|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-10-15, 10:55 | #76 | |
Citat:
|
||
2020-10-15, 12:48 | #77 |
Vi har ju left med det länge, men de blir fräckare och fräckare senaste tiden. Fan vad lack jag varit om jag hade annan häst i de där loppen de kör så. Som spelare bryr jag mig mindre, man kan ju räkna ut det och slå mynt av det oftare än man går bort sig på det. Men motståndarna i loppet bara stjäl de ju ofta pengar från rakt av när de gör så här.
2020-10-15, 17:45 | #78 | |
Citat:
|
||
2020-10-15, 23:28 | #79 |
Administrator
|
73 671kr på åttorna?
2020-10-16, 01:25 | #80 |
Det stämmer bra med den objektiva teoretiskt förväntade utdelningen.
Jag var mest nyfiken på tvablaas subjektiva uppfattning.
2020-10-16, 01:31 | #81 |
Det är faktiskt så enkelt att så länge det finns pengar att vinna för någon så kommer det ALLTID finnas fusk och mygel med i spelet. Detta säger sig självt. Att vissa inte ens bryr sig om att dölja detta faktum är det som är skandalöst, eller rättare sagt - att ingen av de så kallade experterna slår ned på "fenomenet", är det som är det klandervärda... Kuskar, tränare, ägare och även domare av alla de slag är svin, av varierande grad. Inte ens den förbannade LillGoopen är bättre än någon annan och ändå höjs han alltid till skyarna för sin sportslighet! hatar den djäveln och hatar travspelet i stort.!
Det enda som kan avhjälpa myglet, en del, är att höja förstapriset och ha en "trappa" där förstapriset är på hela 60% av hela prissumman och andrapriset på 20%, ett tredje på 10 och sedan matlappar på de få procenten som är kvar. 6 % för ett fjärdepris och 4% för ett femtepris - fler priser skall INTE utgå! Skiter i om breddsporten blir lidande - ingen tränare anmäler och kör för ett sjättepris, ändå - inte ens en amatör... Då djävlar skall ni få se på tävling, även mellan konkurrerande stall men med samma ägare, eller tvärtom , eller hur faan det blir. Inför även fler banor med dubbla open stretch och även milebanor med lååånga upplopp så att mygelkörningen minimeras. Då får vi verkligen se hästarnas prestationer komma till sin rätt än kuskarnas stall- och mygelkörning. Och som jag tjatat om i x antal decennier - proffsdomare som åker land och rike runt, på alla banor där omsättningen är över ca. 5 miljoner på det största streckspelet, för dagen. Är omsättningen under - vem fasiken bryr sig ändå om dessa omgångar? Mål- och bandomare skall ALLTID ställas till svars i LIVE-TV, inte någon inspelad variant, i efterhand. De skall klä skott för hur de resonerade direkt efter avgjort beslut. Ge dem hellre mer tid, än att de skall ta förhastade avgöranden bara för att de ligger efter i tid pga. ex. många omstarter. Sverige är nog sämst i hela Europa på detta med att ha sin utrustning i ordning - finns inte ett land (av de bästa) som har så många avbrutna starter pga. materialfel! Ge dem då högst 3 minuter - inte avklarat då, så är det strykning som gäller. Tror mången utnyttjar detta för att få konkurrenter ur slag och hetsiga. Förstår att mycket det jag skriver är naiva synpunkter som aldrig kommer genomföras, men när den gamla stammen dör bort och slutar spela, ja då är det en stor kris för travsporten och allt tidsödande är något den nyare generationen aldrig kommer stå ut med - här skall allt ske på sekunden. En omstart för oss av det gamla gardet (nåja) var en möjlighet till att fylla i en extra kupong (med bläck, såklart), eller till att gå på toa, eller ta en extra sup eller öl i baren. Dagens ungdomar och framtida travgamblers skiter på sig efter en omstart och får krupp. Kommer ihåg en kväll på Örebrotravet - det var 9, eller 10 omstarter (i ett lopp) och halva fältet ströks. Skulle detta ske framgent så tappar travet xxxxx spelare på en dag/kväll... Jag är så trött på svensk travsport så att hälften vore nog - och om jag är trött, ja då vet jag att det finns 10 000 som är etter värre an! Om vi tar ATG-Tillsammans så måste "snurrandet" hos ombuden förbjudas - vi kan inte ha det så att rader som "normalt" sett skulle gett 2 miljoner enkom ger en halv miljon. Detta kanske inte dödar intresset, för mången småspelare är glada för det lilla, men detta är ytterst "orättvist" då dessa megasystem lägger ut "bombmattor" som totalt dödar utdelningarna. Självklart måste mygelspelen från utlandet upphöra omedelbart! Den som funderar på hur jag resonerar är att vi alla är ute efter storvinsten och denna kanske vi sätter en gång per liv, om vi ha tur - och om då utdelningen pga. ATG-Tillsammans och dess snurrande gör att du i stället för att bli ekonomiskt oberoende för resten av ditt liv, enkom blir berikad med en penning som räcker fram till pensionen, ja då blir du inte glad! Äh, jag vet att jag svamlar nu men har så mycket mer att skälla på, men jag tror att budskapet gått fram - travsporten behöver rensas från allt mygel och felaktigheter, samt amatörism! USCH! PATETISKT!
2020-10-16, 10:44 | #82 | |
Citat:
Tillsammans är de privata andelsspelen som inte har avgifter och inte heller går att snurra. Butiksandelar är ombudens avgiftsbelagda andelar som snurras in absurdum. Blanda helst inte ihop det utmärkta Tillsammans med de vedervärdiga Butiksandelarna.