|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-10-30, 22:11 | #31 |
Spelläggaren måste välja "Dela" och på något sätt skicka länken till sina lagmedlemmar. ( Eller helt enkelt kopiera in länken i Tillsammanslagets lagchatt eller på system-info )
2020-10-31, 09:53 | #32 |
|
|
2020-10-31, 10:17 | #33 |
Administrator
|
Har de fixat buggen att man var tvungen att ladda om sidan för att rättningen skulle fungera?
Jag testade första dagen men störde ihjäl mig på att man fick refresha (och därmed fick sändningen bruten) för att resultatet skulle synas. Fortsätter nog med andra verktyg ett tag till.
2020-10-31, 10:40 | #34 | |
Citat:
De är fullt medvetna om refresh-problemet. Skulle bli förvånad om det inte åtgärdas vid första uppdateringstillfälle. Tips för att slippa få sändningen bruten: Koppla loss videospelaren.
2020-10-31, 10:47 | #35 |
Håller på pillar lite, men kan man se de färdiga kupongerna eller är det bara översikten man kan få fram?
|
|
2020-10-31, 12:01 | #36 |
Det finns ingen kuponglista i reduceringsklienten. Däremot kan du se dem under spelkvitton under mina spel när det väl är inlämnat.
2020-10-31, 16:14 | #37 |
Grymt av atg. Är själv småspelare numera och det känns väldigt bra att nu kunna gå in direkt på atg.se och göra ett okomplicerat abc system och inte behöva betala 100 kr i månaden för jokersystemet som har så väldigt mycket funktioner jag inte behöver.
|
|
2020-10-31, 19:53 | #38 | |
Citat:
Testa...
2020-11-02, 16:16 | #39 |
Förstår verkligen inte hur nån kan tycka att Atgs reduceringsfunktion är bra. (Bra initiativ möjligen) Skulle snarare beskriva den som bedrövlig. Visst det finns poäng, abc, utgångar och utdelning. Men användarvänligheten är ju bortom usel. Även om det är en Beta. Man borde definitivt ha väntat tills man hade något någorlunda färdigt, vettigt att erbjuda. Det här blir ju bara pinsamt.
Man måste nog vara bra fattig om man ska välja bort betaltjänster som BT & Joker. Ja även gratistjänsten Speltjänst är ju ett mycket bättre alternativ (även om den förvisso saknar utdelning). |
|
2020-11-02, 16:26 | #40 |
Om man bara använder sig av ABC-system och eller Utgångar är det ett fullt användbart alternativ anser jag. Och de flesta använder inte mer än så.
För resten duger det naturligtvis inte. Det kommer ingen slutlig version heller att göra. "Resten" är inte målgruppen. Och för den som använder sig av utdelningsvillkor finns det inget annat än BT+ som klarar av en vettig hantering av JP-omgångar. Men för minst 90% av alla är det ett lätt val att säga upp t ex Jokersystemet och få ett gratissystem på ca 1200 kr varje år istället.
2020-11-02, 19:21 | #41 |
Testade på V64 nu, var väl varken krångligt eller ej användarvänligt. Enda jag störde mig på lite var att det gick lite för segt att uppdatera systemet vid ändringar. Och att man inte kunde plocka bort bokstäver så man slipper klicka sig igenom ABCDE om man använder bara ABC t ex.
2020-11-02, 21:48 | #42 | |
Citat:
Om de verkligen klarar av att skala upp när antalet användare ökar. För det är ju en jäkla web-klient och det är aldrig riktigt bra. Allt med designen är i högsta grad Beta. Nu när de väl har tagit sig så här långt....kommer jag inte att släppa greppet på dem förrän det är "tillräckligt bra".
2020-11-02, 21:59 | #43 | |
Citat:
2020-11-02, 23:18 | #44 | |
Citat:
Förr eller senare ser råkar folk gå in och se att de kan göra allt de redan gör i Jokersystemet och då vet man aldrig hur mycket belastning de tål. Och dessutom med bättre rättning. Om folk har något att tänka med borde det bli den huvudsakliga reduceringsklienten. Men det är klart. Det är säkert att de har det ...