|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-08-25, 22:13 | #31 | |
Citat:
Det är sant. Vart lite deppig när jag såg hur lite hästar som var med i loppen då det drar ned skrällpotentialen. Men kul med dessa extrapengar! |
||
2020-08-25, 22:15 | #32 |
En grej som kanske ökar skrällpotentialen lite är att det är så mycket lopp under veckan att alla inte hinner analysera lördagen lika noggrant som vanligt och att någon outsiderhäst skulle kunna bli mindre omtalad än en vanlig omgång.
|
|
2020-08-25, 23:17 | #33 |
Har försökt med det förr och misslyckats. Kommer sannolikt göra ett försök igen på lördag. Välta Coogan! 5,7,8 är isf de jag streckar bakom.
Junior Band en nästagångare för mig efter förlusten mot smygkörd senast. Kan bli spik. annars är det skrällvänligt lopp som det ofta är med klass 2. Månlykke långtifrån ett spikbud för mig. Björs Frej hoppar jag inte över och inte heller Pydin. Men kanske inte går så mycket längre än så. Efter att ha kastat ett öga på intervjun med Wallin tror jag Lipstick Tooma står med 3,5 ben i mål redan. Och att det är mer oddshöjande än chanshämmande med Djuse upp. Jackpot Tooma (gäller att ha tungan rätt i mun för att hålla isär Gabrielssons uppfödningar) däremot tänker jag nog inte köpa. Manuzio, Pine Muscle och Lovemore vill jag nog strecka också... Brons är en jämn och svår klass där det kan skrälla en del. Vid första anblicken fick jag ingen skrällfeeling, men efter att ha tittat längre funderar jag på om inte det här är mycket jämnare än vad det är streckat. Kan bli helgaddning! Pleasure upp i klass nu och bakspår på sprint. Kall favorit. SOT skulle behöva en gnutta högre klass för att jag skulle bli så värst upphetsad över det. Vill minnas att det brukar vara vassare än så här. Trist också att General B, Mindyourvalue och Very Kronos inte fick vara med. Utan att vi fick totalstatisterna Pacific Face och Vagabond Bi istället för att de hade fler poäng. Inte tänkt klart, men grundtanken är att spika Moni. Den som kittlar mest annars i streklistan är väl Rajesh som kan göra köttfärs av dem om han är fin för dagen och fungerar!
2020-08-25, 23:35 | #34 |
Men har Rajesh speeden oavsett form för att utmana Moni Viking? Jag ställer mig ytterst tveksam till det. Allt under 40% anser jag vara ett fynd på Moni. Det är bara Milligan’s School jag är lite smårädd för.
|
|
2020-08-26, 00:05 | #35 |
Raja Ribb klar förstahäst. Tokform, kan öppna, innerspår på Bergsåker är bra. I spets är det vinstgaranti i det här gänget. Felicia 14% i segerprocent.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+5) |
|
2020-08-26, 09:31 | #36 |
Tycker jag är rimligt den här gången. Med både Thomas Åhlund och Mathias Andersson i samma lopp kan vad ju vad som helst hända. Doctor Doxey Zenz är dock någon jag aldrig kommer plocka med på V75, just på grund av kusken. Blir dessutom alltid överspelad.
|
|
2020-08-26, 10:29 | #37 |
Haha ja dom kör hellre än bra och måste givetvis tas med i beräkningen.
|
|
2020-08-26, 14:11 | #38 |
Argbiggan känns intressant denna omgång. Spetsläge, kuskförstärkt och 12-tider i kroppen. 15%....Hela vägen nu Rosleff!!
|
|
2020-08-26, 19:05 | #39 |
Också inne på Argbiggan, bra läge och har mött hårdare motstånd än det här på slutet.
|
|
2020-08-26, 22:41 | #40 |
Visst måste kuskplusset på 11 Mel Odin vara något i hästväg? Inte de tuffaste motståndarna senast men lyckas ändå vinna i comebacken trots några galoppsteg. Det måste väl ändå vara mer än ok över kort distans? Låser nog på den och förra årets vinnare, 6 Björs Frej
|
|
2020-08-26, 23:51 | #41 |
Noterar att hästarna i avdelning 2 har en väldigt hög andel galopper på sina cv. Lär säkert bli ett antal till på lördag.
|
|
2020-08-27, 08:22 | #42 |
3% på Doxey och 13% på Raja nu i första. Vi har lite olika åsikter om vem som är över/underspelad den här gången.
2020-08-27, 09:37 | #43 |
Inte sagt något om att Raja ska vara underspelad heller, lär inte plocka med den heller. Får faktiskt ingen jättekänsla för någon i loppet, möjligen Heading Reference. Lär ju hamna i bakre leden på grund av spår 8, men litet fält och med stor sannolikhet hög fart på loppet. Sir Henry måste såklart med också ifall inte procenten stiger en massa.
|
|
2020-08-27, 10:52 | #44 |
Handsome Brad struken i sista, då håller jag en slant på att Milligans spetsar...innerspåret brukar ha fördel på Bergsåker, då bilen släpper långt in på upploppet...sen om den håller hela vägen, är en annan fråga...
|
|
2020-08-27, 11:26 | #45 | |
Citat:
Moni Viking in på spår 6 nu. Men är lite tveksam till den eftersom den gjort sina bästa prestationer på lång distans och nu har Jorma upp. Men den blir mer intressant från spår 6 än 7. |
||
|