|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-07-27, 07:02 | #1 |
V75 Rättvik 1/8
Guldloppet lite bättre än det vi hade på Bollnäs några stora favoriter har svåra spår.Kommer lägga upp minna 1a hästar lopp för lopp igen före tidningarna kommer igång.
2020-07-27, 07:14 | #2 |
AVD1:3.Jackpot Vrijthout* (BE)
AVD2:9.Expensive AVD3:1.Heavy Sound AVD4:7.Våler Nikolai* (NO) AVD5:6.Civilon AVD6:7.Giant Shadow (NL) AVD7:14.Racing Brodda Tror inte tidningarna rankar 14.Racing Brodda 1a skulle bli mycket förvånad om det blir så. Då väntar vi in procenten på hästarna bara som syns rätt bra på torsdag-fredag vart det nu bär hän.Tidningarna kommer också att ha Love You avkomman 10.Faster Than You högt upp då det vankas skoryck från Robert Bergh.
Som ofta bäst när det gäller. Senast redigerad av Spiken64 den 2020-07-27 klockan 07:26. |
|
2020-07-27, 08:41 | #3 |
Min utgång lördag
1) mr clayton j.f 2) vien ici 3) snowstorm Hannover 4) våler nikolai 5) civilon 6) flash Håleryd 7) vagabond bi |
|
2020-07-27, 09:18 | #4 |
Måndagsdragen.
1) Sandsjöns Enzo. 2) The Bald Eagle 3) Ural 4) Våler Nikolai 5) Uncle Töll. ( med hjärtat) Adriatic Kronos (med hjärnan) 6) Jaques Noir. 7) Vagabond Bi. |
|
2020-07-28, 06:14 | #5 |
Värsta ranken av mig om man skall va lite ironisk.När banprogrammet kom ut igår kväll så hade dom samma tipsettor rätt över.Ranka tipsettor kanske inte är så svårt nu försår jag lite mer hur dom gå tillväga.
https://cdn.travsport.se/racecards/t...ort/585288.pdf
2020-07-28, 23:48 | #6 |
Som det ser ut nu blir det spik på Civilon som får Örjan i vagnen från bra läge. De värsta konkurrenterna har bakspår och står han bara på benen bör det bli tidig ledning och därifrån mycket god vinstchans.
Heavy Sound och Våler Nikolai potentiella utgångar. Heavy given spik från ett hyggligt spår, men innern här kan bli en fälla. Diamanten med första jänkarvagn från spetsläge är väldigt intressant och det första motbudet. Lyckas Elian Web ta längden leder även han länge. Det får inte strula för Heavy Sound. Våler Nikolai får Goop i vagnen liksom näst senast och det är en mycket tung faktor. Får han iväg honom bra ska det vara en god segerchans trots tuffa tillägg. Hästen är riktigt vass och har farten och hårdheten som krävs för uppgiften. Men som alltid så ska inte tilläggen underskattas, speciellt inte när det står bra hästar där framme. Om Lome Storm kan forceras tidigt till spets lär Bergh dra på och då ska det till en låg tid för att slå den. ...men om vi ska sluta prata favoriter så är ett av mina drag Sir Henry P.Hill i sista. Racing Brodda siktas mot Sto-EM och Bythebook mot derbyt, så där lär man köra lite passivt. Kommer Westholm iväg hyggligt lär det bli avancemang framåt när röken lagt sig och då är det inte så många som står emot Henry. Hästen står ruggigt bra inne i loppet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
exlee (+5) Senast redigerad av Piraten den 2020-07-28 klockan 23:55. |
|
2020-07-29, 23:38 | #7 |
Haugstad till närmare 60% känns helt intuitivt fel, även om han skulle sitta med Ecurie D i ett ponnylopp skulle jag känna att det var fog nog att ta en närmare titt på det innan jag hamrade in spiken. Min tidiga hypotes är faktiskt att Elian Web är en bra andrahandsspik. Men det är länge kvar och mycket info som kommer. Civilon kan nog vara en lampa lämplig att svälja dock, kalasförutsättningar!
2020-07-29, 23:40 | #8 |
Med risk för att få äta upp detta så ser inte omgången otroligt "enkel" ut?
1: Garderingslopp, 1an inte bra med galopp sist, kan missa spets, många som kan vinna bakom, här hittar vi en fin skräll under 10% 2: Garderingslopp , spontant känns alla utom 7 och 10 aktuella. Ska jag lyfta ngn är det Matadoren Eme som var 3a bakom Bythebook och Tabasco CD senast, stor marginal till övriga fältet... De båda hade varit 70/60 % här. 3: Spik Heavy Sound 4: Spik Våler Nikolai 5: Spik Civilion 6: Spik och givet drag sen 2 senaste starterna 6 Jaques Noir. Helt Obegripligt att den inte är favorit här. Lär äl bli skrik på den sen, men inte ens topp-3rankad hos flera speltidningar såg jag, galet! Får den chansen vinner den denna gången. Jag hade spikat den upp till iaf 35%. 7: Garderingslopp. Spontant lyfter jag 1 Mr Marveolous och 4 Vagabond Bi på form och läge. Men här krävs nog minst 10 streck. Lilla Lappen: 8x8x1x1x1x1x10 (ca antal rader jag tycker behövs i nuläget). Men det är ju minijackpott så jag lär spela utgång i avd 3 4 och 5 där 2 av 3 ska sitta.... faller en av de 3 blir det fint betalt! Jaques Noir omgångens givna spik.
2020-07-30, 07:58 | #9 |
AVD1:3.Jackpot Vrijthout* (BE) 24.82% favorit
AVD2:9.Expensive 24.56% Favorit AVD3:1.Heavy Sound 58.15% Favorit AVD4:7.Våler Nikolai* (NO) 34.83% Favorit AVD5:6.Civilon 61.96% Favorit AVD6:7.Giant Shadow (NL) 29.39% Favorit AVD7:14.Racing Brodda 14.53% Andrahandsfavorit Vem kunde tro det här när man rankade innan streckprocenten och tidningar kom ut.Nu betyder ju inte min rank att jag spikar dessa här kusar på lördag.Lite kul bara att göra en tidig prognos på vilka som blir favoriter respektive lopp så tidigt på måndagsmorgonen.
2020-07-30, 22:32 | #10 |
Snart lördag, kom igen med tankarna nu jag vet att ni kan! Kliv fram, om ändå analys av bara en enda häst/ett lopp! Inte haft tid att läsa sönder omgången själv, imorrn kväll ska jag försöka lägga ut en loppanalys. Nyckelhästarna känns intill vidare info fortsatt som heta spikbud, Civilon (väldigt trolig och motiverad stori) och Elian (både trolig och rolig spik).
2020-07-30, 22:42 | #11 |
|
|
2020-07-30, 22:46 | #12 |
Vad tror ni om lopp 1? Kan det bli körning mellan Goop och Bergharn om spets med nr 3 & 1? Bergh kan ju tokköra ibland såg man ju senast i tisdags med Vikens. Kanske kan öppna upp för 8:an även om spåret inte är det bästa så är det ju en bra häst.
|
|
2020-07-30, 23:21 | #13 | |
Citat:
Att han kommer sända fram och trycka upp tempo oavsett vem som sitter i spets, det är garanterat. Öppet lopp, vilket spelprocenten visar. Jag kommer strecka på |
||
2020-07-31, 00:46 | #14 | |
Citat:
Så nej det var ingen överraskning |
||
2020-07-31, 07:55 | #15 |
Rankas tidigt på måndag morgon innan odds och procent har kommit så inget är givet utan facit
2020-07-31, 08:12 | #16 | |
Citat:
Har banprogrammet du länkat in nåt samband med det du skriver och i så fall, hur hänger det ihop? |
||
2020-07-31, 08:29 | #17 | |
Banned
|
Favoritomgång?Citat:
Det kan räcka med att spika Athos Race i första till 1% sedan kan favoriterna göra sitt och du har ändå kanske 6-siffrigt (som Raja Ribb senast....). Men man måste våga förstås. Tror jag ska våga. Lycka till!! |
|
2020-07-31, 10:31 | #18 |
Första loppet är svårt, som förra helgen känns det som många kan vinna. Fonda Boko 2%, ofta bland de 3 främsta men vinner ej så ofta. Kan vara dennes tur. Tror det behövs många streck i loppet.
Andra loppet tror jag med 4 streck att man kan stå sig ganska bra. Jackson Avery som tar ledningen? Vien Ici. Expensive. Enriko Ha. Utan någon ranking sinsemellan. Tredje loppet kan bli tråkigt (beroende hur man nu väljer att göra) om Heavy Sound lyckas hålla upp ledningen, MEN det finns ju många startsnabba utifrån. Diamanten, Snowstorm Hannover (2:a förra veckan) och Elian Web är alla kapabla att ta ledningen. Elian Web form sätter jag ett litet frågetecken för dock. Detta är inte lopp för att den ska siktas mot något annat? Jag tror inte jag kommer våga spika. Fjärde loppet känns som att Lome Storm och Våler Nikolai kan vara ett starkt lås. Väljer man en häst så såg ju Våler Nikolai strålande ut senast, trots galopp. Gick jättebra efter den. Men den måste vara minst lika bra och stå på benen, för att hinna fram om Bergh prickar starten perfekt med Lome Storm. Det kan bli långt fram. Femte loppet borde ju Civilion vinna, om den håller sig på benen. Faster Than You 10% känns intressant här med barfota. En tanke är att om tex väljer Våler Nikolai i föregående lopp, att man dubblar i detta lopp istället med Fast Than You. Sjätte loppet fastnar jag väl egentligen för 3 hästar. Jaques Noir på formen, hade otur i förra starten men kan få ett bra slagläge nu. Giant Shadow och Man At Work. Om man letar någon ytterligare tycker jag om M.S Triple J. Den går ju oftast i tuffa gäng och gör det bra. Tufft spår, men 7%. Sjunde loppet känns det som Vae Victis Club kan vara en spik denna omgång, just nu 38%. Under 50% borde den vara en bra spik. Vann på ett imponerande sätt senast. Drog tåget i 3:e och och bara vann, så styrka finns det i hästen. Intrycket över mål var att den hade gått om krafter kvar över mål också. Bakom finns det många som skulle kunna vinna, men blir för dyrt och gardera för mig så som jag tänker i övriga. |
|
2020-07-31, 11:03 | #19 |
Super Moderator
|
I avd 6 tänker jag ge IMPORTDEDFRMDETROIT en chans till. Jag uppfattade det som den blev väldigt störd i förra starten. Nu är det auto och spår 1. Det är väl kanske mest Flash Håleryd och Aron Palema som utmanar här.
Men jag tror Emilia kör vad som går, och då kan det ju hålla.
2020-07-31, 11:28 | #20 |
Kan(eller vill) någon svara Jackson Avery i avd 2?...tar(eller släpps) den till ledningen, så lär den bli mycket svårpasserad...förlusterna i Norge på slutet är hedersamma mot en mycket bra Strong Pepper...
|
|
2020-07-31, 11:38 | #21 |
The Bald Eagle både kan och vill ta/ha ledningen...
2020-07-31, 11:56 | #22 |
|
|
2020-07-31, 13:30 | #23 |
Yrr 10,50 plats på svs, Bergh uppåt i tv nyss och med Lill-Örjan i jollen, kan det mycket väl räcka till pallen...sänkt nu, men "sega" bet365(tänk om man skulle haft möjlighet till dom, då går det knappt att förlora) har 9ggr kvar...vi får si...
Senast redigerad av mikaels den 2020-07-31 klockan 13:36. |
|
2020-07-31, 13:47 | #24 |
Det verkar som att det ska dras emot Heavy Sound imorgon, intressant...kan man få 2,85?...knappast, va...
|
|
2020-07-31, 13:51 | #25 |
Master Sea plats till 6,20(svs) i sista, SP och tränaren uppåt, inte alls omöjligt med en bra resa...
Senast redigerad av mikaels den 2020-07-31 klockan 14:03. |
|
2020-07-31, 14:01 | #26 |
Van Gogh lär spetsa i första, åtminståne efter en bit då han tagit över(men troligtvis direkt), det fixar RB...men frågan är om det inte dras emot där och man bör vänta ett tag med spelet...mmm...
Senast redigerad av mikaels den 2020-07-31 klockan 14:04. |
|
2020-07-31, 14:15 | #27 |
Håller med er som lyfter skrällbud i första loppet. Har just nu streck för både Selma Töll, Fonda Boko och Athos Race som alla ser prisvärda ut (och Sandsjöns). Däremot kan det bli så att jag hoppar Marvellous Tooma. Om My Dream Art vore snabbare bakom bilen kunde jag tänka mig att nypa den som spik. Men känns inte mer än ljummet nu.
Behöver nog gå kort i andra för att få ihop det med övriga planen, och då kan det bli ett lås med The Bald Eagle och Jackson Avery (trots kusken). Jag har ganska svårt att se Haugstad hålla upp ledningen och det finns inte på kartan att jag spikar den som storfavorit då. Tror det blir Diamanten i spets med Elian utanpå efter en bit. Så händer inte mycket och dessa två gör upp om det. Kallblodsloppet vill man gärna inte slösa så mycket streck på, men får nog svårt att gå på mindre än fyra. 6,7,8,9. Reime Kongen har jag funderat på länge och väl men den ska vara för kort i rocken. Om han vore speedig kunde det varit intressant men det är han inte. Så även om det löser sig optimalt blir det svårt att lugga de andra jämnbra i spurten. För Mjölner Apollo är det för många "om" för att det ska räcka. Hålla ledningen, rekordsänka, hålla sig ifrån de bakom osv. OBS! Notera att det är 40 meter mellan första och andra tillägget om ni inte sett det redan! Nurmos ord om Civillon gör mig trygg i att tidiga tanken att köpa den som storfavorit är rätt. Har redan hamrat in spiken! Hoppas de kör med skor så det inte blir ett sånt jävla drag på den. Stannar nog runt 60-65% skulle jag tro. Flash Håleryd är mitt första streck i silver! Highspirit spetsar och blir direkt utmanad av Uffe och väljer (klokt) att släppa. Utmanar någon av de utanför tufft i sin tur kanske man släpper dock. Jaques Noir har jag haft svårt att se vinna silver, men det här är inget toktufft lopp och hästen är i form och fick fint sparat senast. Giant Shadow steker jag nog däremot helt, iskall som favorit. Man At Work gillar jag ju, men man måste ju fundera på vad chanserna är från bakspåret. Finns ju lite risk för körning och då är han väl värst i spurten. Doxey är lite väl tappad på spelet nu och där finns nog lite värde. Aron Palema ska man nog tänka på också på läget och väldigt låg spelprocent. I avslutningen har vi en av omgångens mest felvärderade tror jag, Sir Henry P Hill! Vagabond Bi är också spelad i underkant från bra läge, form och toppkusk. Favoriten som står tufft till får nog knepigt att upprepa succén från förra helgen, måste stämma lite. Fick gå ganska hårt då även om han vann åkandes, så Örjan styr nog inte på under loppet utan behöver lita lite till att tempot och annat stämmer halvbra. Om det inte vore för att Derbyt kommer snart vore Boken tidig. Kanske värd att ta med nu ändå på den låga procenten. Guillaume var man lite besviken på senast, men jag tror han helt enkelt är för trög av sig för att få upp farten till vinsten där. Den tar jag lätt före att tro på upprepning av skrällvinnaren Raja Ribb. Björn Goop > Felicia Molin alla dagar i veckan och nu är de ju jämnspelade!
2020-07-31, 14:23 | #28 | |
Citat:
Senast redigerad av mikaels den 2020-07-31 klockan 14:31. |
||
2020-07-31, 14:59 | #29 |
Reijos kommentar gör Expensive ännu ett snäpp intressantare...norrbaggen lär testa en bit och får svar, sen kommer Örjan...visserligen är Fredrik Linder rätt optimistisk, men han har nog fog för det...bet365 har 4,75 på E, det tror jag inte man får på banan...
Senast redigerad av mikaels den 2020-07-31 klockan 15:04. |
|
2020-07-31, 15:10 | #30 |
Marginellt ändå det där tycker jag, ganska kall favorit.
2020-07-31, 15:19 | #31 |
|
|
2020-07-31, 15:41 | #32 |
Inte i min bok. Dock inte listat ut vem som borde vara favorit riktigt än. Jag är sällsynt överens med Berglunds avslagslista den här gången. Möjligen undantaget Mr Marvelous (om de drar skorna alltså).
"Överspelade: 9 Expensive (V75-2) är sölig från start och lär hamna en bit bak från bakspår. Är knappast särskilt mycket bättre än flera med framspår heller och behöver stenhårt tempo för att runda allt. 1 Heavy Sound (V75-3) var fin i comebacken, men är skör och man kan aldrig vara säker på dagsstatusen. Dessutom kan han knappast försvara innerspåret och då kan det bli strul för Haugstad. Iskall att spika som storfavorit. 1 Mjölner Apollo (V75-4) är en jättefin häst, men knappast snabb nog i benen än för att hålla undan för så här pass bra hästar. 7 Giant Shadow (V75-6) har inte övertygat på samma sätt i år som förra året och är uppe i en tuff klass nu där han nog måste få fina lopp för att vinna. Risk för vingel från det här läget och ingen stark favorit. 1 Mr Marvellous (V75-7) hade varit kul att se barfota runt om som det var anmält i början av veckan, men nu blir det skor och då tror jag att han får mycket svårare att hävda sig."
2020-07-31, 15:49 | #33 |
Civilion struken...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5) |
|
2020-07-31, 15:50 | #34 |
Civilion struken
viking90 (+5) |
|
2020-07-31, 15:50 | #35 |
Civilion struken nu - hovböld står de som orsak
Edit: inte ens pucktvåa... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+3) |
|
2020-07-31, 15:57 | #36 |
Läge att lira vinnare hos SVS innan de upptäcker att Civilion är struken
|
|
2020-07-31, 15:59 | #37 | |
Citat:
Edit: nu bara nån minut senare har de iaf sänkt till 4,85.... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+10) Senast redigerad av viking90 den 2020-07-31 klockan 16:03. |
||
2020-07-31, 16:05 | #38 |
I avd2 startar 8 Kalashnikov, anmäld barfota runt om. Har inte varit sämre än 4:a i sina senaste 11 starter, sämst 5:a i senaste 13 loppen. Klart tuffare emot nu och dåligt spår, men en hyfsad häst för den här klassen tycker jag. Nog svårt att vinna, men med lite tuff körning där framme och bra ryggar kanske den kan klara en plats bland de 3? SvS har 9.40 ggr på plats och det provar jag. Westerholm har 7 vinster senaste 30 så kuskformen är iaf godkänd
|
|
2020-07-31, 16:10 | #39 |
Jaha, då fick sig Flexible Launcher ett duktigt platslir till 5ggr degen (oddset EFTER att Civillon ströks)! Måste vara totalt toksnett det där oddset. Så får man börja plugga igenom loppet igen...
2020-07-31, 16:10 | #40 |
Oavsett om den vinner känns det som ett bra beslut och spel
viking90 (+5) |
|
2020-07-31, 16:25 | #41 | |
Citat:
|
||
2020-07-31, 16:34 | #42 |
Jo, den sitter du nöjd med i minst 25h...eller egentligen oavsett resultat, bra spel lönar sig alltid i längden och då är utfallet av dom enskilda tämligen ringa...
|
|
2020-07-31, 16:38 | #43 |
Ja man kan ju inte sura över alla bra spel som inte sitter. Förutom ifall de radar upp sig något alldeles jävulskt, då kan det vara svårt för vem som helst att hålla humöret.
2020-07-31, 16:52 | #44 |
Observera att de sätter upp Jansson på
Elian Web. Detta är inte att maxa direkt! Jansson är lika kall på varmblod som på kallblod just nu. Snackade med Haugstad via Messenger och då var han säker på att hålla ut Elian Web. Personligen är jag sugen att låsa på HS med 6. SNOWSTORM HANOVER.... Snackats toppform länge nu och sist var det ett rejält steg framåt. 4-5% är taget! |
|
2020-07-31, 16:55 | #45 |
KH är nästintill usel, med ett undantag...och det är när han kör HS...
|
|
2020-07-31, 16:57 | #46 | |
Citat:
Sen om EW vinner och ska streckas är ju en annan fråga. |
||
2020-07-31, 17:03 | #47 |
Ja du Mikaels ett enstaka mycket bra förhandsspel oddsmässigt lönar sig väl aldrig om det mot förmodan misslyckas ? Ett bra spel är i min värld när jag kan hämta ut pengar. Men du tänker att på 10 ”bra” spel är det kanske 3 som sitter och då är du nöjd ? Och visst detta är ju travspel och spel i ett nötskal.
|
|
2020-07-31, 17:11 | #48 | |
Citat:
|
||
2020-07-31, 17:25 | #49 |
Dags för nån annan att fixa Sjödéns och Berglunds tips.
|
|
2020-07-31, 17:54 | #50 |
|
|
2020-07-31, 18:02 | #51 |
Ang 7 Elian Web.... har reflekterat över hur pass dålig statistik han har över kort distans, 3/19 starter varav 2st togs 2014. Lägg därtill T Jansson upp så drar jag öronen åt mig, iaf som typ 20% och stigande. Skulle heller inte vilja spika K Haugstad som så stor favorit (även om det gick vägen senast) utan kommer absolut ha med 6 Snowstorm Hanover och 5 Globalsatisfaction från toppspåret. 4 Diamanten är så himla svår att räkna på, inte alls gått något efter flytten till Stig-H, men bfro och jänkarvagn kanske får den att hitta tillbaka?!
|
|
2020-07-31, 18:02 | #52 |
|
|
2020-07-31, 18:05 | #53 | |
Citat:
Ace (+5) |
||
2020-07-31, 19:34 | #54 |
Är inte Ebony Boko ett bra SOS-spel? Tar spets relativt enkelt och leder in i mål. MT Insider tror jag aldrig tar en hel längd, sida vid sida. Med några hästar emellan så hade det varit en annan sak, men inte nu, anser jag. Ebony B. var kusligt snabb ut senast efter lång vila och bör vara än kvickare i benen nu.
Motbudet är ju Rose Run Sydney som går ned i klass, rejält. Från guld till detta. Men, lär få backa och då blir det långt fram, eller fram i dödens och då har hon redan lagt sitt krut och ingen speed kvar till slut... Nej, detta vinner Ebony Boko!
2020-07-31, 19:36 | #55 |
Jag va först ut och ranka V75 loppen utan att ha set ranken från banprogram och tidningar.Som jag sa tidigare att det är inte svårt att ranka 1orna i varje avdelning.
2020-07-31, 19:37 | #56 | |
Citat:
Finns ingen tråd till ikväll- inget vidare intresse för fredagtravet tydligen. Men ja- ebony kan leda runt om. Men jag tror mest på Örjans som kommer profitera på att 1 & 2 kör mot varandra. |
||
2020-07-31, 20:05 | #57 |
MTI spetsar väl...tror den kan hålla undan om den är som i Arvika...
|
|
2020-07-31, 20:06 | #58 | |
Citat:
Haha, ursäkta - jag var så inne i att skriva detta så jag tänkte inte ens på i vilken tråd jag var - sorry! Skulle skapat en egen, normalt sett, men inte för ett spel... Lycka till, alla!
2020-07-31, 20:26 | #59 |
Ofattbart att bet365 har kvar 2,45 på Valle Hugo, men dom är lite sega...
|
|
2020-07-31, 20:33 | #60 |
7,40 på Nordby Elde(svs), är väl ett bra komplement...
|
|
2020-07-31, 21:02 | #61 |
Nu slog han till, visade lite av det i Lycksele och nu var det dags...händer en par tre gånger per år, men oerhört svårt att förutspå det hela...i Ly var han förstarankad i programmet, gav väl 70ggr som vinnare o 10ggr på plats, tror han blev trea efter att ha haft ledningen till 100 kvar...Hade det varit 1640 så skulle han kanske fått ett streck...
Senast redigerad av mikaels den 2020-07-31 klockan 21:11. |
|
2020-07-31, 21:39 | #62 |
Det sitter "dödvikt" emellan Heavy Sound och Diamanten = ingen solfjäder för Haugstad = Erik tar sig förbi. Sen är frågan vad som händer, med Snowstorm direkt invändigt kan det bli lite trassel för Elian att ta sig till dödens/ledning. Jag tror Diamanten i ledningen som kanske svarar Elian när den kommer. Eller så släpper han och då är loppet över. Haugstad kan hamna lite varstans, med Haugstad i vagnen skulle jag inte bli förvånad om han sitter inmurad i tredje inner efter en bit. Dyngkass storfavorit.
Globalsatisfaction står i 20ggr på bookie såg jag, är lite sugen på att nypa det där oddset. Över 14ggr borde vara bra. På V75 nöjer jag mig nog med två, Diamanten och Elian Web.
2020-07-31, 21:51 | #63 | |
Citat:
|
||
2020-07-31, 22:13 | #64 | |
Citat:
I min värld var det inte på något sätt en imponerande seger senast. Hästen är uppe i brons och blir hyllad till höger och vänster för att han går ett kortlopp på 11,4. Det springer dom snudd på i Klass II och definitivt bättre än så i Klass I. Har man inte krafter kvar i mål efter att han vunnit på 11,4 så är det något fel på hästen i denna klassen. När Merrit kommer bort och Åke missar spets så finns det inte mycket till häst kvar i loppet. Vae Victis mötte ett gäng av icke-vinnare (Chapuy som kom bort och Merrit som blev diskad undantagna) och gör det på en högst medioker tid. På det blir han galet stor favorit i ett lopp där det är supertydligt att Racing Brodda borde vara favorit. Helt orimligt att den skulle ha snudd på 50/50-chans på lördag. Bara för att klargöra: Jag säger inte att hästen är chanslös. Men att han ska vara i närheten av favorit är komiskt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+4) |
||
2020-07-31, 22:20 | #65 | |
Citat:
Tror inte heller på någon solfjädereffekt som kan/kommer rädda HS från start - är för många ekipage emmellan. Diamanten till spets, men denne släpper då Elian Web kommer och ställer en kraftfull fråga och sämre rygg, när denne är i form, och mot rätt motstånd, finnes ju. Diamanten är heller ingen vinnarhäst längre - hade det inte varit en rik hästägare, Foppa, et al, som troligtvis känner att det skulle vara för pinsamt eller något, att flytta kusen från en gång så store Mäster Stig H, så hade detta gjorts för länge sedan. Alla vet att Diamanten hade varit en världshäst, troligtvis, med Bergh (igen) som tränare eller Redén, eller kanske Nurmos. Nu är Diamanten en klasshäst i snabbloppen, inget mer... Elian Web har jag dissat mången gånger då detta är en riktig lus, men här kommer denne att få bestämma, efter startrusningen och med Diamanten och HS fastlåsta i rygg så kommer denne troligtvis kunna rinna undan till en hyfsat enkel seger. Om inte så kommer, som du säger, Globalsatisfaction in i matchen - ett lås, månne, på dessa två och ett bra tvillingspel?
2020-07-31, 22:52 | #66 |
Med risk att jag får äta upp det imon efter loppet, men så här tänker jag om V75-3
Diamanten, inte lirat på den på drygt 2 år, hästen är slut, tappat allt tycker jag. Elian W, grym. Men Tobbe som kör. Känns som efter han haft den skada för nåt år sen, vågar han inte köra emot nån. Rädslan sitter i skallen på han och han är mest passagerare. Nu är EW så pass bra att den kan vinna ändå, men hela ekipage, lite frågetecken. Keneth H lirar jag nästan aldrig. Men när han kör Heavy S då är han med. Tom spikat många ggr. Enda hästen han lyckats riktigt med är HS. Jag tror trots spåret och trots så hög %, så kommer Baggen leverera. Hoppas bara många garderar och går emot, så jag får den neråt 45% Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+20) |
|
2020-07-31, 23:04 | #67 | |
Citat:
Vae Victis dunder klar. Reden sa för 2v sedan efter ett jobb "torskar den här första starten vet jag inte vad som är fel" Den spikades självklart rakt ut på allt förra veckan. Idioti att gardera den imorgon, den torskar inte förens guld. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5) |
||
2020-07-31, 23:06 | #68 | |
Citat:
God tur med spelet Dahle. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7) |
||
2020-07-31, 23:22 | #69 | |
Citat:
|
||
2020-07-31, 23:28 | #70 |
Såg nu att han hade två raka, men håller fast vid min ståndpunkt ang Elian Web
|
|
2020-07-31, 23:51 | #71 |
I intervjun till Travronden säger Stig-H att det blir barfota bak som vanligt, men har fortfarande anmält bfro. Tycker det är riktigt dåligt, speciellt om man redan bestämt balans. En annan sak om man kanske ska prova med en balans men inte är säker. Sånt här känns bara respektlöst mot spelare. Finns flera sådana exempel på tränare, men trodde inte riktigt det om Stikkan. Men kanske bara är naiv eller så har han gjort så förr.
|
|
2020-07-31, 23:58 | #72 |
Tänkte komma med lite nattliga idéer här, men då jag gick in och kollade min v4a från dagens lunchtävlingar kanske man ska avstå helt...
Hade streckat 3 1 1 2 hästar x 4.. Resultatet var galopp på alla 7 hästarna.... Då vet man att formen/flytet inte direkt är super.. Aja skriver 2 st idéer iaf, håll till godo! Avd 2 nr 1 Iller Tooma. Fin form, lär få rygg ledaren här, växlar upp med första helstängt och barfota (vunnit 3/8 Barfota, att jämföra med 3/57 med skor...) 3 lr 5 tar spets här, båda bra hästar som inte lär krokna innan upploppet oavsett hur fort det gasas för spets, ser ingen häst som tar dödens här heller (Örjan lär avvakta o spurta från kön låter det som), ska vara 8an då om den får läge att köras fram, men den hoppa sist den hade barfota och kanske körs lugnt i kön idag. Övriga hästar kommer vika sig från dödens, jag tror på toppchans till Lucka för 1an och då kan den smälla till! 1% är fint! =) Avd 3 nr 9 Ural. Sitter fint på det här, startsnabb lär hålla rygg på 1an då får den sämst 3e inner.. blir stenhård körning från start här, Ural var smällfin sist, hade kunnat gå 1 sek snabbare sa dem väl, och ska vara bättre nu... Får den lucka på upploppet så se upp! Lycka till imorn alla =)
2020-08-01, 00:02 | #73 | |
Citat:
Betänk att Rättviks travbana är liknande Örebros där innerspåret på 1640 absolut INTE är någon fördel - lägg därtill vinklad startvinge och ett kort upplopp (187 meter) så talar detta starkt för spets och slut för Elian Web...
2020-08-01, 00:04 | #74 |
Ang. V75-3 så måste Elian Webb vara en av omgångens mest överstreckade hästar? Hästen trivs inte alls på kort distans. Han har ett uselt startspår och har inte en Janne att nå spets. Når han mot förmodan spets så innebär det att HS har kommit ut för det finns inte på kartan att Diamanten drar i handbromsen efter 200 meter.
Senast Elian vann fler än två lopp i rad var 2017. Han har aldrig vunnit från ett spår högre än 6 i Sverige. Han har tre segrar över kort och dessa är tagna i lopp under 40' samt ett riktigt skitlopp på Bergsåker med 100'. Skulle Diamanten dra i handbromsen och släppa Elian till spets direkt och därmed stänga inne HS så finns det på kartan att han rinner undan för det lär inte vara någon som gör mycket när han sitter och drar där framme. Men till 17% är han i min bok kraftigt överspelad. |
|
2020-08-01, 00:10 | #75 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 00:20 | #76 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 00:24 | #77 |
Sitter och går igenom kallblodsloppet. Här blir V Nikolai favorit med all rätta, dessutom BG i sulkyn, stort plus. Finns några som kommer bjuda upp till kamp. Mest intressanta streck för min del blir Reime Kongen. Hårt inne på pengarna, men de kommer inte springa ifrån han så lätt. Visade bra fart o vilja på V75 som trea bakom Odd H och Tangen H. Sist på Bjerke så svepte han fältet på sista bortre och vann på rätt så fin tid. Med lite draghjälp, pisk, Erik i sulkyn, skulle inte jag bli förvånad om den skräller.
|
|
2020-08-01, 05:07 | #78 |
Kan det va så lätt att Örjan.K blåser till spets med Mr Clayton J.F för att släppa till Robert Bergh och sen får han bestämma i ledningen.
2020-08-01, 08:25 | #79 |
Hej, först vill jag bara säga att jag är ny på denna sida, men lite koll har jag på trav
Jag jobbade hos Håkan hockey Eriksson om ni kommer ihåg honom Jag hade bla starthäst spinoni , landers legend bla. Ska försöka tillföra något hoppas jag, men egna idéer är alltid bäst Igår fick jag dubbel till 426 ggr pengarna, hade bara 20 kr på den men alltid nåt. Lycka till nu alla!! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SakanAA (+5), joppe59 (+4), asgaya3141 (+5), MikaF (+5), viking90 (+5) |
|
2020-08-01, 08:53 | #80 |
Avd 6 Silverdivisionen
3 Highspirit, jag vet 12 år men ser ju ut som en unghäst. Första gången på länge med bra läge. Har ju gått ettrigt som tusan sista starterna och även varit med i två finaler med sketlägen Sen ska mn ändra i utrustningen oxå. Norskt huvudlag för första gången och även rycktussar. Jag vågar inte spika men den är given på kupongen
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Kocken14 den 2020-08-01 klockan 08:54. |
|
2020-08-01, 09:09 | #81 |
Någon som har en aktiv erbjudandekod till Jokersystemet att bjuda på? Den senaste jag hade i min mail var bara giltig till förra veckan (halva priset i 2 månader)..
|
|
2020-08-01, 09:27 | #82 |
Vaknade nu. Jepson vann första från bakspår. Oklart med vilken häst dock. Och lite märkligt att PL Nilsen var med på plats... Chanslös 0%-are tog hem kallblodsloppet. Inga favoritvinster. Ingen hade 7 rätt. Ingen hade heller 5. 400 hade en sexa var och fick 400k för det. Ingen fattade nåt men atg hänvisade till reglerna att de visst kunde dela ut allt i sexrättspotten om de fick feeling för det. Lite otrevligt tyckte vi som satt med ett knippe fina femmor. Jansson vann ett lopp faktiskt. Så jag tänker mig att det är Elian som sitter som gjuten idag!
2020-08-01, 09:29 | #83 | |
Citat:
God morgon ????⚡
2020-08-01, 09:35 | #84 | |
Citat:
2020-08-01, 09:40 | #85 |
Fan vad man hade älskat om Mäster satt upp sig själv idag på Diamanten. I joyride!!!
2020-08-01, 09:55 | #86 |
Kommer verkligen Våler Nikolai kunna ta 40m på Lome Storm. Det är det man sitter och funderar på
|
|
2020-08-01, 10:08 | #87 | |
Citat:
2020-08-01, 10:14 | #88 |
Banned
|
Tidig rad
Ut i sommarvädret, får kolla repriser sent ikväll, spännande det med. Är ju
inte utrustad med alla moderna teknikmojar... Finns också en raket med Athos-Kalashnikov - Giant S. /Lycka till!! PS Fegade ur i första och tog två, hade tänkt spika Athos men Mr Clayton såg bra ut i ledning fram till upploppet senast. Hoppas Örjan bidar sin tid i stället. Kan vara dags för den. V75 Inlämnat: 2020-08-01, 09:48 Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 16:20 Kostnad: 163,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 12 (3, 1) 2: 8, 9 (5, 11) 3: 1, 2 (7, 4) 4: 7, 8, 10 (6, 1) 5: 9 Adriatic Kronos (10, 2) 6: 7 Giant Shadow (10, 3) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (11, 14) 2x2x2x3x1x1x13 = 312 rader. 312 x 1 x 0,50 kr = 156,00 kr. Avgift 7,00 kr. Totalt: 163,00 kr. Rättningskod: WBL HDF CBR DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2020-08-01, 09:48 Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 18:20 Kostnad: 52,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Giant Shadow 2: 8 Sir Henry P.Hill 1 x 50,00 kr = 50,00 kr. Avgift 2,00 kr. Totalt: 52,00 kr. Rättningskod: SBL HDF CBT Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) Senast redigerad av valo den 2020-08-01 klockan 10:18. Anledning: tillägg |
2020-08-01, 11:15 | #89 |
Sitter själv och funderar på det loppet, har tankar på att ta med 1 Mjölner Apollo men är inte helt säker än. Tror den leder länge, sen om den kan sänka rekordtiden nog när dom från andra och tredje volten kommer är ju den stora frågan, men klart spelvärt till 11% tycker jag.
|
|
2020-08-01, 11:22 | #90 |
Första månaden gratis vid nyregistrering. Gratis emails finns att hämta hos exempelvis hotmail.com
|
|
2020-08-01, 12:18 | #91 |
"Spelvärdiga" spikarna idag, om någon vet, tack.
|
|
2020-08-01, 12:22 | #92 |
Hur många lopp kör Robert Bergh sönder idag?.. Känns som han "gillar" alla hans uppsittningar idag och när han tror att han har chans att vinna kör han ju hänsynslöst och kör sönder både sin plus andra hästar.. inte alltid men det händer ju allt för ofta.
|
|
2020-08-01, 12:28 | #93 | |
Citat:
2020-08-01, 12:31 | #94 |
Hade Civilon som tidig spik likt många. Nu krävs det en ny och jag börjar likt flera landa i att Vae Victis Club känns sund även idag. Redén låter fortsatt mycket belåten och flera av konkurrenterna ska köras passivt. Känns som en bra uppgift och jag kan nöja mig med V/P på Sir Henry P.Hill istället, Westholm ligger lite lågt.
|
|
2020-08-01, 13:16 | #95 | |
Citat:
När han tror på det kör han som du säger, och oftare än inte blir vinnaren någon svårfunnen |
||
2020-08-01, 13:18 | #96 |
Hmm, missar bara kuskarna med kallbloden som står med trippla tillägg enkom med lite så är de vips, 60 och 80 meter bakom - kan bli ytterst svårt att hinna ikapp, 1 och 6 över denna distans och med detta korta upplopp. Robban och PL vet självklart om detta och kommer köra på klockan, vem av dem som än kommer till spets, efter 500 körda...
Hmm, lutar ändå åt Robbans - har tyvärr inte råd att dubbla systemet, måste ha en spik...
2020-08-01, 13:22 | #97 |
Dagens sju picks på H2H (bet365). Sitter inte minst fem av dessa blir jag riktigt besviken:
Van Gogh/Marvellous Tooma 1,90 Expensive/Matadoren Eme 1,80 Elian Web/Diamanten 2,00 BW Rune/Reime Kongen 2,00 Bastian Boom/Enge Eros 2,15 Man At Work/Jaques Noir 1,75 Vae Victis Club/Mr Marvelous 1,65
2020-08-01, 13:22 | #98 |
Mina spikar får bli Jackson Avery, Våler Nikolai och Vae Victis Club. God tur!
|
|
2020-08-01, 13:28 | #99 | |
Citat:
Efter ett varv är de ifatt och då är det nån av de på 60m tillägg som är starkast till slut. Jag hoppas så klart på Reime Kongen Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
||
2020-08-01, 13:34 | #100 | |
Citat:
Tror tyvärr du åker på första och femte spelen - hur i helsicke kan EW stå i två ggr fläsket??? Hde jag lirat hade jag gått hårt in på en H2H med EW och Man at Work... Lycka, till!
2020-08-01, 13:36 | #101 |
Victoria Tilly i monteloppet till 11ggr på svs, var helt överlägsen i näst sista starten på 14,2 volt full väg. Senast i försöken till detta lopp så var den storfavorit men galopperade...Lena Fritz som rider har på 22 starter 5-2-0, så hon verkar ju segersugen...
Senast redigerad av mikaels den 2020-08-01 klockan 13:42. |
|
2020-08-01, 13:39 | #102 |
Ja man kan ju vikta, men jag tycker de känns relativt jämnbra ändå och kör fyrlingar på hela rasket. Sitter fem är det bra redan, sen blir resten extra bonus! Tror de tre på 2ggr och över är de bästa egentligen.
2020-08-01, 13:46 | #103 | |
Citat:
Lome Storm krossade Mjölner Apollo för 2 starter sedan (Bergsåker 26/6) och då varvade Per L. på 1.28 och då klev Lome Storm (stod 20 meter efter) bara förbi över upploppet och vann med 15 meter - nu kan och kommer nog PL köra snabbare, frågan är om detta gynnar denne eller Lome Storm - jämfört med Bergsåkers långa upplopp är ju Rättviks ytterst kort? Tror faktiskt inte de hinner i kapp, där bak. Lome Storm är den som sett klart finast ut av 1 och 6, de därbak har jag lämnat därhän... Faan, vet slutar väl med att jag spikar någon därbak ändå...
2020-08-01, 13:52 | #104 |
Bellfaks har ett knepigt fjärdespår i fjärde loppet, tycker ändå man kan testa till 10ggr på svs. Går han felfritt så lär dom på 20 få jobbigt att ta in på kort distans, så värst mycket sämre än dom är han ju inte...
Senast redigerad av mikaels den 2020-08-01 klockan 13:56. |
|
2020-08-01, 13:56 | #105 |
10 ggr på att hästen travar hela vägen hade varit spelvärt med det spåret på den kortare lite hetsigare distansen.
|
|
2020-08-01, 13:58 | #106 |
Spelvärde dissar Macelleria efter morgonens rapporter från stallet - hästen har inte tränat bra under veckan - desinformation från Berg, eller sannning?
2020-08-01, 14:00 | #107 |
Lome Storm flera gånger på sistone lite trevande från start medan Mjölner Appollo alltid "flyger" (nåja) till spets, enklet...
2020-08-01, 14:00 | #108 |
Spikarna blir: Jackson Avery, Matteo och Vae Victis Club
|
|
2020-08-01, 14:02 | #109 |
Dagens pengar i sjön:
Alla Jackson Avery Esprit Sisu 6,7,10 1,2,5,9,10 Flash Håleryd 10,11 |
|
2020-08-01, 14:04 | #110 |
Mr Marvelous 12% och Exclusive Matter 5% ska bli intressanta att följa dagens stayerlopp.
Två rikstoto härdade 4 åringar med bevisad form gör spännande debut på distansen från perfekta lägen. Kan räcka långt. 1-3-4-11 är mina streck i nuläget. 6 Guillaume Boko står på tur. Tål distansen och lunkar på i tuffa gäng men hur har vi det med vinnarskallen ? Borde nästan vunnit senast ! Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-08-01 klockan 14:10. |
|
2020-08-01, 14:07 | #111 |
Fan det är nog bara spika den nästan om han säger så. Melander och Bergh är fan dom som öppet luras mest.
Fulsprit (+1) |
|
2020-08-01, 14:11 | #112 |
Bestämt mig nu - får bli Lome Storm, Vae Victis Club och Man at Work, som spikar...
2020-08-01, 14:21 | #113 |
STOPPA PRESSARNA - gjorde om systemet helt, hehe! Spikarna blir The Bald Eagle, Lome Storm och så dubblade jag sista med Racing Brodda...
2020-08-01, 14:45 | #114 |
V4
Inlämnat: 2020-08-01, 14:44 SistaStallskriket andelsspel Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 14:45 Kostnad: 576,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5, 8, 9, 11 (7, 2) 2: 1, 3, 5, 6, 8, 9 (4, 7) 3: 3, 4, 6, 8, 9, 10 (5, 7) 4: 10, 13 (12, 4) 4x6x6x2 = 288 rader. 288 x 1 x 2,00 kr = 576,00 kr. Totalt: 576,00 kr. |
|
2020-08-01, 14:46 | #115 |
Man At Work missgynnas nog av bakspår. Ganska få vinster med höga nummer. Jag står nog över trots form och bra inne i klassen.
|
|
2020-08-01, 14:49 | #116 |
Den där sågade dom i värmningen....... och jag gick i fällan igen....
|
|
2020-08-01, 14:49 | #117 | |
Citat:
2020-08-01, 14:55 | #118 |
Ja den gubben lyckas oförskämt ofta
Fulsprit (+5) |
|
2020-08-01, 15:12 | #119 |
Bolagssystemet med SO Norralnd Bara 13 andelar av 25 såldes.Då är det läga att spela lite chansartat. TVÅ spikar; 5 Jackson Avery och 6 Jacques Noir, resten fördelat på 2304 rader. Håller spikarna vill jag ha 7 rätt......
Roligare att ha lite mindre system och två chanspikar........ V75 Inlämnat: 2020-08-01, 14:38 Västertorps Spel & Tobak, SO Norrlands andelsspel Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 16:20 Kostnad: 1 175,04 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 11 (10, 5) 2: 5 Jackson Avery (3, 9) 3: 1, 4, 7 (6, 5) 4: 1, 6, 7, 8, 9, 10 (5, 2) 5: 1, 2, 4, 5, 9, 10, 11, 12 (8, 3) 6: 6 Jaques Noir (3, 5) 7: 11, 14 (1, 3) 8x1x3x6x8x1x2 = 2304 rader. 2304 x 1 x 0,50 kr = 1 152,00 kr. Avgift 23,04 kr. Totalt: 1 175,04 kr. Min kostnad: 1 175,04 kr x 2/13 = 180,78 kr Senast redigerad av SO den 2020-08-01 klockan 15:13. |
|
2020-08-01, 15:22 | #120 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 15:23 | #121 |
Ger han upp direkt, Tobbe, eller kommer han ladda, trots gråten i halsen?
2020-08-01, 15:45 | #122 |
En dyngsskräll i nästa kallblodslopp nu är Torpa Nicklas - startsnabb och biter i från sig bra från ledningen om den körs där - i vilket fall bra resa. Plats och/eller tvilling med någon?
2020-08-01, 15:49 | #123 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 15:56 | #124 |
Idag blir det för övrigt inget V75-spel på grund av avsaknad av jackpot. Däremot en V5-inlämning.
I V75-3/V5-1 blir det antagligen avslag på 1 Heavy Sound. 51% på V75 är helt åt skogen för högt från det utgångsläget kombinerat med galopprisken. 39% på V5 är bättre, men tar troligen bara med 4 Diamanten och 7 Elian Web. I V75-4/V5-2 har jag noll koll på hästarna men som jag läser loppet kommer det att bli väldigt svårt för de på startvolten att stå emot de flesta övriga utan rejäla rekordsänkningar. I övrigt streckar jag på. I V75-5/V5-3 blir det spik på 2 Matteo som är trolig spetshäst och bara spelad till 21% respektive 22% på de bägge spelformerna. I V75-6/V5-4 kommer jag att betala för en drös av hästar och justera ned insatserna på 7 Giant Shadow och 10 Man At Work. Den förstnämnde har en del att bevisa i klassen och verkar bli hårt spelad varje gång by default. Man At Work spelas också alltid mesta hårt och vinstchansen ska vara betydligt lägre än streckprocenten från bakspår om han inte gör en insats av den kaliber som han visade upp under elitloppshelgen. Känslan är dock att formen är nedåtgående. V75-7/V5-5 känns öppet med en hårt spelad favorit som dock imponerade senast. Betalar för många hästar här. |
|
2020-08-01, 15:57 | #125 |
Mina bidrag idag
Jaques Noir spik på båda systemen. Utgång på Expensive på det ena och Matteo på det andra. Garderar 11an i sista, tror på skräll där Lycka till alla! V75 Inlämnat: 2020-08-01, 15:43 Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 16:20 Kostnad: 432,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 6, 8 (4, 7) 2: 9 Expensive (5, 2) 3: 1, 4, 7, 9 (5, 6) 4: 6, 7 (8, 9) 5: 2, 4, 8, 9, 10, 12 (11, 5) 6: 6 Jaques Noir (5, 7) 7: 1, 3, 4, 10, 11, 14 (2, 9) 3x1x4x2x6x1x6 = 864 rader. 864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr. Totalt: 432,00 kr. V75 Inlämnat: 2020-08-01, 15:44 Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 16:20 Kostnad: 432,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 6, 8 (4, 7) 2: 1, 2, 3, 5, 6, 9 (4, 11) 3: 1, 4, 7, 9 (5, 6) 4: 6, 7 (8, 9) 5: 2 Matteo (12, 9) 6: 6 Jaques Noir (5, 7) 7: 1, 3, 4, 10, 11, 14 (2, 9) 3x6x4x2x1x1x6 = 864 rader. 864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr. Totalt: 432,00 kr.
2020-08-01, 15:57 | #126 | |
Citat:
Nedstrykningen till andraspår fällde honom...
2020-08-01, 16:00 | #127 |
Provar idag!
1) mr clayton j.f ((3.1) 2) 3.6.12 (9.5) 3) 6 snowstorm (1.7) 4) våler nikolai (6.8) 5) 4.9.11 (10.2) 6) 5 flash Håleryd(7.10) 7) alla God tur på er ikväll! |
|
2020-08-01, 16:04 | #128 | |
Citat:
viking90 (+50) |
||
2020-08-01, 16:11 | #129 |
Dagens spel
V75 Inlämnat: 2020-08-01, 16:07 Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 16:20 Kostnad: 1 837,50 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4 My Dream Art (8, 3) 2: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 11 (10, 4) 3: 1, 4, 5, 6, 7 (2, 10) 4: 6 Lome Storm (1, 7) 5: 1, 2, 3, 4, 9, 10, 12 (8, 11) 6: 2, 3, 6, 7, 10 (5, 1) 7: 3, 11, 14 (1, 4) 1x7x5x1x7x5x3 = 3675 rader. 3675 x 1 x 0,50 kr = 1 837,50 kr. Totalt: 1 837,50 kr. Rättningskod: TGJ LHD HMT |
|
2020-08-01, 16:13 | #130 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 16:17 | #131 |
Fyra spikar.
High Spirit och Esprit sisu go, go, go V75 Inlämnat: 2020-08-01, 16:15 Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 16:20 Kostnad: 82,50 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Marvellous Tooma (3, 1) 2: 5, 8, 11 (9, 3) 3: 10 Esprit Sisu (1, 7) 4: 6 Lome Storm (7, 8) 5: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 10) 6: 2 Highspirit (7, 10) 7: 2, 4, 10, 11, 14 (1, 3) 1x3x1x1x11x1x5 = 165 rader. 165 x 1 x 0,50 kr = 82,50 kr. Totalt: 82,50 kr. Rättningskod: SJC HHB CMR
2020-08-01, 16:20 | #132 |
Oj oj oj vad jag var ambivalent ända tills jag tryckte på knappen.... Svårt svårt idag...
V75 Inlämnat: 2020-08-01, 16:16 Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 16:20 Kostnad: 2 136,96 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10 (7, 11) 2: 2, 3, 5, 9 (11, 6) 3: 1, 4, 7 (2, 5) 4: 2, 6, 7 (9, 8) 5: 2 Matteo (10, 9) 6: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10 (4, 1) 7: 11, 14 (1, 3) 8x4x3x3x1x7x2 = 4032 rader. 4032 x 1 x 0,50 kr = 2 016,00 kr. |
|
2020-08-01, 16:20 | #133 |
Nu köööör vi
|
|
2020-08-01, 16:20 | #134 |
V75
Inlämnat: 2020-08-01, 16:20 Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 16:20 Kostnad: 1 188,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 8, 10 (3, 4) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 (11, 8) 3: 1, 4, 7 (5, 10) 4: 6, 7, 10 (8, 9) 5: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 10) 6: 3 Macelleria (7, 10) 7: 11 Vae Victis Club (14, 1) 3x8x3x3x11x1x1 = 2376 rader. 2376 x 1 x 0,50 kr = 1 188,00 kr. Totalt: 1 188,00 kr. Rättningskod: WLJ MHG DMN |
|
2020-08-01, 16:25 | #135 |
Goop bra häst bra spår, svårare än så blev inte inledningen tyvärr. Loppet över strax efter start...
2020-08-01, 16:25 | #136 |
Faan, vad sur jag blir! I förmiddags var denne spik hos mig, men sedan var det så djävla påställt hos alla och alla skulle vinna och då fegade jag ur, trotts bättre vetande!!! Faan, vad dum man är - sju hästar och är med, men ändå så är man nu körd!!!
YNWA --------------------------------------------------- Sverige är förlorat - välkommen kaos! Senast redigerad av Fulsprit den 2020-08-01 klockan 16:26. |
|
2020-08-01, 16:25 | #137 |
Ingen var intresserad av att vinna detta loppet verkar de som. Låter BG bestämma i spets med en häst som är sämre än halva fältet normalt sett.
TOBYTYKE (+1) |
|
2020-08-01, 16:27 | #138 |
Hur kan man uttala sig om att man ska göra allt för att inte sitta fast och sedan lägga sig på innerspår? Tänker på Örjan och Mr Clayton JF
|
|
2020-08-01, 16:27 | #139 |
|
|
2020-08-01, 16:27 | #140 |
Inte ord från Örjan va? Han kör ju alltid för bästa placering och det gjorde han nu också.
2020-08-01, 16:28 | #141 |
Konstigt läge för vingen före start i V75 1
kunde krupit under tror 1 - 2 skyggar för vingen när de sänker den |
|
2020-08-01, 16:29 | #143 |
|
|
2020-08-01, 16:41 | #144 |
Erik Adielsson - Hur många galopper idag?
|
|
2020-08-01, 16:44 | #145 |
Sagt det förut och säger det igen, måste tillkomma en domarkommitte typ. Det måste bli någon form av bestraffning för att kuskarna inte kör för vinst eller bästa placering. Kan garantera att det kommer hoppa av ett antal rävar och plötsligt har vi tävling igen med nya unga hungriga kuskar som kör för både hästens bästa men för vinst. De här gamlingarna kör lopp från morgon till kväll, de skiter totalt i om de vinner eller ej om det inte är en större titel på loppet typ. Jämför med att spela en daglig 50krs pokerturnering, hur seriöst spelar man den. Men spelar man SM med inköp på 2000kr så gör man sitt bästa.
Fulsprit (+5) |
|
2020-08-01, 16:48 | #146 |
Och här gjorde jag "tvärtom", hehe! Spikade nu The Bald Eagle, som var moralisk vinnare, men vad får jag/vi för det? Hade såklart med vinnaren på det tidiga systemet på 7 hästar...
2020-08-01, 16:52 | #147 |
V5
Inlämnat: 2020-08-01, 16:08 Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 17:05 Kostnad: 384,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 4, 7 (5, 6) 2: 1, 2, 6, 7, 8, 9 (10, 5) 3: 1, 2, 4, 5, 9, 10, 11, 12 (8, 3) 4: 6 Jaques Noir (5, 7) 5: 11, 14 (1, 3) 4x6x8x1x2 = 384 rader. 384 x 1 x 1,00 kr = 384,00 kr. Totalt: 384,00 kr. Rättningskod: PGC KHH KMV |
|
2020-08-01, 16:53 | #148 | |
Citat:
I första tar BG spets, ingen vågar göra nåt. Ingen vill göra nåt. I andra sitter en mindre känd kusk i spets, då ska det gasas. Han får inte köra som han vill. Nu vart det ju så att UO ville helst ha dödens och pga det blev det utdragen körning. De sämre eller bättre sagt mindre kända kuskar får inget gratis, tyvärr. Senast redigerad av Dahle den 2020-08-01 klockan 16:56. |
||
2020-08-01, 16:54 | #149 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 16:55 | #150 |
07 öppning i klass 1 är för tufft. Örnen föll med flaggan i topp. Vien Ici var oxå grym. Psst Varennare.
Fulsprit (+1) |
|
2020-08-01, 17:00 | #151 |
Nja, är en försiktig general (läs feg) så blir sällan mer än en hundring Men skönt när det går vägen
viking90 (+10) |
|
2020-08-01, 17:00 | #152 |
Administrator
|
Och så tuggar de fotboll i en kvart i liven...
Nä nu får det bli ett annat upplägg!
2020-08-01, 17:01 | #153 | |
Administrator
|
Citat:
Dunkar du?
2020-08-01, 17:06 | #154 | |
Citat:
Jag brukar också vara feg å hålla mig till den insatsen Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+10) |
||
2020-08-01, 17:06 | #155 |
Provar 5 Globalsatisfaction på SvS vinnare 100kr
|
|
2020-08-01, 17:06 | #156 |
V5, 568 rader:
V5-1: 4, 7 C: 5,6,10 V5-2: 6,7 V5-3: 2 V5-4: 2,3,5,6 C: 1,4,9,12 V5-5: 1,3,4,6,8,10,11,12,14 C: 2,5,9,13 Max 1 C-häst får vinna. |
|
2020-08-01, 17:07 | #157 |
Rättvik - Lopp 7, 1640m Auto
Vinnare: 1 Heavy Sound (2,83) Betalt:1/8, kl. 17:06 Total insats:100 kr Möjlig vinst:283 kr Spelat via: internet |
|
2020-08-01, 17:09 | #158 |
Man kan fråga sig varför de inte kört bike och bf oftare...
|
|
2020-08-01, 17:10 | #159 |
Mäster Stig och Erik! Snyggt och värdigt!
|
|
2020-08-01, 17:11 | #160 |
Vilken skitomgång - allt jag trott och tänkt har kommit på skam - Diamanten riktigt bra. Men blev konstig start då många tappade mycket och ingen kunde komma upp och sätta press. Bra kört av Erik...
2020-08-01, 17:13 | #161 |
Bara ta på sig
Diamanten vinner äntligen, det trodde jag inte på trots maxningen. Men, men |
|
2020-08-01, 17:17 | #162 |
Diamanten glänste i solskenet och gick en 09 tid. Kul för Stickan och The Foppa family men vad var det för skräphästar där bakom. Hm inget höjdar lopp bortsett från segraren.
abborre (+4) |
|
2020-08-01, 17:18 | #163 |
Tomten slutade man ju tro på i tidig ålder
|
|
2020-08-01, 17:20 | #164 |
Kajsa sa i liven med gråten i halsen att det har känts hela veckan som att någon "där uppe" hjälper henne för allt har gått hennes väg sedan Jim gick bort...
Nu sitter hon upp bakom Åstas Gotthard. Sympatilirar några kronor V/P så Jim får jobba lite där han är... |
|
2020-08-01, 17:21 | #165 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 17:26 | #166 |
Stod ju i programmet, exakt ingen trodde väl att Heavy skulle spetsa. Men ändå la spelarna nästan 50% av insatserna där. Strået värre kollektiv-fylla än fvoritskapet på Ecurie i Åbergs häromdagen.
2020-08-01, 17:28 | #167 |
Hoppas Goop o Örjan gör upp om det (mest Örjan)
TRIO Inlämnat: 2020-08-01, 17:19 Rättvik Lopp 8 Lördag 2020-08-01 Start: 17:27 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 9 B.W.Rune 2:a: 7 Våler Nikolai 3:a: 1, 6, 8, 10 4 x 10,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: RGC GHH FGN TRIO Inlämnat: 2020-08-01, 17:27 Rättvik Lopp 8 Lördag 2020-08-01 Start: 17:27 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 7 Våler Nikolai 2:a: 9 B.W.Rune 3:a: 1, 6, 8, 10 4 x 10,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: PLB JHL HGQ |
|
2020-08-01, 17:33 | #168 |
Den levande lappen av det reducerade systemet:
V75 Inlämnat: 2020-08-01, 15:29 Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 16:20 Kostnad: 36,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 4, 6 (1, 7) 2: 6 Vien Ici (3, 8) 3: 4, 5, 6, 10 (1, 11) 4: 7 Våler Nikolai (6, 10) 5: 1, 2, 10 (11, 12) 6: 3, 5 (10, 6) 7: 11 Vae Victis Club (1, 4) 3x1x4x1x3x2x1 = 72 rader. 72 x 1 x 0,50 kr = 36,00 kr. Totalt: 36,00 kr. Utgång på minst 1 av Van Gogh, Heavy Sound eller Vea Victis Club |
|
2020-08-01, 17:48 | #169 |
Far och son
TVILLING Inlämnat: 2020-08-01, 17:47 Rättvik Lopp 9 Lördag 2020-08-01 Start: 17:50 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 5, 10 1 x 50,00 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. Rättningskod: ZDB FHG DJP |
|
2020-08-01, 17:57 | #170 | |
Citat:
Bergh-junior fick order att göra Matteo mör direkt. Kul att det inte hjälpte! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+5) |
||
2020-08-01, 18:00 | #171 |
|
|
2020-08-01, 18:01 | #172 |
|
|
2020-08-01, 18:01 | #173 |
Det lönar sig att lyssna på Tobbe. Enge Ros satt som en smäck och Farbror Töll tog en fin andraplats.
|
|
2020-08-01, 18:04 | #174 |
Nu går tåget!
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2020-08-01, 15:42 Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 18:20 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Macelleria 2: 5 Lukas Bris 1 x 100,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: VHK DHG CMV DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2020-08-01, 13:49 Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 18:20 Kostnad: 132,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Macelleria 2: 2, 8, 13 3 x 44,00 kr = 132,00 kr. Totalt: 132,00 kr. Rättningskod: XMK BHG MKR |
|
2020-08-01, 18:04 | #175 |
|
|
2020-08-01, 18:06 | #176 |
Sista torsk spelet. Eros var dock med. Nu mat o sen FA Cup final. Lycka till ni som har chans på pengar.
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2020-08-01, 17:58 Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 18:20 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Jaques Noir 2: 11, 14 2 x 50,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: THM MHL BJS |
|
2020-08-01, 18:19 | #178 |
|
|
2020-08-01, 18:19 | #179 |
Har en levande lapp som inte jag tippat (då hade vi redan varit borta) men kompisen gjorde den och vi delar på den. Sitter kvar med
7 11. 14 ZDM DHH FMQ Bara hoppas han är rätt på det. Jag tog många i första och han spikade BG. Jag spikade Heavy S och han garderade. Tur han frågade om vi ska dela, annars hade man varit borta för länge sen. |
|
2020-08-01, 18:26 | #180 |
Fick bara 9ggr på bookien på denna där blev obegripligt nog hela 13 på atg. La inte flera ägg i samma korg där, men några slantar på DD. Får se om idén Henry sitter också, eller om man får "nöja sig" med Örjans favve som vinnare.
Avd 1: 5, 9 2: 8, 11
2020-08-01, 18:28 | #181 |
Med tanke på Jaques Noirs "fadäs" tror jag att R.N. Skoglund är oerhört revanschsugen nu.
|
|
2020-08-01, 18:29 | #182 |
Detta var, utan att överdriva alls, den omgång där ALLA mina ändringar blivit fel - denne kuse hade jag också med INNAN jag började ändra och spikade MAW. Otroligt - tror fasiken mitt initiala system suttit, om jag inte blandar ihop skiten. Jaja, nu lämnade jag in dasspapper och inget annat!
2020-08-01, 18:29 | #183 |
Kan rekommendera swish på svenska spel vid uttag. Hann knappt klicka på knappen innan pengarna var på kontot. Borde flera bolag ha...lite så där off topic.
|
|
2020-08-01, 18:29 | #184 |
Skönt foto på mot spelet...
V3 Inlämnat: 2020-08-01, 18:10 Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 18:20 Kostnad: 140,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Flash Håleryd 2: 11, 14 3: 3, 4, 5, 9, 10, 12, 15 1x2x7 = 14 rader. 14 x 1 x 10,00 kr = 140,00 kr. Totalt: 140,00 kr. Rättningskod: XCC DHC GJV |
|
2020-08-01, 18:29 | #185 |
Värden i teorin.
1 _ 182064-- 1634-- 146 2 __ 1442398-- 5849-- 326 3 __ 353072-- 2722-- 211 4 __ 462859-- 3271-- 237 5 __ 9793124-- 8572-- 385 6 __ 641618-- 3993-- 267 7 8 __ 935022-- 4866-- 297 9 __ 1879489-- 6404-- 340 10 __ 577856-- 3756-- 258 11 __ 35167-- 367-- 40 12 __ 567285-- 3715-- 256 13 __ 3721393-- 7578-- 366 14 __ 142910-- 1333-- 124 |
|
2020-08-01, 18:31 | #186 |
Du kör inte med "kusk i flyt" du utan tvärtom? Jag ska inte svära på att det är en dålig idé, men säger pass på att följa den iaf. En sjundeplats (5k) inkört på fem lopp nu för Rikard, totalt iskall stackarn.
2020-08-01, 18:32 | #187 |
Man at work har tappat skallen totalt, man hade lite aningar om detta och det visade sig stämma...men helt såga den som favorit kan vara farligt...men hädanefter en "platshäst" för mig...
|
|
2020-08-01, 18:32 | #188 |
Fan, blir galen att de inte orkar hålla till linjen!! Uncle Töll i förra och Man At Work nu!!
|
|
2020-08-01, 18:36 | #189 |
Ingen häst i brons och uppåt som sällan kommer till ledning radar upp segrar, det är för tufft helt enkelt. Ger sig självt att man inte vinner så ofta med spår när man möter tuffa kusar och alltid får lite tuffare resa än de flesta andra. MAWs facit på V75 är ingenting annat än enormt bra, mer går inte att begära. En härlig grovarbetare är han!
2020-08-01, 18:38 | #190 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 18:45 | #193 |
Tycker du ska kika igenom lite lopp han gjort. Ta andraplatserna han har i raden. Fullt ursäktad och heroisk, vore ju helt fenomenalt om han skulle lyckas hålla undan spurtarna i alla de där V75-loppen när han får göra allt själv. Jag fattar inte varför den här ska få skit jämnt när en häst som Jaques Noir blir hissad varje gång trots att den aldrig visat ett skit som ska duga till vinst i varken brons eller silver. Vet att jag själv skrev häromdagen att den kanske skulle bli intressant idag pga sparat i några lopp (stod då i 5%). Sen insåg jag att det var långsökt och dessutom kom den sedvanliga hajpen, och den slutade på 17%. Går ju inte att kasta bort pengarna på ett sånt streck.
2020-08-01, 18:46 | #194 |
Nja har väl aldrig varit någon bakspårshäst. Och känns lite utlämnad med den tuffa resan.
|
|
2020-08-01, 18:49 | #195 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 18:50 | #196 |
Kan glädja Amarilde och Melander att jag gick back idag, men det var inte så farligt mycket......
Senast redigerad av mikaels den 2020-08-01 klockan 18:52. |
|
2020-08-01, 18:51 | #197 |
Synd att Jepson inte fick luckan tidigare...
TVILLING Inlämnat: 2020-08-01, 18:39 Rättvik Lopp 11 Lördag 2020-08-01 Start: 18:42 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 11, 14 Utgångshästar 4 Vagabond Bi 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: NLL LHK FJN Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
|
2020-08-01, 18:52 | #198 |
|
|
2020-08-01, 18:52 | #199 |
Så fint o se när Örjan drar ner skygglapparna hur hästen växlar till. Riktigt fin häst denna
|
|
2020-08-01, 18:55 | #200 |
Drygt att man inte körde med det där DD-spikskonceptet rakt ut idag. Då hade sjuan suttit som en smäck! Nu bara några tröstfemmor
2020-08-01, 18:58 | #201 |
|
|
2020-08-01, 18:59 | #202 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 19:01 | #203 |
Kommer att strax börja backa...den saken är klar, för framförallt juli har varit sjuk...däremot var maj inte så bra...men summan av kardemumman detta år på svs är 160.000 och Unibet strax över 100k (men berätta inte detta för Firma Amarilde/Melander)...
|
|
2020-08-01, 19:03 | #204 | |
Citat:
Men de är väl du som snott alla mina vinster kanske :( Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+50) |
||
2020-08-01, 19:12 | #205 |
|
|
2020-08-01, 19:13 | #206 |
Man lägger ner tid och hoppas att nån Persson,Haugstad eller Rennevik vinner.
Och så heter vinnarna Goop (2), Ohlsson (2), Adielsson,Jansson och Kihlström... |
|
2020-08-01, 19:14 | #207 | |
Citat:
Du pratar om dina +siffror och nämner "firmor" som inte ska veta. Snälla, behåll dina växelpengar och stressa inte upp folk till vansinne här inne. Okej? Grattis till vinsterna MEN snälla... |
||
2020-08-01, 19:18 | #208 |
Tror inte att du fattar, finns dock inget som är negativt tänkt...men visst är jag lite kontroversiell, det förstår jag också...
|
|
2020-08-01, 19:23 | #209 |
|
|
2020-08-01, 19:23 | #210 | |
Citat:
Jag skiter fullständigt i hur mycket du vinner. Kom igen med seriösa travtips och blanda inte in alla möjliga preskriberade spel och vinst redovisningar på travlinan. Tack för ordet. |
||
2020-08-01, 19:27 | #211 |
Unibet och Leovegas har samma snabba sätt
2020-08-01, 19:27 | #212 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 19:34 | #213 | |
Citat:
För om du får dubbelt på annat ställe där det inte är några problem att spela, varför inte? Svenska spel hade nog det dubbla mot 9ggr skulle jag tro och där är inga större problem att spela. Så om du nu inte har konto där så skaffa det så du har mer valmöjligheter. MVH Jessica Senast redigerad av jessi82 den 2020-08-01 klockan 20:06. |
||
2020-08-01, 19:35 | #214 |
Jag försöker väl bidra med ideer, men du vet väl vad min huvudsakliga spelide är?...som svar till Efterhandaren...
Senast redigerad av mikaels den 2020-08-01 klockan 19:37. |
|
2020-08-01, 19:48 | #215 |
Livet är orättvist. Varför limiterar nätbolagen vissa efter att ha dragit in vinster på travet som är väldigt mycket lägre än dina , men låter dig fortsätta att bara dra in mer och mer. Efter ca 20 k netto på travet hos Unibet började mina limiteringar där. Svenska spel borde väl rimligtvis ha någon form av vinstgräns för travspel mot bookmaker också innan det tar stopp, för är ju inte jämförbart med atgs poolspel där vinsterna är från motspelarnas förluster och inte från spelbolagets kassa. Men du får förhoppningsvis fortsätta dra in pengar på dina spel på deras fasta odds oavsett hur mycket du vinner till skillnad från andra.
|
|
2020-08-01, 19:59 | #216 | |
Citat:
jessi82 (+50) |
||
2020-08-01, 20:04 | #217 | |
Citat:
Jag är 20 k minus på casino i år och då finns inga limiteringar men kan finnas då jag ej spelar över 500 kr/spel(de sänker oddsen efter jag spelat). Så hur de resonerar vet jag inte men än så länge får jag spela mina summor hur jag vill. 2017: +98720 2018: +67900:- 2019: +78345:- 2020 än så länge runt 20 k + så det är gott de får tillbaka så "fattiga" de är |
||
2020-08-01, 20:08 | #219 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 20:09 | #220 |
Tjena Olle.
Visst är det Jägers Olle från Skåne ? Du var ju ganska aktiv på TP linan för ett antal år sedan och jag minns dina sakliga inlägg med välbehag. Kul att du är still going strong. TP Loke. |
|
2020-08-01, 20:11 | #221 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 20:13 | #222 |
|
|
2020-08-01, 20:15 | #223 | |
Citat:
Jag kan inte spela casino på svenska spel nu men jag kan göra vanliga insättningar och spela på trav exempelvis. |
||
2020-08-01, 20:17 | #224 |
|
|
2020-08-01, 20:17 | #225 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 20:23 | #226 |
På något konstigt sätt så limiteras jag inte där nå mer, trots att jag vunnit...första gången så limiterades jag direkt och då pratar vi om mindre summor, märkligt som sagt...bet365 fick jag hålla på med(positiva siffror där också), sonen fick ta över när jag skulle"varva ner", han drog in en heldel på skidskytte(!) och sen vart jag limiterad och den har hängt kvar...
|
|
2020-08-01, 20:24 | #227 | |
Citat:
Trodde inte oddset skulle stiga högre än jag lirade, men det där sticker lite åt båda håll. Helst ska man vara vass på att förutse det såklart, det är väl en stor del i det mikaels pysslar med. Men det är ju lite skillnad när man spelar favoriter, där är det livsviktigt att hamna mer rätt. Om man lirar en häst som borde stå i 6ggr till 9ggr är det ju fortfarande bra. Men ännu väldigt mycket bättre och lönsammare om den ger 13 givetvis.
2020-08-01, 20:28 | #228 | |
Citat:
Börjar du dra in miljonbelopp här och där så kan det såklart bli annat.
2020-08-01, 20:28 | #229 |
|
|
2020-08-01, 20:31 | #230 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 20:37 | #231 |
Fattar inte varför ATG inte hänger på
2020-08-01, 20:40 | #232 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 20:47 | #233 | |
Citat:
2020-08-01, 20:51 | #234 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 20:51 | #235 | |
Citat:
2020-08-01, 20:51 | #236 | |
Citat:
För sån sån edge är svår att uppbringa Jag är då inte tillräckligt bra för att ge upp de procenten |
||
2020-08-01, 20:54 | #237 |
|
|
2020-08-01, 21:02 | #238 |
Har vunnit 60k under juli, gick sämre i Maj då jag torskade 30k, men året har gett 165k(detta på svs, Unibet har givit något liknande, men det är svårt att räkna på då jag låter även min son spela på det kontot)...är inte intresserad av att redovisa varje spel här och ni får liksom köpa det....men försöker så gott jag kan förmedla vad jag tror(vilket långt ifrån alltid är "sanningen")...
|
|
2020-08-01, 21:21 | #239 | |
Citat:
Tiden dock förbi när jag la massor av tid att läsa på och kollade på travet i stort sett dagligen. Därmed har jag heller inte mycket att tillföra på ett travforum vad gäller speldiskussioner längre heller. Lägger mig hellre på soffan och kollar en fotbollsmatch en tisdagskväll efter att ha varit hemifrån 12 timmar Typ än att slå på ATG live och börja gräva ner mig i startlistorna. Undantaget när det är riktigt fin sport som förra tisdagens åbergskväll och E3 uttagningarna på måndag . Sådant vill man se men då mer för det sportsliga än spelmässiga intresset. Men vinterhalvåret är det endast någon lördag när det är V75 som det känns kul med travet. När jag blir pensionär en dag och får tid över i massor till fritidssysslor kanske travet får mer tid igen. Köper förresten in mig på andelsspel här då och då. Brukar delta i bowerys V75 bolag då jag ser potential i hans system som alltid är reducerade större system och sällan bygger på att de största favoriterna ska vinna. Den dag ett sådant system slår rätt kan det ge stora pengar. Känns vettigare än att göra en egen V75a för några hundralappar utan att ha koll på hästarna som man hade tidigare . Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
||
2020-08-01, 21:25 | #240 | |
Citat:
Skulle det inte vara så är det ju väldigt mycket bättre numera att vara kund hos dessa bolag med fasta travodds än vad det varit innan. |
||
2020-08-01, 21:27 | #241 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 21:36 | #242 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 21:37 | #243 | |
Citat:
Migge (+1) |
||
2020-08-01, 21:43 | #244 |
jessi82, den här killen är speciell (det är kanske jag också)...han är extremt duktig(enligt min mening!)...kommer han tillbaka så kommer du att förstå...
|
|
2020-08-01, 21:55 | #245 |
Nä, jag bara refererar till hur det alltid fungerat med spel på fasta travodds hos nätbolagen. Vet ingen som långsiktigt kunnat spela mot bookmaker och dragit in vinster utan att det tagit stopp genom att spelaren då blivit limiterad och endast kunnat lägga spel som gett kaffepengar i vinst. Fantastiskt trevligt om det ändrats och att svenska spel låter sina framgångsrika spelare på fasta odds fortsätta utan begränsningar jämfört med förlustspelarnas spelmöjligheter där. Då är det verkligen att rekommendera att bli kund där för det är ju helt hopplöst att spela v spel i atgs pooler om man vill veta vilket odds man vill få på sitt spel
|
|
2020-08-01, 22:01 | #246 | |
Citat:
Naturligtvis läser man allt, tyvärr är det inte som förr då man fick leta upp infon själv och när man var på travbanorna själv. Men allting går framåt och det är väl gott det, men för travspelets skull/min egen skull när det gäller att spela så är det inget för det goda. Tur det finns "bookmakers" , även om de var bättre att spela hos de under 80-talet |
||
2020-08-01, 22:03 | #247 | |
Citat:
Senast redigerad av mikaels den 2020-08-01 klockan 22:10. |
||
2020-08-01, 22:06 | #248 |
|
|
2020-08-01, 22:10 | #249 | |
Citat:
De sänker oddsen omedelbart när jag spelat men jag får ändå in mina pengar som det skall vara. Och svenska spel är det enda som jag tjänar pengar på i nuläget. Så prova så får du se, det värsta som kan hända är att du kryper tillbaka till din skånska lya Senast redigerad av jessi82 den 2020-08-01 klockan 22:11. |
||
2020-08-01, 22:14 | #250 |
Baserat på vad jag sett senaste månaden vad gäller svs odds så förstår jag att det går att tjäna pengar där genom att hålla stenkoll på oddsen på sina tilltänkta spelobjekt och att slå till när oddset är det rätta. Oddsen har vad jag sett och som jag skrev hoppat upp och ner på ett sätt som jag inte sett tidigare . Normalt borde det bero på att det är betydligt mindre omsättning än hos t ex unibet för det är väl i första hand en programvara som ändrar oddsen efter hur spelen kommer in. Ungefär som att en tusenlapp vinnare hos atg i ett ramlopp på saxbanan med en v omsättning på 20 tkr påverkar oddsen på ett helt annat sätt än om man spelar 1000 kr vinnare i elitloppsfinalen där poolen uppgår till miljoner. Eller om du på tisdagen spelar 1000 kr vinnare i ett V75 lopp på lördagen när v omsättningen är 2000 kr så raseras ju oddset just då, men inte alls på samma sätt precis innan loppet startar .
|
|
2020-08-01, 22:15 | #251 |
|
|
2020-08-01, 22:16 | #252 | |
Citat:
Det blev inget svar ser jag... Om du tycker att 9 ggr är ett bra spel, varför spelar du då inte om du får det dubbla också, trots inga andra informationer,? Måste ju vara att bara trycka in lite mer om man kan få mer än det dubbla? |
||
2020-08-01, 22:20 | #253 | |
Citat:
|
||
2020-08-01, 22:21 | #254 | |
Citat:
För de spelbolag som bara har en "wallet" innebär casino-spel att insättningsgränsen gäller för ALLT spel. Så för t ex Unibet gäller att det inte längre går att lira lågt fisk-spel som casino för att undvika limitering. Hos Svenska Spel där du kan spela casino och odds utan att de påverkar varandra fyller det ingen funktion. Det är ingen personlig limitering alls där ändå, ännu.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2020-08-01 klockan 22:49. |
||
2020-08-01, 22:23 | #255 | |
Citat:
Alla travodds på Svenska Spel är inte "upp till 5000-kr"-marknader.
2020-08-01, 22:28 | #256 |
För mig är det alltid så...och jag får stressa hårt för att få in dom...händer då och då att dom hinner avbryta mig...
Senast redigerad av mikaels den 2020-08-01 klockan 22:30. |
|
2020-08-01, 22:31 | #257 | |
Citat:
Betson, Unibet etc. är det skillnad, där måste du spela casino MEN inte bara för det lägsta. Blanda korsa o vad ska jag säga. Jag brukar säga till frugan att spela för några tusenlappar, skit samma hur du gör det, bara spela. Oftast försvinner pengarna men så är det ju med casino. |
||
2020-08-01, 22:35 | #258 | |
Citat:
Sport & casino ligger under spellicens och är konkurrensutsatt. Oklart om de rent formellt sett har de som två separata licenser, är inte säker på det men låter spontant inte så troligt. I så fall känns det som att en ännu tydligare diversifiering skulle behövts. Turspel (lotto etc, ej kasino) har staten fortfarande monopol på. |
||
2020-08-01, 22:46 | #259 | |
Citat:
Du har rätt. Error här. Dock gäller ändå att Casino ändå inte behövs för att fejka fiskighet för att undvika limitering. Nyvaken....tack.
2020-08-01, 22:48 | #260 | |
Citat:
Men om det är en 5000kr-marknad så får du alltid spela 5000kr. Fast alla travmarknader är inte "upp till 5000kr-marknader.
2020-08-01, 22:55 | #261 | |
Citat:
Hos legolas var ju det roliga att deras poolspel var så dopade av spelbolaget att återbetalningsprocenten alltid låg långt över 100 procent. Också det fantastiskt men ändå rankar jag tiden med de felaktiga B365 oddsen som visades innan dom släpptes klart högst när det gällde möjligheten att dra in pengar . |
||
2020-08-01, 23:25 | #262 | |
Citat:
På H2H är det extremt sällan jag tar dem vid "fel" tidspunkt, det är mer lättvärderat. Även plats bommar man ganska sällan på. Men det är en jäkla bergochdalbana på vinnaroddsen ofta. Särkilt om vi pratar de lite högre oddsen.
2020-08-02, 01:46 | #263 | |
Citat:
2020-08-02, 07:17 | #264 | |
Citat:
alla spel på V P Tvilling Trio slås ihop till en stor pott innan man räknar ut oddsen, innebär att på lunch V4an en vanlig tisdag kan du i vart fall spela några 1000 vinnare utan att oddset rör sig nämnvärt eller typ såhär Visby lopp 8 den 30e Omsättning: Vinnare+Plats+Tvilling+Trio (20:15): 73 131 kr Det här är en sammanslagen pool >Läs mer Senast redigerad av incitatus den 2020-08-02 klockan 07:21. |
||
2020-08-02, 09:23 | #265 | |
Citat:
det blev en katt och råtta lek med ringar av bulvanspel, samt många gånger en jäkla kamp att plocka ut vinstmedel. Vi plundrade fint, så länge det funkade. |
||
2020-08-02, 11:27 | #266 |
Suurt men lite spänning i alla fall.
V75
Inlämnat: 2020-08-01, 13:50 Rättvik Lördag 2020-08-01 Start: 16:20 Kostnad: 16,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Jackpot Vrijthout 2: 2, 6 3: 4, 7 4: 7 Våler Nikolai 5: 9, 10, 11, 12 6: 5 Flash Håleryd 7: 3, 14 1x2x2x1x4x1x2 = 32 rader. 32 x 1 x 0,50 kr = 16,00 kr. Totalt: 16,00 kr. Rättningskod: QML MHG GKR |
|
2020-08-02, 13:17 | #267 |
[QUOTE=jessi82;705793]Det ger mig inte speciellt mycket. Han har info från travronden,guiden etc. och det har väl de flesta som försöker tjäna så mycket som möjligt?[/QUOTE
Är väl just detta som är problemet, alla sitter med samma info nuförtiden. V75 är rätt kallt tyvärr. |
|
2020-08-02, 14:39 | #268 |
[QUOTE=varulv;705849]
Fast iom att alla sitter med samma info och att alla går på samma bollar (även om det är en favorit eller ett drag) ger det ju möjlighet att komma rätt på det genom egna analyser ang löpningsförlopp och spetsstrider. Tycker många köper rakt av en spetshäst eller ett visst löpningsförlopp utan att ens orka med en egen analys. Utrustningsändringar och balans till all ära, men tänker att det även kan vara bra att ha ett hum om hur det kommer bli kört. Tycker fortfarande det finns gott om bra odds på både vinnare- och platsspel om du vill gå utanför boxen lite
|
|
2020-08-02, 16:04 | #269 | |
[QUOTE=NicklasA;705869]
Citat:
|
||
2020-08-02, 17:26 | #270 | |
Citat:
Dock om det är så att du har en hyfsad värdering så anser jag nog det vara tjänstefel att inte fylla på, åtminstone lite grann när du får det dubbla oddset. Är för stor skillnad kan jag tycka men alla är vi olika och det är väl tur det. Sen är det lätt o missa när man skall jämföra svenska spel,unibet,bet365 och betsson. Nu är väl inte bet365 så aktuellt för där är, enligt min erfarenhet, man limiterad efter en handfull spel. Gäller väl också betsson. Däremot skall du nog lägga till betfair... Lycka till o må gott! |
||
2020-08-02, 20:30 | #271 | |
Citat:
2020-08-02, 21:29 | #272 | |
Citat:
Senast redigerad av mikaels den 2020-08-02 klockan 21:54. |
||
|