|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-02-16, 14:40 | #1 |
Björn Goop får kicken
Tuff branch. Lillgoopen får sparken. Face Time Bourbon får annan kusk
2021-02-16, 14:56 | #2 |
Då kanske Eric Raffin kan få sin första Prix d´Amerique seger. Det är han värd. Har aldrig haft något att åka med i det loppet och han gjorde en tavla som valde bort Bold Eagle i början av karriären för... tja, ingen minns den hästan han föredrog.
Han är en komplett körven och monté ryttare. Lite åt attackhållet vilket gör att loppen alltid blir intressanta. Ganska lik Björn i det fallet. Ägarnas beteende är natuligtvis skamlig, speciellt när det visade sig att en av skygglappana hade trilla ner i starten. Guarato har inget att säga till om. Ägarna har makten och utövar den. Prestige. Minns när ägarna till Peace Corps(som vunnit Elitloppet åt dom) flyttade henne till Jansson. De ville ha rabatt. Stig H sa tvär nej. |
|
2021-02-16, 15:29 | #3 |
Då kanske goop kan ägna lite tid till och träna hästar i frankrike, inte en seger på dom 100 senaste starterna för stallet i frankrike är ganska uselt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3) |
|
2021-02-16, 17:29 | #4 |
Det verkar ligga något mer bakom det här än en andraplats, men det kanske kommer i någons memoarer en dag. Det är inte så att Björn Goop är beroende av den där hästen, utan han kan säkert få chansen i de stora loppen med andra hästar. Hade jag varit fransk ägare av en eller ett par kanonhästar hade jag kanske funderat på att skicka upp den till Norden under sommaren med BG som kusk. Det är väldigt feta pengar för världseliten att springa om här mellan Paralympia och Åby Stora, och de svenska hästarna verkar inte ha sin allra bästa generation just nu.
2021-02-16, 17:34 | #5 |
Blir fint när Bazire sätter upp Goop på en av hans andra hästar i storloppen och de dominerar totalt.
|
|
2021-02-16, 18:19 | #6 |
God kväll alla, ägaren av FTB kommer att fatta sitt beslut på torsdagen, men Eric Raffin skulle vara högst upp på listan eftersom han skulle ha kontaktats på söndag kväll. enligt media equidia.
för min del är det inte så trevligt från ägaren, men åtminstone kommer BJ att kunna ha andra bra franska hästar om han kommer till sverige som basarstallet och andra ... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kgrh (+10) |
|
2021-02-16, 19:25 | #7 |
Ej bekräftat ännu, som kaamelott säger. Men Goop fick ju även offentlig kritik av ägaren efter Lotterian, så det var inte första gången det hände.
|
|
2021-02-16, 21:34 | #8 | |
Citat:
2021-02-16, 22:12 | #9 |
i Frankrike finns det mycket bro mellan tränarna som utvecklas i norra regionen med de i söder (till exempel frank leblanc eller garato skickar hästar i sydöst till cagnes sur mer) för att få lättare då finns det också en många ägare som också utvecklas under färgerna på tränaren där de tar aktier
|
|
2021-02-17, 01:45 | #10 |
Tja, Raffin tackade i alla fall ja till att köra FTB i nästa lopp enligt Paris Turf.
|
|
2021-02-17, 10:06 | #11 |
Vore jag Goop skulle jag tacka för mig innan ägaren fattat något beslut. Jag skulle aldrig acceptera att någon hotade mig på det där sättet, speciellt inte offentligt i media.
Kom igen Björn, bättre med råg i ryggen än säd i brallan!
"Eat your betting money but don’t bet your eating money." Senast redigerad av fri den 2021-02-17 klockan 10:07. |
|
2021-02-17, 12:53 | #12 | |
Citat:
T ex så är det ju han som tar beslut om att stryka häst ( när en banveterinär redan gjort det). Då är det nog på sin plats också att han avsäger sig styrningen ( när han redan blivit petad. )
2021-02-18, 12:28 | #13 |
Nu är det beslutat att han byts ut. Vore kul om hästen torskar framöver.
|
|
2021-02-18, 13:21 | #14 |
Om jag förstod det hela rätt så var det avgörande att BG framhärdade att det var hästen som blev het och inte att det var ett taktiskt misstag.
Då man inte ser vad som hänt på samma sätt blev det svårt att fortsätta samarbetet. Egentligen är det nog mer normalt och odramatiskt än vad BG-fansen kan drömma om.