|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-10-03, 14:03 | #16 |
Och vad säger att "experterna" vill förmedla korrekt information, de spelar alla mycket själva så varför se till att minska värdet på sina egna spel?
Fler än en gång har man ju hört när de glömt att mikrofonen är på, typ "spelar du 5:an?" (en häst de haussat), "nej för fan, 7:an är stenklar, snackade precis med xxx". Är väl egentligen inte konstigare än aktietips från banken/mäklaren. När de haussar en aktie, har de antingen redan själva köpt på sig ett lager och vill höja kursen, eller så vill de bli av med eget lager för de inte tror på den längre. Och när de baissar vill de köpa på sig. Ganska fascinerande att just spelexperter får spela själva när inte kuskar "får".
2020-10-03, 14:13 | #17 | |
Citat:
dom är övertygade om att den inte ger 7 rätt. Det är inte mitt problem men jag kan tycka att man inte ska betala för rader som man inte tror på.
2020-10-03, 14:42 | #18 |
Fast kan ju vara svårt att komma ifrån på ett matematiskt system som de allra flesta redovisar och tipsar om
|
|
2020-10-03, 15:42 | #19 | |
Citat:
Och Aloha så har du sparat 90%. Att ha till viktigare saker. Spel tex.
2020-10-03, 16:16 | #20 |
|
|
2020-10-04, 01:19 | #21 | |
Citat:
|
||
2020-10-04, 01:33 | #22 | |
Citat:
Sandra skulle spika Dante-hästen för den var klar, och det lät så klart att även jag "gick på det". Om den hade gått ni så hade det väl varit frid och fröjd och då hade man väl inte reagerat så mycket på det. Det bästa är ändå när man kan bilda sin egen uppfattning. Försöker lyssna lite "mellan raderna" och då brukar man höra om kusken eller tränaren tror på hästen, men att lyssna på en tipsexpert som tycker att det låter bra blir inte alla gånger så bra. Man vill ju själv känna att man tror på det. Sedan tycker jag att det kan vara lite svårt med Kolgjini. Dom tror alltid att deras hästar har superchans, så man vet inte när dom har en bra chans "på riktigt". Ofta tycker jag att dom överskattar sina hästar, varpå jag ibland gör misstaget att jag istället underskattar deras chanser lite för mycket. Det är lite enklare med tränare och kuskar som för det mesta ligger lågt, men som sedan plötsligt sticker ut hakan. Då vet man att det är något man ska ta till sig. Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2020-10-04 klockan 01:34. |
||
2020-10-04, 01:41 | #23 |
Ibland går "experterna" lite för långt med att försöka fälla favoriterna. Det är förstås befogat att göra så ibland, men det är lite roligt då dom dissar en häst med följande förutsättningar:
Perfekt spår Startsnabb Passande distans Stall i form Topp-kusk Travsäker häst Utmärkt resultatrad ...alla bitar på plats. Istället plussar man för någon häst som 14 UNIQUE JUNI som råkade göra en bra insats senast. Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2020-10-04 klockan 01:42. |
|
2020-10-04, 11:00 | #24 |
Håller med, och tycker detta beteende har ökat senaste åren.
Kommer såväl ihåg en omgång av ¨Vass eller kass¨ när David Neves skulle spela tuff och dissade varje favorit. Blev inte många rätt på det systemet. Fast om man vänder på det så kan han ju även säga i efterhand att han var rätt ute i att fälla favoriterna x, y och z... |
|
2020-10-05, 23:14 | #25 |
Om en tipstjänst över en längre tid på V75 får välja ett lopp där man bör gardera och det här är utfallet på vinnarna i de loppen de anser att man bör gardera.
Vinnarens spelade procent (sorterade utifrån låg procent till hög procent) 2 2 2 2 2 3 4 5 6 7 7 7 7 7 8 8 8 10 10 11 12 12 13 13 16 16 16 17 18 19 22 23 24 30 38 44 48 56 57 Bör man lyssna på det tipset att gardera loppet eller är utfallet för dåligt? Har svårt att värdera om det är bra eller dåligt.. Hur ska man analysera detta statistiskt? Lutar väl åt att de är någorlunda rätt ganska ofta? Alla som vann i dessa lopp och var spelade 23 % eller mer var favoriter i loppet. Så 8 av 39 favoriter höll. Senast redigerad av Tipsb den 2020-10-05 klockan 23:21. |
|
2020-10-05, 23:51 | #26 | |
Citat:
2020-10-06, 05:30 | #27 | |
Citat:
|
||
2020-10-06, 17:35 | #28 |
Snart kommer jag att få mera tid att skriva lite mer om experterna.
Tills vidare en liten kommentar till Spelvärdes podd.(uselt ljud för övrigt) Där berömmer man varann för att ha satt en LD "till 15 gånger fläsket" och så rövlickas Axén för att ha spikat Seismic Wave i lördags... Typiskt för just Spelvärde är att man gärna hånar spelarna. "Spelarkollektivet är ute och cyklar" "Spelarna ute och irrar" och så bland V64-rubrikerna idag: "Packet målar på - vi tar ställning". Packet??? Där syns respekten (eller snarare brist på densamma) för dem som bidrar till deras inkomst. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+5) Senast redigerad av Supervisor den 2020-10-06 klockan 18:10. Anledning: Tillägg |
|
2020-10-06, 18:58 | #29 |
Typiskt spelare tycker jag. Rättså gapigt innan start och sen tystnad.
Och sen glömmer vi och nya tag. Inga backspeglar och ingen självkritik. Dialog, NejTack kan själv. Efterhandsfliken efterlyses på Sharps.se. Mvh
2020-10-08, 08:09 | #30 | |
Citat:
spel-idee’r sammanfaller med ens egna, då dör spelvärdet på ett ögonblick och då kan man lika gärna strunta i att lämna in. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
||
|