Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-29, 15:07   #76

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

TVILLING
Inlämnat: 2020-05-29, 15:05
Solvalla Lopp 9
Fredag 2020-05-29
Start: 15:30
Kostnad: 81,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
8, 9

1 x 81,00 kr = 81,00 kr.
Totalt: 81,00 kr.
Rättningskod: CSK VTR XCP

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 15:09   #77

Standard

Det var det sjukaste att i de farterna gå från galopp till trav utan några bekymmer alls och sen leker hem det. Men fan vad tiltad jag varit om jag haft Erik som vinnare där till 39 gånger pengarna!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
Gammal 2020-05-29, 15:14   #78

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Det var det sjukaste att i de farterna gå från galopp till trav utan några bekymmer alls och sen leker hem det. Men fan vad tiltad jag varit om jag haft Erik som vinnare där till 39 gånger pengarna!

Har Särpefanten i en raket, så jag svor kraftigt i sista sväng (hehe), men han vann plättlätt ändå - grym insats utan lopp i kroppen! Hade i andra försöket 300 kr till 8.50 på Torpa Pål och denne var ju bara bäst men fick stryk av en smygkörd... Då svor jag igen, hehe! Väldigt vad detta trav vi sysslar med genererar en massa svordomar!

AmaerildeRimfrost (+1)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 15:23   #79

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

- Med begreppet vinna fördel av otillåten gångart, avses att ekipage vinner fart härigenom och/eller position eller att det trots den otillåtna gångarten kan hålla både fart och position. Häst i otillåten gångart, som varken kan föras ut från fältet eller gå ner i trav i befintligt spår utan påtaglig störning, får föras i galopp/passgång ut ur fältet för att sedan tas ner i trav. Bandomaren ska i dessa fall avvakta till dess helhetsintrycket kan bedömas, d.v.s. om ekipaget ifråga totalt sett kan anses ha vunnit fördel av den otillåtna gångarten, innan eventuellt diskvalifikationsbeslut fattas...Östre trodde att han skulle diskas...tycker dock att det vore hårt, men visst, går nog även att luta sig mot reglementet och visa på att behålla fart och position räcker för disk...
AmaerildeRimfrost (+1), Fulsprit (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 15:28   #80

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
- Med begreppet vinna fördel av otillåten gångart, avses att ekipage vinner fart härigenom och/eller position eller att det trots den otillåtna gångarten kan hålla både fart och position. Häst i otillåten gångart, som varken kan föras ut från fältet eller gå ner i trav i befintligt spår utan påtaglig störning, får föras i galopp/passgång ut ur fältet för att sedan tas ner i trav. Bandomaren ska i dessa fall avvakta till dess helhetsintrycket kan bedömas, d.v.s. om ekipaget ifråga totalt sett kan anses ha vunnit fördel av den otillåtna gångarten, innan eventuellt diskvalifikationsbeslut fattas...Östre trodde att han skulle diskas...tycker dock att det vore hårt, men visst, går nog även att luta sig mot reglementet och visa på att behålla fart och position räcker för disk...

Jepp - var rädd för detta, jag med! Han förlorade ju absolut inget på galoppen, fördel, nja! Tycker det var till det bästa för loppet, för mig och ägarna att det blev som det beslutades...

Gammal 2020-05-29, 15:35   #81

Standard

Citat:
TVILLING
Inlämnat: 2020-05-29, 15:05
Solvalla Lopp 9
Fredag 2020-05-29
Start: 15:30
Kostnad: 81,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
8, 9

1 x 81,00 kr = 81,00 kr.
Totalt: 81,00 kr.
Rättningskod: CSK VTR XCP
Så ja! Nu har dagen vänt!

(Bästa hästen och bästa kusken bland de där ungdomarna var rätt taktik)

Fulsprit (+5)

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2020-05-29 klockan 15:36.
Gammal 2020-05-29, 15:38   #82

Standard

Raketen satt som en smäck - skööönt!!! Första groggen sänkt och solen skiner över en Elitloppshelg. Kan inte bli mycket bättre!

AmaerildeRimfrost (+4)
Gammal 2020-05-29, 16:37   #83

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Jepp - var rädd för detta, jag med! Han förlorade ju absolut inget på galoppen, fördel, nja! Tycker det var till det bästa för loppet, för mig och ägarna att det blev som det beslutades...

Efter att ha kikat på några repriser, så kan man se att han vid första galoppen tappar lite fart, men inte position...men vid den andra så är det mycket tveksamt om han tappar fart och definitivt inte position...summa summarum, inte fel att diska och inte fel att fria....skulle han gjort som man ska och tagit upp hästen, så hade det knappast hunnits fram till seger, nåväl...
Fulsprit (+5)
Gammal 2020-05-29, 17:14   #84

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Efter att ha kikat på några repriser, så kan man se att han vid första galoppen tappar lite fart, men inte position...men vid den andra så är det mycket tveksamt om han tappar fart och definitivt inte position...summa summarum, inte fel att diska och inte fel att fria....skulle han gjort som man ska och tagit upp hästen, så hade det knappast hunnits fram till seger, nåväl...
Jag tänker... de flesta tar väl upp för att hästen lättare ska kunna komma in i trav igen? Ytterst ovanligt att ett ekipage kan gå från galopp till trav i högre farter.

Gammal 2020-05-29, 17:26   #85

Standard

Citat:
Jag tänker... de flesta tar väl upp för att hästen lättare ska kunna komma in i trav igen? Ytterst ovanligt att ett ekipage kan gå från galopp till trav i högre farter.
Vissa kan det(även om det är ovanligt)...här jagar han på hästen i galoppen och lyckas ställa den, blev ju helt rätt, då den skulle tappat fart annars och varit chanslös...såna här manövrar ska egentligen inte löna sig, därav skrivningarna i reglementet om att man inte får vinna eller behålla fart och/eller position...
Gammal 2020-05-29, 17:35   #86

Standard

Djäkligt off topic nu innan tävlingarna drar igång... Någon som vet vad som kan vara felet med när jag skall sätta regulatorn på en propantank till grillen - den vill inte fästa sig riktigt. Har satt den på off-läge och gjort allt som det står man skall göra, men den "knäpper inte till", som den skall - hatar detta! Har kött som måste grillas och öl på kylning. Får väl bli som vanligt att maten ruttnar och ölen försvinner...

Vi kör på travet i stället - kan strypa tillverkaren av denna skit just nu - ringde kundtjänst och var 40 i kön - då gav jag upp och halsade en virre och hälde upp en till! Spelet kan bli lidande i kväll, eller så blir det helt fylle-suveränt!

Lycka, till alla!!!

mackpeter (+10), AmaerildeRimfrost (+11), Dahle (+5)
Gammal 2020-05-29, 17:44   #87

Standard

Citat:
Djäkligt off topic nu innan tävlingarna drar igång... Någon som vet vad som kan vara felet med när jag skall sätta regulatorn på en propantank till grillen - den vill inte fästa sig riktigt. Har satt den på off-läge och gjort allt som det står man skall göra, men den "knäpper inte till", som den skall - hatar detta! Har kött som måste grillas och öl på kylning. Får väl bli som vanligt att maten ruttnar och ölen försvinner...

Vi kör på travet i stället - kan strypa tillverkaren av denna skit just nu - ringde kundtjänst och var 40 i kön - då gav jag upp och halsade en virre och hälde upp en till! Spelet kan bli lidande i kväll, eller så blir det helt fylle-suveränt!

Lycka, till alla!!!

Du! Ta och köp dig en riktigt bra jävla klotgrill och börja använda kol så kommer maten du grillar smaka bättre och det är fan så mycket mysigare. Skicka sen din gasolgrill till något solsidanområde så kan de ta hand om skiten där som inte vet hur fan man grillar

Fulsprit (+10), Dahle (+5)
Gammal 2020-05-29, 17:48   #88

Standard

Citat:
Du! Ta och köp dig en riktigt bra jävla klotgrill och börja använda kol så kommer maten du grillar smaka bättre och det är fan så mycket mysigare. Skicka sen din gasolgrill till något solsidanområde så kan de ta hand om skiten där som inte vet hur fan man grillar

Ja, håller helt med, men är nu på plats där jag jobbar och är ensam hela helgen och tänkte grilla vid min övernattningslägenhet. Tyvärr, hade hyresvärden problem med ett par polacker som bodde här före mig som höll på att bränna ned hela huset, just med kolgrill så jag fick helt enkelt köpa en gasolgrill, eller propan då - om det nu är någon skillnad....?

Älskar kol - gas går ann, men med förbehåll!

AmaerildeRimfrost (+1)
Gammal 2020-05-29, 18:03   #89

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15183
Standard

Citat:

Lycka, till alla!!!

Psst förr fanns en spärr där gas slangen ansluter till regolatorn. Man får jucka lite med slangen för att öppna spärren. Men det kanske är modernare grejer nuförtiden.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td