Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-01-27, 22:21   #91

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Ok, så hur mycket pengar stod utländska spelare för i dagens omsättning? Och hur mycket vann de tillbaka?
Skulle vara intressant att se det, men tror inte att ATG släpper såna siffror...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 22:29   #92

Reg.datum: apr 2018
Sharp$: 611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Skulle vara intressant att se det, men tror inte att ATG släpper såna siffror...
Känns som att du bygger ett antagande på dina känslor istället för faktiskt fakta, detta är väl det sämsta man kan göra, om man nu är missnöjd med något och känner att man inte spelar på lika villkor får man väl ta fram ett underlag för det istället för att slänga ut sig något man tror och som endast verkar bygga på dina egna känslor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+10)
Storkillen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 22:34   #93

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Storkillen Visa inlägg
Känns som att du bygger ett antagande på dina känslor istället för faktiskt fakta, detta är väl det sämsta man kan göra, om man nu är missnöjd med något och känner att man inte spelar på lika villkor får man väl ta fram ett underlag för det istället för att slänga ut sig något man tror och som endast verkar bygga på dina egna känslor.
Ok, du har rätt, det bygger på känslor till viss del, då dom exakta talen inte finns...men att stora jackpotar har haft ett stort utfall till utlandet, är väl ganska klart...men vem vet, dom kanske lirar för tiotals-miljoner i veckan, vecka ut och vecka in...
Gammal 2021-01-27, 22:40   #94

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ok, du har rätt, det bygger på känslor till viss del, då dom exakta talen inte finns...men att stora jackpotar har haft ett stort utfall till utlandet, är väl ganska klart...men vem vet, dom kanske lirar för tiotals-miljoner i veckan, vecka ut och vecka in...
Det intressanta är väl först och främst hur mycket de utländska spelarna bidrar med till den här specifika omgången? Om de bidrar med mer pengar än de "snor" i vinster borde du vara tacksam att du får chansen att vinna en större pott.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 22:41   #95

Standard

Citat:
Det intressanta är väl först och främst hur mycket de utländska spelarna bidrar med till den här specifika omgången? Om de bidrar med mer pengar än de "snor" i vinster borde du vara tacksam att du får chansen att vinna en större pott.
Jo, vore intressant att veta...men som sagt, så tror jag att vi aldrig kommer att få dom siffrorna redovisade...
Gammal 2021-01-27, 22:45   #96

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4756
Standard

Jag skiter i vem som vinner.....bara det är jag! lägg ner snacket om vilka länder som vinner mest. SLUTA SPELA om ni blir så irriterad
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 23:09   #97

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Storkillen Visa inlägg
Det går inte. Det har ATG sett till.

Ikväll var det dock Norge som vann. Och om just Norge har jag fått inofficiell information att de ligger väldigt, väldigt nära exakt så stor andel av vinster och insatser.

Så inget "fel eller fuffens" ikväll.
Gammal 2021-01-27, 23:16   #98

Melanders avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det går inte. Det har ATG sett till.

Ikväll var det dock Norge som vann. Och om just Norge har jag fått inofficiell information att de ligger väldigt, väldigt nära exakt så stor andel av vinster och insatser.

Så inget "fel eller fuffens" ikväll.
Alla spelar på samma villkor "kanske inte pengamässigt" Återigen SLUTA SPELA om du tycker du är orättvist behandlad michaels!
Gammal 2021-01-27, 23:17   #99

Standard

Citat:
Det är bara för den som går för ensam vinnare eller nästan ensam vinnare som det verkligen blir en större pott.

Om jag siktar på säg 50k-500k i vinst i en JP-omgång så förlorar jag pengar på varenda extra krona i omsättning. Både svensk och utländsk.

Antalet vinnande rader per vinstgrupp väldigt nära proportionell mot omsättningen. Dvs ett utfall som ger 100k på 8 rätt kommer att ge ca 100k både vid 15M och 150M i omsättning. Så inte ens vid icke-JP är det i allmänhet någon fördel med "extra omsättning från utlandet".

En gång för alla nu. För de flesta spelar en dubblering eller 10-dubbling av en redan hygglig omsättning ingen som helst roll när det gäller utdelningen!

När det gäller ATGs utlandspartners är alla utom de nordiska i stort sett försumbara både för spelarna och spelbolaget.

Varför håller då ATG på med det alls? I stora drag handlar det om travspolitik.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 23:18   #100

Melanders avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Alla spelar på samma villkor "kanske inte pengamässigt" Återigen SLUTA SPELA om du tycker du är orättvist behandlad michaels!
Spelar det någon roll vilket land som vinner Norge,finland island etc etc.Det gäller väl att hitta vinnarna.
Gammal 2021-01-27, 23:22   #101

Standard

Citat:
Finns det några andra villkor inom spel än pengamässiga villkor?

Kritik mot ATGs utlandsaffär bortsett från norden är nästan alltid berättigad.

Men du har helt rätt på en punkt. Sättet på vilket jag känt att jag blir behandlad har minskat mitt spel ordentligt för vissa spelformer. Det är det enda naturliga sättet att reagera.

Men att man som spelare dessutom bara ska "hålla tyst" för att citera en ung skånsk-tysk kusk ... håller jag inte med om alls.

Om det är tröttsamt för dig att läsa om sånt... blunda eller ignorera.
Gammal 2021-01-27, 23:25   #102

Standard

Citat:
Spelar det någon roll vilket land som vinner Norge,finland island etc etc.Det gäller väl att hitta vinnarna.
Nej. Det gäller inte bara att hitta vinnarna. Helt fel sätt att tänka på. Finns massor av annat att ta med i beräkningen. Men fortsätt för all del om du är säker på din sak.

Att ha en hygglig koll på pengaflöden genom olika spel-ekonomier är inte bortkastad tid. Däremot att ignorera det ... är en smula naivt.
Gammal 2021-01-27, 23:30   #103

Melanders avatar

Standard

Vi börjar med fråga 1!Ju större plånbok desto större chans till vinst....många jätte många
har inte den stora boken!

Tror du och vissa andra gillar tjatet och ni alla vill ha rätt i slutändan. Sköt om dig Strappis
Gammal 2021-01-27, 23:50   #104

Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är bara för den som går för ensam vinnare eller nästan ensam vinnare som det verkligen blir en större pott.

Om jag siktar på säg 50k-500k i vinst i en JP-omgång så förlorar jag pengar på varenda extra krona i omsättning. Både svensk och utländsk.

Antalet vinnande rader per vinstgrupp väldigt nära proportionell mot omsättningen. Dvs ett utfall som ger 100k på 8 rätt kommer att ge ca 100k både vid 15M och 150M i omsättning. Så inte ens vid icke-JP är det i allmänhet någon fördel med "extra omsättning från utlandet".

En gång för alla nu. För de flesta spelar en dubblering eller 10-dubbling av en redan hygglig omsättning ingen som helst roll när det gäller utdelningen!

När det gäller ATGs utlandspartners är alla utom de nordiska i stort sett försumbara både för spelarna och spelbolaget.

Varför håller då ATG på med det alls? I stora drag handlar det om travspolitik.
Faan, vad trög jag är! Kan du försöka omformulera dig så att även en nöt som mig förstår vad du skriver här (min fetning). Jag förstår inte detta med att det inte det blir högre utdelning på ex. 8 rätt om det är högre omsättning - är inte detta A och O. Ju högre omsättning desto högre utdelning? Vad har jag missat alla år...

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 00:05   #105

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 700
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Faan, vad trög jag är! Kan du försöka omformulera dig så att även en nöt som mig förstår vad du skriver här (min fetning). Jag förstår inte detta med att det inte det blir högre utdelning på ex. 8 rätt om det är högre omsättning - är inte detta A och O. Ju högre omsättning desto högre utdelning? Vad har jag missat alla år...

Ju högre omsättning, desto fler potentiella vinnare också. Det tar ut varandra.

Dvs om för enkelhetens skull säger att 300 personer vinner 100 000 kr vid en omsättning på 30 miljoner kr så kommer 600 personer vinna 100 000 kr vid en omsättning på 60 miljoner kr.

Detta under förutsättning att alla pengar som omsätts kommer från den spelomgången.

Om det däremot är en jackpot där "extrapengar" kommer från tidigare vecka då är det bättre.

Ponera att 30 miljoner kr kommer från förra veckan och denna vecka spelas för 30 miljoner kr.

Då vinner 300 personer 200 000 kr istället för 100 000 kr. (detta under förutsättning att inga fler nya spelar pga jackpotten vilket inte är helt realistiskt).

Så en högre omsättning i sig är skit samma (förutom att man kan vinna större pengar som ensam vinnare). Dock är högre omsättning pga extrapengar från tidigare vecka en plusfaktor!

Men ju fler som spelar, desto fler som ska vara med att dela på extrapengarna. (vilket är sämre)

Exempelvis:
100 000 spelade rader ska dela på 30 miljoner kr
150 000 spelade rader ska dela på 40 miljoner kr

Vilket är bäst för dig som spelare?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25)
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td