Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-29, 08:36   #1

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Elitloppsfredag - en gång om året... Snacktråd!

Då kör vi igång årets lite stämningsstympade version av Elitloppsfredagen! Mycket fina lopp och spänning att se fram emot, så då kör vi väl...?! Jag är själv ledig efter en veckas nattjobb och är hungrig som fasiken...

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 09:53   #2

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3013
Standard

Ja en gång om året som sagt och det ser vi alltid fram emot. Har legat lågt ett tag då saknat inspiration men Elitloppet är som sagt väldigt speciellt och har lagt ner många timmar i arkivet inför helgen.

Bjussar på mina anteckningar efter arkivgrottande om V65-4.

Solvalla Elitloppshelgen Fredag

V65 4)

1 Laleh Pelllini. Toppstammad (halvsyster med Readlyexpress) gått helt ok men inte mer. Anmäld bf rom ffg chans om effekt annars nog överspel på läge, stam och Goop? 2 JJ Another Winn gick bf rom ffg senast och avslutade mycket bra i vida spår runt slutkurvan. Gillar ledningen och extra farlig om spets nås. 3 Raj Brillaconala gjort tre starter efter vila, gått framåt för varje start och mycket bra senast vid dödens seger, under utveckling har chans här. 4 Someone Special Ås. Startsnabb och trolig ledare in i första sväng. Gått två starter bf rom och men fått spår 12 båda gångerna. Senast fast i ryggar över mål efter offensivt upplägg. Eventuell chansspik beroende på % då läge för spets och slut? 5 Body Contact ute mot stentufft motstånd i Breeders Crown ner i klass nu. Inte att lita på, många galopper i raden. Anmäld bf rom ffg extra intressant då Melander har bra statistik på detta. Gick felfritt senast men fastlåst över mål i rygg ledaren med till synes alla krafter kvar. Helt klart aktuell här framförallt om bra värmning och bf balansen kvarstår, blir favorit? 6 Mary Hotshot inte så pjåkig satt lång bak senast och kördes invändigt till slut men fastnade med krafter kvar, storskräll. 7 Claire de Quattro startsnabb slog regelrätt 4 vid vinst 8 maj men inte att lita på och tar ingen längd på 4. Chans och aktuell om lågprocentare men inte kul som betrodd. 8 Ring Of Fire, Reijo tränar och har slagit meriterat motstånd bla Diana Zet. Såg inte bra ut i travet senast och blir nog överspelad på tidigare meriter? 9 Brave Dame Vivian. Blev nerplockad från ledningen av dödensspringande 3 senast. Inte tidig. 10 Dear Matrix. Favoritspelad mot 8 men galopp i första kurvan då (bf rom ffg då). Bra som tvåa senast bakom Expensive, kan vinna mot dessa. 11 Love No Pain. Katja Melkko tränar. Tvåa bakom Alaska Kronos efter stor markförlust, hade kunnat vinna om kusken kört än mer offensivt? Senast körde Goop fram till dödens men hästen tröttnade betänkligt till slut. Körs nog bakifrån denna gång. Chans men ingen spik då troligen inget offensivt upplägg. 12 Ottilia Fri. Fin rad och överlägsen vinst senast men vinsterna tagna på Visby, tuffare här.

Rank före intervjuer, sista info och värmningar:

A 4,11,5,10 B 1,7,3,2,8,6,9,12

Senast redigerad av legolasse den 2020-05-29 klockan 09:57.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 10:23   #3

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

V65 Solvalla Jackpot!

Ska precis sätta mig och läsa på jackpotomgången!

Ngn som redan nu har några bra idéer kan ju börja delge dem här i tråden så man får ihop det i tid idag
Gammal 2020-05-29, 10:34   #4

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Mina spikar på andelen

Spik nr.1 Önas Prince i mina ögon bästa hästen i loppet, mycket intressant med Erik i bike.
I jämförelse med Per N, så är det en kraftig förbättring. Körs framåt direkt o leder runt om.

Spik nr.2 Malvha Ha, varit en NG ett tag, dags för första segern nu. Hängde på bra som tvåa i rygg på en mycket bra stallkamrat sist, Loaded Maria. Stor polemik sist här på Sharps om att Örjan inte kört för bästa placering. Segern kommer nu istället och en mycket spelvärd spik.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 10:44   #5

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38119
Standard

V65
Inlämnat: 2020-05-29, 10:44
Solvalla
Fredag 2020-05-29
Start: 12:45
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Önas Prince (5, 1)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 9 (11, 7)
3: 3, 4, 5 (2, 1)
4: 8 Ring of Fire (5, 1)
5: 1, 2, 3, 4, 9, 10, 11, 12 (6, 5)
6: 13 Indy D. (9, 8)

1x6x3x1x8x1 = 144 rader.
144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: JVF ZQR VFZ
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 10:48   #6

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Mina spikar på andelen

Spik nr.1 Önas Prince i mina ögon bästa hästen i loppet, mycket intressant med Erik i bike.
I jämförelse med Per N, så är det en kraftig förbättring. Körs framåt direkt o leder runt om.

Spik nr.2 Malvha Ha, varit en NG ett tag, dags för första segern nu. Hängde på bra som tvåa i rygg på en mycket bra stallkamrat sist, Loaded Maria. Stor polemik sist här på Sharps om att Örjan inte kört för bästa placering. Segern kommer nu istället och en mycket spelvärd spik.

Vi tänker lika märker jag, har med 8an i avd 1 som spik, bästa hästen bästa tiderna, bäst kusk, startsnabbast, sitter i spets efter 300 m max, vem ska slå den då? Inte ens favorit, tackar!

Malva Ha är en av 2 i mitt lås i avd 3, tillsammans med Quantal Quetzal, som jag tycker alltid körs för sent... litet fält nu och Djuse får gärna gasa i tid!
Mött bättre hästar än dessa kanske undantaget nr 5 då... går ner i klass och en av dessa bör vinna här!
Gammal 2020-05-29, 10:49   #7

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
V65
Inlämnat: 2020-05-29, 10:44
Solvalla
Fredag 2020-05-29
Start: 12:45
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Önas Prince (5, 1)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 9 (11, 7)
3: 3, 4, 5 (2, 1)
4: 8 Ring of Fire (5, 1)
5: 1, 2, 3, 4, 9, 10, 11, 12 (6, 5)
6: 13 Indy D. (9, 8)

1x6x3x1x8x1 = 144 rader.
144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: JVF ZQR VFZ
Vågad spik avd 4, gillas! Kan få revanch men tufft läge där! Jag har alla i det loppet, rankar 4an först som gått jättebra på slutet och har bra läge, samt nr 12 kanske bäst form av alla och löjligt låg procent..
Gammal 2020-05-29, 10:52   #8

mr_stylezs avatar

Standard

Otroligt bra intryck på Elmo Ice (avd 6) senast; speedryck och bara stack ifrån sista 400..

Står före värsta konkurenterna här och tar dem verkligen ikapp avståndet om den går samma tid som sist? tveksamt väl? Given förstahäst för mig!
Bakom är det 13 Indy D, 11 Zizou och 3 Forjane de Segries som räknas.

3an står bra till på start fick chansen för sent sist och gick jämnbra med Elmo Ice sista 300 m där, är den ngt sämre idag kan mycket väl 3an ta det.
Gammal 2020-05-29, 10:54   #9

mr_stylezs avatar

Standard

Avd 5 låser jag nog på 1 och 2.

GIllar ju Digital Class väldigt mycket men galopper på raken oroar och nu ska den gå barfota.. de ggr den gått det innan har den : d d 0 0 0....... Så det ser jag nog mer som ett minus, särskilt med gallopperna på slutet nu... chansas bort!

(Så den kan ni andra säkert spika då den garanterat vinner första gången på typ 8 starter jag inte tar med den)
Gammal 2020-05-29, 10:57   #10

mr_stylezs avatar

Standard

Avd 2 är jämnt och svårt... 1,2,3,4,5,6,9,11 är mina hästar just nu..
6 Crash Axe har suttit fast 3 ggr på rad.. Då Emilia Leo (Sveriges mest överskattade kusk enligt min mening, hyllas unisont av alla "experter" men jag tycker hon har myyycket kvar att bevisa..) bestämmer sig för att den ska få chansen en gång så sitter den nog där, förhoppningsvis idag! =)
Gammal 2020-05-29, 11:03   #11

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Jag kommer spika Nurmos i sista två, tycker de borde vara favoriter där.

Alhambra långtifrån säker att kunna hålla ut dem från innern, och barfota tror jag Dixie bara är bäst så länge han travar.

Prime Lini har de fått ordning på efter flera års jobb, och undantaget näst senast (då ha inte var riktigt 100 och det gick alldeles för fort sista 500) så har den ju bara vunnit. Står ju minst 20 meter för bra till, helt sjukt att den här inte är lirad till klar favorit.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 11:10   #12

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38119
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Vågad spik avd 4, gillas! Kan få revanch men tufft läge där! Jag har alla i det loppet, rankar 4an först som gått jättebra på slutet och har bra läge, samt nr 12 kanske bäst form av alla och löjligt låg procent..
Body Contact mötte den senast. Goopens häst vet jag inte om den favorit på grund av honom. Jorma kan sitta bakom något vettigt. Ring of Fire gick bra senast, men visst står den illa till. Jag tror det är bästa hästen och i annat fall krävs stor gardering i loppet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 11:35   #13

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag kommer spika Nurmos i sista två, tycker de borde vara favoriter där.

Alhambra långtifrån säker att kunna hålla ut dem från innern, och barfota tror jag Dixie bara är bäst så länge han travar.

Prime Lini har de fått ordning på efter flera års jobb, och undantaget näst senast (då ha inte var riktigt 100 och det gick alldeles för fort sista 500) så har den ju bara vunnit. Står ju minst 20 meter för bra till, helt sjukt att den här inte är lirad till klar favorit.

Den varna nurmos för i travronden minns jag att den snabbt skulle vandra i klasserna!
Men ändå bara få antal starter och går ut mot rätt bra hästar nu på 3140, då är det svårt att bara gå ut o vinna tror jag, brukar vara så iaf. Klart det kan vsra en undantagshäst men vill nog se den visa det på lång distans med innan jag streckar den mot desaa hästarna..
5an vann ju för överigt åkandes på samma tid senast på 3140 som 1an vunnit sina 2 senaste segrar på 2140 m..
Får du rätt i sista får jag inte 6 rätt så hoppas en av oss sätter den iaf
Gammal 2020-05-29, 11:38   #14

Sharp$: 1483
Standard

Två fynd i lopparkivet:
Elmo Ice i sista avd, spikförslag
J.J. Another Win i fjärde, mkt bra senast
greenj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 11:39   #15

Reg.datum: jan 2017
Sharp$: 564
Standard

I Travrondens sändning på Facebook intervjuades precis Carl-Johan Jepson om Alhambra Mail. Han var inne på att innerspåret kunde bli en fälla och tyckte att procenten var i överkant. Var mer ett avslag än tvärtom.
Newstream är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td