|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-10-26, 14:23 | #1 |
Reducering direkt på ATG.se
Nu finns det en inbyggd reduceringsfunktion på http://www.atg.se.
Se https://www.atg.se/reducerade-spel/start för info och detaljer. Kortfattat kan man säga att det som redan finns med med råge täcker behovet för mer än 90% av alla som idag betalar för någon reduceringstjänst. Och det helt gratis.
2020-10-26, 14:47 | #2 |
Administrator
|
Oj, spännande!
Utgångar, ABC, poäng samt utdelning. Nu rök nog mina månatliga inbetalningar till diverse tjänster jag normalt använder för detta...
2020-10-26, 15:01 | #3 |
Administrator
|
Finns väl dock en överhängande risk/chans att detta tar sig in på ombudstillsammans inom kort.
Frågan är vad det kommer innebära på lite längre sikt? Kommer småspelarna ätas upp ännu mer? Får man lira hur stort som helst? Är det 99.999kr på system som gäller och max 5.000 system så blir ju taket obefintligt. Hmm, jag är inte enkom positiv om det kommer in bland ombudslapparna...
Mer kass än vass - men glad ändå! To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gotland den 2020-10-26 klockan 15:10. Anledning: förtydligande |
2020-10-26, 15:17 | #4 | |
Citat:
Total insats får vara över 100k. Det är bara per kupong som det är 99999 kr. Och de vanliga systembegränsningsreglerna gäller såklart även för den här inbyggda funktionen. När det gäller Butiksandelarna och reducerat tror jag faktiskt att det är något ATG kommer att dra ut på in i det längsta. Kanske och förhoppningsvis "aldrig". Mellan raderna tycker jag mig kunna utläsa att de helst vill det ska finnas fördelar med det avgiftsfritt jämfört med ombudsandelar.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2020-10-26 klockan 15:20. |
||
2020-10-26, 16:16 | #5 |
Travvänner.
Det gamla hederliga streckspelet på V5 som lämnades in på postkontoret ett par dagar innan tävling är ett minne som bekräftar att jag är gammal. Ok vi har andra möjligheter i nuvarande IT samhälle men idag har ju all spelmarknad helt spårat ut i alla möjliga kategorier. Inte bara trav. Småspelare i travets storpotter är ju helt chanslösa gentemot data spel, tillsammans system och utländska 100 000 raders konsortium. Hela spel hysterin på världs omfattande internet är på väg att urholka hela spelmarknaden och helt inom lagens råmärken. Tacka vet jag att som förr i tiden besöka travbanan och snoka på stallbacken samt hänga på staketet och lyssna på hovarnas musik. Och förhoppningsvis hitta en och annan vinnare eller plats kandidat. Psst i detta fall tycker jag det var bättre förr |
|
2020-10-26, 16:49 | #6 | |
Kul! Det var ju det jag bad ATG om tidigare och som någon här skrev till mig att jag borde vara försiktig med vad jag önskar. Då har de i alla fall hörsammat det.
Citat:
Senast redigerad av Shooter den 2020-10-26 klockan 16:53. |
||
2020-10-26, 18:10 | #7 |
Skojigt! Jag hoppas privata andelsbolag kan komma ifråga att få kunna spela reducerat med andelar så man slipper swishandet. De kommersiella andelarna har ju lite problem med att förklara upplägget för inte så insatta, så det tror jag att man kommer låta bli in i det längsta och jag tror inte trycket att ATG skall tillåta reducerade system där är så stort. Däremot kan vi säkert komma att få se kommersiella andelssystem (utan reducering) även till V64 och de andra flerloppsspelen.
joppe59 (+11) Senast redigerad av Viroid den 2020-10-26 klockan 18:22. |
|
2020-10-26, 19:34 | #8 |
Tror det kommer blir svårt för den absoluta majoriteten att förstå varför dom inte får några pengar på ett system där alla hästar sitter inom ramen men det sprack på reduceringarna.
|
|
2020-10-26, 19:53 | #9 |
Då funkar det alltså fint att spela vanlig andelsspel reducerade direkt via ATG på samtliga spelformer?
|
|
2020-10-26, 20:24 | #10 |
|
|
2020-10-26, 20:32 | #11 |
Det kommer nog det är sagt så detta är nog version 1 enligt infon jag fått ska det komma möjlighet till reducerade på andelsspel om nu inte ATG gör en pudel där?!
|
|
2020-10-26, 21:12 | #12 | |
Citat:
Däremot kommer man nog att dra ut på det maximalt när det Butiksandelar.
2020-10-26, 21:14 | #13 | |
Citat:
Det finns en rättningsfunktion där man ser vilka hästar som har hur många rader kvar avdelning för avdelning. Att man inte har hela ramen när man inte spelat så många rader.....det förstår t o m min 72-åriga morsa. ( Helt utan att hänga med på vilket reduceringskrav man eventuellt spruckit på. Det behöver man inte veta för att hänga med ändå. )
2020-10-26, 21:16 | #14 | |
Citat:
De klantade till det när de skapade atg.se-andelarna och låste det andelen till kupongbegreppet. Det kommer att dyka upp även för atg.se-andelarna. Men jag skulle inte sätta pengar på att det kommer innan Q2-2020.
2020-10-26, 21:18 | #15 | |
Citat:
Du kan vara hyggligt lugn på att inte Butiksandelarna får tillgång till reducering i första taget. Mellan raderna tycker jag mig kunna läsa att de vill att den fördelen ska vara förbehållen de avgiftsfria andelarna.
2020-10-26, 22:24 | #16 |
Jag som aldrig har spelat reducerat och spelar bara för hög utdelning.
Vilket reduceringsverktyg är bäst då tycker ni? Utdelningskrav hajar jag
2020-10-26, 22:42 | #17 |
Ser väl som sagt ut att finnas det mesta man behöver. Om det fungerar bra och är användarvänligt är en annan fråga, men det märks väl snart.
Håller ändå med om att det var "bättre förr", ville man spela reducerat fick man skriva lappar järnet. Men nu är det som det är, bara att hänga med om man inte ska bli akterseglad. Man ska komma ihåg ändå att det inte automagiskt blir ett bättre system bara för att det är reducerat. Eller att reducerat är "bättre" än matematiskt. Många som går över tror jag faktiskt spelar sämre system än tidigare. Det är en inlärning att göra bra system på reducerat. Tänker man lite snett och inte märker det och korrigerar så går man åt fel håll istället.
2020-10-26, 23:05 | #18 |
"Man ska komma ihåg ändå att det inte automagiskt blir ett bättre system bara för att det är reducerat."
Varför ska man då reducera? |
|
2020-10-27, 00:17 | #19 |
Systemen blir bättre och billigare när man reducerar.
Mvh
2020-10-27, 01:52 | #20 | |
Citat:
Vad blir nästa steg från ATG? Harry reducerar, månne ? |
||
2020-10-27, 02:16 | #21 |
Tänk så här. Att köra ett matematiskt system är som att köpa ett TV-abonnemang, där du måste betala för en massa kanaler du egentligen inte vill ha. Att köra reducerat vore som att välja bort de kanalerna i abonnemanget du inte vill ha och betala mindre. Du gör då även en chansning att du aldrig kommer behöva kanalerna som du väljer bort, och att du vet att de kanalerna du valde faktiskt är bra. Inte en perfekt analogi men bra nog...
Senast redigerad av wowsuchev den 2020-10-27 klockan 02:21. |
|
2020-10-27, 08:59 | #22 | |
Citat:
Kanalerna man tycker mycket om kan flera kolla på samtidigt... |
||
2020-10-27, 09:23 | #23 |
|
|
2020-10-27, 09:38 | #24 |
Gillar att man får upp loppvideo när man klickar på info ... superbra faktiskt ...
|
|
2020-10-27, 09:50 | #25 |
För egen del spelar det inte så stor roll om det dröjer lite då jag aldrig köper andelar i andras system och då jag, i alla fall inte för närvarande, driver egna andelsspel. Men jag tycker möjligheten ska finnas och jag (säkert många med mig) har tjatat på ATG om att införa reduceringsfunktion på sidan i flera år innan vi nu fick det, så det kommer nog. Skulle jag starta upp andelsspel så vill jag ha den möjligheten för det är då stora system verkligen är meningsfulla. En sak i taget.
Senast redigerad av Shooter den 2020-10-27 klockan 09:52. |
|
2020-10-27, 11:32 | #26 | |
Citat:
"Det fungerar redan nu för privatlagen på Tillsammans. Man kan välja ”Spela via ATG Tillsammans” när man lämnar in V86 eller V75. För andelarna som man kan skapa via startlistorna på ATG.se hoppas vi kunna lägga till stöd för reducerade spel, men det kräver ett lite större jobb och det finns i nuläget ingen tidplan. För butiksandelarna på ATG.se har vi i nuläget inga planer på att införa reducerade system." Egentligen har inte möjligheten att att reducera direkt på atg.se något att göra med varför det skulle kunna gå att reducera atg.se-andelarna. När man väl löser problematiken med filspel på atg.se-andelarna kommer det att gå att använda både detta nya inbyggda verktyg och alla andra externa varianter. Edit: Och framförallt. ATG verkar vara på det klara med den problematik som Butiksandelar trots allt skapar.
Bowery (+5) Senast redigerad av Strappa71 den 2020-10-27 klockan 13:50. |
||
2020-10-29, 18:24 | #27 |
Går det verkligen att rätta och följa avd för avd som medlem ( ej spelläggare) på tillsammans ett reducerat inlämnat system?
Jag får det inte att funka. |
|
2020-10-29, 18:51 | #28 | |
Citat:
Jag har haft jobbvecka och inte testat reducering/rättning själv ännu. Återkommer...
2020-10-30, 18:58 | #29 | |
Citat:
http://travrattning.com/ Sen länka till just det systemet. Så gjorde jag förr.
2020-10-30, 19:29 | #30 | |
Citat:
Travrättning.se är en utmärkt site, man kan undra varför inte ATG kör samma koncept? Då skulle alla inlämnade filer kunna rättas oavsett om dom skapats hos ATG eller externt. Nu krånglar man till det med påbörjade kuponger och hämta upp grundsystemet, känns omständigt. Och om man inlämnat ett reducerat system skapat på ATG så finns det ingen XML-fil att tillgå! Så det går inte att skicka någon fil till travrättning.se (tror jag, har inte full koll på detta). Vi får hoppas på bättring framöver. |
||
2020-10-30, 22:11 | #31 |
Spelläggaren måste välja "Dela" och på något sätt skicka länken till sina lagmedlemmar. ( Eller helt enkelt kopiera in länken i Tillsammanslagets lagchatt eller på system-info )
2020-10-31, 09:53 | #32 |
|
|
2020-10-31, 10:17 | #33 |
Administrator
|
Har de fixat buggen att man var tvungen att ladda om sidan för att rättningen skulle fungera?
Jag testade första dagen men störde ihjäl mig på att man fick refresha (och därmed fick sändningen bruten) för att resultatet skulle synas. Fortsätter nog med andra verktyg ett tag till.
2020-10-31, 10:40 | #34 | |
Citat:
De är fullt medvetna om refresh-problemet. Skulle bli förvånad om det inte åtgärdas vid första uppdateringstillfälle. Tips för att slippa få sändningen bruten: Koppla loss videospelaren.
2020-10-31, 10:47 | #35 |
Håller på pillar lite, men kan man se de färdiga kupongerna eller är det bara översikten man kan få fram?
|
|
2020-10-31, 12:01 | #36 |
Det finns ingen kuponglista i reduceringsklienten. Däremot kan du se dem under spelkvitton under mina spel när det väl är inlämnat.
2020-10-31, 16:14 | #37 |
Grymt av atg. Är själv småspelare numera och det känns väldigt bra att nu kunna gå in direkt på atg.se och göra ett okomplicerat abc system och inte behöva betala 100 kr i månaden för jokersystemet som har så väldigt mycket funktioner jag inte behöver.
|
|
2020-10-31, 19:53 | #38 | |
Citat:
Testa...
2020-11-02, 16:16 | #39 |
Förstår verkligen inte hur nån kan tycka att Atgs reduceringsfunktion är bra. (Bra initiativ möjligen) Skulle snarare beskriva den som bedrövlig. Visst det finns poäng, abc, utgångar och utdelning. Men användarvänligheten är ju bortom usel. Även om det är en Beta. Man borde definitivt ha väntat tills man hade något någorlunda färdigt, vettigt att erbjuda. Det här blir ju bara pinsamt.
Man måste nog vara bra fattig om man ska välja bort betaltjänster som BT & Joker. Ja även gratistjänsten Speltjänst är ju ett mycket bättre alternativ (även om den förvisso saknar utdelning). |
|
2020-11-02, 16:26 | #40 |
Om man bara använder sig av ABC-system och eller Utgångar är det ett fullt användbart alternativ anser jag. Och de flesta använder inte mer än så.
För resten duger det naturligtvis inte. Det kommer ingen slutlig version heller att göra. "Resten" är inte målgruppen. Och för den som använder sig av utdelningsvillkor finns det inget annat än BT+ som klarar av en vettig hantering av JP-omgångar. Men för minst 90% av alla är det ett lätt val att säga upp t ex Jokersystemet och få ett gratissystem på ca 1200 kr varje år istället.
2020-11-02, 19:21 | #41 |
Testade på V64 nu, var väl varken krångligt eller ej användarvänligt. Enda jag störde mig på lite var att det gick lite för segt att uppdatera systemet vid ändringar. Och att man inte kunde plocka bort bokstäver så man slipper klicka sig igenom ABCDE om man använder bara ABC t ex.
2020-11-02, 21:48 | #42 | |
Citat:
Om de verkligen klarar av att skala upp när antalet användare ökar. För det är ju en jäkla web-klient och det är aldrig riktigt bra. Allt med designen är i högsta grad Beta. Nu när de väl har tagit sig så här långt....kommer jag inte att släppa greppet på dem förrän det är "tillräckligt bra".
2020-11-02, 21:59 | #43 | |
Citat:
2020-11-02, 23:18 | #44 | |
Citat:
Förr eller senare ser råkar folk gå in och se att de kan göra allt de redan gör i Jokersystemet och då vet man aldrig hur mycket belastning de tål. Och dessutom med bättre rättning. Om folk har något att tänka med borde det bli den huvudsakliga reduceringsklienten. Men det är klart. Det är säkert att de har det ...
2023-01-17, 14:20 | #45 |
Det verkar inte finnas någon överblick där man kan se hur hårt varje häst är reducerad. Eller har jag missat något?
|
|
2023-01-17, 15:14 | #46 |
Du kan se hur din fördelning är i procent, om du spelar exp a-b-c så kan du efter du är klar med din reducering gå in på utdelning, då får du upp din fördelning. Hoppas att det hjälper dej att fatta bra beslut
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lobo (+10) |
|
2023-01-17, 17:28 | #47 | |
Citat:
Men det blir inte automagiskt bättre för att man t ex följer en mall. Allt handlar om att dra nytta av ANDRA "skills" än satsa lika mycket på alla hästar i en och samma avdelning. En del är t ex skickliga på att pricka tipsettor i lopp som de trots allt garderade. Uppsidan är att man får råd att ta med fler garderingshästar för samma pris. Nersidan är att det kräver skicklig inbördes ranking. Andra är helt världelösa på den typen av bedömningar och för dem är helt vanliga raka matematiska system det klart bästa. Som det mesta inom spel så "beror det på". Det beror på vad man är bra på.
2023-01-17, 18:40 | #48 |
Precis som Strappa skriver. Jag brukar sammanfatta det kort när någon frågar:
Bra på att sätta spikar? Kör matematiska lappar. Bra på att ranka lopp? Använd dig av reduceringsverktyg. Sen blir nästa steg för de som vill reducera att hitta ett sätt man trivs med för att göra det. Där får man prova sig fram och lära känna sig själv ytterligare. Finns en uppsjö av möjligheter, även i de gratisverktyg som är tillgängliga. |
|
2023-01-17, 18:46 | #49 | |
Citat:
Jag skulle hellre vinkla det så här: Om du är bra på att gardera in skrällar på relativt få hästar men kass ranka sett över alla garderingslopp så är reducerat inget för dig. Att hitta ett sätt att reducera som trivs med börjar lämpligen med att lära sig att förstå vad man vill uppnå med sin reducering. Inkluderat att förstå vad man ger upp.
2023-01-17, 20:15 | #50 |
Det är nog bäst att använda reducerat oavsett vad du är bra på.
Att spela reducerat handlar om att spela dom rader som man verkligen VILL spela. Sen gäller det att göra det på så smart sätt som möjligt så man inte får med massa dåliga rader på köpet som man egentligen inte vill betala för. |
|
2023-01-17, 20:37 | #51 | |
Citat:
Som sagt så är det bästa med att analysera omgången innan man bestämmer om och hur man ska komponera ett ev system. Ingen omgång är den andra lik. |
||
2023-01-17, 23:37 | #52 |
Jaså, dom hade gömt det där. Det borde ju finnas med i översikten. Om jag delar systemet med någon annan kommer ju inte den informationen fram.
|
|
2023-01-18, 07:17 | #53 | |
Citat:
Finns absolut spelare som klarar sig väsentligt bättre utan något reduceringsverktyg.
2023-01-18, 07:19 | #54 | |
Citat:
2023-01-18, 13:03 | #55 | |
Citat:
Jag är ”nästan” säker på att om systemet är inlämnat så visas fördelningen i procent för varje häst. Och är inne på Rätta. Senast redigerad av GGS den 2023-01-18 klockan 13:50. |
||
|