Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-10-18, 21:09   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58087
Standard

V75-Örebro 24 oktober

Dagens huvudlopp Svampen fick inte plats på V75 kupongen i år.

Ser spontant ut som en mycket svårlöst V75 gåta. Det gjorde det även igår i Gävle så att det ser svårt ut innebär inte med automatik högutdelning. Inga extra Jackpotpengar denna gång heller. Dubbla V75or lördag och söndag.

Örebro har alltid betraktats som en spetsbana och alltid fått kritik vid dåligt väder. Värt att tänka på.

I avdelning 1 blir nog Cab Lane favorit. Det var den senast också i Skellefteå. Då var det 1640m auto. Nu 2140 volt. Osäker på vad som passar den bäst, men motståndet ser på papperet betydligt värre ut nu och klarade som bekant inte att vinna sist.

Avd 2 STL ungdomslopp över 1609m. Brukar bli rörigt att reda ut och det är ju inte landets bästa kuskar som är med . Gardera på säger känslan.

3 volter och 2140 i avd 3. Ser också knepigt ut att räkna ut vinnaren. Spontant de två längst bak men Dixie Brick imponerade sist och är väl för klassen inte bara rundningsmärken på start heller.

Avdelning 4 har jag i princip noll koll på. Noterar att 10an är anmäld br ffg och med bike ffg.

Seismic wave blir väl jättefavorit i avd 5. Men bakspår över 1609 m och är den inte redan klar för nästa final? Kör Örjan i så fall för vinst ?

Avd 6 håller väl ingen superklass. 3100 m. Känns som att Västerbo Pokerface borde kunna vinna detta.

Sista loppet troligen dagens bästa . Förutsatt att det inte stämmer att Heart Of Steel ska gå med skor och vanlig vagn som det står söndag kväll är väl spets och slut på den det första man tänker på då de bästa hästarna fick dåliga spår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7), SO (+5), lenninen (+7), jomtien (+10), shasha (+10), Staketkusken (+10), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av olle den 2020-10-18 klockan 22:08.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-18, 21:31   #2

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1949
Standard

Ögnade listorna precis. Grym sport på lördag!
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-18, 23:14   #3

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10774
Standard

Tidiga tankar..

Avd 1. 2 Payet D.E är mitt drag. Hoppas han blir lite bortglömd. 6 Cargo Door, 10 Cab Lane och 12 Van Gogh Z.S lär det bli en hel del streck på (den ene i spets och den andre bäst i fältet?)

Avd 2. Det är väl två från framspår som sticker ut på förhand. 5 Loes och 7 Kantens Rose blir förmodligen 1a och 2a handare på rätt grunder. 12 Make More Cider får skrällnicken.

Avd 3. 15 ston på start över 3 volter. Tror ingen rår på dom längst bak men det får inte strula för mycket. Men bägge SKA bara ta in sina metrar.. Jag sätter min slant på Tessy D'ete!

Avd 4. Sticker ut hakan och ropar ut 3 Livi O'boy som vinnare. 6 Prime Lini blir favorit. 3,4,5,6 så har man helgarderat loppet tror jag.

Avd 5. 4 Chapuy bör ta sig förbi 2 Picasso och sitta i ledningen. Kan nog bli svårslagen i spets och på hemmaplan även fast han är fattigast i fältet. Motståndet står på bakspår.. 10 Seismic Wave blir tuff att stå emot.. 8 Smevikens Cruiser bör kunna smita ner 2a/3e utv men får nog isåfall dra tåget 500m kvar om han inte chansar. 11 Dragster kan dunderspurta med rätt lopp.

Avd 6. 6 Västerbo Pokerface är omgångens spik. Tyvärr lär den sluta på 60%+

Avd 7. En toppenfin avslutning på 75an med riktigt bra hästar (för årstiden) till start. Melanders stallform verkar fortfarande vara under isen.. Svårt att ropa ut en vinnare på förhand.. Varningen hamnar på 6 Lucifer Lane. Johan vill nog jävligt gärna vinna detta på hemmaplan men jag kommer gardera stort haha.

Så tänkte jag såhär på Söndag kväll
asgaya3141 (+3)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 09:37   #4

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 14869
Standard

Tror Nurmos två favoriter vinner i helgen ganska lätt !! Seismic Wave o Västerbo Pokerface!
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 01:08   #5

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

7 Stepping Moneyboy 2%
12 Algot Zonett 1%
2 Dear Friend 11%

Visst alldeles för tidigt att dra för stora slutsatser av spelprocenten så här tidigt i veckan men denna trio åker nog med på min kupong.

10 Seismic Wave vill man ju fälla med dessa förutsättningarna men tror nog han vinner det här utan större problem...
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 07:50   #6

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6145
Standard

Kantens Rose känns som en rätt bra favorit, åtminstone efter senaste intryck. Kevin Oscarsson är en bra kusk.

Loes och Misson Beach värsta emot. Bröderna Djuse.

Pastorns Lady åker nog med kupongen också. Duktig sprinter.

Tror man kommer långt på de 4.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 11:19   #7

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
7 Stepping Moneyboy 2%
12 Algot Zonett 1%
2 Dear Friend 11%

Visst alldeles för tidigt att dra för stora slutsatser av spelprocenten så här tidigt i veckan men denna trio åker nog med på min kupong.

10 Seismic Wave vill man ju fälla med dessa förutsättningarna men tror nog han vinner det här utan större problem...
Ja, jag tänkte också skriva Algot Zonett. Helt sjukt bortglömd. Kan se den vinna efter att ha tagit dödens efter en bit.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 12:04   #8

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2260
Standard

Olle: .... Dubbla V75or lördag och söndag. ....

Hade noll koll på att det var dubbla V75-or till helgen-TACK!Kul det ska bli!
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 12:47   #9
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Cargo Door i första måste med, hoppas inte alltför streckad blir den.

Seismic Wave ska fällas från bakspår på kort. Vad händer om Chapuy springer en 09 tid där framme??

Senast redigerad av trance_error den 2020-10-20 klockan 12:57.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 13:53   #10

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Cargo Door i första måste med, hoppas inte alltför streckad blir den.

Seismic Wave ska fällas från bakspår på kort. Vad händer om Chapuy springer en 09 tid där framme??
Hur ofta springer man niotider på Örebro? Tae Kwon Deo har banrekordet med 1.09,8. Chapuy är ingen elithäst. Det är å andra sidan Seismic Wave.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 13:57   #11
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Hur ofta springer man niotider på Örebro? Tae Kwon Deo har banrekordet med 1.09,8. Chapuy är ingen elithäst. Det är å andra sidan Seismic Wave.
Inte ofta men Chapuy sprang 09 tid förra månaden

Spika du Seismic Wave

Senast redigerad av trance_error den 2020-10-20 klockan 14:02.
Gammal 2020-10-20, 18:31   #12

Standard

Citat:

Spika du Seismic Wave
Jo, på en helt annan bana. Ville bara poängtera att det är en häst i världshistorien som har sprungit under 1.10,0 på Örebrotravet. Att Chapuy skulle göra det på lördag är med andra ord inte givet.

Jag tycker det ser ut som att Seismic Wave är huvudet högre än dessa. Om det sedan blir lite körning mellan Picasso och Chapuy (kanske även Bergh vill ha ett ord med i laget) kan ju Örjan bara glida med i draget bakom Åke och sätta in stöten när de andra lekt rommen av sig.
Gammal 2020-10-21, 16:23   #13
Banned

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5163
Standard

Åke

Citat:

Spika du Seismic Wave
Åke blir för het när det är V75. Galopp på lur...

Örjan COOL!

Senast redigerad av valo den 2020-10-21 klockan 16:44. Anledning: tillägg
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 10:21   #14

Reg.datum: dec 2016
Sharp$: 781
Standard

Avd.6
73% i skrivande stund på nr. 6 Västerbo Pokerface. Måste väl ändå vara galet överspelad ?

Nr.2 Golden Guard har spetsläge och i den positionen har han 3/3. Inte säkert att de släpper denna gången. Spelad till 2%. Oavsett får den en mycket gynnsam resa på innerspår som är nödvändigt på den långa distansen ( som Statistik-Jens skulle skrivit )

Nr.3 Accolade hoppas de slipper göra för mycket grovjobb med och tränaren tycker hästen är lika bra som favoriten. Ska bli intressant att höra vad Sandra Mårtensson säger om denna och även om nr.5 Loes i avd.2 På den sistnämnde varnade hon sist men den ströks för feber.
Gammal 2020-10-23, 13:12   #15

Shooters avatar

Sharp$: 37883
Standard

Det blir nog inga stora pengar i morgon. Västerbo Pokerface känns klar. Seismic Wave och Kantens Rose är bägge stora favoriter, men man får väl hoppas på att sänka någon av dem.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 14:49   #16

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Tror ROMANESQUE har en bra chans i avd7. Såg kanonfin ut senast som instängd mot bra motstånd. ZARENNE FAS kliver fram och sätter upp hårt tempo och Jepson hittar lucka sista biten.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 14:59   #17

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15003
Standard

Fredags stänkare

Speedway banan bjuder på trav och inte mindre än 3 sprinterlopp där bakspåren är mer bortlottade än normalt.

11 Make More Cider 3% är just bortlottad men likväl lite spännande på sin grymma form och 17 åriga underbarnet Lill Gustav i sulkyn. Han har kört 167 lopp i år vunnit 17 och varit på plats 44 ggr med ganska lågklassiga hästar.

3 Livi Oboy 7% står perfekt inne och försiktige Moberg är så där lite lagom optimistisk. Det är nästan som ett klartecken.
7 Stepping Moneyboy 2%. Toppfin i senaste starterna. Ok lite vingelläge men som ni vet är Jepson och Martinsson mitt dreamteam.

1 Macelleria 5% har fått luriga spår 1 men Robban kör i segerrus och struntar nog i detta.
Ok många startsnabba så Berghan kanske kör taktiskt och tar dom till slut.
7 Adde S.H. 2% är mitt bästa stänkardrag. Är värd en vinst men behöver flyt.

1 Frozen Queen 8% och 4 Estelle Nordique 2% är två urstarka Melko märrar. Ok kluriga spår och måste ha hjälp med tempot men skrälldugliga. Västerbo är väl bästa hästen men 70% är helt galet i min värld.

Heart Of Steel och Zarenne Fas känns som ett stabilt Tvåhästarslås.

Dixie Brick och Tessy D’ete är möjligen oxå ett lås men distansen är nog ett halvvarv för kort och vinnaren finns kanske på förstavolten.
Varför inte Cordelia I.S. 2%. Formen verkar bra.
Nollkollolisten (+10)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-10-23 klockan 15:53.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 18:56   #18

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Jo, på en helt annan bana. Ville bara poängtera att det är en häst i världshistorien som har sprungit under 1.10,0 på Örebrotravet. Att Chapuy skulle göra det på lördag är med andra ord inte givet.

Jag tycker det ser ut som att Seismic Wave är huvudet högre än dessa. Om det sedan blir lite körning mellan Picasso och Chapuy (kanske även Bergh vill ha ett ord med i laget) kan ju Örjan bara glida med i draget bakom Åke och sätta in stöten när de andra lekt rommen av sig.
Varför skulle en tid under 1.10 vara tvunget för att vinna loppet?

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 18:57   #19

Standard

Tycker nog också att Västerbo Pokerface blir för stor favorit, även om det är bra häst.
Kommer nog ta med Frozen Queen, Estelle Nordique och Accolade på min kupong.

Frequency Am tycker jag blir helt bortglömd i ungdomsloppet.

Verkar som att det kommer bli skrik på Quarcia. Jag kommer nog välja Tessy D'ete som min chanspik, samt Heart of Steel i sista.

Senast redigerad av Nobleflash den 2020-10-23 klockan 19:03.
Gammal 2020-10-23, 19:00   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det blir nog inga stora pengar i morgon. Västerbo Pokerface känns klar. Seismic Wave och Kantens Rose är bägge stora favoriter, men man får väl hoppas på att sänka någon av dem.
Betänk detta med att nu kommer vi in i tider med många små- och mellanbanor med medioker banpersonal och ett väder som är mycket nyckfullt. Många "halshästar" som absolut får slita i denna väderlek med skiftande väderlek.

Det är NU vi skall börja ta tillbaks alla jackpottpengar som vi tappat, då möjligtvis de stora bovarna står över slikt, "enkla" omgångar...

Gammal 2020-10-23, 19:07   #21

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

1 2 6 7 8 10 11 12
2 3 4 5 7 8 11
10
3 4 7
4
6
2 3 4 6 7 9 10
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 19:11   #22

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 2374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Tycker nog också att Västerbo Pokerface blir för stor favorit, även om det är bra häst.

Verkar som att det kommer bli skrik på Quarcia. Jag kommer nog välja Tessy D'ete som min chanspik, samt Heart of Steel i sista.
I princip samma tankar här.
Tessy är van betydligt hårdare motstånd.
supermandus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 19:19   #23

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4152
Standard

Citat:
Ok ,Chapuy kan bara springa ex.10,8 imorgon på Örebro samma måste väl gälla för Seismic Wave 1 sek sämre. (11,0ak som bästa tid i Sverige (på Örebro faktiskt))
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 19:31   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Ok ,Chapuy kan bara springa ex.10,8 imorgon på Örebro samma måste väl gälla för Seismic Wave 1 sek sämre. (11,0ak som bästa tid i Sverige (på Örebro faktiskt))
Tider har alltid genom massvis av år visat sig enkom vara, just tider. Det viktigaste är utgångstempo och positioner, samt banunderlag. Går det sakta i början på ex. Örebro, ja då är det skitsamma om den från bakspår har två sekunder bättre rekord än någon som troligtvis sitter i spets och får bestämma. Detta tillsammans med ett kort upplopp. Är innerpåret värdelöst, ja då kan detta helt klart gynna dem där bak, men inte alltid då de alltid kan råka ut för dåliga ryggar och störningsmoment...

Efterhandaren (+5)
Gammal 2020-10-23, 19:33   #25

Standard

Citat:
Hm jag fattar nada av ovanstående redovisning men jag kanske missar det finstilta.
Gammal 2020-10-23, 19:37   #26

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Betänk detta med att nu kommer vi in i tider med många små- och mellanbanor med medioker banpersonal och ett väder som är mycket nyckfullt. Många "halshästar" som absolut får slita i denna väderlek med skiftande väderlek.

Det är NU vi skall börja ta tillbaks alla jackpottpengar som vi tappat, då möjligtvis de stora bovarna står över slikt, "enkla" omgångar...

Det har jag skrivit om tidigare, men det ser ut att bli fint väder och bra bana i morgon. Har redan lämnat in, kör reducerat på 10 kuponger och får se loppen i efterhand. Spikar Västerbo Pokerface och Tessy D'ete.
Gammal 2020-10-23, 20:16   #27

Standard

Citat:
Det har jag skrivit om tidigare, men det ser ut att bli fint väder och bra bana i morgon. Har redan lämnat in, kör reducerat på 10 kuponger och får se loppen i efterhand. Spikar Västerbo Pokerface och Tessy D'ete.
"Fint väder" har inget med halshästar att göra. Betänk att det ofta under denna tid på Örebro är väldigt skiftande lufttemperaturer och dimma och skit som drar in över banan - detta sagt med över 25 års erfarenhet av banan och vädret där... Fuktigt som in i helvetet där!

Gammal 2020-10-23, 20:28   #28

Shooters avatar

Standard

Citat:
"Fint väder" har inget med halshästar att göra. Betänk att det ofta under denna tid på Örebro är väldigt skiftande lufttemperaturer och dimma och skit som drar in över banan - detta sagt med över 25 års erfarenhet av banan och vädret där... Fuktigt som in i helvetet där!

Det ska regna till en början och sedan blir det fint. Bra för banan.
Gammal 2020-10-23, 21:08   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Hm jag fattar nada av ovanstående redovisning men jag kanske missar det finstilta.
Jag menar bara att om man menar att Chapuy inte kan upprepa en 09 tid så bör väl inte heller S.W. springa sin maximala tid på Örebros oval, samma förutsättningar gäller väl för båda. Sen tar jag åtminstone topp 5 på streckprocenten i detta lopp. Så ingen spik för mig i det stora red. systemet, möjligen A häst på C.
Gammal 2020-10-23, 21:16   #30

Standard

Citat:
Tider har alltid genom massvis av år visat sig enkom vara, just tider. Det viktigaste är utgångstempo och positioner, samt banunderlag. Går det sakta i början på ex. Örebro, ja då är det skitsamma om den från bakspår har två sekunder bättre rekord än någon som troligtvis sitter i spets och får bestämma. Detta tillsammans med ett kort upplopp. Är innerpåret värdelöst, ja då kan detta helt klart gynna dem där bak, men inte alltid då de alltid kan råka ut för dåliga ryggar och störningsmoment...

Vet väl det, men nu diskuterades det tider.
Gammal 2020-10-23, 21:22   #31

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Citat:

Helt rätt tänkt!

Bara det att om man tror att dålig bana/väder och vind kan fälla ngn storfavorit, så ska man fortfarande hitta skrällvinnaren bakom...

Alltid ett problem tyvärr
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 21:23   #32

Standard

Citat:

Hmm, eventuellt ändrar jag mig och kör Prime Lini som spik. Kommer den till ledning ska den slås därifrån.

Quarcia visade fin form senast. Dixie Brick också. Activated lite på gång igen. Kan nog bli 4st på kupongen där ändå med Tessy D'ete.
Gammal 2020-10-23, 21:30   #33

mr_stylezs avatar

Standard

Jag säger för övrigt att Chapuy blir morgondagens mest överstreckade.
Folk verkar ha låst sig vid att 4 lr 10 ska vinna det loppet, men det är 9 andra bra hästar bakom, många varav i toppform...

Jag personligen tror 10an brakvinner, närmst "perfekta" förutsättningar då 1,2,3,4,5,7 alla är startsnabba, särskilt 4 och 5, lär gå galet fort första 500... Chapuy inget att lita på heller, hoppade sist på Örebro och kan den verkligen svara Mr Clayton JF om den laddas fullt, jag är inte 100 på det..

10 däremot:
- Bäst kusk
- Bäst form (stallet)
- Är bästa hästen, överlägset.
Örjan behöver bara vänta in körningen första 500, gå på säg 600 kvar i spåren och plocka ner dem, vem ska stå emot den? Inte 4an iaf, det vågar jag nog lova.
Nej att den inte är 75% tackar iaf jag för!

Det finns dock såklart saker som kan fälla den, klar för final som ngn sa, Örjan kör ibland för sent med storfavoriter bakifrån, samt alla hästar kan såklart vara sjuka ibland lr bli störda till galopp..
Händer det så kan exakt ALLA vinna bakom.

Mina främsta bud är isf:
5 som jag tror tar spets lr får rygg ledaren.
11 som äntligen fick en ordentlig kusk sist, vann direkt, samma kusk igen nu (Erik A)
3 har gått otroligt bra 5 lopp i rad nu, fast med allt sparat sist, kan sitta bra på det här, se upp!

Jag spikar iaf 10an på huvudlappen, sen alla hästarna på liten skrällapp om den av ngn anledning bränner av.
Så kan resten av landet få gå på nr 4
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 21:31   #34

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 3112
Standard

Någon som har tillgång till Berglunds tips
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 22:22   #35

Standard

Citat:
Vet väl det, men nu diskuterades det tider.
Ja, det diskuterar jag till en del, men jag lägger ingen större vikt vid dessa om det inte är tilläggslopp och extrema skillnader. Vad anser du att tider kommer göra för skillnad här?

Gammal 2020-10-23, 22:24   #36

Standard

Citat:
Hmm, eventuellt ändrar jag mig och kör Prime Lini som spik. Kommer den till ledning ska den slås därifrån.

Quarcia visade fin form senast. Dixie Brick också. Activated lite på gång igen. Kan nog bli 4st på kupongen där ändå med Tessy D'ete.

Quarcia funderar jag också skarpt på - spurtar ju underbart bra med rätt lopp!

Gammal 2020-10-23, 22:37   #37

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:

Har du koll på ngn speciell halshäst för omgången imorn fulsprit?
Just den biten är ju tyvärr väldigt dålig på att komma ihåg/föra statistik på... :/
Gammal 2020-10-23, 22:37   #38

Standard

Citat:
Ja, det diskuterar jag till en del, men jag lägger ingen större vikt vid dessa om det inte är tilläggslopp och extrema skillnader. Vad anser du att tider kommer göra för skillnad här?

Bakspår är bakspår på kort distans, sen får hästen vara en elitloppshäst eller ej.
Ska garderas i min bok 9ggr av 10. Enl min mening är inte detta den 10:e.
Men har haft fel otaliga gånger.
Gammal 2020-10-23, 23:05   #39
kh

Reg.datum: nov 2019
Sharp$: 330
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Dagens huvudlopp Svampen fick inte plats på V75 kupongen i år.

Ser spontant ut som en mycket svårlöst V75 gåta. Det gjorde det även igår i Gävle så att det ser svårt ut innebär inte med automatik högutdelning. Inga extra Jackpotpengar denna gång heller. Dubbla V75or lördag och söndag.

Örebro har alltid betraktats som en spetsbana och alltid fått kritik vid dåligt väder. Värt att tänka på.

I avdelning 1 blir nog Cab Lane favorit. Det var den senast också i Skellefteå. Då var det 1640m auto. Nu 2140 volt. Osäker på vad som passar den bäst, men motståndet ser på papperet betydligt värre ut nu och klarade som bekant inte att vinna sist.

Avd 2 STL ungdomslopp över 1609m. Brukar bli rörigt att reda ut och det är ju inte landets bästa kuskar som är med . Gardera på säger känslan.

3 volter och 2140 i avd 3. Ser också knepigt ut att räkna ut vinnaren. Spontant de två längst bak men Dixie Brick imponerade sist och är väl för klassen inte bara rundningsmärken på start heller.

Avdelning 4 har jag i princip noll koll på. Noterar att 10an är anmäld br ffg och med bike ffg.

Seismic wave blir väl jättefavorit i avd 5. Men bakspår över 1609 m och är den inte redan klar för nästa final? Kör Örjan i så fall för vinst ?

Avd 6 håller väl ingen superklass. 3100 m. Känns som att Västerbo Pokerface borde kunna vinna detta.

Sista loppet troligen dagens bästa . Förutsatt att det inte stämmer att Heart Of Steel ska gå med skor och vanlig vagn som det står söndag kväll är väl spets och slut på den det första man tänker på då de bästa hästarna fick dåliga spår.
AVD1: 2,6,12 AVD2:2,3,5,7 AVD3: 15 AVD4: 2,3,4AVD5: 10 AVD6:3,6,10,12 AVD7:9! Såå svårt var det väl inte
kh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-23, 23:36   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Har du koll på ngn speciell halshäst för omgången imorn fulsprit?
Just den biten är ju tyvärr väldigt dålig på att komma ihåg/föra statistik på... :/

Tyvärr inte, käre frände, men vet bara att i dessa klimatförändringar från sommar/höst/vinter kan göra att "skithästar" höjer sig och kanonhästar viker ned sig vid minsta lilla motstånd - kan tyvärr inte hjälpa dig där. Vet bara att så är faktum...

mr_stylez (+5)
Gammal 2020-10-23, 23:39   #41

Standard

Citat:
Bakspår är bakspår på kort distans, sen får hästen vara en elitloppshäst eller ej.
Ska garderas i min bok 9ggr av 10. Enl min mening är inte detta den 10:e.
Men har haft fel otaliga gånger.
Okey, men då talar vi troligtvis samma språk. Jag menade att om en bakspårshäst sprungit ex. två sekunder snabbare i rekord så har detta inget att säga om denne har bakspår. Det är så mycket annat så spelar större roll - dvs. löpningsförlopp och tempo...

Gammal 2020-10-24, 05:14   #42

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Har varit inne på att spika 1.Macellerio då det låter kanon i stallet men sen kom strykningen på Ad Hoc då vet jag inte vad Peter.U hittar på från start.Örebro Har ju ingen vinklad startbilsvinge heller men det kan gå ändå.Värsta som kan hända är att Åke Lindblom ger sig in i en spetsstrid mot Robert Bergh och det kan gynna en sådan häst som Dragster.

Men första tanken då jag har förtidslirat Macellerio till oddset 30 gånger är att den bara vinner här.

Som ni ser jag nämner inte Örjans uppsittning.
Gammal 2020-10-24, 05:22   #43

Standard

Känns som Olle har varit inne och tryckt ner oddset på 8.Bianca Sisa och det finns inte mycket till spelvärde kvar där.
Gammal 2020-10-24, 06:10   #44

Standard

6.Västerbo Pokerfave står med tre ben i mål och det är den klart bästa spiken i omgången trots väldigt hög procent så lär den trenda neråt i studion och det lär väl lysa rött då?

Måste vi helt klart lägga på Johan Untersteiner med sin 2.Dear Friend som står på tur för seger här.Förmodligen får pappa hjälpa till för att hålla ut Disco Volante i en solfjäder effekt som det kan bli här.Att 2.Dear Friend är streckad under 15% är jag nöjd över.Skall ni spela tvilling såg gör det isåfall på röda kuskar far och son för det kommer jag att göra.

Så kommer tlli den vassaste stallformen just nu ochdet går riktigt bra för Robban.Då pratar vi om 1.Macelleria och Robert
Bergh som jag tror bara vinner det här loppet för den står på tur nu.Sen vill Guldtanden inte bjuda på en gratisledning till Robban inte heller Peter.U med Adde S.H som vek ner sig lätt sist men nöjd med strykningen på 6.Ad Hoc.

Har lirat en DD Komb Macelleria 30gånger ihop med Dear Friend 11 gånger total odds där 330 gånger på en satsad hundring.

Lycka till/Spiken

Senast redigerad av Spiken64 den 2020-10-24 klockan 06:11.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 09:21   #45

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6541
Standard

Alltså jag är nog beredd att äta upp ett ngt klädesplagg om Macelleria håller ut Chapuy, Mr Clayton och Adde SH.. Tror att Seismic vinner hur det än blir kört.

Noterar också att såväl Beethoven (enl intervjuer) och Aper Mede (enl Björnkollen) ska strykas men ännu inte gjort det?!
znipstern (+1)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 09:31   #46

Standard

Dear Friend är ju enda stoet i sista loppet. Brukar ju kunna smälla till då.
Gammal 2020-10-24, 09:42   #47
Banned

Standard

"...en ska inte vara blöt int'... "(Lars Ekborg)

V75
Inlämnat: 2020-10-23, 13:22
Örebro
Lördag 2020-10-24
Start: 16:20
Kostnad: 113,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 10, 11 (1, 12)
2: 11 Make More Cider (7, 2)
3: 12, 14, 15 (8, 7)
4: 10 C.M.T.Queen Bee (6, 5)
5: 10 Seismic Wave (4, 1)
6: 6, 7 (1, 12)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (3, 9)

3x1x3x1x1x2x12 = 216 rader.
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr. Avgift 5,00 kr.
Totalt: 113,00 kr.
Rättningskod: ZDZ KTL PWR

Heja ÖSK!
heddari (+10)

Senast redigerad av valo den 2020-10-24 klockan 09:45. Anledning: extra
Gammal 2020-10-24, 10:30   #48

Standard

Citat:
Varför skulle en tid under 1.10 vara tvunget för att vinna loppet?

Fråga den som i början av tråden frågade ”vad händer om Chapuy går en 09-tid?”

Ser att diskussionen har fortsatt och gått vidare. Jag tycker inte heller att tider är särskilt intressanta att diskutera. Framför allt inte ”om den hästen går världsrekord, vem ska slå den då?”-resonemang. Därför reagerade jag på argumentet att Chapuy skulle gå banrekord och därigenom utgöra ett hot mot Seismic Wave.

Betydligt mer intressant vore ju om den som tror på Chapuy kunde utveckla sina argument angående varför det är en sådan superhäst att den kommer hålla undan för jordbävningen från Tullinge.
Gammal 2020-10-24, 10:48   #49

Timotimos avatar

Sharp$: 2794
Standard

Någon som vet vad frd betyder,Picasso diskad för de.
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 10:54   #50

Sharp$: 4317
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Timotimo Visa inlägg
https://www.aftonbladet.se/sportblad...tiden-besviken
Timotimo (+10)
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 10:58   #51

Standard

Citat:
Fråga den som i början av tråden frågade ”vad händer om Chapuy går en 09-tid?”

Ser att diskussionen har fortsatt och gått vidare. Jag tycker inte heller att tider är särskilt intressanta att diskutera. Framför allt inte ”om den hästen går världsrekord, vem ska slå den då?”-resonemang. Därför reagerade jag på argumentet att Chapuy skulle gå banrekord och därigenom utgöra ett hot mot Seismic Wave.

Betydligt mer intressant vore ju om den som tror på Chapuy kunde utveckla sina argument angående varför det är en sådan superhäst att den kommer hålla undan för jordbävningen från Tullinge.
Finns två stora favoriter idag. (Kantens Rose räknas inte eftersom ungdomslopp). Båda kan inte spikas!
Jag väljer Västerbo Pokerface i avd. 6 som spik, alltså garderas S.W i lopp 5.
Vem som är superhäst lämnar jag därhän.
Gammal 2020-10-24, 11:05   #52
Banned

Standard

Fråndömd

Citat:
Ursprungligen postat av Timotimo Visa inlägg
Betyder "fråndömd". Vet att t.ex Riordan inte fick prispengar för segern med någon häst som startade med felaktigt anmäld startprissumma.
Timotimo (+10)
Gammal 2020-10-24, 11:09   #53

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Skälet till att det blivit en diskussion om 09-tid är att Åke Lindblom igår i direktintervju i atg.se sa, att Chapuy gick den tiden på Färjestad förra gången från samma spår på samma distans. Åke sa' att hästen känns minst lika bra nu. Kommentatorerna diskuterade då vad Seismic Wave kan från bakspåret.

Min uppfattning är, att Seismic Wave har så hög kapacitet att han slår Chapuy alla dar i veckan. Spik.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 12:04   #54

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Skälet till att det blivit en diskussion om 09-tid är att Åke Lindblom igår i direktintervju i atg.se sa, att Chapuy gick den tiden på Färjestad förra gången från samma spår på samma distans. Åke sa' att hästen känns minst lika bra nu. Kommentatorerna diskuterade då vad Seismic Wave kan från bakspåret.

Min uppfattning är, att Seismic Wave har så hög kapacitet att han slår Chapuy alla dar i veckan. Spik.
Nej, frågan ställdes i tisdags på första sidan i den här tråden.

Vad Åke Lindblom drömmer om bör man ju som alltid ta med två nypor salt.
Gammal 2020-10-24, 12:10   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Känns som Olle har varit inne och tryckt ner oddset på 8.Bianca Sisa och det finns inte mycket till spelvärde kvar där.
Inte haft tid att läsa på i veckan. Kollade igenom omgången och betaltjänsterna precis i någon timme. Är inte jag utan spelvärde.se som tryckt ner oddset på den. Hittade inga roliga spel alls till dagens omgång tyvärr så avvaktar med ev spel till i morgon när det är fantastiska lopp i Stockholm. Lycka till med dagens spel.
Gammal 2020-10-24, 12:41   #56

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2980
Standard

Noterar att det surras mycket om Chapuy här. Det kommer bli massivt snack om den i TV4 senare från Per Skoglunds mun, säkert med några tårar i halsen också. De kommer vinkla på ”Glada Åke Lindblom” som ATG-tv alltid gör på Örebro, är de på Halmstad så är det Peter U och så vidare ...

Men enligt mig är Åke Lindblom inte längre en toppkusk eller tränare. Det är större chans att Chapuy galopperar i starten än segerdefilierar. Sedan kommer tv spela helt oskyldiga.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 12:51   #57

Standard

Bolagssystemet gick in förra veckan och gav 15 400 kr. Om någon/ett par av mina streckade tvåor i stället vunnit - och inte favoriterna på slutet - hade utdelningen blivit BETYDLIGT högre. Jag håller inte med Nollkollisten om vilka favoriter som ska spikas.

1) 1,2,6,10,11 r12-7 (favoriten 10 är ojämn och har aldrig vunnit från bakspår. Fick en smörresa i andra ytter på Skellefteå och borde ha vunnit för att få godkänt. 3 tar väl ledningen och släpper till 6, som såg fin ut senast och nu är kraftigt kuskförstärkt. 11 var favorit i Norska Derbyt, där han blev bortkörd - nu Erik i vagnen. 1 är bra, men kan få trafikproblem från innerspåret. 2 är ett fynd till 4 %. Han var nära att slå 12 senast på Romme)

2) 7 r2-5 (7 kommer från idel segrar och har erfaren kusk. Spikas)

3) 8,10,12,14,15 r11-6 (framspårshästarna skall inte räcka. 12 räddade min dag senast med att vinna en DD till bra odds. Hon var då grym efter vila. Är nu andrefavorit och min vinnare. Favoriten 8 streckas men måste garderas. 14 och 15 är urstarka mångmiljonärskor. 10 var tvåa efter Wild Love på Kalmar och bara streckad till 11 %)

4) 2,4,5,6,11 r3-7 (Erik pilar till ledningen med 5 bfro. Men 4,6 och 8 är också startsnabba. 11 är alltid bra i ledningen och blir därför bortglömd här till 8 % från bakspår. Favoriten 6 streckas naturligtvis, men han borde vunnit senast på Skellefteå och skall garderas)

5) 10 r4-1 (10 är på väg till eliten och mosar detta gäng från alla positioner alla dar i veckan. Spika och gå vidare)

6) 1,2,6,12 r3-11 (tre strykningar gynnar bakspårshästarna, där 12 är bäst. I stayerloppet är 6 dagens mest streckade favorit. Han var grym senast. Han är dock trög från start och får ett tungt lopp. 2 tar ledningen. Gillar distansen och var nära att kvala in till Derbyt. Kuskminus. Släpper till 1, som får 6 i dödens. 12 gick i dödens senast utanpå Very Kronos. 6 är en vettig spik. Jag har råd att gardera och hoppas 2 eller 12 skräller)

7) 3,4,7,9,10,12 r2-6 (2 tar ledningen och släpper till pappa med favoriten 3. 9 är värst emot. Jag garderar med Melanders 7 och 10, som kanske får svårt från bakspåret. Goop låter uppåt liksom Jepson på 4, som hade "allt" kvar i mål senast. 12 såg ut att vara på väg uppåt senast och kan leverera en bra spurt)

Kostar 1500 kronor. Lycka till!
Gotland (+7), Staketkusken (+5), asgaya3141 (+5)
Gammal 2020-10-24, 12:57   #58

Standard

Dagens Chanssystem alt. idiotsystem för S.W. är inte med
V75
Inlämnat: 2020-10-24, 12:52
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 54,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Victory Lee (10, 11)
2: 3, 4, 11 (7, 2)
3: 15 Tessy d'Ete (8, 12)
4: 4, 10, 11 (6, 5)
5: 4, 7 (10, 1)
6: 1, 6, 12 (3, 10)
7: 3, 11 (9, 10)

1x3x1x3x2x3x2 = 108 rader.
108 x 1 x 0,50 kr = 54,00 kr.
Totalt: 54,00 kr.
Rättningskod: TGT KTN FHC
Gammal 2020-10-24, 13:18   #59

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Svs ger 9,60 på tvillingen Frozen Queen/Västerbo Pokerface, tycker jag känns rejält högt, speciellt efter de tre strykningarna...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 13:21   #60

Standard

I:
V75
Inlämnat: 2020-10-24, 13:01
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 9, 10, 11, 12 (7, 2)
2: 2, 3, 6, 7, 11 (5, 8)
3: 8, 15 (12, 14)
4: 6 Prime Lini (5, 4)
6: 1, 3, 6, 12 (10, 2)
7: 2, 3, 9 (10, 7)

6x5x2x1x1x4x3 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.

II:
V75
Inlämnat: 2020-10-24, 13:15
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 30,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Cargo Door (10, 11)
2: 7 Kantens Rose (2, 5)
3: 8, 12, 14, 15 (10, 9)
4: 3, 5, 6, 7, 10 (4, 2)
6: 12 Algot Zonett (6, 1)
7: 2, 3, 9 (10, 7)

1x1x4x5x1x1x3 = 60 rader.
60 x 1 x 0,50 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
Gammal 2020-10-24, 13:32   #61

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 2514
Standard

Jag har ju skrivit här i fyra år att Timo Nurmos inte kan träna upp sprinters. På dom fyra åren har han inte vunnit mer än två sprinterlopp på V86 och V75. Många många starter blir det. Ofta som favorit.
Han är naturligtvis en fantastisk tränare, men en traktortränare. Starka, fantastiska hästar som kan gå sprintertider över lång distans. Men det räcker inte. Man måste ha speed. Och det är inte så han tränar.
Jag har tjänat mycket pengar på den kunskapen då han automatiskt görs till favorit även på 1600 bakspår. Idag två stycken. Tack. Nu vann Seismic på 1600 sist han startade över distans. Mot klent motstånd. Klart man alltid gaddar upp Nurmos över sprinterdistans. Speciellt om han har Jorma i jollen. Kör konstant för sent men är kanske världens bästa spetskusk.
SistaStallskriket (+25), Ace (+5), Grant (+5), Staketkusken (+5), asgaya3141 (+2)
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 13:42   #62
Banned

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 14
Standard

Frozen Queen. Stark senast på distansen som tvåa och dessförinnan två raka vinster under året på samma distans. Erik A. upp , släpper till Örjan? FQ borde få bra läge innan upploppet att gå ut i det nu decimerade fältet. Spurtar till vinst? Västerbo Pokerface har aldrig provat distansen och inte gjort några direkta monstertider på lång i övrigt. Tippas
nog allmänt för den fina rundningen av fältet på medel nyligen på V75. Jag tror i nuläget mer på FQ.
Kilroy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 14:04   #63

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Svs ger 9,60 på tvillingen Frozen Queen/Västerbo Pokerface, tycker jag känns rejält högt, speciellt efter de tre strykningarna...
Höjd till 11ggr, hur resonerar dom?...är ju såklart inte stenklar, men finns ju många scenarier för detta utfall...13,75 nu...mera normala 8,10 nu...

Senast redigerad av mikaels den 2020-10-24 klockan 14:54.
Gammal 2020-10-24, 14:32   #64

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Jag har ju skrivit här i fyra år att Timo Nurmos inte kan träna upp sprinters. På dom fyra åren har han inte vunnit mer än två sprinterlopp på V86 och V75. Många många starter blir det. Ofta som favorit.
Han är naturligtvis en fantastisk tränare, men en traktortränare. Starka, fantastiska hästar som kan gå sprintertider över lång distans. Men det räcker inte. Man måste ha speed. Och det är inte så han tränar.
Jag har tjänat mycket pengar på den kunskapen då han automatiskt görs till favorit även på 1600 bakspår. Idag två stycken. Tack. Nu vann Seismic på 1600 sist han startade över distans. Mot klent motstånd. Klart man alltid gaddar upp Nurmos över sprinterdistans. Speciellt om han har Jorma i jollen. Kör konstant för sent men är kanske världens bästa spetskusk.
201014-9 Solvalla (V86-6) Jaques Noir, 1640:4
200923-9 Solvalla (V86-6) Hachiko de Veluwe, 1660:4
200923-8 Solvalla (V86-4) Ghostintheshell, 1640:4
200729-7 Solvalla (V86-5) One Kind of Art, 1640:12

Där har du Nurmos segrar över kort distans på V86 och V75 utifrån starterna som är tillgängliga via travsport.se. Jag räknar till fler än två.
Gotland (+4), shasha (+5)
Gammal 2020-10-24, 14:36   #65

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5271
Standard

V4
Inlämnat: 2020-10-24, 14:35
SistaStallskriket andelsspel
Örebro
Lördag 2020-10-24
Start: 14:45
Kostnad: 392,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 8, 9 (1, 2)
2: 3 Uto Broline (4, 2)
3: 2, 3, 4, 5, 8, 9, 11 (6, 10)
4: 1, 3, 4, 5, 6, 8, 11 (9, 7)

4x1x7x7 = 196 rader.
196 x 1 x 2,00 kr = 392,00 kr.
Totalt: 392,00 kr.
SistaStallskriket är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 14:42   #66

Standard

V4
Inlämnat: 2020-10-24, 12:56
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5 (1, 8)
2: 2, 3, 4 (9, 10)
3: 2, 6 (9, 5)
4: 1, 3, 5, 8, 11 (6, 9)

2x3x2x5 = 60 rader.
60 x 1 x 2,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Gammal 2020-10-24, 14:44   #67

Standard

V4
Inlämnat: 2020-10-24, 14:43
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 5, 8 (9, 11)
2: 3 Uto Broline (2, 9)
3: 1, 2, 5, 6, 9 (4, 8)
4: 1, 3, 5, 8 (11, 9)

5x1x5x4 = 100 rader.
100 x 1 x 2,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: ZKZ FTV GCL
Gammal 2020-10-24, 14:48   #68

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

V4
Inlämnat: 2020-10-24, 14:47
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 220,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Sebastian Hall (4, 8)
2: 3 Uto Broline (2, 4)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (2, 9)
4: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (1, 3)

1x1x11x10 = 110 rader.
110 x 1 x 2,00 kr = 220,00 kr.
Totalt: 220,00 kr.
Rättningskod: ZCX MTP HCJ
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 14:49   #69
Banned

Standard

6,11
2,5,7,11
8,10,14,15
3,4,5,6
4 Chapuy
6,10,11,12
3 Hesrt of Steel

Min rad må spelgudarna vara med oss

Senast redigerad av trance_error den 2020-10-24 klockan 14:50.
Gammal 2020-10-24, 14:51   #70
Banned

Standard

[QUOTE=heddari;717792]V4
Inlämnat: 2020-10-24, 14:47
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 220,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Sebastian Hall (4, 8)
2: 3 Uto Broline (2, 4)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (2, 9)
4: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (1, 3)

1x1x11x10 = 110 rader.
110 x 1 x 2,00 kr = 220,00 kr.
Totalt: 220,00 kr.
Rättningskod: ZCX MTP HCJ[/QUOT

Lycka till
heddari (+5)
Gammal 2020-10-24, 14:54   #71

Reg.datum: nov 2019
Sharp$: 310
Standard

Citat:
Höjd till 11ggr, hur resonerar dom?...är ju såklart inte stenklar, men finns ju många scenarier för detta utfall...13,75 nu...
8,10 nu ????‍♂️
Wallin19 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 15:00   #72

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wallin19 Visa inlägg
8,10 nu ????‍♂️
Jo, verkar som jag varit den enda som spelat i hela Sverige(gick in i omgångar med ett par hundralappar) och dom höjde succesivt, tills det var uppe i en "toknivå", sen steg ett antal snubbar in och det "normaliserades"...
Gammal 2020-10-24, 15:15   #73

Standard

Björn Goop hade ALDRIG förlorat med Uto Broline! ALDRIG! Mats E Djuse har MYCKET kvar att lära... När han gungar igång hästen som "slagen" i sista kurvan får han ju för fan inte sluta driva!! Nu trodde Uto Broline att det var klart och sedan försöker han få igång hästen igen! SJUKT dåligt! Goop hade gungat hela upploppet ner... Den förlusten får han ta på sig!
Gammal 2020-10-24, 15:18   #74

Sharp$: 2648
Standard

V75
Inlämnat: 2020-10-24, 15:18
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 243,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 8, 11 (10, 1)
2: 4, 5, 7, 8, 10, 11 (2, 3)
4: 3, 7, 10 (6, 5)
5: 7 Adde S.H. (10, 4)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 11, 12 (6, 12)
7: 12 Milliondollarrhyme (3, 9)

3x6x1x3x1x9x1 = 486 rader.
486 x 1 x 0,50 kr = 243,00 kr.
Totalt: 243,00 kr.
Rättningskod: TLW HTS BCJ
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 15:27   #75

Standard

Jennifer Tillman strikes again.

Efter V4-2: "Bra att se att det går att vinna bakifrån också", varpå Nybrink påpekar att det är tuffare att gå runt ett fält på V75. Skoglund tar alla världens hästar i försvar (det finns visst inga dåliga hästar eller dåliga lopp). Tillman ägnar en kvart åt att förklara varför Nybrink har rätt om att vi inte kan räkna med några bakspårsvinnare i högre klasser bara för att en V4-häst vann från kön. Nybrink som alltså var den som sa emot henne från början...

Hur kan man vecka efter vecka betala en människa för att hela tiden hålla med den som senast pratade?
Gammal 2020-10-24, 15:33   #76

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:

Efter V4-2: "Bra att se att det går att vinna bakifrån också", varpå Nybrink påpekar att det är tuffare att gå runt ett fält på V75. Skoglund tar alla världens hästar i försvar (det finns visst inga dåliga hästar eller dåliga lopp). Tillman ägnar en kvart åt att förklara varför Nybrink har rätt om att vi inte kan räkna med några bakspårsvinnare i högre klasser bara för att en V4-häst vann från kön. Nybrink som alltså var den som sa emot henne från början...

Hur kan man vecka efter vecka betala en människa för att hela tiden hålla med den som senast pratade?
Ja, du ... Vi brukar avhandla ATG-tv varje vecka och grundproblemet är ju att de varken är journalister, inte heller objektiva journalister utan spelare, insyltade i travet, kompis med allt och alla och jobbar för ett spelbolag. Hur skulle det se ut om typ Cab Lane snackades ner till absurdum, eller Västerbo Pokerface eller någon annan?
znipstern (+1)
Gammal 2020-10-24, 15:34   #77

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1372
Standard

Citat:
Dagens Chanssystem alt. idiotsystem för S.W. är inte med
V75
Inlämnat: 2020-10-24, 12:52
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 54,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Victory Lee (10, 11)
2: 3, 4, 11 (7, 2)
4: 4, 10, 11 (6, 5)
5: 4, 7 (10, 1)
6: 1, 6, 12 (3, 10)
7: 3, 11 (9, 10)

1x3x1x3x2x3x2 = 108 rader.
108 x 1 x 0,50 kr = 54,00 kr.
Totalt: 54,00 kr.
Rättningskod: TGT KTN FHC
Fan!
men härligt att jag inte är ensam att spika Victory Lee..
Fast är rädd för galopp..
Många av de andra går med vanlig vagn nu, Då det är voltstart.

Har med spikat Tessy och tycker som dig att Make more Cider är riktigt intressant, Fick bli förstareserv..

I Femte hoppas vi på Adde S.H!

V75
Inlämnat: 2020-10-24, 15:24
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 126,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Victory Lee (6, 11)
2: 2 Mission Beach (11, 7)
3: 15 Tessy d'Ete (8, 10)
4: 3, 4, 5, 6, 10, 11, 12 (2, 7)
5: 7, 10 (5, 2)
6: 2, 4, 6 (12, 1)
7: 3, 7, 9, 10, 11, 12 (2, 4)

1x1x1x7x2x3x6 = 252 rader.
252 x 1 x 0,50 kr = 126,00 kr.
Totalt: 126,00 kr.
Rättningskod:
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 15:47   #78

Standard

[QUOTE=olle;717764]Inte haft tid att läsa på i veckan. Kollade igenom omgången och betaltjänsterna precis i någon timme. Är inte jag utan spelvärde.se som tryckt ner oddset på den. Hittade inga roliga spel alls till dagens omgång tyvärr så avvaktar med ev spel till i morgon när det är fantastiska lopp i Stockholm. Lycka till med dagens spel.[

Tack olle det gäller även dig på lycka till.

Lira på Olle Då.
Gammal 2020-10-24, 15:54   #79
fri

Sharp$: 1457
Standard

Kör följande 36-kronors mittemellan vinerna under en otäck vinprovning, där de flesta spottar ut i muggen bredvid. Speciellt otäckt med tanke på att det knappt finns något vin under 500 indoktrinerade och sönderinflaterade svenska pesetas.

1 7,8,11,12
2 7 Kantens Rose
3 12,15
4 3 Livi Oboy
5 2 Picasso
6 4,5,6
7 3,6,12

Här snackar vi högt spelvärde och minst 1,6 millar in på kontot. Måste rusa, tyckte någon ropade "utkast" och Opus One.
Gammal 2020-10-24, 15:55   #80

Standard

"Neeeej hoppa ettan? Jävla pissfitta...."

Hultman i liven som trodde ljudet var avstängt....
Jester1890 (+10), mikaels (+5), Trinity (+5)
Gammal 2020-10-24, 16:01   #81

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
"Neeeej hoppa ettan? Jävla pissfitta...."

Hultman i liven som trodde ljudet var avstängt....
Synd man satt med tv12...
Gammal 2020-10-24, 16:09   #82

wallemedws avatar

Reg.datum: nov 2015
Sharp$: 474
Standard

V5
Inlämnat: 2020-10-24, 16:07
Örebro
Lördag 2020-10-24
Start: 17:05
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8, 14, 15 (12, 10)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 (9, 12)
3: 10 Seismic Wave (4, 1)
4: 3, 6, 12 (1, 10)
5: 3, 7, 10 (9, 2)

3x8x1x3x3 = 216 rader.
216 x 1 x 1,00 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
wallemedw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 16:09   #83

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3264
Standard

V75
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 540,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 6, 7, 11 (10, 12)
2: 2, 3, 5, 7, 8, 11 (6, 1)
4: 3, 4, 5, 6, 7, 11 (2, 10)
5: 4, 10 (1, 7)
6: 2, 6, 12 (1, 3)
7: 3 Heart of Steel (9, 10)

5x6x1x6x2x3x1 = 1080 rader.
1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr.
Totalt: 540,00 kr.
Rättningskod: PGP GTW HMM
Gammal 2020-10-24, 16:09   #84

KalleKluts avatar

Standard

Uttalade chansraden..

V75
Kluts andelsspel
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 975,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Van Gogh Z.S. (6, 10)
2: 7 Kantens Rose (5, 2)
3: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (5, 8)
4: 4 Cash Cowboy (6, 3)
5: 4, 5, 9, 10, 11 (2, 1)
6: 1, 2, 3, 6, 12 (10, 11)
7: 3, 4, 6, 7, 9, 10 (12, 2)

1x1x13x1x5x5x6 = 1950 rader.
1950 x 1 x 0,50 kr = 975,00 kr.
Totalt: 975,00 kr.
Rättningskod: VGN KTT HMD
Gammal 2020-10-24, 16:11   #85

Standard

V75
Inlämnat: 2020-10-24, 16:10
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 2 035,20 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 6, 7, 10, 11, 12 (8, 9)
2: 2, 5, 7, 8, 11 (3, 6)
3: 10, 12, 15 (14, 8)
4: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 (12, 9)
5: 1, 4, 10, 11 (7, 2)
6: 6 Västerbo Pokerface (1, 12)
7: 3 Heart of Steel (2, 9)

8x5x3x8x4x1x1 = 3840 rader.
3840 x 1 x 0,50 kr = 1 920,00 kr.
Gammal 2020-10-24, 16:14   #86
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5228
Standard

Dagens stänkare:

11 Upper Face, 13 ggr och 2%.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 16:16   #87

Standard

V75
Inlämnat: 2020-10-24, 16:15
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 1 260,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 6, 7, 10, 11, 12 (8, 9)
2: 7 Kantens Rose (2, 5)
3: 8, 10, 12, 14, 15 (11, 6)
4: 4, 5, 6 (3, 7)
6: 1, 2, 6, 12 (3, 11)
7: 2, 3, 4, 7, 9, 12 (10, 11)

7x1x5x3x1x4x6 = 2520 rader.
2520 x 1 x 0,50 kr = 1 260,00 kr.
Totalt: 1 260,00 kr.
Rättningskod: QJZ LTP CMG
Gammal 2020-10-24, 16:16   #88

Sharp$: 6541
Standard

Dagens försök:
2,6,10,11 (7)
5,7 (2)
15 (14)
4,6-resten
10 (4)
6,12-resten
9 (3)

Plus en en trio i avd 3:
15-14-alla

Och Top 7:
10
4
5
2,7
2,7
3,11
3,11

Lycka till allihop!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 16:18   #89
Banned

Standard

Payet D.E.

Ser fin ut!
Gammal 2020-10-24, 16:25   #90

Standard

Allas avslag idag ta mig sjutton.... Örjan!! Så hårt på V75 att det ALLTID är kusken som är den lilla skillnaden...
Gammal 2020-10-24, 16:26   #91

Standard

Sju streck och favoriten med Örjan vinner - snullet
Gammal 2020-10-24, 16:26   #92

Staketkuskens avatar

Standard

Fan vad vidrig Örjan är.
Gammal 2020-10-24, 16:26   #93

Standard

Örjan måste ha en sjuk statistik på att vinna första avdelningen
Gammal 2020-10-24, 16:27   #94
Banned

Standard

V75:1
Varför analysera? Varför lägga ner en massa tid på fundera över löpningsförlopp, vem som tar spets, vem som hamnar i dödens, vem som får dra tåget 800 kvar...?

Spika Örjan Kihlström och bläddra vidare!
shasha (+10)
Gammal 2020-10-24, 16:27   #95

Standard

Tja en patenterad Örjan styrning som vanligt. Surt att inte Kern höll undan.
Gammal 2020-10-24, 16:27   #96

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 555
Standard

Sitter med lås på 2,12 och man var aldrig orolig förrän sista metern..... Jävla Örjan varenda gång.
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 16:29   #97

Standard

Citat:

Där har du Nurmos segrar över kort distans på V86 och V75 utifrån starterna som är tillgängliga via travsport.se. Jag räknar till fler än två.

Hmm - Inte dom sista tio åren uppenbart och aldrig på V75, som han är favorit idag i två lopp. Och jag skrev dom sista fyra åren - och du hjälpte mig till tio år. Tack.
Gammal 2020-10-24, 16:32   #98

Standard

Citat:
Hmm - Inte dom sista tio åren uppenbart och aldrig på V75, som han är favorit idag i två lopp. Och jag skrev dom sista fyra åren - och du hjälpte mig till tio år. Tack.
200729 betyder alltså den 29 juli 2020. Sedan slutet av juli i år har Nurmos vunnit fyra gånger på V86 över kort distans. Vad får du tio år ifrån?
Gammal 2020-10-24, 16:34   #99

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Uttalade chansraden..

V75
Kluts andelsspel
Örebro
Lördag 2020-10-24
Kostnad: 975,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Van Gogh Z.S. (6, 10)
2: 7 Kantens Rose (5, 2)
3: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (5, 8)
4: 4 Cash Cowboy (6, 3)
5: 4, 5, 9, 10, 11 (2, 1)
6: 1, 2, 3, 6, 12 (10, 11)
7: 3, 4, 6, 7, 9, 10 (12, 2)

1x1x13x1x5x5x6 = 1950 rader.
1950 x 1 x 0,50 kr = 975,00 kr.
Totalt: 975,00 kr.
Rättningskod: VGN KTT HMD
Fan så surt att inte Bergh fick vinna efter den resan..
Gammal 2020-10-24, 16:34   #100

Standard

Fint reportage/intervju med Jan Olov Persson om Järvsöfaks i liven...
Gammal 2020-10-24, 16:43   #101
Banned

Standard

Make More Cider nu tack!
Gammal 2020-10-24, 16:49   #102

Standard

Rundade av kontot....

TRIO
Inlämnat: 2020-10-24, 16:38
Örebro Lopp 6
Lördag 2020-10-24
Start: 16:42
Kostnad: 16,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 7 Kantens Rose
2:a: 8, 11
3:a: 2, 5, 8, 9, 11

8 x 2,00 kr = 16,00 kr.
Totalt: 16,00 kr.
Rättningskod: RFW DTP BMC
Gammal 2020-10-24, 16:56   #103

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50421
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Rundade av kontot....

TRIO
Inlämnat: 2020-10-24, 16:38
Örebro Lopp 6
Lördag 2020-10-24
Start: 16:42
Kostnad: 16,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 7 Kantens Rose
2:a: 8, 11
3:a: 2, 5, 8, 9, 11

8 x 2,00 kr = 16,00 kr.
Totalt: 16,00 kr.
Rättningskod: RFW DTP BMC
Citerar Kattis Ahlström från "Muren": Snyyyggt!
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 17:01   #104

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

Citat:

Vill gärna lägga till en sak som det skrivits om tidigare - Skoglunds härskarteknik. Han lägger BÅDA sina handflator brett på bordet och själv lägger beslag på halva bordsytan så att Nybrinks högra hand hamnar på utsidan av bordet.
Migge (+3), Spiritus (+5), SO (+5)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 17:09   #105

Shooters avatar

Standard

Nu har jag hunnit hem och kollat de första två loppen. Man har verkligen ingen tur med marginalerna. Hade U på 12:an i första och garderat favoriten i andra med 8 och 11.
Gammal 2020-10-24, 17:11   #106

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
V75:1
Varför analysera? Varför lägga ner en massa tid på fundera över löpningsförlopp, vem som tar spets, vem som hamnar i dödens, vem som får dra tåget 800 kvar...?

Spika Örjan Kihlström och bläddra vidare!
Efterhandare betalar vi inte för.
Gammal 2020-10-24, 17:17   #107

Shooters avatar

Standard

Där rök spiken på Tessy. Surt då jag gillar Activated. Får hoppas de här två fortsätter:

Örebro - Lopp 5, 2140m Volt
Placering - Topp 3:
T3 12 Van Gogh Z.S. (2,92)

Resultat: T3 2 Payet D.E., T3 10 Cab Lane, T3 12 Van Gogh Z.S.
Örebro - Lopp 7, 2140m Volt
Placering - Topp 3:
T3 15 Tessy d'Ete (1,89)

Örebro - Lopp 8, 1609m Auto
Placering - Topp 3:
T3 5 Alesso (2,16)

Örebro - Lopp 10, 3100m Auto
Vinnare:
6 Västerbo Pokerface (1,70)

Totalodds: 20,27

Örebro - Lopp 6, 1609m Auto
Placering - Topp 3:
T3 7 Kantens Rose (1,40)

Resultat: T3 7 Kantens Rose, T3 8 Bianca Sisa, T3 11 Make More Cider
Placering - Topp 3:
T3 15 Tessy d'Ete (1,81)

Örebro - Lopp 9, 1609m Auto
Placering - Topp 3:
T3 10 Seismic Wave (1,21)

Vinnare:
6 Västerbo Pokerface (1,59)

Örebro - Lopp 11, 2100m Auto
Placering - Topp 3:
T3 9 Zarenne Fas (2,13)

Totalodds: 10,38
Gammal 2020-10-24, 17:17   #108
Banned

Standard

Snälla Nybrink. Synd att Quarcia inte stod på samma start som Activated som du tyckte hon kunde stå...
hoola (+2), ScandalPlay (+3)
Gammal 2020-10-24, 17:21   #109

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Vill gärna lägga till en sak som det skrivits om tidigare - Skoglunds härskarteknik. Han lägger BÅDA sina handflator brett på bordet och själv lägger beslag på halva bordsytan så att Nybrinks högra hand hamnar på utsidan av bordet.
Han har lärt sig av Trump
Gammal 2020-10-24, 17:25   #110

Staketkuskens avatar

Standard

Fan vad skit Per Skoglund och Jennifer Tillman pratar. Kan de inte bara sluta synas i tv? ALLA hästar är i BRA FORM och har CHANS enligt dem.
Gammal 2020-10-24, 17:25   #111
Banned

Standard

Hoppas nu på mitt drag för dagen, spik på C.M.T.Queen Bee! Men spelar bara för 6 rätt tyvärr. Kan i alla fall höja värdet rejält till 5%! Tror på den.
Gammal 2020-10-24, 17:27   #112
Banned

Standard

Ja

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Fan vad skit Per Skoglund och Jennifer Tillman pratar. Kan de inte bara sluta synas i tv?
Quarcia var ju sjuk säger Nybrink... När Activated visslade förbi...
Gammal 2020-10-24, 17:27   #113

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Han har lärt sig av Trump
Trump delar ALDRIG talarbordet med nån - då får han bre ut sig hur mycket han vill.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 17:31   #114
Banned

Standard

Bakspåren går rätt bra idag trots allt...10:an i nästa! Barfota första gången om jag läst rätt. Trots att den gått så bra med skor tidigare. Skumt!
Gammal 2020-10-24, 17:35   #115

Shooters avatar

Standard

Eriks häst hoppar bort sig och Kihlström sätter dit en favorit igen. Det var risk för en trist omgång ...
Gammal 2020-10-24, 17:38   #116

Staketkuskens avatar

Standard

Så jäkla mycket rövslickande i tv gentemot de aktiva. Fyfan spyr extra mycket nu på hur de i studion är så jävla inställsamma mot allt och alla. Aldrig nån jävla kritik. Bara nästa lopp, och nästa och allt är så jävla bra.

Ska fan släppa svenskt trav helt och bara börja titta på franskt för där fattar jag inte mycket av vad som eventuellt sägs.
hoola (+5), ScandalPlay (+5)
Gammal 2020-10-24, 17:40   #117

Standard

Tre favoriter och en outsider har vunnit ser jag. Kollade fotboll innan. Seismic Wave i nästa och sedan Västerbo Pokerface och toppchans till dubbel jackpott till Jägersros V75a med Mullers nästa lördag
Gammal 2020-10-24, 17:46   #118

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tre favoriter och en outsider har vunnit ser jag. Kollade fotboll innan. Seismic Wave i nästa och sedan Västerbo Pokerface och toppchans till dubbel jackpott till Jägersros V75a med Mullers nästa lördag
Nä Olle nu fäller vi Örjan
Gammal 2020-10-24, 17:47   #119

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1753
Standard

Citat:
Ja, du ... Vi brukar avhandla ATG-tv varje vecka och grundproblemet är ju att de varken är journalister, inte heller objektiva journalister utan spelare, insyltade i travet, kompis med allt och alla och jobbar för ett spelbolag. Hur skulle det se ut om typ Cab Lane snackades ner till absurdum, eller Västerbo Pokerface eller någon annan?
Trav är inte utsatt för journalistik i klassisk bemärkelse. Det ställs sällan några kritiska frågor varken före eller efter loppen. Branschen är allt för liten för att nån ska våga avvika i det sammanhanget. Bit inte den hand som föder dig eller nåt sånt....
Staketkusken (+20)
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 17:48   #120

Standard

Citat:
Fan vad skit Per Skoglund och Jennifer Tillman pratar. Kan de inte bara sluta synas i tv? ALLA hästar är i BRA FORM och har CHANS enligt dem.
Dom pratar till tant o farbror i stugorna och spikharryfolk.
Inte till oss proffs på Sharps
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 17:51   #121

Standard

Hultman hostar
Gammal 2020-10-24, 17:55   #122

Standard

Dragster nästa gång
Gammal 2020-10-24, 17:56   #123

Standard

Busenkel seger
Gammal 2020-10-24, 17:56   #124

Shooters avatar

Standard

Poker i nästa så har vi en fin jackpot, kanske dubbeljackpot.
Gammal 2020-10-24, 17:58   #125

Standard

Citat:
Vi kan väl uppdatera listan med två segrar till på V75 och V86 för Timo Nurmos över sprintdistans. Vad var egentligen din poäng från början?

201024-9 Örebro (V75-5) Seismic Wave, 1609:10
201024-8 Örebro (V75-4) Prime Lini, 1609:5
Gammal 2020-10-24, 17:59   #126

Nicklass avatar

Sharp$: 1505
Standard

Citat:

Men idag förlora du mycket pengar på den "kunskapen".
Spiritus (+5), Nobleflash (+5)
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 18:00   #127

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av znipstern Visa inlägg
Trav är inte utsatt för journalistik i klassisk bemärkelse. Det ställs sällan några kritiska frågor varken före eller efter loppen. Branschen är allt för liten för att nån ska våga avvika i det sammanhanget. Bit inte den hand som föder dig eller nåt sånt....
Exakt! Fatta vilka otroligt bra sändningar vi skulle ha om Per Skoglund kastades ut och Lasse Granqvist med flera tog över. Grundproblemet är dock att ATG köper tid i TV4. Då är det spelbolags-tv. Skulle travet istället sändas av TV4 så skulle vi få klass-tv, men inte lika mycket spelfokus. Men kanske skulle vara bra för som det är nu så pratar de ju bra om alla och alla kan vinna och vinner de inte nu så vinner de nästa gång.
Gammal 2020-10-24, 18:06   #128

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Vem anser sig vara Sharps egna Dagens Dubbel-expert?
Kan vara kul för den som vill att quota detta med era DD’s
Vinnaren får 200 Sharps och lyckan att vara Sharps egna DD-snubbe
Kul? Ja eller nej?
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 18:12   #129
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 8954
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-10-24, 18:09
Örebro
Lördag 2020-10-24
Start: 18:20
Kostnad: 150,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Västerbo Pokerface
2: 2, 4, 7

3 x 50,00 kr = 150,00 kr.
Totalt: 150,00 kr.
Min kostnad: 150,00 kr x 1/3 = 50,00 kr
Rättningskod: VCZ CTT MJL

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 18:12   #130

Standard

Det blev favoritdubbeln 2 gånger, dvs 400 kronor

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-10-24, 18:10
Örebro
Lördag 2020-10-24
Start: 18:20
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Västerbo Pokerface
2: 3 Heart of Steel

1 x 200,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: WCV LTW GJJ
Gammal 2020-10-24, 18:14   #131
Banned

Standard

DD

11,12
3,9,10

Valfri insats.
Gammal 2020-10-24, 18:14   #132

Shooters avatar

Standard

Jag skippar DD:n idag då jag har lämnat in en raket med vinnare på Seismic Wave, Västerbo Pokerface och Heart of Steel. Sen vill jag ha Zarenne Fas på plats så Oddset sitter.
Gammal 2020-10-24, 18:19   #133

Standard

Tråkig omgång spelmässigt men jäklar vilka vinnare som visas upp i bländande författning.

DD 1) Pokerfacet är väl nästan oslagbar i detta gäng. Hästen är ju urstark.
Men jag chansar med Mr Rapide som har grym form och räds inte distansen.

DD 2) Zarenne Fas ser laddad ut. Ingen värmningsvinnare men med lite flyt från bakspåret är han segeraspirant. Dessutom Varennare

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-10-24 klockan 18:33.
Gammal 2020-10-24, 18:34   #134

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3598
Standard

Citat:
Tråkig omgång spelmässigt men jäklar vilka vinnare som visas upp i bländande författning.

DD 1) Pokerfacet är väl nästan oslagbar i detta gäng. Hästen är ju urstark.
Men jag chansar med Mr Rapide som har grym form och räds inte distansen.

DD 2) Zarenne Fas ser laddad ut. Ingen värmningsvinnare men med lite flyt från bakspåret är han segeraspirant. Dessutom Varennare
Zarenne vinner den någonsin?
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 18:40   #135

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av virre82 Visa inlägg
Tja det är nog inte omöjligt. Snart vet vi
Gammal 2020-10-24, 18:46   #136

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3598
Standard

Citat:
Tja det är nog inte omöjligt. Snart vet vi
Jodå nu gick den riktigt bra. Jag var nära nog att sluta ha med den idag
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 18:47   #137

Standard

Grym. Fick ett bra lopp, istället för att göra grovjobbet.
Gammal 2020-10-24, 18:47   #138

Shooters avatar

Standard

Alltid något!

Citat:

Örebro - Lopp 6, 1609m Auto
Placering - Topp 3:
T3 7 Kantens Rose (1,40)

Resultat: T3 7 Kantens Rose, T3 8 Bianca Sisa, T3 11 Make More Cider
Placering - Topp 3:
T3 15 Tessy d'Ete (1,81)

Örebro - Lopp 9, 1609m Auto
Placering - Topp 3:
T3 10 Seismic Wave (1,21)

Vinnare:
6 Västerbo Pokerface (1,59)

Örebro - Lopp 11, 2100m Auto
Placering - Topp 3:
T3 9 Zarenne Fas (2,13)

Totalodds: 10,38
mikaels (+5), shasha (+5)
Gammal 2020-10-24, 18:50   #139

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av virre82 Visa inlägg
Jadu Virre. Ganska överlägsen vinst eller hur
Gammal 2020-10-24, 18:51   #140

Standard

Sorry. Murphys lag. Nurmos har alltså inte vunnit 1600 på V75 på 10 år. Idag vinner han två. Surt.

Murphys law= Lagen om alltings jävlighet. Slänger man upp tio mackor i luften kommer 9 med smörsidan nedåt att hamna på golvet.
Gammal 2020-10-24, 18:52   #141

Standard

Nu berättade Nybrink att han spelar golf med Örjan också. Och då är ju han ändå en av de få som i något obetänksamt ögonblick vågar andas kritik mot en styrning.
Gammal 2020-10-24, 18:55   #142

Standard

Citat:
Alltid något!
Ibland lönar det sig att vara "superfeg"...lirade själv platsen i sista, känns som vanligt att man förlorat, när platshästen vinner...
Gammal 2020-10-24, 18:55   #143

Sharp$: 5475
Standard

Citat:
Trippel Nurmos just nu, 2st över den korta häcken, vill absolut inte raljera
utan bara påpeka att den parametern Nurmos på 1640, har diskuterats
bland mina travpolare många gånger utan konsensus.
Själv använder jag mig av ditt resonemang i mitt tippande.
Dvs att Timo inte levererar vinnare på samma nivå på kort som
på medeldistans och längre.

Om det är en tillfällighet, vet jag inte, men likt dig har jag tagit
känslan för att den korta distansen varit ett litet minus, när jag
viktat hästar mot varandra i min egen rank.

Mao jag köper delvis ditt argument, även om dagens resultat talar till
det motsatta.

Kör hårt med liret.
Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 19:02   #144

Standard

Vilka infallsvinklar och teorier man än har var vi nog alla "loosers" idag.
38 mille till jägers bara att jaga dem då!
/N
Gammal 2020-10-24, 19:07   #145

Standard

Citat:
/N
När spelbolaget konfiskerar 75 av 100 mkr som omsattses på V75 är i stort sett alla spelare förlorare. Med dubbel jackpott kommer tyskarna spela stort nästa helg. Bara hoppas att det inte blir dom igen som lägger beslag på merparten av jackpott miljonerna då dom troligen inte bidrog med särskilt mycket idag.
Gammal 2020-10-24, 19:09   #146

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Nu berättade Nybrink att han spelar golf med Örjan också. Och då är ju han ändå en av de få som i något obetänksamt ögonblick vågar andas kritik mot en styrning.
Sjukt att det accepteras av TV4.
Gammal 2020-10-24, 19:38   #147

Standard

Citat:
Sorry. Murphys lag. Nurmos har alltså inte vunnit 1600 på V75 på 10 år. Idag vinner han två. Surt.

Murphys law= Lagen om alltings jävlighet. Slänger man upp tio mackor i luften kommer 9 med smörsidan nedåt att hamna på golvet.
Varför hittar du på saker? Skummade igenom V75-resultaten under de senaste åren och hittade följande segrar från stall Nurmos över kort distans:

200502 Örebro (V75-6) Seismic Wave, 1609:9
200307 Färjestad (V75-1) Man at Work, 1640:8
190803 Rättvik (V75-2) Deede Star, 1640:2
190526 Solvalla (V75-2) Readly Express, 1609:7
190126 Kalmar (V75-7) Global Trust, 1640:1
181103 Romme (V75-2) Roheryn, 1640:9
180825 Bergsåker (V75-1) Laskari, 1640:6
180721 Axevalla (V75-5) Roheryn, 1640:6
180707 Halmstad (V75-7) Global Satisfaction, 1640:3
180401 Romme (V75-5) Global Satisfaction, 1640:5
180317 Momarken (V75-6) Sir Ratzeputz, 1640:10
180210 Solvalla (V75-6) Hankypanky Frances, 1640:2
180127 Kalmar (V75-7) Erik Sting, 1640:4

Har inte tagit med extraomgångar, med undantag för Readly Express elitloppsförsök. Är det jag som är trög eller vilken poäng försöker du göra?
Gammal 2020-10-24, 20:23   #148

Standard

https://www.youtube.com/watch?v=iqO8WD5KPEM ...lyssna på den här, pojkar, så blir ni glada...
Gammal 2020-10-24, 20:46   #149

Standard

https://www.youtube.com/watch?v=aja7Ixj3-w0 ...efter den här så har ni garanterat slutit fred..sov gott!...
Gammal 2020-10-25, 02:17   #150

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 984
Standard

Citat:
/N

-20% som går till Nyårsafton.

Så drygt 31M borde det bli. Om det inte tillkommer mer från Solvalla söndag.
Gammal 2020-10-25, 09:15   #151

Sharp$: 5475
Standard

Citat:
Varför hittar du på saker? Skummade igenom V75-resultaten under de senaste åren och hittade följande segrar från stall Nurmos över kort distans:

200502 Örebro (V75-6) Seismic Wave, 1609:9
200307 Färjestad (V75-1) Man at Work, 1640:8
190803 Rättvik (V75-2) Deede Star, 1640:2
190526 Solvalla (V75-2) Readly Express, 1609:7
190126 Kalmar (V75-7) Global Trust, 1640:1
181103 Romme (V75-2) Roheryn, 1640:9
180825 Bergsåker (V75-1) Laskari, 1640:6
180721 Axevalla (V75-5) Roheryn, 1640:6
180707 Halmstad (V75-7) Global Satisfaction, 1640:3
180401 Romme (V75-5) Global Satisfaction, 1640:5
180317 Momarken (V75-6) Sir Ratzeputz, 1640:10
180210 Solvalla (V75-6) Hankypanky Frances, 1640:2
180127 Kalmar (V75-7) Erik Sting, 1640:4

Har inte tagit med extraomgångar, med undantag för Readly Express elitloppsförsök. Är det jag som är trög eller vilken poäng försöker du göra?
Vore kul om listade vinster över medeldistans och längre
under samma tidsperiod delat med antalet starter,
så tror jag att det kan ligga något i vad Billman
vill ha fram.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 10:00   #152

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ibland lönar det sig att vara "superfeg"...lirade själv platsen i sista, känns som vanligt att man förlorat, när platshästen vinner...
Hade jag kört vinnare rak igenom så hade jag fått in 4/5. De här spelen kör jag som komplement för att dra in pengar till spelkassan och det går riktigt bra. Synd att Alesso hoppade på mitt andra spel där jag fått 20 ggr fläsket.
Gammal 2020-10-25, 16:45   #153

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Vore kul om listade vinster över medeldistans och längre
under samma tidsperiod delat med antalet starter,
så tror jag att det kan ligga något i vad Billman
vill ha fram.
Javisst, att Nurmos har starka och vältränade hästar har knappast undgått någon. Men behöver man göra den poängen genom att hitta på något så uppseendeväckande felaktigt som att säga att stallet inte har vunnit V75 över kort distans de senaste tio åren?

Antar att det är någon form av avancerad trollning.
Gammal 2020-10-25, 16:51   #154

Standard

Bergh DD. 6 mot 1-6.

Whoops Galopp Head Run i provstarten. Boots på

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-10-25 klockan 16:53.
Gammal 2020-10-25, 17:03   #155

Standard

Citat:
Bergh DD. 6 mot 1-6.

Whoops Galopp Head Run i provstarten. Boots på
Fel sida förlåt.
Svara