|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-08-21, 17:12 | #16 |
Attans då blir det att tänka om... VAE VICTIS CLUB struken pga sårskada...
nevermind, sen på bollen såg att det redan var postat här.... Senast redigerad av viking90 den 2020-08-21 klockan 17:15. |
|
2020-08-21, 17:31 | #17 |
Jens Sjödén: "Statistikanalys V75" lördag uppe på service plays.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+7) |
|
2020-08-21, 18:01 | #18 |
Känns som att det är en del snack på Moses som en spelvärd spik, men det finns ju flera bra motbud i det loppet.
Kommer den till ledning eller håller han upp lite och hoppas de andra bränner krutet tidigt? Speedar tillslut. Blir det högt tempo kommer ju även en sån som Mellby Granat in i matchen kanske. Vid gardering får man ju nästan ta 1-5 + 9. Svårt och bestämma mig. Får se hur det ser ut imorgon. Senast redigerad av Nobleflash den 2020-08-21 klockan 18:02. |
|
2020-08-21, 21:07 | #19 | |
Citat:
|
||
2020-08-21, 21:33 | #20 |
Låg aktivitet här mtp att det vankas jackpot. Kanske för att känslan är att det kan bli många favoriter. Så här mina tankar ut f.n:
1: Solklar spik på favoriten som borde vara minst ett huvud högre än dessa. Sen kan ju allt hända och vid gardering är det är främst 1,6,8,9,11,15 bakom. Och kanske 7 om den skulle få för sig att gå felfritt. 2: Fel favorit som det känns och i nuläget lutar jag åt spik på 12 Don't be Weak. Klass II dock skrällbenäget och den som har råd tar alla. Förutom favoriten känns annars 7 och 8 tidigast bakom. 3: Här är många inne på att Moses är överlägsen och att den för första gången ska vinna två lopp i rad. Men inte mötte den väl så mkt senast och det känns långsökt att den ska komma till spets nu, där sitter väl 3? Då är favoriten sårbar. Tillsammans med 3 är 4 tidig bakom och även 1 och 2 är nog streckvärda. Men allra störst värde finns det nog i Mellby Granat om Berghs stall skulle ha hittat formen. 4: Jag avskyr verkligen kallblodsloppen och tror att min statistik, om jag hade sådan, skulle vara total katastrof. Nu provar jag nog att blanda Sjödéns tankar kring andrahandarens fördel med att välja utifrån kusk och landar i streck för 4 och 11 i första hand samt ev 9 på spetschans. Gillar dock inte skor på där. Med större plånbok hade jag även streckat 5,6,7 och 12. 5: Trist att 10 blev struken och 2 är onekligen befogad favorit. 3 är kanske lika bra men långsam ut och tveksam form. Det låter positivt på sina håll på 1 men den har ju mkt kvar att bevisa. Dock jänkarvagn nu. 11 ska köras offensivt svårt se det ekipaget vinna. Då känns 12 tidigare trots risigt spår. 6: Finns väl risk att BG skickar till spets och sedan blir svårslagen. Men 5 åker ju långt och borde inte köras alltför passivt även om den är ny i klassen. 10 är kanske bästa hästen och klart streckvärd till nuvarande procent. Indra's Secret strular ofta till det för sig och lurigt läge nu. Men rikast i loppet och utan strul såklart farlig. Har svårt se att vinnaren finns utanför dessa fyra. 7: Nog rätt favorit men ingen spik för mig även bfro gynnar. Men 4 är tuff och kanske finns det också risk att 6 laddas utifrån, den ska vara ruskig ut vid laddning. Jag har en känsla att detta är ett sådant lopp där Örjan kommer till slut och vinner med en halv längd. Vill dock också ha med Esprit Sisu som jag jagat ett bra tag nu. Lämpligt motstånd nu för första segern i Guld. Sen är From the Mine. Men känns långsökt att den ska vinna från spår 11 i Gulddebuten och med ny och sämre kusk. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) |
|
2020-08-22, 02:10 | #21 |
Jag köper inte Diamanten i 7e. Min tanke är att gräva guld från gruvan!
Visst, absolut! Mycket talar för Adielsson från start till mål men dåligt bevismaterial om man bortser från senast. Med tanke på att jag spikar Läppstiftet i avd 1 så finns det 0 spelvärde i att spika Adielsson i sista med ett system för 1600:- Rätt eller fel i slutändan? Det visar sig om 16h.. |
|
2020-08-22, 02:36 | #22 |
Läppstift gör dig Inte svag men det blir Halt på catwalken.
Joel klipper till och blir Zappad av italienaren i en Fyrmansdröm som avslutas med någon som Bryr sig om värdet. Tråkig rad men så går det när man tullat för länge på whiskyn |
|
2020-08-22, 07:52 | #23 |
Banned
|
Sista kan väl Evaluate vinna om det häxar för favoriten?
|
2020-08-22, 08:57 | #24 |
Banned
|
Blir så här. Till butiken för tidig inlämning. Sedan blir det till att se repriser kl. 18. Har inte
12:an där jag befinner mig. 1: 1 2: 10 3: 2, 10 4: 4, 6, 9 5: 1, 2, 3 6: 6 7: Alla 98 kr. Spelar DD med Indra's Secret som spik, såg inte bra ut senast och jag spikar Björn på systemet men nog är Indra väldigt spelvärd idag? Är väl bästa hästen med tanke på distansen? Björns verkar lite grön på lång och jag är tveksam till den egentligen. Har form men kan vara tillfällig sådan. Per L. har dessutom lyckats bra med Bergh-hästar. Om Indra har en bra dag så vinner den det här. Ska fundera i butiken på DD 2. 4 - 3 till 20 ggr är för lågt för mig... Lycka till! |
2020-08-22, 10:15 | #25 |
Hur blir det i volt iom strykningen på två i sjätte avd?
Nr 3, 4, 5 blir nedstrukna ett spår och 6 stannar - mer utrymme från springspåret. |
|
2020-08-22, 10:21 | #26 |
Ja så blir det. Jänkarvagnen kanske dyker på då.
Senast redigerad av orroz den 2020-08-22 klockan 10:25. |
|
2020-08-22, 10:34 | #27 | |
Citat:
Bättre plats för 3 är väl skillnaden
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Tirich den 2020-08-22 klockan 10:35. Anledning: 3:an |
||
2020-08-22, 10:43 | #28 |
|
|
2020-08-22, 11:24 | #29 |
Tillbaks här och i travet efter en kortare sommarvila. Möts direkt av en halvt gråtande Per Skoglund i ”Nyhetsmorgon” där han pratar om ett hållbart trav i framtiden. Jag har svaren på allt men det vågar inte Skoglund prata om i ATG-tv; riggade lopp, stallkörningar, släppta ledningar, preparé med mera.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) Senast redigerad av Staketkusken den 2020-08-22 klockan 11:28. |
|
2020-08-22, 11:34 | #30 |
Kollade igenom loppen i ett par timmar precis. Inte läge för några förtidsspel till fasta odds idag då dom jag ringade in hade usla odds just nu hos svenska spel och unibet som jag kollade . I torsdags kväll när jag reste hem från jobb noterades över 5 ggr på Dont be Week som ska tävla barfota runt om ffg, men oddsen nu nästan halverade hos spelbolagen , vilket nog mer beror på att den blivit skrikhäst hos betaltjänsterna som släppte tipsen igår än på att den ska gå barfota . Inget intressant spel till 3 ggr pengarna. Solänget är väl inte direkt kända heller för ett hyllat banunderlag. Förra sommaren minns jag en V64 kväll med perfekt väder när flera ville stryka för att banan var alldeles för dålig. Sådant har man i bakhuvudet så det blir intressant att höra om det blir något snack om typ lös bana i eftermiddag och att det inte kommer passa alla hästar alls så bra.
Örjan ger sig själv 5 stjärnor med megafavoriten i avd 1 och Goop spikar sig själv med megafavoriten i avd 5. Väldigt ovanligt och det talar väl för att dessa hästar har toppchans och därmed att är jackpotten mer än spelmenyn som motiverar V75 spel idag. Helt optimalt hade det varit om det gått att kryssa i V7 för det blir ju inga extra pengar alls att spela om när jackpotpengarna i sjurättspoolen inte blir större än det som flyttas från femrättspoolen till nästa vecka. Så blir det ju högst sannolikt om Örjan vinner avd 1 och Goop avd 5 för som vanligt när V75 flyttar till småbanorna i norra Sverige brukar det vara få lopp som har många potentiella vinnare. Kallblodsloppet är väl på förhand det mest öppna. Hade inte Mindyourvalue W F varit med i guld hade nog diamanten varit en dunderspik, men när man läser spelvärdes intervju med Ove A så lär det i alla fall inte bli ett blufflopp för storfavoriten i spets. Goops favorit i sjätte känns lite sårbar på två faktorer. Bike har varit stort plus två senaste . Ingen jänkarvagn idag och voltstart på den ett litet frågetecken. Enda voltloppet i Sverige den startat i på Solvalla 23 juni gör väl inte att man hamrar in spiken i alla fall. Sista dagen med tropisk värme i Skåne gör att man får fundera vidare på stranden i eftermiddag. Tror jag sätter ihop ett reducerat då det finns så många givna utgångshästar idag . I bästa fall kanske man kan få in någon c häst till låg kostnad i något lopp som då rensar lite. Lycka till ! |
|
|