|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-05-24, 23:02 | #1 |
Elitloppslördags-V75
V75-1:
Stoeliten Bara en häst kvar från förra årets fält ( Mellby Free ) som nu gör årsdebut. Enormt frågetecken när det ska omsättas 150-200M. Gillar Double Exposure och Sommar-Tessy mest. Med fri lejd till ledningen lär dock DE bli väldigt svårslagen till tråkig V75%. Den som kan häxa är Willow Pride med en finntjurig Mika. V75-2 Don F. Zet fick iaf spår 8 och det öppnar åtminstone för en teoretisk möjlighet till favoritfall. Inte heller alla som håller formen efter en sån tömning som senast. Men den möter "inget alls" i en klassmässig jämförelse. Stort glapp till resten. V75-3 Silverfinal där Very Kronos nog blir rätt klar favorit. Läget gör ändå att jag förmodligen garderar med de 1-6 och Vincero Gar. V75-4 Diamantstofinal. Lennartsson på Bergh-tränat är en vass komb. Bakspår på mellanvolten borde göra V75%en hyfsat intressant. ( Edit: Ja, jag menar alltså Indras Secret! ) Bakom finns ett helt gäng tänkbara ( såklart med stolopp ) vid gardering. V75-5 Klass I-final där jag tycker Armour As och Van G. höjer sig lite över resten. Kommer 11+12 bli fortsatt överspelade även på lördag? V75-6 Bronsfinal med ett gäng hästar som kommer att duga även i Silver framöver. 1-7 får räcka. Jag är inte alls säker på att vare sig 1 eller 6 fyller sitt staket på lördag. V75-7 Harpers blir som alltid sevärt. Efter senaste segern blir nog Moni Viking rätt klar favorit. Men det är inte lätt att återupprepa prestationer som den senast. Den får inte hamna alltför långt efter från start om det ska gå att superspurta hem det här. Jag gillar mellanvolten i år.
tototorsten (+1), SO (+5), Fulsprit (+5), Ochs5 (+10) Senast redigerad av Strappa71 den 2020-05-24 klockan 23:44. |
|
2020-05-24, 23:33 | #2 |
Intryck:
* Bronsfinalen ser nästan starkare ut än silverfinalen! * Don Fanucci Zet lär ha toppchans trots spåret. För de som ska spela V75 är det nog att hoppas på att spåret gör att han inte blir så stor favorit som han borde bli. För egen del tror jag att det blir V5 denna gång med jackpotfri V75-omgång, men en understreckad DFZ kanske kan locka mig. * Delar ovanstående analys att Moni Viking lär bli för stor favorit. Intressanta starter för Ivory di Quattro och Viking Brodde. * Spelmässigt är kanske Stodivisionen det mest intressanta loppet. Ser ut som ett kvalitetsmässigt fint lopp också. |
|
2020-05-25, 15:06 | #3 |
Den knackigt travande startsnabba sprintern Betting Rebel, tas ut i Harpers???...undrar hur den evigt optimistiske tränaren/ägaren Micael Broberg tänker där(om han överhuvudtaget gör det?)...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+5) |
|
2020-05-25, 15:44 | #4 |
Brukar inte den här Elitloppslördagen ge ruskigt betalt, eller är jag fel på det?
|
|
2020-05-25, 15:56 | #5 | |
Citat:
Det har varit ett gäng flermiljonutdelningar genom åren. Den här finalomgången brukar det vara extra påställt från många håll och ibland har säkert publikens ljudnivå gjort en del favoriter överpeppade med galopper till följd. Men utdelningar runt 20-50k inträffar de med. Även den här helgen. Man ska även tänka på att det varit en JP-förstärkt omgång rätt så ofta. Så är det inte denna gång.
2020-05-25, 16:34 | #6 |
V75-1 Double Exposure tror jag är en vettig spik att börja med.
V75-2 Tänker nog försöka fälla Don Fanucci med i första hand Mr Marvelous, men också Velten Limelight, Gardiner Shaw och T.Rex Face. V75-3 Prosperous och Wild Love är väldigt tidiga. Finns många med kapacitet där, men lite dunkel form. V75-4 Dagens svåraste lopp. Jag kan i badkaret frammana scenarier som gör att alla kan vinna. V75-5 Det låser man med Van Gogh och Armour. V75-6 1, 2, 5, 6 klarar man sig långt med. V75-7 Roligt lopp. 2, 3, 4, 8, 10, 13, 15 tycker jag höjer sig över de andra. Nu återstår att hänga med i intervjuer, strykningar och spelets utveckling.
2020-05-25, 18:19 | #7 | |
Citat:
|
||
2020-05-25, 22:01 | #8 |
Banned
|
Det blir en massiv flerbong.
|
2020-05-26, 02:23 | #9 | |
Citat:
På 4 friska är det naturligtvis exakt så. Det enda som talar emot honom är maxprestationen senast.
2020-05-26, 05:32 | #10 |
Pacific Face en härlig skräll Harpers för min del.
2020-05-26, 09:14 | #11 |
Går aaaaldrig i det här gänget! Så nu har jag sagt det = vinner med 100 om det går som för mina övriga avslag senaste dagarna. Tengil Face mitt spelvärda streck i loppet.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2020-05-26 klockan 09:17. |
|
2020-05-26, 09:40 | #12 |
Bazire låter optimistisk inför Harpers med Ble du Gers. Hästen ska forceras till ledningen och dra hårt därifrån. Moni Viking är han inte rädd för och överlag låter det påställt.
Det lär dock kosta en del om han ska till ledningen och det är inte lätt att avancera framåt tidigt i sådana här stora fält på tusenmetersbana. Men om det blir den här taktiken kanske det räcker med ett lås på Ble du Gers och Moni Viking? |
|
2020-05-26, 10:00 | #13 |
Moni Viking kan inte förlora Harpers - såg ni inte alla loppet denne gjorde senast? Hur skall denne kunna förlora med ryggar sista varvet?! Kommer vända ut och in på detta gäng, vilket är enklare än det han van mot senast... Han stod vidare 60 meter, nu 40... Gör han bara om hälften av det upploppet så blir det inte ens då hårt i mål. Okey, det var bättre tempo än på Lunden, men intrycken på kusarna går inte ens att jämföra, dessutom gick MV med full fart och spänst över mål - BDG, nut so much. Med detta sagt så får inte Goopens tappa så mycket från start som denne gjorde sist för då har han lagt ett tillägg till BDG och detta kan blir hårt, men inte ens då, omöjligt - så mycket bärttre är denne, i dag!
Moni Viking visade oxå att denne inte hade problem med att ta tilläggen på en hypersnabb sommarbana på Åby senast. En av helgens klaraste vinnare!
2020-05-26, 10:08 | #14 | |
Citat:
|
||
2020-05-26, 10:40 | #15 | |
Citat:
Men normalt ett tvåhästarslopp. Bazire är oförskämt optimistisk ang. Du Gers vinstchanser. Hästen var lite vinglig senast och Verbeeck är väl ingen höjdare i sulkyn längre. Men ger nog Moni Viking en match. Intressant taktiklopp från bakre volten. |
||
|