|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-10-14, 09:07 | #226 | |
Citat:
Pöbel, mobb, är en uppretad folkmassa med drag av masspsykos. Pöbelvälde kallas plebokrati eller oklokrati. Pöbel är en benämning på en folkmassa. I svenskan används ordet nedsättande och syftar på medborgare i de lägre samhällsklasserna. |
||
2020-10-14, 09:57 | #227 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) Senast redigerad av mikaels den 2020-10-14 klockan 10:01. |
||
2020-10-14, 13:50 | #228 | |
Citat:
2020-10-14, 13:53 | #229 |
Brutto-omsättningstittning är oftast kontraproduktivt och meningslöst. Det är inget man använder ordet lyckats eller misslyckats för att beskriva.
2020-10-14, 14:53 | #230 |
Självklart trist att ett system som bör ge 2-3 mille endast ger 7-800000 kr.
Och att mastodontsystem tömmer sjön på all fisk med ett jättenät, gör ju att det blir sämre för alla som fiskar med ett spö från bryggan.... Travet är icke längre som förut, utvecklingen har blivit tråkig, och de enskilda småspelarna är i princip chanslösa numera. Själv har jag stängt av mig från travet ytterligare en månad - och spar jävligt mycket tid och oftast även pengar. F.ö. har det gått inflation i alla jackpots hela tiden - trist och inte rättvist. Det hade varit mer rättvist att flytta upp hela vinstpotten från underliggande vinstpool - till närmast ovanliggande pool - men att de som deltog i spelet fick dela på stålarna i berörda omgången. Om det ändå inte blir utdelat på fem rätt - så är ju skadan redan skedd för alla de som hade del i den potten. Så i min värld är de som fick 6 rätt mer värda att få underliggande vinstpool. |
|
|