Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-12-13, 10:00   #1
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8578
Standard

Lördagen 19 dec Halmstad - V75 DD mm

Här pratar vi om lördagens tävlingar på

Halmstadstravet

Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 203 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Aktuellt väder hittar ni här:

Halmstadstravet

V75 - I
Klass I försök - 2140 auto
3-åriga och äldre 250.001 - 500.000 kr

V75 - II
Klass II försök - 2140 volt
3-åriga och äldre svenska 100.001 - 250.000 kr

V75 - III
Guld försök - 1640 auto
3-åriga och äldre lägst 900.001 kr

V75 - IV
Diamantstoet försök 1 - 2140 volt
3-åriga och äldre ston 75.001 - 480.000 kr
Tillägg 20 m vid vunna 160.001 kr

V75 - V
Brons försök - 2640 auto
3-åriga och äldre 500.001 - 900.000 kr

V75 - VI
Diamantstoet försök 2 - 2140 volt
3-åriga och äldre ston lägst 75.001 kr
Tillägg 20 m vid vunna 240.001 kr, 40 m vid 720.001 kr

V75 - VII
Silver försök - 1640 auto
3-åriga och äldre 500.001 - 1.700.000 kr

Lycka till därute!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gotland den 2020-12-15 klockan 10:47. Anledning: Proppar!
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-14, 23:43   #2

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

V75 Halmstad 19/12

Kul med trav på trevliga Halmstadbanan, man slipper tänka på väder och vind och allt, då banan alltid är kanon oavsett.

Ser ut att vara en spelvänlig omgång vid första anblicken!

Hajade till lite då jag läste startlistan till V75-6.. det är 2140 voltstart, ston, med dubbla tillägg..

På 40 tillägg står Wild Love, Ultra Bright, Tessy Déte och Dear Friend.. bra ston allihopa, eliten i landet.. och dessutom så står.... Dontlooseallmoney och Julia Pellini där...
Kan det vara V75s mest ojämna Tilläggsvolt någonsin?
Aja, bara en liten notis..

De 4 förstnämnda ska iaf ta 20 meter på Bl.a. Beluga West och 40 m på Kali Smart... lyckas dem? tveksamt va? Men om en av dem går på tidigt, säg 1000 kvar och drar fram de andra så finns ju såklart chansen!

Guldloppet var en tunn soppa tyvärr. Kan väl bara gå på ett (tre) sätt som spåren lottades. Far o son Untersteiner tar spets o rygg ledaren med 1 och 3, Och Nadal Broline får dödens på den av dem som leder. En av de 3 vinner. Låst och klart.

I V75podden med Per och Peter snackar de upp nr 5 Nouba Mom ngt otroligt, den ska tydligen vara stenklar, får se hur mycket spelad den blir efter senaste loppet. Imponerade där, men nu är det volt, bättre hästar och det är trots allt bara andra starten i Sverige.. jag lär iaf gardera känns det spontant som.

I Avd 7 kommer farlander AM ut i årets sista start, och man ska gissa hur bra den går med skor. Helt omöjligt såklart men Halmstads bana är bra som sagt och om man inte tror det påverkar för mycket är det väl bara att spika trots kort distans, delär ju inte köra defensivt med den i sista starten för året iaf?
Vid gardering är väl det Zap di Girifalco som är tidigast, hoppa väl bort segern sist (Dragster vann). Även Franklin Face tidig från perfekt spår samt Zio Tom Jet.

Kul omgång!
Gammal 2020-12-14, 23:44   #3

mr_stylezs avatar

Standard

Edit: Oj såg inte du startat en tråd redan Gotland, sorry!
kanske du kan radera denna och bara lägga in mitt inlägg i den existerande tråden?
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-15, 09:48   #4

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15003
Standard

Halmstads surr

Jag tror hemmatränarna kommer att dominera lördagens V75 försök. The Unters får för en gångs skull stå i skymundan en aning. Det är
” Perssons Pack ” som sticker ut. Stefan har haft ett grymt år som lånekusk. Kör vinstdugliga Bring Me Money och Four Guys Dream åt brorsan Håkan K samt familjehästen Global Bergkamp. Vinstdugliga alla 3. Och som grädde på moset stenhårde klassklättraren Farlander Am.
Riordan har Mystic Mom, Zio Tom Jet och Tessy D’ete som lurar i vassen.
Wild Love har väl tre ben i mål.
Dessutom flera stänkare typ Västerbo Exact , Stenson (Uhrberg kommer ju från Hstd.)
samt ett antal Hanna Lähdekorpi hästar. Och The Unters måste väl oxå nämnas.
Som sagt hemmabanan dominerar. Visst är Halmstad Sveriges travmecka ?

Eftermiddags Surr

V75 trav på Halmstads banan strax före julhelgen är en klassiker. Jag har många härliga minnen när Wegebrand, Angel, Edvinsson, Forsgren, Nilsson, Uhrberg ,Widman, Lindqvist, Widegren, Untersteiner och Lähdekorpi härjade på banan.
Lite mera lördags kött på benen.

V75 1) 1 Cojito är bättre än raden och Persson i vagnen. 7% Smack.
4 Mystic Mom och 9 Quantum Roc är skrälldugliga.

V75 2) 5 Global Bergkamp är torsdagens Chansspik. Perfekt inmatchad.
Psst 12 Stenson är stänkaren.

V75 3) 6 Nadal Broline är mitt spikförslag. Men för den som jagar miljoner så måste jag nämna 4 Västerbo Exact.

V75 4) 7 Bring Me Money är min första häst i vidöppen tillställning. MEN spår 2 i volt för auto hästen är chansartat. Som att spela på trav

V75 5) 5 Four Guys Dream är en fin 4 åring som matchats försiktigt i höst men duger gott här. Se upp för Perssons Pack
8 Exclusive Matter har matchats stenhårt och har haft sura lägen men gått bra i skymundan. Se upp.
11 Kick The Dust Ås är oxå en mycket bra 4 åring från Lillunter stallet.
Formen på topp.

V75 6) 2 Kali Smart. Klarar Adrian felfri avgång kan det räcka hela vägen trots mångmiljonärer på 40 volten. Men 15 ston och 3 volter är som gjort för omstarter.
10 Wild Love är en grym hemmahäst. Kanske lite minus med skor.
13 Tessy D’ete är en tuff märr som kan tugga ner dom.
14 Dear Friend duger gott med rätt resa. Psst Orlando Vici märr

V75 7) 4 Zio Tom Jet kan vara draget trots blåvinnaren 10 Farlander Am i ryggen bakom vingen. Farlander känns dock lite missgynnad med skor och kort distans dessutom bakspår. Hinner han fram ? Måste nog ha överpace.
5 Zap Di Girifalco är kanske farlig att glömma men har väl inte övertygat i senaste starterna ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-12-15 klockan 17:22.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-16, 14:50   #5

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

1 3 5 6 9 10
2 4 5 8 12
DRAGSTER
NOUBA MOM
1 4 5 8 11
2 10
FRANKLIN FACE
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-17, 23:29   #6

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

PU med Generaal Bianco:
"Läget är bra och han är snabb ut, men jag vill inte låsa mig vid någon taktik."

=

Jag släpper till pojken och ger honom en chans att vinna spets och slut.

Nadal såg ok ut senast, men det var inget som ska göra honom till megafavorit efter ett år ifrån, även om soppan ser ganska tunn ut.

Four Guys ser ut som en sund spik sen är tråklåset i första på Astro och Sweetman nog inte dumt. Skrälloppen avd 2,4,6,7 först och främst. Sen kan det hända grejer i guld, även om jag tror det blir hyggligt enkelt där som det ju oftast blir.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-18, 00:12   #7

mr_stylezs avatar

Standard

Nej galen fördelning just nu i Guld... är ju garantispets på pastore Bob nästan då Pappa Peter kan styra vem han släpper tilloch att procenten då är Nadal 65-Pastore 3,7 just nu är ju bara för tokigt..

Lär ändra sig en del till lör men ska vi gissa på att det slutar 52-9 till slut kanske?

Tycker Pastore har jättevärde som spik, generalen och Nadal med så är man heltäckt det loppet.

Sweetman är ju spik om man tror den kommer före Goop, men det blir väl svårt?
Goops verkar mycket bättre på 1640, lät så i Expressen-podden idag med på Nyström, som alltid levererar intressant info om Goops hästar, ofta bättre än Goop själv kan jag tycka..
Så 6 spik lr massa hästar där känns det som just nu iaf.
Gammal 2020-12-18, 15:20   #8

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50422
Standard

Daniel Berglund V75 Halmstad på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-18, 16:58   #9

Standard

Hur go ä den ?

När det är V75 i Halmstad så vet man att det kommer att presenteras ett allt som oftast perfekt banunderlag och även om det skull komma regn så lär det inte påverka varken bana eller hästar särskilt mycket. Inte som på Solvalla där det ibland verkar räcka att någon tappar en flaska vatten på stallbacken så blir det skitigt och svårbemästrat.
Gammal 2020-12-18, 18:21   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Nej galen fördelning just nu i Guld... är ju garantispets på pastore Bob nästan då Pappa Peter kan styra vem han släpper tilloch att procenten då är Nadal 65-Pastore 3,7 just nu är ju bara för tokigt..

Lär ändra sig en del till lör men ska vi gissa på att det slutar 52-9 till slut kanske?

Tycker Pastore har jättevärde som spik, generalen och Nadal med så är man heltäckt det loppet.

Sweetman är ju spik om man tror den kommer före Goop, men det blir väl svårt?
Goops verkar mycket bättre på 1640, lät så i Expressen-podden idag med på Nyström, som alltid levererar intressant info om Goops hästar, ofta bättre än Goop själv kan jag tycka..
Så 6 spik lr massa hästar där känns det som just nu iaf.
Hm förlåt en yngling men Pastore såg väl ut som en en typisk ” nu vill jag vintervila häst” senast och har nog aldrig vunnit med skor.
Nadal är en dunderspik i min värld.
klot05 (+7)
Gammal 2020-12-18, 18:24   #11

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3110
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Kul med trav på trevliga Halmstadbanan, man slipper tänka på väder och vind och allt, då banan alltid är kanon oavsett.

Ser ut att vara en spelvänlig omgång vid första anblicken!

Hajade till lite då jag läste startlistan till V75-6.. det är 2140 voltstart, ston, med dubbla tillägg..

På 40 tillägg står Wild Love, Ultra Bright, Tessy Déte och Dear Friend.. bra ston allihopa, eliten i landet.. och dessutom så står.... Dontlooseallmoney och Julia Pellini där...
Kan det vara V75s mest ojämna Tilläggsvolt någonsin?
Aja, bara en liten notis..

De 4 förstnämnda ska iaf ta 20 meter på Bl.a. Beluga West och 40 m på Kali Smart... lyckas dem? tveksamt va? Men om en av dem går på tidigt, säg 1000 kvar och drar fram de andra så finns ju såklart chansen!

Guldloppet var en tunn soppa tyvärr. Kan väl bara gå på ett (tre) sätt som spåren lottades. Far o son Untersteiner tar spets o rygg ledaren med 1 och 3, Och Nadal Broline får dödens på den av dem som leder. En av de 3 vinner. Låst och klart.

I V75podden med Per och Peter snackar de upp nr 5 Nouba Mom ngt otroligt, den ska tydligen vara stenklar, får se hur mycket spelad den blir efter senaste loppet. Imponerade där, men nu är det volt, bättre hästar och det är trots allt bara andra starten i Sverige.. jag lär iaf gardera känns det spontant som.

I Avd 7 kommer farlander AM ut i årets sista start, och man ska gissa hur bra den går med skor. Helt omöjligt såklart men Halmstads bana är bra som sagt och om man inte tror det påverkar för mycket är det väl bara att spika trots kort distans, delär ju inte köra defensivt med den i sista starten för året iaf?
Vid gardering är väl det Zap di Girifalco som är tidigast, hoppa väl bort segern sist (Dragster vann). Även Franklin Face tidig från perfekt spår samt Zio Tom Jet.

Kul omgång!
PU tyckte att de på 40m stod billigt inne. Trodde inte att hans egen Beluga West kunde stå emot de bakom. Så får du göra vad du vill med den infon Lycka till
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-18, 18:51   #12

Standard

Jag går ut hårt imorgon och börjar med två spikar. 5 Astronascente Zac i V75-1 och 9 Keegan Trot i V75-2.

V75-1 börjar ALLTID med Örjan, Goop eller Jeppson och när bara en av dem kör är det klart. Bästa spåret och bästa kusken, brukar räcka så

I V75-2 startar flera betrodda från snäva spår i lägsta klassen. Några omstarter på det och bakspårshästarna kommer in rejält i matchen. Hanna är en duktig kusk med bra form på stallet
Gammal 2020-12-18, 19:11   #13

Sharp$: 818
Standard

v75-7 - Varför är Maze Runner helt bortglömd?! Nog tar han spets här och då blir han svårtuggad. Visst, det kan vara så att Farlander helt enkelt är för bra men att Zap skulle tugga ner honom med skor på en vinterbana från dödens ser jag som helt osannolikt.

Spik på Maze runner eller ett lås på 2+10 även om Gina kan vara farlig även denna.

Senast redigerad av forbannat den 2020-12-18 klockan 19:15.
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-18, 19:14   #14

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Hur go ä den ?

När det är V75 i Halmstad så vet man att det kommer att presenteras ett allt som oftast perfekt banunderlag och även om det skull komma regn så lär det inte påverka varken bana eller hästar särskilt mycket. Inte som på Solvalla där det ibland verkar räcka att någon tappar en flaska vatten på stallbacken så blir det skitigt och svårbemästrat.
https://sverigesradio.se/avsnitt/1486648

Gammal 2020-12-18, 19:17   #15

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
v75-7 - Varför är Maze Runner helt bortglömd?! Nog tar han spets här och då blir han svårtuggad. Visst, det kan vara så att Farlander helt enkelt är för bra men att Zap skulle tugga ner honom med skor på en vinterbana från dödens ser jag som helt osannolikt.

Spik på Maze runner eller ett lås på 2+10
Ja det är frågan. Jag har streck för 2,5,6 nu. Gillar Farlander skarpt, men här tror jag han rakt av är fel favorit. Det är silver nu.

Gammal 2020-12-18, 19:20   #16

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2260
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg

Spik på Maze runner eller ett lås på 2+10 även om Gina kan vara farlig även denna.
Maze Runner var min första tanke...tills jag såg att han förlorade med många många längder senast. Då var det både skor,tung bana och första start efter hovböld. Men ändå. Jag står över den denna gång.

Daniel Berglund spikar ZAP DI GIRIFALCO och om inte Farlander Am tar det, tror jag 5:an eller 3:an kan vara vinnarna.

Senast redigerad av shasha den 2020-12-18 klockan 19:22.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-18, 22:19   #17
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8578
Standard

Banmästarna är kända för att vara bland de bästa i landet så nog lär de kunna hålla banan fin under morgondagen?

Aktuell väderprognos hittar ni här:
Halmstadtravet

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 00:48   #18

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10774
Standard

Tidig rad då det är fullt upp imorrn..
Bästa spiken Nadal Broline bränner inte detta.
Bästa skrällen Make More Cider om Laleh Pellini får trafikproblem.

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 00:45
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Start: 16:20
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6 (9, 2)
2: 1, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (4, 2)
3: 6 Nadal Broline (3, 9)
4: 2, 3, 4, 7, 10, 11 (5, 11)
5: 1, 3, 4 (11, 10)
6: 10 Wild Love (2, 11)
7: 5, 10 (1, 2)

2x8x1x6x3x1x2 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: RWB LWD LWG
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 01:54   #19

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Banmästarna är kända för att vara bland de bästa i landet så nog lär de kunna hålla banan fin under morgondagen?

Aktuell väderprognos hittar ni här:
Halmstadtravet

Inte bland de bästa, utan de överlägset bästa i landet
Tror inte jag minns en gång banan varit dålig där på de 25 år jag sett trav, klart minnet kan svika över den tiden haha, men skicket är inget man behöver ägna en tanke åt.

Vilket såklart också är bra för de barfotahästar som tvingas gå med skor, ofta "drabbas" dem mindre då av detta än om banan är tex blöt och tungspungen.
Gammal 2020-12-19, 02:55   #20

mr_stylezs avatar

Standard

Liten genomgång efter att man har läst på nu ikväll 10-02

Avd 1:

A: 6 10
B: 9 1 5
C: 2

Kommentar: För mig givet att ranka sweetman etta. Går bra hela tiden och skulle han ta sig förbi 1 och 5 från start vinner han detta. Kan även ta det från dödens lr om ngn skulle avlösa honom utvändigt så han får gå i rygg.
10 blir med Ahäst, idel starka prestationer på slutet, perfekt att få gå bakirån nu efter trolig hård spetskörning. Kommer komma med en grym avslutning sista 800 tror jag, kan mycket väl ta det.
Låser på dessa båda på tillsammans-systemet.

Bakom har vi den troliga spetshästen 5 med Goop som såklart kan vinna från spets lr rygg ledaren men som är mycket bättre på kort, brukar ge sig över medeldistans, speciellt om den får offra lite i början. rankas ner.
1 kan få loppet här i rygg på ledaren, farlig med lucka då! Plus att Stefan Persson kör med.
9 blir det en del skrik på, Hannah L uppåt på den, men antingen får den chansa med rygg på nr 1 från start och bli fast lr så får den ta rygg på starttröge 2 durello här, då bör 10 komma före från start, tufft att gå runt den på slutvarvet.. kan absolut vinna men blir nog lite överspelad.

2 Durello c-häst, kan vinna om den får bra lopp samtidigt som det blir hård körning, den var riktigt bra för 2 och 3 starter sen på Halmstad, gör den om de loppen så är den med där framme! Men man blir osäker efter senaste loppet...

Avd 2:
A 1,5
B 9,4
C 8 11 12 2

Mer och Mer inne på här att nr 1 Jeans'n passions har en fin chans från sitt läge! Han får förstarösten, tror han håller spets och då kör nog spetsglade kusken Dan Åke där! Ser ingen som kan trycka sönder honom här heller direkt, värsta hoten 4 och 5 kan ha kommit punschigt på det direkt lr galopperat och vem ska då plocka ner den?
Skulle kusken släppa spets till ngn av favoriterna kan han också vinna från rygg ledaren då det är bra chans att dödenshästen (så länge det inte är nr 5) tröttnar och bjuder lucka därmed till 1an.
Nämnde nr 5 Global Bergkamp är hemmahäst och har preppats för loppet. Stefan P väldigt uppåt på den och jag tror den reder ut startspåret i volt. Kan vinna från de flesta positioner och då den bara är streckad hälften så mycket som nr 4 är det givet att ranka den i a-gruppen.

Bakom är 9 Keegan trot tidig, duktig sist, men kräver tempo för att kunna vinna, får spetshästen bestämma tror jag 9an är rätt chanslös. rankas ändå 3a på häst och kusk i form.
4an är för hårt spelad, kan absolut vinna, men går bäst i spets, lite trög häst som verkar ha svårt att gå under 1 15tider och här behövs det nog 1 14 iaf för vinst, fiar den det? kanske i spets, men annars, nja...

Fyra st C-hästar som alla kan vinna med ok lopp, men då krävs det nog att ngn av mina fyra främst rankade gör bort sig lr kör mot varandra. De kommer inte med på min lapp iaf.

Avd 3:
A 3,6
B 1,9
C -

Här låser jag tillsammanslappen på spetshästen 3 Pastore Bob och bästa hästen nr 6 Nadal Broline.

3 är hemmahäst, går bäst i spets, Johan är uppåt på den och den är mycket mindre streckad än 6an, får förstarösten på det, spetshäst i guld är värt mycket !
6 Nada Broline vinner normalt här, men det kan fattas lite, bara ettlopp i kroppen, vill den verkligen göra jobbet här som snart 11åring? Kanske!
Tryggt lås iaf känner jag.

Bakom kan bara två hästar vinna.
1 general Bianco får rygg ledaren här, såklart chans därifrån, men hur ska den få lucka då Nadal kommer komma upp utvändigt ngn gång under loppets gång? då måste den tröttna helt upploppet ned och det tvivlar jag på att den gör. Blir således fast och tas därmed inte med på systemet.
9 Dragster har superform och blir säkerligen inte fast. Dock går den bäst barfota, vad Roger M än säger hehe. och den ska ta längder på Nadal Broline och Pastore bob bakifrån, nja...
Det KAN gå, men hade nog velat ha den under 10% för att strecka.. som 3 ggr mer spelad än spetshästen Pastore Bob så kommer den inte med för mig.
Övriga göre sig inte besvär.

Avd 4:
A -
B 11,5,7,13,10,4,3
C -

Jämnt lopp, tror vem som helst av de jag streckar kan vinna, svårt att ranka detta loppet.
5 är omgångens skrikhäst och dels vinner sådana sällan tycker jag (iaf inte så ofta som de borde göra med allt skrik) dels har den 1 lopp i kroppen i Sverige, dels aldrig startat i voltstart och dels möter den mycket tuffare hästar nu än sist.
SYN säger jag. Kanske är överlägsen men då får den visa det först isf.
Jag rankar 11 först här, lyckas Goop med starten kan den sitta väldigt bra på det här och skulle nr 5 strula i volt sitter nog 11 i spets efter 500 miaf och då är den svår att plocka ner!
7 går bra hela tiden, bra spurt sist mot bra hästar, får den ok position här kan den fälla allt.
13 rankas högt pga fin form (fast med allt 2 ggr) , tåls att köras offensivt (hoppas Johan gör det nu med bara) och otroligt låg procent. Då får man ta att läget är som det är från start.
10 var tapper senast, har fin form och fixar den starten kan den absolut vinna nu istället, Fin procent där med! Untersteiners är sällan understreckade båda 2 i ett lopp i Halmstad men här är dem det.

Sistastrecken får starthästarna 3 och 4 som båda är i fin form! Med rätt lopp på innerspår och lucka till slut kan båda överraska här. (Nåja, kanske inte överraska i 4ans fall, högt streckad, för högt egentligen, men tas ändå med).

Avd 5:
A: 5
B: 1,2,8,11,3,9,10
C: 4,7,6

Svårt lopp här med , om nu inte hemmahästen Four Guys Dream bara visar sig vara bäst.
Denna dominerade ju i början på året och man såg inte riktigt ngt stop för den.
Men stop tog det tyvärr, och har inte kommit upp i samma standard riktigt igen (bortsett från comebacken i Juli då den vann på för klassen otroliga 10,7....)
Nu såg den fin ut senat i comebacken, kunde inte utmana en för dagen grym Il duce Boko och det är honom förlåtet.
Perfekt spår här, hemmabana och Stefan P är uppåt på hästen.Borde ha bra chans här, men jag vågar inte spika.

Bakom är det svårrankat.

1 Bear Hope har läget, brukar gå bra på långt och kan mycket väl städa av dessa med lucka till slut som brukar komma i långlopp.
2 Love Håleryd kan jag egentligen skriva precis samma om som 1an. Upp i klass numen duger fint här med. Kan absolut vinna med rätt lopp.
8 Exclusive Matter tycker jag är den bättre av Johans hästar på 2640. Svårt läge men hittar den position härifrån går ingen säker. Behövde lite vila efter några sämre lopp, bra igen sist och kan spurta ner dessa!
11 Kick the dust ås Blir det skrik på, fin häst, men vill se den prestera över lång distans innan jag köper den helt. Rankas ner ngt.
3 Inertial går jämnt och bra hela tiden. Bäst på 2140 tycker jag men funkar på långt med. Kan mycket väl få rygg ledaren här. giftig då.
12 Payet D.E. var bra i debuten för Hannah L, och kan få perfektdraghjälp här i nr 11 lr 10 då de går på i spåren. Se upp!
Nämnde nr 10 gambit Brodde får sistastrecket , låg procent på den, går jämnt oh bra hela tiden,vinner lite väl sällan på slutet kan man tycka men är streckvärd!

C-hästarna kan ta det, men tycker 6 och 7 är sämre än övriga och har svåra lägen samt nr 4 Neelix är bättre på kort och medel än långt. De tar jag bort.

Avd 6:
A 10
B 2,11 5 13
C -

Här kommer omgångens klart säkraste vinnare och det är nr 10 Wild Love.
Gynnas av hemmaplan, strykningar och är bästa hästen i loppet. brukar vinna med dessa förutsättningarna. Sover inteKevin bort loppet i kön så vinner hon det här.
Ca 42% är helt ok! Spikas på tillsammanssystemet.

Bakom ser jag fyra hästar som kan vinna om 10 sviker.
2 var grym sist, inte lätt att ta tilägg på, men man ska tänka på att den höll undan för Hossianna Boko, Melby Harissa och Au pair Girl på 40 då.... Wild Love är minst 30 m bättre än dessa om inte mer...
Kan gå på Halmstads fina bana, men då måste 10 underprestera.
11 Ultra Bright visade form igen sist, fin spurt i stoeliten och har hög kapacitet då hon funkar. Farlig att nonchalera helt här.
5 Beluga west går bra hela tiden, funkar fint med skor med. Dock instängt läge här och måste ha tur med löpningen. Kan gå!
13 Tessy Déte är sista B-hästen. Van mycket hårdare motstånd, 10 och 11 undantaget. Stark spurtare och blir de tempo på loppet blir hon farlig.

Avd 7:
A 10,5
B 6 4 2 1
C 9,12

Oj vad Johan S och Stefan P verkar vilja vinna med 10an på hemmaplan och avsluta hästens otroliga år med vinst! Den lär inte sitta kvar i kön till 150 kvar om man säger så... Ska jag gissa låter de 1 2 3 5 köra om spets och sen efter 500 går de på direkt fram till dödens och trycker stenhårt sista 700..
Sätter inte skor ner den för mycket så vinner den här såklart, men jag vågar inte litahelt på detta, även om man ju önskar dem en avslutande vinst nästan.
5 Zap Di Girofalco är en riktigt bra häst med, haft problem i höst, men hade vunnit sist om den inte hoppat på upploppet. Hade då slagit Dragster som är i guld nu och från spets här blir den svårtuggad!

Det hä blirdock ett rivigt lopp och bakom dessa rensar de friskt. 6 Staro Leonardo hade Lövgren förklaring till insatsen senast, ska vara tillbaka för bra insats nu och har ju varit vädligt fin på slutet, kan dra nytta av hårt tempo här.
Samma gäller 4 Zio Tom Jet som spurtar vasst med lopp i draget.
2 Maze runner är jag osäker på hur den funkar med skor, men kan mycketväl ta detta från spets om 5an hoppar och 10 är sämre med skor, lr från rygg ledaren.
1 kan vinna från samma positioner, Kevin säger den kan öppna bättre än sist och att 5 aldrig tar en längd på den om den öppnar som den kan, men det har den inte gjort för Kevin vad jag sett iaf, han är ingen Erik A från start tyvärr..

Bakom dessa har 9an väldigt vass form, kan få bra smyglopp här och jag släpper inte fine Randemar RD med Peter U på hemmaplan till en halv procent...
2 streck lr 8 streck, får se vad man väljer!

Blir oavsett en kul omgång med roliga lopp imorgon på fina Halmstadtravet!
Gammal 2020-12-19, 08:01   #21

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 742
Standard

Provar idag!

1.9
5 Stefan Persson (4.2)
1 Peter untersteiner (6.9)
4.7
3.4.5.10
7.10.11.13
5 Björnen goop (10.1)

Lycka till ikväll !

Senast redigerad av Liisa den 2020-12-19 klockan 15:55.
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 08:14   #22

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3264
Standard

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 08:12
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 9, 10 (1, 2)
2: 1, 4, 5, 9 (2, 12)
3: 3, 6, 9 (1, 5)
4: 5 Nouba Mom (11, 7)
5: 4 Neelix (11, 5)
6: 1, 2, 10 (13, 11)
7: 1, 5 (10, 4)

4x4x3x1x1x3x2 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: XPD HQH FXQ
Gammal 2020-12-19, 10:10   #23

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 741
Standard

Lite statistik för er som tycker sånt är intressant. Det är baserat på 651 lopp på Halmstad med minst 8 startande sedan 2017, och ca 15 900 lopp på övriga banor som jämförelse. Har bara tagit fram spårstatistik för autostart, då voltloppen är lite krångligare att få fram rättvisande siffror från, på grund av att tillägg i vissa lopp ger flera startande från samma spårnummer.

2140 auto (avd 1)
  • 38% av vinnarna är oddsfavoriter, dvs är favoriter på vinnarspelet. Övriga banor: 40%.
  • Cirka 75% av vinnarna är bland de tre med lägst odds, ungefär samma som på övriga banor.
  • Spårstatistiken är snarlik andra banor, spår 4 och 5 bäst. Lite intressant dock att det så avskydda spår 8 har samma andel vinnare som de ”bättre” spåren 1 och 3 (7% vinnare på alla tre).
  • 37% av vinnarna från spår 1–4. 23% från bakspår, samma som på andra banor.

2140 volt (avd 2, 4 och 6)
  • 46% av vinnarna på Halmstad är oddsfavoriter, jämfört med 40% på andra banor.
  • Hela 82% är bland de tre främsta.

1640 auto (avd 3 och 7)
  • Närmare 50% av vinnarna på Halmstad är oddsfavoriter på denna distans. Även här runt 40% på andra banor. Nästan 70% är antingen favorit eller andrahandsfavorit.
  • Spår 4 och 5 är bäst, precis som på andra banor. Spår 8, 11 och 12 är betydligt sämre på Halmstad, bara knappt 5% av loppen har vunnits härifrån. På övriga banor vinns ca 12% av loppen från dessa tre spår. Spår 6 är något sämre här än på andra banor, vilket man kanske kan ha i åtanke om man funderar på spik på Nadal.
  • 47% vinnare från spår 1–4. 17% från bakspår, jämfört med 19% på andra banor.

2640 auto (avd 5)
  • Bara 32% av vinnarna är oddsfavoriter på den här distansen på Halmstad. Även här runt 40% på andra banor. Intressant nog vinner lika många andrahandare på Halmstad, 32%. På andra banor och de flesta distanser är andelen andrahandsvinnare ungefär hälften så stor som favoritvinnare.
  • Spårstatistiken är lite skakig här, då det är rätt få lopp från Halmstad. Men man kan väl säga att bakspåren verkar svårare här (14% jämfört med 23% på andra banor). Och att ca hälften av vinnarna startar från spår 5–8, jämfört med 38% på andra banor.

Det skräller till i ungefär 11% av loppen på Halmstad (femtehandsfavorit och sämre på vinnarspelet). Medianoddset på skrällarna är 22,5 gånger pengarna, och hälften av skrällarna har ett odds mellan 16,5 och 36,1.

Hoppas det kan bidra med annat än bara ytterligare huvudbry inför dagens omgång!
Liisa (+5)
drn85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 10:34   #24
Banned

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5163
Standard

Raden

Kör lite utanför "boxen" idag. Tycker inte att Nadallen är helt given. I en svag guld kan det hända vad som helst om han inte är i form, var väl inte så "hävlig" senast? Varför inte Lionel, gamla hästar kan få en nytändning på kort! Men skulle vilja se Jonny Takter bakom den.... Fin exteriör på den här kusen!

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 09:14
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Mystic Mom (5, 6)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 2)
3: 5, 6 (9, 1)
4: 11 Laleh Pellini (5, 7)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (11, 5)
6: 10 Wild Love (2, 13)
7: 3 Gina Mearas (10, 5)

1x12x2x1x12x1x1 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: VPJ BQL HNW
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 10:45   #25

Standard

Någon som vet vilka som är mest överspelade idag? Brukar ju kunna vara bra vinnare
Gammal 2020-12-19, 11:04   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Någon som vet vilka som är mest överspelade idag? Brukar ju kunna vara bra vinnare
Hittade själv, dagens var tydligen en julklapp....

För de som vill veta vilka som är överspelade:

2 TAKE IT EASY TOUR
11 LALEH PELLINI
10 FARLANDER AM

Spelvärdaste spikarna är:

5 NOUBA MOM
6 NADAL BROLINE
ms (+50)
Gammal 2020-12-19, 11:42   #27

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 675
Standard

Kollade igenom lite stats till avdelning 5.

Häst nr 1 och 2 är de som utmärker sig mest på 2640m. Ska inte underskattas.

Dock har nr 2 vunnit ganska billiga 2640m-lopp.

Även nr 12 har rätt bra stats. Dock dåligt spår denna gång.

Senast redigerad av Tipsb den 2020-12-19 klockan 11:44.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 11:45   #28

Stekels avatar

Standard

Citat:

2 TAKE IT EASY TOUR
11 LALEH PELLINI
10 FARLANDER AM

5 NOUBA MOM
6 NADAL BROLINE
Antar du menar spelvärdes mest överspelade. Min egen lista, som av en händelse är båda spikarna med och en av deras överspelade matchar.

Take it easy tour
Nadal broline
Nouba mom

NicklasA (+5)
Gammal 2020-12-19, 11:47   #29

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:

2 TAKE IT EASY TOUR
11 LALEH PELLINI
10 FARLANDER AM

5 NOUBA MOM
6 NADAL BROLINE

Haha, ja Laleh Pellini har jag svårt att se som överspelad, snarare motsatsen.
Farlander till bara 36% tycker jag inte heller är överspelad.

Så de 2 kan nog sitta där.

Älskar att de utnämner 5 Nouba mom som gjort en start i landet, aldrig gått volt innan , osäker på hur omstarter påverkar den och är streckad på 46% till spelvärd spik..

Den sidan alltså.. =)
Gammal 2020-12-19, 11:50   #30

mr_stylezs avatar

Standard

Kör en dagens, får se hur bra man är på det idag:

Dagens:

Bästa spik : 10 Wild Love avd 6
Mest spelvärda spik : 1 Jeans'n Passion avd 2
Bästa lås: 6 och 10 avd 1

Mest Överspelade: 5 Nouba Mom avd 4 och 5 Astronascente Zac avd 1.
Gammal 2020-12-19, 12:12   #31

Standard

Dagens Spår 12 Drag

12 Stenson. Fjärde gången gillt i Klass 2 på V75. Streckvärd luring i som vanligt garderingsvänliga Klass 2. Flera betrodda har luriga startspår.

12 Payet D.E. F.d Kern hästen verkar trivas hos Läderlapparna. En typisk vinterhäst i en mycket öppen Bronsdivision. 1-5-8-11 måste nog bevakas.
Gammal 2020-12-19, 12:17   #32

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2114
Standard

Provar så här idag.

Avd
1: 6 Sweetman (5, 10) Spets och slut
2: 1, 2, 4, 8 (5, 9) Jeans’n!
4: 4, 5, 6, 7, 10, 11 (14, 2) Amandarin
5: 1, 5, 9, 10 (11, 2) 9, årets första seger med Erik!
6: 10 Wild Love (2, 13) Bara bäst!
7: 10 Farlander Am (5, 1) klassklättrare - mot guld

1x4x3x6x4x1x1 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 12:21   #33

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Igår kväll satt jag hos grannen och pimplade julöl. Medan ekipagen på V64 (endast 6 rätt) och en rak dubbel 5-5 jobbade in 5 tusen netto till speldeg idag.
Under nattens glädjerus blev bolagssystemet så här:

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 11:04
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 1 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 9, 10 (1, 2) (Björn tippar sig själv med 5. Fick stryk av Axel Ruda senast.Kändes något "blöt" då och skall garderas här. Får kämpa om ledningen med 6, som har en vettig vinstchans. 10 har inte vunnit i sin nya regi efter Jeppe Juel. 9 är storvuxen häst med allt större styrka. Hanna låter uppåt. Min förstahäst till 12 %)

2: 1, 2, 4, 5, 12 (9, 11) (1,2,3 är snabba från start. Solfjäder? Om Erik nyper ledningen släpper han till favoriten 4 varvid loppet i princip är över. Vid högt öppningstempo gynnas 12 till 6 %. 9 är osäker och kommer därför inte med på systemet)

3: 1, 3, 5, 6, 9 (12, 10) (i det här pensionärsloppet, där betydligt fler än hälften om två veckor är över 10 år, blir 6 storfavorit. Men han får ett tungt lopp. 1 tar ledningen och släpper till 3, som är bättre i ledningen än bakifrån. 6 i dödens. 9 trivs bra med Erik och slår av 3 på upploppet. Gamla stjärnan 5 kan tända till och överraska till 2 %)

4: 4, 5, 7, 11, 13 (14, 2) (Kan inte de här oerfarna hästarna och streckar favoriterna plus min favoritkusk Erik med kuskförstärkta 13 till en skrällprocent)

5: 11 Kick the Dust Ås (5, 1) (Johan låter rejält uppåt med 11 och blir min spik till 21 %)

6: 2, 10 (11, 13) (favoriten 10 är oerhört stark. Hon skall ta 40 m på 2, som kan rinna undan i ledningen. Låser på 2 och 10)

7: 1, 5, 10 (6, 4) (favoriten 10 är i fara från bakspår på sprint och med skor. Måste garderas. Fel distans för 5, som inte startat sedan han för två månader sedan gick över i passgång med segern "klar". Osäker form. 1 kan ta ledningen, trivs på distansen och har visat styrka i dödens på sistone. Kan rinna undan till 15 %)

4x5x5x5x1x2x3 = 3000 rader.
3000 x 1 x 0,50 kr = 1 500,00 kr.
Totalt: 1 500,00 kr.
Rättningskod: SRK KQB JRN
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 13:24   #34

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5271
Standard

Just nu lutar det åt Goop för hela slanten från fina spår! Spets och slut på 5 Astronascente Zac i första och 5 Zap Di Girifalco i sista. Han spikar sig själv i första i Björnkollen vilket säger en hel del! Brukar dessutom tävla med skor och i jämförelse med 6:an som många förordar tror jag att det är förutsättningar och form som möter varandra åt varsitt håll!

Det är min tes just nu! Sedan har jag garderat bra i övriga lopp för fina Julpengar!
Gotland (+5)

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2020-12-19 klockan 13:26.
SistaStallskriket är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 13:58   #35

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17791
Standard

Stankarn! Sitt inte där och var blyg nu bjussa på dina odds lir

Själv tyckte jag Make More Cider & Inertial hade skapliga platsodds sätt till chanserna att få plats helt enkelt. 3,25 på Inertial och 2,72 på MMC (Top4 lir)...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 14:08   #36

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4344
Standard

Bygger systemet på 3 x Goop från spår 5 bakom bilen (i och med att Nadal är nedstruken)

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 14:02
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Astronascente Zac (6, 10)
2: 1, 2, 4, 5, 7, 9 (12, 8)
3: 6 Nadal Broline (9, 1)
4: 4, 5, 11, 14 (7, 10)
5: 4, 11 (5, 1)
6: 2, 10, 11, 13 (5, 9)
7: 5 Zap di Girifalco (10, 1)

1x6x1x4x2x4x1 = 192 rader.
192 x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: TVC CTM MWP
Gammal 2020-12-19, 14:36   #37
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 8954
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Hahahahaha! Den där hade jag helt missat. Guld, rent guld!

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 14:45   #38
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Dagens V4:

V4
Inlämnat: 2020-12-19, 14:32
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Start: 14:45
Kostnad: 10,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Donatella Center (6, 4)
2: 5 Vision Face (9, 4)
3: 5 Bee El Cosette (1, 11)
4: 1 Varjak Face (7, 8)

1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 5 x 2,00 kr = 10,00 kr.
Totalt: 10,00 kr.
Rättningskod: XQH KTK FPZ

Gammal 2020-12-19, 15:20   #39
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 14:34
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 1 920,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 9, 10 (4, 3)
2: 1, 4, 5, 9 (11, 8)
3: 3, 9 (6, 5)
4: 5 Nouba Mom (7, 10)
5: 1, 3, 4, 5, 11 (12, 8)
6: 1, 2, 5, 10 (13, 9)
7: 1, 3, 4, 5, 9, 10 (6, 11)

4x4x2x1x5x4x6 = 3840 rader.
3840 x 1 x 0,50 kr = 1 920,00 kr.
Totalt: 1 920,00 kr.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 15:41   #40

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Så här blev mitt lilla andelsspel i dag!

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 15:40
Johan Salomonssons andelsspel
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 432,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Astronascente Zac (8, 3)
2: 4, 9 (1, 11)
3: 1, 3, 6, 12 (5, 2)
4: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 13 (2, 12)
5: 3, 4, 9, 12 (1, 5)
6: 2, 10, 13 (9, 1)
7: 5 Zap di Girifalco (1, 6)

1x2x4x9x4x3x1 = 864 rader.
864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr.
Totalt: 432,00 kr.
Min kostnad: 432,00 kr x 22/50 = 190,08 kr
Rättningskod: WTH KTL HZS

AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 15:50   #41

Sharp$: 6145
Standard

Global Bergkamp sent struken.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 15:51   #42

Reg.datum: okt 2020
Sharp$: 148
Standard

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 15:33
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 9, 10 (6, 1)
2: 4, 9, 12 (5, 2)
3: 9 Dragster (6, 1)
4: 4, 7, 10, 14 (5, 11)
5: 3, 4, 11 (5, 1)
6: 2 Kali Smart (10, 11)
7: 3, 10, 11 (5, 1)

4x3x1x4x3x1x3 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.

Min kupong ikväll...

Väljer att spika emot det så kallade ”bästa spikarna” i form av Wild Love och Nadal Brolin. Även favoriten Nouba Mom i avdelning 4 tar inte plats på lappen ikväll.

Make more cider, Betting Rebel och Taxi Out är måste sträck ikväll. Där det två sistnämnda står sig till 1% respektive 2%... Bara att bocka och tacka!

Spikarna är jag trygg med, form/läge slår klass brukar det kunna låta, och det är rubriken för V75 Halmstad den 19 December 2020!

Tror på en halvsvår omgång där en skaplig uppdelning är att vänta.
Runt en 500k på 7:an?

Lycka till med spelet!
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 16:05   #43

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58087
Standard

Inte hunnit läsa på dagens omgång så blir till att titta och njuta utan spel. Banan ser grym ut. Barfotaförbud närmast ett hån mot de aktiva.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 16:07   #44
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Kopia av mitt andels lag Winner Takes All. Vi garderar dom flesta favoriterna. Det var det stora misstaget på Bergsåker, få se om det lönar sig bättre denna gång

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 14:56
Winner takes alls andelsspel
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 9, 10 (1, 4)
2: 1, 2, 4, 5, 9 (11, 8)
5: 1, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11 (2, 12)
6: 2, 10 (13, 7)
7: 1, 4, 5, 10 (6, 2)

4x5x3x1x8x2x4 = 3840 rader.
Min kostnad: 1 920,00 kr x 5/42 = 228,57 kr
Rättningskod: ZZG BTD MPX

Inlämnat: 2020-12-19, 15:06
Winner takes alls andelsspel
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Astronascente Zac (10, 6)
2: 1, 2, 4, 5, 9 (12, 8)
3: 6 Nadal Broline (3, 9)
4: 5, 11 (7, 10)
5: 1, 4, 5, 9, 10, 11 (2, 3)
7: 1, 2, 4, 5, 6, 10 (3, 9)

1x5x1x2x6x1x6 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Min kostnad: 180,00 kr x 5/42 = 21,43 kr
Rättningskod: ZSL MTM FPQ
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 16:08   #45

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 4317
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Inte hunnit läsa på dagens omgång så blir till att titta och njuta utan spel. Banan ser grym ut. Barfotaförbud närmast ett hån mot de aktiva.

Vinter däck på bilen oxå, ingen klagar på det
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 16:12   #46

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Omgångens bästa spik. 5 Astronascente Zac
Omgångens näst bästa spik. 10 Farlander Am

Dragen:
Keegan trot 8 procent
Dragster 19 procent
Bear Hope 11 procent
Ultra bright 8 procent.

Bedövaren: 2 Gittane d inverne 2 procent.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 16:16   #47

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 1593
Standard

Hej

V75

10 R5,6
2,12 R4,1
1,9 R6,3
5 R11,7
1,2,4,11 R5,8
10 R2,11
1,5,10 R4,3
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 16:17   #48

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 16:15
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 6, 9, 10, 11 (1, 4)
2: 1, 4, 8, 9, 12 (2, 11)
3: 3, 9 (6, 1)
5: 1, 3, 5, 8, 11 (4, 2)
6: 2, 10 (11, 13)
7: 1 Franklin Face (10, 5)

6x5x2x1x5x2x1 = 600 rader.
600 x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod:
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 16:22   #49

Standard

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 16:21
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 2 016,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 10 (9, 6)
2: 1, 4, 8, 11 (9, 12)
4: 4, 5, 6, 7, 10, 11, 14 (13, 2)
5: 2, 3, 4, 5, 8, 9, 11, 12 (1, 10)
7: 1, 5, 10 (4, 6)

2x4x3x7x8x1x3 = 4032 rader.
4032 x 1 x 0,50 kr = 2 016,00 kr.
Gammal 2020-12-19, 16:23   #50

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5490
Standard

V75 Stora

Avd
1: 5 Astronascente Zac (6, 10)
2: 1, 4, 9, 12 (2, 11)
4: 4, 5, 7, 10, 11, 14 (2, 3)
5: 4, 5, 8, 10, 11, 12 (1, 2)
7: 2, 5, 10 (1, 4) Maze Runner, helt bortglömd!

V75 Lilla

Avd
1: 5, 6, 9 (10, 1) Läderlappen är riktigt het.
2: 9 Keegan Trot (4, 2) Läderlappen är riktigt het igen så blir en chansspik.
4: 5, 10, 11, 14 (7, 4)
5: 4, 5, 8, 11, 12 (1, 2)
6: 10 Wild Love (2, 11)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 12 (11, 7)

V75 Plutten

Avd
1: 9 Quantum Roc (5, 6)
2: 1, 4, 9, 12 (2, 11)
3: 3, 5, 6, 9 (1, 12)
4: 5, 11 (7, 4)
5: 5 Four Guys Dream (11, 4)
7: 2, 5, 10 (1, 4)

Senast redigerad av linfre den 2020-12-19 klockan 16:27.
linfre är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 16:23   #51

Standard

Citat:
Jag går ut hårt imorgon och börjar med två spikar. 5 Astronascente Zac i V75-1 och 9 Keegan Trot i V75-2.

V75-1 börjar ALLTID med Örjan, Goop eller Jeppson och när bara en av dem kör är det klart. Bästa spåret och bästa kusken, brukar räcka så

I V75-2 startar flera betrodda från snäva spår i lägsta klassen. Några omstarter på det och bakspårshästarna kommer in rejält i matchen. Hanna är en duktig kusk med bra form på stallet
Behåller spikarna och lägger till en tredje. Provar en enklare reducering på det

V75-1: 5 Astronascente Zac
V75-2: 9 Keegan Trot
V75-3: A:6 Nadal Broline B:3,1,9,5
V75-4: 1,2,3,4,5,7,9,10,11,13,14
V75-5: A:11,5,8 B:3,1,2,4,10,12
V75-6: 10 Wild Love
V75-7: A:5,1,4,10 B:2,3,6,12

Minst 2A

God tur alla
Gammal 2020-12-19, 16:26   #52

Standard

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 16:25
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 540,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 9 (10, 1)
2: 1, 2, 4, 8, 9, 12 (11, 3)
3: 1, 3, 5, 6, 9 (12, 2)
5: 5, 11 (4, 1)

3x6x5x1x2x2x3 = 1080 rader.
1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr.
Totalt: 540,00 kr.
Rättningskod: NXG FTH LZV
Gammal 2020-12-19, 16:36   #53

Standard

Vilken grym prestation av Goops favorit. Ska till en ruggigt bra häst för att vinna ett lopp överlägset i december efter den öppningen.
Gammal 2020-12-19, 16:37   #54

KalleKluts avatar

Standard

Testar en liten plats raket.

RAKET
Inlämnat: 2020-12-19, 16:20
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Start: 17:05
Kostnad: 42,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
7: Plats 2 Highspeed Call
8: Plats 10 Make More Cider
9: Plats 1 Bear Hope

1 x 42,00 kr = 42,00 kr.
Totalt: 42,00 kr.
Rättningskod: VXM CTH HZQ
Gammal 2020-12-19, 16:40   #55

Standard

Björn hade koll i sin Björnkoll. Jäklar vilken uppvisning. Utklassningsseger efter 09 öppning.
Gammal 2020-12-19, 16:49   #56

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Härlig blandning av spikar på allas system
Här är mitt bidrag

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 16:08
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 9 (10, 1)
2: 1, 2, 4, 7, 9 (11, 8)
3: 1 Generaal Bianco (6, 9)
4: 4, 5, 6, 7, 10, 11 (14, 2)
5: 1, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11 (2, 12)
6: 11 Ultra Bright (2, 10)
7: 1 Franklin Face (5, 10)

3x5x1x6x8x1x1 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: VSD DTB CZS
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 16:54   #57

linfres avatar

Standard

1an vann men oj vad bra Keegan Trot var, nästgångare!
Gammal 2020-12-19, 16:54   #58

Standard

Yeeees!! Bra drivet Dan-Åke

Å stackars Hanna trodde hon vann....
Gammal 2020-12-19, 16:54   #59

Standard

Citat:
Behåller spikarna och lägger till en tredje. Provar en enklare reducering på det

V75-1: 5 Astronascente Zac
V75-2: 9 Keegan Trot
V75-3: A:6 Nadal Broline B:3,1,9,5
V75-4: 1,2,3,4,5,7,9,10,11,13,14
V75-5: A:11,5,8 B:3,1,2,4,10,12
V75-6: 10 Wild Love
V75-7: A:5,1,4,10 B:2,3,6,12

Minst 2A

God tur alla
Skämtar ni eller?!!!? Bara ”mina” hästar som blir utkontrade
AmaerildeRimfrost (+100)
Gammal 2020-12-19, 16:56   #60

Sharp$: 6145
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Yeeees!! Bra drivet Dan-Åke

Å stackars Hanna trodde hon vann....
Var nog bara nöjd med hästens prestation.
SistaStallskriket (+20)
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 17:00   #61

Standard

Hm det var ju själva f-n. Naturligtvis har jag streckat 2-9-12 men inte 1.
Såg ju stenklart ut 10m innan linjen.
Gammal 2020-12-19, 17:11   #62

linfres avatar

Standard

Får bli en V5a för att täcka upp V75-bongen. Låser 3e på Persson och Lill-Unters bästa drag.

Avd
1: 1, 3, 5, 6, 9 (12, 8)
2: 5 Nouba Mom (11, 7)
3: 5, 8, 11 (4, 2)
4: 2, 10, 13 (11, 5)
5: 1, 2, 4, 5, 10 (6, 3)
Gammal 2020-12-19, 17:14   #63

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6331
Standard

Härligt Johan.

Bara svara spets hade väl varit bättre å bli 2a bakom Nadal
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 17:23   #64

linfres avatar

Standard

Intervjun med Anna Maria om Månprinsen gjorde ont i hjärtat att höra
lenninen (+50)
Gammal 2020-12-19, 17:24   #65

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3598
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Intervjun med Anna Maria om Månprinsen gjorde ont i hjärtat att höra
Kan du sammanfatta den vad som hänt, jag missade intervjun
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 17:24   #66

Standard

Citat:
V75
Inlämnat: 2020-12-19, 16:21
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 2 016,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 10 (9, 6)
2: 1, 4, 8, 11 (9, 12)
4: 4, 5, 6, 7, 10, 11, 14 (13, 2)
5: 2, 3, 4, 5, 8, 9, 11, 12 (1, 10)

2x4x3x7x8x1x3 = 4032 rader.
4032 x 1 x 0,50 kr = 2 016,00 kr.
Å nu kör vi ett par skrällar...

Må få dumstrut på men hur en 3-åring ska vara så pass tippad mot Wild Love går över mitt förstånd? Jag syftar på spiken mot Kolgjinis häst på start...

Gammal 2020-12-19, 17:26   #67

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4344
Standard

Visst, jag gillar Dragster, men den där segern fick han till skänks med stor hjälp av Antonsen. Hade Lionel inte gått ut (och stannat) så hade Dragster inte hunnit fram idag. Men det är klart att det går som det gick när jag spikat Nadal.
Gammal 2020-12-19, 17:27   #68

Standard

Citat:

Må få dumstrut på men hur en 3-åring ska vara så pass tippad mot Wild Love går över mitt förstånd? Jag syftar på spiken mot Kolgjinis häst på start...

Kali Smart springer en 13.5-tid och då ska Wild Love ner på en 11-tid samt runda hela fältet. Kan så klart gå men det där kommer kosta och krafterna bör tryta förr eller senare.

Gammal 2020-12-19, 17:28   #69
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:

Ändå tillräckligt osäker så att du tar med den?

Gammal 2020-12-19, 17:28   #70

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Visst, jag gillar Dragster, men den där segern fick han till skänks med stor hjälp av Antonsen. Hade Lionel inte gått ut (och stannat) så hade Dragster inte hunnit fram idag. Men det är klart att det går som det gick när jag spikat Nadal.
Mycket Adielssons förtjänst. Tror inte den vunnit med Roger för krävdes denna iskalla styrning för att sätta nosen först.
Gammal 2020-12-19, 17:29   #71

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Han hade inte ens fått någon lucka då utan dragits sist! Svårt att räkna på helt enkelt! Själv skulle jag aldrig strecka Dragster till 20% från spår 9 över kort i guld!

Annars älskar jag hästen och har spelat den mycket. Den har alltid varit bra men fått för tuffa lopp av Roger! Med Erik så får den perfekta lopp och turen infinner sig visst

eveton (+5)
Gammal 2020-12-19, 17:29   #72

linfres avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av virre82 Visa inlägg
Kan du sammanfatta den vad som hänt, jag missade intervjun
Insåg att jag skrev i fel tråd. Var tänkt att skriva i Månprinstråden. Men kort sammanfattat så har Månprinsen tydligen sakta med säkert blivit elakare och elakare och till slut varit som en annan häst i hans kropp och rent farlig för sig själv och andra. De försökte allt för att ändra det men till slut så gick det bara inte då han försökte döda stallkamraten och de tvingades ta beslutet att avliva honom då den riktiga Månprinsen inte längre fanns kvar mentalt. Väldigt känslosam intervju med massa tårar.
Gammal 2020-12-19, 17:34   #73
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Ändå tillräckligt osäker så att du tar med den?
Nä, här kollade jag på helt fel lopp....sorry.

Gammal 2020-12-19, 17:35   #74

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3598
Standard

Citat:
Insåg att jag skrev i fel tråd. Var tänkt att skriva i Månprinstråden. Men kort sammanfattat så har Månprinsen tydligen sakta med säkert blivit elakare och elakare och till slut varit som en annan häst i hans kropp och rent farlig för sig själv och andra. De försökte allt för att ändra det men till slut så gick det bara inte då han försökte döda stallkamraten och de tvingades ta beslutet att avliva honom då den riktiga Månprinsen inte längre fanns kvar mentalt. Väldigt känslosam intervju med massa tårar.
Okey tack. Trist.
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 17:37   #75

Sharp$: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Kali Smart springer en 13.5-tid och då ska Wild Love ner på en 11-tid samt runda hela fältet. Kan så klart gå men det där kommer kosta och krafterna bör tryta förr eller senare.
13,5 innebär 11,9 för Wild Love. Gick 12,0 på Kalmar, ej bottnad.
Ingen av dem gick med skor vid rekordtiderna, kan betyda mer för den ena. Oftast är det mer negativt för den oerfarna hästen. Skulle nog tro att det är 75-25 % för Wild Love.
Men lycka till
jessi82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 17:41   #76
Banned

Standard

Ger inte mycket pengar men gör ett försök

För 7 rätt

1,3,4,5,11
1,2,5,10
1,3,4,5,9,10
Gammal 2020-12-19, 17:44   #77

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jessi82 Visa inlägg
Ingen av dem gick med skor vid rekordtiderna, kan betyda mer för den ena. Oftast är det mer negativt för den oerfarna hästen. Skulle nog tro att det är 75-25 % för Wild Love.
Men lycka till
0,7 per tillägg.. 13,5 då ska dom på dubbla klara 12,1... Hossiana Boko utmanade sist. Inte många som skulle spelat den om den stått samma start som Wild Love.... Skorna kan göra vad som helst..

SPETS eller där framme i dag gör dock allt, går inte ta något från kön om inte bra start när banan är snabb o fin.

Avd 4.. alla platsplatsen 3 av 5
Gammal 2020-12-19, 17:46   #78

Standard

Citat:
Mycket Adielssons förtjänst. Tror inte den vunnit med Roger för krävdes denna iskalla styrning för att sätta nosen först.
Tja lite kyla och mycket tur i min värld. Sannolikheten att Lionel och Antonsen skall gå ut i tredjespår och lämna lucka invändigt och att Unter kör snällt och släpper fram Erik är väl inget troligt cenario. Bra kuskar har tur.
Gammal 2020-12-19, 17:50   #79

Standard

Citat:
Men lycka till
Du måste även lägga med att Wild Lov ska runda minst tio hästar dessutom och de där spåren gör att 11.9 inte kommer räcka till seger om Kali Smart går 13.5.

Men sen ställer galopper till det etc. Så kan ju sluta hur som helst. Men Göran Antonsson är ju inte med nu som tur är!

Gammal 2020-12-19, 17:50   #80

Standard

Vidöppen Brons. Jag chansar på 1 Bear Hope. Bra odds.
Gammal 2020-12-19, 17:55   #81

Standard

Avd 5 alla på innerspår där framme
Gammal 2020-12-19, 17:55   #82

linfres avatar

Standard

Usch, har inte med Inertial på 6 hästar. Kände innan start att den vinner och spelar inte på ekipaget. Blir så trött på mig själv.... Alla som gick ytter tvärdog sista varvet.
Gammal 2020-12-19, 17:58   #83

Standard

Kul för Jägerstränaren Ola Karlsson. Nu har han med råge dubblerat resultatet över inkört i år jämfört med 2019.
Gammal 2020-12-19, 17:59   #84

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1754
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Vinter däck på bilen oxå, ingen klagar på det

Är det vinterdäck på startbilen menar du?
znipstern är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 17:59   #85
Banned

Sharp$: 5163
Standard

DD

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-12-19, 16:36
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Start: 18:20
Kostnad: 36,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Wild Love
2: 3 Gina Mearas

1 x 36,00 kr = 36,00 kr.
Totalt: 36,00 kr.
Rättningskod: XRG JTG MZN
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 18:00   #86

Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-12-19, 17:59
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 600,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 10
2: 1 Franklin Face

2 x 300,00 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.
Rättningskod: PTK HTB FVZ
Gammal 2020-12-19, 18:02   #87

Standard

Lirade Kali Smart på plats senast till 6 ggr om jag minns rätt i ett identiskt lopp. Skrev om det här. Känns ju inte som något spelvärde på den idag alls. Dessutom klar för finalen på solvalla om exakt en vecka.
Gammal 2020-12-19, 18:06   #88

KalleKluts avatar

Standard

Liiite annan ordning på denna hade gett en fin slant. Hade en lapp med 1-4,5-7 men blev för dyr och hade inte hunnit fylla andelarna

TOP 7
Inlämnat: 2020-12-19, 16:43
Markus Gerdlöfs andelsspel
Halmstad Lopp 9
Lördag 2020-12-19
Start: 17:50
Kostnad: 192,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 4 Neelix
2:a: 1, 2, 3, 11
3:a: 1, 2, 3, 11
4:a: 1, 2, 3, 11
5:a: 1, 2, 3, 11
6:a: 10, 12
7:a: 10, 12

Din ranking:
4 1 3 2 11 12 10

Reserver:
5 9

48 x 4,00 kr = 192,00 kr.
Totalt: 192,00 kr.
Min kostnad: 192,00 kr x 2/10 = 38,40 kr
Rättningskod: VQK DTH GSQ
Gammal 2020-12-19, 18:07   #89

Standard

Citat:
Kul för Jägerstränaren Ola Karlsson. Nu har han med råge dubblerat resultatet över inkört i år jämfört med 2019.
Endast 9 hästar i träning. Mycket bra jobbat och har väl ägarintresse i flertalet av hästarna. Perfekt med V75 segrar.
Gammal 2020-12-19, 18:07   #90

Standard

Citat:
0,7 per tillägg.. 13,5 då ska dom på dubbla klara 12,1... Hossiana Boko utmanade sist. Inte många som skulle spelat den om den stått samma start som Wild Love.... Skorna kan göra vad som helst..

SPETS eller där framme i dag gör dock allt, går inte ta något från kön om inte bra start när banan är snabb o fin.

Avd 4.. alla platsplatsen 3 av 5
0,8 lärde jag mig tidigt 80-tal men har jag fel så fick jag lära mig något nytt
Gammal 2020-12-19, 18:09   #91

Standard

Citat:
Du måste även lägga med att Wild Lov ska runda minst tio hästar dessutom och de där spåren gör att 11.9 inte kommer räcka till seger om Kali Smart går 13.5.

Men sen ställer galopper till det etc. Så kan ju sluta hur som helst. Men Göran Antonsson är ju inte med nu som tur är!
Och hur gick hon de där 12,0 i Kalmar? På innerspår?
Har du sett loppet?
Gammal 2020-12-19, 18:13   #92

Reg.datum: okt 2020
Sharp$: 148
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-12-19, 18:09
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 20,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Kali Smart
2: 11, 12

2 x 10,00 kr = 20,00 kr.
Totalt: 20,00 kr.
Rättningskod: SPK CTL MVW
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 18:13   #93

Standard

Chans DD. 2 mot 4. Kolgjini kanske håller undan ? Förstavolten levererade ju i förra Diamantsto försöket. Riordan / Djuse är lite av dreamteam.
Gammal 2020-12-19, 18:14   #94

Standard

Citat:

Stallform där
Gammal 2020-12-19, 18:16   #95

linfres avatar

Standard

Borta på det mesta, men testar DD:n då jag har haft sådan jäkla magkänsla för Maze Runner idag. Så har en del V/P-spel där med. Får inte den en framskjuten placering så blir det nog spelpaus året ut

DD

Avd
1: 2 Kali Smart
2: 1, 2

Totalt: 200,00 kr.

Senast redigerad av linfre den 2020-12-19 klockan 18:39.
Gammal 2020-12-19, 18:16   #96

Standard

Citat:
Har du sett loppet?
Var ju 100 år sen och det fanns ingen på start som sprang en 13-tid. Ensam på dubbla tillägg dessutom vilket är att föredra jämfört med innerspår och fyra hästar utvändigt! Behöver backa från start även om den tappar normalt så kanske inte spelar så stor roll.

Vi får snart facit!

Gammal 2020-12-19, 18:22   #97

Standard

Citat:

Ganska enkelt, går nu Kali Smart 13,5 och Wild Love 11,9 så är det väldigt jämnt på linjen(även om det kanske är 0,7 per tillägg vid 2140 nu som sagts tidigare i tråden, för då är Wild Love klart före). Oväsentligt då vilka spår någon gått. Är skillnad på om du skrivit "12,0 då vid rekordet men nu måste hon gå i spåren och då klarar hon inte att gå 11,9". Går en häst 11,9, det är ju tiden som räknas, har inte ett dugg med spår att göra, så vinner den hästen mot en som står 40 meter före som går 13,6.

Det man kan invända emot är om hästen klarar av att gå 11,9 med spår men det är en annan fråga.
Gammal 2020-12-19, 18:25   #98

Standard

Citat:
Ganska enkelt, går nu Kali Smart 13,5 och Wild Love 11,9 så är det väldigt jämnt på linjen(även om det kanske är 0,7 per tillägg vid 2140 nu som sagts tidigare i tråden, för då är Wild Love klart före). Oväsentligt då vilka spår någon gått. Är skillnad på om du skrivit "12,0 då vid rekordet men nu måste hon gå i spåren och då klarar hon inte att gå 11,9". Går en häst 11,9, det är ju tiden som räknas, har inte ett dugg med spår att göra, så vinner den hästen mot en som står 40 meter före som går 13,6.

Det man kan invända emot är om hästen klarar av att gå 11,9 med spår men det är en annan fråga.
Starten avgjorde.. Tessy var före vinner på det. Wild Love sist 1000 kvar då går det inte.
Gammal 2020-12-19, 18:27   #99

Standard

Citat:
Var ju 100 år sen och det fanns ingen på start som sprang en 13-tid. Ensam på dubbla tillägg dessutom vilket är att föredra jämfört med innerspår och fyra hästar utvändigt! Behöver backa från start även om den tappar normalt så kanske inte spelar så stor roll.

Vi får snart facit!
Hon hade inte en chans Wild Love, så där fick du rätt att Kali Smart var före
O andra sidan så var ditt resonemang helt fel men det kvittar.
AmaerildeRimfrost (+2)
Gammal 2020-12-19, 18:31   #100

Standard

Citat:
Starten avgjorde.. Tessy var före vinner på det. Wild Love sist 1000 kvar då går det inte.
Borde vara någon på tillägg som vinner, var så korkad så jag snurrade komber/tvillingar runt Wild Love. Hade mest på Wild Love mot Tessy som 2:a mest men fel gör man allt som oftast
Gammal 2020-12-19, 18:34   #101

Standard

Citat:

Vi får snart facit!
100 år sedan? 2 1/2 månad sen, är det din bedömning att det var så länge sedan?
Gammal 2020-12-19, 18:36   #102

Standard

Citat:

Lek med tanken att Wild Love alltid springer 11.9 och att Kali Smart alltid springer 13.3 och att de har 40 meter mellan varandra vid start. Plocka då bort alla andra hästar så kommer Wild Love ha mycket större chans att vinna än om den ska ut i tredjespår och runda ett helt fält. Just för att den behöver springa mycket längre.

Med din logik kan den ju starta 60 meter bakom och ändå vinna på 11.9 eller 80 meter bakom och vinna på 11.9. Just att den måste ut i spåren och springa gör att den då får de där 20 meterna extra att springa.

Men jag är trött i dag och tycker min hjärna varit seg - så jag reserverar mig för en mängd tankevurpor i dag! Blir så när det är för många siffror och man hållit på en hel dag. Återkommer när jag tänkt klart en extra gång

Gammal 2020-12-19, 18:37   #103

Standard

Citat:
100 år sedan? 2 1/2 månad sen, är det din bedömning att det var så länge sedan?
Form är färskvara!

Gammal 2020-12-19, 18:39   #104
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Har du sett loppet?
Nu blev det så tokigt att det var 13 Tessy som gick den tiden (13.4) som Adrian skulle gå, Adrian gick väl en 15 tid gissar jag !!!!!!!!!!!! "Man ska aldrig räkna på tider" är min gyllene regel.
Gammal 2020-12-19, 18:49   #105

Standard

Ingen påfyllning för tyskarna till multimegajackpoten på nyårsafton, men ligger redan 33 mkr i den och lär väl fyllas på en del med alla möjliga konstiga V75or som snart drar igång .
Gammal 2020-12-19, 18:57   #106

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Nu blev det så tokigt att det var 13 Tessy som gick den tiden (13.4) som Adrian skulle gå, Adrian gick väl en 15 tid gissar jag !!!!!!!!!!!! "Man ska aldrig räkna på tider" är min gyllene regel.
Håller med dig till viss del men samtidigt säger tiderna en del beroende på hur tiderna gjorts, banor och banförhållanden.
Tider är bara en av många parametrar, men om du säger att tider inte spelar någon roll så tycker jag du har fel.
I detta loppet håller jag med dig, om vi nu tänker lika.
Det är tunt med hästar på både 1 o 2 andra volten, 40 meters hästarna bör komma på de tidigt(mycket hästar som skall gå på innerspår också). Jag trodde Wild Love skulle hamna i 4-5 ytter som sämst och äta upp de. Så fel jag hade.
Men hårdheten som 40-hästarna har så ska de ha väldigt bra chans normalt sett tyckte jag, och jag hade både fel och rätt.
Gammal 2020-12-19, 18:58   #107

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1754
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tja lite kyla och mycket tur i min värld. Sannolikheten att Lionel och Antonsen skall gå ut i tredjespår och lämna lucka invändigt och att Unter kör snällt och släpper fram Erik är väl inget troligt cenario. Bra kuskar har tur.

Att Dragster vunnit lopp under höst och vinter tillskriver jag helt kuskbytet. Hästen var bra förut också men Malmqvist ville för mycket när han själv satt upp.
znipstern är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 18:59   #108

Standard

Tre V75 vinster för stall Jerry Riordan, Även han en ruggigt bra tränare och man imponeras av hans förmåga att ställa iordning till större lopp.
Gotland (+5)
Gammal 2020-12-19, 19:00   #109

Reg.datum: jul 2020
Sharp$: 296
Standard

Hade rak dubbel 13-4 , tyvärr bara 20 kr!!
Sopranos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 19:06   #110

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-12-19, 14:34
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 9, 10 (4, 3)
2: 1, 4, 5, 9 (11, 8)
3: 3, 9 (6, 5)
4: 5 Nouba Mom (7, 10)
5: 1, 3, 4, 5, 11 (12, 8)
6: 1, 2, 5, 10 (13, 9)
7: 1, 3, 4, 5, 9, 10 (6, 11)

4x4x2x1x5x4x6 = 3840 rader.
Verkligen synd men formen är där.. nya tag imorgon ????????
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 19:06   #111
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Tre V75 vinster för stall Jerry Riordan, Även han en ruggigt bra tränare och man imponeras av hans förmåga att ställa iordning till större lopp.
Du menar att det inte var kuskens förtjänst att det blev en trippel..??
Gammal 2020-12-19, 19:07   #112

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17791
Standard

Citat:
Givetvis en kombination. En kusk kan inte vinna med en åsna. En häst kan inte vinna med en mänsklig åsna bakom.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 19:09   #113

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Givetvis en kombination. En kusk kan inte vinna med en åsna. En häst kan inte vinna med en mänsklig åsna bakom.
Men en åsna kan vinna med en bra tränare!

Gammal 2020-12-19, 19:13   #114

Standard

Citat:
Men en åsna kan vinna med en bra tränare!
Bamse
AmaerildeRimfrost (+2), Gotland (+5)
Gammal 2020-12-19, 19:14   #115

Standard

Citat:
Tränaren gör grundarbetet. Utan bra driver inget resultat
Gammal 2020-12-19, 19:16   #116

Reg.datum: jul 2020
Sharp$: 296
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-12-19, 17:47
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Kostnad: 20,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 13 Tessy d'Ete
2: 4 Zio Tom Jet

1 x 20,00 kr = 20,00 kr.
Totalt: 20,00 kr.
Rättningskod: XQD DTH HVX
viking90 (+20), abborre (+20)
Sopranos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-19, 19:56   #117
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Verkligen synd men formen är där.. nya tag imorgon ????????
Ja det var synd, nya tag imorgon
Gammal 2020-12-19, 20:16   #118
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Olle glömde bort att det är fråga om ekipage och att i många fall har kusken väldigt stor betydelse eftersom V75 hästarna oftast är ordentligt tränade för uppgiften men det är kusken som väljer vägvalet och bestämmer hasigheten och inte minst positionerna i loppet. Finns många etablerade kuskar som tar åsneliknande initiativ under loppets gång.
En annan viktig grej är att loppet ofta körs med en speed fram till första kurvan sedan en transportsträcka med enorm fastminskning.

Senast redigerad av SO den 2020-12-19 klockan 20:19.
Gammal 2020-12-20, 01:01   #119

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5475
Standard

Citat:
Otroligt sorgligt.
Tillbringar en del tid i stall, träffat hingstar som försöker sparka sönder boxen
i raseri när andra hingstar leds förbi, ston som varit så pass folkilsk att
ägarna inte vågat klappa sin häst än mindre närma sig, endast skötaren
har kunnat närma sig obehindrat.
Hästar som blivit personlighetsförändrade till att bli nästintill
farliga, pga ett troligt fästingbett.
Hästar som riktat sparkar utan att blivit skrämda.

Att man väljer att avliva kanske världens bästa kallblod mitt i kärriären
är något exceptionellt, hästar är stora djur med enorma krafter och
kan om det vill sig illa vara riktigt farliga.
Har bara så svårt att ta in att man väljer något så drastiskt som avlivning
av Månprinsen på en spekulation om att beteendet inte kan korrigeras?
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td