparat i ryggar. Nu med Erik Adielsson. Förhoppningsvis ett starkt lås med Alhambra Mail.

Sedan garderar jag den femte avdelningen med flera streck. Condior hoppas jag inte det bara blir sos på. Tror inte den får sitta i fred och många som tror på sina hästar kommer förhoppningsvis styra på och utmana rejält om segern i det loppet.

Lycka till med spelen idag.
znipstern (+7)
Gammal 2021-03-13, 16:12   #78

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 742
Standard

Provar en 6 kronor lapp så har man spelat bort en 50 lapp idag(maxgräns idag)

6
12 15
12
5.11.13
5
9
4.10

God tur på er härute ikväll
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:13   #79

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5271
Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 16:10
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 2 077,60 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Ubiquarian Face (1, 5)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15 (13, 6)
3: 4, 7, 8, 9, 12 (3, 11)
4: 2, 3, 5, 9, 12, 13, 15 (8, 7)
5: 1, 2, 5, 7, 8, 10, 11, 12 (9, 4)
6: 9 Phoenix Photo (4, 3)

1x14x5x7x8x1x1 = 3920 rader.
3920 x 1 x 0,50 kr = 1 960,00 kr.
SistaStallskriket är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:16   #80

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 16:11
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 336,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Ubiquarian Face (6, 5)
2: 4, 6, 7, 8, 10, 12, 14 (2, 15)
3: 4, 6, 8, 12 (7, 1)
4: 5, 7, 13 (9, 1)
5: 1, 12 (9, 2)
6: 2, 3, 9, 11 (4, 1)
7: 4 Heavy Sound (7, 6)

1x7x4x3x2x4x1 = 672 rader.
672 x 1 x 0,50 kr = 336,00 kr.
Totalt: 336,00 kr.
Rättningskod: CGN THZ XMP
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:17   #81

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10774
Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 16:07
Klutkalles andelsspel
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 1 280,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 6 (5, 2)
2: 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (4, 6)
3: 6 L.L.Royal (12, 4)
4: 2, 7, 8, 9, 13 (12, 15)
5: 2 Condior (11, 1)
6: 2, 3, 4, 7, 9, 10, 11, 12 (6, 1)
7: 4, 9 (12, 10)

4x8x1x5x1x8x2 = 2560 rader.
2560 x 1 x 0,50 kr = 1 280,00 kr.
Totalt: 1 280,00 kr.
Rättningskod: MOD ORÖ VAR
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:17   #82

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3264
Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 16:16
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 14 (12, 15)
3: 3, 5, 6, 7, 8, 9, 12 (1, 11)
4: 5, 9, 13 (2, 7)
5: 2, 5, 12 (11, 9)
6: 12 Global Winner (9, 3)
7: 12 Antonio Trot (4, 9)

1x8x7x3x3x1x1 = 504 rader.
504 x 1 x 0,50 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.
Rättningskod: KJX VHQ ZMR
Gammal 2021-03-13, 16:19   #83

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2457
Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 16:19
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 630,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 2, 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 14, 15 (9, 8)
3: 3, 6, 8, 9, 11, 12 (5, 7)
4: 13 Alhambra Mail (5, 2)
6: 2, 3, 4, 9, 10, 11, 12 (7, 6)
7: 4 Heavy Sound (12, 9)

1x10x6x1x3x7x1 = 1260 rader.
1260 x 1 x 0,50 kr = 630,00 kr.
Totalt: 630,00 kr.
Biznice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:19   #84

mr_stylezs avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 16:01
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 694,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 5, 8 (2, 6)
2: 1, 2, 8, 9, 11, 15 (6, 4)
3: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 12 (9, 5)
4: 13 Alhambra Mail (5, 7)
5: 2 Condior (12, 11)
6: 2, 3, 4, 6, 9, 10, 11, 12 (7, 1)

4x6x7x1x1x8x1 = 1344 rader.
1344 x 1 x 0,50 kr = 672,00 kr. Avgift 22,00 kr.
Totalt: 694,00 kr.

Kör skrällarna i början
Gammal 2021-03-13, 16:22   #85

mr_stylezs avatar

Standard

Höll han inte blir jag tokig... :S
Gammal 2021-03-13, 16:24   #86

Shooters avatar

Standard

Det var en stark prestation.
Gammal 2021-03-13, 16:24   #87

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

satan va surt att inte betting rebel kunde hålla hela vägen!!
Ace (+25)
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:26   #88

Standard

Det var svettigt... den fick man jobba in
Gammal 2021-03-13, 16:26   #89

Standard

Booooom!!

Grym prestation och start
Gammal 2021-03-13, 16:26   #90
Banned

Standard

Nu kommer min bomb nummer 8
Gammal 2021-03-13, 16:27   #91
Ace

Sharp$: 5589
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av heddari Visa inlägg
Absolut, mycket tråkig början!!!
heddari (+25)
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:27   #92

Standard

Aldrig ens orolig
Visste inte riktigt vad jag skulle diktera ihop om Betting höll undan med tanke på skägget nämnde den här tidigare idag...

En hel del veka prestationer bakom tätduon tycker jag.
Gammal 2021-03-13, 16:29   #93

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3598
Standard

Citat:
Vi har likadana spikar så nu ska vi fanimig jobba in de !!!
Jag rättar in mig i ledet

Avd
1: 1, 4, 5, 6 (2, 3)
2: 4, 6, 10, 11, 12 (7, 15)
3: 12 Maestro Crowe (9, 8)
4: 13 Alhambra Mail (7, 5)
5: 1, 2, 5, 10, 11, 12 (9, 8)
6: 3, 4, 9, 12 (11, 2)
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:34   #94

Standard

Citat:
Aldrig ens orolig
Visste inte riktigt vad jag skulle diktera ihop om Betting höll undan med tanke på skägget nämnde den här tidigare idag...

En hel del veka prestationer bakom tätduon tycker jag.
Ja, det var nog flera överspelade i det loppet.
Gammal 2021-03-13, 16:36   #95

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av heddari Visa inlägg
Obegripligt att den bara kunde vara 1 %, totalt bortappad.

Och lika begripligt att den givetvis inte fick hålla då man väl hitta en sån bortappad häst.... och ännu mer begripligt att såklart favoriten slår av den..
Man blir så trött, det är sådana marginaler hela tiden mot en som gör man vill ge upp ibland :P

Sätter man sista 6 kan de vara skillnad på 10 000 kr eller 1 miljon...
Gammal 2021-03-13, 16:36   #96

V75fahlles avatar

Sharp$: 4945
Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 16:05
RTJ-LOSs andelsspel
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 1 080,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 6, 12 (1, 5)
2: 4, 6, 7 (11, 14)
3: 3, 6, 8, 11, 12 (1, 9)
4: 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 13, 14 (1, 15)
5: 2, 5 (12, 11)
6: 9 Phoenix Photo (12, 10)
7: 4, 12 (9, 10)

4x3x5x9x2x1x2 = 2160 rader.
2160 x 1 x 0,50 kr = 1 080,00 kr.
Totalt: 1 080,00 kr.
Min kostnad: 1 080,00 kr x 10/22 = 490,91 kr
Rättningskod: DMQ SHR NMZ

—-

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 16:09
RTJ-LOSs andelsspel
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 20,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 6 Global Benefit (4, 7)
4: 3, 5, 9, 13 (7, 2)
5: 2, 5 (12, 11)
6: 2, 4, 10, 11, 12 (9, 3)

1x1x1x4x2x5x1 = 40 rader.
40 x 1 x 0,50 kr = 20,00 kr.
Totalt: 20,00 kr.
Min kostnad: 20,00 kr x 10/22 = 9,09 kr
Rättningskod: FGW VHN PMQ

Lever på båda lapparna. Även om det blev en nagelbitare tills vinnaren i avd 1 ropats ut.

Gammal 2021-03-13, 16:37   #97
Banned

Standard

6,8,11,13 för och överleva avdelning 2..
Gammal 2021-03-13, 16:37   #98

Sharp$: 1593
Standard

V75-1

4 svårt att spela?
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:41   #99
fri

Sharp$: 1457
Standard

Inte för att strö salt i såren, lite svårt att göra innan V75-7 har gått, men för att försalta kommande sår lite (tänk er att ni hade lyckats pricka in favoriten i första och har alla hästar i nästa, så om ni skär er lite med rakhyveln och gnider in tacochips eller salta pinnar i såret) så är Haugstad sämst av ALLA kuskar idag att nå spets med favoriter.

Dock ska sägas att det gäller OM favoriten har spår 1,3,6 eller 7 i voltstart (enligt Travronden).

Då återstår att se om det gäller även autostart och Heavy Sound.

Så glöm inte spela V5, och salta på rejält i sista.
Gammal 2021-03-13, 16:42   #100

Fagerdahlens avatar

Standard

Fortsätt så!!

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2021-03-13, 16:11
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 336,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Ubiquarian Face (6, 5)
2: 4, 6, 7, 8, 10, 12, 14 (2, 15)
3: 4, 6, 8, 12 (7, 1)
4: 5, 7, 13 (9, 1)
5: 1, 12 (9, 2)
6: 2, 3, 9, 11 (4, 1)
7: 4 Heavy Sound (7, 6)

1x7x4x3x2x4x1 = 672 rader.
672 x 1 x 0,50 kr = 336,00 kr.
Totalt: 336,00 kr.
Rättningskod: CGN THZ XMP
Gammal 2021-03-13, 16:46   #101

wowsuchevs avatar

Reg.datum: jun 2015
Sharp$: 1234
Standard

vOlT-sTaRt
wowsuchev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:46   #102

Standard

Skrev det redan i söndags. En massa omstarter gör loppet till rena lottot. Varför lägga dessa proppar på V75?
mr_stylez (+30)
Gammal 2021-03-13, 16:47   #103

Sharp$: 1145

Standard

Finns det några fegare kommentatorer än Daniel Olsson och Molle? Tror inte Daniel, som de kallar Frankrikeexpert, har stuckit ut hakan och förordat någon kuse som inte är favorit, möjligtvis, andrahandare...

Patetiskt!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:48   #104

KalleKluts avatar

Standard

Lärlingar och voltstart..
Gammal 2021-03-13, 16:49   #105

Standard

Djävla amatörer! Klart man sitter med spik på Djuse och denne har pipit till spets utan problem, varje gång och nu är det kört - det tar att snabbstarta!
Gammal 2021-03-13, 16:49   #106

Standard

Nu har MAD laddat rätt rejält ett par gånger med sin från springspår.
Gammal 2021-03-13, 16:52   #107

Standard

Oj, höll på att sluta illa där...
Gammal 2021-03-13, 16:52   #108

wowsuchevs avatar

Reg.datum: jun 2015
Sharp$: 1234
Standard

Vad är rekordet i omstarter? Kanske de borde erbjuda odds i antal omstarter så blir det inte så tråkigt att vänta.
wowsuchev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:53   #109
Banned

Standard

Nu vinner min bomb nummer 8!!
Gammal 2021-03-13, 16:54   #110

Standard

Nu har dom snart gjort om detta 2140m loppet till ett stayerlopp.
asgaya3141 (+3)
Gammal 2021-03-13, 16:54   #111

Standard

Det blir nattrav i denna omgång! Och ingen kritik alls, från dem i studion! Jag skulle ge dem så mycket skit!!!
Gammal 2021-03-13, 16:55   #112

Sharp$: 741
Standard

Vilken parodi.
drn85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:56   #113

mr_stylezs avatar

Standard

Volt och lärlingar kan bara gå på ett sätt..

Bakspår vinner det vågar jag lova nu nästan..

Jag har lassat tungt på nr 9 så hoppas på den !
Gammal 2021-03-13, 16:58   #114

Standard

Yeeeeees 1%
Gammal 2021-03-13, 16:59   #115

Fagerdahlens avatar

Standard

Asså fyfan jävla skitvolt ??? Varför i hela helvete envisas med skiten, det blir lotto av alltihop
Gammal 2021-03-13, 16:59   #116
Banned

Standard

Och den trodde de på hela vägen varför tog jag bort den ������������������
Gammal 2021-03-13, 16:59   #117

mr_stylezs avatar

Standard

Självklart ändrar man sin helgardering som var helt given från början.. bara för man ska snåla.
Idag var ingen bra tippdag, bara att konstatera.. usch...
Gammal 2021-03-13, 17:00   #118

Standard

PANG
Gammal 2021-03-13, 17:01   #119

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Yeeeeees 1%
Ja nu satt du nöjd i båten när du hade alla utom en häst, hade du gått kort och missat skrällen hade det minsann varit ramaskri över voltstart o lärlingar osv.
KalleKlut (+3), asgaya3141 (+10)
Gammal 2021-03-13, 17:02   #120
Banned

Standard

Citat:
Ja nu satt du nöjd i båten när du hade alla utom en häst, hade du gått kort och missat skrällen hade det minsann varit ramaskri över voltstart o lärlingar osv.
Hahaah håller med dig. Han lär väl ryka ut snart ändå
Gammal 2021-03-13, 17:04   #121
Banned

Standard

Citat:
Han ryker väl i sjätte
Gammal 2021-03-13, 17:16   #122
Banned

Standard

Nästa

Made of Stars nu!!
Gammal 2021-03-13, 17:24   #123

mr_stylezs avatar

Standard

Idiotfan lyckas låsa sig fast med 7an, helt sjukt.
Hur svårt är det att backa sig loss o ge den chansen på upploppet?

Dessa kuskprestationer man sett denna veckan blir mer och mer katastrofala.....
GE DEM CHANSEN FFS!!!

Ursäkta men det räcker nu.

4 ggr pengarna på plats hade man med, inte fan fick han fritt för att bli 3a ens heller..... dagens säkraste spel förstört av en kusk, igen.
De bara leker med ens pengar. Tycker det är avskyvärt helt ärligt.

Senast redigerad av mr_stylez den 2021-03-13 klockan 17:26.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 17:25   #124

Shooters avatar

Standard

Snyggt av Johan och framförallt hästen.
Gammal 2021-03-13, 17:25   #125

Standard

Synd att 7:an inte fick fritt, men man kan inte få allt.
Gammal 2021-03-13, 17:26   #126
Banned

Standard

Maestro Crowe
Gammal 2021-03-13, 17:31   #127
Banned

Standard

Alhambra för chans på 4 6:or
Gammal 2021-03-13, 17:37   #128

Standard

Citat:
Idiotfan lyckas låsa sig fast med 7an, helt sjukt.
Hur svårt är det att backa sig loss o ge den chansen på upploppet?

Dessa kuskprestationer man sett denna veckan blir mer och mer katastrofala.....
GE DEM CHANSEN FFS!!!

Ursäkta men det räcker nu.

4 ggr pengarna på plats hade man med, inte fan fick han fritt för att bli 3a ens heller..... dagens säkraste spel förstört av en kusk, igen.
De bara leker med ens pengar. Tycker det är avskyvärt helt ärligt.
Håller helt med dig - här ser du varför:

TVILLING
Inlämnat: 2021-03-13, 16:48
Axevalla Lopp 7
Lördag 2021-03-13
Start: 17:05
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
8, 12
Utgångshästar
7 Totti Face

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: DHS XHW WGN
mr_stylez (+10)
Gammal 2021-03-13, 17:41   #129

Standard

Min mamma Somack är mormor till Maestro Crowe, som blev min spik idag. Tränaren/ägaren Petri Puro har alltid varit en kille utanför ramarna. Tufft att lämna Maestro Crowe till en annan tränare. Petri och jag ägde Mack Peter, som han skickade som stallkamrat för att utvecklas till Varenne i Rom. Petri är en härligt udda människa, som månar mer om sina hästar än deras ägare. Jag högaktar Petri.
Nobleflash (+10), Fulsprit (+25), viking90 (+10)
Gammal 2021-03-13, 17:43   #130

Standard

Nu får det inte bli så många omstarter till om dom ska hinna visa sista avdelningen innan kl 19 i TV4. Ligger väl ett lopp efter tidsmässigt nu.
Gammal 2021-03-13, 17:48   #131

Standard

Lyx Håleryd tvåa. En annan barfotahäst förstörde mitt vinnarspel.
Gammal 2021-03-13, 17:49   #132
Banned

Standard

Så tråkigt att tappa på slutet där.. får hoppas Heavy Sound löser det i sista för 5 rätt
Gammal 2021-03-13, 17:49   #133

Standard

Ooof.

Där åkte man tyvärr för 7:an.
Gammal 2021-03-13, 17:49   #134

Standard

Nu gick det bättre!

TVILLING
Inlämnat: 2021-03-13, 17:38
Axevalla Lopp 8
Lördag 2021-03-13
Start: 17:27
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
9, 13
Utgångshästar
2 Teton Sweet Lindy

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: JBP VHP XGP
----------------------
Rätt kombination Odds
2/9 22,06
Summa: 441,00 kr

Senast redigerad av hoola den 2021-03-13 klockan 17:50.
Gammal 2021-03-13, 17:59   #135

Standard

Vet att jag klagar på skitsaker nu men ytterligare en sak jag stör mig enormt på är när denne Matteus alltid skall avsluta sina meningar och frågor med namnet på den han intervjuar, detta sker flera gånger i intervjuerna...

Gammal 2021-03-13, 18:04   #136
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Vet att jag klagar på skitsaker nu men ytterligare en sak jag stör mig enormt på är när denne Matteus alltid skall avsluta sina meningar och frågor med namnet på den han intervjuar, detta sker flera gånger i intervjuerna...

Jag stör mig på Per som inte kan höja vinnare som skrällar
Gammal 2021-03-13, 18:08   #137

Standard

Tråkig vinnare... (för egen del)

Såg ju ut som läge för skräll. Det var synd.
Gammal 2021-03-13, 18:09   #138
Banned

Standard

Vafan garderar så lyckas han komma tillbaka fattar ej huuur
Gammal 2021-03-13, 18:10   #139
Banned

Standard

Hoppas på smäll nu sen Heavy Sound
Gammal 2021-03-13, 18:24   #140
Banned

Standard

DD

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-03-13, 09:44
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Start: 18:20
Kostnad: 42,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Thengill
2: 4, 6, 9, 12

4 x 10,00 kr = 40,00 kr. Avgift 2,00 kr.
Totalt: 42,00 kr.
Rättningskod: CLN SDW VBS
Gammal 2021-03-13, 18:29   #141

Standard

Sweetman... det var verkligen en värdig vinnare. Vilken instats med den körningen.
Gammal 2021-03-13, 18:29   #142

Standard

Förbannade jävla helvete!!! Familjen Kolgjini kör stall och därmed bort chansen på 7 rätt
Gammal 2021-03-13, 18:30   #143
Banned

Standard

Hahah och där kom sista stallskrikets obligatoriska klagande. ������
Gammal 2021-03-13, 18:30   #144

Standard

Usch, så dåligt han kör, Adrian! Förstör både för sig själv och för ÖK...
solum (+5)
Gammal 2021-03-13, 18:33   #145

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

Citat:

Detta skrev jag 2/1:

Lillieborg...Så jääääääääääääävla tröttsam!

Oavsett vilken lus det handlar om: är det Sture,den bästa hästen,Sture, du nånsin tränat,Sture? Har han,Sture, nånsin varit bättre,Sture?Tror du Sture, att du vinner Sture? Hur OPTIMISTISK Sture,är du Sture?
Fulsprit (+100)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 18:34   #146

Standard

Citat:
Hahah och där kom sista stallskrikets obligatoriska klagande. ������
Obefogat tycker du? Eller är det förbjudet här att ge kritik som i övriga ankdammen?
Fulsprit (+1)
Gammal 2021-03-13, 18:34   #147

Standard

[QUOTE=mackpeter;
6) 3,4,7,9,12 r11-10 (min vinnare är 3. Erik drar till ledningen. Ludde med 4 är nära vän med tränaren till 3 och ställer inte till några problem. Kanske släpps Ludde till ledningen och släpper ut 3 i slutet av upploppskurvan. Adrian vann med 3 V75-finalen förra månaden. Blir min spik i första DD idag. Men 3 har aldrig vunnit långlopp och därför garderar jag)

Kostar 1500:-. Lycka till![/QUOTE]

Nu får man hoppas på Antonio Trot för dubbeln till 50 gånger. Eller 2,4,9,10 eller 12 för 4 sexor och en rejäl bunt femmor.
jAnman (+20), Fulsprit (+10)
Gammal 2021-03-13, 18:35   #148

Standard

Alltså funderar man på loppet vem som sitter på vilka hästar och vad de sagt innan loppet, så är det inte så konstigt varför han körde så.

Adrian tycker jag har blivit en mycket bättre kusk senaste månaderna. Nu tror jag han körde som han gjorde med flit. För att lägga upp det för pappa och Eclipse Am, som han faktiskt bedömde som den bättre chansen i loppet på förhand.

Det var en så kallad "stallkörning", som hade kunnat räknas ut innan med ovan info.

Faktiskt gick det ju nästan vägen också, om inte Sweetman hade hållit så starkt som den gjorde. De körde bort värsta hotet, det blev rejält tempo och Eclipse Am fick en riktigt bra resa.
solum (+5)
Gammal 2021-03-13, 18:35   #149
Banned

Standard

Citat:
Obefogat tycker du? Eller är det förbjudet här att ge kritik som i övriga ankdammen?
Vill du vinna stora pengar spika aldrig favoriter i slutet av avdelningarna tips bara
Gammal 2021-03-13, 18:37   #150

Standard

Har TT´s spik nr 12 Global Winner kommit i mål än?
Gammal 2021-03-13, 18:39   #151

Standard

Citat:
Vill du vinna stora pengar spika aldrig favoriter i slutet av avdelningarna tips bara
Och du är storvinnare menar du? Lägger procentuellt alldeles för stor vikt på att kommentera mina inlägg mot vad du i övrigt själv har att komma med.

Jag lirar dom jag anser har bäst vinstchans i loppen och det var bästa hästen som tyvärr blev bortkörd nu därav min ilska.

Vad har du själv lirat idag?
Gammal 2021-03-13, 18:39   #152

Standard

Citat:

Hmm, varför inte? Har de sämre chans ju längre bak i banprogrammet loppet går?

Gammal 2021-03-13, 18:40   #153

Standard

Citat:
Alltså funderar man på loppet vem som sitter på vilka hästar och vad de sagt innan loppet, så är det inte så konstigt varför han körde så.

Adrian tycker jag har blivit en mycket bättre kusk senaste månaderna. Nu tror jag han körde som han gjorde med flit. För att lägga upp det för pappa och Eclipse Am, som han faktiskt bedömde som den bättre chansen i loppet på förhand.

Det var en så kallad "stallkörning", som hade kunnat räknas ut innan med ovan info.

Faktiskt gick det ju nästan vägen också, om inte Sweetman hade hållit så starkt som den gjorde. De körde bort värsta hotet, det blev rejält tempo och Eclipse Am fick en riktigt bra resa.
Familjen Kolgjini och Lars I Nilsson har ju nära band så tror inte det primära var att fälla hans häst.
Gammal 2021-03-13, 18:43   #154

Standard

Citat:
Familjen Kolgjini och Lars I Nilsson har ju nära band så tror inte det primära var att fälla hans häst.
Jag menade nog att Adrian försökte köra bort Phoenix Photo, som ju de lyckades med. Sweetman råkade bara vara hästen som satt i ledning. Det var inte den han körde mot.
Gammal 2021-03-13, 18:43   #155

Standard

Citat:

Har du inte läst vad jag skrev? Luddarna är bästa kompis med Lars I Nilsson, som tränar Sweetman.
Gammal 2021-03-13, 18:44   #156

Standard

Adrian vs Örjan...
Det sämsta ändå var kommentarerna i studion!

Senast redigerad av ScandalPlay den 2021-03-13 klockan 18:47.
Gammal 2021-03-13, 18:44   #157

Standard

Över två miljoner i sammanslagen pott i sista nu - börjar likna något...

Gammal 2021-03-13, 18:44   #158

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Har du inte läst vad jag skrev? Luddarna är bästa kompis med Lars I Nilsson, som tränar Sweetman.
Det var inte den som var värsta hotet jag pratade om...

Och jag läste din post. Det var därför jag bland annat tog bort Listas Tingeling i avdelning 4 och tog med Sweetman på mitt system istället. Så får tacka för det du skrev då.
mackpeter (+10)
Gammal 2021-03-13, 18:45   #159

Standard

Skönt att Örjan markerar! Med all rätt! Adrian kör mer vårdat och då har framgångarna kommit men nu tog han ett jävla adhd-återfall. Skämmes ta mig fan!!!

Får jobba in Heavy Sound och 6 rätt istället för 7 tack vare albanskt hjärnsläpp!
Gammal 2021-03-13, 18:46   #160
ms

Sharp$: 2704
Standard

Citat:
En bra favorit är spikvärd även i sista avdelningen. Din generalisering haltar. Därmed inte sagt att jag får rätt just i detta lopp.

För fem rätt.

Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 42,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Maestro Crowe (8, 6)
2: 2, 5, 7, 9, 13, 1 (1, 15)
3: 2 Condior (12, 11)
4: 2, 3, 4, 7, 9, 11, 12 (10, 6)
5: 4 Heavy Sound (12, 9)

1x6x1x7x1 = 42 rader.
42 x 1 x 1,00 kr = 42,00 kr.
Totalt: 42,00 kr.
Rättningskod: CMQ VHS QGV

För sexor:

Avd
2: 4, 6, 7, 8, 11, 15 (12, 10)
4: 2, 5, 7, 9, 13, 1 (1, 15)

1x6x1x6x1x8x1 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: JJR QHZ WMX
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 18:48   #161

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:

Som sagt blev enkelt då man visste 2 skulle släppa.

DÅligt den inte höll till andraplatsen dock, så tvillingen rök, synd :/
Gammal 2021-03-13, 18:48   #162

Standard

Otroligt! INGEN TÄVLING, när dessa gullgossar möter varandra - vill väl inte förstöra humöret på sina reskamrater... Djävla nötter - låter honom varva som i ett kallblodslopp!!!
Gammal 2021-03-13, 18:48   #163

Standard

Härlig årsdebut av världsstjärnan Heavy Sound.

Spännande att se om det blir jackpott på femmorna.
Gammal 2021-03-13, 18:49   #164

Standard

Citat:
V75
Inlämnat: 2021-03-13, 14:06
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 720,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14 (15, 9)
4: 5, 13 (7, 1)
5: 2, 3, 5, 7, 8, 9, 11, 12 (10, 1)
6: 3, 9, 11 (12, 4)

1x10x3x2x8x3x1 = 1440 rader.
1440 x 1 x 0,50 kr = 720,00 kr.
Totalt: 720,00 kr.

Spikar:

V75-1
4 Ubiquarian Face 34%

Bra häst i årsdebut. Det låter som den är väl förberedd och har en vettig chans direkt i detta lopp. Vi får se, jag testar att spika med risk för att spricka direkt.

V75-7
4 Heavy Sound 31%

Kenneth Haugstad är väl ingen kusk man håller i handen men han och Heavy Sound verkar ha ett speciellt band med varandra. Ser ut som att det kan bli tidig ledning och som jag läser loppet kan det bli lågt tempo ett tag. Kan hålla hela vägen då. Värsta motbuden har bakspår och körs troligen snällt låter det som. Heavy Sound fick läget och brukar gå bra direkt.

Dragen/Skrällarna:

V75-2
12 Valkyria K. 6%

Lopp i kroppen och ska gå barfota. Fin rad och inte borta här. Känns lite bortglömd nästan till och med. Henna Halme är en offensiv kusk.

V75-3
6 L.L. Royal 5%

Springspår och sitter nog i tidig ledning. Barfota ffg. Skulle favoriten göra bort sig, så blir det genast en riktigt bra chans.

V75-4
5 Garca 7%

Blev bortkörd av Jepson senast. Annars hade den nog haft en riktigt bra chans med fritt på upploppet. Såg ut att mycket sparat i ryggar. Nu med Erik Adielsson. Förhoppningsvis ett starkt lås med Alhambra Mail.

Sedan garderar jag den femte avdelningen med flera streck. Condior hoppas jag inte det bara blir sos på. Tror inte den får sitta i fred och många som tror på sina hästar kommer förhoppningsvis styra på och utmana rejält om segern i det loppet.

Lycka till med spelen idag.
Riktigt nära och i efterhand riktigt synd att Condior vann. Hade 6:orna gett lite mer.

Nya tag imorgon till jackpotten
Gammal 2021-03-13, 18:49   #165
Banned

Standard

Citat:
Och du är storvinnare menar du? Lägger procentuellt alldeles för stor vikt på att kommentera mina inlägg mot vad du i övrigt själv har att komma med.

Jag lirar dom jag anser har bäst vinstchans i loppen och det var bästa hästen som tyvärr blev bortkörd nu därav min ilska.

Vad har du själv lirat idag?
Fick 4 5:or
Gammal 2021-03-13, 18:50   #166

Sharp$: 890
Standard

Citat:
Skönt att Örjan markerar! Med all rätt! Adrian kör mer vårdat och då har framgångarna kommit men nu tog han ett jävla adhd-återfall. Skämmes ta mig fan!!!

Får jobba in Heavy Sound och 6 rätt istället för 7 tack vare albanskt hjärnsläpp!
Förstår surheten i att torska 7 rätt men desto bättre för travsporten som dör om det ständig ska vinkas fram favoritörjan i dödens. Örjan hade läst loppet fel och Adrian visade med tydlighet att han inte ville släppa den positionen....Surörjan reagerar för att han inte får allt serverat som brukligt....pinsamt
Capeee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 18:50   #167
Banned

Standard

Citat:

För att det brukar generellt smälla på slutet. Jag säger inte att det är fel och spika en favorit på slutet men Örjan från bakspår på Axevalla nej nej det går inte
Gammal 2021-03-13, 18:51   #168
fri

Sharp$: 1457
Standard

Grattis alla med 7 rätt! Trodde stenhårt på Heavy Sound i sista, men noll på Haugstad. Dumstruten på. 6 rätt räcker väl antagligen knappt till korv med bröd. Spännade med Kolgjinis intervju i 6:e, är det arv eller Malmö?
Gammal 2021-03-13, 18:52   #169

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Capeee Visa inlägg
Förstår surheten i att torska 7 rätt men desto bättre för travsporten som dör om det ständig ska vinkas fram favoritörjan i dödens. Örjan hade läst loppet fel och Adrian visade med tydlighet att han inte ville släppa den positionen....Surörjan reagerar för att han inte får allt serverat som brukligt....pinsamt
Ja jag bjuder bort min chans på 7 rätt för att glädja sporten....

Albanen kom ju knappt i mål så det är väl inget tvivel om vem som gjorde fel. Sedan VARFÖR och SKÄLET till albanens beslut kan vi bara spekulera i och om....
Gammal 2021-03-13, 18:53   #170

Standard

Citat:
Fick 4 5:or
Och helgarderat sista två gissar jag.....

Sköt ditt så sköter jag mitt!
Gammal 2021-03-13, 18:53   #171

Shooters avatar

Standard

7 femmor. Inte mycket att hurra för.
Gammal 2021-03-13, 18:54   #172

Standard

Långt upplopp på Axevalla spelar roll?
Gammal 2021-03-13, 18:56   #173

Standard

Citat:
För att det brukar generellt smälla på slutet. Jag säger inte att det är fel och spika en favorit på slutet men Örjan från bakspår på Axevalla nej nej det går inte

???
mackpeter (+13), znipstern (+5)
Gammal 2021-03-13, 18:57   #174
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
En bra favorit är spikvärd även i sista avdelningen. Din generalisering haltar. Därmed inte sagt att jag får rätt just i detta lopp.

För fem rätt.

Axevalla
Lördag 2021-03-13
Vadet gäller startnummer

Avd

1x6x1x7x1 = 42 rader.

För sexor:

Avd

Jag vet inte hur gammal du är men förr låg ALLTID gulddivisionen i avdelning 3. Nu låg den i 7:e jag vet inte varför men jag känner en som förde statistik och 8/10 gulddivisionslopp vann nån av de 3 mest spelade så nu vann favoriten igen. Visst idag vann 4 favoriter men normalt är det 2-3 favoriter per omgång i snitt
Gammal 2021-03-13, 18:59   #175
Banned

Standard

Citat:
Och helgarderat sista två gissar jag.....

Sköt ditt så sköter jag mitt!
Nej spika Heavy och ganska många i sjätte men inte hel. Rök på Alhambra som blev 2:a och i ungdomsloppet
Gammal 2021-03-13, 19:00   #176
Banned

Standard

Citat:
???
Vad är det du inte förstår?
Gammal 2021-03-13, 19:02   #177
ms

Sharp$: 2704
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg

För fem rätt.

Axevalla
Lördag 2021-03-13
Vadet gäller startnummer

Avd

1x6x1x7x1 = 42 rader.

För sexor:

Avd

Rätt ute får man väl lov att säga.
AmaerildeRimfrost (+6)
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 19:07   #178

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Storslam 2.5x insatsen på de småkronorna som blev över efter andelsspelet

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 16:10
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 6,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 7, 8 (6, 4)
3: 3, 12 (8, 9)
4: 13 Alhambra Mail (5, 7)
6: 3, 4, 11 (9, 12)

1x2x2x1x1x3x1 = 12 rader.
12 x 1 x 0,50 kr = 6,00 kr.
Totalt: 6,00 kr.
Rättningskod: JGN THQ SMV

ms (+25)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 19:13   #179

Standard

Citat:
Vad är det du inte förstår?
Att du generaliserar och att du visst hävdade att man inte skulle spika sent in i omgången, för att sedan komma med någon bortförklaring att det var ÖK från bakspår du helt plötsligt menade. Hur som helst så kan man ALDRIG generalisera som du gör! Startar ex. Face Time Bourbon i en Gulddivision som den idag, från bakspår och med Örjan (hehe), så hade inte jag tvekat att spika - hade du?

Alla lopp ser olika ut och innehar fullt med parametrar man måste ha i åtanke. Att ett lopp ligger sent in i omgången och man därför inte skall spika, eller att ÖK startar från bakspår blir att förenkla en massa!

Gammal 2021-03-13, 19:27   #180

Standard

Daniel Berglund satte både stora och lilla V75 förslaget igen om jag ser rätt. Han är ruggigt skicklig. Och det är ju ingen så kallad betaltjänst . En prenumeration på ronden är vad som krävs för tillgång till hans analyser.

Var väl för två veckor sedan han drog in typ 10 miljoner på sina bolagslir.
Gammal 2021-03-13, 19:31   #181

mr_stylezs avatar

Standard

Nu glömmer vi allt vi är oense om, fokuserar på att det var kul lopp idag oavsett utgång, att Heavy Sound var väldigt fin och att det är Jackpot imorn!

Vore kul om vi kunde försöka hjälpas åt mer med idéer , är väl det som är tanken med forumet?
Klart många skriver bra grejer och så, men oftast har det mest blivit posta system utan mtiveringar o sen kukmätartävling om vem som hade gissat rätt i loppet..
Ger inte så mycket i tipsväg mot 7 rätt direkt kan tyckas...

Efterlyser lite mer och grundliga analyser och motiveringar, diskussioner kring varandras idéer för omgången och framförallt vilka favoriter som är troligast att det går att fälla o varför (trots allt där pengarna ligger, spika en favorit kan alla göra, inte så svårt).

Fokus på GS75 nu, jag öppnar upp omgången så får folk gärna komma med tidiga idéer!

Själv kommer jag läsa på senare inatt då sambo/dotter lagt sig så mina tips kommer senare (för de som nu bryr sig)
Gammal 2021-03-13, 19:32   #182

Standard

Citat:

Albanen kom ju knappt i mål så det är väl inget tvivel om vem som gjorde fel. Sedan VARFÖR och SKÄLET till albanens beslut kan vi bara spekulera i och om....
I hur många generationer ska dom vara Albaner innan de blir svenskar tycker du?
Nobleflash (+10), Skaegget (+10)
Gammal 2021-03-13, 19:41   #183
Banned

Standard

Citat:
Att du generaliserar och att du visst hävdade att man inte skulle spika sent in i omgången, för att sedan komma med någon bortförklaring att det var ÖK från bakspår du helt plötsligt menade. Hur som helst så kan man ALDRIG generalisera som du gör! Startar ex. Face Time Bourbon i en Gulddivision som den idag, från bakspår och med Örjan (hehe), så hade inte jag tvekat att spika - hade du?

Alla lopp ser olika ut och innehar fullt med parametrar man måste ha i åtanke. Att ett lopp ligger sent in i omgången och man därför inte skall spika, eller att ÖK startar från bakspår blir att förenkla en massa!

Nu var det Örjan i ett öppet lopp för mig. Absolut bästa hästen och befogad etta enligt MIG. Du pratar i dåliga banor nu. Jag sa Örjan är en dålig spik i ett sånt läge. Folk får spika Kaj,Lähdekorpi vem fan de vill jag menar bara att loppet såg öppet ut för det var många hästar som JAG anser kan vinna. Och återigen i guld när det väl smäller i guld blir det HÖG utdelning. Men att diskutera sånt här med såna som inte förstår vad jag menar är att diskutera med de som inte tror vi har en pandemi
Gammal 2021-03-13, 19:42   #184
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Han är ju alban i grunden så tekniskt har han rätt men förstår din fråga att de bor här nu och är SVENSKAR
Gammal 2021-03-13, 19:43   #185

Standard

Citat:
Tills han slutar lackera det på hjälmen.... Rimligt eller?
Gammal 2021-03-13, 19:47   #186
Banned

Standard

Citat:
Får han inte vara stolt att ha ursprung från Albanien? Är du rasist?
Gammal 2021-03-13, 19:48   #187

Standard

Citat:
Han är stolt alban och jag kallar honom alban.
Jag förklarar bara att jag kallar honom för vad han själv marknadsför sig att vara.

Är jag då rasist? Tänker inte kommentera dina utspel eller frågor längre. Du är inte i nivå! Ber om ursäkt om du är av stolt börd av något annat och vill därmed på förhand bara säga att jag inte är rasistisk mot dig.

Vad är det här??

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-03-13 klockan 19:50.
Gammal 2021-03-13, 19:51   #188

Standard

Citat:
Egentligen inte nä, själv har jag bott i Skåne i 62 av mina snart 67 år på denna planet och räknar mig nog som skåning, kom hit som 5-åring.
Ändå har jag på faderssidan mina rötter belagda ner till tidigt 1600-tal på sluttningarna ner mot Siljan i Dalarna o tycker det är lite kul. Så tycker det är ok om Adrian vill hylla sitt ursprung. Han kan vara Svensk för det.
Gammal 2021-03-13, 19:53   #189

Standard

Tycker att ni ska kolla intervjun som Johan Lindberg gjort med Lutfi Kolgjini. Finns på travronden . En timmes oerhört intressant tillbakablick på hans karriär. Tänk om han inte i det ekonomiska läge han var i under mitten av 90 talet fixat hit Viking Kronos . Väldigt många topphästar som aldrig kommit till världen då. Som Maharajah. Travsporten har väldigt mycket att tacka honom för.
Gammal 2021-03-13, 19:54   #190
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3445
Standard

Citat:

Det har väl inte med att göra i vilka avdelningar som man spikar om man vill vinna stora pengar, det är viktigare att spela rader som kan ge stora pengar.
SistaStallskriket (+25), AmaerildeRimfrost (+2)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 19:55   #191

Standard

Citat:
Egentligen inte nä, själv har jag bott i Skåne i 62 av mina snart 67 år på denna planet och räknar mig nog som skåning, kom hit som 5-åring.
Ändå har jag på faderssidan mina rötter belagda ner till tidigt 1600-tal på sluttningarna ner mot Siljan i Dalarna o tycker det är lite kul. Så tycker det är ok om Adrian vill hylla sitt ursprung. Han kan vara Svensk för det.
Helt ok vad du kallar dig, honom eller annan. Någon fetish där nere i Skåne. Malmö FF representerar ju Sverige ute i Europa med skånsk flagga på matchdräkten...

Respekterar det! Min tolkning är att Kolgjini-familjen är stolta albaner och då fortsätter jag kalla dom för det. Är NOLL rasist hur man nu kan dra den slutsatsen vilket gör mig förbannad.
Gammal 2021-03-13, 19:58   #192
Banned

Standard

Citat:
Helt ok vad du kallar dig, honom eller annan. Någon fetish där nere i Skåne. Malmö FF representerar ju Sverige ute i Europa med skånsk flagga på matchdräkten...

Respekterar det! Min tolkning är att Kolgjini-familjen är stolta albaner och då fortsätter jag kalla dom för det. Är NOLL rasist hur man nu kan dra den slutsatsen vilket gör mig förbannad.
Haha men du börja snacka om att han skulle sluta lackera det på hjälmen ? Du kanske drev vad vet jag bara löjligt och ens ta upp det.#höjnivån
Gammal 2021-03-13, 19:59   #193

Standard

Citat:
Tycker att ni ska kolla intervjun som Johan Lindberg gjort med Lutfi Kolgjini. Finns på travronden . En timmes oerhört intressant tillbakablick på hans karriär. Tänk om han inte i det ekonomiska läge han var i under mitten av 90 talet fixat hit Viking Kronos . Väldigt många topphästar som aldrig kommit till världen då. Som Maharajah. Travsporten har väldigt mycket att tacka honom för.
Har hört och läst mycket om Lutfi Kolgjini. Han är grym och en riktig hästkarl! Har gjort mycket för svensk travsport och är alltid en färgklick!

Hur mycket jag än gillar det måste man väl ändå få kritisera honom för hans helt huvudlösa styrningar genom årens lopp. Hur mycket har han inte kört bort?? Hans son Adrian gick i hans fotspår och körde länge lika överjävligt dåligt som sin far. När han sedan ett antal månader tillbaka har börjat besinna sig så har framgångarna kommit.

Idag tog han ett återfall och då jävlar anser jag att det ska kunna kritiseras! Hur mycket jag än i stort uppskattar familjen Kolgjini!

Det är SJUKT mycket ömma tår inom travsporten och det är helt omöjligt för alla som sitter i knä på varandra att vara objektiva och uppriktiga när det kommer till kritik!
Gammal 2021-03-13, 20:00   #194
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Det har väl inte med att göra i vilka avdelningar som man spikar om man vill vinna stora pengar, det är viktigare att spela rader som kan ge stora pengar.
Absolut självklart fullt enig. Men det är oftast trist och veta att ”wow nu blir det favoriter” inför avdelning 6 och man vet att 2-3 redan vunnit så spikar man en favorit. Är du med på vad jag menar?
Gammal 2021-03-13, 20:02   #195

Standard

Citat:
Haha men du börja snacka om att han skulle sluta lackera det på hjälmen ? Du kanske drev vad vet jag bara löjligt och ens ta upp det.#höjnivån
Är du trög? Gå tillbaka och läs! Jag fick på näsan för att kalla honom alban och någon undrade när någon med utländsk börd med rätt skall börja kallas svensk?

I Kolgjinis fall den dagen han slutar lackera sin hjälm svarade jag då det signalerar (vilket jag vet) att han är STOLT alban!

Jag har väl för fan aldrig påstått något annat? Han får lackera vad han vill på sin hjälm!

Att ens behöva förklara det..... En sak har du rätt i. HÖJ NIVÅN!

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-03-13 klockan 20:03.
Gammal 2021-03-13, 20:02   #196
Banned

Standard

Citat:
Har hört och läst mycket om Lutfi Kolgjini. Han är grym och en riktig hästkarl! Har gjort mycket för svensk travsport och är alltid en färgklick!

Hur mycket jag än gillar det måste man väl ändå få kritisera honom för hans helt huvudlösa styrningar genom årens lopp. Hur mycket har han inte kört bort?? Hans son Adrian gick i hans fotspår och körde länge lika överjävligt dåligt som sin far. När han sedan ett antal månader tillbaka har börjat besinna sig så har framgångarna kommit.

Idag tog han ett återfall och då jävlar anser jag att det ska kunna kritiseras! Hur mycket jag än i stort uppskattar familjen Kolgjini!

Det är SJUKT mycket ömma tår inom travsporten och det är helt omöjligt för alla som sitter i knä på varandra att vara objektiva och uppriktiga när det kommer till kritik!
Där måste jag hålla med dig. Lutfi var jävlig han med
Gammal 2021-03-13, 20:03   #197

Standard

Citat:

Mamma heter väl Anna Svensson har jag för mig. Troligen Skånska, vad gör honom då Skalban ?
Hittade jag en lätt nedvärderande ton om Skåne oxå?
Gammal 2021-03-13, 20:04   #198
Banned

Standard

Citat:
Mamma heter väl Anna Svensson har jag för mig. Troligen Skånska, vad gör honom då Skalban ?
Älska Skåne !!
Gammal 2021-03-13, 20:05   #199

Standard

Gammal 2021-03-13, 20:05   #200

Standard

Citat:
Skalban är bra!
Gammal 2021-03-13, 20:13   #201

Standard

Nöjer vi oss där då.
Trevlig kväll
SistaStallskriket (+50)
Gammal 2021-03-13, 21:00   #202

Standard

Citat:
Nu var det Örjan i ett öppet lopp för mig. Absolut bästa hästen och befogad etta enligt MIG. Du pratar i dåliga banor nu. Jag sa Örjan är en dålig spik i ett sånt läge. Folk får spika Kaj,Lähdekorpi vem fan de vill jag menar bara att loppet såg öppet ut för det var många hästar som JAG anser kan vinna. Och återigen i guld när det väl smäller i guld blir det HÖG utdelning. Men att diskutera sånt här med såna som inte förstår vad jag menar är att diskutera med de som inte tror vi har en pandemi

Du svamlar bara - det kvittar i vilket djävla lopp du väljer att spika, det var det jag reagerade på först, inget annat - har du en bra spik, så är den bra närhelst loppet körs i omgången.

Du är en klant - var nu tyst och dra något gammalt över dig!

Gammal 2021-03-13, 21:01   #203

Standard

Citat:
Jag är rasist - frågor på detta?
Gammal 2021-03-13, 21:18   #204
Banned

Standard

Citat:
Du svamlar bara - det kvittar i vilket djävla lopp du väljer att spika, det var det jag reagerade på först, inget annat - har du en bra spik, så är den bra närhelst loppet körs i omgången.

Du är en klant - var nu tyst och dra något gammalt över dig!

För det första heter det jävla inte ”djävla”. För det andra kom inte med några jävla påhopp och kalla mig klant din pajas när du inte vet ett skit. I sak är det rätt men du förstår inte poängen med vad jag menade det var en ospelvärd spik. Är du nöjd???? Tröga jävel
Gammal 2021-03-13, 21:19   #205
Banned

Standard

Citat:
Ok håll dig till din pojkvän Jimmie Åkesson då med dina rassetankar
Gammal 2021-03-13, 21:21   #206
Banned

Standard

Citat:
Men det är klart håller man på Liverpool så är det inte lätt och vara normal i tanken
Gammal 2021-03-13, 21:25   #207

Standard

Citat:

Ja, visst har det blivit ett antal huvudlösa styrningar. Som han säger i intervjun med Lindberg värderar han en seger från dödens mycket högre än från tredje inner.

Men glöm inte att otroligt många hästar blir bortkörda genom alldeles för passiva styrningar också. Det syns inte lika tydligt men kan vara minst lika frustrerande om man.spelat en häst.
MikaF (+5), AmaerildeRimfrost (+2)
Gammal 2021-03-13, 21:35   #208

Standard

Citat:
För det första heter det jävla inte ”djävla”. För det andra kom inte med några jävla påhopp och kalla mig klant din pajas när du inte vet ett skit. I sak är det rätt men du förstår inte poängen med vad jag menade det var en ospelvärd spik. Är du nöjd???? Tröga jävel
Poängen är att du ändarde dig, din nolla! Du är en imbecill DJÄVEL! Slå upp detta ord så skall du se att det finns och att jag använde detta korrekt... Jösses, vilken kretin...

Citat:
Ok håll dig till din pojkvän Jimmie Åkesson då med dina rassetankar
Tack för att du varit delaktig i att förvandla Sverige till en sopstation...

Citat:
Men det är klart håller man på Liverpool så är det inte lätt och vara normal i tanken
Och du håller på? Säkerligen något ekonomiskt, dopat lag, Man C. månne?

MikaF (+5)
Gammal 2021-03-13, 21:38   #209

Standard

Nu har diskussion verkligen frångått trav då kanske ni skulle fortsätta er dialog via privata meddelanden kanske!?
Gammal 2021-03-13, 21:46   #210

Standard

Jag lägger ner - har fått fram vad jag velat förmedla...

God kväll!
Gammal 2021-03-13, 21:52   #211
Banned

Standard

Citat:
Poängen är att du ändarde dig, din nolla! Du är en imbecill DJÄVEL! Slå upp detta ord så skall du se att det finns och att jag använde detta korrekt... Jösses, vilken kretin...

Tack för att du varit delaktig i att förvandla Sverige till en sopstation...

Och du håller på? Säkerligen något ekonomiskt, dopat lag, Man C. månne?

Nej United självklart. Och din mentala ålder är ? 12? Jag har inte ändrat mig ett smack. Jag har förklarat hur det generellt är. Sen kan det absolut gå utanför ramen. Men normalt vinner mellan 2-3 favoriter och i guld har man de 3 mest spelade så överlever man 8/10 V75. Men jag säger inte att det SKER JÄMNT. Och med hans spik absolut hästen är bra och Örjan är bra men räkna ut det innan. Alla visste att Maestro och eventuellt Adrian vinner i början. Då är det lätträknat att det blir låg utdelning och med andra ord kanske man skulle gardera Phoenix som jag gjorde ? Men ja alla gör som de vill men enligt mig var den dålig spik. Men som sagt att diskutera med dig är som att diskutera med ungarna på förskolan.
Gammal 2021-03-13, 22:02   #212

Standard

Citat:
Nej United självklart. Och din mentala ålder är ? 12? Jag har inte ändrat mig ett smack. Jag har förklarat hur det generellt är. Sen kan det absolut gå utanför ramen. Men normalt vinner mellan 2-3 favoriter och i guld har man de 3 mest spelade så överlever man 8/10 V75. Men jag säger inte att det SKER JÄMNT. Och med hans spik absolut hästen är bra och Örjan är bra men räkna ut det innan. Alla visste att Maestro och eventuellt Adrian vinner i början. Då är det lätträknat att det blir låg utdelning och med andra ord kanske man skulle gardera Phoenix som jag gjorde ? Men ja alla gör som de vill men enligt mig var den dålig spik. Men som sagt att diskutera med dig är som att diskutera med ungarna på förskolan.

Du ändrar dig likt den värste politikern, men okey - det får stå för dig!

Gammal 2021-03-13, 22:23   #213
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3445
Standard

Citat:
Absolut självklart fullt enig. Men det är oftast trist och veta att ”wow nu blir det favoriter” inför avdelning 6 och man vet att 2-3 redan vunnit så spikar man en favorit. Är du med på vad jag menar?

Ja jo, men om du spikar mot slutet och det redan har vunnit flera favoriter så har det trista redan hänt, nämligen att du spricker redan där om du nu spelar rader som kan ge stora pengar .
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 22:32   #214
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Ja jo, men om du spikar mot slutet och det redan har vunnit flera favoriter så har det trista redan hänt, nämligen att du spricker redan där om du nu spelar rader som kan ge stora pengar .
Haha ja där har du rätt
Gammal 2021-03-13, 22:33   #215
Banned

Standard

Citat:
Du ändrar dig likt den värste politikern, men okey - det får stå för dig!

Gubben jag tycker vi lägger ner stridsyxan för ikväll. Om du fick 7 rätt idag så gratulerar jag ödmjukast och så laddar vi om inför V86
Fulsprit (+10)
Gammal 2021-03-13, 23:04   #216

Standard

Du ser mitt system i tråden och jag var rätt ute! Korrekt vägt system trots 6 rätt. Det enda jag gjorde fel var att gardera Maestro men spikar hellre 29% i sjätte än skyhöga Maestro från tolfte även om det var tre varv. Hästen är så osäker att den aldrig bör överstiga 50% enbart på den faktorn.

Om det var dåligt spelat? Fortsätt som du lirar. Du fick fem rätt och fick förmodligen inte in andra så redan där var systemet ändå dött...
Gammal 2021-03-13, 23:12   #217
Banned

Standard

Citat:
Du ser mitt system i tråden och jag var rätt ute! Korrekt vägt system trots 6 rätt. Det enda jag gjorde fel var att gardera Maestro men spikar hellre 29% i sjätte än skyhöga Maestro från tolfte även om det var tre varv. Hästen är så osäker att den aldrig bör överstiga 50% enbart på den faktorn.

Om det var dåligt spelat? Fortsätt som du lirar. Du fick fem rätt och fick förmodligen inte in andra så redan där var systemet ändå dött...
Och du kör bara andelssystem och alltid snacka om höga procent. Maestro är en världsklasshäst och förra gången var det vattnet som ställde till det.
Gammal 2021-03-13, 23:13   #218
Banned

Standard

Citat:

Har sett dina spikar på andelssystemen och det är sällan du vågar gå utanför boxen
Gammal 2021-03-13, 23:27   #219
Banned

Standard

Citat:

Jag skrev vart jag rök förut? Du var överlycklig för du fick in skrällen i andra för där hade du med alla utom en ? Men nästa gång grinar du för du missar en skräll på 8 ? Var lite saklig och sluta lipa man vinner inte jämnt.
Gammal 2021-03-14, 00:01   #220

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6541
Standard

Trist med nivån i tråden tycker jag, är väl bättre att ni skickar PM till varandra?
Som någon noterade så satte Berglund sjuan igen, grymt skicklig får en säga.
Detsamma kan väl inte sägas om Jens Sjödéns ständiga lust att ta bort en häst i stället för att helgardera. Idag gjorde han det i både avd 2 och 3 och självklart vann den i andra. 200 kr sparade han på det på ett system som nu kostade 3234 kr.
Ace (+10), viking90 (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-14, 00:09   #221

Standard

Nu tar alla och lyssnar på den här låten och låter Jesus ge er lite kärlek!

https://www.youtube.com/watch?v=M_E9PwWlpxE

Gammal 2021-03-14, 00:11   #222

Standard

Citat:
Skalban är bra!
Skalman heter han! Kompis med Lille Skutt och Bamse! Kan ni ingenting?

SistaStallskriket (+5)
Gammal 2021-03-14, 00:19   #223

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2095
Standard

Citat:
Nja. Lufti har mycket att tacka svensk travsport för sin existens.
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-14, 00:20   #224

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Nja. Lufti har mycket att tacka svensk travsport för sin existens.
Ja, hade inte svensk travsport funnits så hade rimligen inte Lutfi lyckats bli en travtränare i Sverige så i sak där har du ju helt rätt!

Gammal 2021-03-14, 00:34   #225

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2095
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Ja, hade inte svensk travsport funnits så hade rimligen inte Lutfi lyckats bli en travtränare i Sverige så i sak där har du ju helt rätt!
Det är väl det. Det finns inga albanska travhästar i Sverige, inte ens på Jäsersro, om man säger så
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-14, 00:36   #226
Ace

Sharp$: 5589
Standard

Man får bara lust att logga ut för gott..
viking90 (+10)
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-14, 00:58   #227

mr_stylezs avatar

Standard

Mitt inlägg 19:31 fick inte direkt den effekt jag önskade ser jag.. :P
Gammal 2021-03-14, 11:50   #228

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5475
Standard

Citat:

Man spikar väl, där man tror sig hitta ett spelvärde i första
hand och det finns spelvärde i att gardera favoriten i avd 7,
då det brukar rensa rejält.

TV- systemen känns igen på att speläggaren
vill minimera risken att ramla ur spelet redan
tidigt i omgången och garderar friskt i de tidiga
avdelningarna. Jag tror att den rädslan är ganska
linjär i spelarkollektivet, vilket av kostnadsskäl ger
glest utrymme för större garderingar i avd 7 för
en majoritet av de som spelar på V75.

Att lägga strecken motvals mot var kollektivet
målar brett, kan vara ett spelvärde i sig.

Jag som är helt ointresserad av att ha maximalt
många rätt vid varje speltillfälle och endast är
intresserad av att vinna stora pengar och gärna
kliver av tidigt vid favoritbetonade omgångar,
garderar ofta hårt i avd 7 rent spekulativt, om
jag inte hittat ett fint spelvärde att spika,
men det är jag det och mina funderingar.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-14, 11:56   #229

Standard

Citat:
Skalman heter han! Kompis med Lille Skutt och Bamse! Kan ni ingenting?
Skalban är hans importerade kompis från Afghanistan...

Gammal 2021-03-14, 12:04   #230

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Man spikar väl, där man tror sig hitta ett spelvärde i första
hand och det finns spelvärde i att gardera favoriten i avd 7,
då det brukar rensa rejält.

TV- systemen känns igen på att speläggaren
vill minimera risken att ramla ur spelet redan
tidigt i omgången och garderar friskt i de tidiga
avdelningarna. Jag tror att den rädslan är ganska
linjär i spelarkollektivet, vilket av kostnadsskäl ger
glest utrymme för större garderingar i avd 7 för
en majoritet av de som spelar på V75.

Att lägga strecken motvals mot var kollektivet
målar brett, kan vara ett spelvärde i sig.

Jag som är helt ointresserad av att ha maximalt
många rätt vid varje speltillfälle och endast är
intresserad av att vinna stora pengar och gärna
kliver av tidigt vid favoritbetonade omgångar,
garderar ofta hårt i avd 7 rent spekulativt, om
jag inte hittat ett fint spelvärde att spika,
men det är jag det och mina funderingar.

Det är ju det jag menar! Att bara titta på att en kuse springer i ett lopp i ex. avdelning 6 eller 7 och anta att detta ger mer pengar är ju inte pragmatiskt för fem öre - du måste se på varje enskilt lopp och inte anta att du kommer göra storkovan enkom för att du garderar ex. avdelning 7. Kommer ex. Copiad ut mot skitmotstånd och från ett toppspår och varandes i bra form - skulle du gardera denne, eller någon annan motsvarande, bara för att det är i avdelning 7 denne kommer ut i? Det lär bli mången bortkastade penningar i sådana fall...

Gammal 2021-03-14, 12:07   #231

Standard

Citat:
Mitt inlägg 19:31 fick inte direkt den effekt jag önskade ser jag.. :P

Nej, du är en grym agitator!

Vi tar nya tag och glömmer gårdagens hårda ord och klantiga formuleringar, bland dessa en hel del av mina (som vanligt)...

Kör hårt!

Gammal 2021-03-14, 12:19   #232
Banned

Standard

Citat:
Nej, du är en grym agitator!

Vi tar nya tag och glömmer gårdagens hårda ord och klantiga formuleringar, bland dessa en hel del av mina (som vanligt)...

Kör hårt!

Ja vi glömmer allt nu för idag är det GS75 och snart ny vecka och snart lördag igen med ny V75 och Mantorp
Gammal 2021-03-14, 12:50   #233

hakan11241s avatar

Sharp$: 3626
Standard

Citat:

Det som retat upp mig mest i efterhand är ju analysen efteråt i Vinnare V75.
Vi har ju tidigare varit inne på att journalisterna totalt sitter i knät på de aktiva och att de sällan ställer obekväma frågor.
Nybrink tyckte Adrian gjorde rätt som svarade Örjan, det skall ju tävlas.
Jennifer tyckte han gjorde fel, eftersom både han och Örjan förlorade loppet på manövern. När Skoglund pressar henne lite så är hon ju på vippen att säga det vi alla tänker, men lyckas bita sig i tungan.
När Adrian tar beslutet att svara så är det ju win-win för stall Kolgjini. Har Dominic Wibb en bra dag så är Örjan körd och han tuggar ner Sweetman. Har han en sämre dag så är Örjan fortfarande rökt men pappa Kolgjini kan efter smörresa spurta ner ledaren.
Nu blev det ju inte exakt så, men det var ju uppenbart planen.
Muppen på stallbacken skulle givetvis avslutat med att fråga Adrian:
Hade du kört likadant ifall ni inte haft ytterligare en häst från stallet i loppet?
Frågan är om han svarat ärligt eller om vi fått se Pinoccionäsan växa...
znipstern (+1)
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-14, 13:12   #234

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Det som retat upp mig mest i efterhand är ju analysen efteråt i Vinnare V75.
Vi har ju tidigare varit inne på att journalisterna totalt sitter i knät på de aktiva och att de sällan ställer obekväma frågor.
Nybrink tyckte Adrian gjorde rätt som svarade Örjan, det skall ju tävlas.
Jennifer tyckte han gjorde fel, eftersom både han och Örjan förlorade loppet på manövern. När Skoglund pressar henne lite så är hon ju på vippen att säga det vi alla tänker, men lyckas bita sig i tungan.
När Adrian tar beslutet att svara så är det ju win-win för stall Kolgjini. Har Dominic Wibb en bra dag så är Örjan körd och han tuggar ner Sweetman. Har han en sämre dag så är Örjan fortfarande rökt men pappa Kolgjini kan efter smörresa spurta ner ledaren.
Nu blev det ju inte exakt så, men det var ju uppenbart planen.
Muppen på stallbacken skulle givetvis avslutat med att fråga Adrian:
Hade du kört likadant ifall ni inte haft ytterligare en häst från stallet i loppet?
Frågan är om han svarat ärligt eller om vi fått se Pinoccionäsan växa...
En sak kan du nog lita på och det är att familjen Kolgjini är rätt rak av sig. Sen om det startar bränder är ju inte deras fel!

Ifall Adrian ska kritiseras för sin körning borde det införas i tävlingsreglementet att man måste släppa dödens ifall en häst attackerar med mer än 1000 meter kvar av loppet. Varför släppa dödens som är näst bästa positionen bara för att en fjant kommer i tredjespår? Det är ju inte som att Dominic Wibb kommer med urusel form och inte tål att göra något. Sen vet han ju att om hans häst inte håller så finns det en till från samma stall som slipper grovjobbet nu! Varför köra på annat vis? Många favoriter förlorar så fort de inte får bästa smörresan i loppet. Men då kan vi ju skippa att lotta startspår och så får de likt F1 köra ett uppvärmningsvarm med skillnad att de sen fortsätter så i sin start där de tar plats efter oddsindikatorn!

Gammal 2021-03-14, 13:28   #235

hakan11241s avatar

Sharp$: 3626
Standard

Citat:
En sak kan du nog lita på och det är att familjen Kolgjini är rätt rak av sig. Sen om det startar bränder är ju inte deras fel!

Ifall Adrian ska kritiseras för sin körning borde det införas i tävlingsreglementet att man måste släppa dödens ifall en häst attackerar med mer än 1000 meter kvar av loppet. Varför släppa dödens som är näst bästa positionen bara för att en fjant kommer i tredjespår? Det är ju inte som att Dominic Wibb kommer med urusel form och inte tål att göra något. Sen vet han ju att om hans häst inte håller så finns det en till från samma stall som slipper grovjobbet nu! Varför köra på annat vis? Många favoriter förlorar så fort de inte får bästa smörresan i loppet. Men då kan vi ju skippa att lotta startspår och så får de likt F1 köra ett uppvärmningsvarm med skillnad att de sen fortsätter så i sin start där de tar plats efter oddsindikatorn!
Det är ju det jag menar. Hade jag varit Adrian så hade jag sannolikt själv kört likadant.
Men varför vill inte Jennifer säga det rätt ut så vi fått samma diskussion i TV?
Nybrink hade ju då kunnat utveckla och förklara att det är en viktig parameter med två Kolgjinis eller Untersteiners i samma lopp, Goop och Jepson snackar ihop taktik under sina bilresor etc.
Nu skrapar de ju bara på ytan.
AmaerildeRimfrost (+1)
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-14, 13:34   #236

Stekels avatar

Standard

Med nuvarande reglemente så är det riskfritt att köra som man vill, även om vissa styrningar på pappret är straffbara. Det är så etablerat nu så jag har inget hopp för bättring längre, vi får ta och acceptera att det är så. Finns några enstaka stall som håller sig ganska mycket från att utnyttja fördelen av att ha flera hästar i loppet när det är läge. Men de är lätträknade såklart och konstigt vore det annars. Det är ju lite som att bänka en av lagets bästa spelare att inte utnyttja det så gott man kan.

Jag ogillar det på sättet att gröna spelare inte "fått reda på" att reglerna bara är något som står på pappret, och att det är risk att de lägger ner när det väl går upp för dem. Men personligen ser jag det som en extra krydda som gör det roligare att både tippa och kolla på loppet. Och en edge mot spelare som inte förstår det där. Svårt i loppet igår att räkna ut hur de eventuellt skulle "köra stall", men att Örjan som en av de värsta konkurrenterna var ett av de troligaste offren för det var ju ett grundtips såklart. En av flera anledningar till att jag inte tog med den på kupongen ens.

Gammal 2021-03-14, 22:50   #237

Sharp$: 954
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Trist med nivån i tråden tycker jag, är väl bättre att ni skickar PM till varandra?
Som någon noterade så satte Berglund sjuan igen, grymt skicklig får en säga.
Detsamma kan väl inte sägas om Jens Sjödéns ständiga lust att ta bort en häst i stället för att helgardera. Idag gjorde han det i både avd 2 och 3 och självklart vann den i andra. 200 kr sparade han på det på ett system som nu kostade 3234 kr.
Får härmed korrigera inlägget. Daniel Berglund är skicklig men han tog bort nr 5 Gitane d'Inverne i V75-2 i sina system som han hade med i sin ranking så det blev bara 6 rätt.
Levan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-14, 22:58   #238

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Levan Visa inlägg
Får härmed korrigera inlägget. Daniel Berglund är skicklig men han tog bort nr 5 Gitane d'Inverne i V75-2 i sina system som han hade med i sin ranking så det blev bara 6 rätt.
Inte om man läser det som står i hans krönika :

....
Stora V75-förslaget:

Spelas på två kuponger, minst en U-häst måste vinna för chans på sju rätt. Detta ger 73 procents reducering av systemramen.

2 Condior (res 5,12)
4,9,12 (res 10,4)

Lilla V75-förslaget:

Gammal 2021-03-14, 23:05   #239

Standard

Citat:
Inte om man läser det som står i hans krönika :

....
Stora V75-förslaget:

2 Condior (res 5,12)
4,9,12 (res 10,4)

Lilla V75-förslaget:

Krönikan kan vara något annat än det faktiska spelet.
Gammal 2021-03-14, 23:55   #240

Standard

Citat:
Krönikan kan vara något annat än det faktiska spelet.
Vad jag vill klargöra är att även en skicklig spelare som Berglund kan påverkas av snacket i media inför V75 spelet. Han ändrar i V75-2 från nr 5 Gitane d'Inverne i krönikan till 15 PapaJonnysIlse liksom jag gör. För Berglund blir det 6 rätt i stället för 7 rätt, för mig blir det 5 rätt i stället för 6 rätt. Jag köper ofta andelar i Berglunds system och kommer att fortsätta med detta.
Gammal 2021-03-15, 09:02   #241

Standard

Pappjonnys Ilse funkar inte från bakspår.

Spikade den för någon omgång sen när den hade spår 1 och Örjan körde. Som vann loppet rätt turligt den gången.

Helt chanslös från bakspår och tog ju galopp direkt. Omstarterna var nog heller inte en fördel. Har den inte chans på ledningen hästen, så är det nog bara att plocka bort. Vad blev den streckad på tillslut. 6-8%?

Synd att så många andra favoriter vann. Hade gett mycket mer på 7 och framförallt 6 rätt, som jag hade, om någon hade förlorat.

Både Maestro och Condior kunde ha fällts. Men de lyckades vinna ändå. Att Condior kontrar tillbaka var ju mest surt. Haha.
Gammal 2021-03-15, 11:48   #242
Banned

Standard

Citat:
Pappjonnys Ilse funkar inte från bakspår.

Spikade den för någon omgång sen när den hade spår 1 och Örjan körde. Som vann loppet rätt turligt den gången.

Helt chanslös från bakspår och tog ju galopp direkt. Omstarterna var nog heller inte en fördel. Har den inte chans på ledningen hästen, så är det nog bara att plocka bort. Vad blev den streckad på tillslut. 6-8%?

Synd att så många andra favoriter vann. Hade gett mycket mer på 7 och framförallt 6 rätt, som jag hade, om någon hade förlorat.

Både Maestro och Condior kunde ha fällts. Men de lyckades vinna ändå. Att Condior kontrar tillbaka var ju mest surt. Haha.
Håller med om att Condior hade flyt,Maestro hade den dagen bara och klarade travet. Däremot står jag verkligen fast vid att Phoenix Photo inte skulle vinna från bakspår nu för han mötte hästar som hade bättre spår och som är startsnabba. Jaja vi glömmer denna och fokar på Mantorp
Gammal 2021-03-15, 12:02   #243

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Vad jag vill klargöra är att även en skicklig spelare som Berglund kan påverkas av snacket i media inför V75 spelet. Han ändrar i V75-2 från nr 5 Gitane d'Inverne i krönikan till 15 PapaJonnysIlse liksom jag gör. För Berglund blir det 6 rätt i stället för 7 rätt, för mig blir det 5 rätt i stället för 6 rätt. Jag köper ofta andelar i Berglunds system och kommer att fortsätta med detta.
Berglunds system som rullas 50 ggr... Smart!
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-15, 23:51   #244

KalleKluts avatar

Standard

Jag gjorde likadant på bolaget.. Skillnaden var att jag bytte 3 mot 5

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 16:02
King of Kings andelsspel
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Kostnad: 1 232,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (15, 5)
3: 4, 6, 8, 12 (9, 3)
4: 2, 3, 7, 8, 9, 12, 13 (5, 1)
5: 1, 2, 11, 12 (9, 5)
6: 3, 9 (12, 4)

1x11x4x7x4x2x1 = 2464 rader.
2464 x 1 x 0,50 kr = 1 232,00 kr.
Totalt: 1 232,00 kr.
Min kostnad: 1 232,00 kr x 1/7 = 176,00 kr
Rättningskod: FMQ QHQ PMW
Svara