|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-10-29, 18:21 | #1 |
V75 Jägersro 29/10
Nå, har ni något matnyttigt inför morgondagen gott folk?
Själv har jag inte någon jättehet info att komma med, men här är lite tankar: Utdelning under 100k = V7-läge Läge för gardering av Ypsilon i andra, det är ett halvvarv för kort för att vara straffspark iallafall. "Marre" vinner guldloppet! Local Conch sjukt överstreckad. Frillan vill jag nog gardera trots allt, det är många hästar att runda och mycket kan hända i ett lopp som detta. Blir väl stor favorit och det finns ett par bortglömda. Många bra med i V75 intl och jag gillar Noras Beans chanser. Garderar man tycker jag Select Yankee ska med trots läget. Väl lågt streckad och trots att det är debut mot elithästarna nu ska han räknas, hästen har en väldigt bra inställning till tävlandet och Åke säger att han är bättre än någonsin. De få gånger han förlorat har han fått omöjliga lopp jämfört mot de som varit före honom. City Hall blir väl hårt betrodd i sista tror jag. Space Hoss gör inga dåliga lopp när han är i ordning och det verkar vara riktigt bra form för dagen. Läget är inte dåligt med rygg på favoriten. |
|
2010-10-29, 18:58 | #2 | |
Citat:
På tal om fjärde avdelningen så är Rocky Silvio bortglömd den här gången. Han borde vara nära Tryptofan Håleryd på strecken. Untersteiner bortglömd som alltid, klart underskattad kusk och tränare. |
||
2010-10-29, 19:09 | #3 |
I första glömmer vi inte Ridgehead Cahore (som jag tror når spets) och Youpie. Är inte alls lika imponerad som alla andra av Chimallen utan tror inte han klarar av att hålla upp och sen sitter han fast. Streckar nog honom ändå och tar även med Hardy Ribb som även ifall han inte startat på ett tag, visat klass innan. Tror jag lämnar Neo Smed utanför, på grund av spåret och kusken. Goop + Jägersro = </3 (det lär man väl få äta upp)
I andra lutar det åt att jag betalar för tre. Bruce Tooma, Ypsilon Boko och Shepard som enligt Åka är väl lite streckad. I tredje vet jag inte hur det blir, men om jag garderar så glömmer jag inte Laughing Stock. I fjärde chansspikar jag förmodligen Carlos Lightning men den enkla motiveringen "Spets och Slut". Uhrberg själv tror på bra chans. Femte känns som en (Frillan) eller alla. Sjätte känns som en (Noras Bean) eller alla. Sjunde är jag helt kluven hur jag ska göra, tips? |
|
2010-10-29, 19:17 | #4 | |
Citat:
Kikade på upploppet två gånger innan jag postade. Hursomhelst tycker jag inte det spelar någon större roll i sammanhanget vem av dem som gick marginellt snabbare än den andre som sagt. |
||
2010-10-29, 19:19 | #5 | |
Citat:
Precis alla i stoloppet tror jag är lite onödigt, men det är nog många som kan vinna om det löser sig perfekt. Dålig koll på sjunde, ska kika på det närmare imorrn. |
||
2010-10-29, 21:19 | #6 |
Hej!
Hittar två vettiga skrällar imorgon. Dels vill jag krångla lite ytterligare i guld då tror jag en del på Laughing Stock som kan få sin smygare härifrån. Siktat på detta och gillar distansen. Har ju slagit Local Conch regelrätt ett par gånger i år och formen ska vara på topp inför detta. Tycker att Jeppe Juel kör bra oftast men senaste kuskinsatsen bakom LS (Åby) var dock ingen av hans bättre styrningar. Maharajah är naturligtvis bästa hästen men han får inte ha käkat så mycket rulltårta som inför Sovalla 18/8 om han ska stå emot min skräll denna gång för den är kusligt speedig. Vitippaintervju: "9 Laughing Stock är mycket bra och har varit före bl a Local Conch två gånger i år. Var inte på topp som trea senast, men det tar jag inte så hårt på. Komet-tränaren Morten Juul har siktat på den här uppgiften och jag är säker på att hästen gör ett bra lopp. Får ses som en jätterysare, säger Carsten Bundgaard." Min andra skräll är i avd 7 nr5 Practical Joke som vunnit två av tre på distansen där en av vinsterna var från spår12 på rikstoton. Falsig är ju ingen stjärna men jag hoppas att han för en gångs skull kan undvika 3:e-4:e spår genom hela första kurvan. Hästen duger alla dagar i veckan i detta bleka gäng. Spiken hamnar nog på Bruce Tooma annars på kuskbytet och spetsläget. Lite orolig för Lövgrens och Svanstedts men en spik måste man ju ha och jag finner ingen med bättre chans i omgången. En susare här kan oxå 6:an vara nu med strykningen och proffskusk för första gången, dessutom två lopp i sig, distansgynnad och startsnabb. Chimall TT återfinns ju i första loppet och ser han toppbra ut i provstarten och ser ut att kunna spetsa så kommer jag ha ett alternativt jokersystem redo med spik på honom istället för Bruce Tooma. Gillar oxå Noras Bean, lösningen finns dock i Luddes huvud. Hur hårt går han för spetsen med Lavec Kronos? Kan ju sänka båda annars toppchans för NB. God tur! Senast redigerad av criba den 2010-10-30 klockan 08:44. |
|
2010-10-30, 11:35 | #7 |
Sitter någon på extra info om hästarna får ni gärna posta den. Själv har jag svårt att lösa loppet, sitter med 8 streck just nu och det är jämnstreckat så det skulle vara värdefullt att kunna gå kort där.
|
|
2010-10-30, 11:49 | #8 |
|
|
2010-10-30, 12:41 | #9 | |
Gjorde ett inlägg enbart baserat på statistik i min dagbok inför dagens V75 omgång.
Citat:
Kraftigt understreckade: AVANTO, WINDERMERE Vad är era synpunkter kring dom överstreckade respektive understreckade hästar? |
||
2010-10-30, 12:58 | #10 |
Håller med på alla faktiskt, om du plockar bort "kraftigt" på King Bonnson och Windermere. Det verkar vara ett ganska lovande program du plockat fram!
|
|
2010-10-30, 14:14 | #11 |
Någon som vet varför v75 inlämningen är stängd på atg på nätet?
Fan - sitter ju i thailand o sent ute men tänkte att det borde ju gå att lämna in kring 14.00....som vanligt....:-( |
|
2010-10-30, 14:28 | #12 |
|
|
2010-10-30, 14:45 | #14 |
Tvilling v75-2
Utgång 3 Bruce Tooma Gardering 2 Lanzelot Eson och 8 Sammarco Känns klar |
|
2010-10-30, 17:18 | #15 | |
Citat:
Abano Suit hade jag inte förrän vid streck 5-6 kanske, och så många tänkte jag aldrig ta med där. |
||
|