Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-29, 12:59   #46

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Fungerar utmärkt varit så i 3år nu.
Stänkarens kusk-sågningar är ju lätt topp 3 på siten

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 21:08   #47

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Stänkarens kusk-sågningar är ju lätt topp 3 på siten
Det kan jag väl hålla med om.
Gammal 2020-07-29, 22:34   #48

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Såg att stämningen har tagits upp flera gånger i andra trådar också på slutet. Jag är ganska färsk på forumet jämfört med flera andra, men man har ju också märkt att det är si och så vissa gånger.

Jag själv är ju mycket för det analytiska. Skriva långa texter om loppen som ni har sett några gånger. Det finns flera sådana på forumet och det uppskattas. Jag tycker dock att det blir för lite seriös diskussion om själva loppen och hästarna. Istället ska det klankas på folk hit och dit, och att den och den inte redovisar sina lappar. Då tappar en annan lite ork och skriver mindre och mer sällan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+10), Efterhandaren (+5), Tirich (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 23:26   #49

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Det är med spel som att bygga en altan. Snickarens förhandsanalys är det
viktiga. Hur sen altanen blir när bygget är färdigt är mindre viktigt.
Det viktiga är inte att snickra väl, det viktiga är att försöka.
Martin Karamell i "Fuskspelarna" är saknad.

Mvh Uffe
Gammal 2020-07-30, 03:21   #50

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Såg att stämningen har tagits upp flera gånger i andra trådar också på slutet. Jag är ganska färsk på forumet jämfört med flera andra, men man har ju också märkt att det är si och så vissa gånger.

Jag själv är ju mycket för det analytiska. Skriva långa texter om loppen som ni har sett några gånger. Det finns flera sådana på forumet och det uppskattas. Jag tycker dock att det blir för lite seriös diskussion om själva loppen och hästarna. Istället ska det klankas på folk hit och dit, och att den och den inte redovisar sina lappar. Då tappar en annan lite ork och skriver mindre och mer sällan.

Håller med dig i sak, men tycker båda tingen behövs för att forumet skall anses vara produktivt och professionellt. Vi kan inte ha en massa, mig inklusive, lösa kanoner som enkom pladdrar och redovisar vad de spelat, utan motivering och dessutom EFTER loppen gått i mål. Finns inget att lära av detta, förutom på streckspelen och då gällande uppbyggnaden av dessa.

Analyser i all ära, men dessa måste i sådana fall vara underbyggda med någon sorts fakta och redovisning hur man kommit fram till sitt ställningstagande. Räcker inte med att säga att hästen är startsnabb utan att veta om den kommer köras i spets, om den kommer dit, eller inte - sedan skiter sig detta ändå när kuskarna ändå inte kör som de bedyrat i intervjuerna... Spelare här inne kanske måste bli lite mer självsäkra i sina egna analyser om hur loppen kommer bli körda och det är detta som kommer diskuteras, inte vad de stora "drakarna" anser, även om dessa är intressanta ur både spelsynpunkt och värde. De drar ju både upp hästar liksom ned.

Det värsta och/eller sämsta med egensnickrade analyser, vem som än lagt dem är att de är subjektiva - och en egen analys av analyserna måste till, för ingen kan ju få mig att tro att ens analys är allenarådande. Se bara hur experterna sågar och haussar kusar samt dissar dem i värmningar. Vi har alla olika ögon att se på hur en häst rör på sig i värmning och provstart!

Jag har en favorit just nu på TV och det är Elin Gustavsson - mycket påläst och säger som hon ser det utan gubbarnas medtycke. Mycket bra tipster!

Vi, dvs, alla, kan bli bättre att skapa trådar som handlar om just det de är avsedda för, ex. "spel utan motivering". "Spel gjorda på 3 kronor". En "allmäntråd från dagens största spel"! osv. Men, då måste vi pusha varandra och påminna om detta och ha moderatorer som "slår ned" på om det inte följs - annars går det inte... Som det är nu är allt ett förbannat hopkok som jag själv varit med att skapa och det är att man i rubriken skriver att allt egentligen är tillåtet och detta måste stoppas, om det skall bli seriöst. Detta är min åsikter och ta det som ni vill, jag skiter i vilket...

SO (+50)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 08:14   #51

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Finns ju ofta dom som vill knacka sig på bröstet och inte gilla det andra säger och gör på ett forum,men det får man ta med nypa salt beroende på hur stark man är själv som person och komma över en sådan sak.Att alla har åsikter om allt det vet vi sen gammalt på massa travforum har det alltid har varit mycket gnäll och skit men ser en bättring där också.

Sharps är en av dom bästa travforum som finns i landet och alla vill ju att det skall fortsätta så.Finns så mycket kunskap på det här forumet och vi skall vara rädda om våra travskribenter som delar med sig i travlandet.

Sköt om er nu så kommer det bli bra till slut.

M.v.h Spiken 64

Senast redigerad av Spiken64 den 2020-08-03 klockan 08:05.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 09:25   #52

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15182
Standard

Jag är har varit Sharps medlem en kort tid och sökte mig hit för att ta del av bra travtips och förhoppningsvis delge något oxå. Dessutom gillar jag att diskutera trav och travsport överhuvudtaget.
Och här finns ett stort travintresse och många duktiga analytiker. Men det överskuggas av att sidan blir en tävling om vem som vinner mest på spel. I min värld är travtipsen det mest intressanta och inlämnade spel var och ens egna beslut. Självklart är det intressant att kommentera lagda spel i efterhand men det kommer alltid misstankar om fejkade spel och bluffkvitton. Men jag bryr mig inte om fejkade vinster den som blir mest lurad är personen som bluffar.
I min värld lägger jag alltid spelen i sista stund. Stora som små och redovisa spel kvitton i efterhand känns ointressant. Sedan kan man ju alltid diskutera lagda spel i utan att för den skull spela Allan på ett lyckat spel. Vi som hållit på med trav och spel vet hur svårt det är och det finns inga genvägar utan mycket analysering av loppen och en stor portion tur är det som gäller.
Som sagt travtips är det som gäller i min värld och tävlan om vem som vinner mest och störst slutar bara med osämja och tjafs.

Mvh Efterhandaren.
Tirich (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 09:44   #53

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5179
Standard

Oj!

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Jag är har varit Sharps medlem en kort tid och sökte mig hit för att ta del av bra travtips och förhoppningsvis delge något oxå. Dessutom gillar jag att diskutera trav och travsport överhuvudtaget.
Och här finns ett stort travintresse och många duktiga analytiker. Men det överskuggas av att sidan blir en tävling om vem som vinner mest på spel. I min värld är travtipsen det mest intressanta och inlämnade spel var och ens egna beslut. Självklart är det intressant att kommentera lagda spel i efterhand men det kommer alltid misstankar om fejkade spel och bluffkvitton. Men jag bryr mig inte om fejkade vinster den som blir mest lurad är personen som bluffar.
I min värld lägger jag alltid spelen i sista stund. Stora som små och redovisa spel kvitton i efterhand känns ointressant. Sedan kan man ju alltid diskutera lagda spel i utan att för den skull spela Allan på ett lyckat spel. Vi som hållit på med trav och spel vet hur svårt det är och det finns inga genvägar utan mycket analysering av loppen och en stor portion tur är det som gäller.
Som sagt travtips är det som gäller i min värld och tävlan om vem som vinner mest och störst slutar bara med osämja och tjafs.

Mvh Efterhandaren.

Orkar inte seriöst kommentera ditt inlägg. Måste vara ett skämt. Har ju följt dig på Travpunkten i åratal under nicket Loke1 och en massa andra, t.ex. Rille som du har dialoger med just nu. Du pratar alltså med dig själv. Här på Sharps går du också under tre nick (Nr 1 är Efterhandaren), varav Liisa är komisk. Lena hette hon på TP. Och du går helt skamlöst ut här med att säga att du inte vill lägga ut bevis på dina ev. vinster. Samtidigt pågår här en diskussion om just några andra som levererar vinster utan bevis. 90% av oss seriösa Sharpare gör det. Se V86, slutsidorna igår på forumet för V86 för diskussionen där. Jag vill samtidigt säga att det är nästan sorgligt att se/förstå att du tillbringar din vakna tid med så mycket trav, dessutom parallellt på två sajter. Hur orkar du?
Skulle vilja att du tänker om, för trav kan du!! MVH
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 11:26   #54

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15182
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Orkar inte seriöst kommentera ditt inlägg. Måste vara ett skämt. Har ju följt dig på Travpunkten i åratal under nicket Loke1 och en massa andra, t.ex. Rille som du har dialoger med just nu. Du pratar alltså med dig själv. Här på Sharps går du också under tre nick (Nr 1 är Efterhandaren), varav Liisa är komisk. Lena hette hon på TP. Och du går helt skamlöst ut här med att säga att du inte vill lägga ut bevis på dina ev. vinster. Samtidigt pågår här en diskussion om just några andra som levererar vinster utan bevis. 90% av oss seriösa Sharpare gör det. Se V86, slutsidorna igår på forumet för V86 för diskussionen där. Jag vill samtidigt säga att det är nästan sorgligt att se/förstå att du tillbringar din vakna tid med så mycket trav, dessutom parallellt på två sajter. Hur orkar du?
Skulle vilja att du tänker om, för trav kan du!! MVH
Hej Valo.

Vår överenskommelse om att aldrig kommentera varandras inlägg från dispyten på TP är bruten och jag måste bara återigen försvara mig mot dina helt horribla fantasier. Och dina kommentarer är verkligen inte seriösa.
För femtielfte gången. Lyssna nu noga för detta verkar du fortfarande inte fattat.
Jag har aldrig använt olika nick och kommer aldrig att göra detta.
Försökte använda Loke 1 på Sharps men det godkändes inte därför blev det Efterhandaren. Tycker du ska be Liisa, Lena och Rille om ursäkt för dina märkliga fantasier. Det är sjukligt att fantisera om detta helt felaktiga påståenden.
Visst är jag aktiv både på TP och Sharps men det är väl ett fritt val och tycker du det är sorgligt så får du försöka ta den smällen.
Varför denna ilska och helt vansinniga tankar gällande mina inlägg ?
Psst har du slarvat bort 1177 numret ?

Ditt påhopp är ganska grovt och hoppas du fattar att du har trampat i klaveret ganska rejält. Återigen.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-07-30 klockan 11:42.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 21:55   #55

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 712
Standard

Jag är INTE Liisa, men Lena på TP. Viss skillnad på hur jag uttrycker mig, om någon besvärar sig med att kolla.
Jag ger nästan aldrig några travtips någonstans, eftersom de aldrig går in då. Vi hade en gång en person, som skrev "forumets förbannelse", när han la ut tips, så sprack de nästan alltid. Jag lider av samma (van)föreställning.

I övrigt tycker jag att många här är duktiga, men sånt tjafsande behöver ingen - någonstans. Det skrev jag redan på TP-tiden, när det var mycket folk där.
Efterhandaren (+5)
plumpi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-01, 10:28   #56

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1626
Standard

"Vi hade en gång en person, som skrev "forumets förbannelse", när han la ut tips, så sprack de nästan alltid. Jag lider av samma (van)föreställning".

Låter som en bra taktik om man vill bli rik genom att boka hästen på Betfair.
Så lägg gärna ut fler "säkra vinnare..."
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-01, 11:00   #57
nh5

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 445
Standard

Ett av mina få inlägg här på sharps, då jag blivit biten rejält av trav sedan coronan kom och stoppade allt som hade att göra med fotboll och ishockey under ett tag.

Men måste säga att jag tycker det här forumet är riktigt bra, med något undantag för lite pajkastning ibland, men vilket forum har inte det? Är själv inte så brydd för att säga vad jag tycker och tänker, varken på forum eller "irl", så man får ju räkna med att få skit tillbaka om man säger nåt dumt. Alla är väl vuxna människor och måste kunna ta kritik och gliringar utan att bli som en 3-åring och gråta direkt om det blir något, ungefär så är mina tankar.
Tycker förövrigt att det hålls en väldigt god ton på det här forumet, sen är väl jag kanske naiv, vad vet jag?
Lazlo (+5), solkusten (+17)
nh5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td