|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-12-14, 10:42 | #1 |
Banned
|
Om ni inte sett det redan? |
2020-12-14, 11:40 | #2 | |
Citat:
Info väl värd att ta till sig!
2020-12-14, 11:44 | #3 |
500 meter är det inte väl långt
min egna vemspetsar statistik är kriteriet spets senast efter 200 meter eller in i kurvan spets efter 300 meter räknar jag bort, ja någon annan kusk/kuse har fått den "spetsningen" fast jag räknar på travfaktakommentar här hämtar man väl fr ST i ledningen efter 500 |
|
2020-12-14, 12:47 | #4 |
Banned
|
|
2020-12-14, 12:52 | #5 |
Administrator
|
”Statistiken innefattar enbart loppets första 500 meter. Med spets menas att hästen suttit främst någon gång under loppets första halvvarv, även då kusken valt att släppa.”
Intressant definition. Kan jämföras med en av de stora betaltjänsterna som räknar ”spets” som det ekipage som sitter i ledningen med varvet kvar. Spännande.
2020-12-14, 14:50 | #6 |
Banned
|
Annan statistik
Skulle vara kul att se vilka som gärna sätter sig invändigt oavsett spår om det nu går att räkna på det. Finns dock några som har pippi på att göra det och där hoppas "på det bästa". Inga namn, då man kan bli anklagad för att vara för mycket gnällspik...
PS Några gör det praktiskt taget aldrig dock. Senast redigerad av valo den 2020-12-14 klockan 14:51. Anledning: fek |
2020-12-14, 14:59 | #7 |
Hästarna och förutsättningarna skiljer sig för mycket åt för att man skall kunna dra några större växlar på detta. Hur många lopp är det baserat på? Galopplysten eller travsäkra hästar, bankropp, tillägg, ensam på ex. springspår? Osv. osv...
2020-12-14, 15:17 | #8 |
Banned
|
Ja
Det var väl det jag antydde om du läser mina rader.
|
2020-12-14, 15:25 | #9 |
Nej, det tycker jag inte att du gör, men detta är strunt samma.
2020-12-14, 16:32 | #10 |
Vem har vunnit loppen? Vem har man gått plus på att konsekvent spela?
2020-12-14, 19:53 | #11 | |
Citat:
vem som spetsar och vem som vinner fr spets spetsar gör man om man sitter i ledningen senast in i 1a kurvan enl mig Jorma kör t spets ut ur 1 kurvan med en Nurmos häst spelad t 1,40 - spåret har knappast ngn inverkan på den spetsningen, men för att komma t spets vid mållinjen eller strax efter måste du har startsnabb häst o gärna bra spår vinner fr spets samma definition leder varvet kvar, kan ju diskuteras på lång distans men enda praktiska, om man kommer t spets 500 kvar är det ju inte en spetsvinst |
||
2020-12-14, 20:50 | #12 | |
Citat:
Detta är både svårdefinierat och svåranvändbart. Snudd på oanvändbart. Nästan förvånande att det inte är JS som tagit fram siffrorna. För mig slutar det alltid med en subjektiv bedömning från gång till gång ändå.
2020-12-16, 15:07 | #13 |
men ta Hossiana Boko
Från spets är 10 5-2-1 bakifrån 14 1-1-1 och vinsten fr vinnarhålet talande statistik om det är bakspår eller man inte tror på spets skall man i de flesta fall inte strecka, om det är god spetschans bör man strecka, tänkbar platsspel tviling triohäst men varje lopp är unikt. motstånd spår underlag osv |
|
2020-12-16, 16:52 | #14 | |
Citat:
Angående Hossiana Boko: Hur tidigt eller sent i loppet har man kommit till ledningen i den statistiken?
2020-12-16, 17:11 | #15 |
Volt är mycket svårare än auto , spår 5 i auto ganska likt i de flesta lopp / banor, spår 1 auto på Årjäng är svårt betydligt lättare hantera på Jä o B
spår 6 volt beror på vilka de andra hästarna / kuskarna är på framspår, hur många det är på distansen, 12 på volten på trång bana , kontra 7 hästar på start på Kr eller Hd skrotat min voltanalys gav inget tycker jag, ja på bana kusk och spår nivån, inte på häst där markerar jag den om hästen spetsar också i volt Vinner fr spets leder varvet kvar ( oavsett distans ) Spets tar man om man sitter i spets senast efter 200 meter eller in i första kurvan om någon tar spets e 300 meter anser jag att det inte är tack vare kusk spår häst utan minst lika vanligt att det beror på att det tex en favorit som vill ta över eller den som leder vill släppa spets om man tar så långt som 500 meter är det inte ovanligt att det varit 2-3 hästar i ledningen, ja på Åby faktiskt vanligt i De flesta lopp vill jag helst ha 1 häst som spetsar, men ibland blir det ju 2 men då är det ofta en initial spetsare som vill släppa / inte vill försvara spets men man kan ju resonera olika - bara man vet vad kriterierna är när man gör slutsatser |
|
|