Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-24, 23:02   #1

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Elitloppslördags-V75

V75-1:

Stoeliten

Bara en häst kvar från förra årets fält ( Mellby Free ) som nu gör årsdebut. Enormt frågetecken när det ska omsättas 150-200M.

Gillar Double Exposure och Sommar-Tessy mest. Med fri lejd till ledningen lär dock DE bli väldigt svårslagen till tråkig V75%. Den som kan häxa är Willow Pride med en finntjurig Mika.

V75-2

Don F. Zet fick iaf spår 8 och det öppnar åtminstone för en teoretisk möjlighet till favoritfall. Inte heller alla som håller formen efter en sån tömning som senast. Men den möter "inget alls" i en klassmässig jämförelse. Stort glapp till resten.

V75-3

Silverfinal där Very Kronos nog blir rätt klar favorit. Läget gör ändå att jag förmodligen garderar med de 1-6 och Vincero Gar.

V75-4

Diamantstofinal.

Lennartsson på Bergh-tränat är en vass komb. Bakspår på mellanvolten borde göra V75%en hyfsat intressant. ( Edit: Ja, jag menar alltså Indras Secret! ) Bakom finns ett helt gäng tänkbara ( såklart med stolopp ) vid gardering.

V75-5

Klass I-final där jag tycker Armour As och Van G. höjer sig lite över resten. Kommer 11+12 bli fortsatt överspelade även på lördag?

V75-6

Bronsfinal med ett gäng hästar som kommer att duga även i Silver framöver.

1-7 får räcka. Jag är inte alls säker på att vare sig 1 eller 6 fyller sitt staket på lördag.

V75-7

Harpers blir som alltid sevärt. Efter senaste segern blir nog Moni Viking rätt klar favorit. Men det är inte lätt att återupprepa prestationer som den senast. Den får inte hamna alltför långt efter från start om det ska gå att superspurta hem det här. Jag gillar mellanvolten i år.

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-05-24 klockan 23:44.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 23:33   #2

Kgrhs avatar

Reg.datum: maj 2020
Sharp$: 366
Standard

Intryck:
* Bronsfinalen ser nästan starkare ut än silverfinalen!
* Don Fanucci Zet lär ha toppchans trots spåret. För de som ska spela V75 är det nog att hoppas på att spåret gör att han inte blir så stor favorit som han borde bli. För egen del tror jag att det blir V5 denna gång med jackpotfri V75-omgång, men en understreckad DFZ kanske kan locka mig.
* Delar ovanstående analys att Moni Viking lär bli för stor favorit. Intressanta starter för Ivory di Quattro och Viking Brodde.
* Spelmässigt är kanske Stodivisionen det mest intressanta loppet. Ser ut som ett kvalitetsmässigt fint lopp också.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 15:06   #3

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Den knackigt travande startsnabba sprintern Betting Rebel, tas ut i Harpers???...undrar hur den evigt optimistiske tränaren/ägaren Micael Broberg tänker där(om han överhuvudtaget gör det?)...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 15:44   #4

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4185
Standard

Brukar inte den här Elitloppslördagen ge ruskigt betalt, eller är jag fel på det?
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 15:56   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Brukar inte den här Elitloppslördagen ge ruskigt betalt, eller är jag fel på det?
Det är väldigt olika det här och beror på vad du menar med "brukar".

Det har varit ett gäng flermiljonutdelningar genom åren. Den här finalomgången brukar det vara extra påställt från många håll och ibland har säkert publikens ljudnivå gjort en del favoriter överpeppade med galopper till följd.

Men utdelningar runt 20-50k inträffar de med. Även den här helgen.

Man ska även tänka på att det varit en JP-förstärkt omgång rätt så ofta. Så är det inte denna gång.
Gammal 2020-05-25, 16:34   #6

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

V75-1 Double Exposure tror jag är en vettig spik att börja med.

V75-2 Tänker nog försöka fälla Don Fanucci med i första hand Mr Marvelous, men också Velten Limelight, Gardiner Shaw och T.Rex Face.

V75-3 Prosperous och Wild Love är väldigt tidiga. Finns många med kapacitet där, men lite dunkel form.

V75-4 Dagens svåraste lopp. Jag kan i badkaret frammana scenarier som gör att alla kan vinna.

V75-5 Det låser man med Van Gogh och Armour.

V75-6 1, 2, 5, 6 klarar man sig långt med.

V75-7 Roligt lopp. 2, 3, 4, 8, 10, 13, 15 tycker jag höjer sig över de andra.

Nu återstår att hänga med i intervjuer, strykningar och spelets utveckling.
Gammal 2020-05-25, 18:19   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
V75-1 Double Exposure tror jag är en vettig spik att börja med.

V75-2 Tänker nog försöka fälla Don Fanucci med i första hand Mr Marvelous, men också Velten Limelight, Gardiner Shaw och T.Rex Face.

V75-3 Prosperous och Wild Love är väldigt tidiga. Finns många med kapacitet där, men lite dunkel form.

V75-4 Dagens svåraste lopp. Jag kan i badkaret frammana scenarier som gör att alla kan vinna.

V75-5 Det låser man med Van Gogh och Armour.

V75-6 1, 2, 5, 6 klarar man sig långt med.

V75-7 Roligt lopp. 2, 3, 4, 8, 10, 13, 15 tycker jag höjer sig över de andra.

Nu återstår att hänga med i intervjuer, strykningar och spelets utveckling.
Vore ju roligt att fälla DFZ, tyvärr finns väl ingen som vare sig kan eller vill svara denne...
Gammal 2020-05-25, 22:01   #8
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Det blir en massiv flerbong.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 02:23   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Vore ju roligt att fälla DFZ, tyvärr finns väl ingen som vare sig kan eller vill svara denne...

På 4 friska är det naturligtvis exakt så. Det enda som talar emot honom är maxprestationen senast.
Gammal 2020-05-26, 05:32   #10

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Pacific Face en härlig skräll Harpers för min del.
Gammal 2020-05-26, 09:14   #11

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Pacific Face en härlig skräll Harpers för min del.
Går aaaaldrig i det här gänget! Så nu har jag sagt det = vinner med 100 om det går som för mina övriga avslag senaste dagarna. Tengil Face mitt spelvärda streck i loppet.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2020-05-26 klockan 09:17.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 09:40   #12

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Bazire låter optimistisk inför Harpers med Ble du Gers. Hästen ska forceras till ledningen och dra hårt därifrån. Moni Viking är han inte rädd för och överlag låter det påställt.

Det lär dock kosta en del om han ska till ledningen och det är inte lätt att avancera framåt tidigt i sådana här stora fält på tusenmetersbana. Men om det blir den här taktiken kanske det räcker med ett lås på Ble du Gers och Moni Viking?
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 10:00   #13

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Moni Viking kan inte förlora Harpers - såg ni inte alla loppet denne gjorde senast? Hur skall denne kunna förlora med ryggar sista varvet?! Kommer vända ut och in på detta gäng, vilket är enklare än det han van mot senast... Han stod vidare 60 meter, nu 40... Gör han bara om hälften av det upploppet så blir det inte ens då hårt i mål. Okey, det var bättre tempo än på Lunden, men intrycken på kusarna går inte ens att jämföra, dessutom gick MV med full fart och spänst över mål - BDG, nut so much. Med detta sagt så får inte Goopens tappa så mycket från start som denne gjorde sist för då har han lagt ett tillägg till BDG och detta kan blir hårt, men inte ens då, omöjligt - så mycket bärttre är denne, i dag!

Moni Viking visade oxå att denne inte hade problem med att ta tilläggen på en hypersnabb sommarbana på Åby senast. En av helgens klaraste vinnare!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 10:08   #14

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38082
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Bazire låter optimistisk inför Harpers med Ble du Gers. Hästen ska forceras till ledningen och dra hårt därifrån. Moni Viking är han inte rädd för och överlag låter det påställt.

Det lär dock kosta en del om han ska till ledningen och det är inte lätt att avancera framåt tidigt i sådana här stora fält på tusenmetersbana. Men om det blir den här taktiken kanske det räcker med ett lås på Ble du Gers och Moni Viking?
Ble du Gers spikade jag förra gången och jag tror mycket på den igen. Det är ju Moni emot i första hand, men jag är sugen på att singla.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 10:40   #15

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Går aaaaldrig i det här gänget! Så nu har jag sagt det = vinner med 100 om det går som för mina övriga avslag senaste dagarna. Tengil Face mitt spelvärda streck i loppet.
Håller med. Är det någon Face häst som ska vinna så är det Tengil. Kan nog rekord sänka rejält och då ska tilläggen ner på 11-12 tider.
Men normalt ett tvåhästarslopp. Bazire är oförskämt optimistisk ang. Du Gers vinstchanser. Hästen var lite vinglig senast och Verbeeck är väl ingen höjdare i sulkyn längre. Men ger nog Moni Viking en match. Intressant taktiklopp från bakre volten.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 12:40   #16

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 1156
Standard

Vad är det för lopp Sir Henry P Hill gör senast? Tredjespår första varvet fram till dödens. Vinner åkandes på 12,1 full väg. Hur snabbt kan han springa över 3160? Känns långsökt men spännande.
Lazz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 13:37   #17

Standard

Citat:
Pacific står 20 meter bättre till mot Tengil Face det var 40 meter på Örebros International.Proppen som Pacific Face åkte på va inte rolig men bättre nu och slipper också Hard Times då dom stod på samma volt i Örebro.

Säkert fel ute men något jag tog med mig.Sen brukar väl Harpers Hannovers loppet bli skrällar i?
Gammal 2020-05-26, 15:29   #18

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5589
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
V75-1:

Stoeliten

Bara en häst kvar från förra årets fält ( Mellby Free ) som nu gör årsdebut. Enormt frågetecken när det ska omsättas 150-200M.

Gillar Double Exposure och Sommar-Tessy mest. Med fri lejd till ledningen lär dock DE bli väldigt svårslagen till tråkig V75%. Den som kan häxa är Willow Pride med en finntjurig Mika.

V75-2

Don F. Zet fick iaf spår 8 och det öppnar åtminstone för en teoretisk möjlighet till favoritfall. Inte heller alla som håller formen efter en sån tömning som senast. Men den möter "inget alls" i en klassmässig jämförelse. Stort glapp till resten.

V75-3

Silverfinal där Very Kronos nog blir rätt klar favorit. Läget gör ändå att jag förmodligen garderar med de 1-6 och Vincero Gar.

V75-4

Diamantstofinal.

Lennartsson på Bergh-tränat är en vass komb. Bakspår på mellanvolten borde göra V75%en hyfsat intressant. ( Edit: Ja, jag menar alltså Indras Secret! ) Bakom finns ett helt gäng tänkbara ( såklart med stolopp ) vid gardering.

V75-5

Klass I-final där jag tycker Armour As och Van G. höjer sig lite över resten. Kommer 11+12 bli fortsatt överspelade även på lördag?

V75-6

1-7 får räcka. Jag är inte alls säker på att vare sig 1 eller 6 fyller sitt staket på lördag.

V75-7

Harpers blir som alltid sevärt. Efter senaste segern blir nog Moni Viking rätt klar favorit. Men det är inte lätt att återupprepa prestationer som den senast. Den får inte hamna alltför långt efter från start om det ska gå att superspurta hem det här. Jag gillar mellanvolten i år.
I Love Paris är otroligt förbättrad om barfota runt om, måste absolut nämnas
bakom Rede'ns och Riordans kusar.
Protesgoran (+7)
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 17:59   #19

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3116
Standard

Kommer fortsätt slösa pengar på Pastor Power. Gick kanon i silverfinalen på Valla i början på februari. Går jämnt och bra mest hela tiden och senaste starten trodde jag den skulle knäppa Island Life, men den var bara bäst. Hoppas på bra ryggar inför slutvarvet, för den kan avsluta riktigt bra.
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 20:01   #20

Stekels avatar

Standard

Citat:
Pacific står 20 meter bättre till mot Tengil Face det var 40 meter på Örebros International.Proppen som Pacific Face åkte på va inte rolig men bättre nu och slipper också Hard Times då dom stod på samma volt i Örebro.

Säkert fel ute men något jag tog med mig.Sen brukar väl Harpers Hannovers loppet bli skrällar i?
Jo men det är barfota på Tengil nu. Och Pacific ser jag inte räcka hela vägen till vinst ändå, den skubbar på som tusan men har ingen speed och det krävs nog någonstans under vägen för att vinna Harpers. Jag tror som de flesta att hårdingarna där bak gör upp om det, både Björn och Jos har vunnit det här förut. Men Nurmos är "expert" på Harpers. Och Ludde har inget dåligt facit. Jag kör genomgången av historiken nu, får börja bakifrån med lördagens omgång när det är så kul sistalopp!

2011
3 på start, 9 på tillägg/2 på dubbla tillägg. Vinnaren Yellow Eden från mellanvolten, andraplats till mittvolten, trean i mål på start. Tid: 15,1. På varvet kvar, knapp seger.

2012: 7/3/5. Mellan (Winning Love), mellan, dubbla. 13,8. På varvet kvar och överlägsen om jag minns rätt.

2013: 1/10/3. Start (Nougat Ås), mellan, dubbla. 14,2. Spets och slut på denna och lätt vinst om jag minns rätt.

2014: 6/5/3. Mellan (Mellby Viking), start, mellan. 12,5. På varvet kvar, rygg en bit ensam sen. Överlägsen.

2015: 5/3/7. Dubbla (Indigious), dubbla, mellan. 13,4. På varvet kvar, rygg halva vägen och ensam resten. Lätt.

2016: 3/3/8. Dubbla (Bird Parker), dubbla, dubbla. 12,1. På varvet kvar, gick i ryggar i tredje resten. Knappt men säkert.

2017: 9/3/3. Dubbla (Sauveur), mellan, start. 12,0. På efter halva loppet, 2/3-spår med ryggar resten, överlägsen.

2018: 6/4/3. Start (Platon Face), dubbla, dubbla. 13,1. La bort 40 meter i starten, andraspår och klev på varvet kvar. Urstark!

2019: 6/4/5. Start (Eelis), dubbla, mellan. 13,1. Lätt seger från fjärde inner och maxklaff med lucka i sista sväng.

Förstavolten: 46: 3-1-2
Mellanvolten: 44: 3-4-3
Dubbla tillägg: 39: 3-4-4

Ganska jämnt mellan volternas chanser alltså. Men vi kan väl notera också att det är svårt att vinna på "smygare" som Eelis lyckades med ifjol. Det är nog helt enkelt för mycket som ska klaffa. Oftast kommer de bakifrån med fart sista varvet och drar fram varandra, samtidigt som någon där framme inte orkar med. Det blir inte så mycket luckor, och om det blir det ska man klå miljonärerna som kommer med fart. Inte många långskubbare som besitter den speeden. Av de andra vinnarna på start stod den ena ensam där framme, och den andra höjde sig osannolikt många snäpp på barfotabalansen.

Jag överger nog Tengil trots form och barfotan, det är inte bara att köra till ledningen hursomhelst. Och det är extremt ovanligt att de går och gör en "Platon". Säger istället att vinnaren står på tillägg. Blir preliminärt streck på alla dessa, förutom Pacific som inte är speedig nog och Hard Times som står 20 meter för dåligt till för att räcka helt enkelt.

Henry var helvetiskt fin senast när han pissade på dem efter att ha blivit hängande i tredje och styrt på till dödens efter ett varv. Klart mest streckintressant ihop med Gareth Boko. Den har ju också fixat gå låg 12-tid på Vincennes och är bättre än raden. 9,10,12,13,15

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2020-05-26 klockan 20:05.
Gammal 2020-05-26, 21:41   #21

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 664
Standard

hopparkolgini garanti...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!
jyzyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 21:42   #22

Standard

synd på en som kan vinna elitloppet! örk! spela ej den!!!!
Gammal 2020-05-26, 21:43   #23

Standard

jultomtar!
Gammal 2020-05-26, 21:45   #24

Standard

sätter rubbet... han felar m .. take won deo
Gammal 2020-05-27, 10:01   #25

Standard

Citat:

Testar BdG till 8ggr på Unibet...som du skrev: - Han var jättebra i Danmark och det är klart att jag var nöjd med den prestationen. Han blir bättre och bättre för varje start han gör och hävdar sig i all konkurrens. Vi satsar allt här och Blé du Gers ska till ledning för att köras hårt. Vi har tro på honom. Efter starten i Danmark åkte hästen till Norge och Frode Hamre, en person som jag litar blint på. Jag har inga nyheter därifrån, men det är väl i och för sig en bra nyhet i sig. Frode är ett riktigt proffs och jag tycker om att jobba med honom. Tanken är att hästen ska vara kvar där till åtminstone Oslo Grand Prix, vi kommer att diskutera upplägget närmare med ägarna och stall Hamre efter loppen. Jag känner inte till alla konkurrenter i loppet, men Moni Viking känner jag till och den är jag inte rädd för. Han kommer att tävla barfota runt om istället för barfota bak, men fortsatt i Customs Chrono-vagn vilken jag använt på alla mina hästar under vintern med bra resultat. Gällande huvudlag är det upp till Hamre och Jos i värmning, säger Jean-Michel Bazire...och säger man åt Jos att köra, så lär han göra det, sen är frågan om det håller hela vägen...kan bli ett Harpers med rejäl färg...
Gammal 2020-05-27, 10:21   #26

Standard

Citat:
Testar BdG till 8ggr på Unibet...som du skrev: - Han var jättebra i Danmark och det är klart att jag var nöjd med den prestationen. Han blir bättre och bättre för varje start han gör och hävdar sig i all konkurrens. Vi satsar allt här och Blé du Gers ska till ledning för att köras hårt. Vi har tro på honom. Efter starten i Danmark åkte hästen till Norge och Frode Hamre, en person som jag litar blint på. Jag har inga nyheter därifrån, men det är väl i och för sig en bra nyhet i sig. Frode är ett riktigt proffs och jag tycker om att jobba med honom. Tanken är att hästen ska vara kvar där till åtminstone Oslo Grand Prix, vi kommer att diskutera upplägget närmare med ägarna och stall Hamre efter loppen. Jag känner inte till alla konkurrenter i loppet, men Moni Viking känner jag till och den är jag inte rädd för. Han kommer att tävla barfota runt om istället för barfota bak, men fortsatt i Customs Chrono-vagn vilken jag använt på alla mina hästar under vintern med bra resultat. Gällande huvudlag är det upp till Hamre och Jos i värmning, säger Jean-Michel Bazire...och säger man åt Jos att köra, så lär han göra det, sen är frågan om det håller hela vägen...kan bli ett Harpers med rejäl färg...

Vilken fjant, denne Bazire är - "inte rädd för Moni Viking", en demon som kommer käka upp honom som en liten baguette över upploppet...

Gammal 2020-05-27, 11:47   #27

Standard

Kan nog bli ganska bra spelvärde på Very Kronos(fn 29%), finns så många andra bättre(?) spikförslag så folk har råd att gardera honom...segerchansen lär ligga runt 50%...
Gammal 2020-05-27, 12:14   #28

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 3910
Standard

Segerchansen jämställer du den procenten till att han sköter sig

Citat:
Kan nog bli ganska bra spelvärde på Very Kronos(fn 29%), finns så många andra bättre(?) spikförslag så folk har råd att gardera honom...segerchansen lär ligga runt 50%...
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:37   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Segerchansen jämställer du den procenten till att han sköter sig
60% chans att han sköter sig, subtraherat med 10% för oförutsedda händelser(sulkyhaverier, covid-19 etc.)...
Gammal 2020-05-27, 22:31   #30

Standard

Citat:
Helt klart en topphäst och han ska ha bra chans även från dödens.
Gammal 2020-05-27, 22:35   #31

Standard

Jag kladdade lite innan spårlottningen och lade till lite rader efteråt.

DOUBLE EXPOSURE VS TESSY D’ETE

Supermärren som Daniel tror hade haft god chans att placera sig topp tre i Elitloppet, då är det väl klart att hon vinner det här? Jag tror på toppchans då hon maler ned de flesta ston i världen. Vi minns hur hon plockade ned gul kusks Peace of Mind för två år sedan och hon är knappast sämre för dagen. Då segrade hon på 1.09,6 från utvändigt ledaren! Nu fick hon toppspår och har de värsta konkurrenterna utvändigt om sig.

Normalt sett har ovanstående toppchans, men jag kan bara inte lämna Tessy d’Ete utanför kupongen. Riordan presenterade märren i fin författning vid segern på Örebro och hon var precis så bra som jag trodde. Spiken satt som en smäck den gången och även om det är stor chans att tåget har gått gällande henne så blir hon fortfarande lågt streckad sett till kapacitet. Hästen hänger med i höga farter och har samtidigt modet att kliva förbi hästar över upploppet. Det är klart tuffare mostånd nu, men hästen bör rimligtvis vara ännu bättre till den här starten och då är hon värd ett streck.

DON FANUCCI ZET

Daniel Redén var inte långt ifrån att inkassera ytterligare en storloppsseger till sitt redan framgångsrika stall när Don Fanucci Zet förde kommandot över upploppsrakan i Kungapokalen. Men Aetos Kronos hade mest krafter kvar den sista biten och det är få hästar som klarar av att ta emot den i spurten. Det blev istället en stark andraplacering och det här verkar vara något extra till häst. Normalt sett hårdnar motståndet den här helgen, men denne går ner flera klasser då han fortfarande är berättigad att starta i den lägsta klassen. Från början var det en straffspark utan målvakt, men efter spårlottningen får man väl anse att det är en gubbe i målet. Kihlström är dock säker från elva meter och rätt herre att luta sig emot.

SEISMIC WAVE

Publiken på Örebrotravet var förväntansfulla när Nurmos 08-travare skulle göra debut på svensk mark. De behövde inte heller känna någon besvikelse efter loppet, hästen vann komfortabelt före Concrete Dee och utstrålade klass. Därefter har Explosive Matter-sonen fortsatt utvecklas och av insatserna att döma har vi knappast sett botten i femåringen. Det är långt kvar av säsongen och det är svårt att se in i framtiden, men detta är en av Nurmos bästa femåringar och han har uttryckt stora ord om jänkaren. Därför är det ingen utopi att vi kanske kan få se honom i Jubileumspokalen i höst, samt även i större lopp kommande år om allt vill säg väl. Det är dock långt dit och först ska bronsfinalen avverkas, men jag tror att han har en god segerchans då det här är en av få i fältet som verkligen är redo att klättra vidare i klasserna på allvar.

VINCERO’ GAR VS VERY KRONOS

Den italienska SJ’s Photo-avkomman, med samma moder som Shadow Gar, har flyttat till Lökene Gård efter lite trubbel för Gocciadoro. I debuten blev han, som jag befarade, över från start och detta avgjorde loppet då han hade massor av krafter kvar i rygg på segraren Maze Runner. Hästen hade innan den starten varit framgångsrik på Vincennes under vintern och det råder inga tvivel om att det rör sig om en stark individ. Nu ska han åter ut i finalerna under elitloppshelgen, men i år är det silver istället för brons. Förra året åkte han som bekant dit på linjen mot högkapabla Bucks To Burn, där bägge hästarna passerade linjen på respektingivande 1.11,6.

I den andra ringhörnan står Svante Båths läskigt välstammade ögonsten Very Kronos. Lite vila från tävlingsbanan bekom honom inte senast, då han avslutade runt 10/800 utvändigt Religious, passerandes mållinjen med god spänst. Lovorden var inte nådiga efter loppet och Erik är övertygad om att det här är en häst som kan göra sig gällande i de större loppen. Jag är beredd att instämma och i den kommande silverfinalen ska han ses som den bästa hästen. Vincero’ Gar må också vara väldigt stark och han har en ganska rejäl speed. Rent teknikmässigt är han dock inte på samma nivå som Very Kronos och har man redan lite problem med kurvtekniken kan det lätt kännas som att Varenne är på utsidan om han ska försöka svara Båths häst. Det lär dock bli så att han får göra jobbet utvändigt efter spårlottningen.

BLE DU GERS VS MONI VIKING

Harper Hanovers upplaga ser ganska intressant ut och hästarna som står längst bak i ledet är inga trötta gulddivisionare. Den numare hos Frode Hamre uppstallade Ble du Gers är mest rutinerad av dessa och kommer närmast från en seger i stayerloppet på ”Lunden”. Hästen har besegrat Cleangame och övriga elithästar nere i grodlandet och förtjänar att tas med stor respekt då även formkurvan ska vara på uppåtgående. Bazire låter oförskämt nöjd inför uppgiften och tror på god segerchans. Det låter som att taktiken är att hästen ska köras offensivt tidigt i loppet och helst forceras till ledningen. Han släpper sällan konkurrenter förbi sig, men det finns en topphäst med en ruggig avslutning som blir tuff att hålla undan för.

Moni Viking kommer att bli favorit i årets upplaga och det är befogat. Han såg helläcker ut senast och även om man kan diskutera konkurrenterna får man gå på intrycket. Han var nere i väldigt låga tider för distansen och det sade bara pang när ”Börje” gav honom full marschorder. Hästen har alltid varit bra, men har nu verkligen tagit ett kliv till. Maharajah-sonen passar utmärkt i händerna på Björn Goop, som är en mästare när han får kasta loss i de här loppen och får han lifta med i rätt ryggar blir han livsfarlig i Harpers 2020.
Basse (+10), abborre (+10), exlee (+10), Gotland (+10), SO (+12), sigh (+10)
Gammal 2020-05-27, 23:50   #32

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Roliga lopp såklart denna helgen. Tycker dock det luktar låg utdelning med flera starka favoriter och färre utländska inslag än det brukar vara.
1: Stark favorit och risk den släpps till ledning. Tycker Hevin Boko är värst emot. Tessy är bra men jag förstår inte riktigt hur den ska vinna. Och Mellby Free i årsdebut med skor känns inte särskilt het.
2: Känns som DFZ spelar i en egen division här. Enda riktiga motbudet är väl 1 som vinner för det mesta och är svår att sätta in i loppet. Och kanske Västerbo Pokerface som ju kan vara riktigt bra, såg lovande ut senast.
3: Här blir det svårare. Är Very Kronos som senast så vinner den väl hur det än blir kört. Men är ju ojämn. Klart öppet bakom. Vincero Gar såg mkt laddad ut senast och är nog första motbudet. Hur bra är eg. Coogan? Slår Man at Work när den för en gångs skull inte blir så betrodd. Wlld Love kan allt ibland och åker med vid gardering.
4: Lite lurigt lopp även om Karamel och Indra's känns bäst. Bättre värde på Indra's som ju brukar vinna om felfri. Millie M verkar på gång men lurigt läge. Sharp Dream står mkt bra inne. Anthara Bi kanske kan flyga fram och ta spets? Loppets rysare är Shutter Island tycker jag.
5: Stark favoritduo även här. Victory's club är en luring och kanske även Lennart med Björn när den äntligen fått ett framspår. Strong Heartbeat är bra men Westholm från spår 12 känn inte så hett. Då är Valiant Dream mer intressant bfro.
6: Häftigt lopp. De bästa hästarna har framspår. Kan Seismic Wave öppna? Lutar väl annars år Vikens HY i spets efter en bit. Då blir den svårslagen. Giant shadow är en vinnarhäst och Nero M bfro känns streckvärd till låg procent. Borde räcka långt med dessa normalt. Skrällen är väl 12 som de varnar för och som ska gå bfro.
7: Här pratas det mest om 13 och 15. Jag vill dock ha fler streck. Läser att 13 ska köras offensivt men vad gör Bazire om Viking Brodde redan körts fram? Vikingen är npg faktiskt mitt förstastreck. Och hur bra är Atik DL utan skor och Cobbys Nana md ÖK igen från bra spår. Vill nog även ha med Gareth Boko som ju är en kanon när den är bra.

Ska det bli ngn utdelning att tala om krävs nog skräll i avd 4,5 och/eller 7.

Senast redigerad av tvablaa den 2020-05-28 klockan 00:08.
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 07:41   #33

Sharp$: 4326
Standard

Citat:
Jag kladdade lite innan spårlottningen och lade till lite rader efteråt.

DOUBLE EXPOSURE VS TESSY D’ETE

Supermärren som Daniel tror hade haft god chans att placera sig topp tre i Elitloppet, då är det väl klart att hon vinner det här? Jag tror på toppchans då hon maler ned de flesta ston i världen. Vi minns hur hon plockade ned gul kusks Peace of Mind för två år sedan och hon är knappast sämre för dagen. Då segrade hon på 1.09,6 från utvändigt ledaren! Nu fick hon toppspår och har de värsta konkurrenterna utvändigt om sig.

Normalt sett har ovanstående toppchans, men jag kan bara inte lämna Tessy d’Ete utanför kupongen. Riordan presenterade märren i fin författning vid segern på Örebro och hon var precis så bra som jag trodde. Spiken satt som en smäck den gången och även om det är stor chans att tåget har gått gällande henne så blir hon fortfarande lågt streckad sett till kapacitet. Hästen hänger med i höga farter och har samtidigt modet att kliva förbi hästar över upploppet. Det är klart tuffare mostånd nu, men hästen bör rimligtvis vara ännu bättre till den här starten och då är hon värd ett streck.

DON FANUCCI ZET

Daniel Redén var inte långt ifrån att inkassera ytterligare en storloppsseger till sitt redan framgångsrika stall när Don Fanucci Zet förde kommandot över upploppsrakan i Kungapokalen. Men Aetos Kronos hade mest krafter kvar den sista biten och det är få hästar som klarar av att ta emot den i spurten. Det blev istället en stark andraplacering och det här verkar vara något extra till häst. Normalt sett hårdnar motståndet den här helgen, men denne går ner flera klasser då han fortfarande är berättigad att starta i den lägsta klassen. Från början var det en straffspark utan målvakt, men efter spårlottningen får man väl anse att det är en gubbe i målet. Kihlström är dock säker från elva meter och rätt herre att luta sig emot.

SEISMIC WAVE

Publiken på Örebrotravet var förväntansfulla när Nurmos 08-travare skulle göra debut på svensk mark. De behövde inte heller känna någon besvikelse efter loppet, hästen vann komfortabelt före Concrete Dee och utstrålade klass. Därefter har Explosive Matter-sonen fortsatt utvecklas och av insatserna att döma har vi knappast sett botten i femåringen. Det är långt kvar av säsongen och det är svårt att se in i framtiden, men detta är en av Nurmos bästa femåringar och han har uttryckt stora ord om jänkaren. Därför är det ingen utopi att vi kanske kan få se honom i Jubileumspokalen i höst, samt även i större lopp kommande år om allt vill säg väl. Det är dock långt dit och först ska bronsfinalen avverkas, men jag tror att han har en god segerchans då det här är en av få i fältet som verkligen är redo att klättra vidare i klasserna på allvar.

VINCERO’ GAR VS VERY KRONOS

Den italienska SJ’s Photo-avkomman, med samma moder som Shadow Gar, har flyttat till Lökene Gård efter lite trubbel för Gocciadoro. I debuten blev han, som jag befarade, över från start och detta avgjorde loppet då han hade massor av krafter kvar i rygg på segraren Maze Runner. Hästen hade innan den starten varit framgångsrik på Vincennes under vintern och det råder inga tvivel om att det rör sig om en stark individ. Nu ska han åter ut i finalerna under elitloppshelgen, men i år är det silver istället för brons. Förra året åkte han som bekant dit på linjen mot högkapabla Bucks To Burn, där bägge hästarna passerade linjen på respektingivande 1.11,6.

I den andra ringhörnan står Svante Båths läskigt välstammade ögonsten Very Kronos. Lite vila från tävlingsbanan bekom honom inte senast, då han avslutade runt 10/800 utvändigt Religious, passerandes mållinjen med god spänst. Lovorden var inte nådiga efter loppet och Erik är övertygad om att det här är en häst som kan göra sig gällande i de större loppen. Jag är beredd att instämma och i den kommande silverfinalen ska han ses som den bästa hästen. Vincero’ Gar må också vara väldigt stark och han har en ganska rejäl speed. Rent teknikmässigt är han dock inte på samma nivå som Very Kronos och har man redan lite problem med kurvtekniken kan det lätt kännas som att Varenne är på utsidan om han ska försöka svara Båths häst. Det lär dock bli så att han får göra jobbet utvändigt efter spårlottningen.

BLE DU GERS VS MONI VIKING

Harper Hanovers upplaga ser ganska intressant ut och hästarna som står längst bak i ledet är inga trötta gulddivisionare. Den numare hos Frode Hamre uppstallade Ble du Gers är mest rutinerad av dessa och kommer närmast från en seger i stayerloppet på ”Lunden”. Hästen har besegrat Cleangame och övriga elithästar nere i grodlandet och förtjänar att tas med stor respekt då även formkurvan ska vara på uppåtgående. Bazire låter oförskämt nöjd inför uppgiften och tror på god segerchans. Det låter som att taktiken är att hästen ska köras offensivt tidigt i loppet och helst forceras till ledningen. Han släpper sällan konkurrenter förbi sig, men det finns en topphäst med en ruggig avslutning som blir tuff att hålla undan för.

Moni Viking kommer att bli favorit i årets upplaga och det är befogat. Han såg helläcker ut senast och även om man kan diskutera konkurrenterna får man gå på intrycket. Han var nere i väldigt låga tider för distansen och det sade bara pang när ”Börje” gav honom full marschorder. Hästen har alltid varit bra, men har nu verkligen tagit ett kliv till. Maharajah-sonen passar utmärkt i händerna på Björn Goop, som är en mästare när han får kasta loss i de här loppen och får han lifta med i rätt ryggar blir han livsfarlig i Harpers 2020.

Mycket bra skrivet
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 08:13   #34

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 747
Standard

Spikar 3* Örjan i 1,2,6.

Tror Örjan och BG vinner samtliga lopp utom i 5:e
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 11:30   #35

Stekels avatar

Standard

Bara jag som tycker det är sjukt att Double Exposure är större favorit än Don Fanucci? Kan övriga klass 2-hästar i det där loppet ens drömma om att stava till 11-tider?

Gotland (+5)
Gammal 2020-05-28, 14:27   #36

Standard

Shutter Island är struken.
Gammal 2020-05-28, 15:36   #37

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av orroz Visa inlägg
Shutter Island är struken.
Bakspår på tillägg med diffus form, så det var inte en helt oväntad strykning. Rent statistiskt blir det något lite lättare för andra de andra längst bak att komma till nu, men vi talar väldigt lite fördel när den första stryks. Om ytterligare en eller två hästar däremot blir strukna kommer det att innebära en rätt ordentlig fördel för dem som startar längst bak.
Gammal 2020-05-28, 17:15   #38

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4185
Standard

Citat:
Det är väldigt olika det här och beror på vad du menar med "brukar".

Det har varit ett gäng flermiljonutdelningar genom åren. Den här finalomgången brukar det vara extra påställt från många håll och ibland har säkert publikens ljudnivå gjort en del favoriter överpeppade med galopper till följd.

Men utdelningar runt 20-50k inträffar de med. Även den här helgen.

Man ska även tänka på att det varit en JP-förstärkt omgång rätt så ofta. Så är det inte denna gång.
Råkade läsa på ett ställe att de senaste 7 åren har det varit miljonutdelning 4 gånger.
O av de senaste 5 åren har de bara vunnit en favorit i 4 av dessa år.
Så kanske, kanske igen.
Men får hålla med om att det ser inte speciellt svårlöst ut i år.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 17:43   #39

midcapkings avatar

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1815
Standard

Ranken börjar falla på plats! Vill ni vara med och hänga på Twitch under lördag så är det Zohn som gäller, jag startar runt lunch och förhoppningsvis får jag besök av @strappa71 via länk i uppsnacket!?

Bild/Rank: https://imgur.com/a/EkfTakz

Stay safe!

/ Nichlas
midcapking är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 18:44   #40

Standard

Lämnade in. Suttit och gått igenom listorna i ett par dagar och sade slutligen fuck it. Nu kommer det väl någon konstig strykning och sabbar allt.
1:4
2:8
3:6
4:2,6,8,10,14. Westholm kör äntligen den hästen han tjatat sig blå i ansiktet på. Dags att leverera tack
5:1,2,5,6,11,12 - 11/12 är ju lite chansning men va fan de har ju varit massiva favoriter på v75 och trav är trav. 2an varnade Ludde för.
6:1,2,3,6,7 låst med nyckeln kastad i havet.
7:2,3,13,15 . Tror det står mellan 13 eller 15. 7 och 10 får nog inte komma förbi 2 eller 3.
SO (+5)
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 21:59   #41

midcapkings avatar

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1815
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BACKMAN Visa inlägg
Lämnade in. Suttit och gått igenom listorna i ett par dagar och sade slutligen fuck it. Nu kommer det väl någon konstig strykning och sabbar allt.
1:4
2:8
3:6
4:2,6,8,10,14. Westholm kör äntligen den hästen han tjatat sig blå i ansiktet på. Dags att leverera tack
5:1,2,5,6,11,12 - 11/12 är ju lite chansning men va fan de har ju varit massiva favoriter på v75 och trav är trav. 2an varnade Ludde för.
6:1,2,3,6,7 låst med nyckeln kastad i havet.
7:2,3,13,15 . Tror det står mellan 13 eller 15. 7 och 10 får nog inte komma förbi 2 eller 3.
Hej!

Vill absolut inte förstöra din stämning, men vet du att statistiskt sedan V75 började för typ 20 år sedan vinner bara de 2 största favoriterna 1/6 i samma omgång! Dvs man spricker sjukt ofta men när han har rätt blir utdelningen därefter.

God kväll favoriter
midcapking är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 22:21   #42

Kgrhs avatar

Standard

Har du någon källa på den siffran? Jag hade snarare trott att den ligger någonstans mellan 1/5 och 1/4. Men visst är många favoriter överspelade. Alla är det dock inte.
Viroid (+5)
Gammal 2020-05-29, 07:29   #43

Standard

Antar att de favvisarna inte kördes av Örjan under en elitloppshelg? Mannen är ju en maskin. Erik med Kronos är ju lite av en chansspik men jag chansspikar gärna Erik med Very Kronos.
Gammal 2020-05-29, 09:43   #44

Shooters avatar

Standard

1) Double Exposure till ledningen och sen är loppet över. Tessy verkar inte vara någon sprinter och tappar nog för mycket i starten. Mellby Free står illa till bakom vingen. Vid gardering hade jag tagit med Hevin Boko och Vivacious Allie.

2) Ytterligare en toppchans för Örjan. Don Fanucci Zet vinner om det inte häxar för mycket från spåret. Velten Limelight vet jag inte om den kan hålla upp ledningen, men i så fall kan det blir intressant. Mr Marvelous och Gardner Shaw vid gardering av dessa två.

3) Very Kronos är inte att lita på och möter ett ganska bra gäng. Garderas upp.

4) Karamel Hill löpte upp till förväntningarna på henne förra gången och blir naturlig favorit igen. Hon kanske är överlägsen här, men jag hoppas på en rejäl skräll.

5) Armour AS eller Van Gogh Z.S. är frågan. Det verkar som att Berghs häst är snabbare iväg och når den spets så blir det match, men från början hade jag tänkt spika Armour. Behöver dock inte bestämma något förrän i morgon, vilket gäller samtliga lopp.

6) Vikens High Yield är på snabb väg genom klasserna. Seismic Wave håller upp ledningen. Tredje häst är Giant Shadow som kan få loppet. Tycker man ska komma rätt långt på dessa, men spikar jag Armour eller så, så kan jag lägga på fler streck och det finns ju ett gäng outsiders.

7) Harpers känns som dagens clou. Här är jag som jag tidigare skrev inne på att spika Ble du Gers. Visst finns det motbud i favoriten Moni Viking, Viking Brodde, Vaduz Wise AS, Ivory di Quattro och kanske skrällarna Hard Times och Gareth Boko, men man behöver hitta något drag att gå på och det här kan bli intressant med balansförändringar etc.
Gammal 2020-05-29, 09:57   #45

Shooters avatar

Standard

Ett alternativ för mig är att singla Sharp Dream och lägga på hästar i andra lopp, då Diamantstoets final annars är det lopp där jag har flest streck för närvarande.
Gammal 2020-05-29, 11:36   #46

Stekels avatar

Standard

Tyckte jag hittade ett rätt fint knippe förhandslir idag!

I Love Paris vinn 35,00 (b365)
Gardner Shaw vinn 9,50 (b365)
Man At Work vinn 14,25 (svs)
Anthara Bi vinn 9,00 (b365)
Ble Du Gers vinn 8,50 (b365)

Gammal 2020-05-29, 11:49   #47

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Tyckte jag hittade ett rätt fint knippe förhandslir idag!

I Love Paris vinn 35,00 (b365)
Gardner Shaw vinn 9,50 (b365)
Man At Work vinn 14,25 (svs)
Anthara Bi vinn 9,00 (b365)
Ble Du Gers vinn 8,50 (b365)
Instämmer helt på både I Love Paris samt Ble Du Gers!

47.00 i odds hos Unibet på I Love Paris dock!

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2020-05-29 klockan 11:52.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 11:57   #48

Standard

Anthara Bi har jag som första häst så den var ju verkligen trevliga odds på , Ble Du gers 2andra rankad så också mycket bra (iof så vet jag inte riktigt hur Goop ska förlora men trav är trav). Tror inte på Paris, hade Goop själv kört den kanske men Gardner Shaw kan vara en kul skräll. Ni såg ju hur Örjan sabbade med Coogan från spår 8 (iof så kunde detta varit avsiktligt).
Gammal 2020-05-29, 12:00   #49

Standard

Citat:
Anthara Bi har jag som första häst så den var ju verkligen trevliga odds på , Ble Du gers 2andra rankad så också mycket bra (iof så vet jag inte riktigt hur Goop ska förlora men trav är trav). Tror inte på Paris, hade Goop själv kört den kanske men Gardner Shaw kan vara en kul skräll. Ni såg ju hur Örjan sabbade med Coogan från spår 8 (iof så kunde detta varit avsiktligt).
Skoryck och Uffe med form till 47.00 är högt! Visst, i går var det kanske inte så tufft motstånd för Uffe men likväl sex segrar varav fyra inom V64!

Gammal 2020-05-29, 12:35   #50

Standard

Uffe är stabil och alla vet vad han går för men han har gjort det så länge att vi vet vad vi får med Uffe. Han är en sämre kusk än Björn Goop. Han kan vinna 4 lopp på en v64 för att nästa dag bränna 3 favoriter. Hans vinnstprocent ändras inte så mycket från år till år. På en skala 0-10 så rankar jag Uffe en 8a kanske 10a på kallblod. Goop är en klar 10a (en av 3 inom det svenska travet).
AmaerildeRimfrost (+1)
Gammal 2020-05-29, 17:52   #51

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50510
Standard

Daniel Berglund V75 Solvalla lördag 30 Maj på Service Plays
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 18:34   #52

Standard

Jens Sjödèn V75 Solvalla lördag 30 Maj på Service Plays
jeeboy (+5), Staketkusken (+5)
Gammal 2020-05-29, 22:01   #53

Standard

Fredagsfunderingar ?

Går Very Kronos felfritt ? Nja vingelläge och är en varannan gångshäst.

Står Seismic Wave emot Vikens High Yield ? Tja kanske och bäddar för Zap Di Girifalco.

Går Ivory Di Quattro felfritt från spår 2 i volt ? Hm isåfall kan det vara en stänkare.

Är Nero Maximus skrällduglig ? Tja kanske.

Står Vaduz Wise As distansen ? Tja jag vet faktiskt inte men såg läcker ut senast.

Vad tror sakkunskapen på Sharps ?

Psst morgondagens troliga kuskvinnare : 3 Goop, 2 Örjan, 1 Jepson, 1 Lennartsson.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-05-29 klockan 22:47.
Gammal 2020-05-29, 23:33   #54

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5142
Standard

11-tid

Citat:
Bara jag som tycker det är sjukt att Double Exposure är större favorit än Don Fanucci? Kan övriga klass 2-hästar i det där loppet ens drömma om att stava till 11-tider?
Jo, 11,5 är naturligtvis bra men märk väl, satte den tiden då loppet blev kört som ett 11-lopp med en hel drös hästar på 11-tider. Man kan lika gärna titta på hästar som verkar på väg "uppåt" typ Gardner Shaw som är en sådan. F.ö. lite varning från B. Goop på just den (som han själv vann med och väl noterade hur bra den var?). Lås för mig med "din" (som har spår 8 - icke att förglömma och på en ursnabb bana förmodligen). Lycka till!
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 23:37   #55

Standard

Oj

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Jo, 11,5 är naturligtvis bra men märk väl, satte den tiden då loppet blev kört som ett 11-lopp med en hel drös hästar på 11-tider. Man kan lika gärna titta på hästar som verkar på väg "uppåt" typ Gardner Shaw som är en sådan. F.ö. lite varning från B. Goop på just den (som han själv vann med och väl noterade hur bra den var?). Lås för mig med "din" (som har spår 8 - icke att förglömma och på en ursnabb bana förmodligen). Lycka till!
Ser plötsligt att du tänker lira vinnare på Gardner Shaw. Rätt tänkt!! Jag har den som rakethäst.
SakanAA (+5)
Gammal 2020-05-29, 23:54   #56

Standard

Citat:
Ser plötsligt att du tänker lira vinnare på Gardner Shaw. Rätt tänkt!! Jag har den som rakethäst.
Har man inga kompisar får man prata med sig själv

valo (+5)
Gammal 2020-05-30, 00:35   #57

Stekels avatar

Standard

Ja det blev ett lir på Gardner som gardering även om jag spikar Fanucci. 52% som det står nu är för lågt, tror 60% också är för lågt.

Gammal 2020-05-30, 01:16   #58

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4374
Standard

Läste som omväxling på Travnet. Blir chockad över missinformationen som sprids.
Mattias Ludvigsson påstår följande:
"14 Indra’s Secret är oerhört bra i längre lopp och hon har övertygat för Bergh vid alla segrar. Nu är det bakspår på 2140 meter och hon har faktiskt inte vunnit över annat än 2640 meter och uppåt och det är risk att hon inte hinner med."

Hon har vid flertalet ggr vunnit över grunddistansen 2140, såväl med auto- som voltstart. Även seger i ett 1640 volt.

Är syftet att få spelare att avstå att spela hästen för att få upp spelvärdet för egen vinning? Jävligt osnyggt i sånt fall!
mr_stylez (+5), gertove65 (+10)
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 01:21   #59

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Anthara Bi 10 ggr nu på bet365, otroligt hur det oddset kan stiga..

Sitter ju i spets efter 300 m kanske med Jeppson från springspår och sen ska den slås.. sparat på låg 13tid senast.. vem utom stallkamraten kan slå den om den går säg 12,8?

Man får tacka och ta emot
Gammal 2020-05-30, 01:30   #60

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Har man inga kompisar får man prata med sig själv
Rimfrost
Tror du missade att det var Stekels förhandslir Valo syftade på,
där Gardner Shaw var en tangeringspunkt vad gäller
vinnarlir för båda medlemmarna.

Favoritspelare som ständigt springer på samma boll i flock,
är lika intressant som att se målarfärg torka.

Roar mig ibland att leta efter vad Valo sett i lopparkivet som gör
att han tar ställning för en kantboll ljusår från kollektivets följa John.

Snabbt inser man att Valo grundligt har gjort sin läxa i arkivet och
att hans spelstrategi är att vinna pengar före att ha många rätt
när utdelningen blir kass på 7 rätt.

Valo är helt enkelt en grymt bra tipster, med vittring på stora pengar,
all heder till honom.

Jajjan
Gotland (+5)
Gammal 2020-05-30, 04:57   #61

Standard

Hanna Olofssons häst leker man inte bort från spår 1.Oj så lågt rankad den är.

Gör jobbet O.J.A led runt om.
Gammal 2020-05-30, 07:49   #62
fri

Sharp$: 1454
Standard

Känns inte så bra att sitta framför datorn istället för att hänga utanför grindarna.
Doften av nyregnad asfalt, spänningen som hänger i luften, förväntan, öliga andedräkter, tisslandet och tasslandet.

I love the smell of Elitloppsnapalm in the morning!

Man kanske kan ta fram doftgranen Elitloppet, givetvis i formen av en häst.
- En Expressen och en Elitloppsnapalm, jag tar en Copiad. Förresten ta en Varennare också. Kan vara bra till kvällsfikat.
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 08:30   #63

Standard

Goop

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Anthara Bi 10 ggr nu på bet365, otroligt hur det oddset kan stiga..

Sitter ju i spets efter 300 m kanske med Jeppson från springspår och sen ska den slås.. sparat på låg 13tid senast.. vem utom stallkamraten kan slå den om den går säg 12,8?

Man får tacka och ta emot
Tyckte Goop lät försiktigt mystisk omkring den... Se upp kan man säga!
Gammal 2020-05-30, 08:46   #64

Standard

Mina raketer idag: Unique Juni - Anthara Bi - Giant Shadow. Nu väntar man på kommentarer på den förstnämnda...(det är den som ska fixa degen har jag tänkt - vill också ha minst 7ggr på GS)
Gammal 2020-05-30, 08:57   #65
fri

Sharp$: 1454
Standard

Tänkte platsköra med I Love Paris, Rackham och Ble De Gers till 60 ggr. Och några varianter med dessa inblandade.

Finns det något ställe där man kan se när någon lägger in stora bets på ATG, typ när någon lägger t.ex. 20 000 vinnare på häst x?
Gammal 2020-05-30, 09:26   #66

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Läste som omväxling på Travnet. Blir chockad över missinformationen som sprids.
Mattias Ludvigsson påstår följande:
"14 Indra’s Secret är oerhört bra i längre lopp och hon har övertygat för Bergh vid alla segrar. Nu är det bakspår på 2140 meter och hon har faktiskt inte vunnit över annat än 2640 meter och uppåt och det är risk att hon inte hinner med."

Hon har vid flertalet ggr vunnit över grunddistansen 2140, såväl med auto- som voltstart. Även seger i ett 1640 volt.

Är syftet att få spelare att avstå att spela hästen för att få upp spelvärdet för egen vinning? Jävligt osnyggt i sånt fall!
Alla förstår ju att det är från när Bergh tränade den!

Gammal 2020-05-30, 09:27   #67

Sharp$: 7694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Tänkte platsköra med I Love Paris, Rackham och Ble De Gers till 60 ggr. Och några varianter med dessa inblandade.

Finns det något ställe där man kan se när någon lägger in stora bets på ATG, typ när någon lägger t.ex. 20 000 vinnare på häst x?
Bli medlem hos https://spelatrav.se/

Finns massor av info där.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 09:30   #68

Standard

Indiras hade säkert varit med i Harpers om hon inte tjänat för mycket. Skulle gjort som Adrian med Tengil och avsiktligt kommit 2a någon gång för att klara gränsen (för att stå där framme). Tror fortfarande att han gjorde det senast.
Gammal 2020-05-30, 09:42   #69

evetons avatar

Standard

Citat:
Alla förstår ju att det är från när Bergh tränade den!
Nej. Förstår att det går att försvara så, men nej.
Gammal 2020-05-30, 10:05   #70

Standard

Nja...

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Rimfrost
Tror du missade att det var Stekels förhandslir Valo syftade på,
där Gardner Shaw var en tangeringspunkt vad gäller
vinnarlir för båda medlemmarna.

Favoritspelare som ständigt springer på samma boll i flock,
är lika intressant som att se målarfärg torka.

Roar mig ibland att leta efter vad Valo sett i lopparkivet som gör
att han tar ställning för en kantboll ljusår från kollektivets följa John.

Snabbt inser man att Valo grundligt har gjort sin läxa i arkivet och
att hans spelstrategi är att vinna pengar före att ha många rätt
när utdelningen blir kass på 7 rätt.

Valo är helt enkelt en grymt bra tipster, med vittring på stora pengar,
all heder till honom.

Jajjan
Tackar för detta men nu tog du nog i lite väl mycket Jajjan...är just nu i mindre bra flyt men håller min strategi ÖVER TID (ni har väl märkt det "nya" pop-
uttrycket som sattes igång av Tegnell tror jag?) Lycka till i dagens favorit-
omgång (?). Goop, Örjan i varje lopp kan kanske löna sig?
Gammal 2020-05-30, 10:12   #71

Standard

Hevin boko & Randemar Rd är strukna nu.
Gammal 2020-05-30, 10:13   #72

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Mina raketer idag: Unique Juni - Anthara Bi - Giant Shadow. Nu väntar man på kommentarer på den förstnämnda...(det är den som ska fixa degen har jag tänkt - vill också ha minst 7ggr på GS)

Den är otroligt lågt streckad ja, från att vara favorit senast som "alla" trodde på.. det krävs ju att Double exposure är sjuk lr inte tävlar på topp för att den ska vinna, men den kan ju såklart likväl vinna som ngn annan i fältet bakom den stora favoriten! Kul streck vid gardering!

Anthara håller jag med om som du förstår, i avd 6 tror jag mer på Goops andrahäst trots spår 12!
Lycka till idag!
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 10:16   #73

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Hevin boko & Randemar Rd är strukna nu.
Då får Tessy d´ete spår 5 1640 auto..... tusan då borde man nästan ta med den bara på det faktumet haha, mycket mycket bättre än spår 6 iaf statistiskt sett i kortloppen.. ngt att tänka på.. otroligt bra sist och 7 ggr mindre streckad än favoriten... Blir kanske en dubbling nu då i avd 1..
Gammal 2020-05-30, 10:53   #74

Standard

Man förstår ju vilka tankar Riordan har om Tessy d’Ete när det ändå finns lite tro på att det ska gå att plocka ned Double Exposure från dödens. När de två bästa hästarna sitter där framme över korta häcken, med toppkuskar, bör det stå mellan dessa. Men I Love Paris som några nämnt är för mig tredjehästen. Hon kan hänga med i tuffa tempon och ändå ha en polett kvar när upploppet nalkas.

Edit: Fast nu hörde jag att Paris hade stått över lite jobb så det är ju lite tveksamt. Tar nog ändå med den och Mellby Free bakom storfräsarna.

Senast redigerad av Piraten den 2020-05-30 klockan 10:59.
Gammal 2020-05-30, 10:54   #75

Sharp$: 1262
Standard

Har köpt andel av Gotland och gjort en egen på 1200 rader.

Lopp 1 nr 4,6 (7-3) Dubblade efter Hevin Bokos strykning.
Lopp 2 spik på nr 8 Don Fanucci Zet (1-4).
Lopp 3 nr 2,5,6,11.(1-4). rysare Men At Work.
Lopp 4 nr 2,5,6,10,14.(7-8). rysare Waiting Hill Hall med Ken Ecce!
Lopp 5 nr 1,2,5,6,10(11-8). rysare Victory Club och Valiant Dream.
Lopp 6 nr 1,3,6(7-2) rysare Nero Maximus.
Lopp 7 nr 13,15(3-4) Dagens bästa lås!

Lycka till mot 7 rätt allihopa!
Gotland (+5)
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 11:06   #76

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Odds på när ATG kraschar idag:

12-13:00 88.00
13-14 33.00
14-14.30 8.75
14.30-15.00 2.4
15.00-15.30 2.1
15.30-16.00 2.75

att ATG ligger nere 16.00 1.000000000001

tar dock inga spel på detta.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 11:18   #77

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1958
Standard

1 Seismic Wave
"Han är mycket snabb ut vilket han visade i Örebro när han tog spets från spår åtta bakom bilen. Men han går lika bra både i ryggar som i ledningen. Läget är perfekt och jag måste vara optimist. Barfota runt om och jänkarvagn igen. Huvudlaget bestäms efter värmningen. Det är vår bästa chans på V75."

vilket lopp??

"- 6 Tessy d’Ete (V75-1) var jag imponerad av senast även om jag innan loppet fått höra av ägaren att det var det svagaste motståndet som hon hade mött på två år. Hon ska duga nu också men problemet är att det inte är lätt att gå ut under elitloppshelgen från spår sex över kort distans. Det är tufft att gå i dödens mot vanliga hästar men mot den här typen av motstånd är det väldigt svårt att vinna mot någon annan som får ett smyglopp bakom. Jag blir inte chockad om hon vinner men Armour As har en bättre chans. Jag kommer att matcha henne mot ston i år och förmodligen kommer hon att gå till avel nästa år. Ägaren kommer att vara jättenöjd om hon tjänar en miljon på svenska banor i år. Jag tycker att det finns goda förutsättningar till det, säger Reijo Liljendahl"

Senast redigerad av pelleplutt den 2020-05-30 klockan 11:21.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 11:42   #78

Shooters avatar

Standard

Hevin Boko hade jag plats på till 2,57 och så stryker de den.
Gammal 2020-05-30, 11:44   #79

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1331
Standard

G`day racinglovers!
Dagens efterhandare(Lämnade in på lunchen i Torsdags och glömde bort den ...kom på att jag spelade idag och tittade..
V4
Inlämnat: 2020-05-28, 12:17
Halmstad
Torsdag 2020-05-28
Start: 12:20
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 6, 9, 11 (7, 12)
2: 5, 8 (1, 9)
3: 1, 4, 5 (10, 2)
4: 1, 2, 3 (12, 9)

5x2x3x3 = 90 rader.
90 x 1 x 2,00 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.

4 rätt: 1 x 24 939 kr Vinst!
Utbetalt: 24 939,00 kr
Rättningskod: HQG STS YAY!

Om dagens V75:a som tråden handlar om så har jag börjat analysera..Visst..risk för låg utdelning med många starka favoriter.Men , många väldigt bra hästar med väldigt låg streck% ..Med lite knas på vägen så halkar det in hästar som ligger under 5% som tidigare varit favoriter på V75 ..Kan vara intressant..Kommer lira ett Baratrav sys. med garderingar för vissa storfavvar idag (lira för favoritomg.inget för mig)
Kommer chansa i V75:1 där om favven har en sämre dag/galopperar är vidöppet där 0,X%re är tänkbara..Och vinner favoriten så får jag in en A-häst.
Lycka till Peeps!
Mvh,
L
Gammal 2020-05-30, 11:45   #80

Standard

Denna var ytterst sur att åka på - hoppas spiken i sista också bränner...

Spill levert.
Avd Markeringer

1 1, 4, 5, 6, 7, 8
2 6 Can Tab* (NO)
3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9
4 1, 2, 5, 6, 8, 9
5 6 No Soup For You* (NO)

252 rekker à kr 1 + bongavgift kr 5,00
Totalt kr 257,00

Senast redigerad av Fulsprit den 2020-05-30 klockan 11:47.
Gammal 2020-05-30, 11:55   #81

Sharp$: 5061
Standard

Såhär lirar jag.
Försöker fälla inledande favoriter, DE har faktiskt galopperat förut kan göra det igen, möter bra motstånd och tror att I Love paris och Tessy kan ha chans. Kanske att 1 svarar lite eller stökar itll det åtminstone för DE och då är ILP och TD givna.
I andra tror jag inte på 8 då han tidigare från spår 8 vart sämre eller ja, inte vunnit då. finns bra chans att fälla denna.
Spikarna behöver man inte skriva något om de bara är liksom. Sos på båda troligen.
Det är väl i Avd4 som jag skulle vilja ha alla med typ men chansar på dessa 4 de får räcka.
Lycka till alla.
Vinner båda favosarna med stallkörningsörjan i de inledande avdelningarna så kör jag V5 med samma spikar men målar på i V5-2 då med typ alla. Lägger till någon mer kanske i sista oxå.

Avd1: 3,4,6
Avd2: 1,2,4,6,7,8,11
Avd3: 2,5,6,10,11
Avd4: 6,8,10,14
Avd5: Spik 5 ARMOUR AS
Avd6: Spik 1 SEISMIC WAVE
Avd7: 12,13,15
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 11:58   #82

Standard

Stormvarning för Sandsjöns Enzo om det skulle bli överljudsfart, där framme - avslutar ALLTID vasst och är värd en seger. Nedstruken till spår 10 är också ett lillpluss...

Santorini (+5)
Gammal 2020-05-30, 11:58   #83

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17844
Standard

@Lazze
Du borde uppsöka läkare, lämnar in lappen 3 minuter innan första loppet går men glömmer av att du har spelat

Men riktigt fin lapp, grattis!

ATG har jag ju stängt av mig ifrån en månad med lämnade in en fyrling på SvS att följa idag och i morgon! Inga skrällar med på den kupongen men tyckte oddsen var helt ok.

8 Don Fanucci Zet (1,69)

15 Moni Viking (2,43)

8 Ecurie D. (2,65)

4 Hell Bent for Am (2,44)

Total odds 26,55 Insats 28 kr Möjlig vinst 743 kr.

Sen har jag 100 kr sen tidigare på att Attraversiamo vinner Elitloppet + 40 kr på Earl Simon...

Lycka till allihopa denna fina helg och hoppas vi får se många fina prestationer av högklassiga hästar!
AmaerildeRimfrost (+1)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 11:58   #84

Standard

Gjorde en V4 med för v4n på solvalla är kul

1:1,2,5,8 förstår inte varför Staro Kostaskjorta inte är favorit. Vinnarspel på den. Men vill ju inte åka i första.
2:1,2,7,8
3: 11 Halta Lotta- slutar att gå emot. Hon har en jävla skalle trots blindheten.
4:2,3,6,9,12 Verbeek!
Gammal 2020-05-30, 12:08   #85

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Denna var ytterst sur att åka på - hoppas spiken i sista också bränner...

Spill levert.
Avd Markeringer

1 1, 4, 5, 6, 7, 8
2 6 Can Tab* (NO)
3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9
4 1, 2, 5, 6, 8, 9
5 6 No Soup For You* (NO)

252 rekker à kr 1 + bongavgift kr 5,00
Totalt kr 257,00

Vet inte om jag skall skratta, eller gråta - en sak är säker; be inte om ting, för de slår oftast in... Spelad vinnare på No Souf For You, då denne stod i såpass bra odds - åkte dit på målfoto, precis som jag bad om när jag rykte på V5...

AmaerildeRimfrost (+5)
Gammal 2020-05-30, 12:12   #86

Shooters avatar

Standard

Lämnar in en tidig V4:a på Solvalla så jag kan koncentrera mig på V75.

V4
Inlämnat: 2020-05-30, 12:12
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Start: 14:30
Kostnad: 84,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 M.T.Insider (5, 1)
2: 8 Galileo Am (1, 7)
3: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11 (9, 1)
4: 2, 3, 4, 6, 9, 12 (1, 7)

1x1x7x6 = 42 rader.
42 x 1 x 2,00 kr = 84,00 kr.
Totalt: 84,00 kr.
Rättningskod: CRK PTP NQJ
Gammal 2020-05-30, 12:34   #87

Shooters avatar

Standard

Millie Millionaire struken.
Gammal 2020-05-30, 13:15   #88

Kgrhs avatar

Standard

Kör V5 idag, men Don Fanucci Zet ser ut som en ganska bra spik på V75 med nuvarande insatsprocent.
Gammal 2020-05-30, 13:44   #89

Standard

Citat:
Hanna Olofssons häst leker man inte bort från spår 1.Oj så lågt rankad den är.

Gör jobbet O.J.A led runt om.
Det här är nog omgångens kanske bästa drag, gå gärna in och titta på loppet när Karamel Hill och GLA möttes från lika start på Umåker 18/4. 20 meter före nu och fick "starta" det förra ca30 meter efter...mmm...hoppas bara att dom inte börjar gasta i studion...
Gammal 2020-05-30, 13:54   #90

Standard

Citat:
Det här är nog omgångens kanske bästa drag, gå gärna in och titta på loppet när Karamel Hill och GLA möttes från lika start på Umåker 18/4. 20 meter före nu och fick "starta" det förra ca30 meter efter...mmm...hoppas bara att dom inte börjar gasta i studion...
Absolut. Håller med i grunden men den startade ju inte 30 meter bakom senast, visst, den tog några galopphopp i starten men medan Björn lägger kraft för att komma framåt lägger sig Hanna lugn näst sist i andraspår. De krafterna kunde användas på slutet även om det blev soppatorsk men den gjorde ett fantastiskt sista halvvarv långt ute i spåren. Men nu 20 meter före istället för som senast på samma start!

Gammal 2020-05-30, 14:02   #91

Standard

Citat:
Absolut. Håller med i grunden men den startade ju inte 30 meter bakom senast, visst, den tog några galopphopp i starten men medan Björn lägger kraft för att komma framåt lägger sig Hanna lugn näst sist i andraspår. De krafterna kunde användas på slutet även om det blev soppatorsk men den gjorde ett fantastiskt sista halvvarv långt ute i spåren. Men nu 20 meter före istället för som senast på samma start!
Jo, går inte att räkna riktigt som jag gjorde, men ändå något åt det hållet ...dessutom gick första varvet rätt långsamt(runt 17), GLAs prestation blir inte sämre av det...
AmaerildeRimfrost (+1)
Gammal 2020-05-30, 14:12   #92

Standard

Värmer upp med en V4:a!

V4
Inlämnat: 2020-05-30, 14:11
Johan Salomonssons andelsspel
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 6, 8 (5, 9)
2: 1, 2, 6, 7, 8 (9, 4)
3: 4, 11 (2, 7)
4: 2, 4, 6, 8, 9 (3, 1)

4x5x2x5 = 200 rader.
200 x 1 x 2,00 kr = 400,00 kr.
Totalt: 400,00 kr.
Min kostnad: 400,00 kr x 10/50 = 80,00 kr
Rättningskod: GXC NTV VWB

Gammal 2020-05-30, 14:27   #93

mr_stylezs avatar

Standard

Börjar väl med en liten v4

V4
Inlämnat: 2020-05-30, 14:22
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 8 (5, 3)
2: 8, 9 (1, 7)
3: 9, 11 (2, 7)
4: 2, 11, 12 (4, 9)

2x2x2x3 = 24 rader.
24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Gammal 2020-05-30, 14:27   #94

Standard

MT Insider går väl som vanligt inte att slå?!?...
Gammal 2020-05-30, 14:28   #95

Standard

Har lir på både Target Kronos och Star Costaschorta...
Gammal 2020-05-30, 14:30   #96

Stekels avatar

Standard

Kul med speedrace! Insider tar väl hem det som vanligt, experten!

Avd
2: 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9 (5, 3)
3: 1, 2, 3, 6, 7, 11 (4, 9)
4: 3, 4, 6 (2, 9)

1x7x6x3 = 126 rader.

Gammal 2020-05-30, 14:30   #97

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V4
Inlämnat: 2020-05-30, 14:29
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 5, 8 (2, 6)
2: 8 Galileo Am (1, 4)
3: 2, 7, 11 (4, 9)
4: 1, 4, 6, 9, 12 (2, 3)

4x1x3x5 = 60 rader.
60 x 1 x 2,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: JQF WTQ ZPK
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 14:32   #98

Standard

Citat:
Kul med speedrace! Insider tar väl hem det som vanligt, experten!

Avd
2: 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9 (5, 3)
3: 1, 2, 3, 6, 7, 11 (4, 9)
4: 3, 4, 6 (2, 9)

1x7x6x3 = 126 rader.
J Dotcom såg sjukt jävla imponerande ut. Risken är att han blir av med spets men tror den kan komma tillbaka utvändigt!

Gammal 2020-05-30, 14:34   #99

Stekels avatar

Standard

Nyckeln i första V75 om Mika släpper eller inte. Mellan raderna låter det ändå som släpp. Svarar han kommer den nog inte till mål. Låser med härdade Tessy och eventuellt även Paris.

mikaels (+5)
Gammal 2020-05-30, 14:43   #100

Standard

Sjukt att man bara spikade och inte spelade till 3,35...man vet vem hästen är, men på något sätt bedömer man honom utifrån längre distanser...
Gammal 2020-05-30, 14:44   #101

Standard

Förra veckan utdelade systemet 500 kr, dvs nettoförlust 1000 kr. Här kommer veckans.

V75
Inlämnat: 2020-05-30, 14:42
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Start: 16:20
Kostnad: 1 440,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Double Exposure (6, 1)
2: 1, 6, 8 (4, 3)
3: 1, 2, 3, 6, 11 (5, 4)
4: 6, 8, 10, 14 (5, 1)
5: 1, 5, 6 (12, 10)
6: 1, 2, 6, 12 (3, 4)
7: 2, 10, 13, 15 (7, 12)

1x3x5x4x3x4x4 = 2880 rader.
2880 x 1 x 0,50 kr = 1 440,00 kr.
Totalt: 1 440,00 kr.
Rättningskod: MWL ZTN ZPB
Gammal 2020-05-30, 14:47   #102

Standard

Där hade man fel!!!
Gammal 2020-05-30, 14:50   #103

Standard

Jo, man vet att vinnaren är startsnabb...men inte i närheten av MTI...nu vet man bättre...
Gammal 2020-05-30, 14:52   #104

evetons avatar

Standard

Härligt! Bara hoppas på att favoriterna fortsätter falla...
AmaerildeRimfrost (+1)
Gammal 2020-05-30, 15:03   #105

Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-30, 15:01
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Double Exposure (6, 7)
2: 8 Don Fanucci Zet (1, 6)
3: 2, 6 (11, 3)
4: 6, 8 (14, 10)
5: 5 Armour As (6, 1)
6: 1, 2, 6 (12, 3)
7: 15 Moni Viking (2, 10)

1x1x2x2x1x3x1 = 12 rader.
12 x 50 x 0,50 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: GSC NTV WPG
Gammal 2020-05-30, 15:06   #106

Sharp$: 6590
Standard

Dagens försök efter analys från en klipps längst ut i havet på västkusten:
1: 4 (A) 6,7
2: 8 (A) 7,1
3: 6,2
4: 14,1 (A) 6,8,10,13,2,4,3
5: Van Gogh ZS
6: Seismic Wave
7: 10,4 (A) 15,12,13

Drog typ lott i spikloppen som känns som tvåhästarslopp. Går på att Van Gogh är äldre och har bättre lutning på resultatraden samt att Seismic tar spets och Vikens isf lär få dödens.

Minst 2 A-hästar

Lycka till allihop
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 15:08   #107

Standard

Härligt! Där är andra favoriten bortplockad på V4! Kom igen nu och sätt den!

Gammal 2020-05-30, 15:09   #108

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9240
Standard

Det finns ingen toppkusk som är så dålig på att köra bakifrån som Klantio, tur att man lärt sig det genom åren. Läge att som vanligt se över hans styrningar resten av helgen med betrodda hästar från bakspår.
TOBYTYKE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 15:11   #109

Shooters avatar

Standard

Perfekt bana idag och svårt att ta något från kön om de kör ihjäl sig där framme.
Gammal 2020-05-30, 15:16   #110

Sharp$: 1014
Standard

Kör ett matematiskt system idag och hinner redovisa för en gångs skull.
Lycka till allihop !

V75
Inlämnat: 2020-05-30, 15:09
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 540,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 5, 6, 7 (9, 8)
2: 8 Don Fanucci Zet (2, 7)
3: 2, 6, 11 (2, 3)
4: 1, 6, 10 (8, 15)
5: 5 Armour As (12, 2)
6: 1, 2, 3, 5, 6, 12 (3, 8)
7: 2, 3, 13, 15 (10, 7)

5x1x3x3x1x6x4 = 1080 rader.
1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr.
Totalt: 540,00 kr.

Såg nyss att det blev lite knas med reserverna pga att jag gjorde ändringar i systemet men glömde justera reserverna efter det. Kommer säkerligen att påverka negativt på något sätt för mig, man har ju varit med förr..hehe

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2020-05-30 klockan 15:49.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 15:18   #111

Standard

Citat:
Härligt! Bara hoppas på att favoriterna fortsätter falla...
Förbered dig mentalt, för att det snart inte kommer att fortsätta...
eveton (+1)
Gammal 2020-05-30, 15:20   #112

evetons avatar

Standard

Går för lite odds på LD där jag tror att Dante hittar till spets med 5 Victory Lee

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2020-05-30, 15:14
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Start: 15:30
Kostnad: 150,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 6
2: 5 Victory Lee

3 x 50,00 kr = 150,00 kr.
Totalt: 150,00 kr.
Rättningskod: HXC WTN WPF
Gammal 2020-05-30, 15:23   #113

Standard

Trycker in maxinsatsen(5000) på svs, på Very Kronos till 2,72...ett solklart överodds!...
Gammal 2020-05-30, 15:29   #114

Standard

Citat:
Trycker in maxinsatsen(5000) på svs, på Very Kronos till 2,72...ett solklart överodds!...
Whoops. 50 % galopprisk säger Båten.
Gammal 2020-05-30, 15:29   #115

Shooters avatar

Standard

TVILLING
Inlämnat: 2020-05-30, 15:20
Solvalla Lopp 3
Lördag 2020-05-30
Start: 15:30
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
4, 6, 7, 11
Utgångshästar
1 Au Revoire Font

4 x 10,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: MNC TTR TPM
Gammal 2020-05-30, 15:30   #116

Reg.datum: jun 2016
Sharp$: 708
Standard

V75-1 A:4 B:7
V75-2 A:8 B:2, 4, 6
V75-3 A:1, 2, 6 B:3, 4, 5, 8, 11
V75-4 10 ANTHARA BI
V75-5 A:5 B:6
V75-6 1, 6
V75-7 A:13, 15 B:2, 4

Minst 3 av 5 A, 184 kr.

Så här testar jag att spela idag. Hade egentligen velat ha med fler roliga motbud (Gorgeous LA, And Stitch mfl) även i fjärde men var tvungen att chansspika mig ur problemen någonstans, jag är trots allt en småspelare . Tycker det låter lovande på Anthara Bi och den känns underspelad, därav så chansar jag med spik där.

Lycka till alla!
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 15:32   #117

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Whoops. 50 % galopprisk säger Båten.
Jo, så var det tidigare...och kanske är forttfarande, men 33% o 2,72 är definitivt spelvärde...
Gammal 2020-05-30, 15:33   #118

Standard

HEJA BJÖRN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gammal 2020-05-30, 15:33   #119

Shooters avatar

Standard

Italienskan var inget snabb ut.
Gammal 2020-05-30, 15:34   #120

Standard

Det går så jäkla fort så det går inte att ta något, ingen överraskning men ändå...
Gammal 2020-05-30, 15:38   #121

Standard

Peter Andesson rapporterar att GS kommer att försöka svara ut DFZ, hoppas och tror att det slår igenom...då får vi en bra spik och ev. ett kanonodds som vinnare, självklart på DFZ...vi får si...
Gammal 2020-05-30, 15:39   #122

Standard

Hmm, får nog göra ett extra systsem på V75 - det verkar vara en sådan dag där ingen kommer vinna från sämre än andra ytter och bakåt...
Gammal 2020-05-30, 15:43   #123

Standard

Spill levert.
Avd Markeringer

1 4, 6
2 1, 4, 6, 8
3 2, 4, 5
4 1 Gorgeous L.A.
5 5 Armour As* (IT)
6 1, 2, 6, 11
7 2, 3, 6, 9, 10, 13, 15

672 rekker à kr 0,50 + bongavgift kr 5,00
Totalt kr 341,00
Santorini (+5)
Gammal 2020-05-30, 15:57   #124

evetons avatar

Standard

3:e in var inte särskilt smart val...
Gammal 2020-05-30, 15:57   #125

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10883
Standard

1or och 6or kommer man nog långt på idag
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 15:58   #126

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 2068
Standard

Borde vara bra chans på spikarna, tre topphästar gör upp i tredje, sedan hoppas jag på lite skrällar i övrigt. Dock stor chans till låg utdelning...

V75
Inlämnat: 2020-05-30, 15:56
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 1 176,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
3: 2, 6, 11 (3, 1)
4: 1, 5, 6, 8 (14, 10)
5: 5, 9, 10, 12 (6, 1)
6: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 12 (4, 5)
7: 2, 3, 4, 7, 10, 13, 15 (12, 6)

1x1x3x4x4x7x7 = 2352 rader.
2352 x 1 x 0,50 kr = 1 176,00 kr.
Totalt: 1 176,00 kr.
Rättningskod: LPD XTS ZZH
rotagg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 16:00   #127

Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-30, 16:00
Johan Salomonssons andelsspel
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 756,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Double Exposure (1, 7)
2: 8 Don Fanucci Zet (6, 4)
3: 1, 2, 4, 5 (6, 11)
4: 1, 4, 5, 8, 10, 14 (13, 3)
5: 5 Armour As (6, 12)
6: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 11, 12 (4, 9)
7: 2, 3, 4, 7, 12, 13, 15 (6, 5)

1x1x4x6x1x9x7 = 1512 rader.
1512 x 1 x 0,50 kr = 756,00 kr.
Totalt: 756,00 kr.
Min kostnad: 756,00 kr x 10/50 = 151,20 kr
Rättningskod: MZL TTW QZH

Gammal 2020-05-30, 16:00   #128

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Mitt andelspel till idag

V75
Inlämnat: 2020-05-30, 15:56
SharpsBasse Jackpots andelsspel
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 2 520,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6, 10 (3, 1)
2: 1, 3, 4, 6, 7, 8, 12 (9, 2)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11 (9, 10)
4: 1, 4, 5, 6, 10 (14, 8)
5: 5 Armour As (6, 12)
6: 1, 2, 4, 5, 6, 12 (7, 3)
7: 10 Viking Brodde (13, 15)

3x7x8x5x1x6x1 = 5040 rader.
5040 x 1 x 0,50 kr = 2 520,00 kr.
Totalt: 2 520,00 kr.

Lycka till!
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 16:02   #129

Shooters avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-30, 15:37
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 337,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 1, 4, 6, 7, 8 (9, 3)
3: 1, 2, 4, 6, 11 (3, 5)
4: 1, 2, 4, 5, 6, 8, 10, 13, 14 (3, 11)
5: 1, 5, 6 (12, 2)
6: 1 Seismic Wave (6, 2)
7: 13 Ble du Gers (15, 2)

1x5x5x9x3x1x1 = 675 rader.
675 x 1 x 0,50 kr = 337,50 kr.
Totalt: 337,50 kr.
Rättningskod: BQH NTS VZM
Gammal 2020-05-30, 16:02   #130

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1949
Standard

Har stängt ned mitt konto ett tag så det blir inget spel i dag. Men såhär hade jag spelat i dag om jag hade kunnat.

Avd 1: 4 Double Exposure
Avd 2: 8 Don Fanucci Zet
Avd 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11.
Avd 4: 1, 5, 6, 8, 10, 11, 13, 14.
Avd 5: 1, 5, 6, 11, 12.
Avd 6: 6 Vikens High Yield
Avd 7: 2, 12, 13, 15.

Hade kostat 720 kronor.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 16:04   #131

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5355
Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-30, 16:01
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 2 203,74 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 3, 6, 8 (1, 4)
3: 1, 2, 3, 6, 7, 11 (5, 4)
4: 1, 4, 5, 6, 8, 10, 14 (2, 13)
5: 2, 5, 6 (1, 12)
6: 1 Seismic Wave (6, 2)
7: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15 (15, 14)

1x3x6x7x3x1x11 = 4158 rader.
4158 x 1 x 0,50 kr = 2 079,00 kr.

----------------------------------------------

V5
Inlämnat: 2020-05-30, 15:55
andelsspel
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Start: 17:05
Kostnad: 504,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 6 (7, 11)
2: 1, 4, 5, 6, 8, 10, 13, 14 (2, 7)
3: 2, 5, 6 (1, 12)
4: 1 Seismic Wave (6, 2)
5: 2, 4, 7, 10, 12, 13, 15 (3, 9)

3x8x3x1x7 = 504 rader.
504 x 1 x 1,00 kr = 504,00 kr.
Totalt: 504,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 16:04   #132

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1368
Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-30, 09:32
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6 (7, 1)
2: 1, 6, 7, 8 (3, 4)
3: 2, 6, 11 (4, 1)
4: 6 Karamel Hill (1, 10)
5: 6 Van Gogh Z.S. (5, 2)
6: 1, 6 (12, 3)
7: 2, 7, 10, 13, 15 (12, 4)

2x4x3x1x1x2x5 = 240 rader.
240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.

V75
Inlämnat: 2020-05-30, 09:32
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 1, 6, 7, 8 (3, 4)
3: 2, 6, 11 (4, 1)
4: 1, 10, 14 (8, 15)
5: 6 Van Gogh Z.S. (5, 2)
6: 1, 6 (12, 3)
7: 2, 7, 10, 13, 15 (12, 4)

1x4x3x3x1x2x5 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.

Nu kör vi och håller tummarna
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 16:04   #133

Standard

Gorgerous LA fortfarande bara 6%, gör den om prestationen senast, så går den näppeligen att slå...för den våghalsige så är den en spik, men givetvis inte stenklar...
Gammal 2020-05-30, 16:04   #134

Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-30, 16:03
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
3: 1, 2, 3, 6, 7, 11 (5, 4)
4: 1, 2, 5, 6, 8, 10, 13, 14 (4, 11)
5: 1, 2, 5, 6 (12, 10)
6: 1, 2, 6 (12, 3)
7: 15 Moni Viking (2, 10)

1x1x6x8x4x3x1 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: JZJ PTT SZC
Gammal 2020-05-30, 16:06   #135

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Har stängt ned mitt konto ett tag så det blir inget spel i dag. Men såhär hade jag spelat i dag om jag hade kunnat.

Avd 1: 4 Double Exposure
Avd 2: 8 Don Fanucci Zet
Avd 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11.
Avd 4: 1, 5, 6, 8, 10, 11, 13, 14.
Avd 5: 1, 5, 6, 11, 12.
Avd 6: 6 Vikens High Yield
Avd 7: 2, 12, 13, 15.

Hade kostat 720 kronor.

Gör inte så är du snäll och det säger jag av all välmening - vad med om du sätter slika rader och det ger tio miljoner? Du kommer vara knäckt en lång tid framöver. Är det värt denna ångest? Hoppas verkligen inte du sätter den, hehe!

AmaerildeRimfrost (+11)
Gammal 2020-05-30, 16:06   #136

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1331
Standard

RADEN:
https://baraweb.se/pic?code=wO953KGT264af
Gammal 2020-05-30, 16:07   #137

Standard

Citat:
Gorgerous LA fortfarande bara 6%, gör den om prestationen senast, så går den näppeligen att slå...för den våghalsige så är den en spik, men givetvis inte stenklar...

Här har du en våghalsig djävel...

Gammal 2020-05-30, 16:09   #138

Standard

Citat:
Gör inte så är du snäll och det säger jag av all välmening - vad med om du sätter slika rader och det ger tio miljoner? Du kommer vara knäckt en lång tid framöver. Är det värt denna ångest? Hoppas verkligen inte du sätter den, hehe!

Äsch! Pengar är inte allt. Njuter av bra hästsport istället.
Fulsprit (+10)
Gammal 2020-05-30, 16:14   #139

evetons avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-30, 16:13
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 6 (7, 1)
2: 6, 8 (1, 4)
3: 2 Prosperous (6, 11)
4: 1, 5, 6 (14, 10)
5: 1, 5 (6, 12)
6: 1, 2 (6, 12)
7: 2, 4, 10, 12, 13, 15 (7, 3)

3x2x1x3x2x2x6 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod: BVC STQ QZB
Gammal 2020-05-30, 16:15   #140

Standard

Nu först kom Nybrink om GLA...skönt att det inte kom tidigare...lär ligga kvar på helt felaktiga 6%...
Gammal 2020-05-30, 16:15   #141

mr_stylezs avatar

Standard

Hade tänkt att spika Goops båda bakspårshästar 11 avd 3 och 12 avd 6.. ,men nu då bara ledaren /dödens vinner så fick man ju tänka om lite och gå lite mer på framspåren/ledaren... Får se hur det går idag

Så länge 5an vinner från rygg ledaren i avd 7 så är jag nöjd oavsett...=)

Lycka till alla idag, ngn borde väl sätta den härinne tycker man, hoppas det ger mer än 1000 kr i utdelning bara =)

V75
Inlämnat: 2020-05-30, 15:44
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 1 525,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 2, 3, 4, 6, 8 (1, 7)
3: 1, 2, 5, 6, 11 (3, 4)
4: 6, 10 (14, 8)
5: 1, 5, 6, 8, 10 (12, 2)
6: 1, 6, 12 (2, 3)
7: 2, 5, 13, 15 (10, 7)

1x5x5x2x5x3x4 = 3000 rader.
3000 x 1 x 0,50 kr = 1 500,00 kr. Avgift 25,00 kr.
Totalt: 1 525,00 kr.
Gammal 2020-05-30, 16:17   #142

Standard

h-e, 8% nu...jäklar vad det går fort...ingen omstart nu...
Gammal 2020-05-30, 16:17   #143

Standard

Dagens spel

V75
Inlämnat: 2020-05-30, 16:16
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 6 (7, 3)
2: 6, 8 (1, 4)
3: 6 Very Kronos (11, 2)
4: 1, 3, 6, 8 (14, 10)
5: 6 Van Gogh Z.S. (5, 1)
6: 1, 2, 3, 6, 7 (12, 4)
7: 2, 4, 10, 12, 13, 15 (7, 3)

3x2x1x4x1x5x6 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: CVL ZTN ZZF
Gammal 2020-05-30, 16:19   #144

mr_stylezs avatar

Standard

Kör väl min vanliga förutsägelse

Dagens bästa spik : Double Exposure
Dagens roligaste spik: Valiant Dream avd 5
Dagens bästa skräll: Personal Goals avd 7

Dagens avslag: Gorgeous LA avd 4. (Nu får man väl forumet mot sig men tror ingenting på denna)
Gammal 2020-05-30, 16:22   #145

Standard

Check, på första...
Gammal 2020-05-30, 16:23   #146

Standard

Där var 30% av pengarna borta!

Men vad Jepson håller på med genom att trycka upp tempo i dödens mot den här. Ibland undrar man vad de där fjollorna äter till frukost? Svamp?

Gammal 2020-05-30, 16:23   #147

Shooters avatar

Standard

Den vann ju med en gäspning.
Gammal 2020-05-30, 16:24   #148

Standard

Många ville fälle jättefavoriten i första. Tråkig ur spelsynpunkt - men nöjd med att ha spikat på allt.
AmaerildeRimfrost (+4)
Gammal 2020-05-30, 16:25   #149

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Många ville fälle jättefavoriten i första. Tråkig ur spelsynpunkt - men nöjd med att ha spikat på allt.
Det var ju nästan omöjligt att förstå hur Double Exposure skulle torska. Däremot så hoppas jag kunna fälla storfavoriten i nästa lopp då åttonde alltid kan ställa till det om motståndarna vill tävla.
Gammal 2020-05-30, 16:25   #150

Standard

Samma här!
En Örjan till nu.
mackpeter (+5)
Gammal 2020-05-30, 16:26   #151

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det var ju nästan omöjligt att förstå hur Double Exposure skulle torska. Däremot så hoppas jag kunna fälla storfavoriten i nästa lopp då åttonde alltid kan ställa till det om motståndarna vill tävla.
Inte över medel. Den kan ta en lugn start och gå i tredje, sen avancera fram. Ingen borde vilja offra sin häst!

Gammal 2020-05-30, 16:26   #152

Standard

Hade inte gjort bort sig i elitloppet.
Gammal 2020-05-30, 16:28   #153

Shooters avatar

Standard

Citat:
Inte över medel. Den kan ta en lugn start och gå i tredje, sen avancera fram. Ingen borde vilja offra sin häst!
Vi får se. Jag hoppas och tror att motståndarna vill syna den här och inte ger bort något gratis.
Gammal 2020-05-30, 16:29   #154

Standard

Citat:
Vi får se. Jag hoppas och tror att motståndarna vill syna den här och inte ger bort något gratis.
Vem ska kunna utmana den? Det är ju ett skämt att Velten Limelight från innern ens kan vara en av de betrodda här. Kommer inte ens vinna om den får gå i spets!

Westholm har sina hästar i bra form så det är väl enda reella hotet men tror han kommer vara nöjd tvåa istället för att vara trött sexa för att utmana!

Gammal 2020-05-30, 16:30   #155

Standard

GLA hann upp till 9%...helt ok med 10%(efter strykningarna), fortfarande troligtvis dagens bästa drag, men man hade ju hoppats på ytterligare lite bättre...
Gammal 2020-05-30, 16:30   #156

Shooters avatar

Standard

Citat:
Vem ska kunna utmana den? Det är ju ett skämt att Velten Limelight från innern ens kan vara en av de betrodda här. Kommer inte ens vinna om den får gå i spets!

Westholm har sina hästar i bra form så det är väl enda reella hotet men tror han kommer vara nöjd tvåa istället för att vara trött sexa för att utmana!
De hästar som jag har på mitt system.
Gammal 2020-05-30, 16:34   #157

Standard

På måndag tar jag en spelpaus(inte för att jag måste), trots att det gått bra...men bra för att få lite distans till det hela och ägna sig åt mer "banala" ting än detta......
Staketkusken (+2), AmaerildeRimfrost (+3), TOBYTYKE (+2), Fulsprit (+5), asgaya3141 (+8)
Gammal 2020-05-30, 16:37   #158

Staketkuskens avatar

Sharp$: 2995
Standard

Citat:
På måndag tar jag en spelpaus(inte för att jag måste), trots att det gått bra...men bra för att få lite distans till det hela och ägna sig åt mer "banala" ting än detta......
Fler borde ta pauser, njuta av livet, solen och omgruppera sig och sitt spelande
AmaerildeRimfrost (+1), Fulsprit (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 16:45   #159

Standard

HEJA Örjan!

Gammal 2020-05-30, 16:46   #160

Standard

Citat:

Gammal 2020-05-30, 16:47   #161

Standard

Citat:
Samma här!
En Örjan till nu.
Lika tråkig vinnare ur spelsynpunkt som i första. Men har man spikat så
AmaerildeRimfrost (+2)
Gammal 2020-05-30, 16:47   #162

Stekels avatar

Standard

Överlägsen i grenen att glida till ledning Örjan! Alla andra kuskar jagar och ödslar kraft och får heta hästar. Örre bara gliiiiider. Oddshöjande läge

Gammal 2020-05-30, 16:48   #163

Shooters avatar

Standard

Nu vinner väl Very Kronos nästa också.

V5
Inlämnat: 2020-05-30, 16:46
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 84,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Prosperous (6, 11)
2: 14 Indra's Secret (6, 10)
3: 1, 5, 6, 12 (10, 2)
4: 1, 2, 6 (12, 3)
5: 2, 7, 10, 12, 13, 14, 15 (4, 3)

1x1x4x3x7 = 84 rader.
84 x 1 x 1,00 kr = 84,00 kr.
Totalt: 84,00 kr.
Rättningskod: KQG RTX RSM
Gammal 2020-05-30, 16:49   #164

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 553
Standard

Och Ebbinge släpper för att?
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 16:50   #165

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba347 Visa inlägg
Där ångrade nog Westholm sig att han släppte fram Örjan så lättvindigt och fick fortsätta i dödens.
Gammal 2020-05-30, 16:54   #166

Stekels avatar

Standard

Citat:
Där ångrade nog Westholm sig att han släppte fram Örjan så lättvindigt och fick fortsätta i dödens.
Jo men samtidigt hade han egentligen inte mycket till val. Ebbinge släpper bara till Örjan. Lite överraskande och fegt att han valde att göra det dock. Man brukar ju inte skänka loppet på silverfat när favoriten redan fått jobba lite i början.

Gammal 2020-05-30, 16:54   #167

Standard

Har lirat Very Kronos till 2,72, men hoppas nästan att den torskar...svaret får vi senare, då det ändå blev U...
Gammal 2020-05-30, 16:58   #168

Standard

Vincero Gar. Bra sverige debut senast gick i mål med krafter kvar. Barfota runt om och bike känns som lite vässning idag. Detta är en vass IT häst. Lite bråkig i tidig värmning men kan vi få en bakspårsvinnare ? Jag testar ett vinnarspel.
Gammal 2020-05-30, 16:59   #169

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba347 Visa inlägg
Ta en andraplats efter bästa hästen.
Gammal 2020-05-30, 17:00   #170

mr_stylezs avatar

Standard

Får ta pengarna på v5 istället då v75 inletts grymt trist...

V5
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 697,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 11 (2, 3)
2: 4, 6, 10 (14, 8)
3: 1, 5, 6, 8, 10 (12, 2)
4: 1, 6, 11 (2, 12)
5: 2, 5, 11, 13, 15 (10, 7)

3x3x5x3x5 = 675 rader.
675 x 1 x 1,00 kr = 675,00 kr. Avgift 22,00 kr.
Totalt: 697,00 kr.
Gammal 2020-05-30, 17:02   #171

Standard

Citat:
Får ta pengarna på v5 istället då v75 inletts grymt trist...

V5
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 697,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 11 (2, 3)
2: 4, 6, 10 (14, 8)
3: 1, 5, 6, 8, 10 (12, 2)
4: 1, 6, 11 (2, 12)
5: 2, 5, 11, 13, 15 (10, 7)

3x3x5x3x5 = 675 rader.
675 x 1 x 1,00 kr = 675,00 kr. Avgift 22,00 kr.
Totalt: 697,00 kr.
Spelade du en Harry Boy?

Gammal 2020-05-30, 17:08   #172

Standard

Fick in Kontio.
Gammal 2020-05-30, 17:08   #173

Staketkuskens avatar

Sharp$: 2995
Standard

Ska bli kul att höra Adielssons bortförklaringar sen. Han är en mästare på såna.
asgaya3141 (+8)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 17:09   #174

Shooters avatar

Standard

En till som släppte spets och så var loppet över. Tog bort Jormas häst, inte min dag i dag heller.
Gammal 2020-05-30, 17:09   #175

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg

Heja Kontio!
Fulsprit (+10)
Gammal 2020-05-30, 17:10   #176

mr_stylezs avatar

Standard

wow Man at work har börjat vinna..världen är upp o ner... självklart blir ens egna hästar 2a 3a och galopp... har ju aaaaaldrig hänt förut...
Gammal 2020-05-30, 17:12   #177

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Spelade du en Harry Boy?
Nej? Borde väl gjort det med facit i hand.. Tyckte jag hade bra kombo av spetshästar, spurthästar o skrällar... men trodde aldrig Island Life skulle släppa spets då han väl höll den.. suck.. lurad igen av fegkuskar...
Gammal 2020-05-30, 17:12   #178

Standard

Då var dagen räddad. 35 x pengarna på denna tvilling:

TVILLING
Inlämnat: 2020-05-30, 16:15
Solvalla Lopp 7
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
5, 6
Utgångshästar
11 Vincero' Gar

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: FVF VTV PZH

5/11 35,28
Summa: 705,00 kr
Fulsprit (+5)
Gammal 2020-05-30, 17:12   #179

evetons avatar

Standard

Ruggigt besviken på Prosperous.
Fulsprit (+10)
Gammal 2020-05-30, 17:14   #180

Shooters avatar

Standard

Vinnarspel på Indra's Secret.
Gammal 2020-05-30, 17:14   #181

Standard

Citat:
Nej? Borde väl gjort det med facit i hand.. Tyckte jag hade bra kombo av spetshästar, spurthästar o skrällar... men trodde aldrig Island Life skulle släppa spets då han väl höll den.. suck.. lurad igen av fegkuskar...
Tänkte mest på att du fick betala 22 kronor i avgift...

Gammal 2020-05-30, 17:15   #182

Standard

Citat:
wow Man at work har börjat vinna..världen är upp o ner... självklart blir ens egna hästar 2a 3a och galopp... har ju aaaaaldrig hänt förut...

Jänkarvagn (det var ett tag sen sist) och speciellt när Eriks galopperade ville nog Kontio visa att han kan lyckas med hästen bättre än Örjan.Sist han fick köra den var det för 1,5 år sen.
Gammal 2020-05-30, 17:16   #183

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Tänkte mest på att du fick betala 22 kronor i avgift...
Aha haha, slängde in en extra v5a i lokala spelbutiken, man får gynna dem lite på hemorten med =) Kul så länge de finns kvar
Gammal 2020-05-30, 17:16   #184

Shooters avatar

Standard

Citat:
Verkligen.
Gammal 2020-05-30, 17:17   #185

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

V5 startar med högre värde än V75 direkt.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 17:17   #186

Stekels avatar

Standard

Börjat vinna nåja. Knäckte från dödens på Färjestad (småbilligt gäng visst). Och moralisk när Wild Love fick sin perfekta smygare näst senast. Helsjukt att de var jämnspelade idag när ena ekipaget hade KO som taktik och den andra smygare. Inte många smygare som går hem en sån här helg, väldigt mycket som ska klaffa då!

Gammal 2020-05-30, 17:20   #187

Standard

Hade Man At Work som förstareserv på två system med 5 och 6 streck. Får fundera på DD nu.
Gammal 2020-05-30, 17:20   #188

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
V5 startar med högre värde än V75 direkt.
Dubbla priset och 65% till vinstpotten medan V75 ger 26% till vinstpotten med alla rätt! Så med två storfavoriter ska den ha ett högre värde!

Gammal 2020-05-30, 17:21   #189

mr_stylezs avatar

Standard

Fortfarande bara vunnit 2 på V75 av typ 20 lopp väl? moralisk hjälper knappast då det handlar om att vinna
Men visst han var grymt bra idag, trodde Goop skulle plocka den enkelt faktiskt, bara att erkänna man hade helt fel och ta av hatten=)
Gammal 2020-05-30, 17:23   #190

Standard

Citat:

Jepp - ett av helgens tyngsta spel på denne - mycket svag även om det är svårt att ta något bakifrån så gick han för fasiken knappt framåt...

TOBYTYKE (+1)
Gammal 2020-05-30, 17:29   #191

Standard

Då var Gourgeous LA rökt!
Gammal 2020-05-30, 17:39   #192

Standard

Citat:
Då var Gourgeous LA rökt!
Och Felicia M. körde väl inte in en endaste krona?
Fulsprit (+5)
Gammal 2020-05-30, 17:40   #193

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Får ju en jäkla tryckare efter 500 meter vilket gör att den inte kan ta sig i mål som etta! Tveksamt om den räckt ändå men nu var det helt kört!

Gammal 2020-05-30, 17:41   #194

Shooters avatar

Standard

Sharp Dream hade jag som chansspik från början. När man ändrar sig blir det alltid fel. Tror att jag ska lämna in morgondagens V75:a redan ikväll.
Gammal 2020-05-30, 17:42   #195

Stekels avatar

Standard

Lite överraskande svar. Men samtidigt hade de sagt att de var intresserade av att släppa till tilläggshästarna bara, och körde efter den planen. Bra gambling av Ingves att lita på Goops rygg där, blev kanske avgörande för segern att han satt kvar ett tag.

SO (+10)
Gammal 2020-05-30, 17:42   #196

Standard

Haha, Hultman är för härlig många gånger...

Gammal 2020-05-30, 17:43   #197

Standard

Citat:
Får ju en jäkla tryckare efter 500 meter vilket gör att den inte kan ta sig i mål som etta! Tveksamt om den räckt ändå men nu var det helt kört!
Det såg jag förstås och varför skulle hon få vara i fred i spets? Andra vill väl också vara med?
Gammal 2020-05-30, 17:44   #198

Standard

Citat:

Nope, men jag skrev mitt inlägg efter första omstarten då GLA var på väg till spets. När de blåste av förstod jag att det gör den aldrig i den giltiga...

Gammal 2020-05-30, 17:47   #199

Standard

Citat:
Det såg jag förstås och varför skulle hon få vara i fred i spets? Andra vill väl också vara med?
Hon hade väl visat om hon ville släppa till någon på start. Det är ingen dålig häst det där som tog ledningen. De kan ju inte bara köra efter oddstavlan!

Gammal 2020-05-30, 17:47   #200

Standard

Citat:
Nope, men jag skrev mitt inlägg efter första omstarten då GLA var på väg till spets. När de blåste av förstod jag att det gör den aldrig i den giltiga...

Rätta mig om jag har fel men jag tycker att OJA körde bättre när han jobbade hos Westholm och även Westholm tjänade på det i stället som nu när Westholm kör själv alldeles för mycket.
Gammal 2020-05-30, 17:50   #201

Standard

Citat:
Hon hade väl visat om hon ville släppa till någon på start. Det är ingen dålig häst det där som tog ledningen. De kan ju inte bara köra efter oddstavlan!
Jag såg henne skaka på huvudet när OJA kom på utsidan men hon tjänade inget på att köra i spets.
Gammal 2020-05-30, 17:52   #202

Sharp$: 1014
Standard

Faan vad fiiint det går !!
Gammal 2020-05-30, 17:53   #203

Standard

Pappa Ludde "peggar upp" för sonen och 2 Victorys Club som gick ett monsterjobb i veckan...
viking90 (+10)
Gammal 2020-05-30, 17:54   #204

Standard

De var ju skönt att Adrians inte hade något att sätta till när pappa försökte hjälpa så gått han kunde...
Gammal 2020-05-30, 17:55   #205

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

Direkt efter ett rövslickande inslag om Adrian K. visade han tydligt vad han ärvt efter pappa.Hur bra var det?
hoola (+2)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 17:56   #206

Standard

[QUOTE=viking90;692821]De var ju skönt att Adrians inte hade något att sätta till när pappa försökte hjälpa så gått han kunde...[/QUOT

Sånt ska inte premieras. Nu får dom åka hem med svansen mellan benen
hoola (+2)
Gammal 2020-05-30, 17:56   #207

Standard

Citat:

Mot 6 rätt!
Fulsprit (+5)
Gammal 2020-05-30, 17:58   #208

Standard

Citat:
Jag såg henne skaka på huvudet när OJA kom på utsidan men hon tjänade inget på att köra i spets.
Närmast till mål och var ju klart före i mål än OJA som skulle upp och tokpressa och sabotera för bägge hästar!

Gammal 2020-05-30, 17:58   #209

Standard

V3
Inlämnat: 2020-05-30, 17:42
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Start: 18:20
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Seismic Wave
2: 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15
3: 12 Akela Play

1x10x1 = 10 rader.
10 x 1 x 10,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: FRF PTW ZSJ
Gammal 2020-05-30, 17:59   #210

Shooters avatar

Standard

Rak DD: 6-13!
Gammal 2020-05-30, 18:00   #211

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Kör väl min vanliga förutsägelse

Dagens bästa spik : Double Exposure
Dagens roligaste spik: Valiant Dream avd 5
Dagens bästa skräll: Personal Goals avd 7

Dagens avslag: Gorgeous LA avd 4. (Nu får man väl forumet mot sig men tror ingenting på denna)
3 av3 hitills..... (Även om jag inte räknat med att Ludde skulle hjälpa sååå mycket haha)

Nu drar vi in 5an i sista med tack ;O
Får man igen pengarna iaf...

Segt som fan o bränna avd 4 nu.. galopp på ena hästen och den andre tvåa... Hatar dessa omstarter i volt....
Gammal 2020-05-30, 18:01   #212

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Direkt efter ett rövslickande inslag om Adrian K. visade han tydligt vad han ärvt efter pappa.Hur bra var det?
Skit i stallet avsåg inte kokain i deras snyfthistoria i alla fall...

Travsportjournalister och kommentatorer är så härligt objektiva, obundet kritiska och rakryggade individer...
hoola (+3)
Gammal 2020-05-30, 18:01   #213

Standard

Synd att KoE inte vann. Hade inte valiant Dream :(
Gammal 2020-05-30, 18:02   #214

evetons avatar

Standard

Behöver Giant Shadow i nästa för 6 på det reducerade (har garderat ganska brett i sista) så den kan ni stå över på DD
Gammal 2020-05-30, 18:03   #215

Standard

Skrev nyss om Westholm som kusk.Hans enda chans från sämsta spåret var ett högt tempo där framme.Som det nu blev var det ju rena drömöppningen men då sitter kvar i kön.Claes Svensson fattade galoppen men när Westholm vaknar är det för sent och inte en krona efter galopp.
Kanske är kontentan av det hela att få hästen i galopp är mindre lönsamt än att fatta galoppen?
Gammal 2020-05-30, 18:05   #216

Standard

Citat:
Närmast till mål och var ju klart före i mål än OJA som skulle upp och tokpressa och sabotera för bägge hästar!
Han hade klart bättre starstspår än hon men lyckades inte att förvalta det.
Gammal 2020-05-30, 18:07   #217

Standard

I första DD blir det 1 SoS. Hade någon annan kört hade jag tagit med 6.
I andra DD avsår jag från jättefavoriten 15 för oddset.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-05-30, 17:59
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Kostnad: 600,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 10, 12, 13

3 x 200,00 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.
Rättningskod: BTL STQ RVG
Gammal 2020-05-30, 18:12   #218

Standard

Citat:

Var väl bra att jag inte hade 10:an med på min teoretiska lapp. Såg rätt bra ut annars.
Fulsprit (+5)
Gammal 2020-05-30, 18:15   #219

Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-05-30, 18:14
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 15 Moni Viking

1 x 150,00 kr = 150,00 kr.
Rättningskod: GZG QTQ WVB

Gammal 2020-05-30, 18:23   #220

Standard

Ett monster! Dagens bästa spik/värde gjorde sitt... Hatten av!
Gammal 2020-05-30, 18:24   #221

Shooters avatar

Standard

Jaha, borde ha behållit den spiken även på DD. Femton femmor om Ble du Gers vinner sista, men det är jag absolut inte nöjd med idag.
Gammal 2020-05-30, 18:30   #222

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9240
Standard

Fanns krafter kvar i hästen sade Örjan. Elitloppshäst nästa år..
Fulsprit (+5), abborre (+5)
TOBYTYKE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 18:33   #223

Shooters avatar

Standard

VINNARE
Inlämnat: 2020-05-30, 18:33
Solvalla Lopp 11
Lördag 2020-05-30
Start: 18:42
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

13 Ble du Gers

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: GVB VTX RVC
Gammal 2020-05-30, 18:34   #224

Standard

Vete fasiken - tror inte fransmännen hinner fram - har ändrat mig, trots ett långtidsspel på MV, så tror jag nu mest på en annan viking, nämlöigen Viking Brodde och Jorma - Jorma är fasiken bäst i världen på att köra över stayerdistanser...

Gammal 2020-05-30, 18:38   #225

Stekels avatar

Standard

Citat:
Vete fasiken - tror inte fransmännen hinner fram - har ändrat mig, trots ett långtidsspel på MV, så tror jag nu mest på en annan viking, nämlöigen Viking Brodde och Jorma - Jorma är fasiken bäst i världen på att köra över stayerdistanser...

Ja, Nurmos älskar ju att ställa iordning till det här loppet också. Glöm inte att han har 2 kusar här förresten. Även om jag tror vinnaren står tillägg.

Fulsprit (+1)
Gammal 2020-05-30, 18:41   #226

Standard

Citat:
Jaha, borde ha behållit den spiken även på DD. Femton femmor om Ble du Gers vinner sista, men det är jag absolut inte nöjd med idag.
Vinner Goop blir det väl ingen utdelning på fem rätt eller?
Gammal 2020-05-30, 18:44   #227

Stekels avatar

Standard

Citat:
Borde inte bli det nej.

Gammal 2020-05-30, 18:44   #228

Standard

Överraskande att den ende som galopperade var en Kolgjinikuse...

Gammal 2020-05-30, 18:45   #229

Standard

Härligt med tekniska fel När kuskarna väl sköter sig så ska ändå inte voltloppen gå iväg! Suck!

Gammal 2020-05-30, 18:45   #230

Shooters avatar

Standard

Citat:
Goop kör ju favoriten, inte min spik.
Gammal 2020-05-30, 18:46   #231

Standard

Citat:
Härligt med tekniska fel När kuskarna väl sköter sig så ska ändå inte voltloppen gå iväg! Suck!
Var knappast 20 meter mellan 20 o 40 fållan ?

Senast redigerad av abborre den 2020-05-30 klockan 18:48.
Gammal 2020-05-30, 18:47   #232

Standard

Citat:
Knappast - jag har en fleris, som i så fall blir 100 gånger.
Gammal 2020-05-30, 18:51   #233

Standard

Citat:
DAGENS DUBBEL
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Vadet gäller startnummer

Avd

Stort grattis!
AmaerildeRimfrost (+15)
Gammal 2020-05-30, 18:52   #234

Standard

10,1 1000 på Moni
AmaerildeRimfrost (+1)
Gammal 2020-05-30, 18:52   #235

Shooters avatar

Standard

Usch vilken trist omgång. Det brukar ju skrälla den här dagen, men inte den här gången då det blev fyra stora favoriter.
Gammal 2020-05-30, 18:52   #236

Standard

Djävlars vad bra Vikingen är! Nu fick denne ett kanonlopp, men ändå - den speeden!!!
Gammal 2020-05-30, 18:53   #237

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
ATG har jag ju stängt av mig ifrån en månad med lämnade in en fyrling på SvS att följa idag och i morgon! Inga skrällar med på den kupongen men tyckte oddsen var helt ok.

8 Don Fanucci Zet (1,69)

15 Moni Viking (2,43)

8 Ecurie D. (2,65)

4 Hell Bent for Am (2,44)

Total odds 26,55 Insats 28 kr Möjlig vinst 743 kr.

Sen har jag 100 kr sen tidigare på att Attraversiamo vinner Elitloppet + 40 kr på Earl Simon...

Lycka till allihopa denna fina helg och hoppas vi får se många fina prestationer av högklassiga hästar!

De var ju för väl att "spänningen" lever över natten iaf...Om man nu kan kalla ett spel med möjlig vinst på 743kr som riktigt spänning!

Inte riktigt hängt med här hur det har gått för folket men grattis till er som satte något! T.ex. Rimfrost raka DD! (Inte ofta man ser dig lägga sådan lågodds-spel )
AmaerildeRimfrost (+1)
Gammal 2020-05-30, 18:54   #238

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Var knappast 20 meter mellan 20 o 40 fållan ?
Nej, där såg det märkligt ut och det var klart mer än 20 meter mellan första och andra men de sa tekniskt fel så...

Gammal 2020-05-30, 18:55   #239

Standard

1.11.9 - världsrekord!!!
SistaStallskriket (+5)
Gammal 2020-05-30, 18:57   #240

Standard

Citat:
Nej, där såg det märkligt ut och det var klart mer än 20 meter mellan första och andra men de sa tekniskt fel så...
Lätt för domarna .. ingen skyldig
AmaerildeRimfrost (+1)
Gammal 2020-05-30, 18:57   #241
Banned

Sharp$: 76
Standard

Går jackpotten till imorgon?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 18:58   #242

Standard

Citat:

Får vara nöjd med 5 sexor och 55 femmor. Satte dessutom challenge och fick 1599 kronor. Kolla challengeutmaningen.
Gammal 2020-05-30, 18:58   #243

Shooters avatar

Standard

Som väntat jackpot på femmorna.
Gammal 2020-05-30, 18:59   #244

Standard

12 Akela Play i sista! Tror jag är ett huvud högre än det mediokra packet den möter! Dagens klassblandning trots spåret?
Gammal 2020-05-30, 19:00   #245

Shooters avatar

Standard

Citat:
Får vara nöjd med 5 sexor och 55 femmor. Satte dessutom challenge och fick 1599 kronor. Kolla challengeutmaningen.
Grattis till det! Jag chansade för mycket idag och hoppades på stora pengar. I morgon är det bara att köra favoritsystem.
Santorini (+10)
Gammal 2020-05-30, 19:02   #246

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
12 Akela Play i sista! Tror jag är ett huvud högre än det mediokra packet den möter! Dagens klassblandning trots spåret?
Ole runt om känns mer intressant!

Gammal 2020-05-30, 19:02   #247

mr_stylezs avatar

Standard

Har valiant Hill till 20 ggr i komb mot :

11an avd 2 vinnare - blir tvåa..
11an avd 7 plats.. blir fyra...
12 avd 6 plats, blir fyra..
6 avd 4 vinnare.. - blir tvåa...

Då vet man att det inte är ens dag direkt..

Grattis till de som vann=)
Gammal 2020-05-30, 19:02   #248

Standard

Citat:
Grattis till det! Jag chansade för mycket idag och hoppades på stora pengar. I morgon är det bara att köra favoritsystem.
Eller tvärtom. Det är ju som sagt 100.000 kr extra i potten imorgon på Challenge.
Gammal 2020-05-30, 19:03   #249

Shooters avatar

Standard

Citat:
Eller tvärtom. Det är ju som sagt 100.000 kr extra i potten imorgon på Challenge.
Challenge i morgon är koncentrerat endast till finalen i Elitloppet, så det spelet är lite annorlunda än vanligt.
Gammal 2020-05-30, 19:05   #250

Standard

Citat:
Challenge i morgon är koncentrerat endast till finalen i Elitloppet, så det spelet är lite annorlunda än vanligt.
Just därför!
Gammal 2020-05-30, 19:07   #251

Standard

Citat:
Stort grattis!
Tackar!

Gammal 2020-05-30, 19:08   #252

Shooters avatar

Standard

Citat:
Just därför!
När jag skrev att det bara är att lira favoritsystem i morgon så gäller det V75, vilket var det jag uttalade mig om.
Gammal 2020-05-30, 19:11   #253

Standard

Rickard Skoglund - vilken sopa!!! Varför väntar han inte fram vinnaren Gigaro Am och tar dennes rygg - i stället drar han fram denne - idiotiskt!!!
Gammal 2020-05-30, 19:12   #254

Standard

Citat:
Rickard Skoglund - vilken sopa!!! Varför väntar han inte fram vinnaren Gigaro Am och tar dennes rygg - i stället drar han fram denne - idiotiskt!!!
Vinner inte det loppet hur han än kör. Nr 9 hade en riktig speed och när den kom i spåren gick det riktigt fort och då hade den vunnit med ännu mer...

Gammal 2020-05-30, 19:16   #255

Standard

Citat:
Vinner inte det loppet hur han än kör. Nr 9 hade en riktig speed och när den kom i spåren gick det riktigt fort och då hade den vunnit med ännu mer...

Nope - helt fel! Ole hade vunnit hur lött som helst med dennes rygg! Ole går kanonfort runt kurvan och hade han fått spara denna speed, ja då hade han vunnit hur lätt som helst!

Gammal 2020-05-30, 19:18   #256

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Går jackpotten till imorgon?
Sedan ca 2013-2014 går JP alltid till nästa lördagsomgång förutom vid tre olika tillfällen.

1) Påsk då ordinarie V75 är på Påskdagen, som är en söndag.
2) Midsommar då ordinarie V75 är dagen efter Midsommardagen, som är en söndag.
3) Nyårsafton oavsett vilken veckodag det är.

Extraomgångar som t ex Elitloppssöndagen är aldrig målomgång för JP.

Så dagens pengar går till lördag på Östersund. Det gör även eventuella JP-pengar från imorrn.
Gammal 2020-05-30, 19:20   #257

Standard

Citat:
Har valiant Hill till 20 ggr i komb mot :

11an avd 2 vinnare - blir tvåa..
11an avd 7 plats.. blir fyra...
12 avd 6 plats, blir fyra..
6 avd 4 vinnare.. - blir tvåa...

Då vet man att det inte är ens dag direkt..

Grattis till de som vann=)
Tror nästan det var jag som spelade, varit så senaste veckan. Ny tag i morgon
mr_stylez (+5)
Gammal 2020-05-30, 19:24   #258

Standard

Citat:
V75-1:

Stoeliten

V75-2

V75-3

V75-4

Diamantstofinal.

V75-5

V75-6

V75-7

1+2) Pallade inte med att spika någon av de två första till såna V75%.
3) Hade med Man at Work som 3e häst. Men vad hjälper det?
4) Trodde inte mycket på Sharp Dream. Men kom med i garderingsloppet.
5) 11 blev INTE överspelad och fanns med som 3e-streck för mig. Men missade 10 helt.
6) Trodde ev. 1 inte skulle hålla ledningen. Men vilken skjutare! Kanonhäst!
7) Trodde ev. urladdningen senast skulle kunna sitta i benen på en häst som haft skadeproblem. Tänkte även att det var lite bättre motstånd denna gång. Då tryckte BG ner ett världsrekord i halsen på mig.

Summa summarum så var det inte många rätt där. Men det när det ger under 10k så är jag aldrig rätt på det.

Som tjejen i Skelleftekraft-reklamen säger: "Jaaa....så kan det gå."
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 19:25   #259

Standard

Citat:
Jag är alls så säker på att det blir favve-parad imorron.
Gammal 2020-05-30, 19:30   #260

Sharp$: 7694
Standard

Citat:
Jag är alls så säker på att det blir favve-parad imorron.
Håller helt med. Svårt ens se vilka som blir favoriter imorgon.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-30, 19:39   #261

Standard

Kommer att försöka sänka Hell Bent. EcuireD kan man inte göra något åt
Gammal 2020-05-30, 19:47   #262

Standard

Citat:
Kommer att försöka sänka Hell Bent. EcuireD kan man inte göra något åt
Går lätt att fälla bägge dessa i morgon! Riktigt bra startfält och det kan hända mycket!

Gammal 2020-05-30, 19:50   #263

Standard

Ser ingen Clean Game utan bara en massa 4åringar. EcurieD skulle passa i Elitloppet (iställer för t ex Milliondolar eller Billie) och kommer bara att gasa förbi dessa. Unnar Erik en bra häst efter att Kronos svek.
Gammal 2020-05-30, 19:59   #264

Standard

Citat:
Ser ingen Clean Game utan bara en massa 4åringar. EcurieD skulle passa i Elitloppet (iställer för t ex Milliondolar eller Billie) och kommer bara att gasa förbi dessa. Unnar Erik en bra häst efter att Kronos svek.
Om du på fullt allvar menar det så borde du veta att du är känslomänniska till 100%.

Gammal 2020-05-30, 20:11   #265

Standard

Citat:
Om du på fullt allvar menar det så borde du veta att du är känslomänniska till 100%.
Eller så har jag druckit lite vin
AmaerildeRimfrost (+1)
Gammal 2020-05-30, 20:22   #266

Standard

Citat:

Nu får ni ge er - Ecurie D i Elitloppet är ett skämt - kanske nästa år om inte om två. Denne har inte muskler för att klara av ett Elitlopp med två heat, samma dag - hinner heller ej med, skulle vara 20 meter efter de andra i starten...

ExtremtRik (+8)
Gammal 2020-05-30, 20:35   #267

Standard

Menar inte att EcurieD skulle vinna men visst är det än bättre häst än de flera där. Måste härdas absolut men kommer att bli en av de stora om den är skadefri. Typ Proppen stor.
Gammal 2020-05-30, 20:41   #268

Standard

Citat:
Menar inte att EcurieD skulle vinna men visst är det än bättre häst än de flera där. Måste härdas absolut men kommer att bli en av de stora om den är skadefri. Typ Proppen stor.
Nej, den är inte bättre än andra som är med men har kapaciteten att bli det, helt klart! Ecurie D slår inte ut någon av de som nu är med, så är det bara, enligt lilla mig då, förstås! ;-)

Dina nyckelord är "kommer bli" - inte ännu alltså - har absolut ingenting att göra i Elitloppet...

Bara för skoj skull - vilka kusar är Ecurie D. bättre än, än de som nu är med i Elitloppet?

Gammal 2020-05-30, 20:45   #269

Standard

Billie, Makethemark, Milliondollar. Bättre form.
Gammal 2020-05-30, 21:01   #270

Standard

Citat:
Billie, Makethemark, Milliondollar. Bättre form.
Hehe, så du tror Ecurie D skulle slå dessa över 1609 meter, i dagens läge?

Gammal 2020-05-31, 01:01   #271

Standard

Citat:
DAGENS DUBBEL
Solvalla
Lördag 2020-05-30
Vadet gäller startnummer

Avd

En favoritspelares blues spel.
grattis till 5.64,
på en rak dubbel
AmaerildeRimfrost (+15)
Gammal 2020-05-31, 06:50   #272

Standard

Har en regel att aldrig spika vissa kuskar.Men kan säga att jag bröt mot den regeln i går och det var därför jag missade 7rätt men det kan jag ta.

Stefan Persson spikades med Armour AS såklart.

kuskar som har svårt att bära favoritskap är

Fredrik B Larsson

Stefan Persson

Jörgen Westholm

Finns säkert några till men dom här tre kommer jag aldrig rätt på.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td