Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-12-28, 20:37   #16

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5972

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Exakt! precis så känner jag. Tror det var Thomas Uhrberg som skrev i sin blogg att han tycker det är konstig att inte spelarna kräver att få veta vilken typ av skor hästen ska tävla i.

Tycker det är en så viktig information att den borde vara med vid anmälan och tillgänglig för alla spelare; inte bara för dem goda kontakter hos tränarna.
Det är inte givet att man vet vilka skor man ska ha vid anmälan, därför krävs det isf att man får ändra. Principen vid barfota/skor är att man bara får ändra till det ”sämre”, dvs du får slå på skor om du anmäler barfota. Med samma princip när man anmäler vilka skor man ska ha, så gissar jag att alla skulle anmäla med aluminiumskor för att ha möjlighet att ändra sig.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-28, 21:03   #17

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1065
Standard

Tidiga Tankar

v75-1

Rank: A: 11 B:1-2-10-6

v75-2

Rank: A: 10 B:12-7-8-5

v75-3

Rank: A: 10-8-1 B: 2-11-12

Storataget.se
Cicikor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-28, 21:13   #18

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Det är inte givet att man vet vilka skor man ska ha vid anmälan, därför krävs det isf att man får ändra. Principen vid barfota/skor är att man bara får ändra till det ”sämre”, dvs du får slå på skor om du anmäler barfota. Med samma princip när man anmäler vilka skor man ska ha, så gissar jag att alla skulle anmäla med aluminiumskor för att ha möjlighet att ändra sig.
Är det inte samma princip när det gäller vagn? man kan anmäla jänkarvagn men sedan ändra till sämre? Känns som att det är en sak ATG ska kunna hantera på motsvarande sätt vad gäller typ av skor, dvs, kunna ändra i listan vad för sorts skor hästen ska starta i på samma sätt som de ändrar när de gäller vagn eller från barfota till skor övrig tid.

Edit: Okay, nu fattar jag, det är inte bara en fråga för ATG utan det måste ändras i anmälningsreglerna också. Men det borde gå att lösa.

Senast redigerad av shasha den 2020-12-28 klockan 21:18.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-28, 22:18   #19

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Skor på eller inte.Löjligt bästa hästen+kusk vinner Hur vet ni vad som är bäst?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-28, 22:19   #20

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4746
Standard

Du har noll koll du bara gissar och hoppas.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-28, 22:23   #21
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8576
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Vad menar du? Har balansen ingen påverkan på hästens prestation?

Det håller jag inte med om. Sedan är det ju så att vissa går bättre med skor än utan och tvärt om såklart. Men att det inte skulle påverka alls håller jag inte med om.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-28, 23:12   #22

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Gidde Palema olympiatravet 2003. Hade inte vunnit med skor. Det var den barfotavinsten som så småningom innebar att vi fick skoinfon.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-29, 10:16   #23

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norgu Visa inlägg
Denna omgången känns som en v4 innan v75 en vanlig lördag. Stor jackpot så tyskarna kommer antagligen att dega upp ordentligt med många helgraderingar.
Men för att tillföra något så tycker jag att 6 Indras Secret i V75-6 sticker ut lite. Vinst senast och loppet innan det gick hon riktigt fint men förlorade på målfotot.
En del snack om tyskar, men ATG har inte avtal med tyskarna längre så de behöver man inte oroa sig för.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-29, 12:25   #24

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3110
Standard

Funderar på om inte 11 Grainfield Aiden kan vara en bra vinnare? Helt klart skapliga hästar på start, men om Korpi är offensiv och kör fram tidigt sitter nog han i ledningen. För inte vill man ha honom utanpå sig över 2640m? Är ju en stark rackare och skulle han inte bli släppt till tät kan han nog ta det från dödens. Bara han hittar ut direkt tror jag det är vinnaren iaf
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-29, 15:40   #25
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Funderar på om inte 11 Grainfield Aiden kan vara en bra vinnare? Helt klart skapliga hästar på start, men om Korpi är offensiv och kör fram tidigt sitter nog han i ledningen. För inte vill man ha honom utanpå sig över 2640m? Är ju en stark rackare och skulle han inte bli släppt till tät kan han nog ta det från dödens. Bara han hittar ut direkt tror jag det är vinnaren iaf
Precis så tänkte jag med!
Känns som en tänkbar spik i min bok! I alla fall idag!

Långt kvar till inlämning dock...

Gammal 2020-12-29, 16:17   #26

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 14945
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Shhyy. Blir nog favorit. Skriks ut till höger och vänster (av mig oxå ha,ha)
Jag måste nog ha med Pacific Face oxå. Superintressant med Uhrberg. Men det är väl i kortaste laget. Ett varv till så hade det varit en dunderspik.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-29, 17:30   #27

Reg.datum: okt 2020
Sharp$: 153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
En del snack om tyskar, men ATG har inte avtal med tyskarna längre så de behöver man inte oroa sig för.
Hörde något om det. Men hade ATG bara avtal med ett tyskt spelbolag?
Antagligen bara jag som har snurrat till det men jag trodde att det var flera bolag och att ATG sagt upp avtalet med ett av dom.
Norgu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-29, 19:02   #28

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

I lördags fick bolagssystemet några sexor och en bunt femmor med några hundralappar i vinst. Med 33 miljoner extra från tidigare måste man delta även om det inte är vanlig lördag. Butiken vill kunna sälja systemet redan från i morgon, så det blir tidig inlämning i morgon bitti. Sannolikt blir det så här.

1) 1,2,3,4,5,7,9,10,11,12,15 r8-14 (om favoriten 11 från springspår vinner blir det en katastrof för systemet. Jag räknar med en skräll och garderar rejält)

2) 5 r10-1 (favoriten 5 kom i gott skick från Svante Båth och imponerade i sin nya regi senast - spikas)

3) 1,3,6,8,10,12 r2-9 (klasskillnad i detta lågklassiga lopp. Streckar de jag bedömer är bäst)

4) 5,7,10,12 r6-2 (blir en bra start och därmed bra lopp för favoriten 12. Unga och oerfarna hästar garderas dock)

5) 1,2 r3-8 (två hästar höjer sig över mängden)

6) 1,2,6 r7-10 (6 är bästa hästen ute på sämsta distansen. Garderar därför med 1 och 2)

7) 11,12 r6-9 (två hästar har bäst chans att ta hem entredjedelsmiljon i Sylvesterloppet. Bra lås)

Kostar 1584:-. Gott Nytt År!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-29, 20:10   #29

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norgu Visa inlägg
Hörde något om det. Men hade ATG bara avtal med ett tyskt spelbolag?
Antagligen bara jag som har snurrat till det men jag trodde att det var flera bolag och att ATG sagt upp avtalet med ett av dom.
Så kan det vara.
Det är iaf uppsagt med ett bolag, men kan såklart finnas flera

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-29, 20:20   #30
Administrator

Standard

Skjuter in ett tidigt avsnitt av Travsnack även här.

In och kika!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+7)
Svara

td