|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-05-31, 11:51 | #16 |
Jag hoppas Roli Eld håller sig i trav idag, OM den lyckas med det så tycker jag nog att den har ganska god chans att utmana. Tråkiga vinnarodds på den så spelvärdet för mig ligger i att spika den på V75 - enda sättet för mig att få något övertag på majoriteten med tanke på den lilla summa jag lämnar in för.
|
|
2020-05-31, 11:57 | #17 |
|
|
2020-05-31, 12:03 | #18 | |
Super Moderator
|
Citat:
2020-05-31, 12:10 | #19 | |
Citat:
Jag spikade Don fanucci ifrån 8 igår men då var det större skillnad på hästarna och 2140m. Både Jorma och Örjan valde bort Click bait som har gjort det bra. Dock var det nurmos och reden som de valde före. Olsson valde bort disco volante. Melander verkar inte vara första valet för kuskarna. |
||
2020-05-31, 12:12 | #20 |
Någon som har Jens och Berglund krönikorna?
|
|
2020-05-31, 12:22 | #21 |
|
|
2020-05-31, 12:24 | #22 |
Såhär fick det bli idag :
V75 Inlämnat: 2020-05-31, 11:13 Solvalla Söndag 2020-05-31 Start: 15:00 Kostnad: 391,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 7, 10 (8, 6) 2: 6, 7, 10 (2, 1) 3: 1, 3, 4, 8 (2, 7) 4: 1, 2, 4 (5, 3) 5: 4 Chapuy (9, 5) 6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 (7, 1) 7: 1 Elian Web (3, 8) 3x3x4x3x1x7x1 = 756 rader. 756 x 1 x 0,50 kr = 378,00 kr. Avgift 13,00 kr. Totalt: 391,00 kr. Spikarna känns givna, Chapuy springer under 1.10 i spets med dessa förutsättningarna, värsta motbudet har bakspår (nr 9), vem ska då röra den. Absolut ingen. Elian Web står med 3 ben i mål redan, aldrig förlorat i spets, perfekt läge, ingen vill köra slut sin häst i försöket... nej den vinner. Övriga favoriter kan fällas pga läge (Ecurie D)och på ren vilja pga för hög procent (Hell bent for am) Lycka till nu njuter vi av 2 roliga försök och en härlig final! (Där Cokstile vinner före Milliondollarrhyme)
2020-05-31, 12:27 | #23 |
Ecurie D. har övertygat något kolossalt, men inte får väl Erik medhjälp på samma vis som Örjan?
|
|
2020-05-31, 12:30 | #24 |
Drar en förutsägelse som gick rätt bra igår (3 av 4)
Bästa spiken: Elian Web avd 7 Bästa chansspiken: Tonique avd 2 Bästa skrällen: Roli Eld avd 1 Mest överspelad: Missle Hill avd 6
2020-05-31, 12:31 | #25 |
JAg har bara en sak att säga idag vinner Tangen Haap Elitkampen så kommer jag att ta en paus från Sharps resten av 2020 för då är jag ingen som ni ska köpa andelar av?!
Däremot vill jag i det loppet höja en kraftig varningsflagga för Josveis =spetsåsluthämtaut?! Thats all |
|
2020-05-31, 12:38 | #26 | |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
2020-05-31, 12:38 | #27 |
Mina tankar om omgången som på intet sätt ska förväxlas med kvalitetstips som många andra Sharpsare delar med sig av. Skriver mest av mig för att rensa hjärnan och kanske se på det med andra ögon innan spelstopp.
Avd.1 Var tidigt inne på att lämna 4 Odd Herakles ensam på kupongen, men då låg spelet på runt 20% - nu närmare 31% och kommer säkerligen stiga. Tror att den vinner, men tar för spänningens skull även med 6 Josveis som har form och flyger till spets varifrån den ska besegras. Avd.2 Omgångens öppnaste lopp och jag väljer att helgardera. Ingen av favoriterna (2,6) är något jag skulle väga gå på fullt ut och när man väl börjat strecka tar det inte slut... Avd.3 Visst är 8 Ecurie D ett fenomen med en framtid där segrar fortsätter staplas på hög, men förutsättningarna är verkligen sämsta möjliga. Kuskbytet gör tyvärr inte saken bättre och Erik får efter loppet förklara sig på sitt oefterhärmliga sätt. Det kommer nya lopp för Ecurie D! Det här loppet leder 1 Osterc från start till mål 13%! Avd.4 Örjan Kihlström är grymt effektiv i att förvalta chanserna i penningstinna lopp och när han sitter bakom bästa hästen i fältet från toppspår finns ingen anledning att gå emot. Spik 4 Hell Bent For Am. Avd.5 4 Chapuy är egentligen också en spik, men jag vill krydda systemet och lite hetare blir det med streck för 9 Tabasco C.D.. Vill ju till att det löser sig på vägen, men det finns form och kunnande i hästen som räcker till. Avd.6 Försök 1 - Där min första häst tillika Elitloppsvinnare är 8 Earl Simon. Spår ett par hack ner i banan och jag hade singlat, men nu är läget som det är och huvuduppgiften här är att säkra en plats i finalen, så en gardering given. Tar med 3,4,5 där den sistnämnda är ett lyxstreck. Avd.7 Försök 2 - 1 Elian Web tar spets och vinner alltid i den positionen. Att vinna försöket är jag rätt trygg i att hästen mäktar med, men i finalen blir det svårare. Vid gardering i första hand 3,4,5. Så, nu njuter vi av toppsport och hoppas att slutsegern i Elitloppet inte blir lika ifrågasatt och tveksam som ifjol. Skål! |
|
2020-05-31, 12:41 | #28 |
Tror mer att det blir kuskarna som avgör dagens Elitlopp. Och då finns det bara två som kan vinna - Björn eller Örjan. Man måste ha kyla och temperament på samma gång. Dokumenterad vinnarskalle och framför allt nerver som står pall i storloppen.
En del får aldrig det. Trots 2000 vinster lyckades Ludde i vanlig ordning sabotera ett lopp på Valla igår genom att trycka allt vad han orkade i dödens med en 48 oddsare på en av favoriterna(En Berg häst - ni vet fejden). Det brinner i martallens topp. En del tycker det är show. Jag tycker synd om ägare och häst(har han kommit i mål?)Omdöme det har Björn och Örjan i spader. Jepson och Skoglund är fantastiska kuskar när det inte gäller för mycket. Olsson har blivit lite av en Jim Frick - vinner allt utom storloppen. Ungtupparna Untersteiner och Kolgjini vill hela tiden bevisa att dom minsann inte är pappas pojkar(vilket dom är)och det påverkar. Vad som är kul med dom är att dom även kör internationellt. Johan kan verkligen köra på Vincennes. Och vinna. Frank Ouvrie är tyvärr en feg kusk, ska alltid ner till plankan på Vincennes. Även med en favorit. Och trycker någon, släpper han direkt. Gelormini är mycket rutinerad trots sin unga ålder. Körde ju Elitloppet redan som 24 åring. Vann Prix de Bourgone före Bold Eagle b.la. på 10,6 med Bille så han känner honom Lite under Björn och Örjan, men inte mycket. Dom flest andra är naturligtvis habila kuskar, men det räcker inte denna söndag. Just a though. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+100) |
|
2020-05-31, 12:46 | #29 | |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
2020-05-31, 12:55 | #30 |
Dagens avslag som jag lämnar utanför kupongen:
Lome Brage 16% - spikade jag senast, men varje lopp är nytt och det här är något annat. Här ska det ganska mycket till att den ska hitta till spets och jag vill påstå att den är relativt chanslös från övriga positioner i det här getingboet. Månprinsen kvalificerar sig nästan som avslag också som så hårt spelad, men den åker nog med på sistastrecket. Bästa värdet ligger nog på Josveis som är kvick ut! Dontlooseallmoney 17% - får det svårt då den kommer bli överfallen utifrån och Oscarsson med sin usla stallform (1 vinst på senaste 40) lär inte svara och sitter pyrt på det från tredje inner kanske. Därifrån ska mycket klaffa för vinst, sen ska hästen duga till också. Propulsion 16% - har aldrig Örjan kört för vinst med i försöket och jag kan aldrig tänka mig att han kommer att göra det idag heller. Vid brutal överpace kanske han sveper alla ändå när han vrider på i sista sväng, men det är väl inte jättetroligt att loppet blir kört på det viset.