Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-23, 23:00   #46
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag tycker ni är lite taskiga mot Nino. Han är en duktig tipster och jag var med i ett V75-bolag en gång för långe sedan där han var den ende som lyckades vinna något att tala om. Vi andra var datanissar som trodde tekniken skulle ge oss vinster, han var mannen som räknade ut vem som skulle vinna.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basil (+10), Grant (+11), DIF (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 07:47   #47
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Det behöver inte vara fel för Nino att använda ett 100%-igt verktyg.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 12:05   #48
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 62
Sharp$: 2904
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tycker ni är lite taskiga mot Nino. Han är en duktig tipster och jag var med i ett V75-bolag en gång för långe sedan där han var den ende som lyckades vinna något att tala om. Vi andra var datanissar som trodde tekniken skulle ge oss vinster, han var mannen som räknade ut vem som skulle vinna.
Det är lugnt Viroid, låt de skratta.
Livet är fullt av såna människor.
Det var tider det. :-)

Tror jag kom på systemet den satt kvar i hjärnan har spelat den minst 1000 gånger så den satt i ryggmärgen.

1) A A A A B B ( effektlopp )
2) A A B B A A ( effektlopp )
3) A B A B A B
4) A B B A B A

Ha det så fint Viroid och lycka till med spelet.

Nino
ninovic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 18:41   #49
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Det är ingen som skrattar Nino. Det är bara att konstatera återigen att vi
alla är olika och det är ju bra. Jag klampar ofta på som "elefanten i
porslinsaffären" och det går ju sådär på ett spelforum. Spelare är ett
otroligt tjurigt släkte som inte viker en millimeter från "kan själv".
Jag är själv sådan så varför kan inte alla andra vara sådana?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2020-09-24 klockan 18:46.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 21:59   #50
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 715
Sharp$: 928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tycker ni är lite taskiga mot Nino. Han är en duktig tipster och jag var med i ett V75-bolag en gång för långe sedan där han var den ende som lyckades vinna något att tala om. Vi andra var datanissar som trodde tekniken skulle ge oss vinster, han var mannen som räknade ut vem som skulle vinna.

Och vad har hästöga att göra med undermålig eller rimlig system-kunskap?

Alla som prickar in fler vinnare ( helst överraskningar! ) kommer att vinna mer än den som aldrig prickar in de vinnande hästarna hur bra spelteknik denne än har.

Men den som prickar in fler vinnare och dessutom använder någorlunda robust spelteknik kommer att vinna ännu mer.


När man läser en del inlägg i den här tråden går det dock att konstatera att en del av dessa vinster mest troligt var tagna med en större skeppa tur än de flesta skrapar ihop i ett spelliv.

Jag skrattar inte. Jag tycker det är tragiskt.

När inte kommunikationen når fram drar jag det gärna till sin spets. Helt klart. Men det betyder inte att jag skrattar åt Nino.

Om du känner Nino hyggligt väl borde du be honom att lyssna till de tekniska råden i den här tråden.

Ibland är det inte det man tror man behöver som man verkligen behöver.


Att spela lite hipp som happ lösryckta system av ett sammansatt system är inte särskilt Sharp:t. Och det är absolut inte humor.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+33)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 22:07   #51
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 715
Sharp$: 928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ninovic Visa inlägg
Det är lugnt Viroid, låt de skratta.
Livet är fullt av såna människor.
Det var tider det. :-)

Tror jag kom på systemet den satt kvar i hjärnan har spelat den minst 1000 gånger så den satt i ryggmärgen.

1) A A A A B B ( effektlopp )
2) A A B B A A ( effektlopp )
3) A B A B A B
4) A B B A B A

Ha det så fint Viroid och lycka till med spelet.

Nino
Så om du sätter båda effekt-Ahästarna så ska antingen 0 eller 2 av de andra A-hästarna vinna? Men om exakt en av effekt-A-hästarna vinner så ska även exakt 1 av de andra två vinna?

En ( dyrare ) men lite mer logisk variant hade varit att skriva systemet på 5 kuponger istället för 6.

A
A
AB
AB

A
B
A
B

A
B
B
A

B
A
A
B

B
A
B
A

På det sättet straffar du inte dig själv om du råkar sätta båda effekt-Ahästarna. Då tål du vad som helt inom ramen istället.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-08, 20:32   #52
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 551
Sharp$: 590
Standard

Årtusendets trådlyft?


Citat:
Ursprungligen postat av ninovic Visa inlägg
Det där med poäng är inte min grej.
Jag vill välja:

1-Ahäst , 2Bhästar och 3Chästar i 4 lopp.

Och kraven skall vara att 1-2 A 1-2 B och 1-2 C hästar skall vinna.
Hej,

Jag är medveten om att jag kan stå för århundradets trådlyft men det bjuder jag på!

Bosse som gjort programmet som används för att räkna garantitabeller i jättetråden med tipssystem släppte ett program för att slå ihop enkelrader till matematiska kuponger på tipset. Kör man de 36 enkelraderna med 1-2 ettor,kryss och tvåor på fyra matcher genom det programmet får man faktiskt fram 12 kuponger med lite handpåläggning:
Kod:
  1    2    3    4    5    6    7    8    9   10   11   12  

  x    x   1x2   1    1   1x2   1   1x2   x    2    2    2  
  1   1x2   2   1x2   x    x    2    1    2   1x2   1    x  
  2    1    1    2   1x2   2    x    x   1x2   x   1x2   1  
 1x2   2    x    x    2    1   1x2   2    1    1    x   1x2
"Översatt" till ABC för ATG's spel borde det se ut som följer:
Kod:
Kupnr:    1    2    3    4    5    6    7    8    9   10   11   12
         ----------------------------------------------------------
1	  B    B   ABC   A    A   ABC   A   ABC   B    C    C    C  
2	  A   ABC   C   ABC   B    B    C    A    C   ABC   A    B  
3	  C    A    A    C   ABC   C    B    B   ABC   B   ABC   A  
4	 ABC   C    B    B    C    A   ABC   C    A    A    B   ABC 
         ----------------------------------------------------------
Rader:   36   36   36   36   36   36   36   36   36   36   36   36    

Summa :432 rader vid :1 A-häst,  2 B-hästar samt 3 C-hästar
Krav: 1-2 A, 1-2 B, 1-2 C
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-09, 23:44   #53
 
Baltasars avatar
 
Reg.datum: jan 2021
Inlägg: 156
Sharp$: 377
Standard

Hej,

Bokbörsen säljer begagnade böcker Spela tippa vinn.
Om någon vill få tag på en sån bok från 1984. Det finns även på Tradera..

www.bokborsen.se
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-11, 13:09   #54
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 606
Sharp$: 3378
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BrakZen Visa inlägg
Hej,

Jag är medveten om att jag kan stå för århundradets trådlyft men det bjuder jag på!

Bosse som gjort programmet som används för att räkna garantitabeller i jättetråden med tipssystem släppte ett program för att slå ihop enkelrader till matematiska kuponger på tipset. Kör man de 36 enkelraderna med 1-2 ettor,kryss och tvåor på fyra matcher genom det programmet får man faktiskt fram 12 kuponger med lite handpåläggning:
Kod:
  1    2    3    4    5    6    7    8    9   10   11   12  

  x    x   1x2   1    1   1x2   1   1x2   x    2    2    2  
  1   1x2   2   1x2   x    x    2    1    2   1x2   1    x  
  2    1    1    2   1x2   2    x    x   1x2   x   1x2   1  
 1x2   2    x    x    2    1   1x2   2    1    1    x   1x2
"Översatt" till ABC för ATG's spel borde det se ut som följer:
Kod:
Kupnr:    1    2    3    4    5    6    7    8    9   10   11   12
         ----------------------------------------------------------
1	  B    B   ABC   A    A   ABC   A   ABC   B    C    C    C  
2	  A   ABC   C   ABC   B    B    C    A    C   ABC   A    B  
3	  C    A    A    C   ABC   C    B    B   ABC   B   ABC   A  
4	 ABC   C    B    B    C    A   ABC   C    A    A    B   ABC 
         ----------------------------------------------------------
Rader:   36   36   36   36   36   36   36   36   36   36   36   36    

Summa :432 rader vid :1 A-häst,  2 B-hästar samt 3 C-hästar
Krav: 1-2 A, 1-2 B, 1-2 C


Ja det var en snygg lösning att få till 12 kuponger.
Men i dessa moderna tider med filinlämning så finns det ingen större anledning att få ner systemantalet (skulle möjligtvis vara om man har problem med dom FÅNIGA systembegränsningsreglerna) men det brukar inte vara några problem när man reducerar med ABC. Om jag själv någon gång använder mej av typ ABC-reducering så vill ja inte slå ihop några grupper på samma kupong. Om det är möjligt så spelar jag hellre alla rader som enkelrader, då kan man skräddarsy sina reserver mera exakt.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-11, 13:16   #55
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 715
Sharp$: 928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Ja det var en snygg lösning att få till 12 kuponger.
Men i dessa moderna tider med filinlämning så finns det ingen större anledning att få ner systemantalet (skulle möjligtvis vara om man har problem med dom FÅNIGA systembegränsningsreglerna) men det brukar inte vara några problem när man reducerar med ABC. Om jag själv någon gång använder mej av typ ABC-reducering så vill ja inte slå ihop några grupper på samma kupong. Om det är möjligt så spelar jag hellre alla rader som enkelrader, då kan man skräddarsy sina reserver mera exakt.

Och om det handlar om ABC-system och/eller utgångar behöver man inte ens lämna in med filspel. Det går ju att lämna in via ATGs reduceringsklient direkt på www.atg.se

Manuell kuponghandpåläggning gäller endast vid elakartad utskrivningsnostalgi av 3e graden.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-11, 15:10   #56
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 551
Sharp$: 590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
.... Om det är möjligt så spelar jag hellre alla rader som enkelrader, då kan man skräddarsy sina reserver mera exakt.


Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Och om det handlar om ABC-system och/eller utgångar behöver man inte ens lämna in med filspel. Det går ju att lämna in via ATGs reduceringsklient direkt på www.atg.se

Manuell kuponghandpåläggning gäller endast vid elakartad utskrivningsnostalgi av 3e graden.

Om Nino hade frågat "är det bättre att spela enkelrader så att jag kan skräddarsy mina reserver eller är det manuell utskrivningsnotalgi av 3:e graden?" så hade de två ovanstående posterna varit utmärkta svar.

Nu frågade Nino specifikt efter ett system på 12 kuponger men har fått ganska tarvliga svar på alla möjliga oställda frågor. Det närmsta svar han kommit är att han minns fel och att det inte går att göra på annat än 18 kuponger.

När det nu visar sig att hans minne inte svikit honom och systemet faktiskt går att sätta ihop på 12 kuponger är det väl inte mer än rakryggat att ge honom rätt eller?
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-11, 17:41   #57
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 715
Sharp$: 928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BrakZen Visa inlägg
Om Nino hade frågat "är det bättre att spela enkelrader så att jag kan skräddarsy mina reserver eller är det manuell utskrivningsnotalgi av 3:e graden?" så hade de två ovanstående posterna varit utmärkta svar.

Nu frågade Nino specifikt efter ett system på 12 kuponger men har fått ganska tarvliga svar på alla möjliga oställda frågor. Det närmsta svar han kommit är att han minns fel och att det inte går att göra på annat än 18 kuponger.

När det nu visar sig att hans minne inte svikit honom och systemet faktiskt går att sätta ihop på 12 kuponger är det väl inte mer än rakryggat att ge honom rätt eller?
12-kupongsystemet var inte med de förutsättningar som han ställde upp från början. När man blandar in effekt-hästar/effekt-lopp så blir det en helt annan femma.

Det går att göra med EN spelfil. Det är mer väsentligt än 12 eller 18 eller 3800 system.

Det händer att en fråga kan besvaras med att frågan är felställd. Medför alltid viss OT-risk. Men det är 2023 nu och dags att komma in i matchen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2023-09-11 klockan 17:48.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-11, 18:35   #58
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 551
Sharp$: 590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
12-kupongsystemet var inte med de förutsättningar som han ställde upp från början. När man blandar in effekt-hästar/effekt-lopp så blir det en helt annan femma.

Det går att göra med EN spelfil. Det är mer väsentligt än 12 eller 18 eller 3800 system.

Det händer att en fråga kan besvaras med att frågan är felställd. Medför alltid viss OT-risk. Men det är 2023 nu och dags att komma in i matchen.
"12 kupongssystemet" var exakt det han efterfrågade från början.

Gå till inlägg #1:
För många år sedan fick jag en mall för reducerade travsystem med A B C hästar för 4 lopp . . .

Förtydligat med kraven i inlägg #6:
Jag vill välja:

1-Ahäst , 2Bhästar och 3Chästar i 4 lopp.

Och kraven skall vara att 1-2 A 1-2 B och 1-2 C hästar skall vinna.


När det sedan gäller antalet kuponger skriver han att han är osäker, först tror han att det var 7-9. När du framför att "det blir det väldigt många fler kuponger än så" sträcker han sig till att det kanske var 9 eller 12 kuponger i inlägg #14. Det är då han nämner att han vill ha systemet och "bygga om det".

Var i detta ser du honom nämna effekthästar?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Att det sedan finns betydligt mordernare sätt att lämna in sina spel på än via handskriven kupong hos ombud eller posten tror jag de flesta kan skriva under på. Det behöver man inte slå honom i huvudet med. Nino uttrycker själv ganska ödmjukt, trots gliringar, att han avböjer alla förslag om systemprogram som kan skapa systemet. Han ville ha systemet på "papper".

Nej var lite modern nu, det är ändå snart 2024, erkänn att du hade lite fel och be om ursäkt till Nino - han hade rätt.

Dessutom tycks det program du förespråkar Baratrav största vinst vara taget med ett sån't omodernt system av den typ som Nino efterfrågade. https://baratrav.se/hall-of-fame/

Senast redigerad av BrakZen den 2023-09-11 klockan 18:58.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-11, 19:03   #59
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 715
Sharp$: 928
Standard

Ja. Det ser ut att stämma. Sry Nino!

Men det är fortfarande ett direkt ofiffigt sätt att ställa upp sina ABC-krav.
För att det ska sitta krävs det att man inte bara prickar rätt utan även prickar lagom fel i sin rank.


Vad gäller BaraTrav och dess förträfflighet har det ju inget som helst att göra med att vinster tagna med ologiska systemupplägg. Hall of Fame-systemet var på 30 kuponger. Helt inom rimlighetens gränser att skriva manuellt. Egentligen inte tagen "tack vare" BT alls.

Och man kan ju ta hur stora vinster som helst även med kasst systemupplägg.

Vilka hästar man väljer ( att klara att få med alla rätt på ramen ), och hur mycket tur man har väger enormt mycket tyngre än både systemupplägg och/eller val av hjälpmedel.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-09-11, 19:18   #60
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 551
Sharp$: 590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ja. Det ser ut att stämma. Sry Nino!

Men det är fortfarande ett direkt ofiffigt sätt att ställa upp sina ABC-krav.
För att det ska sitta krävs det att man inte bara prickar rätt utan även prickar lagom fel i sin rank.


Vad gäller BaraTrav och dess förträfflighet har det ju inget som helst att göra med att vinster tagna med ologiska systemupplägg. Hall of Fame-systemet var på 30 kuponger. Helt inom rimlighetens gränser att skriva manuellt. Egentligen inte tagen "tack vare" BT alls.

Och man kan ju ta hur stora vinster som helst även med kasst systemupplägg.

Vilka hästar man väljer ( att klara att få med alla rätt på ramen ), och hur mycket tur man har väger enormt mycket tyngre än både systemupplägg och/eller val av hjälpmedel.


Snyggt där Strappa!

Ja det verkar inte vara allt för hårt ställda krav i Hall of fame systemet om jag fattar det rätt? Men ändå jäkligt bra satt ram.

Kan räkna på ena handens fingrar hur många gånger jag spelat på hästar. Alltid med för stor ram, vilkorat bort mig med konstiga vilkor som sänker inlämningskostnaden. Typ inte fan vinner Örjan två lopp i rad, jag sätter 0-1 på hans hästar i avd 3 och 4. DÅ vinner Örjan 2 lopp på V75 - irad dessutom avdelning 3 och 4. I efterhand har jag tänkt fyfan aldrig mer hästspel.

Men nu börjar jag fundera på att testspela lite i vinter. Fan det kan ju vara kul.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td