Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-08-22, 20:27   #181

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
På vintern kan väl Jägersrobanan också vara en "skitbana".... (OBS! citatet är mitt eget...)

Banan är också en parameter...
Det tordes väl vara enklare att fixa en bra bana på sommaren...

Solvallas är ju inte särskilt bra så fort det kommer regn heller...

Men vid fin väder håller väl både Solvalla o Jägers bra.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 20:31   #182

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Snart måste väl alla kusar ha ett egen-anpassat salsgolv att dansa på...så illa var det nog knappast idag...

Jo, jag tror det var riktigt dåligt med tanke på förutsättningarna med kanonväder och värme, samt lite regn de senaste dagarna - då skall man kunna vattna sig till ett kanonunderlag, men satsar man inte så går det såklart inte. Mängder med dåliga prestationer och galopper i konstiga lägen tyder på att banan inte var bra...

Men, detta skall också sågas - klassen var ju sämre och detta ser man också i de sämre prestationerna så vad som är vad, är ju svårt att säga... Men, just Solänget är kända för dåligt banunderlag så varför skulle man "ljuga" om detta?
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 20:34   #183

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hade nog räckt att ringa typ Bollnäs banmästare 3 mil bort. Dom brukar ha kanonbana. Otroligt att det kan vara så olika och det är ju inte heller första gången precis som Solängets bana är i uselt skick. Goop var ju väldigt diplomatisk. Hade varit kul att höra vad han sa om banan utanför kamerorna.

Jag tror bestämt att det fattas ( minst ) en nolla i ovanstående inlägg.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 21:35   #184

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58364
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Snart måste väl alla kusar ha ett egen-anpassat salsgolv att dansa på...så illa var det nog knappast idag...
Vad jag hörde i atg live presenterade solänget återigen ett uselt banunderlag efter förutsättningarna . Varnade för det redan i förmiddagsinlägget jag skrev. Tycker det är märkligt att det inte finns större ambitioner . Dom är ju högljudda för att dom har för få tävlingsdagar men sen när dom får chansen att visa upp sig I så här fina sammanhang misslyckas dom kapitalt gång på gång . Tyckte jag såg någon rubrik om att dom gnällde för att dom inte fick ha travrestaurangen öppen idag också. Dom lär ju inte få fler tävlingar då som tur är......
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 21:57   #185
Rob

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Tack Gotland för det. Som du vet blir det alltid stolpe in efter en massa stolpe ut. Roligt att mina kunder fick lite återbäring, men Solänget är ju där jag är född så känner hem "hemma i startlistan" hehe

Nu laddas det för bergsåker nästa lördag och då vill jag ha alla 25 andelar sålda. Det stannade vid 20 så jag fick offra mig och köpa dom fem sista själv........(generöst)...

V75
Inlämnat: 2020-08-22, 12:46
Västertorps Spel & Tobak, SO Norrlands andelsspel
Solänget
Lördag 2020-08-22
Start: 16:20
Kostnad: 2 448,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 14 (1, 11)
2: 1, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 12 (9, 11)
3: 1, 2, 3, 4, 5 (10, 6)
4: 4, 6, 9 (12, 11)
5: 2 Zap di Girifalco (5, 12)
6: 4, 5, 6, 10, 11 (12, 7)
7: 3, 4, 5, 11 (6, 12)

2x8x5x3x1x5x4 = 4800 rader.
4800 x 1 x 0,50 kr = 2 400,00 kr. Avgift 48,00 kr.
Totalt: 2 448,00 kr.
Min kostnad: 2 448,00 kr x 9/25 = 881,28 kr
Rättningskod: SML DTH RTB
Grattis till vinsten!
Vad är det för avgift på 2% och vart går den?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 07:06   #186
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Grattis till vinsten!
Vad är det för avgift på 2% och vart går den?
Jag gissar att det är avgiften till OMBUDET (Västertorps) som hanterar spelet, du får frråga Gotland för att kanske få 1oo% info
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 07:34   #187

Standard

Citat:
Jag gissar att det är avgiften till OMBUDET (Västertorps) som hanterar spelet, du får frråga Gotland för att kanske få 1oo% info

Fast egentligen är det ju ATG som i allt väsentligt "hanterar spelet".

ATG står för infrastrukturen och ATG står för alla kostnader för hantering av pengar.

Ombudet står för att hitta någon som väljer ut hästarna och att knappa in systemet på sajten för butiksandelar.

Västertorp har valt att lägga sig på den lägsta möjliga nivån för ombudsavgift vilket är hyggligt av dem. Men det är fortfarande en massa pengar över tid för väldigt lite jobb.

Taket för avgiften är 6% och de som tar ut max brukar även skicka någon andel av dessa pengar till den som tar ut systemen.

( Tidigare låg taket på skyhöga 10% påslag. Men det har ATG till slut åtgärdat. )
Gammal 2020-08-23, 08:41   #188
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Jo, jag tror det var riktigt dåligt med tanke på förutsättningarna med kanonväder och värme, samt lite regn de senaste dagarna - då skall man kunna vattna sig till ett kanonunderlag, men satsar man inte så går det såklart inte. Mängder med dåliga prestationer och galopper i konstiga lägen tyder på att banan inte var bra...

Men, detta skall också sågas - klassen var ju sämre och detta ser man också i de sämre prestationerna så vad som är vad, är ju svårt att säga... Men, just Solänget är kända för dåligt banunderlag så varför skulle man "ljuga" om detta?
-------------------------------------------------------------------------------------
Vad gäller underlaget blev Solänget ”världsrekordbanan” med hela Sverige när Beanie M.M. dundrade runt på 1.10,7/2 140 meter autostart vid segern i Silverörnen 2009.

Segertiderna från upplagorna därefter talar däremot inte för att Solänget ska vara någon av landets snabbaste banor.

Annat var det förr.

– På 60- och 70-talet vara banan känd för att vara väldigt snabb och det slogs många svenska rekord här. Banan är byggd på en gammal sjöbotten så det har alltid varit bra svikt i den, men nu har väl många andra banor kommit ikapp. Vi har tyvärr haft en del problem med underlaget under året, därför bestämde vi oss för en tid sedan att byta material. Nu hämtar vi ytlagret från samma ställe som Umåker och de senaste tävlingsdagarna har det blivit bättre. Väderleksrapporterna ser lovande ut inför helgen och jag tror att vi kommer att få till banan så att alla är nöjda på lördag.
Gammal 2020-08-23, 08:55   #189

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Som alla vet så dom som äger en spelbutik har förlorat mycket pengar på sinna andelar när det sänktes.Sen finns det spellägare som lever på ombudsavgiften där man har gjort en deal med butiksinhavaren
Gammal 2020-08-23, 08:58   #190

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Roliga är att Micke Nybrink i sändning säger att Diamanten alltid gör bra lopp.Då undrar man vilken planet han lever på.
Gammal 2020-08-23, 09:04   #191

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Som alla vet så dom som äger en spelbutik har förlorat mycket pengar på sinna andelar när det sänktes.Sen finns det spellägare som lever på ombudsavgiften där man har gjort en deal med butiksinhavaren
"Förlorat" är ett hårt ord i sammanhanget.

De naiva ombud som inte förstod att det orimligt höga 10%-påslaget aldrig hade en chans att vara något bestående är det inte särskilt supersynd om enligt mig.

Så länge det varade så var det rena bonuspengar för dem. Och en bonus är just en bonus.

6% är högt det med med tanke på att det är ATG som står för både infrastruktur och kostnader för pengahantering för online-andelarna.

När det gäller "Sharps"-butiksandelarna som SO gör så tar de bara ut minimala 2% påslag. Och där någonstans ligger väl den rimliga nivån.

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-08-23 klockan 11:07.
Gammal 2020-08-23, 09:18   #192
Rob

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3083
Standard

Tack för svar om avgiften, tråkigt dock att man tvingas ta ut 2% som lägsta - väldigt konstigt att man inte kan få ta 0.
Tyvärr SO, kommer inte hjälpa dig fylla andelarna till nästa lördag. Inga andelar köps av mig när orimliga avgifter tas ut.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 09:29   #193
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Tack för svar om avgiften, tråkigt dock att man tvingas ta ut 2% som lägsta - väldigt konstigt att man inte kan få ta 0.
Tyvärr SO, kommer inte hjälpa dig fylla andelarna till nästa lördag. Inga andelar köps av mig när orimliga avgifter tas ut.
Tycker du att 2% är orimligt? Sänkt från 6% Så här blev det från helgens spel. Återbet större än de där 2% en

Andelskassa
Antal sålda andelar (online/ATG terminal)
25 (25/0) av 25 st
Total försäljning
2 500,00 kr
Inlämnat spel
2 400,00 kr
Provision (2%)
48,00 kr
Återbetalas
52,00 kr
Gammal 2020-08-23, 09:35   #194

Standard

Citat:
Tycker du att 2% är orimligt? Sänkt från 6% Så här blev det från helgens spel. Återbet större än de där 2% en

Andelskassa
25 (25/0) av 25 st
Total försäljning
2 500,00 kr
Inlämnat spel
2 400,00 kr
Provision (2%)
48,00 kr
Återbetalas
52,00 kr
Alla avgifter på andelsspel är orimliga och onödiga.

Det går ju hur bra som helst att spela andelsspel utan avgifter via "vanliga" Tillsammans eller t o m direkt på atg.se om man inte behöver använda filspel.

De där 2% som går till avgift räcker till en extra häst på systemen några gånger per år. Och du som har varit med länge vet såklart att marginalerna mellan fullträff eller platt fall inte är större än så.

Edit: Sry SO. Jag förstod det som att alla butiksandelar som hade med Sharps att göra tog 2%. Om det bara är dina system så är det såklart en sänkning från 6% till 2%. Men 2% är som sagt orimligt högt det med. Allt över 0% är högt.

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-08-23 klockan 11:09.
Gammal 2020-08-23, 09:38   #195

Standard

Citat:

Andelskassa
25 (25/0) av 25 st
Total försäljning
2 500,00 kr
Inlämnat spel
2 400,00 kr
Provision (2%)
48,00 kr
Återbetalas
52,00 kr
Återbet är ju inget annat än "ej använda pengar". Om du hade gjort ett mindre system så hade Återbet blivit ÄNNU större. Så det är ju en helt oväsentlig siffra i sammanhanget.

( Såklart är siffran viktig i redovisningen av vart de insamlade pengarna tar vägen, men oväsentlig i resonemanget om avgifternas vara eller icke vara. )
Svara

td