|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-08-22, 11:38 | #31 |
Iom att 2 sällan är ordentligt med i kubbningen från början så tror jag inte det gör så stor skillnad. Skulle nästan sätta bakspåren som mesta vinnare på en sån strykning.
2020-08-22, 11:43 | #32 |
|
|
2020-08-22, 11:54 | #33 | |
Citat:
Du kan ju följa via mobilen. Tror man kan få in Tv12 och ATG sändningar gratis via mobilen. |
||
2020-08-22, 12:00 | #34 |
Ska bort ikväll, så det blir tidig inlämning idag. Här är mina tankar så här i lunchtid:
Avd 1: Lipstick Tooma är en bra favorit och ett givet spikförslag. Är dock lite sugen på att ta med Lassie och Elsa Mearas här. Tidsmässigt är det de tre hästarna som sticker ut och det är rätt jämt dem emellan. Avd 2: Svårt lopp. Tar definitivt med Brida, Jalna Boko, Don't Be Weak och Mellby Helios. Om jag har råd streckar jag några till. Inte helt säker på Equal to None här, men svårt att välja bort Björn Goop i den form han är. Kanske får bli de fem. Avd 3: Moses en väl en helt okej favorit, men inte en spik för mig. Har Slippery Runway som etta. Tidsmässigt jämt lopp. Vill i alla fall ha med 2 och 4 också. Återigen vet jag inte om man vågar skippa Goop här, även om jag inte rankar hästen bland de främsta. Avd 4: Bol Brage är min klara etta här. Därefter är det väldigt jämt, tycker jag. Om jag inte spikar tar jag med många hästar här. Pyrmo, Aas Balder och Joel Klipp är tidiga i så fall. Gomnes och Thess Vilja om man letar efter en riktigt rensare. Avd 5: Trist med strykningen på Vae Victis Club. Zap di Girifalco blir ju så klart ett rimligt spikförslag därmed. Känns dock som att jag har spikat honom som storfavorit och missat ett par gånger i år. High Glider och Spickleback Face är tidiga bakom. Avd 6: Ett av loppen jag hoppas på skräll. Kan tänkas att skippar antingen Jackpot Vrijthout eller Anything for you helt och hållet. Ett par av Lexington Tooma, Indra’s Secret, Everest Sisu och Ceasar F.C. tror jag kommer med på lappen som skrällbud. Four Guys Dream är också given. (Eftersom det inte sällan går tvärtemot mina tankar blir det väl kvällens enklaste favoritseger här, så Jackpot kan nog vara en klockren spik för er andra). Avd 7: Lutar åt spik på Diamanten här. Om inte är Mindyourvalue W.F och Rose Run Sydney tidiga. Och Kihlström, så klart. Som alltid avgörs det mesta av vilka spikar man landar i. Just nu står det mellan två eller tre av: Lipstick, Slippery Runway, Bol Brage, Zap och Diamanten. Får se var man landar - om man går för större pengar, eller för ett litet tillskott till helgkassan. |
|
2020-08-22, 12:09 | #35 |
Ni som funderar på att spika Diamanten idag ska jag påminna om historiken där. Skulle inte förvåna mig jättemycket om Ove får körorder att mosa Foppas häst. Kan bli enormt rens om två träter i det där loppet. Evaluate som någon nämnde är nog ingen dum idé.
2020-08-22, 12:10 | #36 |
V75 domineras åter av Sveriges tre elitkuskar. Bolagssystemet bygger på, att ha med ett par skrällar i början och gå tunt på slutet med favoriterna. Siktar således på en rätt låg utdelning - men att få uppleva en trevlig travdag.
1) 1,3,6,8,9,11,13,14 r15-12 (jättefavoriten 14 har springspår och tränats till storform i ny regi. Han är sannolik vinnare och om han vinner är detta system i princip "dött". Får hoppas på trafikproblem och någon av våra skrällar vinner) 2) 1,3,4,5,7,8,10,12 r9-11 (ett lopp utan storfavorit.Eftersom "alla" kommer att gardera här borde man leta fram en spik. Men jag kan inte hitta någon - inte ens Goops 10. Många) 3) 1,2,3,4,5 r10-7 (5 är en tänkbar spik. Streckar de bästa spåren i detta sprinterlopp) 4) 4,6,9,11,12 r5-7 (kan inget om kallisar och streckar favoriterna) 5) 2 r3-4 (efter strykningen av 10 verkar 2 "bli ensam på plan" 6) 6,10 r5-4 (storfavorit blir 6. Airaksinen reser för första gången på ett par år från Finland med 10. Bra lås) 7) 3 r4-5 (Stig H har äntligen fått fräs på 3. Bara att spika) Kostar 1600 kronor. Utdelningen för 7 rätt kryddas av 21 jackpotmiljoner, som vi langade in förra veckan Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
2020-08-22, 12:10 | #37 |
Ingen känsla idag... men en enkelrad kan man alltid lämna in.
1) 14 Lipstick Tooma. 2) 5 Atlas Kronos. 3) 3 Slippery Runway. 4) 9 Pyrmo. 5) 10 Vae Victis club. ( 2 ) 6) 12 Kaptah. 7) 4 Mindyourvalue W.F. Sparar pengarna till nästa V75. Senast redigerad av ninovic den 2020-08-22 klockan 12:13. |
|
2020-08-22, 12:19 | #38 |
Idag gäller det att få ta del av en överbetald jackpot-sjua. Lipstick Tooma och Zap di Girifalco är givna spikar. Diamanten har toppchans, men om Långben tar körorderna på allvar och trycker på rejält så måste ju Örjan med. Andra loppet är öppet, tredje behövs en handfull hästar, likaså i kallblodsloppet, men där får jag gå ner något och i sjätte räcker inte pengarna längre än till två pållar: Four Guys Dream och Jackpot Vrijthout.
|
|
2020-08-22, 12:20 | #39 | |
Citat:
Bucks to Burn "står på tur för seger" dessutom. |
||
2020-08-22, 12:21 | #40 |
Kollade lite extra på anmälningarna, Ove bara tredjeval på övriga Berghs hästar på V75. Sen plockas han in som lydig legosoldat i sista loppet. Kan finnas mer legitima orsaker men känns rimligt. Att Per L kör som en tokig skulle se väldigt konstigt ut och kan ses som en ren beställd hämnd. Att Ove rejsar järnet kan ingen höja ögonbrynen så mycket åt.
Konspirationsteori eller inte, jag kommer nog gå på den här spaningen och strecka på i sista. Tänkte först låsa på 3,4.
2020-08-22, 12:23 | #41 |
Känns lite som en bruten hjälte efter knäckloppet i April. Men ja, Örjan är bra. Dock bara en av flera (mycket mindre spelade) med torrt bra spurtkrut då.
2020-08-22, 12:31 | #42 | |
Citat:
|
||
2020-08-22, 12:47 | #43 |
Lutar åt att det blir spik på Zap di girifalco i 5e nu när största motbudet i Vae Victis Club blev struken, men är lite sugen att fälla favoriten i första, tror ni det räcker med 6 och 8 som garderingar i första?
|
|
2020-08-22, 12:59 | #44 |
Blåser med 7 m/s uppe på Solänget nu - någon som vet hur vinden ligger? Motvind på bortre lång, eller på upploppet, eller ren sidvind?
2020-08-22, 13:00 | #45 | |
Citat:
Anna Maud fick en strykning innanför sig så vägen till billig spets blir ännu enklare. Med barfota och ledning borde den kunna gå höga 13 här och med rätt tempon på klockan så ska faktiskt Lipstick (som säkert kan gå höga 12 eller bättre så jävlig som den sett ut) både bekänna färg och får inte ha speciellt mycket otur under vägen.