|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-12-26, 21:47 | #226 |
|
|
2020-12-26, 22:08 | #227 | |
Citat:
Förstår vad du menar, men "rensar" du bort rader som ger lägre utdelning än du är villig att ta, med hjälp av reduceringsverktyg? Var lägger du ribban? Hur låga utdelningar är du villig att ta? Vilka odds vill du minst ha? 100- (ibland)1000 (oftast) ggr insatsen, eller mer? Känns det inte surt när utdelningen hamnar just utanför dina krav? Vet inte om jag har ballar eller plånbok för att spela på ett slikt sätt...
2020-12-26, 22:13 | #228 |
Fasiken vad gott det lät - dricker du detta? Kommer ihåg de härliga Minttu-racen på någon av Finlands, eller Ålandsfärjorna på 90-talet. Härliga tider!
2020-12-26, 22:18 | #229 | |
Citat:
Mestadels handlar det om att se till att det går plus om det blir alla rätt. Det är brant, men inte så brant som det kanske verkar och per person är det aldrig "kännbara summor" som väljs bort. ( Sedan är kännbar summa en definitionsfråga såklart. Men för de som är med är den inte kännbar. ) Får man 100 ggr insatsen så är det RIKTIGT bra. 1000 ggr har aldrig hänt än på V75 för mig. Allt från 20 ggr och uppåt är "helt okej".
2020-12-26, 22:51 | #230 |
|
|
2020-12-26, 23:04 | #231 | |
Citat:
Att bry sig om möjligt utfall är väl A & O i hasardspel? Här på forat finns det signaturer som spelar V4 dagligen för 4-500 kronor. Givet de utdelningar som det normalt är måste det vara alldeles omöjligt att gå plus. Znip- 3369 kr rikare än jag skulle ha varit om jag inte spelat alls på trav under 2020. |
||
2020-12-26, 23:14 | #232 | |
Citat:
Efter att jag började variera antalet ggr jag spelade de rader som ingår i mina system fick jag väldigt mycket bättre resultat. När jag vinner på V4 så vinner jag i stora drag ungefär samma summa oavsett vilket av mina spelade utfall som slår in. Fortfarande gäller det att ha hyggligt spelvärde på spikar/u-hästar. Men det går att minska variansen ganska mycket och på så sätt se om man verkligen spelar bra eller om det är enstaka turvinster med högre utdelningar som gör att resultaten ser bra ut för tillfället.
2020-12-27, 09:08 | #233 |
De få gångerna Minttu rinner genom mig så är det blandat med varmchoklad + toppat med vispgrädde nästan bara när man är på skidsemester
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
2020-12-27, 12:05 | #234 |
Mina tankar efter igår.
Att ta med till nästa gång: Tycker Ready Roc gick mycket bra. Remarkable Feet agerade mkt bra på jänkarvagnen. Hickothepoohs avslutning är ju enorm? Gardner Shaw gick bra efter att ha backat. Upper Face gjord helt ok också. Floris Baldwin som jag nämnde tidigare tycker jag gick mkt bra tillslut igen efter invändig resa. Att tänka på här är om Sevilla någon gång framåt får ett bra spår så kommer den bli underspelad för den gjorde en minst lika bra avslutning gången innan när Very vann, Floris 2a och Sevilla 3a. Att Morotai Degato öppnade så bra och visade prov på bra spurtresurer. Vicar kommer vinna med jänkarvagnen nästa gång. Racing Brodde bara bäst. Storataget.se |
|
2020-12-27, 12:27 | #235 |
Angående fadäsen i V75-2 igår. Domarna ger böter till Oscar för att han trycker till Robbans häst, tar sig ut och vinner med en nos. Självklart så vinner han inte loppet om han väntar en liten, liten stund till. Då håller ledaren undan med en nos istället. Däremot så hade han blivit tvåa om han kört korrekt, alltså borde domarna ha flyttat ner honom en pinne och givit honom andraplatsen. Det hade varit ett riktigt domslut. Nog om detta, jag får inte mina sju rätt tillbaka i alla fall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
2020-12-27, 12:30 | #236 | |
Citat:
Butiker med + 20 olika andelssystem ( Biffens stora, Kims spikfria...) med sammanlagd inlämningskostnad motsvarande tre månadslöner. I det perspektivet är utdelningar under 100’ kattskit. Har själv satt sjuan på system under hundringen och vunnit 1000 - 140000kr. Kräver betydligt mer skicklighet än Biffens Stora eller Kims spiklösa! |
||
2020-12-27, 12:45 | #237 | |
Citat:
Går man inte i vinst i längden då man spelar alla rader i sitt system x1 så lär man inte gå med vinst även om man variera antalet ggr som man spelar de rader som ingår i systemet. Du har nog bara haft tur hittills eller så går du med vinst även vid endast x1. |
||
2020-12-27, 13:00 | #238 | |
Citat:
Man kan ha en rad med låg utdelning men hyggligt spelvärde. Om den spelas x1 så är det inte alls säkert att nettovinsten på den raden täcker hela systemets insats. Om du menar att det krävs att man vinner på systemet x1 för att t ex vinna på systemet x5 så stämmer det naturligtvis. Men det är inte det jag menar och det är inte så jag spelar. Jag varierar antalet ggr varje rad spelas inom systemet. Ett fåtal rader med relativt hög utdelning spelas x1. De utvalda rader som finns med på systemet som ger lägst utdelning spelas flest ggr.
2020-12-27, 13:01 | #239 | |
Citat:
Blir det mer värt om man gör med en extra låg insats?
2020-12-27, 13:30 | #240 | |
Citat:
Tack för att du har så höga tankar om mig, jag har spelat på detta vis i många år så jag förstår precis hur du menar, men är du inte en vinnande spelare i längden x1 så blir det svårt hur du än gör. Om du inte går med vinst x1 så bör du ju aldrig lämna in någon rad x1. |
||
|