Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-28, 12:04   #16
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det finns inga mer lättkränkta och ömtåade människor än spelare.
Problemet är att vissa med speciellt ömma tår särbehandlas av
omgivningen och i det här fallet av adminstratörerna. Det ger ju
lite obalans och slagsida. Alla är ju inte imponerade av rövslickning.

Har vi skickat någon blomma till SO än?

Mvh Uffe
Nu gjprde du bort dig Uffe! Skäms, det där var en riktig pungspark Varför ska jag ha en blomma? För att jag blivit påhoppad för en ynklig liten bagatell? Men alla förstod vad jag menade menade (utom en) .

Jag har inte sagt att Wäijersten är världens bästa kusk, men jag har MED RÄTTA protesterat när en sharpare skriver att han kommer att bli krossad av etablerade kuskar.

Årets stolpskott på Sharps sidorna!!!! Tillråga på allt gav Wäijersten svar på tal och sopade hem två V75 segrar vilket var bevis om något att jag hade rätt.

Skärpning min vän!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+12)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 12:29   #17

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Fast vänta nu, var särbehandlar jag någon i det som skrivits ovan?
Var någonstans tycker du att det jag skrivit är någon som helst form av rövslickeri?

Det där får du faktiskt förklara.
Oj, jag ber om ursäkt, likt alla andra har jag
stora problem med läsförståelse.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2020-05-28 klockan 13:51.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 12:48   #18

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Nu gjprde du bort dig Uffe! Skäms, det där var en riktig pungspark Varför ska jag ha en blomma? För att jag blivit påhoppad för en ynklig liten bagatell? Men alla förstod vad jag menade menade (utom en) .

Jag har inte sagt att Wäijersten är världens bästa kusk, men jag har MED RÄTTA protesterat när en sharpare skriver att han kommer att bli krossad av etablerade kuskar.

Årets stolpskott på Sharps sidorna!!!! Tillråga på allt gav Wäijersten svar på tal och sopade hem två V75 segrar vilket var bevis om något att jag hade rätt.

Skärpning min vän!
Varför förutsätter du att alla förstod vad du menade utom en? Det måste vara jag som inte förstod i sådana fall! För skriver någon att det är en vinnarprocent på 40% i år så borde de flesta i min mening tro att det gäller årets starter och inte senaste månadens starter.

Varför måste du hålla fast vid att du inte skrev fel? Det är väl bara att backa ett steg och säga "ursäkta, jag skrev fel där ovan, så klart ska det vara senaste månaden och inte i år, ursäkta"

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 13:04   #19

Reg.datum: dec 2015
Sharp$: 12248

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Detta forum är precis som ett dagis. Ett jäkla hackande och skrikande på varandra, rent ut sagt parodi här. Förstår inte varför jag har vistats på detta forum så här länge!

Sista gången jag skriver i detta forum, och sista gången jag loggar in här! Ger inte mycket förutom frustration och klagomål hit och dit.

Men det är väl helt naturligt när det är pengar inblandat, eller??

Med det sagt, så hörs vi kanske i ett annat liv!!!
Peace!!!!
maximalvinst är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 13:12   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maximalvinst Visa inlägg
Detta forum är precis som ett dagis. Ett jäkla hackande och skrikande på varandra, rent ut sagt parodi här. Förstår inte varför jag har vistats på detta forum så här länge!

Sista gången jag skriver i detta forum, och sista gången jag loggar in här! Ger inte mycket förutom frustration och klagomål hit och dit.

Men det är väl helt naturligt när det är pengar inblandat, eller??

Med det sagt, så hörs vi kanske i ett annat liv!!!
Peace!!!!
En del rensar luften, reder ut, och försöker gå vidare sen. Andra de flyr så fort det inte är likatänkande. Det är väl bara att acceptera att vi människor är olika helt enkelt!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2020-05-28, 14:15   #21
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Varför förutsätter du att alla förstod vad du menade utom en? Det måste vara jag som inte förstod i sådana fall! För skriver någon att det är en vinnarprocent på 40% i år så borde de flesta i min mening tro att det gäller årets starter och inte senaste månadens starter.

Varför måste du hålla fast vid att du inte skrev fel? Det är väl bara att backa ett steg och säga "ursäkta, jag skrev fel där ovan, så klart ska det vara senaste månaden och inte i år, ursäkta"
Synd att även du verkar ha lässvårigheter. Innan Stänkarn skrev sitt inlägg
skrev jag JU att det tydligen var per månad. Skulle jag backa ännu mera? Fanns alltså ingen anledning att prata mera om detta

Att alla förstod vad jag menade utom ett lysande undantag skrev LENINEN i sitt inlägg. inte jag.Det är viss skillnad eller hur.

Jag har till och med bett om ursäkt till han som skrev att Wäjersten skulle bli krossad och menat att det var dumt att över huvud taget ifrågasätta någon annans påstående. Räcker inte det? Hur många gånger ska detta behöva upprepas?

Nu spelar det ingen roll vad du och Stänkarn tycker för jag har allvarligt tänkt på att lämna sharps. Han vägrar be om ursäkt för sitt fula påhopp. Jag har ventilerat detta med mina polare (på charps och utanför) och dom håller med mig. Såg att du var den ende som gav honom sharpspoäng, så jag har fattat att du tyckte det var ok- det är bara att acceptera det. Amen
Gammal 2020-05-28, 14:24   #22

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 736
Standard

Citerar Warren Buffet:

"Det tar 20 år att bygga upp ett rykte och fem minuter att förstöra det. Om du tänker på det, kommer du att göra saker annorlunda."
Fulsprit (+5)
TobiasNilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 14:29   #23

Standard

Citat:
skrev jag JU att det tydligen var per månad. Skulle jag backa ännu mera? Fanns alltså ingen anledning att prata mera om detta

Att alla förstod vad jag menade utom ett lysande undantag skrev LENINEN i sitt inlägg. inte jag.Det är viss skillnad eller hur.

Jag har till och med bett om ursäkt till han som skrev att Wäjersten skulle bli krossad och menat att det var dumt att över huvud taget ifrågasätta någon annans påstående. Räcker inte det? Hur många gånger ska detta behöva upprepas?

Nu spelar det ingen roll vad du och Stänkarn tycker för jag har allvarligt tänkt på att lämna sharps. Han vägrar be om ursäkt för sitt fula påhopp. Jag har ventilerat detta med mina polare (på charps och utanför) och dom håller med mig. Såg att du var den ende som gav honom sharpspoäng, så jag har fattat att du tyckte det var ok- det är bara att acceptera det. Amen
Jag ska in och läsa igenom inläggen och se i vilken ordning de kom. Möjligt att Stankarns inlägg kom efter någon (du) kom med en rättelse.

Vidare så skrev du i inlägget ovan som jag citerade att det enbart var en (1) person som inte förstod det. Det kan du inte lägga över på lenninen. Du skrev det, jag citerade, det måste du stå för enligt mig.

Det känns som det blivit en höna av en fjäder allt detta. Men informationen var felaktig från början och det var väl det som upprörde några personer. Jag har dock för mig att det var någon annan som sen skrev att det gällde senaste månaden och att du kommenterade "så är det kanske, men det spelar inte så stor roll". Citatet är ordagrant. Jag ska som sagt läsa igenom tråden igen. Min minnesbild stämmer nämligen inte alltid med verkligheten

I mina ögon tycker jag inte Stankarn hade något fult påhopp. Det var lite hårt men i mina ögon tycker jag att en del får man ta. Möjligen kanske ni båda borde skaka tass, glömma och vidare?

Jag ger Sharp$ för inlägg jag i stort håller med om eller enbart för att bekräfta att jag läst det. Det senare enbart när det rör en direkt dialog mellan mig och någon annan dock. Jag tar dock inte parti för någon utan jag har min åsikt i det hela och tittar på det som skrivs och bryr mig inte om vem som skrivit något. T ex gav jag inte Stankarn några Sharp$ i ett inlägg i den här tråden då just det meddelandet tycker jag är något jag inte personligen står bakom, stöttar eller uppmuntrar till.

Människor är olika. En del brinner topplocket på direkt, andra är lättkränkta, en del behöver bekräftelse utan dess like och vissa har så stora egon och det finns nog miljoner fler olikheter. Ibland får man bara köpa läget, borsta väck gruset och blicka framåt. Rena personangrepp kommer jag aldrig stå bakom men kritik med saklig grund tycker jag är okej och ibland blir tonen lite väl hård. Det kan bero på förluster eller att man bara är ur balans en viss dag.

Sen hade väl världen varit mer perfekt om vi aldrig vore hårda mot varandra men jag tror det är en utopi på den här planeten åtminstone. Kavla upp ärmarna, smäll tillbaka eller glöm och gå vidare bara! Du har ju även möjligheten att ignorera hans inlägg i framtiden om du så vill! Det är oftast det enklaste!

EDIT:

Nedan i kronologisk ordning. Vem som skrivit citatet är markerat _under_ citatet med ett - framför namnet!

Citat:
Daniel har nu över 40% procent vinster i år på sina styrningar Värst i ladet procentuellt
-SO

Citat:
Var hittar man den statistiken?
-Stankarn

Citat:
I senaste Travronden sidan 24. Hans 2 segrar idag ökar procenten till 42 förresten 13 segar på 31 starter/SO
-SO

Citat:
Men han har ju över 100 uppsittningar i år...är det där nån slags körsbärsplockad statistik?
-Stankarn

Citat:
Det är lopp körda senaste månaden, inte för hela året. Ska visa kuskar med form.
-Altoc

Citat:
Men varför skriver han inte det då?
-Stankarn

Citat:
Kanske är bara sista månaden, men är ändå bevis på toppform
-SO

Citat:
Nja, det där kommer du inte undan med. Ska du slänga dig med siffror och statistik så får du fan vara så god att hålla dig till sanningen. Inte använda "i år" i ett inlägg för att sedan ändra dig till "kanske bara sista månaden" i ett annat inlägg.

Skärp till dig för fan!
-Stankarn

Citat:
För att han trodde att alla här inne förstod det, vilket vi också gjorde. Med några få, lysande undantag.
-lenninen

Citat:
Skriver man i år så tror jag ju att det är i år och inte för sju år sen, eller senaste veckan eller senaste månaden som var i detta fallet. Måste vara väldigt synska människor som förstår att man menar senaste månaden när man pratar om "i år".
-AmaerildeRimfrost

Ovan är alla inlägg i den tråden som berör detta ämne! När man läser det nu undrar jag hur det kunde blossa upp så stort som det gjort. Ingenstans läser jag dock att du ber om ursäkt för ditt faktafel utan det är "kanske är det så...".

Nu ska jag försöka släppa det här!

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2020-05-28 klockan 14:41.
Gammal 2020-05-28, 14:30   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TobiasNilsson Visa inlägg
Citerar Warren Buffet:

"Det tar 20 år att bygga upp ett rykte och fem minuter att förstöra det. Om du tänker på det, kommer du att göra saker annorlunda."
Tänkte du på Paolo Roberto när du skrev det där?

Gammal 2020-05-28, 15:00   #25

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 736
Standard

Citat:
Tänkte du på Paolo Roberto när du skrev det där?
Tänkte på smultron och hallon när jag skrev det.
TobiasNilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 16:23   #26
SO

SOs avatar

Standard

Citat:

Nu är jag väldans övertygad, jag ska bort från det här dårhuset, hoppas det kommer att glädja dig också! Off the record har jag skrivit tlll min kära släkting Anders Lindqvist och fråga vad han säger om Sören NORDINS UPPGIFTER. KAN VARA KUL ATT VETA OM DET FINNS NÅGON SUBSTANS I HANS UPPGIFTER i d a g. DU ÄR DEN ENDE JAG HÖRT SOM TYCKER ATT SKÄRP dig för fan INTE ÄR NÅT ATT HAKA UPP SIG PÅ.
Gammal 2020-05-28, 16:36   #27

Standard

Citat:
Nu är jag väldans övertygad, jag ska bort från det här dårhuset, hoppas det kommer att glädja dig också! Off the record har jag skrivit tlll min kära släkting Anders Lindqvist och fråga vad han säger om Sören NORDINS UPPGIFTER. KAN VARA KUL ATT VETA OM DET FINNS NÅGON SUBSTANS I HANS UPPGIFTER i d a g. DU ÄR DEN ENDE JAG HÖRT SOM TYCKER ATT SKÄRP dig för fan INTE ÄR NÅT ATT HAKA UPP SIG PÅ.
Vi tillhör olika generationer och skulle någon skriva "skärp dig för fan" till mig så är inte det något jag skulle hängt upp mig på. Men som jag skrev i ett inlägg ovan, vi är olika personer och tar saker till oss på olika sätt. Det betyder inte att varken du eller jag har rätt - eftersom det inte finns något rätt! Det finns massa åsikter och sen ska vi försöka hitta en väg där de flesta trivs och vi kan ha ett bra klimat men ändå där det är högt i tak! Det är min åsikt åtminstone!

Gammal 2020-05-28, 17:03   #28

Shooters avatar

Sharp$: 37849
Standard

Citat:

Ett tips är att blockera Stänkaren så slipper du hans inlägg. Det gjorde jag för länge sedan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 17:54   #29

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 1254
Standard

Det var jag som skrev att jag trodde att Meritt och Daniel Wäjersten skulle ätas upp av bättre kuskar. Jag tror fortfarande att hade inte Mas capacity med Jorma galopperat så hade den vunnit. Björnkollen med Goop spikade också den. Nu fick jag fel om detta, och som jag skrev-dumstrut på mig. Men att bli kallad årets stolpskott för att ha en åsikt och synpunkt om detta Lopp. Jag måste väl få tycka och tänka och skriva. jag också att jag inte är något fan av Wäjersten. Precis som många dissar Jörgen Westholm här på sharps. Jag har inget emot honom. Men blir inte arg och kritiserar de som inte tycket som jag. Beviset är ju v75 mästare. Alla måste få tycka vad de vill utan att det ska bli sådant rabalder.
Hade jag vetat att mitt inlägg skulle bli så här infekterat, så hade jag aldrig skrivit att jag inte är något fan av Wäjersten. Har förlorat pengar på honom. Respekterar också dig S-O att du försvarar honom. Men jag måste få ha min åsikt och du din, utan att någon ska ha rätt eller fel. Hoppas vi kan glömma denna skitsak nu och gå vidare utan Hard feelings!
Gotland (+5)
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 17:56   #30
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1465
Standard

Sanningen är att vi alla (inte bara de som skriver på Sharps; även den där halvfeta bruden i kassan på ICA som hade varit riktigt snygg om hon bara hade gått ned 15 pannor, grannen i våningen under och din kusin i Skåne) är drabbade av Covid-19, det kinesiska CCP-viruset.

Har ni märkt hur stubinen blivit kortare? Hur lätt man irriterar sig på småsaker som man knappt märkte för ett halvår sen? Hur illa folk kör bil i stan? Hur man vill slå ner den som ställer sig för nära i kön på affären? Hur lack man blir när man spelade fel häst i avdelning 3 eller när nån jävel påpekar det?

Saker som man inte brydde sig om alls för ett halvår sen. Vi är alla påverkade av Covid-19, det kinesiska kommunistpartiviruset.

En anhörig kanske har avlidit, en polare har haft det eller kanske du själv har haft det, men vi är alla påverkade.

Och vad gör regeringen? Ingenting. Killgissningsmyndigheten styr, Tegnell skyller på alla andra eller att provtagningspersonerna är fel, högste chiefen Stefan Löfven ligger under matsalsbordet i Sagerska Palatset, färgar ögonbrynen och låtsas som det regnar.

Inte konstigt att alla är förbannade och har kort stubin.

Nu tycker jag vi sjunger We shall overcome allihopa.
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td