Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-01-03, 19:32   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58364
Standard

V75-Bergsåker 9 Jan

En riktig januariomgång där flera av loppen ser väldigt ojämna ut. Silver blev inte ens fullt och krävdes knappt startpoäng bl a i kallblodsloppet. Det som kan ställa till det är banan. Ska bli väldigt kallt och lär krävas rejält med brodd så. Gissar att många tränarintervjuer kommer handla om frågetecken kring hur det kommer passa deras hästar.

V75-1

En mycket dålig silverdivision som inte ens blev full. Baserat på intrycket i finalen senast borde Algot Zonett ha toppchans till ny seger. Noterar att Mr Clayton JF är anmäld med jänkarvagn ffg.

V75-2

Ett av alla dessa diamantstoförsök. Brukar kunna hända lite i dom.

Essie Gonzales imponerade i sverigedebuten på Romme. Då var det än lite tung och kladdig bana. Mycket talar för annorlunda nu, men finska hästar säkert vana vid brodd och kallt väder så det kan vara en spik.

Står annars några rätt bra på mellanvolten. R Nilssons längst bak borde få problem att ta 40 m. Imponerade sist men det var i Umeå i ett dåligt lopp där enda motståndaren var en stallkamrat.

V75-3

Klass 2 i Norrland har jag för dålig koll på. Noterar att det är ganska jämnt poängmässigt så detta kan ev vara ett kul lopp spelmässigt.

V75-4

Ser ut att vara ett väldigt ojämnt kallblodslopp där i stort sett allt skräp som anmäldes kom med. Av de 9 på främre volten är det väl möjligtvis Vestpol Gladiator som kan vinna. Men den har bakspår på främre volten så tilläggshästarna är väl i fatt den direkt. Av de på 20 blir det som vanligt Bw Rune och Våler Nikolaj det kommer snackas om. Övriga skrämmande usla formrader.

V75-5

Rätt dåligt guldlopp men ser roligare ut spelmässigt än Kalmarloppet igår.

Kul att se Zenit Brick på V75 igen. Var tidigare en segermaskin där på vintern. Men man kanske ska akta sig för att höja den. Inte i nurmosträning längre och var ju inte direkt något lopp av V75 klass den vann i comebacken.

Gissar att On Track Piraten blir favorit, Disco Volante bortlottad. Antonio Trot snackas det alltid om men den vinner aldrig. Granfield Eden och Selmer IH kanske ska streckas om man tror på tempo eller på att Korpi kan köra till dödens igen och ta det där.

V75-6

DD loppen roligast spelmässigt. Tycker bronsdivisionen ser väldigt spelbar ut. Gooner räckte inte riktigt i finalen på valla, men hade då spår 11. Nu spår 1. Uffe O springspår med Marschall Match. Hur kan den öppna i voltstart? Gardiner Shaw och Lets Go Earnie bakspår men ska med vid gardering. Några till tänkbara.

V75-7

Rätt bra lopp. Astronascente Zac skickar nog Goop dit för att det nu är 1640 auto. 500 m kortare borde vara plus plus. Perfekt spår och snabb ut. Men hur passar brodd på den? Kan vara en spik då väl främsta motbuden är prime lini och Morotai Degato . Spår 11 och 12 över 1640 auto dock normalt iskallt.
Betaltjänsterna lär kanske gå på Marcos Galllon igen som i vardagsloppet i Örebro nyårsdagen. Den imponerade rejält då och bör duga långt även i ett norrlandslopp på V75.

Får fundera vidare i veckan när infon kommer.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HP (+5), Bullo (+10), asgaya3141 (+5), Grovport (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-03, 20:04   #2

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

OTP lär ta en framskjuten plats på top7, men det är ju föga värt...så den där funderingen om ett större jackpot-spel, kan nog läggas på hyllan...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-03, 21:39   #3

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 165
Standard

Hur snabbt gick Disco volante efter galoppen senast? Under 1.11? Slog väl t.ex. Selmer IH trots det handikappet i starten. Formen verkar vara lyrisk på det hållet så blir OTP favorit är det bara tacka och ta emot.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 09:00   #4

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2262
Standard

Kan det verkligen stämma att samtliga hästar i V75-3 ska gå i vanlig vagn? Det är ju auto-lopp.

Undrar eftersom den 31/12 inte tog med Velegance då det stod i listan att den skull gå i vanlig vagn( i alla fall när jag analyserade loppet, vid nåt tillfälle ändrades det och jag glömde kolla en gång till). I resultatlistan, när jag kontrollerade mina analyser mot resultatet, såg jag att den gått i jänkarvagn.
Jag tog inte med Velegance eftersom den gången före gjort ett väldig bra lopp, men i jänkarvagn och nu annonserades det vanlig vagn.

Edit: Det handlar ju inte om 2-3:åringar där man kanske väljer att spara de extra växlarna till längre fram

Senast redigerad av shasha den 2021-01-05 klockan 09:12.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 09:32   #5

Sharp$: 7694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Kan det verkligen stämma att samtliga hästar i V75-3 ska gå i vanlig vagn? Det är ju auto-lopp.

Undrar eftersom den 31/12 inte tog med Velegance då det stod i listan att den skull gå i vanlig vagn( i alla fall när jag analyserade loppet, vid nåt tillfälle ändrades det och jag glömde kolla en gång till). I resultatlistan, när jag kontrollerade mina analyser mot resultatet, såg jag att den gått i jänkarvagn.
Jag tog inte med Velegance eftersom den gången före gjort ett väldig bra lopp, men i jänkarvagn och nu annonserades det vanlig vagn.

Edit: Det handlar ju inte om 2-3:åringar där man kanske väljer att spara de extra växlarna till längre fram
Enligt tränarintervjuerna är det enbart nr 7 där det EVENTUELLT kan bli bike. Annars verkar det vara vanlig vagn som gäller.
Att komma ihåg nu också är att sen årsskiftet anges enbart vanlig eller amerikansk vagn. Hybrid finns inte längre som sulkyalternativ, de vagnarna är numera klassade som ”vanlig”.
Sen gäller ju som tidigare att tränarna kan ändra fram till 15 min före första start.
shasha (+5)

Senast redigerad av Altoc den 2021-01-05 klockan 09:33.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 13:14   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Enligt tränarintervjuerna är det enbart nr 7 där det EVENTUELLT kan bli bike. Annars verkar det vara vanlig vagn som gäller.
Att komma ihåg nu också är att sen årsskiftet anges enbart vanlig eller amerikansk vagn. Hybrid finns inte längre som sulkyalternativ, de vagnarna är numera klassade som ”vanlig”.
Sen gäller ju som tidigare att tränarna kan ändra fram till 15 min före första start.
oj! hade ingen aning om att hybrider nu går som vanlig sulky, tack för informationen!
Hybrid kapar inte lika många metrar som en sulky, men fler än vanlig sulky och kan bli skillnaden mellan vinst och förlust.

Man får nog börja läsa tränarintervjuerna i Travronden framöver.
Gammal 2021-01-05, 14:59   #7

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

V75
Inlämnat: 2021-01-05, 14:44
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Start: 16:20
Kostnad: 15,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 7 (2, 1)
2: 15 Mellby Guava (3, 11)
3: 4 Hefner Am (5, 3)
4: 10, 15 (9, 11)
5: 11 Disco Volante (5, 3)
6: 1, 7, 9, 10, 11 (5, 2)
7: 3 Astronascente Zac (1, 2)

3x1x1x2x1x5x1 = 30 rader.
30 x 1 x 0,50 kr = 15,00 kr.
Totalt: 15,00 kr.
Rättningskod:
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 15:09   #8

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:

Velegance anmäldes precis som du säger med vanlig vagn vid startanmälan.

Men 12:48, 30/12 ändrades detta till Am vagn och under tävlingsdagen var det man såg i startlistan på atg.se
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 16:34   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Hur snabbt gick Disco volante efter galoppen senast? Under 1.11? Slog väl t.ex. Selmer IH trots det handikappet i starten. Formen verkar vara lyrisk på det hållet så blir OTP favorit är det bara tacka och ta emot.
Säger den tiden så mycket eg, hästar är väl flockdjur och vill ifatt sina "polare"...
Gammal 2021-01-06, 09:11   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Velegance anmäldes precis som du säger med vanlig vagn vid startanmälan.

Men 12:48, 30/12 ändrades detta till Am vagn och under tävlingsdagen var det man såg i startlistan på atg.se
Tack, det är tydlig att jag måste ändra mina rutiner och titta efter eventuella balansändringar innan jag lägger in spelet.
Gammal 2021-01-06, 09:17   #11

Standard

Hefner i V75-3 ser fint inför lördag va?

https://twitter.com/StallPhilip/stat...867295746?s=20
Gammal 2021-01-06, 16:07   #12

Standard

Alltså-kolla vilket grym jobb den här killen har gjort och lagt ut analys på hela omgången!

https://twitter.com/OlleBerntsson1/s...366883841?s=20
Tipsb (+5), Fagerdahlen (+50), mijo14 (+50)
Gammal 2021-01-07, 10:34   #13

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Citat:
Alltså-kolla vilket grym jobb den här killen har gjort och lagt ut analys på hela omgången!

https://twitter.com/OlleBerntsson1/s...366883841?s=20
Tack som fan för delningen!
Den snubben har tjänat sig en följare. Vilken ansträngning!
shasha (+10)
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-07, 14:25   #14

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3116
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
En riktig januariomgång där flera av loppen ser väldigt ojämna ut. Silver blev inte ens fullt och krävdes knappt startpoäng bl a i kallblodsloppet. Det som kan ställa till det är banan. Ska bli väldigt kallt och lär krävas rejält med brodd så. Gissar att många tränarintervjuer kommer handla om frågetecken kring hur det kommer passa deras hästar.

V75-1

En mycket dålig silverdivision som inte ens blev full. Baserat på intrycket i finalen senast borde Algot Zonett ha toppchans till ny seger. Noterar att Mr Clayton JF är anmäld med jänkarvagn ffg.

V75-2

Ett av alla dessa diamantstoförsök. Brukar kunna hända lite i dom.

Essie Gonzales imponerade i sverigedebuten på Romme. Då var det än lite tung och kladdig bana. Mycket talar för annorlunda nu, men finska hästar säkert vana vid brodd och kallt väder så det kan vara en spik.

Står annars några rätt bra på mellanvolten. R Nilssons längst bak borde få problem att ta 40 m. Imponerade sist men det var i Umeå i ett dåligt lopp där enda motståndaren var en stallkamrat.

V75-3

Klass 2 i Norrland har jag för dålig koll på. Noterar att det är ganska jämnt poängmässigt så detta kan ev vara ett kul lopp spelmässigt.

V75-4

Ser ut att vara ett väldigt ojämnt kallblodslopp där i stort sett allt skräp som anmäldes kom med. Av de 9 på främre volten är det väl möjligtvis Vestpol Gladiator som kan vinna. Men den har bakspår på främre volten så tilläggshästarna är väl i fatt den direkt. Av de på 20 blir det som vanligt Bw Rune och Våler Nikolaj det kommer snackas om. Övriga skrämmande usla formrader.

V75-5

Rätt dåligt guldlopp men ser roligare ut spelmässigt än Kalmarloppet igår.

Kul att se Zenit Brick på V75 igen. Var tidigare en segermaskin där på vintern. Men man kanske ska akta sig för att höja den. Inte i nurmosträning längre och var ju inte direkt något lopp av V75 klass den vann i comebacken.

Gissar att On Track Piraten blir favorit, Disco Volante bortlottad. Antonio Trot snackas det alltid om men den vinner aldrig. Granfield Eden och Selmer IH kanske ska streckas om man tror på tempo eller på att Korpi kan köra till dödens igen och ta det där.

V75-6

DD loppen roligast spelmässigt. Tycker bronsdivisionen ser väldigt spelbar ut. Gooner räckte inte riktigt i finalen på valla, men hade då spår 11. Nu spår 1. Uffe O springspår med Marschall Match. Hur kan den öppna i voltstart? Gardiner Shaw och Lets Go Earnie bakspår men ska med vid gardering. Några till tänkbara.

V75-7

Rätt bra lopp. Astronascente Zac skickar nog Goop dit för att det nu är 1640 auto. 500 m kortare borde vara plus plus. Perfekt spår och snabb ut. Men hur passar brodd på den? Kan vara en spik då väl främsta motbuden är prime lini och Morotai Degato . Spår 11 och 12 över 1640 auto dock normalt iskallt.
Betaltjänsterna lär kanske gå på Marcos Galllon igen som i vardagsloppet i Örebro nyårsdagen. Den imponerade rejält då och bör duga långt även i ett norrlandslopp på V75.

Får fundera vidare i veckan när infon kommer.

Lycka till !
FYI

Värt att tänka på för er som går på jänkarvagn ffg på 4 Mr Clayton J.F är följande:

Från Guiden: ”Samma vagn som tidigare och den heter väl jänkarvagn nu om jag förstått det hela rätt”

Han gick i hybridvagn senast och kommer alltså INTE gå i jänkarvagn.

Så vet ni det
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 11:02   #15

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

I tre av V75-loppen imorgon har hästarna drabbats av 12-spårssjuka.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 11:07   #16
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
I tre av V75-loppen imorgon har hästarna drabbats av 12-spårssjuka.
Ja det är lite märkligt att det ofta blir krassligt just från dessa lägen. Kanske finns någon som har statistik över detta? Vore lite intressant att veta faktiskt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 12:13   #17

Standard

5 7 4 1 2(8,6)
3 15 11 10 13 12 9 4(1,8)
HEFNER AM(10,5)
11 15 9 10 2(6,7)
5 10 11 3 8(7,1)
7 9 1 11 8(2,5)
2 3(6,1)
Gammal 2021-01-08, 14:20   #18

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50510
Standard

Jens Sjödèn V75 Bergsåker på Service Plays
bosseguldheden (+10)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 15:12   #19

Standard

Daniel Berglund V75 Bergsåker på Service Plays
Gammal 2021-01-08, 19:46   #20

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5437
Standard

Nu två veckor i rad har mina första drag av tre suttit som en smäck.
Valkyria K 4% på Nyårsafton och på Kalmar satt M T Oscar 7%.
Så imorgon tänkte jag sätta ett par rackarrökare igen.
Håll i håll ut imorgon bitti kommer dem.
Glad fredag på er alla
Gammal 2021-01-08, 20:06   #21

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Intervjuer jag fastnar för inför morgondagens omgång. Hästarna var intressanta redan innan och blev det desto mer.

Spoiler:
V75-2 - 4 Gaia Barsk
- Henne har jag haft sedan i höstas och det är en fin häst som överraskat positivt i träningen. Hon har startat en gång för mig och jag var hyggligt nöjd även om jag hade förväntat mig lite mer. Hon hade bara fått tung träning och inget snabbare så hon kommer att gå framåt rejält med den genomköraren i benen. Spåret är inga problem och jag tror på en bra insats. Hon kommer att lättas i balansen i jämförelse med senast, det blir aluminiumskor i stället för järnskor och sulor, vanlig vagn och ett norskt huvudlag, senast tävlade hon med öppet, säger Oscar Berglund.

V75-6 - 2 Showtimejackflower
- Han har gjort bra på slutet, förvisso i för honom lämpliga gäng och då inte mot det allra värsta motståndet. Dock har han tagit sina segrar med krafter kvar och senast avslutade han fortsatt starkt som tvåa. Han funkar bra med skor och brodd och vi fortsätter med ett blinkers-huvudlag. Jag har anmält med jänkarvagn, men från spår två blir det en vanlig sulky. Han tog tre av sina fem segrar under fjolåret från ledningen och jag hoppas att han kan komma dit igen. Det är väl Gooner att ta sig förbi, övriga ska han kunna hålla ut. Kommer Jorma till ledningen vill jag att han kör där och jag ser det väl åtminstone som en bra platschans. Även viss segerchans även om han är ny i klassen, säger Thomas Lönn.

V75-6 - 5 S.G.Charpentier
- Han gör bra lopp hela tiden. Jag tycker att vi har fått till honom på ett fint sätt och numera travar han så bra han kan. Allt känns bra i träningen och jag tycker att han duger på V75- Spåret klarar han och han är ganska snabb iväg dessutom. Jag har förhoppningar om att han ska kunna vara med där framme om det klaffar i det här jämna loppet. Jag lättar honom lite i balansen, det blir vanlig vagn som senast, däremot kommer han att tävla med ett norskt huvudlag, det är första gången hos mig han tävlar med någon form av skygglappar, säger Oscar Berglund.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
siarmo (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 22:36   #22

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6176
Standard

Tankar:

Stoloppet känns öppet. Kommer troligen gå ner under dagen imorgon men Essie Gonzales till 61% känns för mycket. Tycker det finns många här som kan vinna.

Guli Roy 4% med Ulf Ohlsson kommer nog gå upp i procent. Given för mig i kallblodsloppet.

Kaptah 5%. Salmela har bra form just nu på stallet.

Gulddivisionen är svår att bena ut. Grainfield Aiden står lite på tur. Visserligen bakspår, men motståndet är inte det tuffaste. Hästen går hela vägen. Blev 2:a från samma spår senast på Bergsåker. Passerad precis före mållinjen då.

Får känsla för Axel Ruda i avslutningen. Fin och kapabel häst. Hemmaplan.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 22:38   #23

Sharp$: 5597
Standard

Antonio Trot startar igen efter "kollapsen" finalomgången. Han fick åtgärdas lite och de passade på att vaccinera honom eftersom han ändå fick lite vila. Nu har han jobbat på och visar samma form som han har haft efter sin 8 månaders vila ( var tvungen att skriva detta eftersom någon skrev att det var nog dags för vintervila för honom efter 4 lopp). Det känns spännande med Erik i vagnen, men som rutinerad hästägare vet jag att allt kan ju gå åt skogen. men som sagt toppform visar han i träning.
travanalys (+10), mackpeter (+10), KalleKlut (+2), korpo (+2), Attac (+10)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 22:45   #24

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17844
Standard

Avd2
Dr Byfuglien (är han kanske döpt efter backbjässen i Winnipeg) var det lite snack om till dennes start på nyår, 2-3 medlemmar här som tipsade om den tyvärr galopperade han två gånger om. Kuskplus till denna starten, står lite väl hårt inne i loppet med klart minst intjänat och tråkigt spår 8...Kanske för bli nästa gång.

Mitt egna drag i det loppet är 2 Spartan Cougar som inte har något emot den långa distansen.

Avd4 Kallis
2 Hallsta Vinnex står perfekt inne på pengarna på första volten och gick bra näst senast med galopp in mot sista kurvan med riktigt tätkänning ställde sig och tog andra platsen bakom Don Viking. Rolig skrällbud! Ska inte spela något själv imorgon så har dålig koll på vädret/banan, trivs ju på vintern gör Vinnex.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 22:52   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Antonio Trot startar igen efter "kollapsen" finalomgången. Han fick åtgärdas lite och de passade på att vaccinera honom eftersom han ändå fick lite vila. Nu har han jobbat på och visar samma form som han har haft efter sin 8 månaders vila ( var tvungen att skriva detta eftersom någon skrev att det var nog dags för vintervila för honom efter 4 lopp). Det känns spännande med Erik i vagnen, men som rutinerad hästägare vet jag att allt kan ju gå åt skogen. men som sagt toppform visar han i träning.
Stort tack för insideinfo!
Gammal 2021-01-08, 23:11   #26

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4756
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AntonK Visa inlägg
V75-5: Piraten är överspelad!
ANTONIO TROT tycker jag också är överspelad!
Jag kommer låsa på 8,10,9
Det är dessa 15% hästarna som man inte kan skilja på
Chansa att ta en är lotto med 1/3
Ett "feglås" när man plockar bort favoriten och andra hands favoriten
Som jag sagt tidigare så är Piraten bäst på 2640a och jag tror inte hästen hänger med i en snabb avslutning över 2140a. TYVÄRR skall jag också säga
Här tar jag alla allt kan hända tyvärr slösar man med kryss...
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 00:37   #27

Stekels avatar

Standard

Citat:
Tungt lopp och sen vaccination med vila. Låter inte som favoritförutsättningar, antar att det inte kommer köras så hårt i den här starten. Du vet inget om några körorder? Alltid det viktigaste. Utan utskrivna körorder någonstans måste man gissa sig till att det är mycket större risk/chans för passivt snarare än offensivt nu. Erik i startlistan är väl ett ytterligare tecken på det.

Gammal 2021-01-09, 00:38   #28

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10883
Standard

Hur går Antonio Trot med broddar både fram och bak jAnman? Laddas för ledning? Galopprisk?
Jag tar allt

Min känsla är galopp vid laddning men jag har säkert fel. Frågan är om han ska med på 2-7 på Top7..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 00:49   #29

KalleKluts avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2021-01-09, 00:27
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 7, 8 (5, 2) Tar bort överstreckad humör och snackhäst till favorit.
2: 3 Essie Gonzales (4, 13) Vinner detta spårandes runtom!
3: 5, 6, 10 (10, 4) 10 Zodiak Kronos står för klassen i loppet!
4: 2, 9, 10, 11, 15 (15, 6) Håller en felfri 15 B.W Rune högst.
5: 3 On Track Piraten (8, 5) Tacksam procent på en som är klar!
6: 1, 7, 11 (1, 5) Schas igen på en Westholm favorit.
7: 5 Big Shot (3, 2) Jorma vinner detta från dödens om så krävs..

4x1x3x5x1x3x1 = 180 rader.
180 x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
Rättningskod: CDD VKQ HKG
Gammal 2021-01-09, 01:39   #30

Standard

Väntar tills jag ser banan innan jag tar några slutgiltiga beslut men känslan just nu är att jag kommer att gå på broddhästar och ta bort hästar jag tror funkar sämre på brodd.

Största plussen har jag för Lupin Håleryd och Marshall Match som kan vara tänkbara spikbud för mig. Lupin var fantastisk fin på brodd senast och bara lämnade motståndarna när dunder öppnade öronen, på en för dagen kanontid. Jag tror att hon går bra bakifrån också och öppnar riktigt snabbt trots spår fyra på volten. Från tredje-fjärde ytter hoppas jag på en Svanstedtare av Ohlsson och att övriga ser ut som statister redan i sista sväng. Har egentligen alla sina segrar den kalla årstiden och merparten på brodd.

Marshall Match vann för tre starter sedan i Seinäjoki på en klassisk broddbana och det var egentligen mot tuffare än han möter idag. Redan som treåring sprang han 14,6 full väg i snöyra och broddväder när han vann någon typ av finallopp i Finland med 30k euro i förstapris. Visade senast att han har toppform och kommer han iväg vettigt tror jag på toppchans. Har inte startat i volt sedan treårssäsongen, gick då iväg felfritt några gånger utan att öppna speciellt snabbt, så det är naturligtvis frågetecken för startmetoden. Men Uffe känns säker på Bergsåker och jag tror att han trots allt kommer iväg ok.

I kallblodsloppet skulle jag normalt sätt tro på JOP:s hästar nu när det blir lite kallare och brodden skruvas i även på tävling. Men hans hästar har varit neråt en period och egentligen bara BW Rune som presterat på någorlunda nivå senaste månaderna. Skulle vändningen vara på väg för stallet måste både 5 och 15 vara mycket tidiga här. Annars är det Vestpol Gladiator som är formkortet och bevisligen funkar mycket bra på broddar.

I guld tror jag egentligen alla de fem mest streckade funkar bra på brodd, men vissa kanske ännu lite bättre än andra. OTP tror jag en gång varit världens bästa häst på denna typ av underlag men borde inte vara samma kapacitet i honom nu som 13-åring (tycker iaf jag). Men det är ändå bara 2 år sedan han dansade undan före Propulsion på detta underlag. I "broddgynnad" rankar jag 3-8-10-11-5 men den verkliga ranken skiljer sig med 11 som etta...

Gissar på att jag kommer ta bort t.ex. Westholms hästar om banan blir som jag tror...

Nyckeln till pengar tror jag ligger i om det kan skrälla i tredje och sista, men jag har oftast fel...
Ace (+5), Grovport (+5)

Senast redigerad av travanalys den 2021-01-09 klockan 01:40.
Gammal 2021-01-09, 07:17   #31

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

V75
Inlämnat: 2021-01-09, 07:16
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Algot Zonett (5, 1)
2: 11 Lupin Håleryd (3, 13)
3: 1, 2, 3, 11 (4, 5)
4: 5, 6, 9, 11, 15 (10, 2)
5: 1, 3, 8, 10, 11 (5, 7)
6: 11 Kaptah (9, 1)
7: 2, 5, 8, 9, 10, 12 (3, 1)

1x1x4x5x5x1x6 = 600 rader.
600 x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: FGF VDP MJN
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 07:42   #32

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tungt lopp och sen vaccination med vila. Låter inte som favoritförutsättningar, antar att det inte kommer köras så hårt i den här starten. Du vet inget om några körorder? Alltid det viktigaste. Utan utskrivna körorder någonstans måste man gissa sig till att det är mycket större risk/chans för passivt snarare än offensivt nu. Erik i startlistan är väl ett ytterligare tecken på det.
Nurmos ger egentligen aldrig körorder, de tycker att broddar inte ska vara något problem.
På träningsanläggningen är det positiva vibbar på honom. Någonstans läste jag att Jorma valde bort honom, men han blev nog inte uppsatt på propositionen.
Jag hoppas att han gör ett bra lopp och fortsätter tjäna pengar,någon ickevinnarare är han iallafall inte
Gammal 2021-01-09, 07:45   #33

Sharp$: 5437
Standard

Då kör vi lite drag som ligger fel i strecklistan.

Avd 2. Här är Jorma storfavorit men jag garderar, draget..

Nr 10 Belle Godiva - 1 % kommer säkert stiga men mycket intressant.
Hemmabana och kommer från seger.
Pihlström brukar vässa till hemmastart.
Bra tränarform 6 starter i år 4 segrar till stallet.
Varit ute i tuffare konkurens än detta.
Felfri så ger hon favoriten en match.

Avd 3 Nr 10 Merrimac SG 4%
Billigt klass II lopp med många fattighästar. (näst rikast)
Här är det preparerat för dagens start.
Gick bra vid vinsten, såg ut att ha mer krafter kvar.
Bra stallform här oxå. Kommer långt ute i banan i eftermiddag
och plockar ner dem.

Avd 7 Nr 11 Prime Lini 4%
Här lär det köras från start, tror att det kan bli en lång och utdragen spetskörning.
Och då blir Bergsåkers långa upplopp, lååångt för täthästarna då finns möjligheten att
Prime Lini tar hem detta, har vunnit innan på V75
Mika Forss har 100% vinster på denna kusen 1/1..

Glöm inte dessa är för lite streckade mot vad deras vinstchans är.

Lycka till
Gotland (+5)
Kocken14 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 08:01   #34

Standard

I V75-7 tror jag ASTRONASCENTE ZAC har stor chans, men kommer att låsa med 1:an.

I V75-6 tror GARDNER SHAW har störst chans, hänger väl på kusken som verkar mest framgångsrik från framspår.
Minst tror jag på MARSCHALL MATCH men fegar och tar den med. Tror dock inte på den alls.

I V75-5 tror jag det nu äntligen är dags för GRAINFIELD AIDEN. Jag tog inte med den senast när den var favorit och alla pratade om den, trodde inte på den alls, den gjorde dock ett kanonlopp och jag höll på att ångra att jag inte tog med den.

Gillar Disco Volante men 2140 från bakspår med GRAINFIELD AIDEN i loppet, nej, jag tror inte det går vägen. Samma tankar har jag om Piraten, att det är för tuff motstånd den här gången. Men man vet ju aldrig vad Djuse hittar på, han bara kör...

Antonio Trot ser jag dubbla minus på: galopp senast och vaccinering. Han kan säker tjäna fina pengar men har svårt att tro att han håller undan för Grainfield med dessa förutsättningar.

Idag tror jag alltså mest på:
GRAINFIELD AIDEN
GARDNER SHAW
ASTRONASCENTE ZAC
Gammal 2021-01-09, 10:30   #35
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Jag har lagt ner många timmars jobb på denna veckas bolagsspel Winner takes All. Lopparkivet har varit till mycken hjälp. För ovanlighetens skull har jag gjort en kovändning eller vad man ska kalla det. INGEN spik, men utgångssystem (som faktiskt är att föredra i många fall) Tar man en eller två spikar behövs inte mycket för att nån av dem ska misslyckas. Enda system som passar är EN av TVÅ eller TVÅ av TRE och jag har en idé om att den senare är att föredra denna gång. Nuvarande förslag: u-hästar

avd 1 nr 7 Algot Sonett (garderingar 1,5,8)
avd 2 nr 3 Essie Gonzales (garderingar 4,10,11,13,15?)
avd 4 nr 9 Vestpol Gladiator (gardering 15) (spolar 11 pga skor och nedåtform) men har gärna velat ha med skrällen 10

Hoppas alltså att 2 av dessa tre ska infria mina förhoppningar. Lindroth var lyrisk över hästen i gårdagens intervju. Han menade att tränaren Wallin gjort ett kanonjobb och hästen är förmodligen ännu bättre nu. Och Jorma spikar sig själv (sällan man ser det)

Övriga lopp antal rader t ex 500
avd 3= 5st
avd 5= 4-5st
avd 6= 4-5 st
avd 7= 5-6 st

Du skulle vi landa på ca 6000 rader och nuvarande 50 andelar sålda räcker inte utan
skulle vilja ha 10 till för få ihop det hela.
shasha (+10)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 10:36   #36

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5142
Standard

Spaning

Mina "bästa spaningar idag"; Importedfrmdetroit, Guli Roy. Avdelning skrällar alltså. Vad tror du om dom SO?
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 10:37   #37

Stekels avatar

Standard

Citat:
Nurmos ger egentligen aldrig körorder, de tycker att broddar inte ska vara något problem.
På träningsanläggningen är det positiva vibbar på honom. Någonstans läste jag att Jorma valde bort honom, men han blev nog inte uppsatt på propositionen.
Jag hoppas att han gör ett bra lopp och fortsätter tjäna pengar,någon ickevinnarare är han iallafall inte
Nej han var inte på listan, men det måste inte i sig betyda något. Om han lovat köra Zenit och stallet vet det så skriver de inte upp honom. Eller så betyder det allt.

Gammal 2021-01-09, 11:17   #38

KalleKluts avatar

Standard

D. Wäjersten på Twitter.

Gooner
Aldrig känts så fin som i senaste loppet och allt bra hemma efter det så visst ska vi räknas här. Vet ej hur han öppnar i volt samt huvudlag bestäms efter värmning. I övrigt inga ändringar.
Gotland (+5)
Gammal 2021-01-09, 11:40   #39

Standard

Citat:
Nej han var inte på listan, men det måste inte i sig betyda något. Om han lovat köra Zenit och stallet vet det så skriver de inte upp honom. Eller så betyder det allt.
Så kan det vara! Men tugget har varit att testa någon annan.
Gammal 2021-01-09, 12:54   #40

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5355
Standard

Idag lirar jag med tre spikar! 3 Essie Gonzales som trots sina höga procent är vinnaren i loppet! Den är helt enkelt i för låg klass och står för bra till för att förlora felfri. Motbuden 20 bakom får mycket svårt. Spets och slut!

Jämnt streckat i kallblodsloppet! Jag tar grepp och spikar 15 B.W.Rune som direkt kommer ikapp 9 Vestpol Gladiator från sitt springspår. 11 Våler Nikolai anar jag att formtoppen är över på! Just nu tredjehandare och grepp på kollektivet är taget!

Den tredje spiken är heller inte favorit! 7 Marschall Match är en annan finsk häst med stor kapacitet för klassen! Hästen är rapp och jag tror att man sitter i spets efter 500! Den var helt okörd sist och 9 Gardner Shaw som är motbudet (lika bra häst) får lite för långt fram men blir duktig tvåa!

Tre kanonspikar varav en är omgångens största men dom andra två inte ens är favoriter! Vi har gott om streck i övriga lopp att jobba in skrällarna på och Bergsåker brukar bjuda på 1-3 favoriter och 1-3 singelprocentare!

Övriga lopp garderas brett och det är heltäckt i sista avdelningen! Det finns utrymme att få med dom nödvändiga singelprocentarna! Hela kupongen ser du här:

https://www.atg.se/spel/V75_2021-01-...c-e9cad00266a8

Skicka PM om du är intresserad att haka på!

V5 med samma upplägg som V75 ute på bolagssidan! Få andelar kvar!

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-01-09 klockan 13:03.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 12:57   #41

Shooters avatar

Sharp$: 38072
Standard

Remarkable Feet vill Westholm till ledningen med. Wäjersten kör väl fram i tid och frågan är om han trycker på för att ge loppet till Algot. Jag tror att Westholm har en bättre chans med Gardner Show. Var länge inne på att spika Gooner, men det känns ändå som att Gardner tar ner de här. Essie Gonzales ser ut att vara en fin häst, men fick bestämma väldigt mycket förra gången och är svårbedömd med brodd samt mot de här hästarna. Alldeles för mycket streckad. Hefner AM kan leda runt om. Kallblodsloppet står mellan Våler Nikolai och B.W.Rune. Jag vill inte lägga pengar på att dubbla systemet och tror mest på Rune. Spikbud. OTP lär knappast vinna i Guld. Fyra streck bör räcka. Gardner Show har jag redan nämnt. Goops häst med hakar och efter förra loppet? Absolut inget singelstreck i dag.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 13:41   #42

Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Någon som har inside information om det blir broddar runt om eller bara bak? Hur ser banan ut i nuläget - är väl vinterbana och snömodd, eller?
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 13:45   #43

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Någon som har inside information om det blir broddar runt om eller bara bak? Hur ser banan ut i nuläget - är väl vinterbana och snömodd, eller?
Kanonfin bana enligt Pihlström. Jag utgår från broddar bak.
Fulsprit (+10)
Gammal 2021-01-09, 13:50   #44

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4374
Standard

Citat:
Peter Nilsson, anläggningschef Bergsåker

- Det har varit kallt, men vi har sluppit nederbörd, så det ser väldigt bra ut. Allt har varit som vi förväntat oss och det kommer vara "hård broddbana" idag. Det ser ut att hålla i sig också, så det borde bli lättjobbat och fin bana hela dagen idag. Jag tror att man kanske kan köra utan brodd fram om man vill det, men det bestämmer ju så klart tränarna bäst själva.
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 14:33   #45
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Mina "bästa spaningar idag"; Importedfrmdetroit, Guli Roy. Avdelning skrällar alltså. Vad tror du om dom SO?
Nja, inga som jag höjt ögonbrynen för. Om du nämnt Art Kjaervald hade jag fått pulsförhöjning! Men det finns en del skojiga lågprocentare, 2 Shojackflower med Jorma och 6 Marcos Gallon för att ta några exempel. Det finns outsiders i form av siffran ELVA i loppen 2-7. Lycka till.
yxbackarteddy (+3)
Gammal 2021-01-09, 14:39   #46

Standard

Ja, Art K. är man alltid rädd för, spurtare! Mina är väl rätt tveksamma, Importantfrmdetroit dålig på autostart men ska ha tränats extra inför det här. Och så har vi landets just nu hetaste kusk: Ulf Olsson! Skrälltips som sagt. Lycka till själv!
Gammal 2021-01-09, 14:39   #47
SO

SOs avatar

Standard

Såg att ATG ändrat namnet på mitt bolag Det heter tydligen numera Vinnaren tar allt. hehe.

Då var bolagsspelet inlämnat! Jag plockade bort 15 BW Rune då det fattades 6 andelar för att göra TVÅ av TRE. Det blev EN av TVÅ med Vestpol Gladiator som SPIK. Det var ju min idé från början. Hoppas det klaffar för Per. Han hoppades komma igen från start och köra för ledningen och få 30-40 meters försprång mot tilläggshästarna, sa han. Det blev 15o rader "över" och där garderades kallblodsloppet med 5 hästar. Då är det bara att hoppas på turen

Avd
1: 7 Algot Zonett (5, 8)
2: 3, 4, 10, 11, 13, 15 (12, 9)
3: 3, 4, 5, 9, 10 (11, 7)
4: 9 Vestpol Gladiator (15, 10)
5: 3, 5, 8, 10, 11 (4, 7)
6: 1, 2, 5, 7, 9 (11, 8)
7: 1, 2, 3, 5, 6 (11, 9)

1x6x5x1x5x5x5 = 3750 rader.

Avd
1: 1, 5, 7, 8 (2, 4)
2: 3 Essie Gonzales (11, 15)
3: 3, 4, 5, 9, 10 (11, 7)
4: 9 Vestpol Gladiator (15, 10)
5: 3, 5, 8, 10, 11 (4, 7)
6: 1, 2, 5, 7, 9 (11, 8)

4x1x5x1x5x5x5 = 2500 rader.

Avd
1: 5, 7 (1, 8)
2: 3 Essie Gonzales (11, 13)
3: 10 Zodiac Kronos (4, 5)
4: 7, 9, 10, 11, 15 (5, 6)
5: 11 Disco Volante (5, 10)
6: 1, 7, 9 (11, 4)

2x1x1x5x1x3x5 = 150 rader.

Senast redigerad av SO den 2021-01-09 klockan 15:06.
Gammal 2021-01-09, 14:44   #48

Standard

V4
Inlämnat: 2021-01-09, 13:23
SistaStallskriket andelsspel
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Start: 14:45
Kostnad: 648,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 8 (1, 7)
2: 1, 6, 7 (11, 3)
3: 1, 3, 5, 6, 7, 11 (2, 4)
4: 1, 2, 7, 9, 10, 11 (6, 4)

3x3x6x6 = 324 rader.
324 x 1 x 2,00 kr = 648,00 kr.
Totalt: 648,00 kr.
Min kostnad: 648,00 kr x 12/50 = 155,52 kr
Rättningskod: FDG QHR GKX
Gammal 2021-01-09, 14:44   #49

Stekels avatar

Standard

Spikar Våler Nikolai idag, väl stor favorit senast och nu bara knapp favorit. Överlägset att ta ställning här istället för att kasta ut nät över de tre troliga. Finns bättre lopp att sprida streck i som ger mer.

Avslag på Antonio som jag redan antytt att jag tycker är en dålig favorit med förutsättningarna. Mer startsnabb och mer troligt med offensivt så hade den kunnat vara ett spikförslag från det läget, men nu är bricka 5 enda lilla plusset och knappt det med tanke på att den är mer stark än snabb.

Avslag även på Astronascente Zac som jag har svårt att se i ledningen och den behöver den för att vara en motiverad klar favorit här. Låser nog på Global Agency och Big Shot. Kommer Djuse förbi Ohlsson så kan det vara klart och Melkkos häst är stentung i spurten.

Gammal 2021-01-09, 14:46   #50

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Såg att ATG ändrat namnet på mitt bolag Det heter tydligen numera Vinnaren tar allt. hehe.

Då var bolagsspelet inlämnat! Jag plockade bort 15 BW Rune då det fattades 6 andelar för att göra TVÅ av TRE. Det blev EN av TVÅ med Vestpol Gladiator som SPIK. Det var ju min idé från början. Hoppas det klaffar för Per. Han hoppades komma igen från start och köra för ledningen och få 30-40 meters försprång mot tilläggshästarna, sa han. Det blev 15o rader "över" och där garderades kallblodsloppet med 5 hästar. Då är det bara att hoppas på turen
Oj oj... Ta bort B.W. Rune? Tufft... Enligt mig är den direkt ikapp från springspåret och Per Linderoth som kusk på Vestpol... Njaaaa... Det är ingen virtuos i sulkyn direkt. Jämfört med Djuse är det mil tycker jag.

Dessutom fick Vestpol rejält med däng av Rune sist. Jag imponeras inte av den fina tiden senast. En gång är ingen gång och loppet den fick då var ju superoptimalt. Allt klaffade. Händer inte Linderoth på V75 tror jag...

Men lycka till! Vi får se. Du är ju kung på kallblod så jag får säkert kröka rygg
Gammal 2021-01-09, 14:49   #51

Standard

En 100-oddsare skall alltså få fördröja starten med över fem minuter?
SistaStallskriket (+250)
Gammal 2021-01-09, 14:52   #52

Standard

Som vanligt är man generös med att tillåta lallare och luffare som inte har koll på sin utrustning (alternativt undermålig och gammal) att hålla hela Sverige tills deras egna brister åtgärdas!

Visst! Ibland har man otur men om svensk travsport vore lite mer professionell och ställde krav så skulle flera ha prylarna i toppskick när dom går ut till start!

Blir så irriterad på lallandet... Sätt klockan och stryk om man inte är på banan i tid!
Vem sjutton håller en match eller en tävling bara för att någon utövare inte har ordning på sin utrustning i tid? INGEN annan idrott! Då missar man start! Punkt slut!
Fulsprit (+250)
Gammal 2021-01-09, 14:53   #53

Standard

Citat:
Håller med!! Oacceptabelt och otroligt!
Gammal 2021-01-09, 14:55   #54

Standard

Det här blir Erik Adielssons dag. Bolagssysdtemet:

1) 1,2,4,5,7,8 r3-6 (hoppas något av mina streckade skräller liksom förra veckan i första)

2) 3 r4-13 (Kontio spikar sig själv och är dagens största favorit. Min spik också)

3) 3,4,5,9,10,11 r7-2 (3 eller 4 tar ledningen. 10 var felbroddad senast och är min vinnare)

4) 9,11,15 r6-10 (Kan inget om kallblod och streckar favoriterna)

5) 5 r10-11 (5 Antonio är en svårkörd häst. Hoppar vid plötsliga spårbyten och stressiga accelerationer. Behöver kuskens stöd för att utnyttja sin maxförmåga i egen takt. Tror Erik är rätt kusk. Spik till 27 %)

6) 1,7,9,11 r5-2 (streckar de tre favoriterna plus Erik)

7) 1,2,3,5,6,10,11 r9-8 (Björn skickar upp en häst till Sundsvall 3 och tror, att den vinner trots debaclet i förra starten. Antingen spikas 3 eller en rejäl gardering. Erik blir förstareserv)

Kostar 1512:-. Good Luck!
Gammal 2021-01-09, 14:55   #55

Standard

Citat:
Vilket odds ekipaget står i är väl helt oväsentligt. Hade det varit ok om det var en favorit som stod i två gånger pengarna?
Gammal 2021-01-09, 14:55   #56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
V4
Inlämnat: 2021-01-09, 13:23
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 648,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 8 (1, 7)
2: 1, 6, 7 (11, 3)
3: 1, 3, 5, 6, 7, 11 (2, 4)
4: 1, 2, 7, 9, 10, 11 (6, 4)

3x3x6x6 = 324 rader.
324 x 1 x 2,00 kr = 648,00 kr.
Totalt: 648,00 kr.
Min kostnad: 648,00 kr x 12/50 = 155,52 kr
Rättningskod: FDG QHR GKX
Såja!! 5%! Bra start! Lite osynad i monté men som man har varnat för den där för sulky senaste två starterna! Nu fick man betalt!
teddydead (+20), Fulsprit (+6)

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-01-09 klockan 15:13.
Gammal 2021-01-09, 15:10   #57
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Oj oj... Ta bort B.W. Rune? Tufft... Enligt mig är den direkt ikapp från springspåret och Per Linderoth som kusk på Vestpol... Njaaaa... Det är ingen virtuos i sulkyn direkt. Jämfört med Djuse är det mil tycker jag.

Dessutom fick Vestpol rejält med däng av Rune sist. Jag imponeras inte av den fina tiden senast. En gång är ingen gång och loppet den fick då var ju superoptimalt. Allt klaffade. Händer inte Linderoth på V75 tror jag...

Men lycka till! Vi får se. Du är ju kung på kallblod så jag får säkert kröka rygg
Som du vet får blyga killar aldrig kyssa flickor... Jag gillar att gå emot "strömmen" när det gäller streckandet. Gör inget om jag får så med dumstruten efter loppet, mina tankar har oftast varit lyckosamma. God Tur!
SistaStallskriket (+50)
Gammal 2021-01-09, 15:13   #58

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Som du vet får blyga killar aldrig kyssa flickor... Jag gillar att gå emot "strömmen" när det gäller streckandet. Gör inget om jag får så med dumstruten efter loppet, mina tankar har oftast varit lyckosamma. God Tur!
Du är kung på kallblod SO! Jag tror på mitt streck men börjar tvivla. Din kunskap och känsla när det kommer till "isbjörnarna" är odiskutabel....

Lycka till!
Gammal 2021-01-09, 15:16   #59

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Vilket odds ekipaget står i är väl helt oväsentligt. Hade det varit ok om det var en favorit som stod i två gånger pengarna?
Tycker det är helt oväsentligt! Alla bör vara lika inför lagen. Blir man utkörd för att prylarna inte är i toppskick då lär man sig! Oavsett vem man är!

I Australien och Frankrike har man reservdelar vid startplatsen! Där ser vi ALDRIG dessa tilltag!
Gammal 2021-01-09, 15:24   #60

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Absolut har det med saken att göra! Det har med spelsäkerheten att göra. Du kan gärna offra en skithäst som du i alla fall vet inte vinner, för att göra en ev. favorit stressad. Vet man ex. om att en storfavorit inte tål slik extra väntetid utan då ofta galopperar bort sig så är detta mycket relevant. Offra då en högoddsare och ge tränare/kusk en liten dusör för att köra till smedjan och fördröja starten.

Lägg en maxtid och övergår man denna så är det strykning som gäller - en sådan regel finns redan men efterlevs aldrig...
Gammal 2021-01-09, 15:27   #61

Standard

Aj aj aj.... Den där sved i andra V4! Fick kliva av efter en drömstyrning som slog av ett av mina streck som var moralisk. Så jävla surt
Gammal 2021-01-09, 15:32   #62

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3273
Standard

V75
Inlämnat: 2021-01-09, 15:31
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Remarkable Feet (7, 1)
2: 3, 4, 9, 11, 12, 13 (15, 1)
3: 3, 4, 5 (10, 9)
4: 9 Vestpol Gladiator (11, 15)
5: 3, 5, 7, 8, 10, 11 (1, 4)
6: 2, 5, 7, 9 (1, 11)
7: 2 Global Agency (3, 1)

1x6x3x1x6x4x1 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod: HFB ZHR LCN
Gammal 2021-01-09, 15:33   #63

Fagerdahlens avatar

Standard

Någon som sitter med sistaminuten information som känns värld att dela med er av?
Gammal 2021-01-09, 15:37   #64

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 156
Standard

Hej på er vill ha spik i sista hjälp tack
Jean är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 15:38   #65

Standard

Så blev förlustraden denna lördag

5 7 1(8,2)
3 15 11 10 13 9 4(12,1)
3 4 5 10 9(6,2)
11 15 9(2,10)
5 10 11 3 8(7,1)
7 9 1 11 8 4 2(5,3)
ASTRONASCENTE ZAC(2,1)
Gammal 2021-01-09, 15:40   #66

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jean Visa inlägg
Spika Global Agency
Gammal 2021-01-09, 15:50   #67

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 156
Standard

Tackaaa
Jean är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 15:53   #68

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jean Visa inlägg
Goop skickar upp en häst till Bergsåker. Tråkig spik men sannolik vinst nr 3 till 34 %.
Gammal 2021-01-09, 16:04   #69
Administrator

Standard

Tobbe och kallblod!!!

Gammal 2021-01-09, 16:04   #70

Reg.datum: okt 2020
Sharp$: 148
Standard

V75
Inlämnat: 2021-01-09, 16:03
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 80,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5 (7, 1)
2: 3, 4, 13, 15 (11, 12)
3: 4 Hefner Am (5, 10)
5: 3, 11 (5, 10)
6: 1, 3, 5, 7, 11 (9, 2)
7: 2, 5 (3, 1)

2x4x1x1x2x5x2 = 160 rader.
160 x 1 x 0,50 kr = 80,00 kr.
Totalt: 80,00 kr.
Rättningskod: BMM PHV GMR
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 16:05   #71

Standard

Trevlig bonus när man sätter den på en reserv.

V4
Inlämnat: 2021-01-09, 14:49
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 600,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 8 (2, 7)
2: 1, 2, 6, 8, 11 (3, 7)
3: 1, 3, 5, 7, 11 (6, 2)
4: 1, 2, 9, 11 (10, 6)

3x5x5x4 = 300 rader.
300 x 1 x 2,00 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.
Rättningskod: DCM RHS CCW
Basse (+6), Fagerdahlen (+5)
Gammal 2021-01-09, 16:07   #72

Fagerdahlens avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2021-01-09, 16:02
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 3 Essie Gonzales (11, 4)
3: 2, 4, 5, 8, 9, 10 (3, 7)
4: 2, 5, 9, 11, 15 (10, 4)
5: 5, 7, 8, 10, 11 (3, 1)
6: 7 Marschall Match (9, 5)
7: 1, 2, 5, 6 (3, 11)

1x1x6x5x5x1x4 = 600 rader.
600 x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: BMD WHS MMX

TRIO
Inlämnat: 2021-01-09, 16:05
Bergsåker Lopp 5
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 5 Remarkable Feet
2:a: 4 Mr Clayton J.F.
3:a: 2 Donners Am

1 x 40,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: BML VHR LMS
Gammal 2021-01-09, 16:09   #73

Standard

V75
Inlämnat: 2021-01-09, 16:08
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 2 136,96 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (10, 9)
2: 3 Essie Gonzales (11, 4)
3: 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11 (2, 1)
4: 15 B.W.Rune (9, 11)
5: 3, 5, 7, 8, 10, 11 (2, 1)
6: 7 Marschall Match (9, 1)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (3, 5)

8x1x7x1x6x1x12 = 4032 rader.
4032 x 1 x 0,50 kr = 2 016,00 kr.
Gammal 2021-01-09, 16:11   #74

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Efter en hel del grubblande blir det spik på Våler Nikolai i kallblodsloppet och Astronascente Zac i avslutningen.

Gardners Shaw i sjätte står jag över, liksom Zodiac Kronos i tredje och den stora favoriten Essie Gonzales i andra. Stolopp, voltstart och Kontio. Ingen häst har 60% chans då.

Donners AM, Mellby Guava, Super Zantos och S.G. Charpentier har högt spelvärde.

V75 - 2021-01-09 - Bergsåker

V75-1
1 - Electrical Storm (14,7 %)
2 - Donners Am (9,2 %)
5 - Remarkable Feet (US) (21,7 %)
7 - Algot Zonett (32,3 %)
8 - Merritt (12,8 %)

V75-2
1 - Bellis Frontline (3,1 %)
4 - Gaia Barsk (NO) (5,8 %)
9 - Lisa S.E. (1,9 %)
10 - Belle Godiva (1,3 %)
11 - Lupin Håleryd (10,7 %)
12 - Whitsun Madonna (3,7 %)
13 - Ies Elisabet (8,1 %)
15 - Mellby Guava (3,8 %)

V75-3
3 - Vega Face (14,3 %)
4 - Hefner Am (31,9 %)
5 - Ants in the Pants (18,6 %)
9 - Merrimac S.G. (6,1 %)

V75-4
11 - Våler Nikolai* (NO) (34,2 %)

V75-5
1 - Narold Vox (1,2 %)
3 - On Track Piraten (15,5 %)
5 - Antonio Trot (26,5 %)
6 - Super Zantos (0,7 %)
7 - Digital Ink (2,3 %)
8 - Zenit Brick (14,5 %)
10 - Grainfield Aiden* (FI) (16,1 %)
11 - Disco Volante (20,6 %)

V75-6
1 - Gooner (26,0 %)
5 - S.G.Charpentier (8,3 %)
7 - Marschall Match* (FI) (21,4 %)

V75-7
3 - Astronascente Zac (IT) (33,5 %)

Systemstorlek: 3 840
Gammal 2021-01-09, 16:14   #75
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 8964
Standard

Då ska vi se om vi kan skrämma i hop lite vinstpengar i dag:

V75
Inlämnat: 2021-01-09, 16:11
Pressbyrån Karlstad, Chansens andelsspel
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 678,40 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Importedfrmdetroit (1, 7)
2: 3, 11, 13, 15 (9, 12)
3: 5 Ants in the Pants (4, 3)
4: 2, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 15 (13, 8)
5: 3, 5, 8, 11 (10, 7)
6: 1, 4, 5, 7, 9 (11, 2)
7: 3, 11 (5, 2)

1x4x1x8x4x5x2 = 1280 rader.
1280 x 1 x 0,50 kr = 640,00 kr. Avgift 38,40 kr.
Totalt: 678,40 kr.

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 16:16   #76

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Då ska vi se om vi kan skrämma i hop lite vinstpengar i dag:

V75
Inlämnat: 2021-01-09, 16:11
Pressbyrån Karlstad, Chansens andelsspel
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 678,40 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Importedfrmdetroit (1, 7)
2: 3, 11, 13, 15 (9, 12)
3: 5 Ants in the Pants (4, 3)
4: 2, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 15 (13, 8)
5: 3, 5, 8, 11 (10, 7)
6: 1, 4, 5, 7, 9 (11, 2)
7: 3, 11 (5, 2)

1x4x1x8x4x5x2 = 1280 rader.
1280 x 1 x 0,50 kr = 640,00 kr. Avgift 38,40 kr.
Totalt: 678,40 kr.
Haha det var då fan vilken chansspik i första!
God lycka
lenninen (+7)
Gammal 2021-01-09, 16:17   #77

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4185
Standard

Slänger in ett litet matematiskt
V75
Inlämnat: 2021-01-09, 16:14
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 80,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 3, 7, 10, 11 (13, 4)
3: 4 Hefner Am (5, 10)
4: 10, 15 (11, 9)
5: 3 On Track Piraten (5, 11)
6: 1, 5, 7, 9, 11 (2, 4)
7: 2, 5, 6, 11 (3, 1)

1x4x1x2x1x5x4 = 160 rader.
160 x 1 x 0,50 kr = 80,00 kr.
Totalt: 80,00 kr.
Rättningskod: MJL XHV HMS
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 16:20   #78

Standard

Citat:
Goop skickar upp en häst till Bergsåker. Tråkig spik men sannolik vinst nr 3 till 34 %.
Tro också på den
Gammal 2021-01-09, 16:20   #79

Standard

V75
Inlämnat: 2021-01-09, 16:19
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 256,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 7 (8, 4)
2: 3, 4 (11, 13)
3: 4, 10 (5, 3)
5: 5, 8, 10, 11 (3, 7)
6: 1, 5, 7, 9 (11, 2)
7: 1, 3 (2, 5)

4x2x2x1x4x4x2 = 512 rader.
512 x 1 x 0,50 kr = 256,00 kr.
Totalt: 256,00 kr.
Rättningskod: CJH VHQ FMS
Gammal 2021-01-09, 16:20   #80

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Dagens försök
8 Merritt
3-alla
2,5,10
9,15
8 Zenit Brick
1,7
5-alla

En av två i avd 2 och 7
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 16:20   #81

Standard

Banan blev inte så dålig som jag hoppades på så blev mycket ändringar, så detta blev mitt stora...

V75
Inlämnat: 2021-01-09, 16:17
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 1 296,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5, 7, 8 (2, 4)
2: 1, 3, 4, 7, 9, 11 (13, 15)
3: 2, 3, 4, 5, 10, 11 (9, 7)
4: 5, 9, 15 (11, 6)
5: 11 Disco Volante (5, 10)
6: 1, 4, 5, 7, 9, 11 (2, 8)
7: 3 Astronascente Zac (2, 1)

4x6x6x3x1x6x1 = 2592 rader.
2592 x 1 x 0,50 kr = 1 296,00 kr.
Totalt: 1 296,00 kr.
Rättningskod: HJF ZHN JMR
Gammal 2021-01-09, 16:21   #82
Administrator

Standard

Så här blev BCB idag!

Nu köör vi!

V75
Inlämnat: 2021-01-09, 16:14
Pressbyrån Karlstad, Big City Boys V75s andelsspel
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 7 (8, 3)
2: 3 Essie Gonzales (11, 13)
3: 4, 5, 7, 9, 10 (3, 8)
4: 5, 9, 10, 11, 15 (6, 7)
5: 1, 3, 5, 8, 10, 11 (7, 6)
6: 7 Marschall Match (9, 1)
7: 1, 2, 3, 5, 6, 11 (12, 7)

4x1x5x5x6x1x6 = 3600 rader.
Rättningskod: LJH ZHN KMQ

Lycka till därute!

Gammal 2021-01-09, 16:23   #83

kaamelotts avatar

Reg.datum: dec 2020
Sharp$: 885
Standard

hej här är min v75 för i eftermiddag

V75 BERGSAKER : 09/01/2021
Enregistrement : 09/01/2021 - 16:12
Mise totale : 19,44 €
Nombre de combinaisons : 324
Statut : Validée
Course
Combinaison
V75-1
5, 7
V75-2
3
V75-3
4, 5, 11
V75-4
11, 15
V75-5
3, 5, 10
V75-6
1, 5, 9
V75-7
1, 2, 3
kaamelott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 16:24   #84

Standard

Sjukt dåligt av 1 Electrical Storm att missa platsen.... Riktigt uselt faktiskt, vilket drömlöp! Fy fan!
Gammal 2021-01-09, 16:24   #85

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9240
Standard

Sjuk Örjan känsla på den styrningen av Wäjersten.
TOBYTYKE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 16:24   #86

Stekels avatar

Standard

Örjanfinish!

Gammal 2021-01-09, 16:26   #87

KalleKluts avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2021-01-09, 16:16
Kluts andelsspel
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Algot Zonett (1, 5)
2: 3, 4, 9, 10, 12, 13 (15, 11)
3: 4, 5, 8, 10 (6, 2)
4: 9, 15 (11, 10)
5: 3 On Track Piraten (11, 8)
6: 1, 2, 4, 7, 11 (9, 5)
7: 3, 5, 6, 11, 12 (2, 1)

1x6x4x2x1x5x5 = 1200 rader.
1200 x 1 x 0,50 kr = 600,00 kr.
Rättningskod: PIR ATG ULD
Gammal 2021-01-09, 16:26   #88
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1454
Standard

Där ser man varför man inte kan spika Westholm, han slutade ju driva 10-15 meter från mål. Hade han fortsatt hela vägen hade han ju vunnit. Förstår ingenting.
Gammal 2021-01-09, 16:28   #89

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2995
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2021-01-09, 16:16
Kluts andelsspel
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Algot Zonett (1, 5)
2: 3, 4, 9, 10, 12, 13 (15, 11)
3: 4, 5, 8, 10 (6, 2)
4: 9, 15 (11, 10)
5: 3 On Track Piraten (11, 8)
6: 1, 2, 4, 7, 11 (9, 5)
7: 3, 5, 6, 11, 12 (2, 1)

1x6x4x2x1x5x5 = 1200 rader.
1200 x 1 x 0,50 kr = 600,00 kr.
Rättningskod: PIR ATG ULD
Grym rättningskod!
KalleKlut (+2)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 16:29   #90

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Grym rättningskod!
Gammal 2021-01-09, 16:34   #91
Administrator

Standard

Vilken insats av Algot!

Hatten av för den prestationen. Det trodde jag inte.

eklonov (+5)
Gammal 2021-01-09, 16:35   #92

eklonovs avatar

Sharp$: 3275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Där ser man varför man inte kan spika Westholm, han slutade ju driva 10-15 meter från mål. Hade han fortsatt hela vägen hade han ju vunnit. Förstår ingenting.
Spikar aldrig en kusk som ger mig utslag , Westholm skulle titta på loppen istället och låta en toppkusk köra hans hästar .
Staketkusken (+5)
eklonov är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 16:38   #93
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Du är kung på kallblod SO! Jag tror på mitt streck men börjar tvivla. Din kunskap och känsla när det kommer till "isbjörnarna" är odiskutabel....

Lycka till!
Skillnaden idag är att Per måste ha FLYT, det behöver inte Djuse ha utan han kan välja position. Efter vårt surr nu så vinner väl Nikolai, hehe
Gammal 2021-01-09, 16:48   #94

Stekels avatar

Standard

Fan där dog omgången.

TOBYTYKE (+1)
Gammal 2021-01-09, 16:50   #95

Standard

Såg inte ut som att startgaloppen var långt borta på jättefavoriten i avd 2. Nu behövs det skrällar av rejält mått efter två favoritsegrar om det ska bli någon utdelning värd namnet idag.
Gammal 2021-01-09, 16:54   #96

eklonovs avatar

Sharp$: 3275
Standard

Citat:
Fan där dog omgången.
Det tycker man allt som oftast då det börjar som idag som jag tycker i för sig många omgångar gör . Jag tror det blir hög utdelning då det är många svåra avdelningar kvar .
eklonov är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 16:59   #97

Staketkuskens avatar

Standard

Kan inte ATG-tv höja de språkliga kraven på Hultman? Han kan ju för fan inte uttala ett hästnamn korrekt så länge inte alla hästar heter typ Arne.
Gammal 2021-01-09, 17:02   #98

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Kan inte ATG-tv höja de språkliga kraven på Hultman? Han kan ju för fan inte uttala ett hästnamn korrekt så länge inte alla hästar heter typ Arne.
Håller med.. Däremot är ju Widman 58 gånger sämre som fått vara i studion ändå sen jag föddes hahaha..

Widman är sämst och säger ju fel nummer o hästnamn konstant. För att inte nämna uttal.

Igår hette Unstoppable

Un-Stopp Aaable.
Staketkusken (+1)
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 17:04   #99

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eklonov Visa inlägg
Det tycker man allt som oftast då det börjar som idag som jag tycker i för sig många omgångar gör . Jag tror det blir hög utdelning då det är många svåra avdelningar kvar .
Menade inte så utan för egen del och alla andra som försökte välta den där. Spikade man har man ju allt kvar. Även om chansen till mer än en större skräll under resten av omgången känns halvlåg.

Gammal 2021-01-09, 17:06   #100

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Som vanligt är Jorma Kontio helt usel i voltstart. Lyckas vända upp med en tassig häst efter en omstart och sedan köra sig till spets och hålla undan utan att behöva rycka tussarna. Den gubben kan ju helt enkelt inte volta...

(Observera att ovanstående text är ett försök till ironi.)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 17:12   #101

Standard

hade 7:an som skräll på V75-3, med Westerholm som kusk, han hamnade i 3:e invändig...nästagångare
Gammal 2021-01-09, 17:13   #102

Standard

Vilket dåligt klass 2 försök. Var väl bara favoriten som var bra, men lär knappast ha något att hämta i finalen mot Demon Ima som vann förra veckan i Kalmar.
Staketkusken (+1)
Gammal 2021-01-09, 17:14   #103

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Fan där dog omgången.
Ja, däär dog iaf omgången totalt
Goop hade rätt i Björnkollen..
Gammal 2021-01-09, 17:15   #104

Stekels avatar

Standard

Citat:
Vilket dåligt klass 2 försök. Var väl bara favoriten som var bra, men lär knappast ha något att hämta i finalen mot Demon Ima som vann förra veckan i Kalmar.
Ja tänk om de bara skickat upp 7 hästar från jägers. Enkelrad gånger 10000 och hämtgurka både för spelare och hästägare.

Gammal 2021-01-09, 17:17   #105

Standard

Citat:
Ja tänk om de bara skickat upp 7 hästar från jägers. Enkelrad gånger 10000 och hämtgurka både för spelare och hästägare.
När blev Johan Untersteiner Jägersrotränare?
viking90 (+5)
Gammal 2021-01-09, 17:19   #106

Standard

Får jobba in Vincennes när favoriterna radar upp sig på Åkern....

V4
Inlämnat: 2021-01-09, 16:31
Vincennes
Lördag 2021-01-09
Start: 17:00
Kostnad: 792,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 EL CAPITANO (7, 3)
2: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14 (12, 4)
3: 1, 9, 10 (8, 4)
4: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (9, 5)

1x12x3x11 = 396 rader.
396 x 1 x 2,00 kr = 792,00 kr.
Totalt: 792,00 kr.
Min kostnad: 792,00 kr x 13/50 = 205,92 kr
Rättningskod: CBF XHT JMT
Fulsprit (+10)
Gammal 2021-01-09, 17:23   #107

evetons avatar

Standard

Citat:
hade 7:an som skräll på V75-3, med Westerholm som kusk, han hamnade i 3:e invändig...nästagångare
Westerholm(Niklas) och Westholm(Jörgen) är inte samma kusk/tränare
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 17:24   #108

Sharp$: 4326
Standard

Citat:
Frågan då är om parkets golv springarna klarar brodden. Går det att köpa i shopen där nere ?
Ace (+5)
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 17:26   #109

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Westerholm(Niklas) och Westholm(Jörgen) är inte samma kusk/tränare
Ah, tack, ser att jag stavat fel.
Gammal 2021-01-09, 17:27   #110

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Ah, tack, ser att jag stavat fel.
För dåliga båda två i alla fall
shasha (+1)
Gammal 2021-01-09, 17:32   #111

Standard

B.W. Rune åt upp och sket ut Linderoths men tyvärr var det inte formtapp på 11an.... Skit samma då det är en skitomgång i övrigt.

Franskt fokus nu!
Gammal 2021-01-09, 17:34   #112

Standard

Otroligt. Fyra favoriter i rad. Både Basse och SO borta på systemen jag köpte in mig på, men är ju inte mycket att vinna på stora andelssystem med sådana här favoritparader. Dubbeljackpot kanske till Jägersro nästa lördag? Brukar vara betydligt jämnare lopp där än uppe i Norrland .
Gammal 2021-01-09, 17:34   #113

Standard

Bara favoriter som verkar vinna idag och jag har gått och spikat 3:e handaren i V75-5:GRAINFIELD AIDEN
Gammal 2021-01-09, 17:47   #114
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
B.W. Rune åt upp och sket ut Linderoths men tyvärr var det inte formtapp på 11an.... Skit samma då det är en skitomgång i övrigt.

Franskt fokus nu!
Synd att Magnus Jonsson drev upp tempot i 25 fart så at Per inte hade kräm till en spurtuppgörelse. Sånt som händer, Men det är ju inga pengar på gång så ingen gråt.
oinkk (+1), Ace (+10)
Gammal 2021-01-09, 17:54   #115

Standard

Citat:
Bara favoriter som verkar vinna idag och jag har gått och spikat 3:e handaren i V75-5:GRAINFIELD AIDEN

fan också! gjorde en 5:a där jag tog 10 och 11-hoppas den ger pengarna tillbaka.
Gammal 2021-01-09, 17:55   #116

KalleKluts avatar

Standard

Magnus A Djuse
Hur kan han vara så korkad att han går ner i rygg på Rauno när han vet att han får överta??
Gammal 2021-01-09, 17:57   #117

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Magnus A Djuse
Hur kan han vara så korkad att han går ner i rygg på Rauno när han vet att han får överta??
Nu såg det definitivt mer ut som att Rauno inte var beredd att släppa till Piraten som inte kunde något tillslut i alla fall.
Gammal 2021-01-09, 17:59   #118

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3474
Standard

Detta blev en tråkigt omgång. Inga pengar idag precis
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 18:00   #119

Shooters avatar

Standard

Plats på Gooner tack!

Östersund - Lopp 5, 1640m Auto

Vinnare:

4 Vimse Lars (1,40)

Resultat: 4 Vimse Lars

Östersund - Lopp 7, 1640m Volt

Vinnare:

4 Tinder Lars (1,47)

Resultat: 4 Tinder Lars

Bergsåker - Lopp 5, 2140m Auto

Placering - Topp 3:

T3 5 Remarkable Feet (1,70)

Resultat: T3 4 Mr Clayton J.F., T3 5 Remarkable Feet, T3 7 Algot Zonett

Bergsåker - Lopp 7, 2640m Auto

Placering - Topp 3:

T3 4 Hefner Am (1,39)

Resultat: T3 4 Hefner Am, T3 9 Merrimac S.G., T3 11 Xanthis Daiquiri

Bergsåker - Lopp 8, 2140m Volt

Placering - Topp 3:

T3 15 B.W.Rune (1,77)

Resultat: T3 9 Vestpol Gladiator, T3 11 Våler Nikolai, T3 15 B.W.Rune

Bergsåker - Lopp 9, 2140m Auto

Placering - Topp 3:

T3 10 Grainfield Aiden (1,93)

Bergsåker - Lopp 10, 2140m Volt

Placering - Topp 3:

T3 1 Gooner (1,42)

Totalodds: 23,59
Fulsprit (+24)
Gammal 2021-01-09, 18:04   #120

Standard

Super tradig omgång, stänger ned.
Gammal 2021-01-09, 18:09   #121

Standard

Provar rak DD 7-3 till 16 gånger 200:- för att rädda dagen.
Fulsprit (+10)
Gammal 2021-01-09, 18:10   #122

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Nu såg det definitivt mer ut som att Rauno inte var beredd att släppa till Piraten som inte kunde något tillslut i alla fall.
Han ställde inte ens frågan.. Hade med 100% säkerhet fått överta. Nu spelar det mindre roll i slutändan då OTP inte haft med segern att göra. Körde däremot bort ett 4e-7e pris på den manövern. Tröttmössa på!
Gammal 2021-01-09, 18:13   #123

KalleKluts avatar

Standard

Nu är det väl dags för ickefavoriter att vinna
Big Shot sopar hem det från dödens om så krävs!
Lite rädd för Gooner i DD 1.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-01-09, 18:04
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Start: 18:20
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4
2: 5 Big Shot

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Rättningskod: DAG SFÖ DEG
Gammal 2021-01-09, 18:17   #124

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Otroligt. Fyra favoriter i rad. Både Basse och SO borta på systemen jag köpte in mig på, men är ju inte mycket att vinna på stora andelssystem med sådana här favoritparader. Dubbeljackpot kanske till Jägersro nästa lördag? Brukar vara betydligt jämnare lopp där än uppe i Norrland .
Jämnare lopp overall men utdelningsmässigt så brukar Bergsåker slå Jägers hårt på fingrarna.
Gammal 2021-01-09, 18:17   #125

Standard

Citat:
Ruggigt svårt att räkna på om Uffe kommer till spets med 7an. Gör han det är det troligen ett kanonspel.
Gammal 2021-01-09, 18:25   #126

Standard

2 och 11 är mina skrällidéer i V75-6-måtte någon av dem vinna då...
Gammal 2021-01-09, 18:27   #127

Sharp$: 6590
Standard

Provar en rak DD för att rädda en helt kall dag: 7-5
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 18:27   #128

Standard

Kom igen nu Uffe!!!

V3
Inlämnat: 2021-01-09, 17:49
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Marschall Match
2: 1, 2, 3, 5, 6, 11
3: 2, 3, 6

1x6x3 = 18 rader.
18 x 1 x 10,00 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: KDJ THV MJQ
Fulsprit (+10)
Gammal 2021-01-09, 18:28   #129

Shooters avatar

Standard

Nog fan hoppar Gooner av alla hästar i den giltiga starten
Gammal 2021-01-09, 18:29   #130

Standard

Citat:
Kom igen nu Uffe!!!

V3
Inlämnat: 2021-01-09, 17:49
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Marschall Match
2: 1, 2, 3, 5, 6, 11
3: 2, 3, 6

1x6x3 = 18 rader.
18 x 1 x 10,00 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: KDJ THV MJQ
Lekande lätt! Klassblandning!
Gammal 2021-01-09, 18:32   #131

Standard

Citat:
Bra början. men 3 imponerade inte i värmningen nyss även om han inte på något sätt var dålig. Får hålla tummarna nu
Gammal 2021-01-09, 18:32   #132

Standard

5 ggr steg Marschall Match till hos svenska spel kort innan start när det var andra som snackades upp åtminstone i atg live som jag tittar på.
Gammal 2021-01-09, 18:37   #133

Standard

Har inte följd loppen live på länge utan tittat på dem i efterhand, men idag bestämde jag mig för att titta på live och jösses vilken tråkig omgång!

Men så är det med trav, nästa vecka kan det vara hela motsatsen
Gammal 2021-01-09, 18:39   #134

Standard

Tråkiga lopp rent spelmässigt som många säger här, men Algot Zonett, Disco Volante och nu senast Marschall Match var riktigt skoj att se deras imponerade insatser!
shasha (+5)
Gammal 2021-01-09, 18:44   #135

KalleKluts avatar

Standard

Sista rycket..
VINNARE
Inlämnat: 2021-01-09, 18:42
Bergsåker Lopp 11
Lördag 2021-01-09
Start: 18:42
Kostnad: 75,00 kr
Vadet gäller startnummer

5 Big Shot

1 x 75,00 kr = 75,00 kr.
Totalt: 75,00 kr.
Rättningskod: HBG WHS MJR
Gammal 2021-01-09, 18:48   #136

Standard

Ulf Olsson kung!!
Gammal 2021-01-09, 18:50   #137

Standard

7 rätt på mitt eget jokersystem för 320 kr. Var fel omgång för det men bättre än inget.
Gammal 2021-01-09, 18:50   #138

Standard

Hagmyren,Solänget,Skellefteå,Östersund och Umeå.Där vinner Djuse-bröderna mest.
Bergsåker är regerende champion Ohlssons revir - accentuerat nyss i tre raka!

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-01-09, 17:56
Bergsåker
Lördag 2021-01-09
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 7
2: 1, 2

4 x 10,00 kr = 40,00 kr.
Rättningskod: GHD WHW MJQ
Gammal 2021-01-09, 18:53   #139

Standard

utdelning på 6:orna,24 kr, det hade jag inte räknat med när det är så lite på v75:an
Gammal 2021-01-09, 19:02   #140

Standard

Drygt 24 mkr vidare till 7 rättspoolen nästa lördag på Jägersro. När dom helst kommer atg börja konfiskera jackpotpengar till spring burst men inte ännu vad jag kan se . Därmed försvinner inte ca 5 milj till påsk.
Gammal 2021-01-09, 19:27   #141

Standard

Citat:
utdelning på 6:orna,24 kr, det hade jag inte räknat med när det är så lite på v75:an
Förväntad på 6r utd enligt V75%en på vinnarnaden här gången var ca 23 kr.

Dvs i stort sett exakt enligt "modellen".

Kopplingen mellan utdelningen på 7r jämfört med 6r&5r är inte linjär. Det finns i allmänhet ett ganska stort spann av möjliga 6r-utdelningar för en viss 7r-rättsutdelning ( räknat i kr. ) Det är helt enkelt inte ett bra sätt att försöka uppskatta utdelningen på 1 och 2 fel.

Program som t ex www.baratrav.se eller t o m gratisversionen av www.hpt.nu klarar av att göra de här beräkningarna längs med omgången.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 19:31   #142

Standard

Algot Zonett, Hefner AM, Disco Volante och Axel Ruda 1:a rankade, men spikar Lupin Håleryd och Gardner Shaw......

Man är helt enkelt för jävla kass på det här
Gammal 2021-01-09, 20:31   #143

Standard

Att top 7 är mer ett turspel bevisades väl idag när två olika damer som köpt Harrys superpåse med top 7 system för 24 resp 48 kr tog hela jackpoten. Är väl bara boost där man ska ha ett nummer mellan 0-999 på sin V75 kupong som är mer turspel av alla Atgs olika spel på hästar.
Gammal 2021-01-09, 20:36   #144

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Algot Zonett, Hefner AM, Disco Volante och Axel Ruda 1:a rankade, men spikar Lupin Håleryd och Gardner Shaw......

1,268`system inlämnade
26` hade 7R a`927:-
Du är inte ensam.
Triss lika bra?
NicklasA (+10)
Gammal 2021-01-09, 20:44   #145

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
1,268`system inlämnade
26` hade 7R a`927:-
Du är inte ensam.
Triss lika bra?
Säkert lika bra, men inte lika kul att förbereda
Gammal 2021-01-09, 21:44   #146

Standard

Citat:
Säkert lika bra, men inte lika kul att förbereda
Håller med dig mer valuta (underhållning) för pengarna på hästspel.
Trisslotten klarar man ju av på 1 minut.
Gammal 2021-01-10, 01:37   #147

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Håller med dig mer valuta (underhållning) för pengarna på hästspel.
Trisslotten klarar man ju av på 1 minut.
Och oavsett sitter man där igen nästa lördag och tror att man har lösningen
Gammal 2021-01-10, 09:06   #148

Standard

Citat:

Haha, känner igen detta! Ganska bra på att ranka hästarna är jag, men katastrofal på att bygga system - från och med nu skall jag, i princip, alltid gå på första känslan.

Gammal 2021-01-10, 12:18   #149

Standard

Citat:
Att top 7 är mer ett turspel bevisades väl idag när två olika damer som köpt Harrys superpåse med top 7 system för 24 resp 48 kr tog hela jackpoten. Är väl bara boost där man ska ha ett nummer mellan 0-999 på sin V75 kupong som är mer turspel av alla Atgs olika spel på hästar.
Fast det var ju en del av in-parametrarna när ATG skapade ToppSju. Det skulle vara lika lätt att vinna för alla. Det skulle inte vara någon jättefördel att gå upp i insats och "spela smart".

Med tanke på det så går det ju inte att vara förvånad över att det slutade med en spelform som osar av rent turspel.
Gammal 2021-01-10, 12:20   #150

Standard

Citat:
Drygt 24 mkr vidare till 7 rättspoolen nästa lördag på Jägersro. När dom helst kommer atg börja konfiskera jackpotpengar till spring burst men inte ännu vad jag kan se . Därmed försvinner inte ca 5 milj till påsk.
Ser alltså ut som en bra chans till en minst lika stor jackpott till Bollnäs lönehelgs-V75a.
Gammal 2021-01-10, 13:27   #151

Standard

Citat:
Ser alltså ut som en bra chans till en minst lika stor jackpott till Bollnäs lönehelgs-V75a.
Tittar man på anmälningslistorna ser det i alla fall inte ut att bli femrättsjackpot. En fantastisk omgång för att vara januari . Gulddivisionen är väl undantaget. Begriper inte varför sådan ska köras varje lördag i januari och februari. Samma skräplopp varje vinter.
Gammal 2021-01-10, 14:11   #152

Standard

Citat:
Tittar man på anmälningslistorna ser det i alla fall inte ut att bli femrättsjackpot. En fantastisk omgång för att vara januari . Gulddivisionen är väl undantaget. Begriper inte varför sådan ska köras varje lördag i januari och februari. Samma skräplopp varje vinter.
Angående Gulddivisionen håller jag med till 100%.
Gammal 2021-01-10, 14:13   #153

Standard

Citat:
Man behöver inte titta på anmälningslistorna. Det räcker att se att det är spets-Jägers...
Gammal 2021-01-10, 17:29   #154

Standard

Citat:

Det kan man aldrig veta innan anmälning, även om mycket talar för att det inte är i närheten av samma klass. Men, när anser ni som har denna inställning att de bästa hästarna skäll få vila, eller menar ni att inga Guldlopp alls skall köras på vinterhalvåret? Kriterierna, om inte poängen för att komma med, är exakt samma som under våren, sommaren och hösten, så jag förstår inte varför duktiga vinterhästar och dess ägare skulle "diskrimineras" om de har hästar som ex. varit skadade och/eller annat men som under vinterhalvåret råkar vara i form? Prissummorna är oftast under vintern dessutom lägre och alla är införstådda i detta.

Gulddivisionen är heller inte med varje vecka.

Därtill kan man i sådana fall även stryka hela omgångar, särskilt i norr, där man misstänker att kvalitén kommer att bli för dålig, för det är väl det ni diskuterar här?

Gammal 2021-01-10, 17:36   #155

Standard

Citat:
Det kan man aldrig veta innan anmälning, även om mycket talar för att det inte är i närheten av samma klass. Men, när anser ni som har denna inställning att de bästa hästarna skäll få vila, eller menar ni att inga Guldlopp alls skall köras på vinterhalvåret? Kriterierna, om inte poängen för att komma med, är exakt samma som under våren, sommaren och hösten, så jag förstår inte varför duktiga vinterhästar och dess ägare skulle "diskrimineras" om de har hästar som ex. varit skadade och/eller annat men som under vinterhalvåret råkar vara i form? Prissummorna är oftast under vintern dessutom lägre och alla är införstådda i detta.

Därtill kan man i sådana fall även stryka hela omgångar, särskilt i norr, där man misstänker att kvalitén kommer att bli för dålig, för det är väl det ni diskuterar här?

Voltlopp med guldhästarna på tillägg har ju testats . Det hade varit roligare spelmässigt. Sen kanske tränarna föredrar att det är vanliga autolopp men hade nog föredragits av spelarna.
Gammal 2021-01-10, 17:50   #156

Standard

Citat:

Den nöten är inte helt lätt att knäcka. De duktiga vinterguldhästarna är uppenbarligen för få och för ojämna eftersom det ofta blir ojämnt.

Jag skulle kunna tänka mig ett upplägg där man bara körde Guld varannan ordinarie V75a på vintrarna. De som är duktiga får helt enkelt möta varandra varannan vecka istället för turas om att möta vad som ofta i praktiken är en handfull utfyllnadshästar.

För mig personligen är varje minskning av antalet V75-omgångar på J + Hd = humörhöjare.

En klick av vinteromgångarna i Norrland skulle nog inte heller må dåligt av att växlas mot några sommaromgångar. Dvs som det var "förr". Då var det tävlingsuppehåll där det inte passar med vinterbana.
Gammal 2021-01-10, 18:02   #157

Standard

Citat:
Den nöten är inte helt lätt att knäcka. De duktiga vinterguldhästarna är uppenbarligen för få och för ojämna eftersom det ofta blir ojämnt.

Jag skulle kunna tänka mig ett upplägg där man bara körde Guld varannan ordinarie V75a på vintrarna. De som är duktiga får helt enkelt möta varandra varannan vecka istället för turas om att möta vad som ofta i praktiken är en handfull utfyllnadshästar.

För mig personligen är varje minskning av antalet V75-omgångar på J + Hd = humörhöjare.

En klick av vinteromgångarna i Norrland skulle nog inte heller må dåligt av att växlas mot några sommaromgångar. Dvs som det var "förr". Då var det tävlingsuppehåll där det inte passar med vinterbana.
Ska totoindustrin hållas igång (hade inte tävlats mycket annars nu i Sverige) måste nog vinteromgångarna spridas över hela landet. Det ska finnas hästar till lunchtrav, V64or, V86or, GS75 och V75 både i januari och februari och hade inte funkat att köra V75 i södra delarna varje lördag heller.

Är väl på lördagarna det är ok sport men fattar inte hur alla här orkar sitta på atg live från morgon till kväll 7 dagar i veckan dessa månader när det verkligen inte är trav av någon högre klass.
Gammal 2021-01-10, 19:59   #158

Viroids avatar

Standard

Citat:

Förr var det ju guldläge för de nyblivna femåringarna och ston i högsta klassen att ta för sig lite innan de gick till avel. Numera kör man ju tuffa och långa säsonger för unghästarna så de kommer inte ut mot äldre i högsta klassen, och stona har sin sto-elit. En del franska äventyr lakar också ur.

Sedan är det tydligen inte så viktigt att starta på hemmaplan längre. Adrian har sex gulddivisionare på träningslistan, en startar. Jocke Lövgren har tre, men startar ingen. Far och son Untersteiner på grannbanan Halmstad har tillsammans nio gulddivisionare, ingen startar. Alla siktar på sommarens storlopp istället.
Gammal 2021-01-10, 20:38   #159

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Förr var det ju guldläge för de nyblivna femåringarna och ston i högsta klassen att ta för sig lite innan de gick till avel. Numera kör man ju tuffa och långa säsonger för unghästarna så de kommer inte ut mot äldre i högsta klassen, och stona har sin sto-elit. En del franska äventyr lakar också ur.

Sedan är det tydligen inte så viktigt att starta på hemmaplan längre. Adrian har sex gulddivisionare på träningslistan, en startar. Jocke Lövgren har tre, men startar ingen. Far och son Untersteiner på grannbanan Halmstad har tillsammans nio gulddivisionare, ingen startar. Alla siktar på sommarens storlopp istället.
Att man inte matchar Tae Kwon Deo för att starta i Sverige i januari borde man ha förståelse för . Ingen häst kan vara igång året runt och vore då märkligt om man inte valde denna tid för återhämtning och träning med de riktiga topphästarna om man inte väljer Frankrike. Vilken av hans övriga gulddivisionare menar du hade höjt detta lopp något väsentligt?

Peter U har väl heller inga riktiga kanoner i träning för högsta klassen. Heart Of Steel är väl den bästa men den verkar inte matchas just nu.

Johan U har väl två hästar som skulle höjt loppet lite. Cyber Lane verkar ha gått till vintervila . Pastore Bob usel senast och lång distans inte optimalt.

Lövgren vann med Sevilla för två veckor sedan och klar för final. Den skulle kunnat starta . Han har väl i övrigt Racing Mange som skulle höjt kvaliten, men den verkar vintervila.

Det är väl ännu värre i vissa andra stall dessa månader. Hur många hästar har t ex Daniel Reden igång just nu i sitt jättestall? Knappast en enda verkar det som.

Nä, det hade nog varit bättre att inte tävla alls dessa månader , men det hade som bekant varit förödande för spelomsättningen och därmed för travet som helhet.
Gammal 2021-01-10, 21:22   #160

Sharp$: 5599
Standard

v Folk lockas väl om det är hästar man känner igen - de högre klasserna är de nästan alla hästar välkända - så länge det är fulla fält i Guld så kommer man köra guld.

v75 är väl planerat med en geografisk spridning, skulle bli långt mellan startmöjligheterna för guldhästarna om vissa omgångar hoppas över, redan idag svårt om man har en häst som man helst vill ha sprinterlopp till ( eller 2640 ) , resa 100 mil

Det är ganska få lopp för högsta klassen utanför V75 schemat på vintern
kommer ihåg ett år då det fanns massor av bra guldhästar igång - men de var i Frankrike o tävlade så verkar det inte vara i år
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-11, 09:23   #161

Standard

Citat:
Men fr o m lördag 16/1 drar de 20% till Spring Burst!
Gammal 2021-01-11, 19:06   #162

Viroids avatar

Standard

Citat:
Att man inte matchar Tae Kwon Deo för att starta i Sverige i januari borde man ha förståelse för . Ingen häst kan vara igång året runt och vore då märkligt om man inte valde denna tid för återhämtning och träning med de riktiga topphästarna om man inte väljer Frankrike. Vilken av hans övriga gulddivisionare menar du hade höjt detta lopp något väsentligt?

Peter U har väl heller inga riktiga kanoner i träning för högsta klassen. Heart Of Steel är väl den bästa men den verkar inte matchas just nu.

Johan U har väl två hästar som skulle höjt loppet lite. Cyber Lane verkar ha gått till vintervila . Pastore Bob usel senast och lång distans inte optimalt.

Lövgren vann med Sevilla för två veckor sedan och klar för final. Den skulle kunnat starta . Han har väl i övrigt Racing Mange som skulle höjt kvaliten, men den verkar vintervila.

Det är väl ännu värre i vissa andra stall dessa månader. Hur många hästar har t ex Daniel Reden igång just nu i sitt jättestall? Knappast en enda verkar det som.

Nä, det hade nog varit bättre att inte tävla alls dessa månader , men det hade som bekant varit förödande för spelomsättningen och därmed för travet som helhet.
Tae Kwon Deo skall väl avelsdebutera, så det hade ju varit vettigt att vinna ett par gulddivisioner för att marknadsföra sina tjänster. Men för all del, är hästen inte i tävlingsmässigt skick skall han så klart inte tävla.

Vad jag menar är att om inte ens hästarna på hemmaplan vill komma ut och försöka fylla loppen och i alla fall knuffa bort några breddloppare från startlistan, så blir det en rätt så låg klass på loppet. Och får hästar aldrig ens chansen att starta mot lite mer kvalificerat motstånd skall man heller inte förvänta sig utveckling. Det kostar ju inte massor att starta på hemmaplan, så jag tycker lite grann det åligger hemmatränarna att försöka mobilisera lite hästar. Annars får de väl gå till sportchefen och be denne skriva ut andra proppar.

td