|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-06-19, 14:42 | #1 |
V4 Sydafrika 19/6
version av dagens tips till Sydafrikanska Galoppen.
Dagens Statistikvinnare Avd1) 3 Meryl - det mesta talar för favoriten. Loppet är ingen handikapp och Meryl har klart högts formtal. Har raden 1-1-3-1-3-1-1 imsina 7 senaste starter och trivs dessutom utmärkt på Banan . Dagens Outsider Avd1) 7 Africas Gold - kommer liksom favoriten från tränare Greefs stall. På pappret skall 7 vara slagen av 3 idag men stallet har satt upp sin förstejockey i sadeln - Gould. Medans Ndlovu som vinner färre lopp än Gould rider favoriten 3 Meryl. Africas Gold kom in till tränare Greef i Januari och hann innan Corona-tävlingsstoppet göra debut för Greef och vann Mycket enkelt. Joggade ifrån de andra på en 2 sek snabbare segertid än vad 3 Meryl vann sitt senaste lopp över samma distans. Greef kan ha hittat nyckeln till Africas Golf för man prövade ”toung-strap” vid vinsten sist och det blir samma idag. Dagens Drag Avd2) 12 Torre del Oro. Hästen bytte tränare från Tarry i Februari. Tarryhar tävlat hästen i Guatengregionen där det är betydligt tuffare motstånd. Torre del Oro. Har inte varit dålig i Guateng med vinsterna har uteblivit. För ett år sedan hade hästen 83 i formtal och är nu nere i 75 och idag får man 4 kg lärlingslättnad och startar med myggvikten 50kg . Nr 1 & 2 startar med 62,5 resp 62kg. Det är stor viktskillnad när de hästarna har 83 i formtal idag - samma som Torre del Oro visat innan i gamla regin. TDO har gjort 1 start i sin nya regi och var 1,75 länder slagen av en bra vinnare. Samma lärling som rider idag. 1% på strecken just nu!!! Dagens Avslag Avd3) 2 Via Sacra är favorit till 39% Jag vill inte ens betala för hästen... Hann inte skriva klart innan starten gick |
|
2020-06-19, 14:48 | #2 |
Systemförlslaget skulle ha varit
1) 3,7 (3-7) 2) 12 Torre del Oro (9-2) 3) 3,4,5,6,7,9 (10-11) 4) alla 12 hästarna (7-8) 2x1x6x12= 144 rader /288 kr För sent för V4 men någon kanske vill prova Kombspel/plats på mitt drag Torre del Oro? |
|
2020-06-19, 15:16 | #3 |
Supersteam på 12 i andra hos bolagen minutrarna före start.
Andrahandare hos alla nu *** loppets minst spelade häst vann andra avd 1,5% på 10 Lion King. Mitt drag hade ingenting med segerstriden att göra. Då släpper jag Omgången och Önskar alla en Glad Midsommar Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5) Senast redigerad av Basse den 2020-06-19 klockan 15:20. |
|
|