|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-06-03, 12:00 | #1 |
V4 Sydafrika - Kenilworth 3/6
V4 galopp från Kenilworth/Sydafrika
Första Start 14:50 Avd 1 Ett riktigt getingbo med 12 hästar till start där favoriten står i 4,5 i odds och minst spelade häst i 26 ggr pengarna. 11/12 hästar i 17ggr eller lägre…. I dessa lopp där det troligen runtspelas hatar jag att starta V4 med många/helgardering. Det är bättre i längden att smaka av 2-3 hästar och antingen sätta loppet på kort och sitta kvar men många streck i avslutningen än att helgardera och sen sitta tunt i avslutningen. Mina 3 avsmakade streck hamnar på : 7 Holy Warrior – startbox 5. Med Domeyer i sadeln. Kombinationen Tränare/Jockey vinner 25% av loppen av sina starthästar. I dag utrustas hästen med Blinkers och med en utrustningen är man obesegrad! 8 Royal Return – startbox 9. Startar med Blinkers FFG!. Ung häst som bara gjort 4 starter och har på dagens distans och bana 1 seger och en tredjeplats på 2 försök. 12 Myhopesanddreams – Startbox 12. Toppjockey (Fourie) och topptränare. Hästen har bara gjort 4 starter men kom ut efter vila och vann ett maidenlopp på bra sätt sist. Har troligen fortsatt utveckling i sig och bör vara farlig idag. 1 Orakal – Startbox 10. Tippas högt på flera ställen i dagens lopp. Hästen har på 19 starter på banan 1 vinst 2 andraplatser och 6 tredjeplatser- ingen vinstmaskin direkt men kan säkert knipa en placering 2-5 typ. Dessutom rider lärlingen Jacobs som har 0 vinster sina 30 senaste ritter och 0/3 när han rider åt tränare Robinson som tränar Orakal – Jag dissar Rank A 7-12-8 B 1-6 C resten Avd 2 Ännu jämnare lopp än första avdelningen. Favoriten står i 5 ggr och hela 7 hästar ger odds mellan 5 och 9 ggr! Här har jag rankat: A 3-1-6-5 B 8-9-12 C 4-2 4 & 2 rankades ner för att de är bortvalda av förstajockeys i stallen men skall normalt också ha vinstchans i loppet. Avd 3 Dagens sportsliga höjdpunkt men flera grupp 1 vinnare i startfältet. 1 000 meters lopp och rakbana.5 hästar sticker ut kraftigt som bättre än de övriga. 1 Russet Air – Har startbox 2 precis som när han vann grupp 1 lopp över 1 000 meter 20 februari här på Kenilworths bana. Har vilat under Coronatävlingsstoppet ( såklart) och jag misstänker att en annan häst från samma stall (Bass-Robinsson) tränar bättre än Russet Air då stallets förstejockey som red vid grupp 1 vinsten valt att rida en annan häst i detta lopp! 2 Pacific trader – startbox 14. Var 8:a , 4,4 länder slagen i samma lopp som russet Air vann. Har på statistiken 4 vinster 2 platser på 8 starter över bana och distans. 3 Bold Respect – startbox 10. Var 2:a i grupp 1 Loppet – slagen med 0,05 längd av Russet Air. Har 1 vinst och 5 placeringar över bana och distans. Alltid med i striden men inte ofta först över mål. Trolig placering 2-5 idag? 4 Clouds Unfold – Startbox 13. Här kommer hästen jag misstänker tränar bättre än grupp 1 vinnaren Russet Air. Hur förklarar man annars att Bass-Robinssons förstejockey väljer att rida nr 4 idag? Hästen har dessutom högst formtal i loppet (103) med rids med 58,5kg vikt att jämföra med hästarna 1,2,3 som alla rids med 61kg och samtliga har lägre formtal. 4 Clouds Unfold har vunnit 3/5 lopp över dagens bana och distans. 5 Run Fox Run - Startbox 11 . Var 3.a i grupp 1 loppet som Russet Air vann. Idag har Greg Cheyne valt att rida 5 Run Fox Run före 3 Bold Respect som han red sist när de möttes. Hästen har ¾ över dagens bana och distans Jag litar på att de Jockeys som rider jobb med hästarna har valt rätt häst i loppet och rankar därför Rank A 4-5 B 1-2 C 3 Vill man vara säkrare på att överleva streckar man alla 5 men då krävs spik/kort i andra avdelningar som ser öppnare ut. Avd 4 Ytterligare ett svårlöst lopp. Alla 12 hästar står i 19ggr eller lägre hos Bookies. Här kan det nog skrälla ordentligt men jag smakar av en blandning av favoriter och skrällar och streckar 6 hästar. Rank A 7-2-8 B 9-1-6 C 12-3 __________________________________________________ ________ Dagens Systemförslag baserat på min rank: avd 1) 7,8,12 (1-6) avd 2) 1,3,5,6,8,9,12 (4,2) avd 3) 4,5 ( 1-3) avd 4) 1,2,6,7,8,9 (12-3) 3x7x2x6=252rader/504kr Lycka till ni som testar Galoppen i eftermiddag Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) |
|
2020-06-03, 12:03 | #2 |
Kommer eventuellt följa tävlingarna i tråden och komma med kombförslag - Hade 3 förslag i går och ett av dem satt till 22ggr - kombförslaget var på 2 kombinationer så 11ggr insatsen på det spelet.
på Återseende |
|
2020-06-03, 15:04 | #3 |
Bra tippat ändå o första, 1% som du rankade 5a
|
|
2020-06-03, 15:24 | #4 |
Tack! Jag gjorde mitt pluggande mellan kl 9:00 och 12:00. Vid det tillfället hade man ingen aning om hur steckenprocenten skulle landa.
Jag åkte från jobbet 14:00 och kom hem nyss. Hade jag vetat att Greg Cheynes ritt 6 Yorktown skulle hamna på 1% så hade troligtvis ändrats till alla 5 hästar jag rankat med vinstchans i avdelning 1. Då hade man varit tvunget att banta någon annan stans. Bra chans till trerättsutdelning med 1% vinnare i första så systemförslaget kanske ger vinst ändå? Hoppas någon fick med 6 i första? |
|
2020-06-03, 15:46 | #5 |
Min förstrankade 3 Cruise Along vinner andra till 12%- 5 system kvar och värde 3 727kr.
Inget fel på rankingen - bara felbetonat/felbyggt systemförslag idag :-/ Ska bli spännade att se om mitt förstaval i nästa kan leverera.Om 4 Clouds Unfold vinner är det bara 2 system kvar , värda 9 317kr st |
|
2020-06-03, 15:55 | #6 |
Tror som sagt på 4 i nästa och 1,2,3,5 . Rensar man ut de komberna som ger bäst med mitt drag så blir det komberna 2,3 före 4 och tvärt om - 4 före 2,3
Just nu står alla de 4 kombinationerna i 70 ggr/st. = 17 i snitt på totala spelet. Måste vara spelvärt så länge komberna ligger kvar över 40ggr st. |
|
2020-06-03, 16:08 | #7 |
Favoriten 5 Run Fox Run vinner tredje och ingen rens alls på V4.
Kan bli så med få system kvar. Undrar om det blir 3 rättsutdelning på någon av de 6 hästarna jag föreslog i sista V4? |
|
2020-06-03, 16:23 | #8 |
Svårt med kombförslag till sista loppet.
2,7,8 har jag ju rankar som A-hästar och dessa tre ”runt om” blir 6 kombinationer varav det lägsta oddset ger 24ggr och det högsta 120 ggr just nu. Så 2,7,8 mot 2,7,8 skulle bli mitt tips |
|
2020-06-03, 16:51 | #9 |
10 Out of the Ordinary vinner sista med Greg Cheyne.
Den hade jag helt missat. Inte för att jag inte kollat upp hästen utan för att hästen inte visat mycket innan. Bara 1 vinst på 16 starter och Greg Cheyne hade ridit den 4ggr innan utan att nå prispengar. Men den hade någon i stallet koll på tydligen. Gick från 13ggr till 5 ggr och vart loppet klara ”steam” till slut. 6 som var loppets minst spelade häst och var med bland mina 6 streck vart tvåa och hade gett trerättsutdelning. 1 vinnare och 18K i utdelning till slut - tar man med Greg Cheyne i alla lopp så var det sättbart. Återkommer med fler tips till sydafrika om jag har haft tid att gå igenom loppen ordentligt. Har ju begärt spelpaus hos atg så jag kan inte spela själv just nu. Men till Sydafrika pluggar jag ändå om tid finns eftersom jag har så starkt intresse av galoppen därifrån. Att bara se loppen ger mig inte så mycket - men att plugga ordentligt och sedan följa är klart intressantare. Man vill ju se om man haft rätt om de drag man vaskat fram. På återseende |
|
|