|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-07-25, 21:56 | #16 |
Mantorp. Har kollat resten på TV.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+40), Lobo (+5), Fulsprit (+1), viking90 (+1), AmaerildeRimfrost (+1) |
|
2020-07-25, 23:44 | #17 |
Jägerso
Halmstad Solvalla Åby Bollnäs Årjäng. Så man ligger lite efter =)
2020-07-26, 00:00 | #18 | |
Citat:
2020-07-26, 00:09 | #19 |
Tyvärr inte så många som man velat under dryga 35 år med travet...
Färjestad Årjäng Åmål Arvika Romme Rättvik Solvalla Jägersro Umåker Halmstad Mantorp Axevalla Örebro Åby Fornaboda Sundbyholmstravet Jarlsberg Bjerke Momarken Drammen
viking90 (+20) Senast redigerad av Fulsprit den 2020-07-26 klockan 00:11. |
|
2020-07-26, 09:13 | #20 |
Åby
Solvalla Jägersro Örebro Axevalla Färjestad Halmstad Bjerke Åmål Årjäng Fruktansvärt lite samlade banor då jag kom in i travet redan i 13års ålder
viking90 (+8) Senast redigerad av Spiken64 den 2020-07-26 klockan 10:36. |
|
2020-07-26, 10:35 | #21 |
Åby på 80 - 90 talet missade jag inte många tävlings dagar på Åby. Mölndals metropolen har väl haft sin ups and downs men nu är det en kanon anläggning med god ekonomi och hyfsad klass på tränarkåren.
Halmstad Minns mycket väl när banan invigdes 1969 med endast ett fåtal tränare. Men mäktigt för oss travintresserade hallänningar att få en ”egen” travbana. Med The Unters i spetsen har banan växt och många fina hästar och duktiga tränare har huserat på banan. Axevalla En klassiker i travets mecka med sitt långa upplopp och Stochampionats helgen. Jägersro Lite tråkig miljö med dubbla bankroppar och inte lika bra klass på tränarkåren som förr i tiden. Tingsryd Spännande bana när den byggdes men totalt felplacerad och det blev en flopp. Tyvärr. Örebro Tråkig bankropp trots lite förbättringar senaste decenniet. Ingen höjdarbana. Åmål Liten mysbana som kämpar sig kvar mycket tack vare ovanliga 800 m ovalen. Årjäng Naturskön bana med grym travkultur i närområdet. Travhästar i var och varann buske i Värmlands skogen. Färjestad Medium klass. Varken det ena eller andra. Men Micke J , Magnus J och Jonas Moberg är goa gubbar. Rättvik En liten fin bana i mysiga Dalom. Får en extra tanke nu när Dalkarlen Jim Frick har lämnat oss. Mycket tråkigt. Bjerke Mysig bana i nabolandet. Jobbade i Oslo några år och besökte banan ganska flitigt. Imponerades av på den tiden högklassiga norska kallbloden. Nästan som varmblod i travet. Har väl besökt flera banor men det får räcka med dessa första tankar. Ok fyller på med några till. Mantorp Gävle Fornaboda Drammen Charlottenlund Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+11) Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-07-27 klockan 14:51. |
|
2020-07-26, 10:58 | #22 |
Eskilstuna
Solvalla Örebro Lindesberg Axevalla Färjestad Gävle Halmstad Jägersro Mantorp Romme Rättvik Vaggeryd Visby Åby Tor di Valle (Rom, Italien) Billund (Danmark) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+17) Senast redigerad av SistaStallskriket den 2020-07-26 klockan 11:00. |
|
2020-07-26, 11:00 | #23 | |
Citat:
Sen ska man helst ha bra sällskap med sig också, så nördig att jag ger mig iväg själv är jag inte. Travdagarna på plats är för mig för att umgås med folk och ha kul och liret får stå tillbaka. Räknar kallt med att spelet går 100% åt skogen på plats, blir ju inte alls samma fokus som när man sitter hemma och grottar ner sig i alla intervjuer och lopparkiv.
2020-07-27, 00:00 | #24 |
Inte så många men några har det blivit!
Hagmyren (min hemma bana ) Bollnäs Bergsåker Dannero Solänget Östersund Umåker Boden (nattrav 2018) proppen vann Gävle Solvalla så klart Örebro Färjestad Axevalla (2018) Mellby free vann 12gg jag lirade Rättvik Romme Skrubbs i Visby Bodentravet är den bästa banan jag vart till,riktig trevlig stämning och mycket folk på plats,midnattsol hela natten. Axevalla även en positiv upplevelse. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+15) Senast redigerad av Liisa den 2020-07-27 klockan 08:12. |
|
2020-07-27, 10:13 | #25 |
Det har blivit färre banor än man trodde för 20 år sen när man började springa på travet seriöst men följande har jag hunnit med:
Östersund Lycksele Hoting Umåker Solänget Dannero Bergsåker Hagmyren Bollnäs Gävle Solvalla Färjestad Åby Oviken, Visby och Axevalla var planerade denna sommar men de gick ju som de gick. Överlägset bästa upplevelsen har varit Hoting! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+13) |
|
2020-07-27, 13:41 | #26 |
Har besökt samtliga svenska banor utom Tingsryd och Karlshamn.
Bra travväder på sommaren är Rättvik svårslaget. Leangen, Bjerke, Jarlsberg,-Charlottenlund,-Munchen,-Paris.-Åland. |
|
2020-07-27, 15:26 | #27 |
Romme
Solvalla Romme tidigt 60 tal tillsammans med min pappa. Fick spela 2 kronor vinnare på en vit häst med svarta fläckar. Trodde inte att det var sant när jag kunde hämta ut 60 kronor. Solvalla hängde jag mycket på under 80-90 talet, Mest för att det var där som spelare träffades. Eftersom jag aldrig någonsin har gått plus på hästar så kan man undra varför. Nu har jag förstått det och håller mig borta från dessa penningslukande platser. Är med i något andelsspel då och då, bra så. |
|
2020-07-27, 16:10 | #28 |
Alla i Sverige, utom Färjestad o Vaggeryd(har varit utanför dom, men det har ni ju redan kommit fram till att det inte räknas), även Karlshamn, Tingsryd och Oviken saknas.
Tornio, Rovaniemi, Oulo, Vaasa, Kaustinen, Haapajärvi, Yli-Vieska, Seinäjoki, Tampere, Vermo, Pori, Kuopio och Kalajoki. Vincennes, Cannes, Prag, Wien, Budapest, Berlin, Milano, Charlottenlund. Trevligaste banan: Hoting givetvis, speciellt på lördagstravet. |
|
2020-07-27, 16:36 | #29 | |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Sen har jag varit i Prag en miljon gånger men aldrig hittat någon travbana där. Är det från 50-talet då eller? Sen hittade jag ingen i Budapest heller men då hade jag nog inte tankarna på det. Var aldrig trav när jag var i Berlin dessvärre. Wien hade jag inte tid att kolla. Bornholm och Karlshamn är väl annars de mysigaste banorna kan ajg tänka mig - inte besökt någon av dessa dock!
2020-07-27, 16:57 | #30 |
Laivakangas ligger ca 10 km efter kustvägen(tidigare E4) mot Kemi. I Prag så kör man trav på galoppbanan, läktaren tog 50000 och var nästintill fullsatt när dom red där, travet var det några hundra personer på, cafeet var öppet och mellan loppen kom kuskar upp och svalkade sig med en bira.
Travet i Ungern är ju heller inte så stort, men dom hade en bra travrestaurang i Budapest, så nog borde du kunna hitta den om du söker nästa gång. |
|
|