Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-26, 23:41   #1
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8244
Standard

Stämningen på Sharps!

OK, här är man borta några dagar och när man kommer tillbaka så har stämningen brakat ihop en del...

Vad händer? Så här vill vi ju inte ha det!

Jag tycker vi haft en oerhört positiv trend här på forumet det senaste halvåret med flera nya duktiga skribenter och medlemmar som delar med sig av både tankar och idéer. Samtidigt har flera gamla medlemmar blommat upp och hänger här så gott som dagligen. Trådarna blir inte bara långa utan även innehållsrika med allt från spelidéer som lyfts fram under tiden fram till spelstopp men även med mängder av kommentarer och tankar/känslor kommer under tävlingarnas gång.

Det är fantastiskt att följa tävlingarna tillsammans med er alla och jag gör det så ofta jag kan! Det är vi många som gör...

Det finns en oerhört stor och bred kunskap här och stämningen är (oftast) riktigt skön då folk tillsammans jobbar in de lappar som är kvar i omgången och har chans att vinna pengar. Vi har genom åren sett allt från småvinster till miljonregn. Att dela glädjen vid en storvinst är fantastiskt och att vi redan gjort det vid ett flertal tillfällen här inne gör mig stensäker på att det bara är en tidsfråga innan det är dags igen (även om det oftast är ett maraton...).

Så snälla ni, förstör nu inte det vi har tillsammans med en massa onödigt tjafs och påhopp på varandra utan bidra istället till att göra SHARPS till landets bästa forum då det kommer till spel på hästar!

Vi har nu en av årets absolut största travhelger framför oss med finfina tävlingsdagar och givetvis kryddar vi den med härlig gemenskap, fina vinster och grymma tips!

Så snälla, se till att vi nu gemensamt plockar fram vår bästa sida igen och gör det här till något positivt!

Tillsammans är vi en grymt stark och framgångsrik gemenskap så nu hoppas jag att alla bjuder till så att vi verkligen får tillbaka den härliga stämningen här som vi haft tidigare.

Kan vi enas om det??

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+10), AmaerildeRimfrost (+1), mr_stylez (+5), Difsteve (+5), SistaStallskriket (+5), hassem (+5), thenisses (+5), SO (+5), Piraten (+5), viking90 (+5), sigh (+5), Dahle (+5), 777 (+5), MikaF (+10), Lazlo (+5), yoozoo (+7), lenninen (+5), Ceezy (+5), abborre (+5), bosseguldheden (+10), jomtien (+10), Ochs5 (+5), eveton (+5), greenj (+25), TungPung (+5), HP (+1), Frasse77 (+10), jAnman (+10), V75fahlle (+5), Bluesmith66 (+10), valo (+10), Fulsprit (+10), andnils (+50), shasha (+10), padiosen (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 00:50   #2
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Nånstans hade man kanske hoppats att - om det här var ett riktigt problem - att fler än 5 personer (av 2 miljoner?) skulle ha gillat det här inlägget.

Men jag tycker att du skägget agerar ”Tegnell” i det här läget. Försöker skrapa ihop resterna av folk som borde söka sig till KBT-forum istället.

Jag kan medge direkt att jag ger kritik. Jag har säkert skickat in nåt olämpligt till Stekeln eller Staketkusken. Men det är ju inte samma sak som att jag drygar mig. Eller mobbar nån. Jag slår vad om att jag är först i kön att uppskatta ett inlägg från nån av dem ”när de är rätt ute”. Eller nån annan. Vilket händer med jämna mellanrum.

Men ibland har de bara fel. Och ibland helt fullkomligt rätt. Och det ska vi inte kunna hantera?

Att några jävla inpinkade incels till rättshaverister ska få ta över forumet? Det existerar helt enkelt inte.

Iallafall inte i min värld.

Och var ska vi kunna ventilera mindre lyckade kusk-, tränar-, eller journalistinsatser om inte här? På atgplay.se?

Är man chef så är man chef. Man tar befälet.

Man försöker fan inte allmänhetens gillande genom att ”försöka förstå varje utsatt individs individuella tillstånd”.

Skärp till er, för fan.
AmaerildeRimfrost (+1)

Senast redigerad av Stankarn den 2020-05-27 klockan 01:09.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 01:21   #3
Administrator

Standard

Vänta nu, nu är du allt ute på velocipeden lite.

1. Jag är inte Skägget. Jag är Gotland. BIG difference. HUGE!

2. Syftet med inlägget ovan är att lyfta upp debattklimatet här inne igen till den nivå vi haft nu under våren där det mesta flutit på bra och såväl påhopp som tramsiga inlägg lyst med sin frånvaro.

Självklart så får man diskutera och debattera såväl lyckade som misslyckade insatser men sättet man gör det på är det jag (Gotland alltså) är ute efter. Det går att ifrågasätta och debattera utan att kalla folk diverse saker och det vet både du och jag att de flesta klarar av här inne.

Låt oss gå tillbaka till det så kommer forumet att fortsätta frodas och växa.

OK?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost (+1)
Gammal 2020-05-27, 10:52   #4

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Skärp till er, för fan.
Otack är världens lön, det var väl precis det där och ett par andra mindre väl valda ord i ditt svar som Gotland försökte vädja att man ska försöka hålla sig ifrån. Åtminstone att göra sitt bästa för att undvika det, vi är många som har svårt att undvika att "säga som det är" utan att skönskriva det. Ingen har sagt något om att man inte ska få kritisera.

Och det är inget upprop som man ska skriva under, bara en uppmaning och önskan om bättring. Ja från sharps FHM om man så vill. Gotland är en sån som vill att alla ska trivas och må bra och ha frihet under ansvar, precis som Tegnell och det gänget.

Altoc (+20), Shooter (+10), Gotland (+50), Frasse77 (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 11:30   #5

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Otack är världens lön, det var väl precis det där och ett par andra mindre väl valda ord i ditt svar som Gotland försökte vädja att man ska försöka hålla sig ifrån. Åtminstone att göra sitt bästa för att undvika det, vi är många som har svårt att undvika att "säga som det är" utan att skönskriva det. Ingen har sagt något om att man inte ska få kritisera.

Och det är inget upprop som man ska skriva under, bara en uppmaning och önskan om bättring. Ja från sharps FHM om man så vill. Gotland är en sån som vill att alla ska trivas och må bra och ha frihet under ansvar, precis som Tegnell och det gänget.
Dra inte in Tegnell i den här debatten för då kommer jag definitivt ta upp den diskussionen att om det är någonstans man har misslyckats kapitalt så är det just på FHM med Tegnell som frontman!

yoozoo (+7), karpafan (+10), Ceezy (+10), SuprMario (+100)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:40   #6

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Dra inte in Tegnell i den här debatten för då kommer jag definitivt ta upp den diskussionen att om det är någonstans man har misslyckats kapitalt så är det just på FHM med Tegnell som frontman!
Inte menat att tas så bokstavligt såklart, det handlar om helt olika saker, vi ska inte prata coronapolitik här. Men förhållningssättet är liknande. Man fängslar inte folk i Sverige för att de sitter för nära varandra på verandan som man gör i andra delar av världen. Och folk bannas inte på det här forumet för minsta lilla som på andra ställen. Sen finns det säkert en och annan som tycker att det skulle vara antingen hårdare tag eller "inga tag alls".

Gammal 2020-05-27, 17:28   #7

Reg.datum: feb 2019
Sharp$: 1080
Standard

Jag instämmer till 100% men som tony irving brukar säga MEN så länge det inte är personliga påhopp och annat trams så tycker jag vi måste kunna efteranalysera och diskutera saker som tex styrningar mm även efter loppen? Charmen med att spela på hästar är ju både före, under och efter loppen. Precis som man uttrycker glädje måste man väl även kunna ge utlopp för frustration och kunna diskutera saker i efterhand. Min åsikt och visst det är som baken, delat.
AmaerildeRimfrost (+1)
Ochs5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 17:32   #8
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ochs5 Visa inlägg
Jag instämmer till 100% men som tony irving brukar säga MEN så länge det inte är personliga påhopp och annat trams så tycker jag vi måste kunna efteranalysera och diskutera saker som tex styrningar mm även efter loppen? Charmen med att spela på hästar är ju både före, under och efter loppen. Precis som man uttrycker glädje måste man väl även kunna ge utlopp för frustration och kunna diskutera saker i efterhand. Min åsikt och visst det är som baken, delat.
Tveklöst! Håller med dig fullt ut!

Man får absolut visa frustration över en missad vinst samt kritisera styrningar etc. Det är inte det jag är ute efter.

Ochs5 (+5), SO (+5)
Gammal 2020-05-27, 18:18   #9
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8964
Standard

I det här fallet handlar det inte om att INTE visa frustration över kackiga kuskstyrningar eller att Örjan somnade ännu en gång.
Det handlar om hur vi beter oss mot varandra som användare på forumet.
Om du ifrågasätter vad någon skrivit så finns det ju, i huvudsak, två sätt att presentera det på:
"Hur menar du med den där statistiken?"
el.
"Nu får du fan ta och skärpa dig ditt kioskmongo!"

Jag tror att alla här inne (med undantag för LHS) ser skillnaden på tonen det anbringar?

Iom att både Gotland och jag, de senaste dagarna, blivit kontaktade av flertalet användare så kommer vi också börja titta mer på det, och döma hårdare. Good thing to bare in mind, för alla.

Gotland (+50), Ochs5 (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 22:10   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
I det här fallet handlar det inte om att INTE visa frustration över kackiga kuskstyrningar eller att Örjan somnade ännu en gång.
Det handlar om hur vi beter oss mot varandra som användare på forumet.
Om du ifrågasätter vad någon skrivit så finns det ju, i huvudsak, två sätt att presentera det på:
"Hur menar du med den där statistiken?"
el.
"Nu får du fan ta och skärpa dig ditt kioskmongo!"

Jag tror att alla här inne (med undantag för LHS) ser skillnaden på tonen det anbringar?

Iom att både Gotland och jag, de senaste dagarna, blivit kontaktade av flertalet användare så kommer vi också börja titta mer på det, och döma hårdare. Good thing to bare in mind, för alla.
Varför ta ett hypotetiskt exempel och lägga till kioskmongo. Ingen har kallat någon kioskmongo. "Skärpning för fan" var vad som skrev i det du refererar till.

Och döma hårdare? Tycker tomma lufthot inte lämpar sig här. Det kommer med all sannolikhet enbart slå fel!

Gammal 2020-05-27, 22:32   #11
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Citat:
Varför ta ett hypotetiskt exempel och lägga till kioskmongo. Ingen har kallat någon kioskmongo. "Skärpning för fan" var vad som skrev i det du refererar till.

Och döma hårdare? Tycker tomma lufthot inte lämpar sig här. Det kommer med all sannolikhet enbart slå fel!
Det torde stå helt klart för alla att det är SO som känner sig påhoppad.

Efter att jag reagerat på hans hantering av statistik. Eller sättet att formulera sig.

https://www.sharps.se/forums/691376-post280.html

Nej, det tänker jag inte be om ursäkt för. Folk, vanligtvis Socialdemokratiska väljare eller politiker, som glider på sanningen, folk som inte tycker att det är så viktigt med korrekt faktaunderlag, ska och måste rättas till.

Man kan inte påstå att Stefan Löfven är världens bästa statsminister eller att Daniel Väjersten är världens bästa nu levande kusk, om man inte har siffror som backar upp.

Då SKA man ha sig en åthutning. Och lära sig skillnaden på ”årets starter” och ”de senaste X starterna”.

Annars är både du skägget och du Gotland ute på ett sluttande plan med teflonbeläggning...men efter era inlägg och privata meddelanden senaste dagarna så är det ju helt tydligt att ni är bästa kompisar med SO.

Så det blir nog jag som åker ut.

Edit
Du eller ni får nog leta länge i högen av mina inlägg innan ni hittar ett inlägg där jag kallat någon på forumet för ”kioskmongo”....

Senast redigerad av Stankarn den 2020-05-27 klockan 22:58.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 23:03   #12
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

På det stora hela spelar det egentligen ingen som helst roll vad Stankarn eller Amaerilde tycker.
Man kan välja att ha en vänlig inställning till oss i forumet, eller hålla på sin hårda linje. Svaret är detsamma.
Skärp dig, eller försvinn.

SO (+5)
Gammal 2020-05-28, 00:25   #13
Administrator

Standard

OK nu tar vi och taggar ner lite allihopa. Minst ett par steg.

Jag skrev inlägget efter att ha läst ikapp några dagars inlägg och det var inget enskilt fall jag reagerade på utan flera små dispyter mellan olika användare.

Det höggs till höger och vänster på flera håll och kanter. Jag tänker inte ge några exempel men trådarna från lördag och framåt har en hel del onödiga

Kuskar, hästar, spelare och mänskliga reaktioner fick sig rätt hårda smällar. Av flera olika individer.

Jag tyckte då att det var på sin plats att be hela gänget här inne om en uppryckning, vilket jag tror de flesta tog det som. Men det resulterade endast i mer hårda ord och påhopp.

Det var ju inte min tanke.

Så snälla ge er nu och låt oss fokusera på den kommande helgen istället.

Ok?

Basse (+50), jAnman (+10), mr_stylez (+10), Fulsprit (+10)
Gammal 2020-05-28, 10:12   #14

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Det finns inga mer lättkränkta och ömtåade människor än spelare.
Problemet är att vissa med speciellt ömma tår särbehandlas av
omgivningen och i det här fallet av adminstratörerna. Det ger ju
lite obalans och slagsida. Alla är ju inte imponerade av rövslickning.

Har vi skickat någon blomma till SO än?

Mvh Uffe
Gammal 2020-05-28, 10:48   #15
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg

Mvh Uffe
Fast vänta nu, var särbehandlar jag någon i det som skrivits ovan?
Var någonstans tycker du att det jag skrivit är någon som helst form av rövslickeri?

Det där får du faktiskt förklara.

AmaerildeRimfrost (+1), SO (+5)
Gammal 2020-05-28, 12:04   #16
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg

Mvh Uffe
Nu gjprde du bort dig Uffe! Skäms, det där var en riktig pungspark Varför ska jag ha en blomma? För att jag blivit påhoppad för en ynklig liten bagatell? Men alla förstod vad jag menade menade (utom en) .

Jag har inte sagt att Wäijersten är världens bästa kusk, men jag har MED RÄTTA protesterat när en sharpare skriver att han kommer att bli krossad av etablerade kuskar.

Årets stolpskott på Sharps sidorna!!!! Tillråga på allt gav Wäijersten svar på tal och sopade hem två V75 segrar vilket var bevis om något att jag hade rätt.

Skärpning min vän!
Grant (+12)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 12:29   #17

Grants avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Fast vänta nu, var särbehandlar jag någon i det som skrivits ovan?
Var någonstans tycker du att det jag skrivit är någon som helst form av rövslickeri?

Det där får du faktiskt förklara.
Oj, jag ber om ursäkt, likt alla andra har jag
stora problem med läsförståelse.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2020-05-28 klockan 13:51.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 12:48   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Nu gjprde du bort dig Uffe! Skäms, det där var en riktig pungspark Varför ska jag ha en blomma? För att jag blivit påhoppad för en ynklig liten bagatell? Men alla förstod vad jag menade menade (utom en) .

Jag har inte sagt att Wäijersten är världens bästa kusk, men jag har MED RÄTTA protesterat när en sharpare skriver att han kommer att bli krossad av etablerade kuskar.

Årets stolpskott på Sharps sidorna!!!! Tillråga på allt gav Wäijersten svar på tal och sopade hem två V75 segrar vilket var bevis om något att jag hade rätt.

Skärpning min vän!
Varför förutsätter du att alla förstod vad du menade utom en? Det måste vara jag som inte förstod i sådana fall! För skriver någon att det är en vinnarprocent på 40% i år så borde de flesta i min mening tro att det gäller årets starter och inte senaste månadens starter.

Varför måste du hålla fast vid att du inte skrev fel? Det är väl bara att backa ett steg och säga "ursäkta, jag skrev fel där ovan, så klart ska det vara senaste månaden och inte i år, ursäkta"

Gammal 2020-05-28, 13:04   #19

Reg.datum: dec 2015
Sharp$: 12254

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Detta forum är precis som ett dagis. Ett jäkla hackande och skrikande på varandra, rent ut sagt parodi här. Förstår inte varför jag har vistats på detta forum så här länge!

Sista gången jag skriver i detta forum, och sista gången jag loggar in här! Ger inte mycket förutom frustration och klagomål hit och dit.

Men det är väl helt naturligt när det är pengar inblandat, eller??

Med det sagt, så hörs vi kanske i ett annat liv!!!
Peace!!!!
maximalvinst är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 13:12   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maximalvinst Visa inlägg
Detta forum är precis som ett dagis. Ett jäkla hackande och skrikande på varandra, rent ut sagt parodi här. Förstår inte varför jag har vistats på detta forum så här länge!

Sista gången jag skriver i detta forum, och sista gången jag loggar in här! Ger inte mycket förutom frustration och klagomål hit och dit.

Men det är väl helt naturligt när det är pengar inblandat, eller??

Med det sagt, så hörs vi kanske i ett annat liv!!!
Peace!!!!
En del rensar luften, reder ut, och försöker gå vidare sen. Andra de flyr så fort det inte är likatänkande. Det är väl bara att acceptera att vi människor är olika helt enkelt!

Gammal 2020-05-28, 14:15   #21
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Varför förutsätter du att alla förstod vad du menade utom en? Det måste vara jag som inte förstod i sådana fall! För skriver någon att det är en vinnarprocent på 40% i år så borde de flesta i min mening tro att det gäller årets starter och inte senaste månadens starter.

Varför måste du hålla fast vid att du inte skrev fel? Det är väl bara att backa ett steg och säga "ursäkta, jag skrev fel där ovan, så klart ska det vara senaste månaden och inte i år, ursäkta"
Synd att även du verkar ha lässvårigheter. Innan Stänkarn skrev sitt inlägg
skrev jag JU att det tydligen var per månad. Skulle jag backa ännu mera? Fanns alltså ingen anledning att prata mera om detta

Att alla förstod vad jag menade utom ett lysande undantag skrev LENINEN i sitt inlägg. inte jag.Det är viss skillnad eller hur.

Jag har till och med bett om ursäkt till han som skrev att Wäjersten skulle bli krossad och menat att det var dumt att över huvud taget ifrågasätta någon annans påstående. Räcker inte det? Hur många gånger ska detta behöva upprepas?

Nu spelar det ingen roll vad du och Stänkarn tycker för jag har allvarligt tänkt på att lämna sharps. Han vägrar be om ursäkt för sitt fula påhopp. Jag har ventilerat detta med mina polare (på charps och utanför) och dom håller med mig. Såg att du var den ende som gav honom sharpspoäng, så jag har fattat att du tyckte det var ok- det är bara att acceptera det. Amen
Gammal 2020-05-28, 14:24   #22

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 736
Standard

Citerar Warren Buffet:

"Det tar 20 år att bygga upp ett rykte och fem minuter att förstöra det. Om du tänker på det, kommer du att göra saker annorlunda."
Fulsprit (+5)
TobiasNilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 14:29   #23

Standard

Citat:
skrev jag JU att det tydligen var per månad. Skulle jag backa ännu mera? Fanns alltså ingen anledning att prata mera om detta

Att alla förstod vad jag menade utom ett lysande undantag skrev LENINEN i sitt inlägg. inte jag.Det är viss skillnad eller hur.

Jag har till och med bett om ursäkt till han som skrev att Wäjersten skulle bli krossad och menat att det var dumt att över huvud taget ifrågasätta någon annans påstående. Räcker inte det? Hur många gånger ska detta behöva upprepas?

Nu spelar det ingen roll vad du och Stänkarn tycker för jag har allvarligt tänkt på att lämna sharps. Han vägrar be om ursäkt för sitt fula påhopp. Jag har ventilerat detta med mina polare (på charps och utanför) och dom håller med mig. Såg att du var den ende som gav honom sharpspoäng, så jag har fattat att du tyckte det var ok- det är bara att acceptera det. Amen
Jag ska in och läsa igenom inläggen och se i vilken ordning de kom. Möjligt att Stankarns inlägg kom efter någon (du) kom med en rättelse.

Vidare så skrev du i inlägget ovan som jag citerade att det enbart var en (1) person som inte förstod det. Det kan du inte lägga över på lenninen. Du skrev det, jag citerade, det måste du stå för enligt mig.

Det känns som det blivit en höna av en fjäder allt detta. Men informationen var felaktig från början och det var väl det som upprörde några personer. Jag har dock för mig att det var någon annan som sen skrev att det gällde senaste månaden och att du kommenterade "så är det kanske, men det spelar inte så stor roll". Citatet är ordagrant. Jag ska som sagt läsa igenom tråden igen. Min minnesbild stämmer nämligen inte alltid med verkligheten

I mina ögon tycker jag inte Stankarn hade något fult påhopp. Det var lite hårt men i mina ögon tycker jag att en del får man ta. Möjligen kanske ni båda borde skaka tass, glömma och vidare?

Jag ger Sharp$ för inlägg jag i stort håller med om eller enbart för att bekräfta att jag läst det. Det senare enbart när det rör en direkt dialog mellan mig och någon annan dock. Jag tar dock inte parti för någon utan jag har min åsikt i det hela och tittar på det som skrivs och bryr mig inte om vem som skrivit något. T ex gav jag inte Stankarn några Sharp$ i ett inlägg i den här tråden då just det meddelandet tycker jag är något jag inte personligen står bakom, stöttar eller uppmuntrar till.

Människor är olika. En del brinner topplocket på direkt, andra är lättkränkta, en del behöver bekräftelse utan dess like och vissa har så stora egon och det finns nog miljoner fler olikheter. Ibland får man bara köpa läget, borsta väck gruset och blicka framåt. Rena personangrepp kommer jag aldrig stå bakom men kritik med saklig grund tycker jag är okej och ibland blir tonen lite väl hård. Det kan bero på förluster eller att man bara är ur balans en viss dag.

Sen hade väl världen varit mer perfekt om vi aldrig vore hårda mot varandra men jag tror det är en utopi på den här planeten åtminstone. Kavla upp ärmarna, smäll tillbaka eller glöm och gå vidare bara! Du har ju även möjligheten att ignorera hans inlägg i framtiden om du så vill! Det är oftast det enklaste!

EDIT:

Nedan i kronologisk ordning. Vem som skrivit citatet är markerat _under_ citatet med ett - framför namnet!

Citat:
Daniel har nu över 40% procent vinster i år på sina styrningar Värst i ladet procentuellt
-SO

Citat:
Var hittar man den statistiken?
-Stankarn

Citat:
I senaste Travronden sidan 24. Hans 2 segrar idag ökar procenten till 42 förresten 13 segar på 31 starter/SO
-SO

Citat:
Men han har ju över 100 uppsittningar i år...är det där nån slags körsbärsplockad statistik?
-Stankarn

Citat:
Det är lopp körda senaste månaden, inte för hela året. Ska visa kuskar med form.
-Altoc

Citat:
Men varför skriver han inte det då?
-Stankarn

Citat:
Kanske är bara sista månaden, men är ändå bevis på toppform
-SO

Citat:
Nja, det där kommer du inte undan med. Ska du slänga dig med siffror och statistik så får du fan vara så god att hålla dig till sanningen. Inte använda "i år" i ett inlägg för att sedan ändra dig till "kanske bara sista månaden" i ett annat inlägg.

Skärp till dig för fan!
-Stankarn

Citat:
För att han trodde att alla här inne förstod det, vilket vi också gjorde. Med några få, lysande undantag.
-lenninen

Citat:
Skriver man i år så tror jag ju att det är i år och inte för sju år sen, eller senaste veckan eller senaste månaden som var i detta fallet. Måste vara väldigt synska människor som förstår att man menar senaste månaden när man pratar om "i år".
-AmaerildeRimfrost

Ovan är alla inlägg i den tråden som berör detta ämne! När man läser det nu undrar jag hur det kunde blossa upp så stort som det gjort. Ingenstans läser jag dock att du ber om ursäkt för ditt faktafel utan det är "kanske är det så...".

Nu ska jag försöka släppa det här!

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2020-05-28 klockan 14:41.
Gammal 2020-05-28, 14:30   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TobiasNilsson Visa inlägg
Citerar Warren Buffet:

"Det tar 20 år att bygga upp ett rykte och fem minuter att förstöra det. Om du tänker på det, kommer du att göra saker annorlunda."
Tänkte du på Paolo Roberto när du skrev det där?

Gammal 2020-05-28, 15:00   #25

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 736
Standard

Citat:
Tänkte du på Paolo Roberto när du skrev det där?
Tänkte på smultron och hallon när jag skrev det.
TobiasNilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 16:23   #26
SO

SOs avatar

Standard

Citat:

Nu är jag väldans övertygad, jag ska bort från det här dårhuset, hoppas det kommer att glädja dig också! Off the record har jag skrivit tlll min kära släkting Anders Lindqvist och fråga vad han säger om Sören NORDINS UPPGIFTER. KAN VARA KUL ATT VETA OM DET FINNS NÅGON SUBSTANS I HANS UPPGIFTER i d a g. DU ÄR DEN ENDE JAG HÖRT SOM TYCKER ATT SKÄRP dig för fan INTE ÄR NÅT ATT HAKA UPP SIG PÅ.
Gammal 2020-05-28, 16:36   #27

Standard

Citat:
Nu är jag väldans övertygad, jag ska bort från det här dårhuset, hoppas det kommer att glädja dig också! Off the record har jag skrivit tlll min kära släkting Anders Lindqvist och fråga vad han säger om Sören NORDINS UPPGIFTER. KAN VARA KUL ATT VETA OM DET FINNS NÅGON SUBSTANS I HANS UPPGIFTER i d a g. DU ÄR DEN ENDE JAG HÖRT SOM TYCKER ATT SKÄRP dig för fan INTE ÄR NÅT ATT HAKA UPP SIG PÅ.
Vi tillhör olika generationer och skulle någon skriva "skärp dig för fan" till mig så är inte det något jag skulle hängt upp mig på. Men som jag skrev i ett inlägg ovan, vi är olika personer och tar saker till oss på olika sätt. Det betyder inte att varken du eller jag har rätt - eftersom det inte finns något rätt! Det finns massa åsikter och sen ska vi försöka hitta en väg där de flesta trivs och vi kan ha ett bra klimat men ändå där det är högt i tak! Det är min åsikt åtminstone!

Gammal 2020-05-28, 17:03   #28

Shooters avatar

Sharp$: 38065
Standard

Citat:

Ett tips är att blockera Stänkaren så slipper du hans inlägg. Det gjorde jag för länge sedan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 17:54   #29

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 1262
Standard

Det var jag som skrev att jag trodde att Meritt och Daniel Wäjersten skulle ätas upp av bättre kuskar. Jag tror fortfarande att hade inte Mas capacity med Jorma galopperat så hade den vunnit. Björnkollen med Goop spikade också den. Nu fick jag fel om detta, och som jag skrev-dumstrut på mig. Men att bli kallad årets stolpskott för att ha en åsikt och synpunkt om detta Lopp. Jag måste väl få tycka och tänka och skriva. jag också att jag inte är något fan av Wäjersten. Precis som många dissar Jörgen Westholm här på sharps. Jag har inget emot honom. Men blir inte arg och kritiserar de som inte tycket som jag. Beviset är ju v75 mästare. Alla måste få tycka vad de vill utan att det ska bli sådant rabalder.
Hade jag vetat att mitt inlägg skulle bli så här infekterat, så hade jag aldrig skrivit att jag inte är något fan av Wäjersten. Har förlorat pengar på honom. Respekterar också dig S-O att du försvarar honom. Men jag måste få ha min åsikt och du din, utan att någon ska ha rätt eller fel. Hoppas vi kan glömma denna skitsak nu och gå vidare utan Hard feelings!
Gotland (+5)
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 17:56   #30
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1453
Standard

Sanningen är att vi alla (inte bara de som skriver på Sharps; även den där halvfeta bruden i kassan på ICA som hade varit riktigt snygg om hon bara hade gått ned 15 pannor, grannen i våningen under och din kusin i Skåne) är drabbade av Covid-19, det kinesiska CCP-viruset.

Har ni märkt hur stubinen blivit kortare? Hur lätt man irriterar sig på småsaker som man knappt märkte för ett halvår sen? Hur illa folk kör bil i stan? Hur man vill slå ner den som ställer sig för nära i kön på affären? Hur lack man blir när man spelade fel häst i avdelning 3 eller när nån jävel påpekar det?

Saker som man inte brydde sig om alls för ett halvår sen. Vi är alla påverkade av Covid-19, det kinesiska kommunistpartiviruset.

En anhörig kanske har avlidit, en polare har haft det eller kanske du själv har haft det, men vi är alla påverkade.

Och vad gör regeringen? Ingenting. Killgissningsmyndigheten styr, Tegnell skyller på alla andra eller att provtagningspersonerna är fel, högste chiefen Stefan Löfven ligger under matsalsbordet i Sagerska Palatset, färgar ögonbrynen och låtsas som det regnar.

Inte konstigt att alla är förbannade och har kort stubin.

Nu tycker jag vi sjunger We shall overcome allihopa.
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 18:04   #31

Sharp$: 5139
Standard

Jag trivs väldigt bra på Sharps - lämnade vår "konkurrent" där jag blev dissad och
rekommenderad att ringa 1177 när jag anmärkte på en skribent där som mer eller mindre tagit över sajten. Och där finns tyvärr ingen moderator heller. Hoppas alla som känner att det behövs kan röka fredspipa med Coronaavstånd nu!! Elitloppshelgen väntar! Om än rumphuggen...
Gotland (+5), SO (+10)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 18:09   #32

Stekels avatar

Standard

Det här med att vända blad osv verkar inte vara en favoritsport för någon. Nu ska jag knalla upp till Coop och köpa ronden och en glass. Rekommenderar starkt aktiviteter som denna före att fortsätta denna diskussion. Avslutningen "låt oss enas om att vi är oense" är underskattad också. Oj vad många tjafs med sambon som avbrutits/avslutats/undvikits med den! 90% av gångerna var det faktiskt inte speciellt viktigt för någon av oss när allt kom omkring.

AmaerildeRimfrost (+1), Grant (+5), Gotland (+5)
Gammal 2020-05-28, 18:38   #33

Grants avatar

Standard

Dr Phil säger: "Är käringen glad är hela familjen glad."

Det gäller givetvis på ett forum också, vi får hålla kärringarna glada.

Mvh Uffe
Gammal 2020-05-28, 18:52   #34

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Innan tramset urartar totalt, vardör inte bara göra som ngn skeev här innan i tråden o blocka varandra så slipper ni läsa varandras inlägg?
Enkel lösning och så avslutas problemet.

Jag har bara haft problem med en person här inne, då ham skrev för mycket skit så blocka jag bara o har inte tänkt på idioten sen dess

Gör nu detsamma o släpp detta !
Fokus på trav nu tack
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 19:12   #35
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Det var jag som skrev att jag trodde att Meritt och Daniel Wäjersten skulle ätas upp av bättre kuskar. Jag tror fortfarande att hade inte Mas capacity med Jorma galopperat så hade den vunnit. Björnkollen med Goop spikade också den. Nu fick jag fel om detta, och som jag skrev-dumstrut på mig. Men att bli kallad årets stolpskott för att ha en åsikt och synpunkt om detta Lopp. Jag måste väl få tycka och tänka och skriva. jag också att jag inte är något fan av Wäjersten. Precis som många dissar Jörgen Westholm här på sharps. Jag har inget emot honom. Men blir inte arg och kritiserar de som inte tycket som jag. Beviset är ju v75 mästare. Alla måste få tycka vad de vill utan att det ska bli sådant rabalder.
Hade jag vetat att mitt inlägg skulle bli så här infekterat, så hade jag aldrig skrivit att jag inte är något fan av Wäjersten. Har förlorat pengar på honom. Respekterar också dig S-O att du försvarar honom. Men jag måste få ha min åsikt och du din, utan att någon ska ha rätt eller fel. Hoppas vi kan glömma denna skitsak nu och gå vidare utan Hard feelings!
Men du, det var ju det jag skrev till dig. Jag bad om ursäkt att jag över huvud taget kommenterade din åsikt om W, Läser man ovannämnda skrift vekar du inte ha sett eller ens vill godta min ursäkt? Wjhy?
Gammal 2020-05-28, 19:24   #36

Standard

Citat:
Men du, det var ju det jag skrev till dig. Jag bad om ursäkt att jag över huvud taget kommenterade din åsikt om W, Läser man ovannämnda skrift vekar du inte ha sett eller ens vill godta min ursäkt? Wjhy?
Jag har inte skrivit något elakt om dig. Men att be om ursäkt och i ett senare inlägg bli kallad årets stolpskott.
Jag vet inte om jag tycker det är okey.
Gammal 2020-05-28, 19:59   #37

Sharp$: 11975
Standard

Man måste alltid hålla alla kärringar nöjda, så är det idag, pojkar...…(hoppas att ni har humor)...
Santorini (+10), AmaerildeRimfrost (+2)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 20:00   #38

Grants avatar

Standard

Det optimala är givetvis att alla blockerar alla. På så sätt läser
man bara det man tycker om, det man skrivit själv.
Det fungerar precis som vilket arbetsplats som helst eller
som livet i övrigt.

Mvh Uffe
Gammal 2020-05-28, 22:26   #39

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Vår ytterst häst- och spelkunnige Olle har lämnat oss efter diverse trakasserier för hans åsikter om ATG:s ekonomiska stöd till Norrlandsbanor. Vår schlagerbroder i Skara har föredragit andra forum.

Jag hoppas verkligen, att vår norrlandsrapportör SO (tillsammans med Mikaels och någon till) inte lämnar detta forum. Vi får en mängd kunnig information om både kallisar och andra norrlandshästar.

Som spelare behöver man information från olika håll. Inte personliga påhopp. Mina spelbeslut fattar bara jag själv efter utvärdering av all information. Jag uppskattar SO:s kunskap och information. Försök stå över oförskämdheter från bittra personer men även moderator i detta forum. SO är en tillgång, som än så länge håller mig kvar här.
Fulsprit (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 22:45   #40
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Jag kan verkligen förstå att man uppfattar mig som bitter iom det jag skrev i går.
Men företeelsen att, ist för, resonera och då bara kräkas ur sig en mening i affekt, har blivit ganska vanlig här på sistone. Det här är alltså allmänt resonerat, inte i förhållande till det aktuella ämnet (för att förtydliga).

Jag skulle påstå att det Stekel säger, att andas el räkna till 100/motsv. innan man trycker på "skicka" är nog så god uppmaning till alla oss här inne. Inte minst mig själv.

Tanken är ju att det här ska vara ett öppet och trevligt travforum där vi delar med oss av tips/idéer/spaningar till andra medlemmar.
Sen får man nog tåla en och annan gliring om man lämnat klart på ett ekipage, som sen står kvar i stallet när loppet går o.s.v. Men det är rimligt att det sker med glimten i ögat, snarare än att nån blir förbannad för att nån annan hade fel.

Jag tänkte först föreslå att vi låser den här tråden nu, men å andra sidan kan vi ju ha den som nån sorts ventilator närhelst man känner att man behöver det?

Nu kör vi Elitloppshelg och hoppas att, åtminstone, någon av oss här inne drar in duktigt med pengar!

//Skägget

Gotland (+50), Fulsprit (+10)
Gammal 2020-05-28, 22:54   #41
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Jag har inte skrivit något elakt om dig. Men att be om ursäkt och i ett senare inlägg bli kallad årets stolpskott.
Jag vet inte om jag tycker det är okey.
Kanske det var att ta i men Wäjerstens framgångar sista åren kan ju inte ha undgått dig, han har 27% i segerprocent sista två åren och får ständigt in nya FINA hästar. Han är ung. 3o, duktigt på träna och köra i lopp. En framtidsman allt. Han var om jag minns rätt lärling hos Bergh ? Kan ha fel.
Att du råkat spela på fel av hans hästar betyder ju inte att han blir uppkäkad av elitkuskarna. Ska jag be om ursäkt en gång till? hehe
Gammal 2020-05-28, 23:05   #42

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1615

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Otrolig dagisnivå alltihopa.
Någon hade fel, det händer.
Sen reagerade några lite hårt, visst.
Släpp de och gå vidare. Tar man illa upp i ett forum så kanske man inte ska vara här? Samma gäller om man bara gnäller och inte bidrar.
Ingen vill väll lämna fel info med flit?
Ah nu tar vi helg!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 23:26   #43

Standard

Citat:
Kanske det var att ta i men Wäjerstens framgångar sista åren kan ju inte ha undgått dig, han har 27% i segerprocent sista två åren och får ständigt in nya FINA hästar. Han är ung. 3o, duktigt på träna och köra i lopp. En framtidsman allt. Han var om jag minns rätt lärling hos Bergh ? Kan ha fel.
Att du råkat spela på fel av hans hästar betyder ju inte att han blir uppkäkad av elitkuskarna. Ska jag be om ursäkt en gång till? hehe
Nej det tycker jag inte. Nu släpper vi det här och fokuserar på elitloppshelgen. Lycka till med dina andelar. Såg att det var slutsålt.
Gammal 2020-05-29, 00:48   #44

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6587
Standard

Har läst igenom tråden och kan inte annat än tycka att en fjäder verkligen blivit en höna. So what om SO slirade lite med faktakollen, vi fattade ju andemeningen och han är fortfarande Mr Kallblod. Sure, Stänkarn och några till kan uttrycka sig plumpt ibland. Men läs i stället de ofta fina tipsen han levererar. Etc.
Hur svårt kan det vara att sålla och, i värsta fall, ignorera användare en inte gillar?
Och detta är ett tipsforum, inte en faktabas.
Kortfattat: Chill för f*n
Gotland (+5), valo (+10), mr_stylez (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 06:49   #45

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Ett tips är att blockera Stänkaren så slipper du hans inlägg. Det gjorde jag för länge sedan.
Fungerar utmärkt varit så i 3år nu.
Gammal 2020-07-29, 12:59   #46

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Fungerar utmärkt varit så i 3år nu.
Stänkarens kusk-sågningar är ju lätt topp 3 på siten

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 21:08   #47

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Stänkarens kusk-sågningar är ju lätt topp 3 på siten
Det kan jag väl hålla med om.
Gammal 2020-07-29, 22:34   #48

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Såg att stämningen har tagits upp flera gånger i andra trådar också på slutet. Jag är ganska färsk på forumet jämfört med flera andra, men man har ju också märkt att det är si och så vissa gånger.

Jag själv är ju mycket för det analytiska. Skriva långa texter om loppen som ni har sett några gånger. Det finns flera sådana på forumet och det uppskattas. Jag tycker dock att det blir för lite seriös diskussion om själva loppen och hästarna. Istället ska det klankas på folk hit och dit, och att den och den inte redovisar sina lappar. Då tappar en annan lite ork och skriver mindre och mer sällan.
viking90 (+10), Efterhandaren (+5), Tirich (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 23:26   #49

Grants avatar

Standard

Det är med spel som att bygga en altan. Snickarens förhandsanalys är det
viktiga. Hur sen altanen blir när bygget är färdigt är mindre viktigt.
Det viktiga är inte att snickra väl, det viktiga är att försöka.
Martin Karamell i "Fuskspelarna" är saknad.

Mvh Uffe
Gammal 2020-07-30, 03:21   #50

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Såg att stämningen har tagits upp flera gånger i andra trådar också på slutet. Jag är ganska färsk på forumet jämfört med flera andra, men man har ju också märkt att det är si och så vissa gånger.

Jag själv är ju mycket för det analytiska. Skriva långa texter om loppen som ni har sett några gånger. Det finns flera sådana på forumet och det uppskattas. Jag tycker dock att det blir för lite seriös diskussion om själva loppen och hästarna. Istället ska det klankas på folk hit och dit, och att den och den inte redovisar sina lappar. Då tappar en annan lite ork och skriver mindre och mer sällan.

Håller med dig i sak, men tycker båda tingen behövs för att forumet skall anses vara produktivt och professionellt. Vi kan inte ha en massa, mig inklusive, lösa kanoner som enkom pladdrar och redovisar vad de spelat, utan motivering och dessutom EFTER loppen gått i mål. Finns inget att lära av detta, förutom på streckspelen och då gällande uppbyggnaden av dessa.

Analyser i all ära, men dessa måste i sådana fall vara underbyggda med någon sorts fakta och redovisning hur man kommit fram till sitt ställningstagande. Räcker inte med att säga att hästen är startsnabb utan att veta om den kommer köras i spets, om den kommer dit, eller inte - sedan skiter sig detta ändå när kuskarna ändå inte kör som de bedyrat i intervjuerna... Spelare här inne kanske måste bli lite mer självsäkra i sina egna analyser om hur loppen kommer bli körda och det är detta som kommer diskuteras, inte vad de stora "drakarna" anser, även om dessa är intressanta ur både spelsynpunkt och värde. De drar ju både upp hästar liksom ned.

Det värsta och/eller sämsta med egensnickrade analyser, vem som än lagt dem är att de är subjektiva - och en egen analys av analyserna måste till, för ingen kan ju få mig att tro att ens analys är allenarådande. Se bara hur experterna sågar och haussar kusar samt dissar dem i värmningar. Vi har alla olika ögon att se på hur en häst rör på sig i värmning och provstart!

Jag har en favorit just nu på TV och det är Elin Gustavsson - mycket påläst och säger som hon ser det utan gubbarnas medtycke. Mycket bra tipster!

Vi, dvs, alla, kan bli bättre att skapa trådar som handlar om just det de är avsedda för, ex. "spel utan motivering". "Spel gjorda på 3 kronor". En "allmäntråd från dagens största spel"! osv. Men, då måste vi pusha varandra och påminna om detta och ha moderatorer som "slår ned" på om det inte följs - annars går det inte... Som det är nu är allt ett förbannat hopkok som jag själv varit med att skapa och det är att man i rubriken skriver att allt egentligen är tillåtet och detta måste stoppas, om det skall bli seriöst. Detta är min åsikter och ta det som ni vill, jag skiter i vilket...

SO (+50)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 08:14   #51

Standard

Finns ju ofta dom som vill knacka sig på bröstet och inte gilla det andra säger och gör på ett forum,men det får man ta med nypa salt beroende på hur stark man är själv som person och komma över en sådan sak.Att alla har åsikter om allt det vet vi sen gammalt på massa travforum har det alltid har varit mycket gnäll och skit men ser en bättring där också.

Sharps är en av dom bästa travforum som finns i landet och alla vill ju att det skall fortsätta så.Finns så mycket kunskap på det här forumet och vi skall vara rädda om våra travskribenter som delar med sig i travlandet.

Sköt om er nu så kommer det bli bra till slut.

M.v.h Spiken 64

Senast redigerad av Spiken64 den 2020-08-03 klockan 08:05.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 09:25   #52

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15183
Standard

Jag är har varit Sharps medlem en kort tid och sökte mig hit för att ta del av bra travtips och förhoppningsvis delge något oxå. Dessutom gillar jag att diskutera trav och travsport överhuvudtaget.
Och här finns ett stort travintresse och många duktiga analytiker. Men det överskuggas av att sidan blir en tävling om vem som vinner mest på spel. I min värld är travtipsen det mest intressanta och inlämnade spel var och ens egna beslut. Självklart är det intressant att kommentera lagda spel i efterhand men det kommer alltid misstankar om fejkade spel och bluffkvitton. Men jag bryr mig inte om fejkade vinster den som blir mest lurad är personen som bluffar.
I min värld lägger jag alltid spelen i sista stund. Stora som små och redovisa spel kvitton i efterhand känns ointressant. Sedan kan man ju alltid diskutera lagda spel i utan att för den skull spela Allan på ett lyckat spel. Vi som hållit på med trav och spel vet hur svårt det är och det finns inga genvägar utan mycket analysering av loppen och en stor portion tur är det som gäller.
Som sagt travtips är det som gäller i min värld och tävlan om vem som vinner mest och störst slutar bara med osämja och tjafs.

Mvh Efterhandaren.
Tirich (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 09:44   #53

Sharp$: 5139
Standard

Oj!

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Jag är har varit Sharps medlem en kort tid och sökte mig hit för att ta del av bra travtips och förhoppningsvis delge något oxå. Dessutom gillar jag att diskutera trav och travsport överhuvudtaget.
Och här finns ett stort travintresse och många duktiga analytiker. Men det överskuggas av att sidan blir en tävling om vem som vinner mest på spel. I min värld är travtipsen det mest intressanta och inlämnade spel var och ens egna beslut. Självklart är det intressant att kommentera lagda spel i efterhand men det kommer alltid misstankar om fejkade spel och bluffkvitton. Men jag bryr mig inte om fejkade vinster den som blir mest lurad är personen som bluffar.
I min värld lägger jag alltid spelen i sista stund. Stora som små och redovisa spel kvitton i efterhand känns ointressant. Sedan kan man ju alltid diskutera lagda spel i utan att för den skull spela Allan på ett lyckat spel. Vi som hållit på med trav och spel vet hur svårt det är och det finns inga genvägar utan mycket analysering av loppen och en stor portion tur är det som gäller.
Som sagt travtips är det som gäller i min värld och tävlan om vem som vinner mest och störst slutar bara med osämja och tjafs.

Mvh Efterhandaren.

Orkar inte seriöst kommentera ditt inlägg. Måste vara ett skämt. Har ju följt dig på Travpunkten i åratal under nicket Loke1 och en massa andra, t.ex. Rille som du har dialoger med just nu. Du pratar alltså med dig själv. Här på Sharps går du också under tre nick (Nr 1 är Efterhandaren), varav Liisa är komisk. Lena hette hon på TP. Och du går helt skamlöst ut här med att säga att du inte vill lägga ut bevis på dina ev. vinster. Samtidigt pågår här en diskussion om just några andra som levererar vinster utan bevis. 90% av oss seriösa Sharpare gör det. Se V86, slutsidorna igår på forumet för V86 för diskussionen där. Jag vill samtidigt säga att det är nästan sorgligt att se/förstå att du tillbringar din vakna tid med så mycket trav, dessutom parallellt på två sajter. Hur orkar du?
Skulle vilja att du tänker om, för trav kan du!! MVH
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 11:26   #54

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15183
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Orkar inte seriöst kommentera ditt inlägg. Måste vara ett skämt. Har ju följt dig på Travpunkten i åratal under nicket Loke1 och en massa andra, t.ex. Rille som du har dialoger med just nu. Du pratar alltså med dig själv. Här på Sharps går du också under tre nick (Nr 1 är Efterhandaren), varav Liisa är komisk. Lena hette hon på TP. Och du går helt skamlöst ut här med att säga att du inte vill lägga ut bevis på dina ev. vinster. Samtidigt pågår här en diskussion om just några andra som levererar vinster utan bevis. 90% av oss seriösa Sharpare gör det. Se V86, slutsidorna igår på forumet för V86 för diskussionen där. Jag vill samtidigt säga att det är nästan sorgligt att se/förstå att du tillbringar din vakna tid med så mycket trav, dessutom parallellt på två sajter. Hur orkar du?
Skulle vilja att du tänker om, för trav kan du!! MVH
Hej Valo.

Vår överenskommelse om att aldrig kommentera varandras inlägg från dispyten på TP är bruten och jag måste bara återigen försvara mig mot dina helt horribla fantasier. Och dina kommentarer är verkligen inte seriösa.
För femtielfte gången. Lyssna nu noga för detta verkar du fortfarande inte fattat.
Jag har aldrig använt olika nick och kommer aldrig att göra detta.
Försökte använda Loke 1 på Sharps men det godkändes inte därför blev det Efterhandaren. Tycker du ska be Liisa, Lena och Rille om ursäkt för dina märkliga fantasier. Det är sjukligt att fantisera om detta helt felaktiga påståenden.
Visst är jag aktiv både på TP och Sharps men det är väl ett fritt val och tycker du det är sorgligt så får du försöka ta den smällen.
Varför denna ilska och helt vansinniga tankar gällande mina inlägg ?
Psst har du slarvat bort 1177 numret ?

Ditt påhopp är ganska grovt och hoppas du fattar att du har trampat i klaveret ganska rejält. Återigen.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-07-30 klockan 11:42.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 21:55   #55

Sharp$: 712
Standard

Jag är INTE Liisa, men Lena på TP. Viss skillnad på hur jag uttrycker mig, om någon besvärar sig med att kolla.
Jag ger nästan aldrig några travtips någonstans, eftersom de aldrig går in då. Vi hade en gång en person, som skrev "forumets förbannelse", när han la ut tips, så sprack de nästan alltid. Jag lider av samma (van)föreställning.

I övrigt tycker jag att många här är duktiga, men sånt tjafsande behöver ingen - någonstans. Det skrev jag redan på TP-tiden, när det var mycket folk där.
Efterhandaren (+5)
plumpi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-01, 10:28   #56

Sharp$: 1627
Standard

"Vi hade en gång en person, som skrev "forumets förbannelse", när han la ut tips, så sprack de nästan alltid. Jag lider av samma (van)föreställning".

Låter som en bra taktik om man vill bli rik genom att boka hästen på Betfair.
Så lägg gärna ut fler "säkra vinnare..."
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-01, 11:00   #57
nh5

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 445
Standard

Ett av mina få inlägg här på sharps, då jag blivit biten rejält av trav sedan coronan kom och stoppade allt som hade att göra med fotboll och ishockey under ett tag.

Men måste säga att jag tycker det här forumet är riktigt bra, med något undantag för lite pajkastning ibland, men vilket forum har inte det? Är själv inte så brydd för att säga vad jag tycker och tänker, varken på forum eller "irl", så man får ju räkna med att få skit tillbaka om man säger nåt dumt. Alla är väl vuxna människor och måste kunna ta kritik och gliringar utan att bli som en 3-åring och gråta direkt om det blir något, ungefär så är mina tankar.
Tycker förövrigt att det hålls en väldigt god ton på det här forumet, sen är väl jag kanske naiv, vad vet jag?
Lazlo (+5), solkusten (+17)
nh5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td