Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-10-26, 22:24   #16

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3273
Standard

Jag som aldrig har spelat reducerat och spelar bara för hög utdelning.

Vilket reduceringsverktyg är bäst då tycker ni?

Utdelningskrav hajar jag
Gammal 2020-10-26, 22:42   #17

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Ser väl som sagt ut att finnas det mesta man behöver. Om det fungerar bra och är användarvänligt är en annan fråga, men det märks väl snart.

Håller ändå med om att det var "bättre förr", ville man spela reducerat fick man skriva lappar järnet. Men nu är det som det är, bara att hänga med om man inte ska bli akterseglad.

Man ska komma ihåg ändå att det inte automagiskt blir ett bättre system bara för att det är reducerat. Eller att reducerat är "bättre" än matematiskt. Många som går över tror jag faktiskt spelar sämre system än tidigare. Det är en inlärning att göra bra system på reducerat. Tänker man lite snett och inte märker det och korrigerar så går man åt fel håll istället.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 23:05   #18

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4756
Standard

"Man ska komma ihåg ändå att det inte automagiskt blir ett bättre system bara för att det är reducerat."

Varför ska man då reducera?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 00:17   #19

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Systemen blir bättre och billigare när man reducerar.

Mvh
Gammal 2020-10-27, 01:52   #20

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4796
Standard

Citat:
"Man ska komma ihåg ändå att det inte automagiskt blir ett bättre system bara för att det är reducerat."

Av den anledningen att om du reducerar 75 %, så försämrar du ju inte systemet lika mycket om du kan reducera.

Vad blir nästa steg från ATG? Harry reducerar, månne ?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 02:16   #21

wowsuchevs avatar

Reg.datum: jun 2015
Sharp$: 1241
Standard

Citat:

Tänk så här. Att köra ett matematiskt system är som att köpa ett TV-abonnemang, där du måste betala för en massa kanaler du egentligen inte vill ha. Att köra reducerat vore som att välja bort de kanalerna i abonnemanget du inte vill ha och betala mindre. Du gör då även en chansning att du aldrig kommer behöva kanalerna som du väljer bort, och att du vet att de kanalerna du valde faktiskt är bra. Inte en perfekt analogi men bra nog...

Senast redigerad av wowsuchev den 2020-10-27 klockan 02:21.
wowsuchev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 08:59   #22
Rob

Sharp$: 3083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wowsuchev Visa inlägg
Tänk så här. Att köra ett matematiskt system är som att köpa ett TV-abonnemang, där du måste betala för en massa kanaler du egentligen inte vill ha. Att köra reducerat vore som att välja bort de kanalerna i abonnemanget du inte vill ha och betala mindre. Du gör då även en chansning att du aldrig kommer behöva kanalerna som du väljer bort, och att du vet att de kanalerna du valde faktiskt är bra. Inte en perfekt analogi men bra nog...
Jag skulle väl vilja säga som så att man inte behöver välja bort några kanaler, men de kanaler man tittar väldigt lite på kan man bara kolla på en i taget.
Kanalerna man tycker mycket om kan flera kolla på samtidigt...
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 09:23   #23

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 4504
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Verkar inte så

Jag får det inte att fungera som andelsspel i alla fall
Synd! Hade varit ett ypperligt tillfälle exempelvis till söndagens GS75 JP.
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 09:38   #24

Sharp$: 1961
Standard

Gillar att man får upp loppvideo när man klickar på info ... superbra faktiskt ...
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 09:50   #25

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Du kan vara hyggligt lugn på att inte Butiksandelarna får tillgång till reducering i första taget. Mellan raderna tycker jag mig kunna läsa att de vill att den fördelen ska vara förbehållen de avgiftsfria andelarna.
För egen del spelar det inte så stor roll om det dröjer lite då jag aldrig köper andelar i andras system och då jag, i alla fall inte för närvarande, driver egna andelsspel. Men jag tycker möjligheten ska finnas och jag (säkert många med mig) har tjatat på ATG om att införa reduceringsfunktion på sidan i flera år innan vi nu fick det, så det kommer nog. Skulle jag starta upp andelsspel så vill jag ha den möjligheten för det är då stora system verkligen är meningsfulla. En sak i taget.

Senast redigerad av Shooter den 2020-10-27 klockan 09:52.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 11:32   #26

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
För egen del spelar det inte så stor roll om det dröjer lite då jag aldrig köper andelar i andras system och då jag, i alla fall inte för närvarande, driver egna andelsspel. Men jag tycker möjligheten ska finnas och jag (säkert många med mig) har tjatat på ATG om att införa reduceringsfunktion på sidan i flera år innan vi nu fick det, så det kommer nog. Skulle jag starta upp andelsspel så vill jag ha den möjligheten för det är då stora system verkligen är meningsfulla. En sak i taget.
Så här skriver Mikael Kudrén ( ATG Head of digital channels ) på Travgruppen på Facebook:

"Det fungerar redan nu för privatlagen på Tillsammans. Man kan välja ”Spela via ATG Tillsammans” när man lämnar in V86 eller V75.
För andelarna som man kan skapa via startlistorna på ATG.se hoppas vi kunna lägga till stöd för reducerade spel, men det kräver ett lite större jobb och det finns i nuläget ingen tidplan.
För butiksandelarna på ATG.se har vi i nuläget inga planer på att införa reducerade system."

Egentligen har inte möjligheten att att reducera direkt på atg.se något att göra med varför det skulle kunna gå att reducera atg.se-andelarna.

När man väl löser problematiken med filspel på atg.se-andelarna kommer det att gå att använda både detta nya inbyggda verktyg och alla andra externa varianter.

Edit: Och framförallt. ATG verkar vara på det klara med den problematik som Butiksandelar trots allt skapar.

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-10-27 klockan 13:50.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 18:24   #27
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3480
Standard

Går det verkligen att rätta och följa avd för avd som medlem ( ej spelläggare) på tillsammans ett reducerat inlämnat system?
Jag får det inte att funka.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 18:51   #28

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Går det verkligen att rätta och följa avd för avd som medlem ( ej spelläggare) på tillsammans ett reducerat inlämnat system?

Jag har haft jobbvecka och inte testat reducering/rättning själv ännu. Återkommer...
Gammal 2020-10-30, 18:58   #29

Reg.datum: dec 2016
Sharp$: 781
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Be spelläggaren att även ladda upp systemet ( filen ) på :
http://travrattning.com/

Sen länka till just det systemet. Så gjorde jag förr.
Gammal 2020-10-30, 19:29   #30
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Be spelläggaren att även ladda upp systemet ( filen ) på :
http://travrattning.com/

Sen länka till just det systemet. Så gjorde jag förr.

Travrättning.se är en utmärkt site, man kan undra varför inte ATG kör samma koncept? Då skulle alla inlämnade filer kunna rättas oavsett om dom skapats hos ATG eller externt. Nu krånglar man till det med påbörjade kuponger och hämta upp grundsystemet, känns omständigt. Och om man inlämnat ett reducerat system skapat på ATG så finns det ingen XML-fil att tillgå! Så det går inte att skicka någon fil till travrättning.se (tror jag, har inte full koll på detta). Vi får hoppas på bättring framöver.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td