|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-07-26, 21:54 | #16 |
Lite tankar inför de två sista avdelningarna:
DD 1 HUGO ÅBERGS Urläckra Ecurie D. ska försöka göra det inte ens ”Proppen” lyckades med ifjol. Att vinna Åbergs från bakspår. Att det är en grym häst råder det inga tvivel om, men hur ska det gå till? Jag har försökt vridit och vändigt på det här loppet ett antal gånger och så som jag läser det blir det exakt som Stekel redan skrivit. Double Exposure till tät och Redén vill se henne där, varför släppa när man fått kanonläge och det är 1,6 miljoner i förstapris. Utvändigt landar Vitruvio och loppet är låst. Hjärnan säger att Redéns järnmärr håller undan och vinner, men hjärtat bankar verkligen för Ecurie D. och lyckas Erik placera honom långt fram i andraspår går ingen säker oavsett. Atle Hamre låter lyrisk i jobben och han säger att hästen flyger fram när han kastas loss. Det kan räcka med dessa men oavsett Paals uttalande om spetsstriden så låter det optimistiskt från Cokstiles ägare och fältet kan splittras upp när det går fort under slutvarvet. Räknas gör även Tae Kwon Deo. DD 2 MALMÖ STADS PRIS Unoicsdue’ Gnafa var läcker senast och visst är han bra, det är inget snack om det. Men det är tre varv och det finns hårdare hästar, vilket visade sig på Bjerke när han fick se sig besegrad. Då var en av dessa Etenclin, från dubbla tillägg dessutom. Nu står han tjugo meter bättre och Bakker är skicklig. Hästen står därmed väldigt bra inne på sin kapacitet och är väldigt tidig på kupongen. Tipsettan överlåter jag dock till Who’s Who. Han såg kanonfin ut senast som tränarkörd i comebacken. Pasi satt bara och åkte i dödens utanpå Heavy Sound. ”Kilas” upp nu och får han lifta med i rätt ryggar vet vi vilken avslutning han besitter. Efter mycket strul tror jag det kan släppa igen. Staro McMillan är bra men Juul är ingen stjärna i sulkyn och det krävs kyla i de här loppen. Dessutom tror jag att det finns några hästar som är lite för tuffa. Detsamma gäller Vikens High Yield på samma volt. Senast redigerad av Piraten den 2020-07-26 klockan 21:56. |
|
2020-07-26, 22:17 | #17 |
Snillen spekulerar ? Men du är nog på rätt väg. Dock lite märkligt uppställning och redovisning av resultatet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+1) |
|
2020-07-26, 23:23 | #18 |
Tycker det är synd Cockstile fick just spår 1 blir inte lätt att få frit därifrån tyvärr, den förtjänar en seger annars... hoppas på rygg ledaren och lucka? Men det scenariot är inte direkt troligt..
Däremot tror jag inte på Double Exposure i spets, Vittruvio dödens sedan lugna gatan-scenariot heller! Ser att Campo Bahia är anmäld barfota tex, den lär knappast sitta i kön och vänta direkt va? Hamre har 2 hästar från bakspår, nu är han ingen tränare som stallkör direkt vad jag sett, men är det så otänkbart att Ble Du Gers sänds framåt i 3espår tidigt för o pressa upp tempot för att gynna Ecuire D? Dessutom är Racing Mange sylvass från start från spår 5-6 har vi sett innan, kan verkligen Örjan svara honom om han laddar? Tveksamt! Och Adrian lär knappast köra lugnt med Taek Won deo på hemmaplan i Hugo Åbergs... tror vi får se ett helt galet lopp med hästar som ställer på både i 3e och fjärdespår mer än 700 före mål.... Den som disponerar loppet bäst och är kyligast vinner nog.. Hjärtat vill att 7 Campo Bahia ska få vinna... Ögonen ser att Startspår och kusk o stallform säger 5 Vitruvio Dock, då röken lagt sig kommer Erik att ha vunnit med en längd med Ecurie D som styrs ut på upploppet 200 kvar efter att ha gått med i rygg i fjärdespår 500 kvar... Hjärnan vinner inte alltid över hjärta o ögon.. SÅ jag tar 5 7 10 och sitter lugn i båten=) Bara mitt lilla tips såhär på förhand =)
2020-07-27, 00:02 | #19 |
Varför väljer Adrian Victory Lee i avd 7 ?
Helt chanslös enl. mig. |
|
2020-07-27, 00:08 | #20 |
Avd 1
Trots att det bara är sju hästar, känns detta lopp som rätt svårt att lösa.
Tror mest på 4 Osterc. Men kanske billig helgardering. 1 SOUTHWIND QUEEN* (US) 2 ERIC THE EEL* (DK) 3 EMPIRE* (DK) 4 OSTERC (US) 5 JUAN BROS* (DE) 6 UPSET FACE 7 FORECAST U.S. (US) |
|
2020-07-27, 00:25 | #21 |
Avd 2 Treåringar
1 KUYT F.BOKO
2 ÖNAS PRINCE 3 PHILOSOPHER 4 BOLERO GAR* (IT) 5 BOLTIGEUR ERRE* (IT) 6 ARMANI DEGATO 7 BILLIONS 8 KATE BALDWIN* (NL) 9 LIMANJARO* (NL) 10 BOYS STECCA* (IT) |
|
2020-07-27, 01:30 | #22 | |
Citat:
3-åringar javisst, men det lyser form, startsnabb som få, Jägers är hemmabana och spetsbana. Fynd under 35%. |
||
2020-07-27, 10:27 | #23 | |
Citat:
Jag känner för att vara lite fräck och chansspika ÖK i ett lopp de flesta tar en handfull åtminstone. |
||
2020-07-27, 13:03 | #24 | |
Citat:
Första raden är spår 1 osv. Spår 8 har bara haft 7 antal startande pga strykningar, förutom två upplagor har det varit fulla fält med 10 hästar alla nio åren.
2020-07-27, 13:09 | #25 | |
Citat:
2020-07-27, 14:10 | #26 |
Jägersfunderingar
Halv lurig omgång. 4 öppna sprinterlopp med Åbergs som grädde på moset. Som vanligt svårt att hitta klockrena spikar. V75 1) Malmqvist har två fina 4 åringar med bra form i loppet. 2 Eric The Eel vann enkelt senast men är kanske lite miss gynnad av kort distans ? 3 Empire har imponerat nere i Frankrike och har varit sämst tvåa 11 av 12 starter. Pausat och bara ett lopp i kroppen? 6 Uset Face gjorde bra ifrån sig i Sprintermästaren och lite varning på den om Ludde inte buskör. 4 Osterc har inte imponerat i årets starter men har gått 08 tider som 2-3 åring over there men det låser sig i loppen numera. 2-3 och kanske 6 är måstestreck på min kupong men enklast är väl att helgardera till rea pris ! V75 2) Öppet igen. 1-2-3-4 känns dock ganska stabilt så här Dan före Dan. Stänkarvarningar på 9 Kilimanjaro och 10 Boys Stecca trots tuffa lägen. V75 3) 2 Eclips Am har visat fina takter i årets starter och får förtroendet som chansspik. V75 4) 1 Zlatan Knick är hårt betrodd och måste bevakas på läget. 2 Mellby Guard har ingen vacker rad och pausat men jag tror Unter slipar knivarna när ingen ser. Stänkarvarning. 9 Zeppelin Kyu Bar. Visat fina prestationer i spagetti landet senaste starterna. Luring. 12 Zaffiro Roc. Är kanske bortlottad men har mycket spring i benen. 11 Grift J.R. Stänkarvarning. Inte som bäst senast och bör kollas upp i värmningen. V75 5) 3 Ivory Di Quattro åkte dit av en smygkörd senast. Nu sitter chefen i vagnen och kan dirigera loppet från början till slut från bra läge. Spikförslag. V75 6) Luriga Åbergs! 10 Ecurie D får sitt elddop. Visst det är en undantagshäst men 4 år , spår 10 och endast 11 lopp i kroppen är (för) tuffa papper men jag feg streckar nog. 1-2-4-5 är oxå på agendan så här Dan före Dan. Svårt att spekulera i hur loppet blir kört. V75 7) 1 Unoicsdue Gnafa. Perfekt läge och Lillgoopen släpper nog ingen över bron. Dagens bästa spikförslag i min värld. Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-07-27 klockan 14:19. |
|
2020-07-27, 15:27 | #27 |
Vet någon varför man anmält Tae Kwon Deo med skor i huvudloppet ?
|
|
2020-07-27, 15:29 | #28 | |
Citat:
Hittade följande svar hos Travronden: "Det är anmält med skor runt om, men det har blivit något fel och han kommer att tävla barfota runt om. Jänkarvagn som tidigare, säger Dante Kolgjini." Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10) Senast redigerad av viking90 den 2020-07-27 klockan 15:31. |
||
2020-07-27, 15:50 | #29 |
Campo Bahia är anmäld barfota. Mycket intressant.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10) |
|
2020-07-27, 22:33 | #30 |
Stayerloppet, Malmö Stads Pris, får också en liten statistikgenomgång. Loppet körs denna dag varje år och med samma proposition.
Startfålla/Antal startande: vinster-andraplatser-tredjeplatser 3140/66: 3-4-3 3160/34: 2-3-1 3180/23: 4-2-5 3 favoriter, 2 outsiders (7-9ggr) och 4 storskrällar (15-169ggr). Bara en gång har favoriten stått på start, då vann den. Oliver Kronos som knapp favorit, med just Björn Goop, från just bricka 1! Repris nu? Visst borde vara ganska bra chans för det var min första tanke. Men 1X2-kusen är streckad därefter och mer också, då måste man syna det ordentligt också. Han konstrade i värmningen senast. Tog sig samman till loppet, men Goop har erkänt att hästen inte är helt enkel. Och nu är det volt igen, precis som i regidebuten på Bjerke där han stökade ganska bra i volten innan han till slut gick iväg i trav. Bra spår nu för felfri avgång men det känns ganska svajigt på en storfavorit. På Bjerke fick han dessutom stryk av just Bakkers Etenclin som då stod 40 bakom. Nu har han bara 20 meters försprång (dock bättre läge). Dock, statistiken talar en hel del för en vinnare från dubbla tillägg. Och det ska tilläggas att det inte varit speciellt många hästar i nivå med Whos Who i det här loppet. Kollade på comebacken nu som han gjorde häromveckan efter nästan 8 månader. Gick i dödens hela vägen (med Pasi i vagnen) och satt en halv längd efter ledande vinnaren Heavy Sound. Klockade ledaren sista tusen och det gick 09,3. Att han då inte klarade att ta den längden då, utan fick ge sig med en nos även mot Nappa Scar som liftat med i vinnarhålet hela vägen, är honom förlåtet. Minns ett av de få förlustloppen han gick ifjol. Han stod med bakspår med Racing Mange på framspår. Jag hade spikat Mange på att det troligtvis skulle bli för långt fram för Örre. Sista varvet hade han andraspår i ena svängen och tredje-fjärde i sista sväng och gick 10 sista rundan. Planenligt räckte det bara nästan. I derbyt gick han också en 10-repa sista varvet med tredjespår i ena svängen. Satt bara och åkte över upploppet. Ungefär samma visa i Jubileumspokalen som han avslutade Svenska säsongen ifjol med. Då fick han dock kämpa för havren, hyfsade hästar att klå då (Milliondollarrhyme). Han är både urstark och toksnabb den här kusen och som en elbil att köra. Jag tror det bara kommer svischa till när Örjan sänder och hästen visar klassen och skallen. Visst finns risken att Björns går iväg felfritt och får sitta fredad i ledningen. Men loppet är lite ihåligt så Örjan borde inte hamna längre bak än att han får tillräckligt bra slagläge för att kunna sända hem loppet även då. Så kan man ju hoppas att han inte lämnar det åt slumpen utan sänder fram i tid. Häst mot häst kan nog spaggen hälsa hem, även om han har en av världens bästa vinnarskalle i sulkyn. En ordentligt spelvärd spik avslutar!