|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-06-07, 20:01 | #1 |
V75 Boden 13/6
Boden nästa och det ser väl lite halvroligt ut, och rimlig svårighetsgrad på förhand.
AVDELNING 1: Vaduz Wise As var det lite snack om i Harpers och han gick en 13-tid. Hästen står bra inne i det här loppet och Jorma är högst sannolikt offensiv om det krävs. Talangen Dante Godiva gör årsdebut och vi vet inte alls hur bra han är eller formen. Men högt grundkunnade finns och läget är bra. Streck även för barfotatravande Gordon Mearas från bricka ett med ”Kilas” och Forss uppsittning från springspår. Enriko Ha med ”BG” bör också bevakas. AVDELNING 2: Det här loppet står väl mellan Indra’s Secret och Karamel Hill. Stänkarbudet kan vara Sheilah Laday från springspår om Tobbe prickar rätt i volten. AVDELNING 3: Segerstaplaren Yankee Blue växlas upp med barfota och ”bike”. Det kan nog behövas, för motståndet hårdnar. Jagger Boko får Örjan i sulkyn och spåret är hyggligt. Den amerikanska sulkyn åker på och han är en het segerkandidat. Öppet annars och bred gardering behöver inte vara fel. AVDELNING 4: Spang Viktor har imponerat och här är uppgiften återigen passande. Häxar det inte ska han normalt vara med i striden. Rubus har ett fint läge och ”Hasse” har en häst i gott slag. Träffar han rätt blir det en fin resa och hästen duger bra i sammanhanget. Norrlands Scott får ”lillgoopen” upp och det är en kuskförstärkning deluxe. Bra läge och en passande proposition gör att han måste bevakas. U.R.Faxe kanske har gått framåt lite med loppen på slutet och streckas tidigt även han. Detsamma gäller de andra starthästarna, Forspärla och Fylking. Propositionen gynnar starthästarna och de från tillägg får nog svårt. Men den norska duon, Lille Jim och Philip Lyn, är kapabla och kan nog vinna om det klaffar lite. Järvsöodin lär dra en del streck, men att han ska hinna fram från bakspår på tillägg känns tufft. AVDELNING 5: Örjan är expert från innerspåren och Deep Pockets är rask iväg. Jag tror att ekipaget leder det här loppet från start till mål. AVDELNING 6: Giant Shadow lär bli en hel del betrodd, men motståndet blir tuffare. Senast gick han hyggligt från vinnarhålet bakom en överlägsen Seismic Wave, men det var inget extra intrycksmässigt. Jag framhåller istället Tjacko Zaz som vann silverdivisionen på 1.09,5 för tre år sedan. Det har tagit sin tid att komma tillbaka efter några års frånvaro, men insatsen senast lämnade positiv eftersmak. Nu hoppar Jorma upp och den amerikanska sulkyn åker på. Ska ses med hygglig chans trots spåret i en halvljummen silverdivision. Even’s Cool Boy och spurtkanonen Thankful åker också med mycket tidigt. AVDELNING 7: Norrbottens Stora Pris och när ”Proppen” har startförbud är det flera om budet i en blek upplaga. Antonio Tabac var tillbaka i gammalt gott slag senast och Westholm visar även här prov på vilken bra tränare han är. Hästen drog ett bra spår och jag tror inte att Forss har några andra tankar än att ladda för fullt mot spets och hoppas att det räcker hela vägen. Oviss form på motbuden gör att jag håller honom högt här. Milliondollarrhyme är värst emot. Barfota igen nu och han såg fin ut bakom hästar i elitloppsfinalen. Får han lifta med i hyggligt tempo kan han fälla rubbet. Makethemark streckas på grund av fint läge och halvdant motstånd, frånsett några. Jag tycker att hästen är lite överskattad, men han kan ju ändå ganska mycket i grunden och det är hemmaplan. |
|
2020-06-07, 20:49 | #2 |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Avd-1: Här tror jag man överlever de flesta omgångar med 1, 4 och 10. Tre långtradare som kommer tugga ner övriga över den långa distansen.
Avd-2: Här landar jag i få eller många! Nr 8 Indra's Secret bör väl ta hem det här då värsta motbudet startar på bakspår från samma tillägg. Tveksamt ifall nr 2 och nr 3 kan hålla undan då de slipper tillägg, men det är dugliga hästar som kan skrälla om positionerna ställer till det för de mer betrodda. Miss Sober med dubbla tillägg är stark och rejäl och rundar de flesta. Men börjar jag plocka hästar här så dyker det upp allt möjligt, t ex Tobbe från springspår! Avd-3: Nr 2 Greenwich med barfota första gången. Love You avkomma! Men det borde inte räcka när nr 9 First Ideal Man och nr 11 Yankee Blue kommer tuggandes. Den sistnämnde har ju blivit en riktig segermaskin men kommer ju falla förr eller senare! Avd-4: Nr 1 Spang Viktor imponerade senast efter smörresa och det ser upplagt ut igen men kommer den hoppas på lucka även den här gången? Dock är den fattigast i fältet och det finns två med höga nummer, 14 och 15 som kommer avancera framåt och som har annan hårdhet. Men form slår klass, speciellt om man får 20 meter i försprång och slipper harva i spåren. Avd-5: Nr 1 Deep Pockets känns väl som en spik rakt upp och ner! Innerspår, kort distans och Örjan! Ska dock bli intressant med Mika Forss på nr 2 Liam Dana som kommer från formstall, J Westholm. Avd-6: Känns som de innersta numren kommer slåss om seger här. Måla 1-6 och man är hemma då några bättre lottats bort. Jaques Noir med vändande form efter seger senast? Håller dock nr 2, nr 4 och nr 6 högre här så man kan nog klara sig på färre än sex hästar. Avd-7: Oerhört tråkigt att Milliondollarrhyme lottades till spår 10. Men hästen har fått smörlopp på slutet och går med gott om krafter i mål. Tar FBL fram dessa krafter nu så sveper den alla här och vinner med fyra längder! Fastnade dock tidigt på Antonio Tabac som lekte hem det över kort distans senast på 09.5! Blir svårslagen pga positionerna. Får vi se Mindyourvalue W.F. upp i dödens och trycka? Jag hoppas då jag kommer hålla tummarna för Milliondollarrhyme! Mina spontana tankar vid en första snabb genomgång. Ska bli intressant ifall jag missat något större här! Inte läst en enda rad om något innan detta inlägg och har som tur är inte påverkats av strecklistor eller annat
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2020-06-07 klockan 20:52. |
2020-06-07, 22:03 | #3 |
Spontant kändes det svårt att hitta någon vettig spik, men det har vi väl hela veckan på oss att fundera mer på.
Giant Shadow lär bli storfavorit på förhand. |
|
2020-06-08, 10:28 | #4 |
De tidiga spikbuden är Deep Pockets om Örjan håller upp ledningen och Giant Shadow från Goops formstall. Dock väl tidigt att ta ställning för någon.
|
|
2020-06-08, 12:25 | #5 |
Vad lurigt när Björn väljer zhania bi före dreammoko
|
|
2020-06-08, 20:24 | #6 |
|
|
2020-06-11, 23:08 | #7 |
Tidiga tankar,
Nr 8 Indra,s Secret samt Nr 13 Karamel Hill (V75-2) känns på förhand som ett mycket starkt lås. Kantbollen Nr 11 Sheilah Laday kan vara ett intressant platsspel vid sidan av kupongen. Nr 1 Swagger (V75-3) blir intressant att följa procent utvecklingen på, streckas ekipaget under 15% kan detta vara lösningen på omgången. En eventuell spik att fundera över. Nr 1 Spang Viktor (V75-4) är mitt avslag denna omgång, vann förvisso senast efter en fin resa men möter vad jag anser tuffare motstånd nu. Dessutom ställer jag mig frågande till vart han hamnar? För någon ledning blir det inte! Här ryker dom flesta som spelat Harry boy. |
|
2020-06-12, 00:11 | #8 |
Skriver ut det här redan nu - jag kommer att spika Antonio Tabac i sista- då kan jag hejda mig själv från att slösa streck och ni andra sparar ett
|
|
2020-06-12, 00:55 | #9 |
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
All in på Milliondollarrhyme. FBL kommer ta stor revansch från Elitloppet där han fastnade. Kastat skorna på havets botten. Han skulle aldrig göra det om han inte är ute för att vinna med halva upploppet!
2020-06-12, 08:58 | #10 |
Kommer även att singla 6 Jagger Boko i den 3:a avdelningen.
Avd. 2 kanske låset är 2,8,13 där Ulf Eriksson förhoppningsvis får profitera på tokkörning från Bergharn. |
|
2020-06-12, 13:10 | #11 | |
Super Moderator
|
Citat:
Var favorit i lopp 2 på Solvalla i dag. Undrar om den är i mål än......
2020-06-12, 13:17 | #12 | |
Citat:
Har du de kriterierna så är alla stall formlösa och ingen kan vinna ett enda lopp framöver! Försök se saker lite nyanserat så kommer du se skillnader mellan olika saker!
2020-06-12, 13:29 | #13 |
Tror det står mellan Antonio (om han är som senast, det han gjort innan duger ju inte alls) och Makethemark. Har jättesvårt att se hur Million ska komma till för att dänga båda dessa. Makethemark är den mest jämne och säkre av dessa, jag kommer nog välja att ta ställning för den före ledarhästen. Ledningen är guld värd men upploppet är ganska långt på Boden.
Antonio var ju kanon 2018, sen har han nu gjort 14 starter efter att ha gått ur silver. Dragit in en dryg miljon och bara vunnit 3 lopp. Makethemark har inte tagit mycket mer segrar men placerat sig bra i stenhårda lopp och dragit in 3,6mkr på samma antal starter. Salmela sätter nog mycket prestige i att sätta den här hästen iordning till det här loppet på hemmaplan. Har varit med senaste två gångerna med liknande läge och endast fått däng av Propulsion. Ingen sån med imorrn.
2020-06-12, 13:37 | #14 | |
Citat:
FBL hade nog kunnat köra det här loppet lika klantigt som många tidigare men jag tror det kokar i huvudet hos honom att han inte gav hästen eller fick chansen senast. Finns en anledning att han inte spikar dit skorna igen! Han ska visa att den här hästen är bäst helt enkelt!
2020-06-12, 13:37 | #15 | |
Super Moderator
|
Citat:
4%segerprocent 643 500:- inkört. Ja, jävlar vilken form han har Larsson.... Försök att läsa lite statistik ist för att "nyansera" saker du....
|